زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1395/06/02 16:43

سفرنامه تایلند

بالاخره داریم میریم! این بار کجا؟ باورتان نمی‌شود. خودم هم باورم نمی‌شود: تایلند!

 

آخرین جایی که فکر می‌کردم آقای شوشو برای سفر پیشنهاد کند، تایلند بود.

 

همیشه دلم می‌خواست به تایلند بروم. فرهنگ تایلند با همه جای دنیا متفاوت است. مذهب آنها نوعی بودایی عجیب است. بودایی‌ها مثل مسلمانان و مسیحیان، شاخه‌ها و فرقه‌های متفاوتی دارند. بودایی تایلندی، بودایی عجیبی است. سهل گیری‌های جنسی آنها که ریشه در مذهبشان دارد، برایم ناآشنا و نامانوس است. من هم که عاشق فرهنگ‌های متفاوت و دنیاهای عجیب!

 

با وجود اشتیاق زیادم به دیدن تایلند، در دوران مجردی، هیچوقت جرات نکردم به تایلند بروم. کلاً فکر نمی‌کردم یک روزی روزگاری بتوانم آنجا را ببینم. حالا آقای شوشو خیال دارد مرا به تایلند ببرد. من بی صبرانه منتظر دیدن دریای آندمان هستم. دلم می‌خواهد نیمی از روز را به تماشای دریا بگذرانم و نیمی دیگر را به دریافت ماساژ تایلندی.

 

یک ماه اخیر آنقدر در مورد تایلند خوانده‌ام که ...! تمام وبلاگ‌های ایرانی و بسیاری از وبسایت های خارجی که در مورد تایلند نوشته‌اند. بهترین سایتی که پیدا کردم این سایت است:

http://www.phuket.com/

 

هر سوالی که داشتم، در این سایت پاسخ گرفتم.

 

علاوه بر مطالعه فراوان در مورد تایلند، بکگراند لپ تاپم را به ساحل زیبای پوکت تبدیل کردم. چمدان قرمز کوچکم را دم دست گذاشته‌ام و دو تا قوطی کرم ضد آفتاب در آن قرار داده‌ام! یک ماه است که منتظر حرکت هستم!

 

 

بیصبرانه منتظر دیدن سرزمین لبخندها هستم. خیال دارم طعم سوسک برشته، موش کباب شده، عقرب سرخ شده و کرم سوخاری را بچشم! وقتی این حرف‌ها را به آقای شوشو می گویم حال تهوع پیدا می‌کند، ولی خب... نصف لذت سفر به همین ماجراجویی‌های خنده دار است. پیش خودمان باشد و به آقای شوشو نگویید که دل من از خوردن جگر و مغز و زبان گاو و گوسفند هم آشوب می‌شود چه رسد به اقلامی که در بالا نام بردم. اما خیال دارم شجاعانه پیش بتازم و همه‌شان را امتحان کنم! عووووووق!!!

 

خب... فکر کنم سفرنامه می‌خواهید؟ در کانال تلگرام برای شما عکس قرار خواهم داد. عضو کانال تلگرام که شده‌اید. مگه نه؟ متن سفرنامه را پس از برگشتن از تایلند ارائه خواهم داد. 

 

سفرنامه تایلند

 

 

 

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

شایسته

سلام گیس گلابتون عزیز
برام یه موضوعی جالب اومد و دلم نیومد نگفته بذارمش
یه مورد بسیار جالبی که من توی سایت شما دیدم ،فروختن سفرنامه هاتونه
درحالی که دیدم خیلی ها سفرنامه هاشونو توی سایتشون یا وبلاگ برای عموم مینویسن یا مثلا سایت لست سکند که سفرنامه های خیلی زیادی درمورد همه ی کشور ها و شهر های دنیا از زبان مردم رو میشه اونجا پیدا کرد.
البته به خوبی میدونم که شما توی این سفرنامه ها غیر از مسائل تفریحی و گردشگری درمورد شوهرداری هم می نویسید
همین که بخشی از تجربیاتتون رو میفروشید روش تازه ای برای کسب درامده که من قبلا ندیده بودم.لبخند

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم دوست عزیز. سوال شما دو جواب دارد: یک) 84 پست سفرنامه ای رایگان در این سایت وجود دارد. امیدوارم از خواندن آنها لذت برده باشید. دو) کی گفته سفرنامه باید رایگان باشد؟ آیا معروفترین سفرنامه های دنیا، مارکوپولو یا سفرنامه ناصرخسرو رایگان هستند؟ و الان سفرنامه های آقای ضابطیان؟ در واقع سفر یکی از بهترین شرایط نویسندگی را بوجود می آورد و خواندن سفرنامه بسیار شیرین است. فروش سفرنامه کار تازه ای نیست، دوست عزیز. از قرنها پیش رواج داشته است. ممنونم نظرتان را نوشتید. خواهش می کنم در آینده هم مرا از نظرات عالی خودتان بی بهره نگذارید.

پاسخ
Lovely36

خانم دکتر من تایلند رفتم ,واقعا بدترین مقصدبرای سفرهست,همه جا دختران بیچاره وفقیر که با پیرمردهای توریست کثیف هستند خواهید دید وانحطاط انسان هرلحظه جلوه چشمتونه,طبیعتش هم تو این فصل جوری گرم و شرجی که مریض میشیم ماها,تو خیابانها جلو بچه ها زشت ترین ومهوع ترین چیزها به فروش میرسه,اما سفر به چین خیلی عالیه چین خیلی جالبه

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم. شما به تایلند رفته اید؟ به کدام شهر؟

پاسخ
entertainment

من هم عاشق سفر هستم و هميشه فكر ميكردم وقتي تمام جاهاي معروف دنيا رو ديدم و جايي باقي نمونده بود سايد به تايلند سفر كنم
ولي اين تعريف ها و شوق و ذوق باحال شما منو هم ترغيب كرده!!!
اميدوارم حساببببببببي اين سفر بهتون بچسبهنیشخند

پاسخ
گیس گلابتون

عزیز دل بگذار ببینم آیا آنقدر که می گویند خوب هست؟ چون چیزهای خیلی ترسناکی هم در موردش می گویند. بعد از سفر خواهم گفت.

پاسخ
atussa

خداروشکر خانوم دکتر. خوشحالم که برنامه سفرتون جور شد.اون هم چه مسافرتی!
ایشالا حسابی بهتون خوش بگذره.

پاسخ
گیس گلابتون

بله. آتوسا خانوم. خدا را شکر که جور شد

پاسخ
z.nouri

سلام خانم دکتر عزیز
ایشالله بهتون خوش بگذره .من شنیدم اونجا یک خیابون دارن که اتلیه های عکاسی عالی داره .یکی از همکارای من به جای گرفتن مراسم عروسی رفت اونجا هم عکس عروسی گرفت و هم عکس با لباس های خاص اونجا .براش هم پست کردن .اکه رفتید حتما مثل همیشه با بیان زیباتون اونجارو برامون توصیف کنیذ

پاسخ
گیس گلابتون

چه جالب. ممنون

پاسخ
فرزان جونی محمدی

سلااااااامم واااااااااااای عالیه عالیه خیلیییییی برات خوشحالم گیس گلابتون جونم.خیلی حس و حال قبل سفر خوب و دوست داشتنیه .آرزو میکنم حسابیییی بهت خوش بگذرههههههه

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم عروس خانوم

پاسخ
Vahab

سلام دلم براتون تنگیده بعد از 3 4 سال امروز سفرنامه رو دوباره خوندم و به سایتتون سرزدم هنوز کشف نکردم سفرهای بعدیتون هم سفرنامه داشته یا نه ولی به طور اجمالی متوجه سفر هلند پرتغال و وان ترکیه شدم,راستی چرا سایت شما اخطار امنیتی میده اینطوری باشه که نمیشه خرید کرد

پاسخ
گیس گلابتون

خوش برگشتید. اخطار امنیتی؟ کجا؟ چطوری؟ میشه برایم اسکرین شات بگیرید و ایمیل کنید؟ پیشاپیش تشکر می کنم

پاسخ
Vahab

ممنون بله حتما ,براتون ارسال کردم اما امکان کپی پیست کردن ایمیلتون وجود نداره حالا نمیدونم تو اندروید اینطوریه یا تو ویندوز هم همینطوره به هرحال امیدوارم ایمیلتون رو درست نوشته باشم و به دستتون رسیده باشه

پاسخ
گیس گلابتون

بله دریافت کردم. سپاسگزارم. با مسئول سایت صحبت خواهم کرد. البته توجه بفرمایید شما در حین خرید اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار سایت من قرار نمی دهید، بلکه مستقیم به بانک متصل می شوید. فکر نمی کنم هیچ سایت ایرانی اجازه داشته باشد اطلاعات بانکی شما را ذخیره کند. حتی دیجی کالا فقط شماره کارت را ذخیره می کند، ولی به رمز بانکی شما هیچ دسترسی ندارد. باز هم تشکر می کنم که خبر دادید و اسکرین شات را برایم ایمیل کردیدگل خوشحالم دوباره اینجا هستیدلبخند

پاسخ
l.a.2836@gmail.com

خانم دكتر
ميشه بقيه سفرنامه رو هم تا جايي كه براتون امكان داره زودتر بنويسيد
كلي هيجان دارم براي خوندنش...
ميخوام بيشتر در مورد پوكت و نوع مسافرتتون بدونم

پاسخ
گیس گلابتون

بله. حتما

پاسخ
m

باید کل سفرنامه رو بخونم گیس گلابتون عزیزم.ولی شما اولین نفری هستین که میبینم خوشتون نیومده از پوکت.شاید هم افرادی که میرن از پیشینه تایلند باخبر هستند.دوستانم اینقدر از طبیعت زیبا و فوقالعاده اونجا و سواحلش تعریف کردند و عکسای جالبی که دیدم واقعا هوس برانگیز بود.ولی سفرنامه شما از زوایای دیگه ای اونجا رو مورد نقد قرارداده بود که جای تامل داره.ممنونم

پاسخ
گیس گلابتون

بله. من هم برای همین شوکه شدم.

پاسخ
سوندا

در مورد غذا هم اینطور که در کامنت ها دیدم نگرانی بی مورده. مناطق توریستی همیشه غذاهای بین المللی دارند. چه فست فود چه رستوران.

پاسخ
گیس گلابتون

بله. غذا عالی بود، همه رنگ و همه جور و برای هر جور ذائقه ای.

پاسخ
سوندا

سلام سفرتون بسلامت و دلخوشی
تایلند آب و هوای استوایی داره که این مناطق دو فصل دارن یک فصل آب و هوای گرم و خشک و یکی دیگر گرم و بارانی. متاسفانه الان در فصل دوم هستش تایلند و بهترین زمان سفر به این کشور حوالی دی ماه تا اواخر فروردین ماه خودمون هست.
گفتم تگر دوست دارید سفرتون رو موکول کنید به اون تاریخ ها. البته خب قیمت بلیط و هتل هم در اون زمان افزایش چشمگیری داره.
خوش بگذره.

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم سوندا جون، ماشاالله شما همه دنیا را گشته اید:) بله، همانطور که شما نوشتید، الان فصل بارانی است. البته خوشبختانه زیاد باران نداشتیم.

پاسخ
l.a.2836@gmail.com

خانم دكتر سلام
متاسفانه يا خوشبختانه من تصميم گرفته بودم به همراه همسرم در پاييز به پوكت برم
چون شهرهاي توريستي تركيه رو تماما رفته بودم، دبي رو هم چندبار تجربه كردم
خواستم يه جاي متفاوت رو تجربه كنم
سفرنامه اوليه شما رو خوندم
راستش مردد شدم
و حالا دوتا سوال دارم
ايا در سواحل ديگر غير از پاتونگ شعبه هاي مك دونالد و KFC موجود هست كه براي غذا دچار مشكل نشيم؟

و سوال دوم
شما اگر به عقب برگرديد و از اوضاع پوكت باخبر بوديد باز هم اين مكان رو براي سفر انتخاب مي كرديد؟
اگر جواب منفي هست
حتي اگر قرار بود در ساحل پاتونگ نباشيد باز هم نمي رفتيد؟

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم.
جواب سوال اول) همه جور غذای خوشمزه در تایلند وجود دارد. حتی می توانید با خودتان غذا ببرید. کاری که بقیه ایرانی ها کرده بودند. شعبات مک دونالد و ک اف سی را لطفا در اینترنت سرچ کنید و ببینید که دقیقا در کجاهای پوکت وجود دارد. من فقط دور و بر هتل خودمان را می دانم.
جواب سوال دوم) متاسفانه وضعی که با صراحت در موردش صحبت کردم، حتی در فرودگاه هم وجود دارد. بنابراین اگر می خواهید بروید، باید اعصاب قوی ای داشته باشید. من که نداشتم. اگر می دانستم نمی رفتم.
ولی بالاخره هر کسی خودش بهتر صلاح خودش را می داند. تصمیم با شماست.

پاسخ
بهرام

انشالله سفر خوش بگذره ، منتظر خواندن سفرنامه شما هستم .لبخند

پاسخ
maryam_t

سلام
خانم دکتر عزیز
خیلی براتون خوشحالم
من عاشق سفرم. خیلی زیاد
امیدوارم بهتون خیلی خیلی خوش بگذره
من خیلی دوست دارم برم هند. به نظر شما تو جند روز میشه جاهای تاپ هند و کجاها رو میشه دید؟

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. بفرمایید این پست مرا مطالعه بفرمایید
http://gisgolabetoon.blogfa.com/post-42.aspx

پاسخ
الی گولو

به به صحبت از سفر و بعد از مدتها من کامنت گذاشتم بحث سفر همیشه لذت بخشه، مخصوصا کشوری مثل تایلند با مردمانی بسیااااااااااااااااااار خونگرم، من چقده در مقابل گیس گلابتون سلطان غیر محتاط هستم پس، گیسی جونم سال 88 من به پوکت و بانکوک سفر داشتم، پوکت را برای این انتخاب کردیم که گفتن چون مجرد هستین و دختر بهتره برین پوکت تا پاتایا، سفر من تو ژانویه بود، در اوج سرما به یک کشور گرم سفر کردم، خاطراتم از این سفر خیلی خیلی خوشه، هر وقت با دوستام یادش میفتیم خنده هامون صداش بالا میره، خانمهایی که تو خیابون دستمون را برای ماساژ میکشیدن، سوسکی که تو خیابون رفت تو صندل من و من جیغ زدم و چند تا دستفروش تایلندی که غذا میفروختن سرم داد زدن ! ها ها ها ها ها، خدای من. این کشور را واقعا دوست دارم باز ببینم، به گرما و انرژی مردمش احتیاج دارم. امسال خیلی ناگهانی سر از روسیه در آوردم! کشوری زیباااااااااااااااااااا با مردمانی سرد مزاج که سرشون فقط به کار خودشونه، اما زیبایی کشورشون چشم را خیره میکنه، باید تا این پا هست و جوونیم سفر کنیم، لذت سفر تو جوونی بهتره، بعد ایشالله که پیر شدیم برای بار دوم و سوم میریم. مطمئنم بهت خیلی خوش گذشته، امیدوارم از شر پشه هاش فقط در امان مونده باشی. سوسکاشون خوشمزه است. دوست من خورد!

پاسخ
گیس گلابتون

الی گولو سلطان عزیزم، هروقت به اینجا سرمی زنید، کلی شادی و انرژی خوب همراهتان می آورید. سفر پوکت برای من و همسرم خوب بود. ولی نه آنقدر که انتظار داشتم. خوشحالم به شما خوش گذشته است.

پاسخ
الی گولو

اوه تا کامنتا متوجه شدم که تو فرودگاه اذیت شدین، اون موقع که ما رفتیم اینطور نبود، پس وضع فرق کرده!!!
من دلم میخواد این سری چین را امتحان کنم. تو تایلند ما اصلا وقت خالی نداشتیم، تمام وقتمون پر بود. این کامنت رااگه دوست داشتی انتشار نده گیس گلاب. اما اگه دوست داشتی تو سفر نامه بنویس طبق صلاح خودت. سفر به کشورهایی به غیر از ترکیه و دوبی را باید حتما با آژانس خوب انجام بدیم، دلتابان، قدس گشت، الی گشت، من بارها ترکیه رفتم با آژانسهای مختلف خودم دیگه آشنا شدم با این کشور که الان دیگه اصلا جای رفتن نیست با این وضعیت وحشتناکش، اما با آژانس های معمولی رفتم و واقعا وقت و انرژیم بارهای اول و دوم که آشنایی نداشتم با این کشور و شهرهاش به خاطر بی برنامگی تور لیدر گرفته شد. آدم پول میده سفر بره بعد سفرش به خاطر این بی برنامگی به هم بریزه واقعا حیفه
مالزی و آفریقای جنوبی هم تو لیست من هستند. بعد اروپا، سفر به اروپا منو میترسونه چون شاید همسفر نداشته باشم و تنها سفر کردن برام سخته. هراس دارم

پاسخ
گیس گلابتون

عزیز دلم، تنها سفر کردن در اروپا عالیه. بسیار امن است. هیچ ترسی ندارد. هیچکس به شما تعرض نمی کند. حتی نگاه هیز به شما نمیشود. اروپا بهترین مقصد برای سفر خانمهاست.

پاسخ
گیس گلابتون

عزیز دلم، تنها سفر کردن در اروپا عالیه. بسیار امن است. هیچ ترسی ندارد. هیچکس به شما تعرض نمی کند. حتی نگاه هیز به شما نمیشود. اروپا بهترین مقصد برای سفر خانمهاست.
و موافقم باید با آژانسهای خوب سفر کنیم.

پاسخ
گیس گلابتون

عزیز دلم، تنها سفر کردن در اروپا عالیه. بسیار امن است. هیچ ترسی ندارد. هیچکس به شما تعرض نمی کند. حتی نگاه هیز به شما نمیشود. اروپا بهترین مقصد برای سفر خانمهاست.
و موافقم باید با آژانسهای خوب سفر کنیم.

پاسخ
m

گیس گلابتون عزیزم.دی ماه امسال به همراه خواهرم سفری به پوکت داشتیم.خواستم تجربیات سفرم رو با شما هم مطرح کنم.مهمترین نکته به نظرم اینه که زمان مناسبی رو انتخاب کردیم مثلا تابستان موقع خوبی برای تایلند نیست و فصل بارانیه در صورتیکه زمستان بهترین فصله.ما اصلا بارون نداشتیم و گاهی ‏فقط نصف شب بارون میومد و همه روزها ابر آفتاب بود و عالی.یه مورد دیگه که شما اذیت شدین به خاطر پرواز و توقفهای ‏طولانی و زیاد بود و ایرلاین نامناسب.ما پروازمون فقط یک توقف در دوبی داشت و حدود سه ساعت با پرواز امارات که میشه ‏گفت بهترین ایرلاین این منطقه هستش.هتل رو هم خودمون انتخاب کردیم که در یک باغ چند هکتاری در انتهای خیابان ساحلی ‏بود.محیط بسیار آروم با صدای پرنده ها و سه تا استخر بزرگ در حیاط فوق العاده زیبا و تمامی اتاقها پنجره بالکن رو به باغ باز ‏می شد.هتل ما دوانژیت و 4 ستاره بود.اتاقها عالی و سرویس هتل هم خوب و مناسب بود.از نظر مکانی به واکینگ استریت ‏حدود 15 دقیقه بود ولی چون در انتهای خیابان ساحلی قرار داشت به کلی رستوران و کافه که تو خیابان ساحلی بود دسترسی ‏داشتیم و اصلا نیازی نبود که هتلی در منطقه شلوغ واکینگ استریت بگیریم که منظره هم نداره.‏
به دریا هم 200متر فاصله داشت.ساحل نزدیک هتل بسیار خلوت بود و اصلا نیازی نبود به اواسط ساحل پاتونگ بریم که شلوغ ‏بود
رستورانهای خیلی خوبی هم اونجا بود و غذاهای دریایی تایلند خیلی خوب بود.متاسفانه فهمیدم که آژانسی که همسرتون ازش ‏خرید کردند خیلی اطلاعات غلطی دادند و باعث شدند شما اذیت بشین هم تو پرواز هم هتل.‏
معمولا ادم رو گمراه میکنن.من همیشه خودم پرواز و هتل رو انتخاب میکنم بیشتر بر اساس تجربه دوستان و اینترنت گردی که ‏خیلی بهم کمک کرد.‏
راستش من و خواهرم هیچ صحنه بدی ندیدیم با اینکه هرشب هم برای پیاده روی به واکینگ استریت میرفتیم.اکثر خارجیها با ‏زن و بچه به اونجا میومدن و حتی رقصنده هاشون هم تاپ و شلوارک پوشیده بودن .‏
رستورانهای خیلی خوبی تو خیابان ساحلی بود و اصلا لازم نبود برای غذا به واکینگ استریت بریم.هیچ رقصنده و دختری هم ‏اونجا نبود که مزاحمت ایجاد کنه برای آقایون.تو واکینگ استریت همه چی بود ولی ما فقط قدم میزدیم و از موزیک و فضای ‏شادش لذت میبردیم.چیزی مارو اذیت نکرد.البته در مورد رفتارمردهای ایرانی متاسفانه درسته و خیلی آدم ناراحت میشه و میبینه ‏این حرکات رو.‏
دخترانی هم سر خیابون وایساده بودن که مشخص بود برای چی ولی به شخصه دیدن دختربچه ای که پایین پل نشسته تو سرمای ‏تهران وفال میفروشه منو بیشتر اذیت میکنه.‏
جالبترین چیزی که دیدم رفتار محترمانه مردان خارجی با دختران تایلندی بود.خیلی تفاوت بین فرهنگ ما هست که حتی به اون ‏زن هم نگاه محترمانه دارند دستش رو تو خیابون میگیرند و براش خرید میکنن و واقعا اگر نمیدونستی فکر میکردی طرف ‏همسرشه.‏
تورهای کشتی و فیل سواری عالی بود و خیلی به ما خوش گذشت.‏
ما به جزیره های فی فی و جیمزباند رفتیم که فوق العاده بود.مناظر زیبا و بکر و آب دریا شفاف و شنهای سفید عالی بودند.‏
چند تا ساحل نسبتا خصوصی هم پوکت داره که من از قبل فکر کردم اگر ساحل پاتونگ بد بود به اونجاها بریم که خوشبختانه ‏ساحل خوب بود و نیاز نشد.عصرا قدم میزدیم کنار ساحل بسیار خلوت و تمیز بود حتی چوبهای درختان که صبحها توی ساحل ‏دیده می شد هم نبود و غروب آفتاب رو تماشا میکردیم همرا ه خوردن بستنی های رولی معرکه.‏
برای من رفتار آدمها ازملتهای مختلف خیلی جذاب بود.هرکدوم یه مدل بودند و متاسفانه هرچی به خاورمیانه نزدیک میشد ‏بدترمیشد.‏
چینی ها و کره ای ها بسیار آروم مهربون بودند با همسر یا همراهشون و اروپاییها و آمریکاییها و روسها هم بسیار نرم و ملایم ‏بودند برعکس هندیها و ایرانی و عربها ...‏
درکل تجربه خیلی خوب و باحالی از این سفر داشتیم و خیلی بهمون خوش گذشت.مطالبی که تو نت خونده بودم چه خارجی چه ‏داخلی خیلی کمکم کرد مخصوصا تو انتخاب هتل و تورهای تفریحی.‏

پاسخ
گیس گلابتون

خوشحالم به شما خوش گذشته. از کنار هتل دوآنجیت گذشتم و به نظرم عالی آمد. خوشحالم که شما از آنجا لذت بردید. ممنونم که تجربه عالی تون را با ما سهیم شدید. انشاالله همیشه خوش باشید

پاسخ
hosseinjf.69


سلام ممنون از سفرنامه خوبتون . چند تا سوال داشتم. من میخوام جزیره جیمز باند رو برم و یکی دیگه
1: جزیره فی فی بهتره یا رایا (racha) میگن فی فی زمان کمتری برای شنا و اسنورکیلینگ داره؟ کدوم بهتره
2: ما دو روز افتابی پشت سر هم داریم یک روز بارونی مابقی ابری... به نظر شما یک روز افتابی رو به جیمز باند اختصاص بدم یا اون یکی جزیره ها
3: یه سری سفرنامه ها نوشتن تو روز بارونی رفتینگ تو روخونه تعظیله یه سری هم نوشتن رفتینگ رو روز بارانی برین بیشتر کیف میده
4: میگن زیپ لاینی که تو پکیج سافاری و رفتینگ هست بدرد نخوره ! میشه زیپ لاین رو حذف کرد و روز دیگه به فلایینگ هیومن رفت؟
5: پارک ابی جنگلیش چظوره قیمتش و تایمش چی؟
6: درباره جشن اب اظلاعاتی دارید؟ جشن اب اونجا هستم

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. متاسفانه اطلاع ندارم. اگر سفرنامه مرا خوانده باشید می دانید کجاها رفته ام و کجاها نرفته ام و نظرم به طور کلی در مورد تایلند چیست.

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet