زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1402/07/15 10:48

دبی – مهر 1402

ده سال از آخرین سفرمان به دبی گذشته بود. برنامه‌ای برای دبی نداشتیم، ولی به‌واسطه یک قرار کاری مجبور شدیم راهی دبی شویم. البته این اجبار خیلی به مذاقمان خوش آمده بود. قند در دلمان آب می‌شد که واااااای! دبی... شهر لاکچری و مدرن... ظرف این ده سال دوری، باید چه پیشرفتی کرده باشد. من و همسرم عازم دبی بودیم. پسرمان به خاطر امتحان جامع دکترا نتوانست همراهمان باشد. جای خالی او بشدت احساس می‌شد.

سه‌شنبه 4 مهر 1402 – شش صبح بیدار شدیم. مثل همیشه نفری یک چمدان، یک کوله‌پشتی و یک کیف‌دستی داشتیم. برای صبحانه و ناهار، ساندویچ داشتیم. ساندویچ‌ها را روز قبل آماده کرده بودم.

با ماشین خودمان راه افتادیم. ترافیک سنگین بود. نزدیک ساعت 9 به فرودگاه امام رسیدیم. خروجی را پرداختیم، چمدان‌ها را تحویل دادیم، کارت پرواز را دریافت کردیم، از باجه کنترل پاسپورت رد شدیم و به ترمینال رسیدیم. گذراندن این مراحل یک ساعتی طول کشیده بود. ساندویچ‌های نان و پنیر را از کوله‌پشتی بیرون کشیدیم و دلی از عزا درآوردیم. خیلی زود وقت پرواز شد. سوار ایرباس ایرعربیا شدیم. ایرعربیا یک خط هوایی از کشور امارات است که پروازهای اقتصادی دارد. همه صندلی‌ها اقتصادی هستند و فرست کلاس و بیزینس ندارد. پذیرایی هم ندارد. ما برای ناهار ساندویچ مرغ همراهمان داشتیم. هواپیما نونوار و تمیز بود. فاصله صندلی‌ها مناسب بود. همسر من قدبلند است و پاهایش در حدفاصل صندلی‌های هواپیماهای خطوط ایرانی، جا نمی‌شود. طفلک پس از چند ساعت پرواز، کمردرد و پادرد دارد. خوشبختانه در هواپیمای ایرعربیا چنین مشکلی نداشت.

هواپیما در فرودگاه شارجه به زمین نشست. یک‌ساعتی منتظر ون ترانسفر ماندیم. انتظار کشیدن زیر آفتاب سوزان شارجه و هوای شرجی آنجا طاقت‌فرسا بود. بالاخره ون آمد و ما را به هتلمان رساند. وسایل را داخل اتاقمان گذاشتیم و راهی سیتی سنتر شدیم. سیتی سنتر یکی از قدیمی‌ترین مال‌های دبی است. اولین مال (فروشگاه بسیار بزرگ) که در عمرم دیدم، همین سیتی سنتر بود. چندساعتی ویترین‌های مغازه‌ها را تماشا کردیم. از کرفور دو تا پتوی خیلی لطیف خریدیم. در فودکورت، شام خوردیم و به هتل برگشتیم.

چهارشنبه 5 مهر 1402- صبحانه هتل از 7 تا 10 صبح سرو می‌شد. ما ساعت 9 صبحانه را خوردیم و به‌سوی دبی مال راه افتادیم. دبی مال بزرگ‌ترین فروشگاه دنیاست. علاوه بر 1200 مغازه، 200 رستوران و کافه، پیست یخ برای پاتیناژ، آکواریوم عظیم، آبشار مصنوعی و سینما دارد. من خیال داشتم دو سه دست لباس مهمانی بخرم. ماشاالله باشد به خودم، من یک شکم بزرگ به هم زده‌ام که شرمنده می‌شوم از عیان کردنش. قبل از خروج از هتل، یک گن ساعت شنی را به‌زحمت به دور کمرم بستم تا شکمم صاف شود. تصور کنید وضعیت مرا، بقچه‌پیچ شده در گن، در آن هوای گرم و شرجی، آن‌هم من که کلاً از لباس رسمی و سفت‌وسخت بیزارم و همیشه لباس‌هایم کژوال و گل‌وگشاد است. به‌قول‌معروف، بکش و خوشگلم کن! چاره‌ای نبود و باید وضعیت را تحمل می‌کردم.

هرچه مغازه‌ها را می‌گشتم، لباس‌های موردنظرم را کمتر می‌یافتم. بلندی دامن‌ها کمتر از یک وجب بود. پیراهن‌ها شامل چند بند و یکی دو کف دست پارچه بود. هرچه در دوختن دامن و پیراهن، مقتصدانه پارچه مصرف کرده بودند، در عوض کت‌ها چنان گشاد بود که در هر کت، دو نفر جا می‌شدند. دبی مال هم بزرگ است. از این مغازه راه بیفتی و بخواهی به آن‌یکی مغازه برسی، باید نیم ساعتی راه بروی. دارم اغراق می‌کنم البته. وقت ناهار شد. در فودکورت ناهار خوردیم و به گشتن ادامه دادیم. من به همسرم دلداری می‌دادم که اشکالی نداره. میدم خیاط برام لباس بدوزه. او هم می‌گفت: آخه چطور ممکنه تو این مال به این بزرگی دو سه دست لباس مطابق سلیقه تو وجود نداشته باشه. تو دل به خرید نمیدی. همه‌اش فکر تماشای معماری شگفت‌انگیز دبی مال هستی. از من قسم و آیه و از او انکار. یک‌مرتبه تابلوی ADL را دیدم. انگار در صحرای بی‌آب‌وعلف، ناگهان واحه‌ای سرسبز و خرم ببینی. خدا را شکر همان‌جا توانستم یک دامن و دو کت و یک پیراهن بخرم. پیراهن دیگری هم پسندیم که سایز مرا نداشتند. گفتند شعبه مارینا مال، پیراهن سایز مرا دارد.

آدرس مارینا مال را پرسیدیم و سوار بر مترو به سویش روان شدیم. یک‌ساعتی مترو سواری کردیم. هرچه می‌رفتیم، نمی‌رسیدیم. رفتیم و رفتیم و بازهم رفتیم تا بالاخره به مارینا مال رسیدیم. بدون تماشای چپ و راست، به مغازه ADL وارد شدیم. گفتم من همانم که پیراهنی برایم کنار گذاشته‌اید. پیراهن را گرفتم و پوشیدم و خیالم راحت شد که اندازه است. بدون هیچ درنگی در مارینا مال، دوباره سوار مترو شدیم و به سیتی سنتر رفتیم. سیتی سنتر نسبت به دبی مال، کوچک و جمع و جورتر است. به نظر من خرید از سیتی سنتر راحت‌تر و سریع‌تر است. تا زمان تعطیلی سیتی سنتر، در آنجا پلاس بودیم و مغازه‌ها را یک‌به‌یک بازدید می‌کردیم. وسط‌های روز، کف پا و ساق پایم درد گرفته بود، ولی کم‌کم کف پا و مچ پا و ساق پا به‌کلی بی‌حس شدند. گویا پاهایم ساییده شده و به زانو رسیده بود. راستی... این وسط‌ها آن کار ضروری را انجام دادیم، همان‌که به خاطرش به دبی آمده بودیم.

پنجشنبه 6 مهر 1402- بیشتر موارد لیست خرید را تهیه کرده بودیم. مانده بود یک جفت کفش ورزشی برای پسرمان و چند تا کلاه برای همسرم و پرایمر صورت و پرایمر چشم و چند تا لباس خانه برای من. رفتیم سیتی سنتر. خریدها را انجام دادیم. ناهار خوردیم و آن‌قدر در سیتی سنتر قدم زدیم تا وقت تماشای فیلم شد. بلیت expandable 4 را خریده بودیم. من علاقه‌ای به فیلم‌های اکشن ندارم، ولی معتقدم همسران باید گاهی اوقات با سرگرمی همسرشان همراهی کنند، علیرغم بی‌علاقگی. با این کار، رابطه زن و شوهر صمیمی‌تر می‌شود. بعلاوه خدا را چه دیدی؟ شاید آدم از سرگرمی همسرش خوشش بیاید.

وارد سالن سینما شدیم. کاملاً خالی بود. پس از مدتی سه نفر دیگر وارد سالن شدند؛ یعنی کلاً برای پنج نفر فیلم را نمایش دادند. چه بگویم از صندلی‌های نرم و تمیز و سیستم صوتی عالی سینما. من از تماشای فیلم بسیار لذت بردم. قرار شد وقتی برگشتیم ایران، شماره‌های یک و دو و سه را هم ببینیم.

بعد از تماشای فیلم، رفتیم دبی مال که نمایش فواره‌های موزیکال و رقصان را تماشا کنیم. ماشاالله چه جمعیتی آنجا جمع شده بود. انگار همه مردم دبی، سکنه و توریست‌ها، عازم دبی مال بودند. نمایش را دیدیم و خداوکیلی خیلی زیبا بود. بعد با پاهای دردناک و زانوانی که خم نمی‌شد، لنگان‌لنگان و گشاد گشاد، به هتل برگشتیم. مجبور شدم برای تسکین درد پا، مسکن بخورم. چمدان‌ها را بستیم و خوابیدیم.

جمعه 7 مهر 1402 – هفت صبح بیدار شدیم. حمام کردیم. صبحانه خوردیم و چک اوت کردیم و هشت و نیم آماده حرکت بودیم. ون سروقت آمد و ما را به فرودگاه شارجه رساند. برای ناهار، دو تا ساندویچ خریدیم و سپس بدون حادثه قابل‌ذکری سوار هواپیما شدیم و به تهران برگشتیم. ماشین خودمان در پارکینگ بود. سوار شدیم و به خانه آمدیم. Home sweet home

اگر تابه‌حال به دبی سفر نکردید، امیدوارم به‌زودی آنجا را ببینید. شهر زیبا و بسیار مدرنی است. بعضی بخش‌های شهر (نیویورک کوچک) با آسمان‌خراش‌های شگفت انگیزش، شبیه فیلم‌های تخیلی است. انگار به آینده سفر کردید و شاهد شهری در آینده هستید. به نظرم معمارها همه طرح‌ها و آرزوهایشان را در این شهر پیاده کرده‌اند. اگر به دبی رفتید حتماً سافاری در صحرا، گشت کل دبی و وایلد وادی (پارک آبی) را تجربه کنید. موزه آینده، یکی از جدیدترین جاذبه های گردشگری دبی است. متاسفانه ما نتوانستیم آن را تجربه کنیم، چون ظرفیت آن بکلی رزرو شده بود.

حالا نوبت شماست: تا حالا دبی رفتید؟ برای سفرهای تفریحی دبی را بیشتر می‌پسندید یا استانبول را؟ اول خودم جواب بدهم: من استانبول را بیشتر می‌پسندم.

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

الهام

من تا حالا دبی نرفتم اما راستش چندان تمایلی هم به رفتنش احساس نمی کنم، نمی دونم چرا....
در عوض عاشق استانبولم و ازش سیر نمیشم...

گیس گلابتون

دبی ارزش دیدن داره، البته سلیقه ها متفاوته و همگی محترم و شایسته.

وحیده

سلام گیسو جان چقدر خوب و رسا می نویسید . در این دوره زمونه که همه جا پره از غلط های املایی وحشتناک، چقدر لذتبخشه نوشته های شما رو خوندن. من دوبی رفتم خیلی قشنگه و حس خوبی به آدم میده. در نیمه دوم سال دوبی می چسبه و در تابستان استانبول عالیه.

گیس گلابتون

ممنونم از لطف شما. به نظر من دبی فقط دی و بهمن که هواش بهشتیه. دو بار استانبول رفتم و هر دو بار اسفند بود. اما شنیدم آب و هوای بهار و پاییزش خیلی خوبه.

NazaninHosseinkhan

به به دکتر آناهیتای عزیز
همیشه به سفر
من 15 سال پیش یکبار برای امتحان GRE رفتم دوبی. اون موقع سازمان سنجش فقط دو بار در سال این آزمون رو برگزار می کرد که به زمان من نمی خورد.
سفر خوبی بود خدا رو شکر. زیاد به خرید نرسیدم البته.

همیشه به سفرهای خوبلبخند

مریم

سلام، ممنون که لحظه های قشنگ سفر را با ما شریک می‌شید.
من استانبول و دوبی را جداگانه دوست دارم، هرکدوم توی فصل خویش اما حس و حالم به استانبول لطیفتره.

گیس گلابتون

ممنونم. من معماری های شگفت انگیز دوبی رو تحسین می کنم. مال هاش رو خیلی دوست دارم، ولی از نظر من دوبی یه شهر پوشالیه و استانبول یه پایتخت چند هزار ساله. انگار یکی مقواییه و اون یکی یه عمارت باشکوه سنگی. نمی دونم آیا تونستم حسم رو بیان کنم یا نه؟

هیچکدومش را نرفتم،ایشالا قسمت بشه هردوش را برم،هرکدوم جاذبه های خودش را داره و تجربه جدیدیه

الهی آمینگل

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet