مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
آدم‌های شاد و موفق
1393/10/28 11:46

فیلم sea inside و مبحث Euthansia


گیس گلابتون عزیز
سلام
من هفته پنجم بهترین سال زندگیمو سپری می‌کنم

آیا فیلم

Sea Inside

را دیده ای؟
یه دیالوگی داره که منو در برابر تمرین این هفته به شدت مقاوم میکنه یا حداقل باعث میشه فهرست مواهب زندگی‌ام خیلی کم بشه. اون دیالوگ آینه: " از پذیرفتن این خودداری می‌کنم تا برای داشته‌هایم به دلیل اینکه انتخاب دیگری ندارم شاکر باشم ".
خیلی چیزا تو زندگی هست که می‌شد بهتر باشه ولی نیست. اینا سپاسگزاری دارن آخه؟ میدونم می‌شد بدترم باشه ولی من نمیخوام به کم قانع باشم
ممنون میشم راهنماییم کنی
سپاس فراوان

 

 

در پزشکی مدرن مبحثی به نام Euthansia وجود دارد: مرگ زیبا

مرگ زیبا یعنی به بیماران لاعلاج یا سخت درمان که شرایط زندگی بسیار بدی را تجربه می‌کنند، اجازه بدهیم به زندگی خود خاتمه بدهند.

 

همانطور که می دانید خودکشی در بسیاری از ادیان، گناه است. دیگرکشی نیز از نظر قانون و دین مردود است. بیماری که دچار بیماری بسیار دشواری است و شرایط سختی دارد، به خاطر احساس گناه خود و دیگران نمی‌تواند به زندگی‌اش خاتمه بدهد و مجبور است به زندگی نکبت بار خود ادامه بدهد. اگر درد داشته باشد آنقدر به او مخدر می‌دهند که هشیار نیست و اگر درد ندارد، مخدری هم در کار نیست و او محکوم است زنده بماند. حتماً با من موافقید که زندگی کردن با زنده بودن فرق دارد.

 

در بسیاری از جاهای دنیا "مرگ زیبا" یک مقوله قانونی وعلمی است.

 

فیلم Sea Inside در مورد مردی است که در جوانی از گردن دچار قطع نخاع شده است. او مجبور می‌شود 28 سال روی تخت دراز بکشد، زیرا کلیسای کاتولیک به او اجازه نمی‌داد "مرگ زیبا" داشته باشد. اطرافیانش هم از ترس آتش دوزخ حاضر نبودند به مرگ او کمک کنند. این فیلم برای ترویج ایده "مرگ زیبا" است و هیچ ارتباطی با زندگی مردمان سالم ندارد.

 

دوست عزیزم، آیا شما دچار بیماری سخت درمان هستی؟

آیا معلولیت بسیار شدیدی داری به نحوی که برای برآورده کردن کوچک‌ترین  نیازهای طبیعی بدنت به دیگران نیاز داری؟

یعنی باید آب به دهانت بریزند، غذا دهانت بگذارند، پوشکت را عوض کنند، هر پانزده دقیقه این طرف و آن طرفت کنند تا مبادا بدنت بگندد؟

 

مطمئنم جواب شما منفی است، زیرا شما به من ایمیل نوشته ای و افکارت را با من در میان گذاشتی. پس دست داری، کامپیوتر داری، اینترنت داری، هوش داری، سواد داری، حتی تلویزیون و ویدئو و امکان تهیه فیلم هم داری. به علاوه وقت آزاد برای تماشای فیلم هم داری.

 

من ازت متشکرم به من اعتماد کردی و راز دلت را گفتی. ممنونم به من فرصت دادی که این موضوع را باز کنم.

 

گاهی اوقات ما در افکار منفی گیر می افتیم و به آن‌ها رنگ و رویی زیبا می‌زنیم. از فلان فیلسوف و فلان شاعر شاهد مثال می‌آوریم. شما از یک آدم قطع نخاعی نقل قول می‌کنی. مگر شما از گردن به پایین فلج هستی که زندگی را از دیدگاه او نگاه می‌کنی؟

شما نوشتی من به کم قانع نیستم.

 

عالی است! آفرین به تو!

این روحیه آدمی است که دنیا را تغییر می‌دهد. اگر آدم‌ها به آنچه دارند، رضایت می‌دادند یا به کم قانع بودند، ما هنوز در غار زندگی می‌کردیم! زیرا می‌گفتیم: غار به این خوبی. چرا دنبال ساختن ساختمان باشیم؟ چرا گندم بکاریم؟ چرا دام پرورش بدهیم؟ زندگی همین است دیگر. خدا را شکر که امروز یک شکار گیر آوردیم. مهم نیست که یک هفته گرسنه مانده بودیم.

 

آدم‌هایی مثل شما، قرار است اول زندگی خودشان را بهتر کنند و بعد دنیا را جای بهتری برای زندگی نمایند. بهت تبریک می گویم و افتخار می‌کنم با شما آشنا شده‌ام. شما فزون خواه، کمال طلب و جاه طلب هستید و همه این‌ها صفات بسیار خوبی هستند. هرچند که در فرهنگ ایرانی مورد بی مهری واقع می‌شوند.

 

آدم‌های فزون خواه، کمال طلب و جاه طلب، آدم‌های پرتلاشی هستند که مدام به خواسته‌های خود فکر می‌کنند و دنبال راه حلی برای دست یافتن به آن‌ها هستند. این افراد، رهبران واقعی جامعه هستند. زیرا سرشار از انرژی و خواسته‌های والا می‌باشند. آن‌ها روی هدفشان متمرکز هستند و برای رسیدن به آن عرق می‌ریزند. این افراد چهره جهان را تغییر داده‌اند و باز هم تغییر خواهند داد. زیرا همیشه بیشتر و بهتر می‌خواهند.

 

مسیر جاه طلبی مثبت از میان "شکرگزاری" می‌گذرد. شکرگزاری شما را به نیرویی بالاتر وصل می‌کند. شکرگزاری شما را مأمور اجرای خواسته‌های خدا روی زمین می‌کند. بدون شکرگزاری شما برای رسیدن به خواسته‌های خود، تنها هستید ولی با شکرگزاری شما لشکری از فرشتگان را برای یاری در اختیار دارید.

 

شکرگزاری باعث می‌شود علیرغم کارهای زیادی که برای انجام دادن باقی مانده است، از کارهایی که تا به حال انجام داده‌اید، لذت ببرید.

 

ولی گاهی اوقات آدم‌ها فقط "متوقع" هستند و طلبکار، ولی جاه طلب نیستند. یعنی زیاد می‌خواهند ولی حاضر نیستند برای خواسته‌های خودشان تلاش کنند. دلشان می‌خواهد دراز بکشند و بقیه آن‌ها را با پر شترمرغ باد بزنند. یکی برایشان ماشین آخرین مدل بخرد. یکی آن‌ها را به مسافرت‌های لوکس ببرد. یکی کارت اعتباری‌اش را در اختیارشان قرار بدهد تا آن‌ها خرید کنند و باز هم خرید کنند. آن‌ها فقط بیشتر و بیشتر می‌خواهند و فکر می‌کنند دنیا به آن‌ها بدهکار است. از پدر، مادر، همسر، دولت و حتی از آب و هوا طلبکار هستند.

 

·         آدم‌های با جاه طلبی مثبت مدام از خود می‌پرسند: "چطور به خواسته‌ام برسم؟"

·         آدم‌های طلبکار مدام از خود می‌پرسند: "چرا این اتفاق باید برای من بیفتد؟ چرا من این را ندارم و فلانی دارد؟"

 

مباحثی در مورد مثبت اندیشی و دوری از منفی بافی در سایت وجود دارد که مطمئنم برای شما مفید خواهد بود.

 

تفاوت بین آدم‌های جاه طلب و آدم‌های طلبکار از زمین تا آسمان است. شما جزو کدام دسته هستید؟

 

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

سوندا

دوست دانا و خردمندم چقدر زیبا راهنمایی کردی. منم از این افکار داشتم. متشکرم. سپاسگزارم که هستی. قلب

پاسخ
گلبرگ

گیس گلابتون جان من قطع نخاع نیستم ولی بیماری سختی دارم.با اینکه برا ساده ترین کارهام محتاج خانواده ام هستم اصلا دوست ندارم مرگ زیبا داشته باشم.چون معتقدم شرایط بدتر از این میتونست باشه و نیست.توکل قلبی کردن به خدا و تسلیمش شدن واقعا کار سختیه ولی من سعیمو میکنم.
راستی از دو پست شکرگذاری و انتقاد تشکر ویژه دارم چون خیلی به دردم خورد.ممنون معلم عزیزم.

پاسخ
گیس گلابتون

درود بر تو گلبرگ زیبا. درود بر تو
آدمهای سالم باید از تو توکل را یاد بگیرند
سپاسگزاری را یاد بگیرند
آفرین! آفرین!

من از شما ممنونم که همراه ما هستی

پاسخ
آمي تي دا

درود بر گيس گلابتون
از نظر من زندگي در هر شرايطي ارزش زندگي كردن داره . و ميشه ازش لذت برد وقتي سپاسگزار باشيم بيشتر لذت ميبريم. بايد بدونيم خداوند بيشتر از خود ما دوست داره كه ما شاد زندگي كنيم و به خواسته هامون برسيم و اگر به ظاهر نقصي در كسي قرار داده حتما حكمتي داشته چون خداوند هيج وقت اشتباه نميكنه.
پيشنهاد ميكنم كتاب " زندگي بي حد و مرز " را بخوانيد.

پاسخ
آمي تي دا

زندگي بي حد و مرز نوشته نيك وي آچيچ

پاسخ
niiiiii

سلام گیس گلابتون عزیز
منم این مشکلو دارم یعنی وقتی که می خوام تمرین شکرگزاریو انجام بدم بیشتر از دو روز دووم نمیارم و می گم این شرایط مگه شکر گزاری داره
شرایط زندگیم شاید از نظر خیلیا بد نباشه ولی اصلا شبیه چیزی که خودم می خام نیست و من نه می تونم خواسته هامو کم کنم و نه شرایطو تغییر بدم و این همه انرژیمو مگیره
چند سالی می شه که با این موضوع در گیرم یه سری کتابم مثل شفای زندگی و راز و 4اثر از فلورانس و ... خوندم و تمریناشونم کم و بیش انجام دادم ولی در نهایت کمکی بهم نکردن فقط وقتی در حال خوندنشونم حالم خوبه بعدش که تموم می شه دوباره به حالته قبلم بر می گردم
ممنون می شماگه راهنماییم کنیدگل

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم که پرسیدی. جوابی که به دوستمان 931490pia داده ام خواندی؟ شاید باز هم می گویم شاید، جواب شما همان باشد

پاسخ
banafshegisoo

طوری نوشتید که اگه من هم در آینده ممکن بود این اندیشه به سراغم بیاد از همین الان پاسخشو پیدا کردم
این یعنی نبوغ

پاسخ
سارانگ1

دوست عزیزم، از تو ممنونم که این سوال را پرسیدی و گیس گلابتون چقدر زیبا پاسخ دادی.مثل یک سخنرانی طوفانی قلبم را تکان داد.
این مباحث خیلی سازنده هستند.
تمیز میان توکل و تلاش شخصی هم همینطور است.

پاسخ
nikoo100

عزیزم مثل همیشه عالی بود و استفاده کردم ماچ

پاسخ
بهار

وای عجب متنی چقدر عالی چقدر پر پیمون.
خیلی ممنونم.
چقدر خوبه به سئوالامون جواب می دید. سپازگزارم.
چه خوب شد سایتتون پیدا کردم.

پاسخ
shatab

سلام به نظر من خدا کلا دستش نمک نداره
به اونی که داده شاکیه میگه کمه اونو ندارم اینو ندارم دلخواهم نیست به اونی هم که نداده دیگه طلبکارترازاولیه.به نظر من نوعی خداوند یه چیزایی را به عنوان سرمایه دراختیار هرفرد قرار میده بقیه چیزها را باید خودش به دست بیاره مثل زیبایی مثل هوش مثل یه شغل خوب یه فرزند صالح یه شوهر مهربون وما خداوند را برای سرمایه هایمان باید شکر کنیم وسپاسگزار باشیم.

پاسخ
mamanak

سلام خانم دکتر عزیزم...من امسال تابستون در یک بعد از ظهر گرم و دلگیر با یک کلید واژه ی تلخ ، سایت شما رو پیدا کردم...با ولع خوندم و خوندم و خوندم...و همچنان میخونم و لذت می برم...امروز روز چهارم شکر گزاری رو سپری میکنم و باید بگم بی نظیره...

سپاسگزارم از خدا که شما رو آفرید و سپاسگزارم از شما که لحظات شاد می آفرینید...

«حس لامسه به شما اجازه میدهد تا کسانی را که دوستشان میدارید در آغوش بگیرید و حس لمس دست دیگران یک حس ارزشمند در زندگی است. بنابراین برای حس لامسه ی ارزشمندتان بگویید سپاسگزارم»

راستی من یکبار تمرین چهل روزه ی جذب پول رو شروع کردم ...هرچند نصفه کاره موند ولی طی همون چند روز اول یکی از چیزهایی که جذب کردم ، یک تلویزیون ال سی دی 42 اینچ بود :))

با شکرگزاری ، اون برنامه رو هم شروع کردم...به نظر شما اشکالی داره؟

پاسخ
گیس گلابتون

عزیززززمی
چه اشکال داره؟ هرچه مثبت تر، بهتر
انشاالله از همه جنبه چیزهای خوب برایت جذب شود

پاسخ
mamanak

سلام خانم دکتر عزیزم...امروز از شما در قلبم سپاسگزاری کردم...به عنوان یکی از انسانهای جادویی زندگیم...کسی که الهان بخش هست برام و با حرفهاش تغییرات شگرف رو رقم میزنه...
آناهیتای عزیزم! سپاسگزارم که هستی و تجربیاتت رو به رشته ی تحریر در میاری...سپاسگزارم که همچون آسمان سخاوتمندی و آرزوهای روشن برای همه ی مردم زمین داری...
سپاسگزارم از تو که من رو با معجزه ی سپاسگزاری آشنا کردی...و از خدا سپاسگزارم که به تو سلامتی لبخند آرامش و ثروت بی حساب میبخشه به پاس وجود ارزشمندت...
میبوسمت...

پاسخ
گیس گلابتون

عزیزززززززمی

پاسخ
گیس گلابتون

قلبعزیزززززززمی

پاسخ
niiiiii

با سلام
گیس گلابتون عزیز می شه لطفا خواهش کنم سوالی که من ازتون تو این تاپیک پرسیدمو حذف کنید,ممنون از لطفتون

پاسخ
گیس گلابتون

شما این سوال را پرسیدید؟
سوال اصلی که این پست را تشکیل داده است؟

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet