زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1402/02/12 20:22

مو فرفری‌ها بخوانند!

موهای من به‌صورت طبیعی فرفری است. البته در آب‌وهوای شرجی، مثل شمال، بشدت وزوزی می‌شود.

تا چهارسالگی، مادرم مرا به سلمانی مردانه می‌برد و  می‌داد سلمانی موهایم را کاملاً کوتاه کند. پس از چهارسالگی نگذاشتم موهایم را کوتاه کند، چون دلم می‌خواست مثل بقیه دخترها، گیسوان بلند و آراسته داشته باشم. متأسفانه هرگز به آرزویم نرسیدم. موهایم هرگز روی شانه به خودش نمی‌دید. درهم‌ریخته و به هم گوریده، دور سرم افشان بود. بعضی صبح‌ها، وقتی مدرسه داشتم، مادرم با شانه به جان موهایم می‌افتاد و با خشونت سعی می‌کرد گره‌های آن را باز کند. از درد به خودم می‌پیچیدم، ولی جرئت نداشتم تکان بخورم. اگر تکان می‌خوردم، مادرم دندانه‌های شانه را به پوست سرم می‌کوبید. این شکنجه همراه بود با بدوبیراه گفتن به موهای فرفری من. هرگز گل سر و کش های رنگی و گیس‌های متعدد نداشتم. مادرم حوصله این قرتی‌بازی‌ها را نداشت. من بابت موهای زشت و دردسرآفرینم شرمنده بودم.

بزرگ‌تر شدم و دیگر نگذاشتم مادرم موهایم را شانه کند، ولی هیچ‌وقت یاد نگرفتم موهایم را سشوار بکشم و مرتب کنم یا ببافم و گل سر به موهایم بیاویزم. فکر می‌کردم با موهایی به این زشتی و بدحالتی از پس این کارها برنمی‌آیم. بیشتر اوقات موهایم را محکم به عقب می‌کشیدم و با کش به‌صورت دم‌اسبی کوچکی می‌بستم تا مزاحم کارم نباشد.

در دوران کودکی من، سریالی به نام میشل استرگف پخش می‌شد. میشل استرگف یک معشوقه کولی داشت که موهای بلندش با فرهای زیبا بر دوشش می‌ریخت. من عاشق موهای آن زن کولی بودم. بیست‌وچندساله بودم که موهایم را فر شش ماه زدم و چند بار تکرار کردم. پس از مدتی موخوره و شکنندگی موها به سراغم آمد و دست از فر زدن با مواد شیمیایی برداشتم و به سراغ دم‌اسبی سفت‌وسخت برگشتم.

موهایم هرگز از سرشانه‌ام بلندتر نشده است. نمی‌دانم به‌راستی موهایم بلندتر نمی‌شود یا خودم حوصله موی بلند را ندارم. گردنم بلند است و صورتم بیضی کشیده. موهای بلند، گردنم را بلندتر و صورتم را کشیده‌تر نشان می‌دهد، به همین دلیل ترجیح می‌دهم موهایم را تا نیمه گردنم کوتاه کنم تا صورتم کمی گردتر نشان بدهد.

چند سال اخیر فهمیدم چطور می‌توانم موهای فرفری‌ام را به زیبایی مرتب کنم و نیازی به فر شش‌ماهه نیست. احتمالاً پنجاه‌ساله بودم که یاد گرفتم! شاید شما مو فرفری‌های عزیز خیلی بهتر از من بلد باشید موهایتان مرتب کنید، ولی اگر چند نفر از میان شما این کار را بلد نیست، من با خوشحالی اسرار موهای فرفری را لو می‌دهم.

 

 

چگونه موهای فرفری خود را مرتب کنید؟

  1. پس از حمام، خیسی موهایتان را با ملایمت و با حوله بگیرید.
  2. سرم دوفازه مو (یا قدری روغن بادام تلخ) به همه موهایتان بزنید تا وز نکند.
  3. سپس موها را با کلیپس به چند دسته تقسیم کنید.
  4. یک دسته را با ملایمت شانه کنید. اگر موهایتان گره دارد، از بالا شانه نکشید، بلکه کم‌کم از پایین شانه کنید و به‌آرامی گره‌ها را باز کنید. سپس با انگشتان موها را از هم باز کنید. بعد کمی ژل مو یا موس به موهای بمالید. آنگاه دسته مو را در دست بگیرید و به سمت بالا در دستتان مچاله کنید. چند بار این کار را تکرار کنید تا فرهای طبیعی موهایتان آشکار شود.
  5. به سراغ بقیه دسته‌های مو بروید و این کار را تکرار کنید.
  6. می‌توانید بگذارید موها به‌صورت طبیعی خشک شوند و با می‌توانید با سشوار خشک کنید. اهل‌فن تأکید می‌کنند که به سر سشوار یک دیفیوژر بگذارید تا هوای داغ با ملایمت به موهایتان بخورد و وز نکند. من دیفیور ندارم و نمی‌دانم چه تأثیری دارد.

 

انواع دیفیوژرها

 

حالا از موهای حلقه‌حلقه و زیبایتان لذت ببرید. از وقتی من این کار را انجام می‌دهم، هر کس مرا می‌بیند، بی‌اختیار دستش را در موهایم فرومی‌برد و تعریف می‌کند. درست برعکس دوران کودکی‌ام.

 

حالا نوبت شماست: موهاتون فرفریه یا صاف؟ یا یه چیزی بین این دو؟

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

سمانه

آخ که چقدر قشنگ بیان میکنید قهقهه
با این مشکلات آشنا هستم اما هیچوقت انقدر زیبا از زبان کسی نشنیده و نخونده بودم تایید
موهای من چیزیه بین فرفری و صاف گل

پاسخ
گیس گلابتون

ای جانم... ممنونمگل

پاسخ
najme55
http://Najmeazizi.ir

چقدر این خاطره نگاریهاتونو دوست دارم.
آخ از مامانای نازنین و خاطرات درخشانی که برامون ساختند. یه بار کوچیک بودم شاید هفت ساله حین بازی با قیچی وسط ابرویم را چیده بودم. مامانم خیلی دعوام کرد یادمه با خشم بهم گفت دختری که ابروشو میچینه شوووور میخواد...بچه بودم اما از شرم له شدم.
من هم موهای فر برام قابل تحسینه البته میفهمم که مراقبتش سخته ولی همیشه فکر میکنم بیگودی سر خودن اون موها.
من تا نوجوونی حس میکردم زشتم خیلی زشت. رسیدگی به خود و توجه به زیبابی و خدای نکرده آرایش که هیچی حتی پوشیدن جوراب سفید هم لوندی حساب میشد در محیط نکبتی که ما بودیم. اول بار توی ۱۶ سالگی وقتی توی اردوهای دانش‌آموزی شعر شرکت کردم زیبایی موهایم و صورتم بهم منعکس شد. توی هوای شرجی اردوگاه رامسر موهایم پف کرده بود و تازه یادگرفته بودم با برس گرد از داخل شونه بزنم. چند بار دخترایی که نمیشناختم بهم گفتن چه قشنگی...بعد دل دادم به آینه دیدم عه راس میگنا...چرا تا حالا توجه نکرده بودم! نجمه کوچولوی بینوا... محیطی که ما بودیم از زیبایی و قدرت زنانه میترسید. خوب شد که در زهدان تنگ و عبوسش نماندم.
خاطراتتون خوب چنگ میندازه توی تاریکخونه‌ی ناخودآگاه...ممنون

پاسخ
گیس گلابتون

من ممنونم از نوشته های زیبای شما. هر بار مثل یک لیوان شربت خوش طعم مینوشمشون. سپاس. اردوی دانش آموزی شعر چی بود؟

پاسخ
Najme55

ممنون از محبتتون. ذوق میکنم هر دفعهخجالت
قشنگترین اتفاق نوجوونی من بود اون اردوها. توی مسابقه شعر استان که رتبه میاوردیم دعوت میشدیم به اردوگاه رامسر. یک هفته با بچه شاعرای همه استانهای کشور توی اون فضای قشنگ غرق شعر و قصه بودیم. از اواسط دهه هفتاد دیگه اون بساط جمع شد. احتمالا دیگه کم کم فهمیدن که جماعت شاعر و نوبسنده با یه لقمه نون و نمک به سادگی رام سیستم نمیشن :)

پاسخ
گیس گلابتون

قلب

پاسخ

سلام گیس گلابتون عزیز ممنون از مقاله خوبتون
موهای منم فرفریه و فک میکنم هنوز که هنوزه اونجوری که باید بهشون نرسیدم و ازشون لذت نبردم خیلی موهامو دوست دارم ولی فقط تا وقتی که خیسن و فرهاشون مشخصه بمحض اینکه خشک بشه پف میکنه و ادامه ماجرا😁

پاسخ
گیس گلابتون

این کارهایی که نوشتم، انجام بدین و کیف کنین از فرفری های خوشگلتون.

پاسخ
یلدا

من که از بچگی و به صورت ژنتیکی موهای صاف و لخت دارم و عاشق موهای فرفری هستمقلب

پاسخ
گیس گلابتون

میگن مو فرفری ها، موی صاف دوست دارند و مو صافها، موی فرفری، ولی من هم عاشق موی فرفری هستملبخند

پاسخ
بهار

وای چقدر زیبا بود این متن.موهام صافه.اما حواسم جمع شد که با موهای دختر چهارسالم مهربون تر باشم.مرسی

پاسخ
گیس گلابتون

مطمئنم شما مادر مهربان و آگاهی هستین عزیز دلقلب

پاسخ
Ninakiani

من همیشه عاشه موهای فرفری و پر پشت بودم. برعکس خودم موهای صاف وکم پشت داشتم. تارموهای نازک و ظریف... مثل یک عقده برای من داشتم موهای بلند پرپشت بودتااینکه دوسال هست که اکستنشن را کشف کردم😁😁و واقعا خیلی از این کشفم راضی هستم حالا موها پرپشت بلند تا پایین کمر 😁خدایا شکرت

پاسخ
گیس گلابتون

چه خوب که شما اکستنشن کردین و میتونین درباره ش برامون بگین. چطوریه؟ دسته های مو رو به موهای خودتون متصل می کنن؟ چه مدت میمونه؟ کم کم می ریزه یا جدا میشه؟ چند وقت یه بار باید تعمیرش کرد؟
پیشاپیش از جوابهای شما تشکر می کنم و نوش جونتن موهای پرپشت بلند تا پایین کمر... باید خیلی قشنگ باشه.

پاسخ
Ninakiani

گیس گلابتون عزیزم من موهای نازک و کم پشتی داشتم. تا اینکه از دوسال پیش موهام را اکستنشن کردم. چندین مدل اکستنشن را امتحان کردم تا با آزمون وخطا متوجه شدم که چه مویی مناسب هست و باعث آسیب وریزش موهای خودم نمیشه. اولش موهای برند منیر را از خارج از کشور تهیه کردم که اصلا خوب نبود... ولی بهترین کار خرید موهای سالم و از سرچیده شده مخصوصا موهای بچه هست موهایی جوان سالم بدون آسیب رنگ شدگی. و خیلی راحت در یک جلسه با چسبهای مخصوص به ریشه موهام چسب میشه و هر سه ماه یکبار برای ریموو و نصب دوباره همون موها اقدام میکنم. هیچ آسیبی به موهای خودم نرسیده موهام اصلا نریخته. اینقدر طبیعی هست که حتی برادرم ودوستان صمیمی ام هم متوجه نشدن که اینا موهای خودم نیست وبهم میگفتن چقدر موهات پر وزیبا شده. الان به خودم میگم چرا این همه سال نعمت موهای خوشکل را نداشتم. تازه میتونین اون موها را بدین براتون دکلره کنن و وسط موهای خودتون بذارن اینطوری انگار لایت کردین🙂

پاسخ
گیس گلابتون

مبارکتون باشه. باید خیلی زیبا باشه. ممنونم که توضیح دادینگل

پاسخ
setareh banoo

گیس گلابتون ظاهرا لپتاپم مشکلی پیدا کرده و پیامم چندین بار ارسال شد...عذرخواهی میکنم.

پاسخ
گیس گلابتون

خیر. سایت من اشکال داره. در نشان دادن پیام "کامنت شما ثبت شد" تاخیر داره. به همین دلیل شما فکر می کنین لازمه چند بار روی دکمه کلیک کنین. من از شما معذرت میخوام به خاطر این اشکال وبسایتم.

پاسخ

بزرگوارید.

پاسخ
گیس گلابتون

سلامت باشینگل

پاسخ
setareh banoo

سلام گیس گلابتون عزیز، چقدر قلم زیبایی دارید.
خاطرات دوران کودکی شما از موهای فرفری و آرزوی داشتن موهای بلند و گیسوان زیبا مرا دقیقا به همان روزهای کودکی ام برد که اعتقاد بر این بود که موی بلند خوب نیست ورسیدگی میخواهد و در سن رشد هستی و فلان!!!!! همیشه با دیدن موهای گیس شده همکلاسی هایم حسرت میخوردم که پس کی موهای من این شکلی میشود... من موهای کاملا لخت و صافی دارم و البته که کاملا هم موهایم را دوست دارم. ولی سال ها طول کشید تا بتوانم به آرزوی بلند شدن موهایم برسم. زمانی که هجده ساله شدم و اختیار موهایم با خودم شد. مثل زمانی که بیست و پنج ساله شدم و اختیار سیبیل و ابروهایم با خودم شد. البته که آن هم در فضایی که برداشتن ابرو قبل از ازدواج گناهی نابخشودنی بود. با اینکه خانواده تحصیل کرده و کاملا اجتماعی داشتم، ولی این قبیل مسایل سنتی که شاید در خانواده بسیاری از متولدین دهه شصت وجود داشت برای من هم بود. بگذریم که چه فرصت هایی را برای ازدواج به خاطر همان قیافه پرمو و ناآراسته از دست دادم.
یادم هست آخرین باری که موهایم را کاملا و از ته کوتاه کردم همان هجده سالگی و چند ماه قبل از کنکور بود. تا 9 سال بعد یعنی بیست و هفت سالگی و زمان قبولی دکترا موهایم را کوتاه نکردم. و فقط گاهی به کوتاه کردن نوک موها برای جلوگیری از موخوره بسنده کردم. گویی عقده داشتن موی بلند در من چنان رخنه کرده بود که علیرغم مشغله زیاد و عدم فرصت برای رسیدگی به مو، باز هم حاضر نبودم بیش از یکی دو سانت از موهایم بگذرم. سالهای نوجوانی و جوانی ما در فضایی بود که آراستگی با جلف بازی یک جور تلقی میشد...
کندن قبرستان کهنه برایم تلخ و ملال آور است...بگذریم
و ای کاش که ده سال زودتر با شما آشنا شده بودم.....
مهرتان مانگار و وجودتان سلامت

پاسخ

چه زیبا نوشتین. اختیار مو، اختیار ابرو و سبیل... کندن قبرستان کهنه... خیلی زیبا. ممنونم برای کامنت زیباتون.

پاسخ
عفت حیدری

لبخند موهای من حد وسطه .ولی عاشق موهای فر هستم .

پاسخ
گیس گلابتون

فکر کنم با این روش، موهای شما هم به طرز مطلوبی فرفری بشه. امتحان کردین؟

پاسخ
زینب

سلام. با این وسیله موها رو داخلش میچرخونند و می‌پیچند تا راحت تر و زیباتر فربخورد

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم.

پاسخ
سارانگ1

موهای من فرفریه ، خوبن و قشنگن… اما مشکل بزرگ من وقتی هست که مدت طولانی کلاه به سر میذارم و دیکه موهام زیباییشون رو از دست میدن یا وقتی شب با موهای فری که کلی قشنگشون کردم میخوابم و صبح که بیدار میشم به زیبایی دیروز نیستن. شما برای این ها راه حلی دارید؟

پاسخ
گیس گلابتون

شب ها، موهاتون رو با یه کش شل، بالای سرتون جمع کنین. بهش میگن مدل آناناس! اینطوری موها زیر فشار کله، له نمیشن. صبح یه کم اسپری آب، یه کم تکون دادن موها و اگه بعضی قسمت ها صاف شدن، فر زدن با بابیلیس. ما این مشکل رو با روسری داریم. البته کلاه و روسری، فرها رو صاف می کنن دیگه. مثل وقتی که موها آزاد باشه، فرها قشنگ نمیمونن.

پاسخ
سارانگ1

راستی چه پست مفید و باحالی… ممنونم. کاش اینجا دخترهای مو فرفری ۱۵-۱۶ ساله زیاد بودند و این پست را میخواندند. من که آن زمانها به این توصیه ها خیلی احتیاج داشتم و البته الان هم همانطور که در کامنت قبلم دیدید هنوز هم احتیاج دارم.

پاسخ
گیس گلابتون

این روزها تو تهران ما شاهد موهای فرفری زیادی هستیم.

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet