مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

اخبار
1397/01/21 11:10

خبر خوش شما

سلام. خوشحالم که بالاخره چیزی نوشتم تا برای شما بفرستم. 

این متن را می توانید در قالب خبرهای خوش یا هرجایی که صلاح می دانید منتشر کنید به نام پریا 

 

 

بنام پروردگار مهربان

هستم اگر می روم...

 

 یادم می آید نوروز پارسال دست نوشته ای نوشتم ولی هیچگاه آن را تایپ نکردم که برای گیس گلابتون بفرستم. اگر پیدایش کردم می فرستم. شاید هم سال قبلش بود، همان موقعی که با سایت گیس گلابتون آشنا شدم . الان تصمیم گرفتم مستقیما تایپ کنم و یک ساعت برای این نوشته وقت بگذارم؛ یعنی تا ساعت 10 و 10 دقیقه.  هرچند روی کاغذ بهتر تمرکز دارم... ولی راهش را هم می دانم، باید سریع کلید واژه هایی را که به ذهنم می رسد گوشه ای یادداشت کنم که یادم نرود.

 

امروز هفتم فروردین 97 است و  اولین روزی است که سر کار آمده ام. از سایت 30-40 نفره ای که محل کار ماست در این لحظه که تعداد زیاد شد 5 نفر بجز من سرکار حاضرند. خدا می داند که در خانه من چه خبر است . 90 درصد اسباب و اثاثیه ام را به خانه جدید برده ام و هنوز مقداری در خانه قدیمی است و هنوز هیچ کارتنی را در خانه جدید باز نکرده ام . بله، همه تعجب می کنند، شب عید و اسباب کشی، آن هم در سال اول زندگی ... پیش آمد و با آن مقابله نکردیم. اما می خواهم برای خودم وقت بگذارم.

 

الان که فکر می کنم این سومین عیدی است که گیس گلابتون را می شناسم. نوروز دوسال پیش بود، توی خانه دراز کشیده بودم و فکر می کردم که امسال چه تحولی رخ می دهد. تصمیم گرفتم مثل همه دخترها بشوم، از غرورم دست بردارم ، نمیدانم چه عبارتی را با گوشی سرچ کردم ، یک چیزی توی این مایه که چرا من ازدواج نکرده ام ... از طریق معرفی یک نفر در یک تالار گفتگو به سایت گیس گلابتون رسیدم . بیشتر مقالاتش را خواندم و به بسته ازدواج مثل آب خوردن رسیدم، مدتی بعد آن را خریدم. تا شروع کنم به انجامش، طول کشید . حتی یکی دوبار یادم رفت و در مراحل اولیه متوقف شدم. تا اینکه با یکی از دوستهایم در شهر دیگر قرار گذاشتیم که همزمان انجام بدهیم. حتی یادم هست عکس مراسمی که در خانه برگزار کردیم را برای هم فرستادیم و چقد سوژه های خنده پیش آمد با آن مراسم. روزی که باید جشن می گرفتم به شدت غبار آلود بود و من در همان هوای غبارآلود رفتم بیرون و کنار کارون که پرنده پر نمی زد تنهایی صبحانه املت  خوردم ... کاری بس عجیب... چقدر دنبال ملافه یا روتختی صورتی گشتم. من که از چیزهای قلبی شکل متنفر بودم توی اتاقم قلب قرمز زدم. یادم می آید تابستان آن سال که با دوستان قدیمی به سفر رفتیم، من صبح که معمولا زودتر از بقیه از خواب بیدار می شدم(به دلیل خصلت کارمندی ام) یواشکی آن دفترچه ای که عکسهای ازدواج دارد را نگاه  می کردم تا از مراحل عقب نمانم. البته اعتراف می کنم که مرحله آخر که روزی چند نفر جدید را باید ملاقات کنیم انجام ندادم. آن مرتبه نشد. ولی مدتی بعد باز هم انجام دادم . چندبار ناموفق و دفعه آخر که زمستان 95 بود روی موانع ذهنی تمرکزبیشتری کردم. یک مانع را از ذهنم بطور کامل انداختم بیرون، هرچند که بازهم تا مرحله آخر نرفتم. در این مدت تغییر رویه دادم. فهمیدم ظاهر هم مهم است نه برای خود نمایی بلکه باید مرتب و جذاب باشیم. همیطور اخلاق . من هم عین گیس گلابتون بودم، همه چی تمام، یعنی همه می گفتند تو اینقدر خوبی و شرایط خوبی داری که اصلا کسی لیاقت تو را ندارد، خب چه فایده .... البته خودم هم هر خواستگاری می آمد یک جوری می خواستم قضیه را بپیچانم، از بچگی با ازدواج میانه خوبی نداشتم  و نرم شدن دلم را  فقط به معجزه و پیدا شدن یک شخص خارق العاده واگذار کرده بودم.

 

نوروز 96 را هم با گیس گلابتون آغاز کردم. اینبار بسته هدف گذاری را خریدم و مراحل اولیه آن را انجام دادم (باز هم کامل انجام ندادم) هدفهای اصلی من ازدواج و اتمام درسم بود(من دانشجوی پی اچ دی در دانشگاه تهران هستم... البته  ترم 10 هستم و هنوز دفاع نکرده ام).

 

امسال هم در نوروز 97 آمدم به سایت گیس گلابتون سر زدم. محصولات را نگاه کردم تا رسالت هر عید یک محصول را انجام بدهم، بنظرم مدیریت زمان خوب آمد... اما امسال شرایط من متفاوت است. متاهل هستم. همسرم دیشب کشیک بوده، صبح باهم صبحانه خوردیم و مرا رساند اداره و رفت که استراحت کند. برای خودم هم عجیب است این تغییر بزرگ زندگی که بعد از 37 سال احتیاط و انفعال در طول شش ماه اتفاق افتاد.

 

 روزهای آخر عید 96 بود که یکی از اقوام زنگ زد که آشنایی داریم به نام دکتر فلانی که مجرد هستندو مورد تایید، شماره ات را بدهم که صحبت کنید؟ گفتم بدهید. 13-14 سال پیش در محل کار ما رفت و آمد داشت ولی آشنایی نزدیک نداشتیم. با خودم گفتم احتمالا مرا می شناسد و کسی که من را با آن سر و ریخت و اخلاق خشک دیده باشد زنگ نمی زند. ولی او نمیشناخت. بعد از عید زنگ زد، بخاطر آلرژی شدید صدایم گرفته بود و نمی توانستم صحبت کنم. گفتم چند روز دیگر خودم تماس میگیرم ولی نگرفتم. یک هفته بعد خودش زنگ زد. نیمه فروردین بود ، ما 15 شهریور 96 ازدواج کردیم. بگذریم از اینکه چه اتفاقهایی افتاد و چطور نظر من مساعد شد و به توافق رسیدیم و انگار نیرویی ما را به این سمت برد. همسرم 10 سال از من بزرگتر است، قرار گرفتن در قالب عروس و داماد برای هر دوی ما عجیب و باور نکردنی بود ، از اقوام و آشنایان من و همسرم خیلی ها اشک شوق ریختند... هنوز هم بعضی وقتها فکر می کنم مجردم ولی این اتفاق افتاده است و من سعی می کنم قالب جدید را بپذیرم. فکر می کنم گیس گلابتون در تغییر نگرش و کردار من سهم مهمی داشت و از خانم دکتر چشمه علایی عزیز که صمیمانه و با صداقت تمام تجربه هایش را به اشتراک می گذارد سپاسگزارم.

 

با وجود اینکه شدیداً تحت فشار هستم، بخاطر زندگیم از خداوند هزاران هزار بار سپاسگزارم. اسباب کشی به شدت مرا خسته کرده و قسمت عمده آن باقی است. بدلیل تعجیل در ازدواج نتوانستیم محل و لوازم سکونت مناسبی دست و پا کنیم و در مورد نحوه خرید و مدیریت لوازم با همسر اختلاف نظر اساسی داریم و این موضوع خسته ام می کند. درسم که دیگر نگووووو که تمامی ندارد کارهایش و این ترم باید تمام شود و همه چیزش عقب است و اصلا وقت نمی کنم، اداره همه وقتم را می گیرد، هزار برنامه دیگر برای کار و تحصیل و تحول هم داریم، علاقه به بچه دار شدن و فشار روانی از سوی دیگران و بحران زمانی آن هم جور دیگر اذیتم می کند، با همسر در مورد مسائل سیاسی و مذهبی اختلاف نظر داریم، وزن خودم و همسرم مرتب در حال بالا رفتن است و هنوز نتوانسته ام برنامه ورزش  و تغذیه منظم داشته باشم ... همه اینها عین زندگی است و من معتقدم می توانم از پس همه اینها بر بیایم و نباید خودم را ببازم، نباید مثل آن دوستم شوم که بعد از خستگی عروسی و بچه دار شدن و سر و کله زدن با خانواده همسر همیشه افسرده و مریض و خسته است... خوبیها و خوشحالیها و همساز بودنها را باید پررنگ تر دید... ما ازدواج می کنیم که قدم به جلو بگذاریم و من معتقدم که می توانم ، حتی بیشتر از اینها را، فقط در مدیریت زمان باید توانمند تر باشم... و ازدواج با آدم خوب و مهربانی که سر راهم قرار گرفت در رسیدن به اهداف کمکم می کند.

 

از طرفی همچنان به دنبال پیدا کردن گوهر درونی خود هستم. خیلی روی این موضوع فکر می کنم . من باید تحول ساز باشم و بالاخره گوهر درونی ام را پیدا میکنم . میدانم حتما "نوشتن" نقش مهمی در این قضیه دارد و باید روی آن همت و تمرکز بیشتری داشته باشم.

 

خلاصه اینکه زندگی در جریان است . ما در این رود خروشان می توانیم مثل برگی بی اختیار، تسلیم باشیم و یا مثل صخره یا کُنده ای جریان ساز ... انتخاب با خودمان است. هستم اگر می روم، گر نروم نیستم....

 

 

گیس گلابتون: این خبر اولین خبر خوب امسال بود و می می‌خواندم و گوله‌گوله اشک می‌ریختم... خوشحالم... خیلی خوشحالم... درعین‌حال می‌دانم زندگی یک تازه‌عروس  و تازه‌داماد چطوری زیروزبر می‌شود. من سخت‌ترین نوع آن را تجربه کردم: عروس شدم و هم‌زمان مادرناتنی یک پسر نوجوان همراه با بدرفتاری‌های خانواده شوهر. من توانستم، شما هم می‌توانید. هر روز از زندگی متاهلی راضی‌تر هستم و هر روز خوشنودتر. نمی‌دانم چطور تا 40 سالگی مجرد مانده بودم. چند شب پیش بی‌خوابی به سر همسرم زده بود و تا چهار صبح به رختخواب نیامد. خب... آقای شوشو در کار واردات دارو است و نوسانات و افزایش وحشتناک قیمت دلار، خواب از سرش پرانده است. من از ساعت ده شب تا چهار صبح در تختخواب دراز کشیدم، ولی بیدار ماندم. به محضی که او کنارم دراز کشید، خوابم برد. یعنی همسرم این‌طوری بخشی از وجودم شده.

 

زندگی مثل عسل

زن، مرد، پول

خداحافظ خشم

مدیریت زمان در شش روز و نصفی

 

 

این چهار آموزش برای همه خانم‌های متأهل و شاغل ضروری هستند. امیدوارم از هر چهار تا بخوبی استفاده کنید و زندگی خود را بسازید.

 

چرا تبریکها کم است؟ دلم میخواد زیر این پست پر شه از تبریک و آرزوهای خوب برای عروس و داماد نازنین. عزیزان دل! یادتون باشه، برای دیگران خوبی و خوشی آرزو کنید تا خدا هم آرزوی شما را برآورده کند. از هر دست بدهید، از همان دست پس میگیرید. باور کنید.

 


 

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

nazigh

خبر خیلی خوبی بود، خیلی خوشحال شدم. مخصوصا اینکه در عرض شش ماه تونستید این تغییرات رو به یمن وجود گیس گلابتون در زندگیتون ایجاد کنید. بهتون تبریک میگم و واستون آرزوی خوشبختی بسیار زیاد رو دارم 💏😚

پاسخ
mina.salipour@gmail.com

مبارک باشه عروس خانم
چه زیبا و با جزییات نوشته اید!
حتما با این همه پشتکار و باورهای زیبایی که دارید از پس مسایل اول ازدواج بر می آیید و هر روز بیشتر از با هم بودنتون لذت خواهید برد.
شاد و خوشبخت باشید.

پاسخ
m.motamedpooya@gmail.com

تبریک می گم عروس خانم.چه حس خوبیه که به هر هدفی که تاکنون داشتی،رسیدی.گل

پاسخ
parya_parsi

ممنونم، قطعا به همه اهداف نرسیدم و این بخش بسیار کوچکی بوده، اما راه طولانی همچنان باقیست...

پاسخ
طوطیا

سلام به گیسو جون عزیز و همه عزیزان کانال .عروووس خانم عزیز بی نهایت خوشحال شدم طوری که تو اداره اشک ریختم چقدر لذت بخشه این حس زیبا .ان شاله زندگیتون سراسر عشق و وفاداری و صداقت باشه.من نزدیک یه ساله که کتاب شروع کردم به خوندن .تموم کردم و باز دوباره شروع میکنم بارها و بارها
گهگاهی ناامید میشم .باز به خودم میگم خدایی که من میشناسم...معجزه ای دازد از جنس عشق
منتظرم تا نوبت من هم بشه و بهترین خبر زندگیم براتون بزارمخجالت

پاسخ
گیس گلابتون

انشاالله

پاسخ
زهرا*

سلام به همه
تبریک میگم عروس خانم زیبا و دوست داشتنی
امیدوارم همه مون شاد باشیم و خوشبخت.
الهی که کنار هم خوش و خرم باشیدقلب

پاسخ
hovi

برام دعا کنید که درست تصمیم بگیرم،ازدواج من خیلی نادرست بوده،همسرم به شدت غیرقابل پیش بینی و بددهنه،خدایا کمکم کن تا از تصمیمم خوشحال و راضی باشم،ببخشید که میون اینهمه پیام تبریک سفره ی دلم باز شد،اگر تایید نشه ناراحت نمیشم گیس گلابتون عزیزم.

پاسخ
گیس گلابتون

متاسفم این خبر را میشنوم. توصیه می کنم "شما" مدیریت خشم را یاد بگیرید. میدانم همسرتان بددهنی می کند، ولی "شما" یاد بگیرید تا از خودتان مراقبت کنید.

پاسخ
hovi

سلام،تبریک میگم به شما خانم موفق،عروسیتون مبارک،ایشالا خوشبخت بمانید،برای من هم دعا کنید .

پاسخ
zhaleh

تبریک میگم عروس نازنین
منم ازدواج اولین هدف امسالم هست و تا آخر امسال خبر خوبش رو به شما میدم قلب

پاسخ
entertainment

نوعروس تازه سلام
خیلی زیبا و دلنشین مینویسی و نوشته هات امید به زندگی رو در من بیشتر کرد... خیلی از کلمات و جمله هات برام آشنا بود...
خوشحالم که امیدوارانه و پرتلاش به خوشبخت بودن ادامه میدیقلب

پاسخ
parya_parsi

متشکرم عزیزم. میگن آدمیزاد به امید زنده س، راست هم میگن، تو بدترین روزها فقط سپاسگزاری از داشته ها و امید به آینده من رو به پیش می بره

پاسخ
برچسب ها : 
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet