زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1390/08/20 00:00

آیا مادر یک نوجوان هستید؟

یک سوال که جواب آن برایم خیلی مهم است:

چند نفر از شما مادر یک نوجوان هستید؟ آیا رابطه خوبی با نوجوان خود دارید؟

می خواهم تجربه ای را با شما سهیم بشوم. ولی نمی خواهم این تجربه توسط کسانی که مادر یک نوجوان نیستند،حتی مادر هم  نیستند، قضاوت بشود. من در مورد این که مادر ناتنی هستم، هنوز قدری شکننده و آسیب پذیرم. بعضی کامنت ها مرا بشدت آزرده می کند.

راستی تصمیم گرفتم به جای این که خودم را نامادری یا زن بابا بنامم، نقشم را مادر ناتنی اعلام کنم. کلمات با بار منفی، احساسات بدی را در ما ایجاد می کند. دلیلی ندارد به خودم برچسب بزنم.

باز هم می پرسم: چند نفر از شما مادر یک نوجوان هستید؟ آیا رابطه خوبی با نوجوان خود دارید؟
.
.
.
از پاسخ های شما متشکرم. دلگرم شدم. داستان من از این قرار است که:

خدا امسال را به خیر بگذراند. برای خودم و آقای شوشو و پسر می گویم.

شریک شوهرم به کانادا رفته است و همه کارهای شرکت به گردن شوهرم افتاده است. اجاره دفتر و حقوق کارمندان یک طرف، زمانی که باید برای شرکت صرف کند، یک طرف دیگر. داروخانه تازه تاسیس است و هر روز هزار کار دارد. هرجا را میگیری، می بینی یکطرف دیگر مانده است. آقای شوشو ساعت شش صبح به شرکت می رود. تا هشت آنجاست، بعد به داروخانه می رود و ساعت ده شب برمی گردد. جمعه ها هم صرف کارهای شرکت یا داروخانه می شود. امروز دو بار ضعف کرده بود و مجبور شده بود شربت آب قند بخورد. حاضر نیست خانه را جابجا کند یا مدتی شرکت را تعلیق کند تا داروخانه جان بگیرد. من هم اصرار ندارم جایی که حرفم خریدار ندارد، مرتب توصیه هایم را تکرار کنم. خودش می داند که کاسبی اش را چطور بگرداند.

پسر هم دو ماهی است به ته خانه چسبیده و از خانه خارج نمی شود. عذرش هم درس خواندن برای کنکور است. یک هفته اخیر کلافه شده بود. به دست و پای من و پدرش می پیچید. می دیدم درس نمی خواند. بیشتر اوقات خواب است. وقتی پسر شروع به بهانه گیری می کند، پدر از عهده اش برنمی آید. فقط تلخ و کوتاه خلق می شود.

من زیاد در کارهای پسر مداخله نمی کنم. طاقت حاضرجوابی و بی ادبی را ندارم. ظرف این چهار سال هم آنقدر جمله "به تو ربطی ندارد!" را از زبان مشاور، دوستان، خانواده، حتی خود پدر و پسر شنیده ام که بخوبی یاد گرفته ام سعی نکنم نقش مادر را بازی کنم. زیرا خریداری برای آن وجود ندارد. ولی دیدم این بار لازم است مداخله کنم. آقای شوشو به اندازه کافی خود را به دردسر انداخته است. بدادایی های پسر مشکلات خانواده را بیشتر می کند.

بنابراین وقتی پسر از مدرسه به خانه آمد، صبر کردم لباس عوض کند و آبی به دست و صورتش بزند. بعد به او گفتم که می خواهم ده دقیقه با او صحبت کنم. به او گفتم متوجه شده ام یک هفته اخیر کلافه است و درس نمی خواند. مشکل چیست؟ سر درد دلش باز شد: "من مادر ندارم. پدرم دیروقت به خانه می آید. با من بازی نمی کند."

-          مادر که داری. ولی حضور و محبت و توجه او را نداری. حق با تست. آیا قرار است بی محبتی و بی توجهی مادرت را سر من و پدرت خالی کنی؟

-          نه!

-          من هم بچه ندارم. آیا باید هر مادر و بچه ای را می بینم، اوقات تلخی ام را به سر تو و پدرت بریزم؟

-          شرایط ما همین است. اگر من بخواهم خودم را با کسی که چیزهایی بیشتر از من دارد، مقایسه کنم، پر از عقده و ناراحتی می شوم. فلانی را در نظر بگیر. آخر هر هفته شمال است. هر سال یک جای دنیا را می گردد. بچه هم دارد. آیا جوان تر از من است؟ خوشگل تر از من است؟ تحصیلکرده تر است؟ شوهرش پولدارتر یا با سوادتر است؟

-          نه!

-          تو دوست داری م هر روز بابت زندگی آن خانم جگر تو و پدرت را خون کنم؟

-          نه!

-          من هر روز به خود می گویم خدا را شکر که دستم سالم است. پایم سالم است. کسب و کار شوهرم دارد رونق می گیرد. پسر مودبی در خانه دارم. معتاد و دزد و بدکار نیست. خیلی از مادرها چنان فرزندان بی تربیتی دارند که آن سرش ناپیدا. آیا به نظر تو اینطور به زندگی نگاه کردن بهتر نیست؟

-          چرا هست!

-          خیلی از پدرها صبح زود از خانه می روند و آخر شب برمی گردند. پدر تو هم یکی از آنها. همبازی چند نفر از دوستان تو، پدرشان است؟

-          هیچکدام!

-          پس چرا انتظار داری پدرت با تو بازی کند؟

جوابی نداشت.

-          تو دو ماه است که از خانه خارج نشده ای. هنوز مسابقه کنکور شروع نشده و تو بریده ای. با بدخلقی و ادا و اطوار به جایی نمی رسی. تو به خاطر شرایط خاصت بیشتر از بچه های دیگر باید مواظب خودت و سطح انرژی ات باشی. اگر مواظب خودت نباشی، به قول خودت مادر که نداری، پدرت که نیست، با من که میانه ات خوب نیست، از مادربزرگ و عمه هم بهتر است چیزی نگویم. حالا تو بگو چه کسی باید مراقب تو باشد؟

-          خودم!

-          وقتی به تو می گویم هفته ای یک بار برای خودت برنامه تفریحی بگذار، برای همین است. با خودت قرار بگذار مقدار معینی درس که خواندی، نیم ساعت بولینگ بازی کنی یا استخر بروی، یا در گلستان دوری بزنی و بستنی نوش جان کنی. اینطوری در خانه کلافه نمی شوی و سطح انرژی ات حفظ می شود.

چشمانش شروع به برق زدن کرد.

-          پدرت هر روز دارد دویست کیلومتر رانندگی می کند تا تو برای اسباب کشی یک هفته از درس خواندن نمانی. بعد تو حتی یک بار هم به داروخانه اش سر نزدی. تنها کسانی که تاسیس داروخانه را تبریک گفته اند و هدیه برده اند، من و پدر و مادر من بوده اند. نه مادرش، نه خواهرش و نه پسرش داروخانه را ندیده اند. به نظرت رفتار شما درست است؟

-          نه!

با همین چند جمله گفت و شنود، حال و روز پسر عوض شد. صورتش شکفته شد. انگار باری از دوشش برداشته شد. شب که به خانه آمدم، دیدم با دوستانش بیرون رفته است. دیروز هم همراه پدرش به داروخانه رفت و آخر شب پدر و پسر شاد و خوشحال به خانه بازگشتند.

من که مادر ناتنی هستم، می توانم حرف های پسر را بشنوم و او را راهنمایی کنم. پس حتم دارم پدر و مادرها هم می توانند با نوجوانان خود صحبت کنند. به جای باج دادن یا تحمل کردن یا دعوا و بگو مگو، حرف های آنها را بشنوید و با آنها حرف بزنید. من هم باید حواسم باشد برای پسر تا شش ماه آینده بالای منبر نروم! وگرنه تاثیر همین چند کلام هم از بین می رود.

محض گوشزد: بعضی از مسائل ما به خاطر شرایط سنی پسر است و هر نوجوانی که الان برای کنکور درس می خواند با همین مشکلات باید دست و پنجه نرم کند، ولی بعضی مسائل ما به خاطر شرایط خاص ماست که فقط خانواده های ناتنی از آن با خبر هستند. این مسائل قابل مقایسه با خانواده های تنی نیست. در مورد خانواده های ناتنی خواهم نوشت. باز هم خواهش می کنم در موقع کامنت گذاشتن، با من مهربان باشید. متشکرم.

 

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

مامان نگار

سلام من از طریق وبلاگ کیانا جون با شما آشنا شدم .
ممنون از مطالب خوب وبلاگتون .
با اجازه شما عضو سایتتون شدم
من مادر یک نوجوان هستم و با دخترم رابطه خوبی دارم

پاسخ
گیس گلابتون

من هم می خوام وبلاگ کیانا را بخوانم. لینک می دهی؟

پاسخ
هما

سلام آناهیتای عزیز من مادرم و مادر دو پسر 13 و 10 ساله. در مورد پسر بزرگم بعضی اوقات ماجرا اسفبار است اما گاهی اوقات آسمان آبی و روابط حسنه. انگار که خیلی رفتارها به هورمونها و اختلالات هورمونی پسرها دراین دوره بر می گرده. در 70 درصد موارد روابطمان خوب است و 30 درصد مابقی بر میگردد به تنشهایی که وفتی انتقاد می کنم ایجاد می شود.

پاسخ
سپیده

من یک خواهر نوجوون دارم رابطمون گاهی خوبه گاهی بده ، مامانمم رابطش باهاش گاهی خوبه گاهی هم مامانم کوتاه می یاد و گاهی هم واقعا یک دعوای واقعی میشهفرشته

پاسخ
خدیجه زائر

سلام
من مادر دو دختر دوقلوی جوان هستم.آنها 18 ساله هستند.متاسفانه رابطه ام با آنها افتضاح است.زیرا انگار از کره ی دیگری آمده اند.در اتاقشان همیشه بمب منفجر شده است.آنقدر با ترفندهای مختلف ازشان همکاری طلب کرده ام و هر بار فقط نق شنیده ام.از دستم در رفته....آنها ما را تا حد مرگ از خودشان ناامید کرده اند.بر عکس سه تای اولی که خانوم و درجه ی یک هستن.تا حال هیچ مشاوری هم نتوانسته کمکم کند.

پاسخ
بانوی ماه مهر

من مادر یک نوجوان نیستم. مادر یک کودک هستم. اما از نوجوانی خودم خوب به خاطر می آورم که گاهی از پدر و مادرم (بخصوص مادرم) چقدر متنفر می شدم. به نظرم همه می دانیم که کنار آمدن با یک نوجوان کار ساده ای نیست. و اگر خودت مادر آن بچه نبوده باشی، وابستگی بی حد و اندازه ی دوطرفه ای را تجربه نکرده باشید، کوچکی و ناتوانی او را که دلت را نرم می کرد تا با هر آزار و زحمتش براحتی بسازی و خوشحال باشی،ندیده باشی... تحمل یک نوجوان واقعا کار سختی است. به خودت سخت نگیر دوست من! حتا مادرترین مادرها هم گاهی جانشان از دست بچه ی خودشان به لبشان می رسد و می خواهند خودشان را خفه کنند ...

پاسخ
rose

من مادر نوجوان دار نیستم(پسرم 21 ماهشه)،
ولی خواهرزاده ی نوجوانی دارم که کمی مساله دارد با خانواده اش، و فامیل های نوجوان بسییییار که همه مساله دارندبا خانوداه هایشان و البته خودشان.

راستی من «مادرخوانده» رو پیشنهاد میکنم. تو سایت دوستی دیدم که از همسر مادرش به عنوان پدرخوانده یاد میکرد. و خیلی خوشم اومد.
به نظرم بار معناییش از مادر/پدر ناتنی خیلی بهتره.

پاسخ
الهام

گیس گلابتون عزیز من مادر یک دختر 17 ساله هستم.واقعاًدوره ی سختی است.اصلاً نگران نباش که مادر ناتنی هستی و مشکل داری چون اگر فرزند تنی خودت هم بود بعضی وقت ها واقعاً نمیدانی چکار کنی.گاهی فکر میکنم همان چیزی که ایزابل آلنده به فرزند همسرش گفت هم در مورد فرزندان تنی و هم ناتنی کاربردی باشد."اصل بر احترام و حسن نیت است اگر مشکلی پیش بیاید سوء تفاهم است.صحبت می‌کنیم تا حل شود اما بی‌احترامی نمیکنیم شخصیت همدیگر را هم زیر سوال نمی بریم."

پاسخ
گیس گلابتون

یک جمله طلایی. نمی دانستم ایزابل آلنده هم مادر ناتنی بوده است. در کدام کتابش نوشته؟

پاسخ
بنفشه

من مادر یک پسر 16 ساله و یک پسر 23 ساله هستم و رابطه خوبی با هر دو پسرم دارم بدون اینکه به من وابستگی بیش از حد داشته باشند . هر سوالی داشته باشید در خدمتم...

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم. گاهی اوقات راستی راستی کم میارم. دلگرم می شوم بدانم که کسانی هستند که ازشان سوال کنم.

پاسخ
Bahar

سلام عزيزم . من يه بسر ١٣ ساله دارم. رابطم باهاش خوبه ولي شوهرم اونو خيلي لوس ميكنه و بيش از حد بهش بها ميده و باعث ناراحتي من ميشه. تا حدي كه من اعتراض ميكنم كه بابا من مادر واقعيشم . من خير و صلاحش رو ميخوا م. من و همسرم هر دو متخصص هستيم ولي فقط منم كه همش كتاب ميخونم و مشاوره ميرم. اخه اقامون

پاسخ
Bahar

اخه اقامون!!!!!عقل كل تشريف دارن. يعني كافيه بسرم يه جيزي بخواد باباش سريعا خواسته أش رو اجابت ميكنه. كاهي فكر ميكنم در حد خدماتي ها دارم به أينا سرويس ميدم. رفتار بسر شما هم اقتضاي سنشه. والا ما كه ناتني نيستيم هم بسرمون با رفتار خوبي نداره.

پاسخ
فرناز

من یک دختر 15 ساله دارم. رابطمون خوبه. یعنی خیلی به هم نزدیکیم. اختلاف نظر و بحث هم داریم زیاد ولی راحت می تونیم در مورد همه چی بحث کنیم.

پاسخ
شانون

سلام. پسر بزرگ من الان ١١ ساله هست هنوز نوجوان بحساب نمياد ولي كم كم داره به سن بلوغ ميرسه. هنوز مشكل حادي باهاش ندارم ولي سعي ميكنم با احتياط باهاش رفتار كنم اكثر اوقات با وجود خستگي زياد با دقت به حرفهاي تمام نشدني اش گوش ميكنم

پاسخ
ياسمين

بله من دو پسر نوجوان دارم و به وضوح دارم ميبينم كه فرزندانم چقدر تغيير كرده اند. خيلى وقتها دلم براى كودكيشون و اون معصوميتى كه خاص اون سن است تنگ ميشه نميتونم بگم مشكل حادى باهاشون دارم ولى در كل دوران بدى است خيلى وقتها سركشى و گستاخى ميكنند و من سعى ميكنم دركشون كنم وباهاشون كنار بيام ، اين روزها هم كه مدام سر استفاده بيش از اندازه از اينترنت كش مكش داريم

پاسخ
جوانه

آناهیتا جان من یه پسر 14 ساله دارم.روابطم گاهی خوب و گاهی افتضاحه.پسرم خیلی متغیره،گاهی خیلی آرام و سر به راه و گاهی 180 درجه متفاوت.امیدوارم وقتی ثبات اخلاقی پیدا کرد اون روی خوبش پایدار بشه.

پاسخ
فاطمه

سلام
من مادر يك دختر ده ساله هستم.راستش يك عالمه سوال در مورد رابطه با دخترم دارم.من دنبال وبلاگي مي گردم كه مانند شما كه در مورد روابط زناشويي راهنمايي مي كنيد در مورد روابط مادر و دختر، هم راهنماييم كند.ايا كسي همچنين وبلا گ و يا وب سايتي مي شناسد؟ممنون

پاسخ
farahnaaz

سلام خانم
من هم دقیقا مانند شما در تلاشم سایتی پیدا کنم که عضو شوم وبه طور مستمر از تجربه مادران نوجوانان کمک بگیرم . خواهش می کنم اگر موفق شده اید سایت خوبی پیدا کنید به این ایمیل اطلاع دهید. بسیار سپاسگزارم
farhoode@uahoo.com

پاسخ
الهام

سلام خسته نباشيد
من مادر يك پسر 12ساله هستم ،و تاكنون خداروشكر رابطه ي خوبي با فرزندم دارم .
مثل هميشه منتظر نتيجه گيري و نصايح ارزشمندتان هستم .

پاسخ
رویا

سلام خانم دکتر عزیزم این مطلبی که می خواهم برای شما بگویم بر می گردد به سالهای دور زمانی که خودم نوجوان بودم اونزمان رادیو برنامه ایی داشت به نام برنامه خانواده که چندین چند قسمت برنامه اختصاص داده بودند به قضیه نامادری خاطراتی که از نامادری شنونده ها داشتن می گفتن و ... اصل برنامه رو این گذاشته بودن که به جای نامادری یه اسم دیگه پیشنهاد بدین آخر سر ((هم مادری)) تصویب شد . به نظرم پیشنهاد خوبی بود تو اون برنامه خیلی هم استقبال شد . عزیزم همه همین مشکلاتی که شما داری رو دارن بعضی حتی خیلی شدیدتر شما خودتونو زیاد ناراحت نکنید.

پاسخ
عفت حیدری

من یک دختر نوجوان دارم و رابطه نسبتا خوبی با او دارم

پاسخ
دريا

گلابتون عزيزم مدتيه که خواننده پر و پا قرص شما شده ام و تا حدي با شما آشنايي پيدا کرده ام.عزيزم خودت خوب ميداني که قداست و بزرگي نام مادر و بار عاطفي آن چقدر است چرا بايد کلمه به اين زيبايي را با افزودن پسوند و يا پيشوندهاي منفي نا زيبا کرده و به آن بار منفي بدهيم بخصوص کسي چون تو که سعي مي کند تا آنجا که در توان دارد محبت مادرانه به فرزند همسرش بورزد. بهتر نيست به جاي کلمات مذکور واژه مادر خوانده را به کار ببري؟!

پاسخ
گل آذین

بله من مادر یک نوجوان اونهم پسر هستم روابطمون بد نیست ولی احساس میکنم هنوز خیلی چیزهاست که از دنیاش نمی دونم -سن بلوغ پسرم رو عوض کرده دنیاش برام عجیب خیلی سعی میکنم خلع ها رو پر کنم ولی خیلی موفق نیستم

پاسخ
ریحانه

وای این همه نوشتم پرید..

عماد من تازه 11 ساله میشه کمی پرخاشگر شده اما هنوز فاصله داریم تا تغییر خلق وخو.امیدوارم بتونم این مرحله را با فرزندم با موفقیت طی کنم چون نوجوانی سن حساسیه.ولی شما عزیزم خیلی خوب وسنجیده عمل کردی ومن خیلی خوشم اومد وآفرینلبخند

پاسخ
دریا

سلام . من مادر یک نوجوان همسن پسر شما هستم ..من در نوزده سالگی این پسر رو به دنیا آوردم بنابراین فاصله سنی زیادی نداریم ..اما من هم کارمندم و پدرش هم همینطور ..تعداد ساعات کمی در خانه هستیم و کم همدیگر را میبینیم ..بنابراین پسرو بیشتر وقتها با دوستانش محشور است .فقط و فقط خدا رو شکر میکنم که دوستانش افراد منحصر بفردی هستند و عقاید خیلی محکمی دارند ..بنابراین پسرم بیشتر اوقاتش را در مسجد کنار دوستانش میگذراند هر چند ما خانواده مذهبی نیستیم اما رفتار آنها روی پسرم تاثیر گذاشته و اعتقاد به برخی چیزها باعث شده کمتر نگرانش باشم ..اما مثل همه نوجوانها ظاهر و لباس و تیپش دغدغه دائم اوست ..من و پسرم رابطه کمی زیادی نداریم اما کیفیت رابطه مان خوب است .روزهای پنجشنبه ساعتها باهم حرف میزنیم ..حرف زدن من طوری است که سعی میکنم حرفهایم جنبه نصیحت به خود نگیرد بیشتر با او هم احساس میشوم تا از دنیایش با خبر شوم و داستانهایی برایش تعریف میکنم یا مثالهایی می زنم که غیر مستقیم پند ش را بگیرد.امسال باید برای کنکور اماده شود و من دلم میخواهد همچنان در همین مسیر بماند تا موفق شود.

پاسخ
زري

خوبي خانوم دكتر
فكر ميكنم بدوني كه پسرم13
سالشه ومن از پيش اومدن سن بلوغش نگرانم با هم رابطه بسيار بسيار خوبي داريم واين فقط بخاطر اينه كه اين پسر واقعا يه فرشته است كه خدا به ما داده والا من همچين مادر نمونه اي نيستم اميدوارم اين رابطه همچنان ماندگار باشه با توجه به دل مهربوني كه داري مطمئن باش آقاي پسر قدرتونو خواهد فهميد

پاسخ
آرزو 86

گیسگلابتون عزیز چقدر عالی تونستین با پسر صحبت کنید امیدوارم منم بتونم به این قدرت کلام برسم و هی بغض نکم.

پاسخ
ندا

گیس گلابتون
مادر دختر 10 ساله ای هستم. خودم فکر می کنم گاهی با هم نمی سازیم ولی همسرم میگه عین سگ و گربه هستیننیشخند
گاهی خیلی سخت میشه باهاش حرف زدن. کلا کم گفتن و کم شنیدن خیلی خیلی موثر تره ......بعد از یه مدتی دیگه گوش نمی کنن و داری براشون لالایی می خونی انگار. البته سخته

پاسخ
نرگس

چقدر خوب بالغانه رفتار كردي و بالغ اقا پسر را هم از پس كودكش بيرون كشيدي يعني عالييييي بود عالي دست

پاسخ
کیانادخترشهریوری

گیس گلابتون عزیزم باعث افتخارمه که وبلاگ منو بخونید.من هرروز بهتون سر میزنم و به همه توصیه میکنم تا از مطالب شما درس بگیرند
12shahrivary.persianblog.ir

پاسخ
نجمه

سلام ..دختر من 14 سالشه..خيلي از شبا موقع خواب ميرم كنارش دراز ميكشم و حرف ميزنيم..خودتان ظاهرا خيلي واردتريد در اين امور..شنيدن بدون قضاوت با همدردي و با انتقال حس مثبت..مشاوري ميگفن پوزيشن هايي كه ما رودرروي كسي قرار نميگيريم براي صحبت كردن وتاثيرگذاري مناسبتر است مثل موقع رانندگي

پاسخ
عفت

سلام من یک دختر نوجوان دارم .قبلا رابطه افتضاحی داشتیم ولی حالا خیلی بهتر شده. سعی کردم با تدبیرتر عمل کنم .کتاب خواندم و مشاوره گرفتم

پاسخ
najme

گيسو جان آيا پسر كنكور قبول شد؟

پاسخ
admin

آیا به تاریخ این پست نگاهی انداخته ای؟
مهر امسال نوشته شده. پسر هنوز کنکور نداده. حتما هم قبول می شود. دارد خوب درس می خواند

پاسخ
nikki
http://nelli.blogfa.com

سلام گيس گلابتون عزيز
من هم شرايطم كاملا مشابه شماست
من هم مادر ناتنى يك پسر ١٧ ساله هستم ، با اين تفاوت كه
توى يك كشور ديگه با فرهنگ و عادتهاى اين بچه كنار ميام
ازت دعوت ميكنم وب لاگ منو بخونى
در ضمن ، رمز نوشته هامو كجا برات بذارم ؟

پاسخ
admin

واااااااااااااااااااای چه عالی. من می خواهم توصیه هایی برای مادران ناتنی بنویسم. یک جور انجمن درست کنم. چون امثال من و تو جایی برای درددل و راهنمایی گرفتن نداریم. دست کم خودمان به هم کمک کنیم.
رمز را در همین کامنت ها بگذاری، می بینم ولی علنی نمی کنم.
خیلی از آشنایی با تو خوشحال هستم

پاسخ
farahnaaz
http://madaronojavan.rozblog.com

"مادر و نوجوان"
این سایت برای ثبت تجربه مادران در ارتباط با نوجوانانشان دایر گردیده است .
لطفا عضو شوید و با ما همراه باشید

http://madaronojavan.rozblog.com

پاسخ
اريانا

سلام همين امشب در پي يه عصبانيت بزرگ با شما آشنا شدم وب لاگتون رو دوست داشتم چند ساعتي هست كه دارم ميخونم و كلي مودم عوض شد ،من هم مثل شماس گرم درس و دانشگاه بودم و بعد هم كار ٣٥سالگلي با يه همكار(همكار شما هستيم هردو و متخصص)ازدواج كردم از خانمشون جدا شده بودن و يه پسر ١٧ ساله داشت الان يك سال و نيمه از اين ازدواج ميگذره ولي مساله اصلي اينه كه اين پسر بي ادبه و علاوه بر اينكه مشخصا كسي براي تربيتش وقت نذاشته كم هوش و لووس هم هست ،در تضادي بين ترحم به اون و دلسو زي براي خودم زندگي ميكنم و واقعت اينه تمام اختلافات ما هم سر اين مساله اس ،پيش مادرش زندگي ميكنه و اين شرايط رو بدر ميكنه چون لج بازي هاي اون خانم هم به رفتار هاي اين پسر كم هوش اضافه ميشه،گاهي مثل امشب فكر مي كنم اين ازدواج احمقانه ترين كار زندگيم بود

پاسخ
admin

آریانا جون، اگر تهران هستی، حتما به من سر بزن تا یک ساعتی گپ بزنیم. اگر تهران هم نیستی، مطمئنم سفر به تهران ارزش خواهد داشت. من هم شرایط تو را می فهمم، هم شرایط پسر را هم شرایط مادرش را. به همین دلیل می توانم به تو کمک کنم تا دیدگاهت را عوض کنی.
وضع یک نامادری دشوار است ولی اگر چند نکته ضروری را بدانی و دیدگاه و طرز نگرشت را عوض کنی، ازدواجت رنگ و رو می گیرد. تو خانم دکتر عزیزم حتما از عهده چنین چیزی برمی آیی. تو دختر باهوش و توانایی هستی و قرار نیست یک نوجوان و یک زن کم تدبیر، زندگی تو را تباه کنند. کلید حل این مشکل به دست توانای خود تو است.

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet