زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1395/11/24 11:47

من این وضعیت را عالی و نیکو می‌خوانم

کتاب شفای زندگی لوییز هی را صدها بار خوانده‌ام. کتاب به صورت ورق ورق درآمده است. لبه کاغذهایش را انگار جویده‌ام. زیر تمام کلماتش خط کشیده شده و در تمام حاشیه‌هایش نوشته‌ام. تازگی یک نسخه جدید خریده‌ام. وقتی همسرم می‌خواست این کتاب را مطالعه کند، به جای قرض دادن کتاب، یکی دیگر برایش خریدم. او بکلی متعجب شده بود: چرا؟

 

  • من هر بار این کتاب را می‌خوانم، مطلبی جدید کشف می‌کنم. هرگز از خواندن و دوباره خواندنش سیر نمی‌شوم. به نظرم عصاره همه حرف‌های خوب و روش‌های خوب زندگی در این کتاب کوچک جمع آوری شده است. به نظرم هر خودآموزی، فقط وراجی و اضافه گویی در مورد مطالب همین کتاب است.

 

همسرم با تعجب مرا نگاه کرد. سری تکان داد و حرفی نزد. دیشب با خواندن این جمله دوباره سر جای خودم میخکوب شدم:

 

من این وضعیت را عالی و نیکو می‌خوانم.

 

لوییز هی گفته هر وضعیتی را عالی و نیکو بخوانید تا بتوانید عالی بودن و نیکو بودن آن را کشف کنید. باور داشته باشید خداوند شما را دوست دارد و برای زندگی شما نقشه‌ای عالی دارد. بنابراین ممکن نیست وضعیتی غیر از عالی و نیکو برای شما پیش بیاورد، ولی ما با دیدگاه محدود انسانی خود، از نقشه‌های عالی خداوند بیخبر هستیم.

 

خب... الان یک هفته است بیمارم. آنفولانزای سخت. چند سال بود دچار آنفولانزا نشده بودم، تصور می‌کردم برای همیشه این بیماری را پشت سر گذاشته‌ام. سه روز نیمه بیهوش بودم. الان تب قطع شده است، ولی ضعف و بی حالی دست از سرم برنمی دارد. آنفولانزا علاوه بر مسائل جسمی، روحیه را هم خراب می‌کند. بی انرژی و بی انگیزه شده‌ام. نمی‌دانم چطوری روزم شب می‌شود. آقای شوشو از سر کار می‌آید، ظرف می‌شوید، غذا می‌پزد و خانه را مرتب می‌کند. من مثل مجسمه گوشه‌ای نشسته‌ام... خب... بگذار امتحان کنم:

 

من این وضعیت را عالی و نیکو می‌خوانم.

من این وضعیت را عالی و نیکو می‌خوانم.

من این وضعیت را عالی و نیکو می‌خوانم.

من این وضعیت را عالی و نیکو می‌خوانم.

من این وضعیت را عالی و نیکو می‌خوانم.

من این وضعیت را عالی و نیکو می‌خوانم.

من این وضعیت را عالی و نیکو می‌خوانم.

من این وضعیت را عالی و نیکو می‌خوانم.

من این وضعیت را عالی و نیکو می‌خوانم.

من این وضعیت را عالی و نیکو می‌خوانم.

.

.

.

انگار یک چیزی در سینه‌ام تکان خورد... من این وضعیت را عالی و نیکو می‌خوانم... آره... یک چیزی تکان خورد. آهان! انگار قلبم هنوز می زند. آقای شوشو از من مراقبت می‌کند. مشکل مالی ندارم. دو کارمند خوب دارم که دارند کارها را به شکلی عالی انجام می‌دهند. فروشگاه سایتم در دست بهسازی است. قرار است من و آقای شوشو بزودی به جاده بزنیم. می‌توانم به روزهای خوش جاده فکر کنم. آهان! این هفته دوستان حلقه هدف را خواهم دید. چقدر دلم برایشان تنگ شده است. دیگر... راستی‌ها... این وضعیت عالی و نیکو است... مگه من دیگه چه چیزی از خدا می‌خواهم که اینقدر نومید و دلمرده شده بودم؟ یک بیماری ویروسی ساده که آمده و کم کم دارد می‌رود. همین... چرا این همه غم و غصه؟ لوییز هی نازنین... خدا تو را غرق رحمتش کند. تو چه نازنینی هستی.

 

 چند ساعت بعد:

وقتی جمله "من این وضعیت را عالی و نیکو می‌خوانم" تکرار کردی، موجی از شادی قلبت را فرا گرفت. ابرهای تیره‌وتار غصه‌های بی‌دلیل، آسمان زندگی‌ات را ترک کردندن. آن بغض تلخی که گلویت را فشار می‌داد، گم‌وگور شد. گرسنه بودی. گرسنه... پس از یک هفته، سیری و دل آشوبه بودن، گرسنگی چه احساس زیبا و شاعرانه‌ای است.

 

ماهیچه پخته را در مایکروفر داغ کردی. خیار و هویج را خرد کردی. کمی مایونز و آب‌لیمو، نمک و فلفل، به‌به! سالاد حاضر بود. بخار داغ خوشبو از ماهیچه بر می‌خواست. ماهیچه را در کاسه ریختی. تکه‌های نان را در آب ماهیچه‌ترید کردی. یک قاشق سالاد می‌خوردی و یک تکه گوشت نرم و لذیذ ماهیچه. طاقت نداشتی لقمه را قورت بدهی، دلت می‌خواست همه صورتت، دهان بود و می‌توانستی  نان، ماهیچه و سالاد را یکباره ببلعی. وسط ناهار، هوس فرنی کردی. آنقدر هوس کردی که  دست از خوردن برداشتی و در گوگل شیوه پختن فرنی را جستجو کردی. از داشتن آردبرنج و شیر و گلاب اطمینان پیدا کردی و سپس به سراغ بقیه غذا برگشتی.

 

ماهیچه و سالاد که تمام شد، یک بطری شیر را در قابلمه کوچک ریختی. آردبرنج را کم کم در شیر سرد حل کردی. شکر اضافه کردی. دلت فرنی کم شکر می‌خواست، ولی باز هم زیادی شیرین شد. دستور آشپزی می‌گوید چهار قاشق، تو سه قاشق می‌ریزی باز هم زیادی شیرین است. آهان! شاید قاشق‌ها باید سرخالی باشند. قابلمه را سر اجاق می‌گذاری و آرام هم می‌زنی تا فرنی یکنواخت شود.

 

دو قاشق بزرگ قهوه ساییده در در یک لیوان شیر حل می‌کنی و در قهوه جوش می‌ریزی، یک قاشق چایخوری عسل. آتش زیر قهوه جوش را تند می‌کنی. فرنی قوام می‌آید، گلاب اضافه می‌کنی. قهوه کف می‌کند، شعله زرر قهوه جوش را خاموش می‌کنی. قهوه را در لیوان و فرنی را در کاسه می‌ریزی. قدری پودر دارچین هم روی فرنی می‌پاشی. باز هم حرص و ولع جانت را می‌گیرد. کدام را اول بخوری؟ شیرقهوه را یا فرنی؟

 

فرنی شل است، ولی بی خیال! مایع داغ و شیرین و معطر از گلویت پایین می‌رود و خراشیدگی‌های گلویت را نوازش می‌کند. کتاب جدید رولینگ را بدست می‌گیری. چند صفحه که می‌خوانی، چشم‌هایت گرم می‌شود. داخل تختخواب می‌شوی و پتو را تا چانه بالا می‌کشی و به شیرین‌ترین رویاها فرو می‌روی. من این وضعیت را عالی و نیکو می‌خوانم... خدایا شکرت...

 

(عاشق شیوه نگارش دوم شخص شده‌ام... قوی است. انگار احساسات مستقیم به گوشت و پوست تبدیل می‌شوند)


نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

faazi

Lots of love and hugs to my beautiful teacher, Gisgolabetoonقلبماچ

پاسخ
سارانگ1

امسال برای من سال خیلی خیلی عجیبی بود، سخت گذشت، با جان کندن دارد می‌گذرد.
بدترین اتفاق تمام زندگی ام هم در این سال رخ داد، پدر عزیزم را از دست دادم! که امیدوارم آخرین اتفاق بد امسال باشد.
اما خوب میدانم که زندگی ملغمه‌ای از خوشی و ناخوشی است و هیچ قولی به من داده نشده که اتفاقات بد تمام شود.
این مقاله برایم جالب بود، شبیه یک کور سوی نور بود در این روزهای تاریک و غم انگیز.
حتی برایم سخت بود که این جمله را بخوانم «من این وضعیت را عالی و نیکو می‌خوانم» باور کنید یک بار به زور خواندمش... اما انگار قلبم روشن شد.
می دانم با همه سختی ها و غم ها، زندگی ام باز هم جنبه های عالی و نیکو دارد.
رمقی به جانم نمانده، اما من این وضعیت را عالی و نیکو می‌خوانم!
ممنونم از این مقاله گیس گلابتون عزیزم...

پاسخ
لیدا

سلام خدا رو شکر که حالتون بهتر شد، من الان یک ماهی بود درگیر برنشیت مزمن بودم ، و شما رو خیلی خوب درک می کنم ، ولی خورشید همیشه هست و اگرچه بعضی وقت ها پشت ابرپنهان می شه ولی مزه ش به همینه.شوخیوقتی که می آد بیرون خیلی می چسبه و دلچسبه. براتون سلامتی و شادی و موفقیت آرزو می کنم قلب

پاسخ
فرزان جونی محمدی

سلاممممم وای چقدر قشنگ .عاشقتم که هر اتفاق و تجربت درس بزرگی برای منه.خیلییییی به یادت بودم و برات دعا میکردم زودتر خوب بشی.خدارو هزار بار شکر بهتری و روحیت هم خوب شده.شاد و سلامت و پاینده باشی خانم دکتر عزیزمقلبماچ

پاسخ
mina.salipour@gmail.com

سلام خدا رو شکر دارین بهتر می شین خانم دکتر
کتاب شفای زندگی عین یه معجزه هست . سالهاست اون رو دارم و بارها و بارها خوانده ام. همیشه کنار تختم هست . هر بار که غمگین هستم سراغش می رم و همیشه بخشی از کتاب که بهش نیاز دارم برام باز می شه!

راستی در مورد شیوه نوشتن دوم شخص انگار یه غریبه داره از گیس گلابتون می گه شاید هم چون این شیوه برای ما تازه هست چنین حسی می ده!

پاسخ
الا

کدام مترجم برای این کتاب-شفای درون لوویز هی - بهتره گیسو جان؟

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. شفای درون را چند نفر ترجمه کرده اند؟ ممکن است نام مترجم ها را بفرمایید؟

پاسخ
amitis2017

عااااااااااالی ایشالا الان بهتری گیسو جون؟
ببخش دیر میپرسم اهواز چند روزیه توی بی برقی و تاریکیه به نت دسترسی نداشتم.

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم از احوالپرسی شما. بهتر می شوم. بزودی

پاسخ
بهرام

سلام گیس گلابتون عزیز امیدوارم حالت خوب شده باشد نمیدانستم مریض شدی. من هم پارسال اواسط پاییز بود که بعد از چند سال دور بودن از آنفولانزا دوباره آنفولانزا گرفتم. بیماری سختی است تقریبا 6 روز در گیر آنفولانزا بودم تا خوب شدم . نفسم بالا نمی آمد و به سختی نفس میکشیدم . اینقدر تب شدید و بدن درد داشتم که باید چند مسکن قوی میخوردم تا کمی آرام بگیرم. شب تا صبح به سختی خوابم میبرد. اواسط بیماری ام یک شب نیمه شب از خواب بیدار شدم . انگار یکباره همه چیز زندگی برایم بی معنی شده بود. نمیدانستم چه کسی هستم و برای چه اینجا هستم . در هپروتی عمیق فرو رفته بودم . تا به حال چنین احساسی را هیچ وقت درک نکرده بودم . بعد از بیماری چند ماه طول کشید تا حال روحی من اندک اندک بهتر شد. بعد از این اتفاق بدنبال مطالعه فلسفه برای فهمیدن فلسفه زندگی افتادم. از به دنبال هدف بودن که به نتیجه ای نرسیدم بلکه بیشتر گیج شدم. متن زیبایی بود ممنونم . من هم کتاب شفای زندگی را خیلی دقیق خواندم کتاب بسیار خوبی است ولی دیگر تا زمانی که فلسفه زندگی برایم درست جا نیفتد این کتاب نمیتواند به من انگیزه بدهد.
سپاسگزارم از توجهتگل

پاسخ
گیس گلابتون

تبریک میگم! حال خوبی است. شک کردن به همه چیز. بزودی معلم معنوی شما از راه خواهد رسیدلبخند

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet