مقاله‌های بخش «چگونه با پول دوست شویم؟» درباره جذب پول و کسب استقلال مالی است

پول شاید مهم‌ترین چیز دنیا نباشد، ولی روی مهم‌ترین چیز‌ها، یعنی غذا، خانه، لباس، تحصیلات، امکانات بهداشتی و پزشکی تاثیر می‌گذارد. وقتی فکر آدم درگیر کمبود پول است، نمی‌تواند از توانایی‌های روحی و ذهنی خود بخوبی استفاده کند. وقتی شما نگران پرداخت کرایه خانه هستید، نمی‌توانید از مصاحبت همسر و فرزند خود لذت ببرید و یا کار خلاقانه‌ای انجام بدهید. با مطالعه مقاله‌های «پولدار شوید!» و انجام تمرینات آن، وضعیت مالی شما به شکلی عالی تغییری خواهد کرد .

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
چگونه پولدار شوید؟
1390/08/20 00:00

زنان و پول

پول مطلب بسیار مهمی است. برای برآورده کردن نیازها و خواسته ها باید پول داشته باشیم. در واقع حتی برای آب خوردن باید پول بپردازیم. داشتن پول کافی به ما فرصت می دهد که زندگی و وقت خود را صرف کارهایی بکنیم که دوست داریم. نه این که برای دوزار پول جان بکنیم و حرص و جوش بخوریم. اگر در حال حاضر دچار گرفتاری مالی باشید، بخوبی می دانید که انرژی و توان و حال و حوصله هیچ کاری را ندارید. نمی توانید غذایی با طعمی تازه بیافرینید. نمی توانید لباسی با طرحی نو خلق کنید. نمی توانید شعر بگویید و داستان بنویسید. نمی توانید تفریح کنید. و نمی توانید به دیگران کمک کنید. پس داشتن پول، آن هم به اندازه کافی، برای همه ما ضروری است. زن و مرد هم ندارد، ولی من اصرار دارم که درباره امور مالی برای خانم ها بنویسم، زیرا طرز تفکر زن و مرد در مورد پول متفاوت است.

 

بسیاری از زن ها در زناشویی نامناسبی گیر افتاده اند زیرا نمی توانند از لحاظ مالی خود را تامین کنند. بسیاری از زنها در شغلی که از آن متنفر هستند گیر افتاده اند زیرا به حقوق آخر ماه خود نیاز دارند. لحظه ای از خود بپرسید اگر پول کافی داشتید آیا در شرایط کنونی زندگی و کار می کردید؟

 

قرن هاست که مردها مشغول پول درآوردن هستند و می دانند مسئولیت و خرج زن و بچه برعهده آنهاست. ولی ما زنها در طول تاریخ از نظر مالی به دیگران وابسته بوده ایم و فقط دو سه نسل اخیر به کار در خارج از خانه و کسب درآمد مشغول شده ایم. حتی امروزه هم بیشتر زن ها عهده دار همه هزینه های خود یا خانواده خود نیستند. خرج اکثر زنها را یا پدرشان می پردازد و یا شوهرشان. اکثر زنان ایرانی از این که فکر کنند خودشان مسئول برآوردن هزینه های خود هستند، شرمنده می شوند و با افتخار می گویند که نیازی به کار کردن و درآمد خود ندارند زیرا پدر یا همسرشان آنها را تامین می کند.

 

آمار جهانی نشان می دهد، به خاطر تفاوت طرز تفکر زن و مرد درباره پول، زن ها دو سوم کارهای دنیا را  انجام می دهند، ولی فقط ده درصد دارایی های دنیا متعلق به زن هاست.

زمانه عوض شده است. ما زن ها باید یاد بگیریم مسئولیت امور مالی خود را چه برای امروز و چه برای فردا بدست بگیریم.

 

کسی که خرج ما را می دهد، زندگی ما را در دست دارد. اگر می خواهید زندگی خود را اداره کنید، پس یاد بگیرید که مسئولیت امور مالی خود را هم به عهده بگیرید. از خود بپرسید اگر همین فردا تنها شوم، چه کسی خرج مرا خواهد داد؟ چه کسی از امور مالی من مراقبت خواهد کرد؟

 

آیا به خاطر پول با مردی زشت و پیر یا مردی بداخلاق و خودخواه ازدواج کرده اید؟ آیا زندگی با مردی بداخلاق، خیانتکار و بدرفتار را از ترس بی پولی تحمل می کنید؟ آیا به دوران میانسالگی رسیده اید و می بینید ای دل غافل، آقای خانه با منشی بیست سال کوچک تر از شما سرو سری دارد و شما باید چهارچشمی شوهر خود را بپایید، مبادا زندگی بیست سی ساله را که با خون دل جمع کرده اید، به پای هرزه ای بریزد؟ آیا می ترسید پس از صد و بیست سال که خدای نکرده بیوه شوید، آلونکی متعلق به خود نداشته باشید که سرتان را در آن فرو کنید؟

 

بیدار شوید و امور مالی خود را بدست بگیرید.

 

یادتان باشد که من با مردها مخالفتی ندارم. من هم مردها را دوست دارم و هم زن ها را. همه شما خواهران و برادران من هستید. ولی مردها بخوبی می دانند که باید گلیم خود را از آب بیرون بکشند، متاسفانه ما زن ها هنوز در خواب خرگوشی به سر می بریم.

 

به محض این که زنانگی در جسم ما زن ها شکوفه می زند، متوجه می شویم که مردها حاضر هستند برای معاشرت با ما هزینه کنند. بعضی از دختران و زنان بخوبی می توانند با نگاهی مستانه، چند صد هزار تومان از جیب مردی بیرون بکشند. خبر بد این است که پس از چهل – پنجاه سالگی اگر مدونا و الیزابت تایلور هم باشید، با تکان دادن مژگان دلدوز خود نمی توانید سکه ای کاسب بشوید. پس بهتر است هرچه زودتر یاد بگیرید چطور خودتان پول دربیاورید، پس انداز کنید و سرمایه گذاری کنید.

 

هرچه زودتر تصمیم بگیرید که می خواهید از نظر مالی وابسته باشید یا مستقل. اگر خیال دارید به همسر یا خانواده خود وابسته بمانید، پس قبول کنید که بخش مهمی از زندگی خود را به دیگری واگزار کرده اید. از این که دیگری شما را در دست دارد، شکایت نکنید.

 

اگر می خواهید از نظر مالی مستقل باشید، راه سخت تری در پیش دارید، ولی در دراز مدت آسایش فکری و استقلال مالی خواهید داشت. بیشتر زن ها حاضر نیستند رفاه و راحتی امروز خود را فدای آسایش و امنیت کنند. ترجیح می دهند مثل کودکی از آنها مراقبت شود و قبول می کنند مثل کودکی با آنها رفتار شود. البته هر کس حق دارد که انتخاب های خودش را در زندگی داشته باشد.

 

خانم های خانه دار عزیز، من نمی گویم باید همه زن ها به سر کار بروند و کارمند بشوند. بلکه توصیه می کنم یاد بگیرید حساب دخل و خرج خود را داشته باشید. از روش چهار حساب توانگری استفاده کنید. حتما پس انداز داشته باشید و منتظر فرصت بمانید تا در جایی مناسب سرمایه گذاری کنید.

 

من متاسف می شوم وقتی می بینم بعضی از خانم ها هنوز حساب بانکی ندارند، کارت بانکی ندارند. پرداخت اینترنتی را بلد نیستند و برای پرداخت پول، در جستجوی دستگاه خودپرداز، بارها در شهر می گردند، در حالی که در خانه و پشت کامپیوتر می توانند هزینه را پرداخت کنند.

 

از پول نترسید. از بانک نترسید. با خواهری یا دوستی که از شما واردتر است، همراه شوید و به بانک بروید. با اینتربانک آشنا شوید. اصطلاحات بانکی را یاد بگیرید. بپرسید. بپرسید و باز هم بپرسید. نگران نباشید که شما را مسخره کنند. اگر سوال نکنید همیشه نادان می مانید. ندانستن عیب نیست، نپرسیدن عیب است. وقتی می خواهیم کاری را یاد بگیریم، ممکن است ابله به نظر بیاییم. اشکالی ندارد. ولی اگر تا آخر عمر نادان بمانیم، اشکال بزرگی در کار ماست. آن هم در مورد مطلب مهمی مثل پول که آسایش و آرامش و رفاه ما به آن ارتباط مستقیم دارد. پیشنهاد می کنم کتاب الکترونیک زن، مرد، پول را بخوانید و اطلاعات خود را بالا ببرید.

 

زن، مرد، پول

 

 

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

ال پیکاسو

سلام گیسو جون من ماهانه یک پنجم از درامدم را برای خرید طلا کنار میگذارم وطلا میخرم که یه جورایی سرمایه گذاری میکنم چون شوهرم از این قسمت قضیه خبری ندارد.سه پنجم پولم برای وام میرود که باهاش خونه به اسم منو شوهرم خریدیم و بقیه پولم صرف مخارج خانه می شود.به نظرت این روش برای استقلال مالی درست هست؟

پاسخ
گیس گلابتون

عالیه. روش بسیار خوبی است. هم طلا و هم ملک. فوق العاده است. موفق باشید

پاسخ
ال پیکاسو

ممنونم.حرفهای شما هم همانند خواهر بزرگتر برایم بسیار تاثیر گذار است.هر موقع نیاز به انرژی داشته باشم به سایت شما سر میزنم.بازم ممنون

پاسخ
روبيكا

قلبقلبقلب
هزاران هزار درود بر بانويي چون شما....از درد ميليونها زن صحبت كرديد....

پاسخ
1312

خانم دکتر میشه بگین برای شروع چه کنم؟

پاسخ
گیس گلابتون

نه دوست عزیز. چون من نه شما را می شناسم و نه با علایق و توانایی های شما آشنا هستم.
این کار فقط در مشاوره حضوری امکان پذیر است.

پاسخ
گیس گلابتون

نه دوست عزیز. چون من نه شما را می شناسم و نه با علایق و توانایی های شما آشنا هستم.
این کار فقط در مشاوره حضوری امکان پذیر است.

پاسخ
1312

سلام گیسو جان من هم مثل فاطمه استعداد نویسندگی دارم خواستم یه وبلاگ راه بندازم اما سوالم اینه آیا با داشتن وبلاگ میشه درآمد داشت؟ چطوری آخه صرف اینکه دیگران بیان نوشته هاتو بخونن؟

پاسخ
گیس گلابتون

مجله های الکترونیکی، کتابهای الکترونیکی، سایت های با عضویت الماسی ... همه و همه "فروش نوشته" است. نویسنده ها از وقتی خط اختراع شده، نوشته های خود را می فروشند. چیز تازه ای نیست.
تو به من بگو: چطوری می خوای با نوشته هایت پول دربیاوری؟ توفان فکری را که بلدی؟

پاسخ
fati66

خسته شدم ازاینکه هی از شوهرم پول گدرخواست میکنم اونم میگه ندارم

پاسخ
ابی چون اسمان

من هنوز بچه هایم کوچک هستند و به این فکر هستم که وقتی بچه هایم بزرگ تر شدند کار خوبی پیدا کنم فکر هایی هم دارم اگر خدا بخواهد

پاسخ
ابی چون اسمان

من مادربزرگی داشتم که همه دارایش رو به پدربزرگم بخشید ولی زمان مرگش حسرت یک زیارت خانه خدا تو دلش موند بعد مرگش
پدربزرگم ازدواج کرد حالا خانم جدیدش همه جا میره و کلی برای دلش خرج میکنه پدر بزرگم چیزی به اسمش نزده ولی اون خرد خرد پول ازش میگیره و پس انداز میکنه من نمیگم پدر بزرگم مقصره تقصیر از خودماییم جنس مونث،هم کوتاهی از مادر بزرگم بود که همه چیز رو فدای زندگی شوهرش کرد هم این همسر جدید که با ترفند صاحب پول میشه و صداقتی تو زندگیش نداره میشه خانه دار بود و مقتصد بود من برای نگهداری بچه ها و اینکه بیرون میتونم کار کنم و برای اسایش اونا کار نمیکنم از شوهرم جدا از مخارج خانه و زندگی و خوراک و پوشاک حقوق میگیرم البته زیاد نیست ولی بهم احساس استقلال میده و چون زندگی مادر بزرگم برام درس عبرت بوده نصف خونه هم به اسم منه به اضافه یک باغ کوچکی که داریم همش به اسم منه همش هم به خاطر اینده خودم و بچه هاست چون وقتی مادربزرگم به رحمت خدا رفت هیچ چیز از مالش رو پدر بزرگم به بچه هاش نداد و اون ها به سختی خودشون رو به جای رسوندن من چون بچه هام دختر هستن نمی خوام این طوری بشه البته من پدر بزرگم رو خیلییییییییییییی دوست دارم و پول چیزی نیست که بین اون و بچه هاشو به هم بزنه اینهارو گفتم که بگم شما درست میگین زن ها باید سرشون تو حساب کتاب باشه البته با صداقت و درستی تو زندگی زناشویی

پاسخ
ياسمين

واقعا همه حرفهاتون عالى و درست است اميدوارم اويزه گوش ما خانمها شود .( تكان دادن مژگان دل دوز) قهقههقهقهه

پاسخ
فاطمه

راستی توی سایت جدیدم قسمت هایی از رمانم رو نوشتم تا تبلیغی براش باشه.کمک بزرگی بهم میکنید اگه توی سایت بلاگفاتون منو لینک کنید.با تشکر
http://dikens.persianblog.ir/

پاسخ
فاطمه

سلام.ممنونم از وقتی که میذارید.من به دنبال استعدادام رفتم و نویسندگی رو انتخاب کردم.برام آرزوی پیروزی کنید.ممنون
http://dikens.persianblog.ir/

پاسخ
گیس گلابتون

عالیـــــــــــــــــــــــــه! آفرینگل

پاسخ
تمشک خانوم

با حرفات کاملا موافقم اما توی این روزه کشور ما نمیشه راحت کار پیدا کرد چه برسه کاری که در جهت استعداد ها و تحصیلات و توانایی های شخص باشه ! من با لیسانس حسابداری شدم منشی که صاحب کارمم یه جورایی اذیتم میکرد و بهم فشار میاورد واسه همین ازون کار بیرون اومدم . چون به نظرم اعصابم خیلی مهمتر از ماهی 400 هزار تومن بود !! ناراحت

پاسخ
گیس گلابتون

تمشک خانومی اگر منتظر بمانی برای کاری مطابق میل تو از تو دعوت به عمل بیاید، باید خیلی خیلی خیلی منتظر بمانی. گاهی تا پایان عمر. پس کاری که دوست داری و می توانی از آن درآمد خوبی داشته باشی پیدا کن.

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet