زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1390/08/20 00:00

داستان چاپ و پخش کتاب

من از پنج سالگی دارم کتاب می خوانم. ولی تا وقتی دست به کار ترجمه و چاپ کتاب نزدم، نفهمیده بودم برای هر کتابی که به دست ما می رسد، چقدر زحمت کشیده شده است.

وقتی کسی کتاب می نویسد، دو راه در پیش دارد: به یک ناشر معتبر مراجعه کند و اگر آنها تشخیص بدهند کتاب خوب فروش می رود و ارزش سرمایه گذاری دارد، آن را چاپ می کنند. یا این که با سرمایه شخصی آن را چاپ کند. در همه جای دنیا هم همینطور است. حتم دارم که داستان کتاب "سوپ جوجه" نوشته جک کنفیلد یا "نیروی حال" نوشته اکهارت توله را شنیده اید.

من در مورد کتاب "چگونه مغناطیس پول شویم؟" از روش اول استفاده کردم و به چند ناشر معتبر مراجعه کردم. نسل نواندیش که یکی از ناشرین معروف ایران است، روی این کتاب سرمایه گذاری کرد. اما وقتی کتاب "ازدواج مثل آب خوردن آسان است!" را نوشتم، تصمیم گرفتم آن را با سرمایه خودم چاپ کنم. به همین دلیل به سراغ انتشاراتی معتبر نرفتم. دلم می خواست در چاپ و پخش کتابم نقشی فعال داشته باشم و از چند و چون این کار سردر بیاورم. می دانید که سرم برای یاد گرفتن چیزهای جدید و مهارت های تازه درد می کند! نمی دانم اشتباه کردم یا نه. چون الان دو تا از ناشرین معروف می گویند که حاضر بوده اند با سرمایه خود آن را چاپ کنند، ولی حالا که آرم انتشارات خودشان روی آن نیست، نمی توانند آن را پخش کنند.

داشتم می گفتم که به سراغ انتشاراتی های معتبر نرفتم، بلکه به چند انتشاراتی گمنام مراجعه  کردم و گفتم می خواهم با سرمایه خودم آن را چاپ کنم. آنها هم می گفتند با گرفتن هزینه ای گزاف کتاب را چاپ می کنند، ولی پخش کتاب به عهده خودم است. کل کتاب را به من تحویل می دهند. کار دیگری نمی کنند. خب ... دیدم اگر قرار است خودم آن را پخش کنم دیگر چرا باید با یک انتشاراتی قرارداد ببندم. باز هم نمی دانم که کارم درست بوده است یا نه.

حالا که کتاب چاپ شده است، فهمیدم چه داستانی در بازار کتاب حکمفرماست. اگر خودم کتاب چاپ نمی کردم، متوجه موضوع نمی شدم. چاپ کردن کتاب کار ساده است. هر کسی می تواند کتاب خود را چاپ کند. اگر کتاب خوبی باشد، برای انتشار آن هم سرمایه گذار وجود دارد. ولی وقتی خودت کتابی را چاپ می کنی، بازاریابی آن هم به عهده خودت است. مثل هرچیز دیگری. اینجا کار سخت می شود. به همین دلیل است که می گویند هر کس کتاب چاپ کرد، روی دستش ماند، چون بازاریابی بلد نیستند و جرات روبرو شدن با بازار را ندارند. به قول یکی از ناشرین معروف: "شما نویسنده ها بلد نیستید کتاب خود را بفروشید. باید بنویسید و به دست ما بدهید تا آن را برای شما بفروشیم.". در ایران در واقع فقط چهار پنج تا چند موسسه فعال نشر و پخش کتاب وجود دارد که پول و عشق فراوانی را در آن  سرمایه گذاری کرده اند. به طبع هم برای کار و درآمد خود تلاش می کنند. بازاریابی هر کتابی به عهده نویسنده آن است، مگر این که همه حق و حقوق خود را به ناشری واگذار کند.

خیلی خوش خیال فکر می کردم که من کتاب را چاپ میکنم و به دست موسسات پخش می دهم. آنها هم در ازای دریافت دستمزد مناسب کتاب را در ایران پخش می کنند. اصلا و ابدا اینطور نیست. همسر من داروساز است و من شاهد مسائل دارو بودم و می دیدم که برای وارد کردن هر قلم داروی جدید به بازار چقدر باید وقت گذاشت و هزینه کرد. یک سری مارک ها در بازار تثبیت شده است و برای مثال فروختن کرم نیوآ که هنری نیست. ولی فروش یک مارک جدید کرم صورت، کاری دشوار است.

چرا تا به حال مطلب به این سادگی را نفهمیده بودم؟ به هر حال همانطور که گفتم من وارد ماجرایی تازه شده ام. جالب است.

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

فرشته

موفق باشی .

پاسخ
محبوبه

مدتهاست كه ميخواستم در موردچاپ كتاب سوال كنم گيس گلابتون عزيز..كه چه خوب..خودت مطلبي نوشتي.
كتاب 30جلدي كودكان (رنج سني قبل از دبستان) نوشته ام ..و وقتي جستجو كردم به انتشارات قدياني تهران رسيده ام..هنوز مطالبم را ارسال نكرده ام..اميدوارم كه نهايت همكاري را بكنند..پس اگر كتاب را خودشان چاپ كنند از لحاظ هزينه اي چيزي نبايد پرداخت كنيم؟

پاسخ
آشتی

سلام عزیزم. من اینا رو می دونستم. چون سیزده ساله که ویراستارم و میدونم چه خبره! مامانم هم دستی به رمان داره!!!!!!
یه انتشارات آشنا هم سراغ دارم. در هر حال هستیم در خدمتتون!چشمکقلبماچ

پاسخ
گیس گلابتون

ویراستاری؟ چه عالی.

پاسخ
نیلوفر

کتابتون رو خیلی دوست داشتم . وقتی ازتون خریدمش واقعا فکر نمی کردم اینقدر بتونه جواب سوالام رو بده امیدوارم بتونید توی بازاریابی و فروش کتابتون موفق باشید . ضمنا شما وارد هرکاری که بشوید یه مافیایی براش وجود داره حتی چیزهایی که فکرشو نمی کنید

پاسخ
غزي

فكر كنم مي توين از يه مشاور بازاريابي كمك بگيري . من آشنا نيستم ولي شايد شبكه هاي پخشي كه براي داروخانه يا سوپر ماركت ها كار مي كنن هم بتونن اين كار رو انجام بدن ..... مثلا اگه دقت كرده باشي محصولات فيليپس نمايندگي ندارن و مويرگي توي همه لوازم خانگي و آرايشي و بهداشتي فروشي ها موجود هستن. يا انتشارات هاي نزديك دانشگاه ها

پاسخ
گیس گلابتون

شبکه پخش داروخانه... باورت نمی شود که حتی برای پخش دارو هم به سادگی گفتنش نیست.

پاسخ
غزي

بازاريابي اينترنتي هم هستش چشمک

پاسخ
مهشيد گل

موفق باشي بانو جان. قلب

پاسخ
ریحانه

کتاب مغناطیس پول را دیروز توی نمایشگاه کتاب اصفهان دیدم.20 درصدهم تخفیف نمایشگاه را داشت.چشمک

پاسخ
نیلوفر

گیس گلابتون جان می خوای تبلیغ هم داشته باشی؟

پاسخ
گیس گلابتون

البته که می خواهم. ولی در حال حاضر می خواهم بتوانم کتاب را به دست مشتری برسانم.

پاسخ
کیانا

سلام گیس گلابتون عزیز،من از وقتی با وبلاگت آشنا شدم عاشقت شدم،تو معرکه ای.واقعا جای تحسین داری.یه الگوی واقعی.من20 سالمه و مجردم دانشجو هستم دوست دارم کتاب ازدواج مثل آب خوردن است رو بخونم،من دریکی از شهرستان های استان کرمان زندگی میکنم،امیدوارم بتونم پیداش کنم.خیلی دوستت دارم منتقم شبیه به توست.امیدوارم مثل تو خوشبخت بشم.میبوسمت خانومی و هر روز واست آرزوی خوشبختی دارم

پاسخ
نرگس

حتما يك را خوب و خلاق براي اين ماجرا پيدا مي كني لبخند

پاسخ
نیره

اتفاقا من هم میخواهم کتاب چاپ کنم. در زمینه شعر کودک. به نظرتون بهتره برم سراغ ناشر؟ الان یک ناشر میخواد کتاب منو چاپ کنه ولی معتبر نیست و پولی هم که میده خیلی کمه. به نظرتون چیکار کنم؟

پاسخ
گیس گلابتون

بگذار تا ته این راه بروم تا بتوانم راهنمایی کنم. حتما خواهم گفت.

پاسخ
pari

عزیزم خسته نباشید
هرکار بزرگی سختیها و البته لذتهای خودش رو داره . من خودم از انجام اون کارهایی بیشتر لذت میبرم که هرکسی اونو انجام نمیده یا نمیتونه انجام بده. . موفق باشید

پاسخ
کهربا

من گرگان زندگی میکنم ,چه جوری میتونم کتابتونو بگیرم؟

پاسخ
گیس گلابتون

کهربا جون کمی به من فرصت بده که کارهایم را ردیف کنم انشاالله خبر می دهم.

پاسخ
گل مينا

گيس گلابتون عزيزم برايت آرزوي موفقيت ميكنم و براي خودم خوشحالم كه دوست و راهنمايي چون تو دارم !!! گل

پاسخ
آیدا

امیدوارم تو پخش کتابت موفق باشی. کتاب بابای منم مشکل پخش رو پیدا کرده. خیلی خوبه که تو انقدر مثبت بهش نگاه می کنی. من که خیلی خسته شدم.

پاسخ
گیس گلابتون

آیدا بیا موسسه نشر و پخش کتاب بزنیم. یک مجوز گرفتن است. کار فرهنگی از مالیات معاف است. به علاوه یک فرصت های ویژه هم در اختیار کسانی که کار فرهنگی میکنند قرار میگیرد.
دلم میخواهد تو، لاله و پوران را وادار کنم 200-300 صفحه داستان بنویسید تا من دل سیر نوشته های شما را بخوانم. صد تا زویا پیرزاد تو جیب شما سه نفر است.

پاسخ
گیس گلابتون

و البته این عسل خانومی ... چقدر قشنگ می نویسه. کاش می شد وادارش کنم چند صد صفحه داستان بنویسد...این حوا که معلوم نیست کجا هست، این ترنم که تازگی یک داستانش چاپ شده... تخت دوازده که دلم برایش یک ذره شده ...خیلی های دیگر... بعد همه با هم انتشارات بزنیم، کتاب چاپ کنیم و بفروشیم ... حتی فکر کردن بهش مرا پر از شادی می کنه.

پاسخ
آیدا

تو خیلی خوبی:)

پاسخ
الی گولو

گیس گلاب گلم سلام
قطع کتاب چه اندازه است؟
طراحی روی کتاب همین طرح صورتی هست که تو سایت گذاشتی؟
اجازه میدی اون پی دی اف که برام پارسال فرستادی را به یکی از همکارای اینجا بدم که یک ورقی بزنه و ببینه که مطالب کتاب چیه؟
شاید من بتونم تو پخشش بهت کمک کنم عزیزم.
یک شماره تلفن هم بهم بده که اصلا ارتباط تو رو با این آقا برقرار کنم با هم صحبت کنید همیشه ایده های خوبی تو زمینه بازاریابی داره من میخوام شماره بذارم میترسم نظرات این بخشت به طور خودکار تائید بشه. ولی تو سایتت که ثبت نام کردم برات شماره گذاشتم.
نظرات سایت من خودکار تائید نمیشن اگه خواستی شماره بدی. بووووسس

پاسخ
گیس گلابتون

مرررررررررررررررررسی الی گولو

پاسخ
مليسا

تبريك ميگم.وقتي بخواي كاري رو انجام بدي و شروعش كردي ايمان داشته باش كه راهاي رسيدن به خواسته‌ات برات مهيا شده پس فقط كافي بگردي .من پيشنهاد ميكنم اگه دوست داري از بچه هاي وب بخواه هر كسي نظرشو درباره پخش كتاب بگه هر ايده اي ممكنه راه گشا باشه لبخندچشمک

پاسخ
گیس گلابتون

چه فکر های خوبی داری. باشه. در وبسایت توفان فکری راه می اندازیم. نویسنده کتاب کودکان هستی ملیسا؟ درست یادم مانده است؟

پاسخ
پري

سلام گيس گلابتون جان .چاپ كتابتون رو تبريك ميگم راستش خيلي افسوس خوردم كه به موقع پي دي افش رو تهيه نكردم آخه من شهرستانم نميتونم بيام از تهران بگيرم كاش هزينش رو بگين به حسابتون بريزم هزينه پستش هم با خودم برام بفرستين .يكي ديگه اينكه من تو قسمت پرسش وپاسخ با عنوان ميخواهم ازدواج كنم اما... پرسشي رو فرستادم اگه ميشه خواهش ميكنم زود جوابمو بدين ومن يه مشكل ديگه هم دارم چون ميگين خلاصه بنويسيم ديگه ننوشتم ولي خيلي رنج ميكشم از بابتش و گاهي پراز نفرت ميشم

پاسخ
گیس گلابتون

پری جون متاسفانه فرصت ندارم که مطالب طولانی را بخوانم. ببخشید.

پاسخ
شانون

بله عزيزم. پدر من هم محقق و نويسنده و شاعر هست هميشه اين مشكلات رو حس كرده ايم خصوصا كه عمده ي پول به جيب ناشر سرازير ميشه و نويسنده دستمزد ناچيزي ميگيره. يك انباري داريم پر از كتاب هاي فروش نرفته و البته پر محتوا.

پاسخ
afsi

سال گذشته من مدیر هنری انتشاراتی بودم که یک تنه 12 کتاب در آوردم. سختی ها آنقدر زیاد بود که امسال مدیر خودش دید من دارم له می شوم یک دوست دیگر را آورد کمک من. اما توزیع از تولید هزار مرتبه سخت تر است. اصلا بازاریابی در هر حوزه ای پیچیدگی های فنی خودش را دارد. الا نمی خواهم دل سردت کنم. خب شاید به تجربه اش بیارزد. راستی طرح روی جلد کتاب همان است که در سایت گذاشته اید ؟

پاسخ
گیس گلابتون

بله همان است.

پاسخ
مليسا

سلام بله عزيزم من فقط داستان مينويسم اما جرات چاپ كردنشو تا حالا نداشتم .اما حاضرم براي نشر كتابتون هر كمكي ازم بربياد انجام بدم با كمال ميل چن براي همت شما ارزش زيادي قائل هستم

پاسخ
afarinesh

نگرانslm man dar morede chap e ketab mikhatam bishtar bedoonam baraye pakhsh moshkel daram chekar bayad konam mishe komakam konid?! گریه

پاسخ
afarinesh

baraye pakhsh mishe bishtar komakam konid? man mikmaye az babate sarmaye gozari ham kami baram tozih bedid merccccc

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet