مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

اخبار
1400/02/07 10:08

خبر خوش 222

خانم میم، دختری زیبا، تحصیل‌کرده، از خانواده مذهبی و ثروتمند است.

اوایل که با هم آشنا شدیم می‌گفت خواستگار ندارد. کمی بعد خواستگارها آمدند، ولی تحصیلاتشان کمتر بود. کمی بعدتر خواستگار تحصیل‌کرده آمد، ولی ازنظر خانوادگی پایین‌تر بود. اهل دوست‌پسر نبود و می‌خواست از طریق سنتی ازدواج کند.

توجه کنید که خانممیم تعداد زیادی معیار داشت و نمی‌خواست از هیچ‌کدام بگذرد:

آقای تحصیل‌کرده، مذهبی، خانواده سطح بالا، کارمند نباشد، ولی شغل خوبی داشته باشد. عاشقش باشد و او هم آقا را دوست بدارد و نمی‌خواست چنین فردی را از راه دوستی و آشنایی‌های محیط کار و خارج از خانواده پیدا کند.

 

یک روز خانممیم عکس خود و همسر آینده‌اش را فرستاد. خبر نداشتم که در حال آشنایی هستند. بشدت خوشحال شدم و ماجرا را پرسیدم. این توضیحات خانممیم است:

 

نامزدم پسر همسایه است! خونه شون با ما دو تا خونه فاصله داره!

قضیه ازاین‌قرار بود که مامانم، یکی از عکسای خوشگل  منو برای حدود 30 نفر از دوستانش میفرسته که اگر مورد خوب داشتن به من معرفی کنن و یکی از این 30 نفر عکس منو به دوستش که دنبال عروس می‌گشته نشون میده.

مادر شوهر تا عکس منو میبینه میگه ای واااای ایشون که دختر خانم فلانیه!!! همسایه مون! من که با خانم فلانی دوست هستم، دخترش هم می‌شناسم چرا به ذهن خودم نرسید؟!؟!

خلاصه میان خواستگاری و دوره آشنایی و مشاوره و...

و همسر آینده‌ام با کسب آرا حداکثری از مشخصات همسر دلخواه شد یار دل‌نشین من

 

من آشنایی را شش ماهی طول دادم و حاضر نشدم عجله کنم. او مشخصات ظاهری دلخواه مرا دارد، می‌خواستم مطمئن شوم ازنظر اخلاقی هم فرشته‌خو باشد.

 

الآن عقد شرعی کردیم و عروسی انشاالله تابستان. اگر این کرونای لعنتی بگذارد جشنی بگیریم و بزن‌وبرقصی!

 

گیس گلابتون: انشاالله سفیدبخت باشی دختر گلم. انشاالله به‌پای هم جوان بمانید. خیلی خیلی خیلی خوشحالم کردید.

 

من ماجرا را کامل تعریف کردم تا بدانید شما می‌توانید همسری همسنگ و همشان خود بخواهید و از معیارهایتان کوتاه نیایید. البته به شرطی که به‌راستی خودتان هم همان مشخصات را داشته باشید.

به خاطر داشته باشید که ممکن است همسر آینده‌تان خیلی نزدیک باشد. خیلی خیلی نزدیک، ولی هنوز همدیگر را ملاقات نکرده باشید.

مهم است بدانید که خانواده شما می‌تواند نقش فعال و  پررنگی در ازدواج شما داشته باشد. مادرهای نازنین! به دخترانتان کمک کنید تا بتوانند همسر دلخواهشان را پیدا کنند.

 

این خبر خوش را کمی قبل از عید شنیدم و آن را به فال نیک گرفتم. انشاالله خبرهای خوش تک‌تک شما مجردهای گرامی را به‌زودی بشنوم.

 

نظرات

نظر شما جهت ثبت نظر خود در وب سایت عضو شوید
zeamfff

ان شاالله که آشیانه‌ای شاد خواهند ساخت و پا به پای هم هر روز را خوشبخت‌تر از دیروز سپری می‌کنند و حتی یک‌ روز نیز غافل از خوشبختی و شادی نخواهند زیست.
بر هم مبارک باشید.

پاسخ
گیس گلابتون

انشااللهگل

پاسخ
nazigh

تبریک میگم عروس خانم نازنین انشاالله که در کنار هم شاد و خوشبخت باشید و جشن عروسی رو هم بعد کرونا همونطور که دوست دارید برگزار کنید. من که دوستم شش ماه پیش ازدواج کرد. ازدواج که چه عرض کنم عقد محضری بدون حتی سفره عقد، لباس عروس، جهیزیه خوب و کلا هیچی. اولش خیلی ناراحت بود ولی الان بیخیال شده و میگه بعد کرونا هم جشن نمی‌خوام. شاد و خوشبخته و بابت همسر با درک و اخلاقش روزی صدهزار مرتبه خدا رو شکر می‌کنه بغلگل

پاسخ
گیس گلابتون

خدا را شکر

پاسخ
entertainment

خوشحالم که خبر خوش من هم در این سایت آمد
امیدوارم که همه به مراد دلشون برسن.
از گیس گلابتون هم بابت راهنمایی ها و محصولات خوبشون سپاسگزارم.

پاسخ
گیس گلابتون

هزار بار مبارک باشهقلب

پاسخ
entertainment

یه صحبت دیگه که با دوستان خوبم دارم، بدونید که شرایط برای من همیشه گل و بلبل نبود. اوایل که ااااصلا خواستگار نداشتم بعدا که ذهنمو تغییر دادم خواستگار از در و دیوار میومد، ولی من خودم هم تلاش میکردم مثلا به دوستام که تو کار معرفی بودن اعلام امادگی برای ازدواج میکردم، فامیل هم میدونستن که من قصد ازدواج دارم و حتی به معرفین مطمئن ازدواج که دوستان جلسه ای و مسجدی مادرم بودم خودم شخصا زنگ میزدم و مشخصاتمو میدادم.
مهمونی از فامیل نبود که من حضور نداشته باشم. در اجتماع هم حضور فعال داشتم به همین دلیل کلی خواستگار داشتم.
در زمانی که همسرم وارد زندگی ام شد از نظر روحی شرایط خوبی نداشتم و مشاور میرفتم. ولی سعی کردم بهونه الان وقت ازدواج نیست و بزارم کنار! و مشاوره با جدیت ادامه دادم. همچنین سعی کردم زود قضاوت نکنم و به خاطر مسائلی که دلچسبم نبود در اوایل رابطه، زود جواب منفی ندم و زمان دادم که بیشتر بشناسمش.
خدا رو شکر مشاوره برای بهبود روحیه خیلی برام موثر بود و همچنین راهنمایی در جهت ازدواجم.
از هر جایی که هستید شروع کنید و امید داشته باشید که خداوند در بهترین زمان بهترین فرد و براتون میفرسته از جایی که فکرشو نمیکنید

پاسخ
گیس گلابتون

انشاالله برکت و شادی، مهمان همیشگی دل شما باشند.

پاسخ
nazigh

تشکر از توضیحات تکمیلی و با آرزوی خوشبختی گل

پاسخ
nikbin

سلام به خانم دکتر عزیز و نازنین . سلام به عروس خانم نازنین .تبریک میگم. تنشااله خوشبخت و سعادتمند باشید.
من یک سوال دارم . ممنون میشم شما یا خانم دکتر پاسخ بدید.
من مکانیزم ذهنی رو درک نکردم. یعنی چطور وقتی ذهن ادمی تغییر میکنه، از در و دیوار خواستگار میاد؟ یعنی چه اتفاقی میفته؟

پاسخ
گیس گلابتون

منظورشون انجام تمرینات کتاب ازدواج و فوق سری است.

پاسخ
najme55

عزیزم...چه دختر رشدیافته و روشنی هستی! من 23 سالگی ازدواج کردم اما همیشه حس میکردم قابلیت ازدواج نکردن تا سن بالا و غصه خوردن از این بابت در وجودم بوده :) اصلا سر همین حس جذب سایت گیس گلابتون عزیز شدم و البته در بهبود ارتباط با همسر و رشد و توسعه شخصی خیلی از ایشون کمک گرفتم.
اما بهت بگم شهامت جلوه کردن بدون "جلوه گری یا جلوه فروشی" خیلی قشنگه که شما و مادر محترمت داشتین! ایشالا که توی داشت و شکوفایی و به ثمر رسوند رابطه ات هم به همین زیبایی موفق باشی!

پاسخ
سارانگ1

خانم میم عزیز... سلام... ای کاش میدانستم کدام خانم میم هستی عروس خانم گل...
هزار بار مبارکت باشد و امیدوارم زیبایی های ازدواج را بچشی...
سارانگ (کدام خانم سارانگ؟) نیشخند

پاسخ
گیس گلابتون

کارگاه مدیریت خشم را به خاطر دارید؟ آنکه در رودهن برگزار کردیم؟ خانم میم در آن کارگاه بود. یکی از شما بود.

پاسخ
سارانگ1

بله بله... با کمک یکی از دختران شایسته همان کلاس، خانم میم عزیز را شناختم... خیلی خوشحال شدم... خانم میم عزیز! همکلاسی خوبم الهی که خوشبخت باشی...

پاسخ
گیس گلابتون

گلگلگل

پاسخ
بانوی اسفند

عروس خانم زیبا مبارک باشد🌺
انشالله سلامتی و عشق و شادی در لحظه لحظه زندگیتان جاری باشد.

(مدتها بود که پسوردم را فراموش کرده بودم، بالاخره امروز یادم آمد.)

پاسخ