زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1398/05/01 08:52

شعبه ندارد!

وقتی در مجله‌های خارجی یا فیلم‌ها، تصویر کاپ کیک‌های خوش آب و رنگ را می‌دیدم، آه از نهادم برمی‌آمد. چقده خوشگلن این لامصبا! یعنی مزه شون چطوریه؟ در کتابی خواندم، یادم نیست کدام کتاب، قهرمان داستان عاشق پختن کاپ کیک بود. غم‌هایش را با پختن کاپ کیک فراموش می‌کرد و من در حسرت تجربه پختن کاپ کیک می‌سوختم.

بالاخره تصمیم گرفتم حسرت خوردن را کنار بگذارم و کاری انجام بدهم. قالب کاپ کیک خریدم. همان روز کپسول کاپ کیک نخریدم. اگر شما خیال دارید قالب کاپ کیک بخرید، همان روز کپسول‌هایش را هم بخرید تا مثل من دچار دردسر نشوید. کپسول کاپ کیک، همان کاغذهای بامزه‌ای است که دور کاپ کیک قرار می‌گیرد. مثل این عکس:

 

 

وقتی بر ترس و دودلی‌ام غلبه کردم و بالاخره تصمیم گرفتم کاپ کیک بپزم، رفتم که کپسول کاپ کیک بخرم. فکر می‌کردم همه کپسول‌ها یک اندازه هستند. خب... کاشف به عمل آمد که صدها مدل و اندازه کپسول کاپ کیک وجود دارد. روز بعد قالب کاپ کیک را زیر بغلم زدم و دوباره به مغازه وسایل شیرینی‌پزی برگشتم. روز اول با تاکسی رفتم، روز دوم با ماشین خودم. روز اول در آفتاب داغ تابستان گرمازده شدم و روز دوم، جای پارک پیدا نکردم! کاش کپسول را هم‌زمان با قالب کاپ کیک می‌خریدم، اما   آن روز نخریدم، چون ته دلم می‌گفتم: معلوم نیست چه موقع کاپ کیک بپزم. انگار باور داشتم قالب را می‌خرم و گوشه‌ای می‌اندازم. درواقع یک سؤال مهم و اصلی داشتم: اصلاً کاپ کیک چی هست؟!

اینترنت را زیرورو کردم و بالاخره فهمیدم کاپ کیک همان کیک است، ولی در اندازه کوچک. یعنی همان مایعی که برای پختن کیک می‌سازیم را می‌توانیم در قالب کاپ کیک بریزیم و بپزیم. کیک یزدی نوعی کاپ کیک است که با گلاب معطر می‌شود و با کنجد تزئین. ده‌ها دستور پخت کاپ کیک پیدا کردم، ولی به‌طورکلی دو نوع دستور دارد:

کاپ کیک با کره – احتمالاً خوشمزه‌تر است

کاپ کیک با روغن گیاهی – من این را درست کردم، چون این روزها از بس کره مصرف کرده‌ام، وجدان درد دارم.

بهترین توضیحی که درباره کاپ کیک به زبان فارسی خواندم در این سایت است: لینک به سایت اسپون فید

 

حالا با چه دستوری کاپ کیک بسازم؟ ماشاالله تا دلتان بخواهد دستورهای رنگ‌ووارنگ وجود دارد. من یک دستور ساده و بی دنگ و فنگ می‌خواستم. در یوتیوب فیلمی را دیدم که هزاران بار بازدید شده بود. ​مواد لازم این است:

مواد لازم برای پختن کاپ کیک

آرد

یک لیوان + نصف لیوان

بیکینگ پودر

یک قاشق چایخوری + 4/3 قاشق چایخوری

نمک

کمی

شکر

یک لیوان

روغن

نصف لیوان

شیر

نصف لیوان

ماست

یک قاشق چایخوری

وانیل

نوک قاشق چایخوری

تخم مرغ

دو عدد

 

مواد خشک (آرد، بیکینگ‌پودر و نمک) را در ظرفی می‌ریزیم و ویسک می‌زنیم. ویسک زدن مواد خشک برای این‌که ذراتشان از هم جدا شود و کیک بتواند پف کند. بجای ویسک زدن می‌توانیم الک کنیم. ویسک این ماسماکه است. از بچگی عاشق آن بودم و دلم می‌خواست یکی داشته باشم. به نظرم می‌آمد استفاده از ویسک، اوج باکلاسی در آشپزی است. ویسک = whisk

 

 

 

سپس در یک کاسه، تخم‌مرغ و شکر و وانیل را با همزن می‌زنیم. آنگاه مواد خشک را در سه مرحله اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم. تمام شد! مایه کیک آماده است. کپسول‌ها را در قالب قرار می‌دهیم و هر کپسول را دوسوم پر می‌کنیم. کاپ کیک‌ها را در فر قرار می‌دهیم. فر را ده دقیقه قبل روشن کرده‌ایم و درجه آن 180درجه سانتی‌گراد است. فر من استاندارد نیست، به همین دلیل من درجه فر را روی 140 می‌گذارم. طبق دستور کاپ کیک ظرف 30 دقیقه می‌پزد. کاپ کیک‌های ما ظرف 25 دقیقه ته گرفت و قدری سوخت! والله مرتب چک کردم، ولی باز هم ته گرفت. از بس سیخ و میخ داخل کاپ کیک فروکردم تا ببینم آیا پخته یا نه، بیچاره‌ها سوراخ‌سوراخ شده بودند. علاوه بر سوختگی مختصر یک مشکل دیگر هم داشتم: قالب من 12 تایی است، ولی مایه کیک به‌اندازه 18 تا کاپ کیک بود. یعنی مجبور شدم دو سری کاپ کیک بپزم. بین پختن سری اول و دوم نیم ساعتی فاصله افتاد. وقتی مایه کیک نیم ساعت روی میز آشپزخانه رها شود، دیگر پف نمی‌کند، به خاطر بیکینگ‌پودر و این حرف‌ها. خانم‌های باسلیقه! شما که کاپ کیک می‌پزید، این مشکل را چگونه برطرف می‌کنید؟

 

اصلاً می‌خواهم از اول کاپ کیک پختن تعریف کنم. شما وقت دارید که بخوانید؟

پنجشنبه 13 تیر: تصمیم گرفتم پنجشنبه بعدی یعنی 20 تیر کاپ کیک بپزم. من همیشه پنجشنبه‌ها برنامه هفته آینده‌ام را می‌نویسم. به همین دلیل از یک هفته قبل تصمیم گرفتم.

شنبه 15 تیر: از خواهرم دعوت کردم آخر هفته پیش ما بیاید تا با هم پختن کاپ کیک را تجربه کنیم.

یکشنبه و دوشنبه 16 و 17 تیر: درگیر خرید کپسول کاپ کیک شدم. دو تا ماسوره درشت، یک بسته قیف یک‌بارمصرف، ترافل رنگی، چیپس شکلاتی سه قوطی رنگ خوراکی، سه بطری سس شکلاتی و کاراملی و آلبالویی هم خریدم.

سه‌شنبه 18 تیر: همراه آقای شوشو خریدهای کلی خانه را انجام دادم. ما ماهی یک‌بار روز جمعه خرید کلی انجام می‌دهیم. ولی این بار می‌خواستم وسط هفته خرید می‌کردم، چون آخر هفته مهمان داشتیم و بعضی خوراکی‌ها تمام شده بود. از آقای شوشو خواستم پس از تعطیلی داروخانه مرا به فروشگاه رفاه ببرد. البته این بار اول و آخرم بود که وسط هفته خرید کلی انجام دادم، خیلی بد بود. آقای شوشو خسته و گرسنه بود. بشدت عجله داشت خریدها را تمام کنیم. با چرخ خرید از این‌طرف فروشگاه می‌دوید و من هم دنبالش لنگان‌لنگان لی‌لی می‌کردم. به خانه که رسیدیم، بهش گفتم: برو شام بخور، خودم جمع‌وجور می‌کنم. جایتان خالی نباشد، سوپ گردن خوشمزه‌ای پخته بودم. لینک به دستور پخت سوپ گردن مرغ. نمی‌دانم چرا قبول نمی‌کرد. غرغر کرد، وسایل را بهم کوبید، یک قوطی رب سوراخ برداشته بود و کل آشپزخانه به گند کشیده شد، روی زمین اسکاچ کشید و آه و ناله کرد. حوله برداشتم و به‌سوی او رفتم تا وادارش کنم برود غذا بخورد. پایم روی زمین آغشته به مایع ظرف‌شویی چنان لیز خورد که پاهایم 180 درجه باز شد. همان‌طور مانده بودم. به قدرتی خدا، شوهرم جلو نمی‌آمد که دستم را بگیرد. سرجایش خشک شده بود. به هر زحمتی بود روی آن زمین لغزنده خودم را جمع‌وجور کردم. کمرم بشدت درد گرفت. یک داد الله‌اکبری سر آقای شوشو زدم: بهت میگم برو غذا بخور خودم جمع‌وجور می‌کنم! او هم مثل بچه آدم رفت و غذایش را خورد. بعد او خوش‌اخلاق شد، من به خاطر کمردرد مثل سگ شده بودم. رفتم خوابیدم وگرنه جدوآبادش را جلوی چشمش می‌آوردم.

چهارشنبه 19 تیر: دست‌به‌کمر و دولادولا راه می‌رفتم و زیر لب فحش می‌دادم. آن‌قدر کار داشتم که امکان استراحت نبود. سس پاستا برای ناهار پنجشنبه و سالاد ماکارونی برای شام پنجشنبه درست کردم. خانه را تمیز کردم: جارو گردگیری تی کشیدن شستن سرویس‌ها.

پنجشنبه 20 تیر: خواهرکم از راه رسید. پختن کاپ کیک را آغاز کردیم. کاپ کیک‌ها پخته شد، اسپاگتی را داخل آب ریختم. ساعت دو بعدازظهر ناهار آماده شد. طفلک خواهرکم از گرسنگی رو به موت بود. خب... من نمی‌دانستم پختن کاپ کیک چقدر طول می‌کشد. مهم نیست در وبسایت های آشپزی چه می‌نویسند، چون من مبتدی هستم. خیلی طول می‌دهم، کلی خرابکاری می‌کنم و زمان آماده‌سازی مایه کیک برای من بسیار طولانی‌تر است.

پس از صرف ناهار، نوبت تزئین کاپ کیک شد. ماسوره‌ها روی قیف یک‌بارمصرف نصب کردم. خواهرک خامه‌ها را به سه رنگ بنفش، زرد و سبز درآورد. هر سه را به شکلی جالب در یک قیف ریخت. وقتی قیف را فشار می‌داد، خامه سه رنگ بیرون می‌زد. خیلی قشنگ بود. نصف قوطی خامه قنادی داشتم، تقریباً 200 گرم. فکر می‌کردم برای تزئین 18 کاپ کیک کافی است. اصلاً کافی نبود! درواقع وقتی پنج شش تا کاپ کیک را آماده کردیم، هیچ خامه‌ای باقی نماند. با انگشت ته ظرف را پاک می‌کردیم و به کله کاپ کیک می‌مالیدیم! بعلاوه رنگ کردن و آماده کردن قیف‌ها آن‌قدر طول کشید که خامه‌ها آب شدند و وارفتند. با تمام این حرف‌ها، کاپ کیک‌های زیبایی از آب درآمدند. هر کاپ کیک را به شکلی تزئین کردیم. روی یکی ترافل ریختیم، روی دیگری چیپس شکلاتی، یکی را با سس شکلاتی مزین کردیم و دیگری را با سس آلبالویی.

همان‌طور که کاپ کیک‌ها را تزئین می‌کردیم، تصمیم گرفتیم فروشگاهی به نام "کاپ کیک‌های خواهران علایی" تأسیس کنیم. دم در فروشگاه تابلو بزنیم: این فروشگاه هیچ شعبه ندارد! قدری که گذشت درباره مسئله جزئی اختلاف‌سلیقه پیدا کردیم، پس تصمیم گرفتیم راهمان را از هم جدا کنیم و منشعب بشویم! خوشبختانه کمی بعد اختلاف برطرف شد و فروشگاه خیالی ما هنوز هم شعبه‌ای ندارد! خاله‌بازی کردیم ها. خیلی خوش گذشت...

کارمان تمام شد و ما ماندیم و 18 کاپ کیک که هرکدام دست‌کم 200 کالری داشت. من همان موقع 4 تا خوردم و به کسی نگویید و دلم می‌خواست 4 تای دیگر هم بخورم! من برای حفظ وزن فعلی‌ام باید روزانه 1700 کالری مصرف و کنم و دیگر هیچ. والدینم در خانه باغ دماوند بودند. آن‌ها را هم دعوت کردم. پدر و پسر هم آمدند. دورهم کاپ کیک خوردیم، فیلم تماشا کردیم، گفتیم و خندیدیم.

من معمولاً پنجشنبه‌ها می‌نویسم. موبایلم را قطع می‌کنم و در تنهایی دل‌انگیزی غوطه می‌خورم. در طول ده سالی که متأهل هستم این پنجشنبه اولین پنجشنبه‌ای بود که صرف پختن کیک و معاشرت با خانواده‌ام شد. خیلی خوش گذشت... خیلی خیلی خیلی خوش گذشت... چه لذت‌های ساده‌ای در دنیا وجود دارد که خودم را از آن‌ها محروم کرده‌ام. فکر نکنید به این راحتی می‌توانم دوباره این تجربه زیبا را تکرار کنم ها. خانواده من آدم‌های بسیار گرفتاری هستند. برای تک‌تک روزهایشان برنامه دارند. معلوم نیست دوباره چه موقع امکانش هست دورهم جمع بشویم. درهرصورت، خدا را شکر می‌کنم برای داشتن یک پنجشنبه زیبا در کنار عزیزانم.

من و خواهرک، کاپ کیک پختیم و عکس گرفتیم. با عکس‌ها، فایل ویدیویی ساختیم. ده‌ها بار عکس‌ها و ویدیوها را تماشا کردیم. خواهرک گفت: چه خوبه! نیم ساعت کار کردیم، دو سه‌ساعته داریم عکس‌ها را تماشا می‌کنیم. گفتم: بله! با این روش شادی‌ها را طولانی‌تر و عمیق‌تر می‌کنیم. اگر اتفاق بدی بیفتید ما معمولاً صدها بار آن را در ذهنمان مرور می‌کنیم و تلخی آن را صدها بار بیشتر. چرا برای خاطره‌های خوش و شادی‌ها چنین نکنیم؟ قدری فکر کرد و گفت: حق با تو است.

 

پی‌نوشت یک: کاپ کیک همان کیک است که در اندازه کوچک پخته می‌شود، البته سریع‌تر پخته می‌شود، سرو آن آسان‌تر است و تزئین آن نسبت به کیک ساده‌تر است. حتی یک آدم مبتدی مثل من هم می‌تواند آن را تزئین کند و بدک نشود. من پختن کیک را ترجیح می‌دهم. این‌همه زحمت بکش، زحمت بکش، بعد کاپ کیک یک‌لقمه چپ می‌شود. شستن قالب کاپ کیک هم سخت است. بااینکه کپسول کاغذی گذاشته بودم، ولی روغن پس داده بود. حالا یکی‌یکی قالب‌ها را بشور! شستن قالب کیک معمولی خیلی ساده‌تر است. البته بازهم کاپ کیک خواهم پخت، ولی به نظرم پختن کاپ کیک آن‌قدر هم رؤیایی نیست که درباره‌اش خوانده بودم.

 

پی نوشت دو: خامه رنگی ما خیلی شل و وارفته بود. هوا گرم بود و ما خامه را در حین تزئین داخل یخچال نگذاشتیم، ولی گویا دلیل دیگری هم بود: رنگ مورد استفاده ما. ما از رنگ مایع استفاده کردیم، درحالی که گویا باید از رنگ ژلی استفاده کرد. من از مارک خط زرد استفاده کردم، ولی انگار باید از مارک ویلتون یا نیلگون استفاده کرد. شما در زمینه رنگی کردن خامه قنادی تجربه ای دارید؟

 

حالا نوبت شماست: آیا شما تابه‌حال کاپ کیک پخته‌اید؟ آیا پختن کاپ کیک را بیشتر دوست دارید یا پختن کیک را؟ راستی درباره اضافه آمدن خمیر کیک چه تجربه‌ای دارید؟ درباره رنگی کردن خامه قنادی چطور؟ همان دو سؤالی که آن بالا از خانم‌های باسلیقه پرسیدم. اگر جواب را می‌دانید، ممکن است راهنمایی کنید؟ پیشاپیش تشکر می‌کنم.

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

MaryamKa

سلام به گیس گلابتون عزیز
من هم همیشه با همون دستور کیک هایی که بلد هستم کاپ کیک درست می کنم، فرقی با هم ندارن.
کاپ کیک مزایای خودش رو داره؛ مثلا اینکه خوشگل میشه (به خصوص که کپسول های متنوع و قشنگی براش هست)،‌ میشه داخل هر کدومش یه میوه گذاشت، هر کس می تونه یه دونه برداره بخوره نیازی به بریدن و اینا نیست و به قول شما میشه برای هر کدومش یه تزئین جالبی انجام داد.
اما وقت و حوصله ی بیشتری می خواد.

بله،‌ مواد کیک رو نمیشه نگه داشت. من هر مقدار که اضافه میاد رو همون موقع توی چند تا فنجون و یا ظرف های کوچیک سرامیکی یا هر چیزی که اندازه ی مناسبی داشته باشه و بشه توی فر قرار داد می ریزم و همراه با قالب کاپ کیک داخل فر می ذارم. به همون اندازه که داخل قالب مخصوص باشن خوب میشن.

تا به حال خامه قنادی رو رنگی نکردم، تجربه ای ندارم. چشمک

ممنون از خاطره ی قشنگی که اینطوری دلبرانه تعریف کردید. لبخند

MaryamKa
پاسخ
گیس گلابتون

سپاسگزارم

پاسخ
بنفشه

كاپ كيك در فر من ده دقيقه الى پانزده دقيقه زمان لازم داره . ضمنا مقدار مواد هميشه زياده و من بقيه اش رو همزمان با كاپ كيك مى پزم ( از قالب هاى كوچك يك بار مصرف استفاده مى كنم ). با خامه قنادى هم اصلا ميونه خوبى ندارم

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. احتمالا کاپ کیک ما هم باید 15 دقیقه در فر می ماند.

پاسخ
Rose

سلام.
نوش جانتون هم کاپ کیک ها، هم مزه ی لحظات شیرین در کنار عزیزانتون.
منم تجربه ی کاپ کیک رو دارم. دردسر ریختن مایه کیک در شونصد تا ظرف، سعی در یکسان ریختنش، شره کردن مایه ی کیک از لبه ی ظرف ها و شستن شونصد تا ظرف، از دردسرهای کاپ کیکه. در عوض راحتیش در سرو برای بچه ها و مهمونی در کنار چای مزیتشه. من کیک رو ترجیح میدم، اما گاهی (مثلا برای بردن و پخش کردن در یک جلسه) کاپ کیک میپزم.
در مورد زیاد امدن مایه کیک دو راه به ذهنم میرسه:
اول اینکه اگر امکانش هست همه ی مواد کیک رو دو سوم کنید، مثلا به جای یک پیمانه ارد دو سوم پیمانه بریزید و الخ. فقط کمی محاسبات ریاضی ساده اولش لازمه، و اینکه حتما اندازه های جدید رو یادداشت کنید. چون در غیر این صورت ممکنه مثلا ارد رو با اندازه جدید بریزید و روغن را با قبلی.
نگاه کردم دیدم دستور ظاهرا تخم مرغ نداره، چون معمولا دو سوم کردن تخم مرغ کمی داستان داره.
یه راه دوم هم اینکه مازاد مواد رو تو یک قالب کوچیک بریزید و اگر گوشه کنار فرتون، در کنار کاپ کیکها جای خالی هست، بگنجونید. یا جداگانه بعد از اتمام پخت کاپ کیکها، بپزیدش. اینجوری هم کیک دارید، هم کاپ کیک.
یه پیشنهاد هم دارم براتون خانم دکتر. بعد از اینکه مبحث کیک ها براتون جذابیتش رو از دست داد به سراغ کوکی ها تو سایت شف طیبه برید.( بیسکوییت ها) کوکی شکلاتی با اسمارتیزش خیلی ساده و در عین حال هیجان اوره.

پاسخ
گیس گلابتون

چه ایده خلاقانه ای. دوسوم کردن مواد! درود بر شما. تخم مرغ دارد. جا انداختم. الان درستش می کنم. پس پختن کاپ کیک برای همه دردسر دارد؟ فکر کردم فقط خودم اینطوری هستم. بله سرو کردن آن در بعضی شرایط ساده تر است، وگرنه درست کردنش سخت تر از کیک است.

پاسخ
Rose

راستی در مورد خامه، برای اینکه خامه در گرمای اشپزخانه وا نرود، بهتره تو یک کاسه بزرگتر از کاسه ی خامه را پر از خرده یخ یا یخ قالبی بریزید و کاسه ی حاوی خامه را توش بگذارید. این طوری سرد و سفت باقی میمونه.
در مورد رنگ هم نمیدونم رنگ مایع چه طوریه، ولی اصولا رنگ ها رو به اندازه نوک خلال دندان به چیزی که میخوان میزنن و اینطوری مشکلی در غلظت پیش نمیاد.

پاسخ
گیس گلابتون

سپاسگزارم. چه راهنمایی های خوبیگل

پاسخ
yaldaaa_1400

سلام خانم دکترعزیزم
برای خمیر اضافه میشه یک قالب 6تایی در کنار قالب اولیه خرید و همزمان کاپ کیکها رو پخت به خصوص وقتی تعداد نفرات بیشتر باشه.
برای فرم دادن خامه حتما محیط خنک باشه مثلا کولر روشن بشه (معمولا در فصول سرد ،خامه بهتر فرم می گیره تا در فصلهای گرم) و ظرف خامه کاملا تمیز و حتی یک قطره آب هم نداشته باشه
برای رنگ خامه،حتما رنگهای ژله ای استفاده شود به اندازه نوک خلال دندان روی خامه ریخته و در حدی هم میزنیم که جای پره های همزن روی خامه باقی بماند و در سریعترین زمان ممکن تزئین با خامه را انجام می دهیم.هرچقدر خامه بیشتر بماند شل و وارفته می شود.

پاسخ
گیس گلابتون

سپاسگزارم. راهنمایی بسیار خوبی است. متشکرم

پاسخ
joliyet

سلام وقتتون بخیر خانم چشمه علایی عزیز
چند باری که کاپ کیک پختم از قالب های کاغذی مافین استفاده کردم این قالب ها محکم تر و ضخیم هستند بنابراین به تنهایی و بدون استفاده از قالب های فلزی قابل استفاده اند
قالب ها رو توی سینی میچینم و به مقدار مایه از اونا استفاده میکنم این جوری مشکل اضافه اومدن مایه ندارم
در مورد خامه اگر از پودر خامه به همراه خامه صبحانه استفاده کنید مقاومت بیشتری در برابر گرما داره و البته برای فرم دهی و تزیین مناسب تره
هم در سایت شف طیبه و هم در سایت https://spbaking.com نحوه استفاده از پودر خامه را به خوبی آموزش داده اند
در مورد رنگ هم تجربه ای ندارم
شاد و موفق باشد

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم از راهنمایی خوب شما

پاسخ
بهار

تجربه کسل کننده نشستن تو مطب دکتر با خوندن خاطرات گیس گلابتون به یه تجربه شیرین تبدیل شد امروز.
راستی گیسگلابتون جان من جواب ایمیل مدیرت زمان رایگانو دادم نمی دونم چرا سند نمیشه.ببخشید.

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. متاسفانه متوجه سوال شما نشدم. مدیریت زمان رایگان، سوالی برای ایمیل کردن نداشت. ممکن است لطف کنید با این آدرس ایمیل مکاتبه کنید؟
info@gisgolabetoon.ir

پاسخ
بهار

من مایع کیک رو قبل ارد زدن 12 ساعت تو یخچال نگه داشتم،مشکلی پیش نیامد.

پاسخ
گیس گلابتون

چه فکر بکری! قبل از اضافه کردن آرد و بیکنگ پادر، مایه اضافه را در یخچال می گذارید. به این ترتیب می توانید چند سینی کاپ کیک بسازید. چقدر هوشمندانه. درود بر شما

پاسخ
zahra_altafi

سلام گیس گلابتون
من فقط دونوع کاپ کیک بلدم، هردو بدون فر. اولی اینجوریه که همه مواد رو یکجا باهم می ریزم توی یه ظرف و هم می زنم. نیازی به همزن هم نداره فقط با چنگال. یعنی تا اینجا فقط یه کاسه و یه چنگال کثیف شده. بعد مواد مخلوط شده رو تا نیمه می ریزم توی فنجون و فنجونها رو میذاریم تو قابلمه پر از آبجوش. با شعله خیلی ملایم و در بستهٔ قابلمه ربع ساعت بعد کاپ کیک من آماده هست. وقتی سرد شد به راحتی از فنجونها بیرون میاد. البته اگه فنجونها از قبل باسلیقه انتخاب شده باشه میشه باهمون سرو کرد.
کاپ کیک دوم هم با دستورپختی که من انجام میدم نیازی به تخم مرغ نداره. همه مواد توی یه ماگ متوسط ریخته میشه و برای مدت ۳ دقیقه توی مایکروویو گذاشته میشه و تمام. کاپ کیک قابلمه ای هربار ۶تا فنجون میشه ولی دومی تک نفره هست و فقط برای یک نفر درست میشه. به عنوان یه عصرونه یا یه صبحونه سریع میشه روش حساب کرد.

پاسخ
گیس گلابتون

چه خوب! من هم آن کاپ کیک تک نفری ماکروویوی بدون تخم مرغ را بلدم. بد نیست. ولی خیس و شفته است. بافت خوبی ندارد. آن که شما درست می کنید همینطور است؟

پاسخ
zahra_altafi

نه گیس گلابتون جان، کاپ کیک مایکروویوی من شفته نیست. اتفاقا چون تخم مرغ نداره یه کوچولو بفهمی نفهمی خشکتر از بقیه کاپ کیکهاست. میخواین دستورشو براتون ایمیلش کنم؟

پاسخ
گیس گلابتون

بله. حتما. سپاسگزار میشم

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet