زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1394/04/26 15:09

گیس گلابتون، نقشه و نقشه خوانی!

میانه‌ام با نقشه خوب است. از جهت یابی و پیدا کردن شمال و جنوب مکانی که در آن واقع می‌شوم تا حدی  سر در می‌آورم. از وقتی یادم می‌آید پدرم نقشه ای برجسته و زیبا از کشوری به شکل گربه ای ملوس در اتاقم آویزان کرده بود و به من می‌گفت: "این گربه ملوس، کشور تو است. این گربه ملوس، مام وطن تو است. تو وظیفه داری مراقب کشور زیبایت باشی."

 

پدرم یک کره بزرگ زمین هم روی میز تحریرم قرار داده بود. ما زیاد سفر می‌کردیم و پیش از سفر یکی از دلنشین ترین ومهیج ترین کارها، بررسی نقشه بود.

·         این شهر در کدام استان کشور قرار دارد؟

·         چه آب و هوایی دارد؟

·         از کدام جاده می‌توانیم به آنجا برسیم؟

 

 اگر سفر خارجی بود که نور علی نور. قبل از سفر کتابی در مورد آداب و رسوم، تاریخ و جغرافیای آن کشور می‌خواندیم. پدرم با این شیوه و بدون هیچ فشار و زوری، درس تاریخ و جغرافیا را برای مان دلنشین و شگفت انگیز کرده بود. برای من تماشای نقشه و کره جغرافیایی یعنی سفر! یعنی هیجان! یعنی لذت بیشتر دانستن.

 

عاشق گوگل مپ و گوگل ارت هستم. یعنی اولین بار که با این سرویس دهی گوگل آشنا شدم از شدت خوشحالی اشکم در آمده بود. اگر مدیران گوگل دم دستم بودند، محکم بغلشان می‌کردم و می‌بوسیدمشان. خدا را شکر که کیلومترها بین ما فاصله بود و شری گریبان من و آن‌ها را نگرفت! بدجوری احساساتی شده بودم.

 

همه این صغری کبری‌ها چیدم که بگویم من برای پیدا کردن مسیرم به تهران دچار مشکل شده‌ام! بله!

 

وقتی ساکن تهران بودیم، اگر می‌خواستم به جای جدیدی بروم، به کمک گوگل مپ آن را پیدا می‌کردم. براحتی از تاکسی و اتوبوس و مترو برای رسیدن به آنجا استفاده می‌کردم. مشکلی نبود. ولی الان که ساکن رودهن هستیم انجام کارهای اداری در تهران برایم دردسر شده است. معمولاً اداره‌ها مرکز شهر و داخل طرح ترافیک هستند. بنابراین نمی‌توانم با ماشین خودم به آنجا بروم . خب... چطوری دنبال کارهای اداری بروم؟

 

اوایل هربار می‌آمدم دفتر همسرم. ماشین را آنجا پارک می‌کردم و بعداز آنجا به محل دلخواهم می‌رفتم. بعد به خودم گفتم: "این چه کار ملانصرالدینی است که می‌کنم؟ هرجا بخواهم بروم اول به امیرآباد بروم و بعد .....!" تصمیم گرفتم دیگر ملانصرالدین نباشم. از همان لحظه که تصمیم گرفتم ملانصرالدین نباشم، تبدیل شدم به یک مشنگ گمشده و آواره در تهران!

 

دو تا داستانم را تعریف کنم تا شما هم باورتان شود.

 

داستان اول: محل ملاقات میدان هفت تیر. ساعت شش بعدازظهر

چهار بعدازظهر از خانه حرکت کردم. ماشین را نزدیک میدان رسالت پارک نمودم.

رسیدن به  نزدیکهای میدان رسالت یک ساعت و نیم طول کشید. بعد بیست  دقیقه از محل پارک ماشین تا ایستگاه مترو دویدم. دیگر ساعت شش شده بود. پیامک دادم و برای دیر رسیدن عذرخواهی کردم. با یک ساعت تأخیر به محل قرار رسیدم. نیم ساعت منتظر شدم تا فرد مورد نظر به محل ملاقات برسد. یعنی ایشان خیال داشتند یک ساعت و نیم دیرتر از زمان ملاقات تشریف بیاورند.

 

چون خودم یک ساعت دیر رسیده بودم برای اولین بار از دیر رسیدن یک نفر، خوشحال شدم. ملاقات یک ساعت و ربع طول کشید. متاسفانه من به اندازه ده دقیقه هم از صحبت‌هایی که رد و بدل شد سر در نیاوردم. نفهمیدنم را به حساب کم هوشی خودم گذاشتم. تشکر کردم و مسیر را به همان شکل قبلی که عرض کردم بازگشتم. نزدیک به ساعت یازده شب، گرسنه، تشنه و با مثانه ای در حال انفجار به خانه رسیدم. تمام روز بعد را در رختخواب به سر بردم.

 

داستان دوم: مکان هفت تیر. زمان ساعت شش بعدازظهر

این بار به خودم گفتم: "بیا و باهوش تر باش. تا میدان رسالت آنقدر ترافیک سنگین است که دفعه قبل یک ساعت و نیم طول کشید. بیا این بار از شرقی‌ترین ایستگاه مترو یعنی ایستگاه فرهنگسرا حرکت کن."

 

با گوگل مپ محل را پیدا کردم. از خانه ما تا آنجا بیست دقیقه فاصله داشت. یک مسیر به ظاهر مستقیم. این بار ساعت سه بعداز ظهر راه افتادم. تمام مسیر به ظاهر یک مسیر کاملاً سرراست است، غیر از این که در خیابان دماوند یک شاهکار بزرگراه سازی وجود دارد، جدی می گویم. شاهکاری است از زیبایی و پیچیدگی. چند تا بزرگراه به شکل یک کلافه باشکوه در هم گره می‌خورند. چه فضای سبز زیبایی هم دارد. روح آدم شاد می‌شود البته به شرطی که آن روحی که قرار است شاد شود بداند باید از کدام خروجی خارج گردد. وگرنه مثل روح بنده شاد که نمی‌شود هیچ، از شدت عصبانیت بکلی سرخ و گداخته می‌شود!

 

درد سرتان ندهم آنقدر از این خروجی خارج شدم و دور زدم و به همان کلافه برگشتم و دوباره از یک خروجی اشتباهی خارج شدم که یک ساعت ربع طول کشید به ایستگاه مربوطه برسم. باید مرا می‌دیدید. البته بهتر که ندیدید. به صدای بلند فحش می‌دادم و با دو دست روی فرمان می‌کوبیدم. حتی یادم نیست به چه کسی فحش می‌دادم! دیدن ایستگاه زیبای فرهنگسرا مثل دیدن ساحل نجات برای یک گمشده روی اقیانوس بود.

 

وارد ایستگاه باعظمت مترو شدم. من چنان به مترو افتخار می‌کنم که انگار خودم آن را ساخته‌ام. همینطور به در ودیوار را نگاه می‌کردم و به پدرم آفرین می‌گفتم. همچنین کارگران و مهندسانی را که در طول ساختن مترو کشته شدند، به خاطر می‌آوردم. اگر وقت کردید سری به موزه مترو بزنید. اسامی شهیدان مترو در آنجا ثبتش شده است.

عجب پروژه بزرگ و غرورآفرینی بود و هست این متروی تهران. تهران سیستم فاضلاب ندارد. هر ساختمانی یک چاه زده و فاضلابش را زیر بستر تهران رها کرده است. به همین  دلیل زیر تهران مثل اسفنج متخلل است. موقع حفر تونل‌های مترو ،مدام تونل‌ها ریزش می‌کردند و باعث می‌شدند چند خانواده در عزای سرپرستشان به سوگ بنشینند.

 

بگذریم. با مترو، بدون برخورد با ترافیک و ایستادن پشت چراغ قرمز یک ساعت طول کشید تا به هفت تیر رسیدم. بس که تهران بزرگ است. حالا یک ساعت زود رسیده‌ام. گشتی در مغازه تی تی زدم. قبلاً مغازه تی تی بهتر بود. یک شال خنک خریدم. آنقدر فروشنده بدقلقی کرد که از خیر خرید دومی گذشتم. ساعت پنج و نیم در دفتر مزکور حضور داشتم. فرد مورد نظر ساعت شش و نیم آمد. باز همان توضیحات نامفهوم را تکرار کرد.

 

این بار نگذاشتم صحبت یک ساعت و ربع طول بکشد. حرفش را قطع کردم و خیلی واضح گفتم: "من نمی‌فهمم شما چه می گویید. من سه ساعت و نیم پیش خانه‌ام را ترک کر ده ام تا از شما راهنمایی بگیرم. شاید حرف شما فقط پنج دقیقه طول بکشد. اشکالی ندارد، به شرطی که راهگشا باشد. ولی حاضر نیستم 75 دقیقه حرف بشنوم ولی چیزی متوجه نشوم." فرم‌ها از من گرفت و گفت خودم برایت پر می‌کنم. وعده ما به هفته بعد افتاد. خدا دفعه بعدی را به خیر کند.

 

حالا از شما راهنمایی می‌خواهم. اگر یک جوانمرد یا جوان زن پیدا شود و به من بگوید چطوری می‌توانم در خیایبان از گوگل مپ استفاده کنم؟

 

دو تا مشکل دارم:

یک) چطوری بسته اینترنتی همراه اول بخرم؟

 نفرمایید که در سایت همراه اول نوشته شده‌ها! از نظر من نوشته‌هایشان به زبان چینی است، چون ازش سر در نمی‌آورم.

 

دو) هزینه اینترنت همراه اول دقیقه ای چقدر است؟ اصلاً اگر بسته نخواهم و دلم بخواهد چند دقیقه اینترنت استفاده کنم چقدر برایم تمام می‌شود؟

 

سه) چطوری نقشه آفلاین گوگل مپ را داشته باشم؟ این یکی را از راهنمای خود گوگل خوانده‌ام. می‌توانم محل مورد نظرم را معلوم کنم ولی مسیر حفظ نمی‌شود. اسم خیابان‌ها و ... باقی نمی‌ماند. فقط یک نمای کلی از نقشه وجود دارد.

 

من طرفدار ساده نویسی و ساده گویی هستم. از قلنبه سلنبه نوشتن یا گفتن و گیج کردن آدم‌ها گریزانم. تمام هم و غم من این است که مطالب را به زبان ساده بیان کنم. ولی وقتی خودم یک راهنمای ساده پیدا نمی‌کنم بشدت مأیوس می‌شوم.

 

آیا شما می‌توانید مرا راهنمایی کنید و یک مشنگ آواره را از گم شدن در بزرگراه‌های تهران نجات بدهید؟

 

ماشین من سیستم جی پی اس ندارد. دفعه بعد ماجراهای من و جی چی اس ماشین آقای شوشو را خواهم نوشت!

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

mahsa.salari.ts@gmail.com

سلام خانم دکتر مهربون
من در حد اطلاعات ناچیزم میتونم بهتون کمک کنم. ولی اگه سوال ریزتری داشته باشید شاید بهتر بتونم بگم چیکار کنید.
سوال اول)
ارسال پیامک خالی به شماره 8088، بعد براتون پیامک میاد که چه کنید اینترنتتون فعال شه (شایدم فعال باشه ولی اینکار ضرر نداره گاهی تنظیماتو تغییر میدن)
بعد خودشون مدل گوشی شما رو تشخیص میدن و یه بسته نصب تنظیمات میاد براتون به شکل پیامک که باید نصبش کنید. (شایدم تشخیص نده که باید برید توی سایتش مدل رو پیدا کنید شماره تون رو وارد کنید تا براتون بسته تنظیمات رو بفرستن از اینجا: http://www.mci.ir/web/guest/gprs-and-mms-settings )
بعد باید برید توی تنظیمات گوشیتون و از بخش ارتباطات، توی بخش شبکههای تلفن همراه گزینه ی 3g یا 4g رو انتخاب کنید (بستگی داره گوشیتون از 4g پشتیبانی بکنه یا نه)
بعدش کد دستوری #100* رو وارد میکنید و براتون لیست بسته ها و قیمتاشون میاد و با توجه به نیازتون یکی رو انتخاب میکنید.
بعد هم که کافی شبکه دیتای موبایلتون روشن باشه تا اینترنتتون کار کنه (البته خیلی مصرف باتری گوشی میره بالا بهتره وقتی لازمش ندارین خاموشش کنین)

سوال دوم) تعرفه عادی اینترنت بر اساس دیتاست نه بر اساس زمان و معادل هر کیلوبایت= 0.5 ریال هست. که البته کیلوبایت بسیار ناچیزه. مثلا شما گوگل مپ که استفاده کنید حداقل 4-5 مگابایت اینترنت استفاده میکنید (فقط با باز گردن و لود کردنش)
سوال سوم رو بلد نیستم یعنی میشه آفلاین مپ دانلود کرد ولی اینکه مسیر چطوری روش بمونه رو نمیدونم

پاسخ
گیس گلابتون

سپاسگزارم که وقت گذاشتید و پاسخ را نوشتید.

آیا دست متوجه شدم؟ اگر بخواهم یک نقشه را نگاه کنم، هزینه سنگینی برام ندارد؟
و برای این کار کافی است اینترنت موبایل را روشن کنم، بدون این که وارد دستورالعمهای پیچیده ای بشوم؟

پاسخ
mahsa.salari.ts@gmail.com

خواهش می نمایم گیس گلابتون جانم لبخند
بله دقیقا، خود استفاده از یک نقشه شاید بطور متوسط 2-3 هزار تومان هزینه ایجاد کنه ولی باید توجه کنید که وقتی دیتاتون رو روشن میکنید درصورت استفاده از شبکه های اجتماعی مثل وایبر، واتس اپ، تلگرام و ... کلی مطلب ممکنه دریافت کنید که حجم همه ی اونها هم براتون هزینه در برخواهد داشت. به علاوه ممکنه سیستم آپدیت اتوماتیک برای اپلیکیشن هاتون فعال باشه باشه که به محض اتصال به اینترنت شروع به دانلود بسته های بروزرسانی میکنه و کلی حجم مصرف میکنه.
این گزینه رو در قسمت تنظیمات> اپلیکیشن ها> به روز رسانی میتونید تغییر بدید و گزینه ی only wifi رو انتخاب کنید.

پی نوشت: میشه لطفا کمکم کنید که چجوری نام کاربریم ایمیلم نباشه و به جای ایمیلم اسمم رو نشون بده؟ قبلا اسمم رو نشون میداد الان میبینم ایمیلم رو نشون میده

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم
چه راهنمایی فوق العاده ای. سپاس
در مورد نام کاربری شما

آیا تا به حال چیزی از فروشگاه خریده اید؟
بر اساس پاسخ شما، باید راه حل ارائه بدهم

پاسخ
mahsa.salari.ts@gmail.com

خواهش میکنم. مرسی از شما و راهنماییاتون
بله من قبلا کتاب : ازدواج مثل آب خوردن آسان است رو خریدم. همین امروز هم پاکسازی روح رو خریدم

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم
چه راهنمایی فوق العاده ای. سپاس
در مورد نام کاربری شما

آیا تا به حال چیزی از فروشگاه خریده اید؟
بر اساس پاسخ شما، باید راه حل ارائه بدهم

پاسخ
Naz

من تقريبا ده ماهه كه ساكن تهران شدم. با خوندن اصطلاح مشنگ آواره ب گمشده، با صداي بلند خنديدم چون دقيقا خودم اين جوري هستم:-)))من در تهران رانندگي نمي كنم و اين كار رو خيلي سخت تر كرده. البته خدا رو شكر خانه ام تقريبا در مركز شهر هست و دسترسي ام به مترو عالي است (حدود ١٠ دقيقه پياده). با مترو خيلي راحت به همه جا مي رسم، مثلا هفت تير كه تو متن بهش اشاره كردين، كمتر از ١٠ دقيقه با مترو براي من زمان مي بره. البته هميشه هم نمي شه از مترو استفاده كرد. الان كه فكر مي كنم مي بينم من خيلي از جاهاي تهران رو با استفاده از مترو ياد گرفتم. البته خيلي دوست دارم بتونم از GPS هم استفاده كنم ولي واقعا توضيحاتش به زبان چيني است :-)))

پاسخ
سمان

سلام عزيزم
ميتونيد نرم افزار sygicدانلود كنيد در قسمت سرچ اسم خيابون رو ميدين تا مسير رو بهتون نشون بده

پاسخ
گیس گلابتون

سپاسگزارم عروس خانم

پاسخ
vahab56

آخ جون فحش دختر ..چه فحشی میدادید؟ میشه به منم بدید؟من نمیدونم چراازشنیدن فحش ازطرف خانمهاودخترخانمها لذت میبرم به نظرتون من بیمارم ؟

پاسخ
گیس گلابتون

نیشخند

پاسخ
bahar63

سلام گیس گلابتون عزیز...دوستمون مهسا اطلاعات کاملی راجع به بسته همراه اول داده..ولی خوب خواستم یادآوری کنم...اگه بسته خریداری نکنید...معمولا با استفاده همینطوری از اینترنت مبلغ زیادی روی قبض موبایلتون خواهد اومد...ولی باخرد یه بسته....فقط 10000 تومان رئ قبض موبایلتون میاد و کل ماه اینترنت دارید...برای فعال سازی بسته هم.....#100*0* شماره گیری کنید...و خودش بسته های پیشنهادیو معرفی میکنه...یکیو انتخاب کنید...به اینصورت کل ماه اینترنتتون فعاله....موفق باشید خانم دکتر مهربون

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم
مرسی عزیزم

پاسخ
nefertiti6464

سلام
من از مپ کوشیم استفاده می کنم.مبدا رو که خودش پیدا می کنه و مقصد رو بهش معرفی می کنم.بعد مسیرهای ممکن و نیز بهترین مسیرو ارایه می ده.بعدشم که آنلاین هستم و لحظه به لحظه مسیر حرکتم مشخصه!
به نظر من بدون استفاده از بسته برای شما مناسب تره.چون گاهی استفاده می کنید.پس همون دیتارو روشن کنید تا برای استفاده اندکتون ازش بهره ببرید.

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم

پاسخ
gladmari

سلام گیسو جون. اون دو تای اولی رو نمیدونم
اما در مورد گوگل مپ میتونید نقشه رو ذخیره کنید و موقعی که آفلاین هستین بیاریدش اما نمیتونید مسیر یابی کنید یا سرچ کنید.پس اگه هدفتون اینه گوگل مپ بتون مسیر بده باید بسته اینترنتی بخرید تا همیشه اینترنت داشته باشید.
. مثلا خونه شما بومهن هست مقصدتون هفت تیر . موقعی که آنلاین هستین گوگل مپ به شما مسیرهای بومهن تا هفت تیر رو میده و زمان طی مسافت اما شما نمیتونید مسیر رو سیو کنید فقط میتونید نقشه رو سیو کنید.
برای سیو نقشه هم اون محلی رو که میخاهید سیو کنید تو قسمت سرچ بنویسید .بعد که اون محل اومد باز تو قسمت سرچ بنویسید ok maps یه پیغام سیو نقشه میاد که اوکی میزنید سیو میشه و میتونید براش اسم هم بذارید.
برای آوردن نقشه های سیو شده هم تو کادر سرچ سه تا خط رو هم هست روی اون میزنید یه صفحه میاد میرید تو مکان های شما نقشه های سیو شده اونجاست.

البته نقشه ها بعد سی روز خود به خود پاک میشن.
و دیگه اینکه اگه اون محدوده ای که برا سیو انتخاب کردین خیلی بزرگ باشه دکمه سیو فعال نمیشه. باید هی نقشه رو کوچیک کنید تا جایی که سیو فعال شه.

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم
بله همینطوره که شما می گویید. محلی که می خواهم بروم سیو میشه، ولی مسیر سیو نمیشه
سپاسگزارم

پاسخ
bacheyebad

خانم دکتر عزیزم!
برای داشتن کل نقشه نیازی به فعال کردن بسته نیست. فقط کافیه روی اندرویدتون اخرین نسخه نرم افزار maps رو داشته باشین که معمولا روی همه اندروید ها هست.
وقتی خونه هستین و به وایفای دسترسی دارین مپس رو باز کنین و location گوشی رو هم فعال کنین. اونوقت نت گوشی دقیقا محل خونه رو روی نقشه نشون میده. حالا کنار مکان نمای آبی که خونتون باشه یه دونه tap بزنید و نگه دارین انگشتتونو. بعد محل خونه رو به عنوان home سیو کنین. بعد نقشه تهرانو یه گشت کوچولو بزنین تا لود شه همش. بعد در منو گزینه save offline map رو پیدا کنین. سیو میشه! به همین خوشگلی. هر بار مث روز اول عاشقشم و براش ذوق می کنم. حالا هر بار که بیرون رفتین فقط لوکیشن گوشی رو فعال کنین و مپس رو باز کنین. شما رو با مکان نمای آبی نشون میده.
فقط برای پیدا کردن مسیر از فلان جا تا فلان جا باید نت داشته باشین.
امیدوارم بدردتون خورده باشه.
راستی! خیلی بامزه بود نوشته هاتون. مرسی که می نویسین. مخصوصا این چند وقت که هر روز چند تا پست میذارین.

پاسخ
گیس گلابتون

لبخند

پاسخ
bacheyebad

خواهش می کنم اگر نشد همینجا برام پیغام بزارین. خیلی خوشحال میشم یه بار تونسته باشم بهتون کمکی کرده باشم.
راستی!
اگه اخرین ورژن مپس نباشه گزینه سیو آفلاین رو نداره.

پاسخ
گیس گلابتون

سپاسگزارم

پاسخ
سوندا

سلام دوست خوبم
ببینید من قبلا از اینترنت گوشی ام استفاده می کردم و بسیار گران تمام می شد. ولی بسته 10 هزارتومنی را خریدم که روی قبضم میاد. با حساب چک کردن دائمی شبکه های تلگرام و وایبر و همینطور ایمیل های محل کارم با Outlook و همینطور چک کردن ایمیل های یاهو جی میل و خواندن خبرنامه گیس گلابتون و کلیک روی لینک و خواندن مطالب این سایت و سایت های خبری ایرانی....همه با همون 10 هزارتومن هستش. خیلی راضیم. تا حالا هم نشده زودتر از یک ماه تموم بشه. وقتی هم نوبت تمدیدش می رسه خودشون پیامک می زنند و اعلام می کنند اگر نمی خواهی تمدید بشه پیامک کن وگرنه اتوماتیک خودشون تمدید می کنند.

در مورد گوگل مپ من زیاد استفاده کرده ام. اگر سرعت اینترنت خوب باشه واقعا خوبه. من نمی دونم کجاش مشکل داری. ولی می تونی وقتی در منزل هستی بری جاهایی که می خواهی بری و توی cash گوشیت دخیره میشه و بعدش میشه استفاده کنی. اینکه توی ایران مسیر های اتوبوس ها و ...همه سیو شده باشه شک دارم. انشالله بیا با هم یه بار کار کنیم گیر و گورش پیدا میشه. نمی دونم چطوری بهتون بگم....
در ضمن یه اپلیکیشن آفلاین مپ هست. یکی دوبار جاهایی که بلدین رو باهاش کار کنین دستتون میاد.

پاسخ
گیس گلابتون

مرررررررسی
عالیه
این پنجشنبه. باشه؟

پاسخ
سوندا

لبخندحتما. یادآوری از شما

پاسخ
hashemizahra

سلام. شما میتونید از GPS SYGIC استفاهده کنید . رو موبایل نصب میشه و با انتصال به اینترنت مسیر رو به صورت انلاین نشون میده . باور کنین این مسیر یاب کلی تو رانندگی تو تهران به من کمک کرده .میتونید ازبرنامه بازار در موبایل استفاده کنید . البته اگه سیتم گوشیتون اندروید باشه . در ضمن این GPS مراکز خرید و تفریحی و پارک رستورانهارو به صورت انلاین نشون میده . سه مسیر به شمار پیشنهاد میکنه و خلاصه عالیه...

پاسخ
گیس گلابتون

سپاسگزارم
حتما امتحان خواهم کرد

پاسخ
sahara57

سلام خانم دکتر. یه راه بهتر نصب نویگیتور روی موبایلتونه. سامسونگ یه اپلیکیشن داره به اسم ndrive. متاسفانه یه مدتیه که دانلودش غیرفعال شده ولی امیدوارم به زودی دوباره فعال بشه. من بدون اون هیچ جا نمی تونم برم و همون مشنگی میشمکه شما گفتید.

پاسخ
گیس گلابتون

نیشخند

پاسخ
mamanak

سلام خانم دکتر
گفتم شاید دوست داشته باشید این مقاله رو بخونید...راجع به گوگل
http://1pezeshk.com/archives/2015/07/google-knows-where-youve-been-and-your-timeline-for-maps-shows-you-by-nathan-ingraham-on-july-21-2015-0754-pm-email-nateingraham.html

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم
گویا صفحه را برداشته اند
شما با استفاده از علامت زنجیری که بالای محل پیام گذاشتن در سایت گیس گلابتون است، می توانید لینک بسازید

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet