مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
آدم‌های شاد و موفق
1399/07/15 10:23

ابر مقاله کهن‌الگوهای زنانه

ابر مقاله کهن‌الگوهای زنانه

 آخرین بروزرسانی: 20 آذر 1400

 

وقتی این ایمیل به دستم رسید، دست غم گلویم را فشرد... چرا... راستی چرا؟...

 

می گم گیس گلابتون جان میشه یکم از کهن الگوها بنویسید ( البته نظر شخصی خودتون رو ) جدیدا خیلی باب شده برای همین مطالب نادرست زیاد توش وارد شده 

این چند وقته تو پیج و کانال های دیگه نگاه می کردم کلی پکیج و فایل صوتی اموزشی و ... برای تقویت آفرودیت یا همون آفرودایتی دیدم ، کلا انگار آفرودیت شدن یک برند شده که همه تلاش می کنن بهش تبدیل بشن ولی چیزی که نظرم رو جلب کرد تحقیر مداوم 3 تیپ هرا ، آتنا ، آرتمیس بود 

یعنی ندیدم یه جا از یونگ و آفرودیت صحبت بشه ولی یه سیلی جانانه به این سه انرژی نزنن 

مثلا : آتنا یه پا خودش مرده ! آتنا مزخرفه ، آتنا ایراد گیره ، هر زنی آتنا باشه یا ترشیده (!) میشه یا بهش خیانت میشه ! آتنا رو با فلان تمرین بیارید پایین مردو فراری می ده و .. 

آرتمیس ضد مرده ، این فمنیستای دیوونه چپکی آرتمیسن یا هرا حسوده ، هرا تملک طلبه ، هرا آویزونه ، هرا دیوونه است ! و .. 

من نمی دونم این جو آفرودیت پرستی یهو چطور به وجود اومد ولی این لگدهایی که به انرژی آتنا _ آرتمیس _ هرا می زنن خیلی برام عجیبه ، یجوری داره کم کم برای همه جا می افته و مثلا می گی آتنا تایپ می گن اوه اوه چه تیپ مزخزفی !  

لطفا اگه وقت کردید راجع بهش بنویسید 

 

 

می‌دانم چرا این روزها آفرودیت شدن، مد شده است و دلیل آن را به شما می‌گویم: در جوامع مذهبی، آفرودیت به‌شدت منفور است و سرکوب می‌شود. به همین دلیل این روزها تلاش می‌شود موهبت‌های آفرودیت نمایان و تشویق شود. این کار یک‌جور لجبازی با ارزش‌های مذهبی است. (در ترجمه فارسی کتاب انواع زنان یا الهه‌های درون یک زن، نوشته شینوا بولن، فصل هفتم که مربوط به آفرودیت است، به‌کلی حذف شده است! خب... ما نمی‌توانیم منکر وجود یکی از انرژی‌های مهم زنانه بشویم. می‌توانیم؟!) آفرودیت، جذاب، خلاق، قوی و شادمان است و انرژی آفرودیت، زندگی را درخشان می‌کند، ولی تکریم آفرودیت نباید به قیمت خوار شمردن سایر کهن‌الگوها انجام شود. در اینجاست که من دست کثیف مردان هوس‌باز را در کار می‌بینم.

 

همه دانشمندان خانم که به آن‌ها می‌نازیم و تاج افتخارشان را بر سرمان می‌گذاریم، مثل ماری کوری و مریم میرزاخانی، آتنا هستند. آن‌ها که جایزه نوبل صلح و ادبیات را گرفته‌اند، آتنا هستند. همه زنان مدیر و مدبری که مقتدرانه یک اداره یا یک مملکت و حتی جهان را اداره می‌کنند، مثل آنجلا مارکل، آتنا هستند. همه پزشکان زن و همه خانم‌های استاد دانشگاه، آن خوب خوبهاشون، آتنا هستند.

راستش همه آوازه‌خوان‌ها و رقاصان که به اوج و افتخار رسیده‌اند، علیرغم آفرودیت بودن، آتنای بسیار قوی دارند که با پشتکار حرفه‌شان را پیگیری کرده و توانسته‌اند به سرحد مهارت و شهرت برسند. 

ترکیب شخصیت آتنا و آفرودیت، چنان شخصیت جذابی می‌سازد که کمتر کسی می‌تواند در برابرش مقاومت کند: هتیرا

آتنا بد و نفرت‌انگیز است؟! چه حرف‌ها!

 

هرچه از برابری زن و مرد، مثل حق تحصیل و کار و سفر تنهایی و ... داریم از تصدق سر آرتمیس‌هاست. وکیل‌های خانم، آن خوب خوبهاشون که مثل شیر می‌جنگند، آرتمیس هستند، همانها که حق‌وحقوق زنان کتک‌خورده را از حلق شوهران نکبتشان بیرون می‌کشند. بدون آرتمیس‌ها، ما هنوز در اندرونی حبس بودیم و گرفتار بی‌سوادی و ناتوانی.

 

هر ازدواج موفقی که می‌شناسید و حسرتش را می‌خورید، به دست هرا شکل گرفته است: کیت میدلتون و پرنس ویلیام، میشل و باراک اوباما، ملانی ترامپ و همسرش و حتی مگان و پرنس هری.

 

متأسفانه در این روزگار فقط آتنا و هرا و آرتمیس مورد غضب نیستند، بلکه دیمیتر و هستیا هم مورد بی‌مهری و بی‌توجهی است و باکمال وقاحت پرسیفون را «احمق» می‌نامند. پرسیفون، معصوم و کنجکاو است، ولی احمق نیست! آن‌که پرسیفون را احمق می‌خواند، یک نره‌خر بی‌شعور است!

 

زنان باخدا و روشن‌ضمیر که بدون هیاهو، گوشه‌ای سر در مراقبه، نماز یا کتاب دعا دارند و قلب ما را از روشنایی معنویت روشن می‌کنند، هستیا هستند. مادران دلباخته و مهربان که عاشقانه از فرزندانشان مراقبت می‌کنند، دیمیتر هستند.

 

آنان که سنگ آفرودیت را به سینه می‌زنند آیا آرزو ندارند ازدواج موفقی داشته باشند و فرزندانشان را به مهر در آغوش بگیرند؟ آیا امید ندارند در شغل و حرفه‌شان بدرخشند و درآمد و شهرت خوبی به دست بیاورند؟ آیا نمی‌خواهند در هنگام سختی‌ها بتوانند مثل شیر غران، حقشان را از دهان شیطان بیرون بکشند؟ و زمانی که همه درهای امید بسته است، بتوانند به خدای مهربان رو بیاورند و به درگاهش دعا کنند؟ آیا تمام آمال و آرزوهایشان در ولنگاری‌های آفرودیت متمرکز شده و امیدشان به پیرمردان پولدار است و عشقشان به جوجه‌خروسان جنگی؟ آیا ازدواج، مادر شدن، پیشرفت شغلی، کسب درآمد بر اساس توانایی خود، اعتمادبه‌نفس به خاطر قدرت روحی و جسمی و معنوی... هیچ‌یک برایشان مهم نیست؟

 

مردان هوس‌باز آرزو دارند دنیا پر از آفرودیت های هوسناک باشد، ولی همان‌ها هم نمی‌خواهند مادرشان این‌گونه باشند. امیدوارند مادرشان هرا باشد و به ازدواجش مقید، چون اگر آفرودیت باشد، برای عشق مردی دیگر، خانه و خانواده را ترک خواهد کرد. آن‌ها امیدوارند مادرشان دیمیتر باشد تا با محبت و ازخودگذشتگی تر و خشکشان کند. آفرودیت با بچه‌ها بازی می‌کند، ولی حوصله ندارد ازشان مراقبت کند. مردان هوس‌باز از آتناها و آرتمیس‌ها می‌ترسند چون افسانه مرد توانا و زن ناتوان و محتاج کمک، به دست آتنا و آرتمیس نابود می‌شود. آن‌ها حوصله هستیا را ندارند، چون هستیا به زرق‌وبرق‌های ظاهری چنین مردانی اهمیت نمی‌دهد و به جلوه‌های ملکوت چشم دوخته است.

 

می‌دانید چه زنانی آرزو دارند آفرودیت باشند؟ پرسیفون ها و کشور ما پر است از پرسیفون. پرسیفون ها اعتمادبه‌نفس کمی دارند، نیازمند حمایت هستند و به‌راحتی همرنگ محیط می‌شوند. پرسیفون هایی از ضعفشان بیزار هستند و دلشان می‌خواهد ردای دیگر به تن کنند، به سراغ تقلید از آفرودیت می‌روند، زیرا چه ردایی بهتر از آفرودیت که از حمایت مردان برخوردار است. غافل از این‌که با تقلید از آفرودیت، نمی‌توانند قدرت بی‌چون‌وچرای آفرودیت را کسب کنند، بلکه بازیچه خوب و سرب راهی برای مردان هوس‌باز می‌شوند. پرسیفون برای ​قدرتمند شدن، باید آتنا و آرتمیس را قوی کند. برای جذاب شدن هیچ نیازی به آفرودیت ندارد، زیرا در ذات خود بشدت جذاب است.

 

پرسیفون های گرامی، لازم نیست آفرودیت باشید تا مردان را جذب کنید. پرسیفون ها از جذاب‌ترین زنان هستند و محبوب‌ترین‌ها برای خواستگاری. اودری هیپورن را که می‌شناسید؟ نمی‌دانم شخصیت واقعی او چیست، ولی او در فیلم‌ها همیشه نقش یک پرسیفون را بازی می‌کند. دوست‌داشتنی‌ترین هالیوودی دنیا! او از مرلین مونرو، اسطوره آفرودیت هالیوودی، خیلی خیلی خیلی جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر است. پرسیفون های گرامی، دلتان می‌خواهد کدام باشید؟ اودری هیپورن یا مرلین مونرو؟

 

 

 

 

بگذارید از اول شروع کنم. ابتدا کهن‌الگوها را تعریف می‌کنم و نقاط قوت و ضعفشان را می‌نویسم. چطور است اول بنویسم کهن‌الگو چیست و سپس به سراغ تعریف تک‌تک کهن‌الگوها بروم؟ خوب است؟ پس همراه من باشید:

 

  

کهن‌الگو چیست؟

در روانشناسی، نظریه‌های مختلفی برای شخصیت شناسی مطرح‌شده که هرکدام دسته‌بندی‌هایی را برای شخصیت انسان ارائه می‌دهند. شخصیت شناسی آرکتایپی یا شخصیت شناسی مبتنی بر کهن‌الگوها یکی از جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین نظریات است.

آرکتایپ یا آرکی تایپ برگرفته از واژه یونانی آرکه تیپوس است. در واژگان یونانی به معنی الگو یا مدلی است که چیزی را از روی آن می‌سازند.

پیشوند Arch به معنای ریشه‌دار بودن، اصیل بودن، قدیمی بودن و مواردی ازاین‌دست به کار می‌رود. اگر Type  همان تیپ یا تایپ که در فارسی هم وارد شده را به‌عنوان الگو، مدل و قالب در نظر بگیریم. به همان معادلی خواهیم رسید که در فارسی برای اصطلاح آرکتایپ به کار می‌بریم، یعنی: کهن‌الگو.

در حوزه روانشناسی، آرکتایپ یا کهن‌الگو عبارت است از: تصاویر، الگوها و مدل‌هایی که از ناخودآگاه جمعی بیرون می‌آیند. در رؤیاها، اساطیر و افسانه‌ها ظاهر می‌شوند و در همه انسان‌ها طیفی از آن وجود دارد.

اولین فردی که شخصیت شناسی آرکی تایپی یا بر اساس کهن‌الگو را مطرح کرد، پروفسور کارل گوستاو یونگ است. او روان‌پزشک و فیلسوف بزرگ سوئیسی است که در کنار زیگموند فروید از پایه‌گذاران دانشِ نوین روانکاوی قلمداد  می‌شود.

 

خانم دکتر شینوا بولن

 

بعضی شاگردان یونگ به‌ویژه خانم دکتر شینوا بولن، تیپ‌های شخصیتی مردانه و زنانه را بر اساس اسطوره‌های یونانی و داستان زندگی آن ایزدان و ایزد بانوان تحلیل و تعریف کردند. به‌این‌ترتیب شخصیت شناسی آرکیتایپی یا شخصیت شناسی بر اساس کهن‌الگو به وجود آمد.

 

برای زنان هفت کهن‌الگو تعریف می‌شود:

  1. آتنا
  2. آرتمیس
  3. دیمیتر
  4. هرا
  5. آفرودیت
  6. هستیا
  7. پرسیفون

 

و برای مردان هشت کهن‌الگو:

  1. زئوس
  2. آپولو
  3. آرس
  4. پوزیدون
  5. هرمس
  6. هادس
  7. هفائستوس
  8. دیونوسوس

 

یکی‌یکی افسانه آن‌ها را تعریف و مشخصات شخصیتی‌شان را بیان می‌کنم، ولی پیش از آن لازم است نکات مهمی را خدمتتان عرض شود:

 

  • این پانزده تایپ و انرژی روانی در همه افراد در جریان است، ولی تیپ‌های مردانه بیشتر در مردان و تیپ‌های زنانه بیشتر در زنان بروز پیدا می‌کند؛ یعنی شما می‌توانید زن باشید و زئوس در وجودتان فعال باشد و یا می‌توانید مرد باشید و پرسیفون در روحتان جریان داشته باشد. البته در این ابر مقاله من فقط به کهن‌الگوهای زنانه می‌پردازم تا مطلب برایتان بهتر جا بیفتد.

 

  • هر فردی مجموعه‌ای از کهن‌الگوهاست.. معمولاً هریک از ما سه کهن‌الگوی فعال درون خود داریم. ممکن است هر سه کهن‌الگو به‌اندازه مساوی در ما فعال باشد و یا ممکن است یکی از کهن‌الگوها بیش از سایرین فعال باشد. اگر یکی از کهن‌الگوها خیلی خیلی خیلی فعال باشد، ما فرد را «...تایپ» می‌نامیم. برای مثال می‌گوییم فلانی آتنا تایپ است، یعنی آتنا در او خیلی خیلی خیلی فعال است. البته همان‌طور که در بالا نوشتم، ما معمولاً سه کهن‌الگوی فعال در خود داریم و معمولاً «... تایپ» نیستیم.

     

  • همه ما امکان فعال کردن همه کهن‌الگوها را در ضمیر پنهانمان داریم، یعنی همه ما هفت دست لباس در کمد ذهنی‌مان داریم و می‌توانیم در صورت لزوم هریک از رداها را به تن کنیم.

     

  • شیوه تربیتی و فرهنگ جامعه می‌تواند سبب شود بعضی کهن‌الگوها فعال‌تر شوند و غالب باشند و برخی دیگر سرکوب شوند. به همین دلیل در ایران «پرسیفون تایپ» ها زیاد هستند چون معمولاً دختران به‌گونه‌ای تربیت می‌شوند که حرف‌گوش‌کن، سربه‌زیر، منعطف و دنباله‌رو باشند. در ایران از دختران انتظار می‌رود شوهر کنند و اداره امور مالی خانواده را به دست توانا (یا ناتوان) شوهر بسپارند. به همین دلیل اوج جاه‌طلبی دختران، یافتن شوهر پولدار است و به پیشرفت شغلی و افزایش مهارت‌ها برای درآمدزایی توجه نمی‌کنند. معمولاً اگر دختران درس می‌خوانند و حتی مدرک دکترا می‌گیرند، برای افزایش مقبولیت و پیدا کردن شوهر پولدارتر است و بس. به همین دلیل کلی خانم لیسانسه و فوق‌لیسانس و حتی خانم دکتر بیکار در کشورمان وجود دارد.

     

  • خوشبختانه با شناخت و تمرین‌های لازم، می‌توانید کهن‌الگوها را به تعادل برسانید، یعنی سرکوب‌ها را تقویت و غالب‌ها را به نقطه تعادل نزدیک‌تر نمایید. وقتی کهن‌الگوها در شما به تعادل برسند، شما در همه جنبه‌های زندگی به تعادل و شادمانی دست پیدا می‌کنید.

 

  

قبل از ادامه کهن‌الگو، از شما دعوت می‌کنم این نوشته زیبا را بخوانید. یکی از شما عزیزان این مطلب را نگاشته است:

میگم گیس گلابتون جان خیلی جالبه انقدر شخصیت شناسی یونگ باب شده که بیشتر خانوما بهش آشنایی دارن، یطورایی خوبه مثلاً کسی ازدواجش به تاخیر افتاده براحتی متوجه میشه کهن الگوی هرا به واسطه تربیت یا اقتضای شرایط و ... در اون آسیب دیده و تاحدودی میفهمه مشکل از کجاست، بهتر نیست یه پست راجع بهشون بزارید؟ البته منظورم اطلاعات عمومی نیست برای اونا میشه راحت به کتاب انواع زنان ژاپن شینودابولن مراجعه کرد یا تو سایت ها کلی دربارشون خوند، منظورم کاریه که شما معمولاً می کنید یعنی مطالب رو با دیدگاه زنانه خودتون بومی سازی می کنید چون بیشتر مدرس ها آقا هستند از عدسی خاص خودشون کهن الگوهای زنانه رو می بینند و نقد می کنند و آموزش می دهند (مثلاً هرا چسبنده است، دیمیتر خفه کننده است، اتنا زنانه نیست! پرسفون احمقه، ارتمیس ضد مرده و ...) برای همین خیلی از زنا چه بسا از انرژی‌های قدرتمند زنانه خودشون استفاده نمی کنند و برای فرار از نقش زنانه به انرژی های مردانه متوسل میشن، این حرفهای مفت همش ناشی از نداشتن دیدگاه مردانه به زنانگیه، اتنا یک انرژی کاملاً زنانه است، بدون بعد اتنای زنان که مراقب، تیزبین و رام کننده طبیعته، شهر به وجود نمی آمد، شاید کودکان با اولین تهدیدات طبیعت از بین می رفتن! بدون ارتمیس زنان به عنوان ناقص العقل و ضعیفه هنوز در پستوی خونه ها پنهان بودند، هرا روابط افسارگسیخته امنیت اخلاقی از جامعه گرفته میگیره (خیانت های شدید امروز همه ناشی از سرکوب هرا به عنوان یک انرژی مزاحمه) بدون دیمیتر بچه ای در کار نیست، افرودیت برای گرم کردن کانون خانواده و افزایش محبت بین زن و شوهره نه ریختن تو خیابون و شواف کردن و...زنان باید همه ابعاد وجودشون رو تو جهان امروز زیست کنند، مثلاً کسی که میگه پرسفون احمقه نمی فهمه که اگه انرژی پرسیفونی در وجود یه نفر نباشه هرگز پتانسیل یادگیری نداره! حتی همین برنامه یکساله ملکه شدن نیاز به فعال بودن بعد پرسیفونی داره که بدون چون و چرا به فایل ها گوش بده و ایراد نگیره و با تمام وجودتمرینات رو انجام بده، اگه اتنا و ارتمیس نباشه ما شغل و تحصیلات رو نصفه رها می کنیم، دچار فقر و بی پولی میشیم، بیمه و سرمایه گذاری های هوشمندانه دوران بازنشستگی و پس انداز همگی در اختیار اتناست، بدون اتنا ما توانایی مدیریت هیجانات منفی خودمان را نداریم، مدیریت خشم، تصمیم گیری قاطعانه و... بدون هرا بدون درخواست وفاداری از مرد سالها جوانی، وقت انرژی مون صرف مردهای نالایق می کنیم و... واقعا کلم سوت میکشه وقتی می بینم مربی های مرد (اکثراً هم مجرد!) چطور زنان ما رو بیراهه میکشند تا ازشون سواستفاده بشه، ما واقعاً به یه مربی زن دلسوز احتیاج داریم تا بهشون تو دهنی بزنه!

 

این جمله آخرش «ما واقعاً به یه مربی زن دلسوز احتیاج داریم تا بهشون تو دهنی بزنه!» اونقده بهم چسبید که خیال دارم قشنگ کشیده رو بچسبونم رو صورت اون که درباره انرژی‌های زیبای زنانه حرف مفت بزنه!

 

تأکید می‌کنم من در این ابر مقاله درباره کهن‌الگوی های زنانه می‌نویسم.


 

کهن الگو پرسیفون:

یکی بود یک نبود. یه پری خوشگل و جوونی بود به اسم «پرسیفون» که از صبح تا شب وسط گل‌ها می‌رقصید و آواز می‌خوند. پادشاه مردگان، هادس، یک دل نه صد دل عاشق پرسیفون میشه، ولی جرئت نمی کنه بره جلو و باهاش حرف بزنه. هادس پولدار و قدرتمنده، ولی راستش قیافه اش تعریفی نداره، رفتار دلنشین و دلبری هم نداره. زیادی خشک و عصاقورت داده اس، یه خرده هم غمگین و حساسه. تا حالا از هر دختری خواستگاری کرده، دختره به ریشش خندیده. هادس تصمیم می گیره این بار به جای زبون خوش، از زور و اجبار استفاده کنه. او پرسیفون رو می دزده و با خودش به زیر زمین، به دنیای مردگان، یعنی قلمرو و پادشاهی خودش می بره. پرسیفون اولش گریه می کنه، ولی کم کم متوجه میشه عجب جایی اومده! چه ثروتی در اختیارشه، چه قدرتی داره! ملکه شده و برو بیایی داره و بریز و بپاشی داره! راستش حتی یه کم سر و گوشش می جنبه و با یه خوشگل پسر، آدونیس، تیک و تاک می زنه. هادس هم به روی خودش نمیاره چون خوشحاله ملکه جوون و خوشگلی داره.

مادر پرسیفون از این که دختر گلش را دزدیدند، خیلی غمگین میشه. اسم مادر پرسیفون، دیمیتر است. او الهه مادر و الهه کشاوررزیه. گیاهان به دستور او رشد می کنن، درختان به فرمان او میوه می دن، احشام با اجازه او باردار میشن. دیمیتر بقدری غمگینه که همه گیاهان و درختان و شیر همه احشام خشک میشن و قحطی همه جا رو فرا میگیره.

خدایان می بینن اینطور که نمیشه، میرن سراغ هادس و مجبورش می کنن پرسیفون رو پس بده. پرسیفون دلش برا مامانش تنگ شده، ولی خب... اوضاعش پیش شوهرش هم خوب بود. به همین دلیل قبل از ترک شوهر، شش دونه انار می خوره. همین شش دونه باعث میشه نمک گیر شوهر بشه. ازین پس قرار میشه پرسیفون شش ماه سال پیش مامانش باشه و شش ماه سال پیش شوهرش.

 

 

آنچه در بالا خواندید افسانه پرسیفون است. با توجه به این افسانه به‌راحتی می‌توانید مشخصات کهن‌الگوی پرسیفون را بشناسید:

  • پرسیفون بشدت دخترانه است، حتی در سنین میان‌سالی صورت جوانی دارد و روحیه شاد دخترانه.
  • پرسیفون کنجکاو و عاشق تفریح و بازیگوشی است.
  • پرسیفون عاشق یادگیری و تجربه‌های جدید است.
  • پرسیفون به مامانش وابسته است و گوش‌به‌فرمان او. خانم‌هایی که هفته‌ای هفت روز در خانه مادرشان بسر می‌برند، پرسیفون قوی دارند.
  • پرسیفون منعطف و پذیراست و با شرایط تطابق پیدا می‌کند. این مشخصه باعث می‌شود به‌راحتی با آدم‌ها کنار بیاید، ولی از طرفی این مشخصه می‌تواند سبب شود پرسیفون منفعل، بی‌هدف، مطیع، ضعیف و بی‌مسئولیت باشد و انتظار داشته باشد همیشه دیگران به کمک او بشتابند و کارهایش را انجام دهند.
  • پرسیفون حرف دلش را نمی‌زند. اظهار عقیده نمی‌کند. به‌جای ابراز خشم، خودخوری می‌کند. این ویژگی بعلاوه بی‌هدفی او و این‌که اجازه می‌دهد دیگران او را تحت کنترل قرار بدهند، او مستعد افسردگی و اضطراب می‌کند. (افسانه پرسیفون می‌گوید او خودش تصمیم نمی‌گیرد کجا زندگی کند، بلکه مادر و شوهرش بر سر او مرافعه می‌کنند، بعلاوه او شش ماه در نور آفتاب و شش ماه در تاریکی است، یعنی ممکن است از شادی فراوان به قعر غمگینی سقوط کند)
  • پرسیفون نرم و منعطف است و برای تصمیم‌گیری قطعی وابسته به دیگران. به همین دلیل همیشه در تردید و دودلی است. این وضعیت به‌ویژه خواستگاران آن‌ها را کلافه می‌کند چون تکلیف خود را نمی‌فهمند.
  • پرسیفون به‌راحتی به جنس مخالف جذب شده و از لحاظ جنسی مشتاق است. او در روابط عاطفی به دنبال ناجی است، به همین دلیل ممکن است با اساتید یا مردان بزرگ‌تر خود وارد رابطه شود. پرسیفون زود اغوا می‌شود و ممکن است وارد روابط موازی شود (افسانه پرسیفون و رابطه او با آدونیس را به خاطر بیاورید) ولی این وضعیت او را دچار عذاب وجدان می‌کند.

 

 

نقاط ضعف پرسیفون:

  • دودلی و تردید
  • وابسته بودن
  • پایین بودن اعتمادبه‌نفس

 

نقاط قوت پرسیفون

  • عشق به یادگیری
  • انعطاف‌پذیری و خوب کنار آمدن با آدم‌ها

 

 

توصیه به پرسیفون ها:

به خاطر داشته باشید شما جذاب هستید و برای بالا بردن جذابیت خود لازم نیست آفرودیت را در خود تقویت کنید. جذابیت شما از جنس جذابیت شکوفه‌های گیلاس است: صورتی، ملایم، معطر، دخترانه، معصوم. حیف است این جذابیت را با عطر تند آفرودیت آتش پرشراره او، تخریب کنید.

اما اگر پرسیفون در شما قوی است، برای بالا بردن اعتمادبه‌نفس و سلامت روحی پیشنهاد می‌کنم آتنا و هرا را در خود تقویت نمایید.

آتنا را در خود تقویت کنید تا برای رسیدن به هدف‌هایتان بتوانید روی خودتان حساب کنید. تا بتوانید برنامه‌ریزی خوب و پشتکار کافی داشته باشید. به‌این‌ترتیب در شغل خود مهارت و پیشرفت می‌کنید و درآمد کافی به دست می‌آورید. وقتی آتنا را در خود تقویت می‌کنید، میزان وابستگی شما به مادرتان کمتر شود و بتوانید به خرد خود تکیه کنید.

هرا را در خود تقویت کنید تا بتوانید خانه خود را به‌خوبی مدیریت کنید. متأسفانه خانم‌هایی که پرسیفون قوی دارند به‌قدری به شوهرشان وابسته می‌شوند که کوچک‌ترین کارهای خانه را بدون همسرشان انجام نمی‌دهند و این وضعیت شوهرشان را دل‌زده و آشفته می‌کند. خانم‌هایی که پرسیفون قوی دارند، شاغل نیستند و یا شغلشان را جدی نمی‌گیرند. تصور می‌کنند محل کار، جایی برای تفریح و خوش‌گذرانی است و اگر بهشان خوش نگذرد (معمولاً در محل کار خوش نمی‌گذرد! کار، کار است دیگه! تفریح که نیست!) شغلشان را رها می‌کنند و به سراغ شغل بعدی می‌روند. همین‌طور مرتب از این شاخه به آن‌یکی می‌پرند. بعلاوه خانه‌داری درست و درمانی هم انجام نمی‌دهند. پرسیفون نه یک خانم شاغل است با شأن و درآمد یک خانم شاغل و نه یک خانم خانه‌دار، با خانه‌ای مرتب و غذاهای خوشمزه. همین امر باعث نارضایتی و کلافگی همسرشان می‌شود.

 

پرسیفون های گرامی! شما همیشه جوان و معصوم به نظر می‌آیید و به‌راحتی با مردم کنار می‌آیید. این دو ویژگی بشدت جذاب است. اگر تصمیم‌گیری و مدیریت را در خود تقویت کنید، در زندگی بشدت موفق خواهید بود.

 

هشدار: زندگی پرسیفون دو مرحله دارد: مرحله ناپختگی که تحت کنترل دیگران است و مرحله ملکه شدن که قدرت و جذابیت عمیقی دارد. پرسیفون وقتی ملکه می‌گردد که مجبور شود روی پای خودش بایستد و مسئولیت زندگی خود را به عهده بگیرد. بعضی پرسیفون ها هرگز ملکه نمی‌شوند و همیشه مثل پیچک به دور تنه درختی می‌پیچند. اگر پرسیفون در شما قوی است، منتظر دست بی‌رحم روزگار نمانید تا شما را از حمایتگرانتان محروم کند و مجبور شوید درختی قوی تبدیل شوید. همین امروز تصمیم بگیرید آتنا و هرا را در خود تقویت کنید.

 

این محصولات آموزشی را به شما توصیه می‌کنم:

 

راستی... یادتان باشد هر چهار آموزش را هم‌زمان آغاز نکنید، بلکه یکی‌یکی پیش بروید. ابتدا فایل صوتی اعتمادبه‌نفس را گوش کنید. فقط یک ساعت است. بعد خداحافظ خشم را بشنوید و شش ماه این دو آموزش را تمرین کنید. سپس هدف‌گذاری را گوش کنید و اهداف خود را بنویسید، مثلاً ظرف یکی دو هفته و بعد نوبت مدیریت زمان است. یک سال آینده را ظرف این چهار آموزش کنید تا ببینید چه تغییر شگفتی خواهید کرد.

 

اگر شما مجرد هستید و دوست دارید ازدواج کنید، پیشنهاد می‌کنم یک سال آینده برنامه ملکه را اجرا کنید. به‌این‌ترتیب هرا و آتنا در شما بالا می‌رود، همچنین برای جذب خواستگار دلخواهتان آماده خواهید شد.

 

تقویت انرژی پرسیفون در خود 

آتنا و آرتمیس قوی دارند، لازم است پرسیفون را در خود تقویت کنند.

آتنا بدون پرسیفون به موجودی بی‌احساس، حسابگر و بشدت کنترل‌گر تبدیل می‌شود.

آرتمیس بدون پرسیفون به موجودی ستیزه‌گر و لجباز و یک‌دنده که تحملش خارج از توان دیگران است.

 

برای تقویت پرسیفون لازم است انعطاف‌پذیری را در خود بالا ببرید:

  • در درجه اول با خود مهربان باشید. به‌جای انتقاد و سختگیری نسبت به خودتان، به اشتباهات خود بخندید و با از جسم خود به‌خوبی مراقبت کنید.
  • در طول روز، دست‌کم یک ساعت هیچ کاری انجام ندهید. آرام بگیرید و فنجانی چای بنوشید، تلفنی با دوستی گپ بزنید، فیلم شاد و معمولی ببینید یا رمانی عاشقانه بخوانید.
  • از دیگران کمک بگیرید و زور نزنید همه کارها را به‌تنهایی و با جان کندن انجام دهید.
  • همچنین بدون قضاوت و راهنمایی و با همدلی به درد دل دیگران گوش کنید.
  • سعی کنید با جمع هماهنگ باشید و پیروی کنید. آتنا و آرتمیس به‌سرعت مدیریت جمع را به دست می‌گیرند و حاضر نیستند با روش دیگران پیش بروند و این کار به دلیل انعطاف‌پذیری کم آن‌هاست.

 

 

به یکی از شما دوستان گفتم: تو پرسیفون قوی داری. از موهبت‌های پرسیفون لذت ببر! و او با درماندگی گفت: مگه پرسیفون موهبت هم داره؟! پاسخ دادم: البته که داره! پرسیفون شیرین و جذاب و لطیفه. به‌راحتی با آدم‌ها کنار میاد و معاشرت می‌کنه. حضورش مثل باران بهاری، طراوت‌بخش و عزیز است. پرسیفون مشتاق یادگیریه. پرسیفون شهودیه و حس ششم قوی داره. وقتی ما بخواهیم شفای کودک دریافت کنیم، لازمه با پرسیفون پیش بریم. وقتی می‌خواهیم مدیریت هیجانات منفی رو یاد بگیریم، پرسیفون حاضر میشه به عمق تاریکی شیرجه بره و سرافراز برگرده. قدر پرسیفون را بدان دختر گلم.

 

 

 

میخوام برم سراغ کهن الگوی هرا

قبل ازون چطوره یادداشت یکی از دوستانتونو بخونید؟

این نوشته یکی از شما دوستان درباره پرسیفون است:

چقدرررر خوب بود، خیلی منتظر این پست بودم، فکر نمی کردم وقت کرده باشید ایمیل هایم را بخوانید چون پرمشغله هستید، هورررریا خوشحال شدم

فکر کنم این خشمی که مدتها در شکمم وول وول می خورد و من رو تشویق می کرد یه کاری کنم و حتماً بهتون خبر بدم آرتمیس کوچک درونم بود که تازگی ها بیدار شده (شاید برای همینه لحنم خیلی تغییر کرده و مثل یک شیر غران شدم) به عنوان یک پرسفون در حال تغییر چند تا از تجربیاتم رو به سایرین که اول راهن می کنم: تو دام آفرودیت شدن نیافتید، آفرودیت خالص بودن عاقبت خوشی نداره (حدود20% خوبه ولی غلو هرگز) وگرنه مراقب سوءاستفاده مردان شکارچی، خیانت و طلاق های چندباره، شکست عشقی های سنگین و... باشید، شاید یک آفرودیت تایپ براحتی از پس اینجور مشکلات بر بیاد ولی پرسفون نقاب آفرودیتی هرگزززز (بالاخره هر کس را بهر کاری ساختن!) برای متعادل کردن پرسیفونی: خواب زیاد ممنوع، بیکاری، ولو شدن رو کاناپه ممنوع، از این شاخه به اون شاخه پریدن ممنوع، پرخوری خصوصاً غذاهای چرب و شکلات و تنقلات ممنوع، فرار کردن از تصمیم گیری و اهمال کاری مطلقاً ممنوع! خیال پردازی های رویایی بیش از نیم ساعت کنسل، ولخرجی و خریدهای بی خودی کنسل، بیش تر از نیم ساعت با تلفن حرف نزنید و ... راه های تقویتشم گیس گلابتون جان میگه: هدفگذاری واقع گرایانه، یادگیری مدیریت زمان، تقویت مهارت تصمیم گیری، تقویت اعتماد بنفس و... بریم تاج گذاری کنیم تا ملکه بشیم

زنده باد هرا ملکه سیاست مدار، آفرودیت جذاب، آرتمیس جسور، آتنای بادرایت، دیمیتر سخاوتمند، هستیای آرامش بخش و پرسفون منعطف، زنده باد انرژی های زنانه!

 

 

 

 

 

کهن الگوی هرا، الهه ازدواج

یکی بود یکی نبود.این افسانه مال روزگاران قدیمه. اون موقعها  که مردم فکر می‌کردند چندین خدا وجود داره و اسم رئیسشون زئوسه: زئوس خدای خدایان. زئوس دخترای خوشگلو خیلی دوس داشت و دخترا وقتی ثروت و قدرت اونو میدیدین مث برگ خزون و با میل و رغبت، تو آغوشش می افتادن. زئوس لذاتوشو میبرد و وقتی شیکم دختره بالا می اومد، می رفت سراغ دختر بعدی! یه روز چشم زئوس به یه خانم جوان زیبا مییفته و مث همیشه یک دل نه صد دل عاشقش میشه، ولی این دختره با بقیه دخترا فرق داشت و به زئوس محل نمیداد. زئوس هزار ترفند میزنه که خودشو به این دختر نزدیک کنه، ولی راهی پیدا نمیشه. بالاخره یه روز خودشو به یه قوی زیبا تبدیل میکنه که توی توفان گیر افتاده و خیس و لرزان خود را به آغوش هرا پرت می کنه. هرا دلش برای قوی خسته و خیس میسوزه و اونو در آغوش می گیره و نوازش می کنه. زئوس که از آغوش هرا سرمست میشه، به شکل واقعیش تبدیل میشه. فکر می کنه حالا که هرا اونو به عنوان یه پرنده بغل کرده و داره می بوسه، اگر صورت زیبا و هیکل برازنده شو ببینه، چه میکنه؟! اما هرا تسلیم نشد. تا وقتی از زئوس قول ازدواج نگرفت، نذاشت زئوس بهش نزدیک بشه. اونا طی جشن عروسی مفصلی، ازدواج کردن و ماه عسلشون 300 سال طول کشید، ولی وقتی از ماه عسل برگشتن، زئوس هوسبازی هاشو از سر گرفت و خیانتهای مکررش، حسابی هرا رو اذیت می‌کرد. هرا هروقت می‌فهمید زئوس با یه خانومی گرم گرفته، به سراغ اون خانومه می‌رفت و پدرشو میسوزوند! هرا زن زیبایی بود و فرصتهای زیادی برای خیانت کردن و تلافی رفتار هوسبازانه شوهرش داشت، ولی هرگز چنین نکرد.

 

آنچه در بالا خواندید افسانه هرا است. با توجه به این افسانه به‌راحتی می‌توانید مشخصات کهن‌الگوی هرا را بشناسید:

  • هرا بشدت به ازدواج و داشتن همسر اهمیت می‌دهد.
  • او دوست دارد عروسی مفصلی داشته باشد.
  • او به جایگاهی که با توجه به ازدواجش کسب می‌کند، بشدت علاقه‌مند است.
  • او به همسرش وفادار است و متعهد می‌ماند. بدون وجود هرا، روابط کوتاه‌مدت و بی‌دوام است.
  • اگر همسرش به زنی دیگر توجه کند، او همسرش را مقصر نمی‌داند، بلکه آن زن دیگر را مقصر می‌شمارد و به هر ترفندی او را از سر راه برمی‌دارد.
  • هرا در هنگام ناکامی، خشمگین می‌شود و با کینه‌توزی و سیاست، رقیب را مورد هجوم قرار می‌دهد.

 

هرا انتظار دارد همسرش آسایش و رفاه او تأمین کند، به همین دلیل به مردان موفق و باکفایت توجه دارد. هنرمند آس و پاس و دانشمند فقیر هیچ جذابیتی برای هرا ندارد.

هرا زود ازدواج می‌کند. عاشق خرید جهیزیه و برگزاری جشن عروسی شکوهمند است.

هرا شیک‌پوش است. حلقه نامزدی نگین‌دار به دست دارد. پاشنه‌بلند می‌پوشد. لباس‌هایش شیک و درعین‌حال خانمانه است.

هرا طلاق نمی‌گیرد، حتی اگر ازدواج خوبی نداشته باشد.

هرا همیشه ازدواج خود را خوب و رابطه‌اش با همسر را صمیمانه نشان می‌دهد، حتی اگر واقعیت نداشته باشد. حفظ آبرو برای هرا بسیار مهم است و آبروی هرا، ازدواجش است.

فرزندان زن هرایی می‌دانند بهترین چیزها مال پدرشان است و مهم‌ترین فرد برای مادر، پدرشان است.

کلید اصلی شناسایی انرژی هرا: اگر مرد خیانت کند، هرا، زن دیگر را مقصر می‌داند و تنبیهش می‌کند.

 

هرا به‌صورت ذاتی می‌داند کجا دنبال همسر بگردد و بدون این‌که آویزان مردی شود، می‌تواند شوهر دلخواهش را بیابد. به این دو نمونه توجه کنید:

  • کیت میدلتون قرار بود همراه دو دوستش به دانشگاه ادینبرا درخواست بدهد، ولی وقتی معلوم شد پرنس ویلیام قرار است در دانشگاه سنت اندروز و رشته تاریخ هنر تحصیل کند، کیت بدون هیچ تردیدی دانشگاه و رشته‌اش را تغییر داد تا سر راه پرنس جوان قرار بگیرد. حتی مثل پرنس ویلیام یک سال دیرتر دانشگاه را آغاز کرد تا حتماً همکلاسی ولیعهد آینده انگلیس باشد!

     

  • مگان در سفری به لندن به دوستش، میشا نانو - طراح مد، می‌گوید مایل است با یک نجیب‌زاده انگلیسی آشنا شود. میشا موجبات آشنایی مگان و پرنس هری را فراهم کرد.

 

اگر دوست دارید ازدواج کنید از این دو دوشس سلطنتی پیروی کنید: بدانید چگونه شوهری می‌خواهید، تحقیق کنید کجا می‌توانید با او آشنا شوید، از دوستانتان بخواهید واسطه آشنایی شما با مرد دلخواهتان شوند و بابت جستجوی همسر آینده و پدر فرزندانتان احساس خجالت و شرمندگی نکنید. در این روزگار کرونایی، لازم است ترفندهایی تازه بکار ببرید، پیشنهاد می‌کنم در دوره رایگان عشق در دوران کرونا ثبت‌نام کنید.

 

نقاط قوت

  • تعهد و وفاداری
  • مقدس شمردن ازدواج و هرز نرفتن در روابط کوتاه‌مدت و متعدد
  • سیاستمداری
  • افتخار به همسر
  • بسیار باسلیقه و کدبانوگری درجه‌یک

 

نقاط ضعف

  • خشم
  • کینه‌توزی
  • زبان تلخ و انتقادگری
  • جاسوسی همسر و حسادت

 

برای هرا مهم‌ترین هدف زندگی، ازدواج و داشتن همسر است. اگر او به دانشگاه می‌رود، برای تحصیل علم نیست، بلکه برای آشنایی و تماس با مردان تحصیل‌کرده است تا بتواند خواستگار خوبی پیدا کند.

هرا وقتی با مرد مجرد مناسبی آشنا شود، می‌تواند او را به ازدواج بکشاند. اگر طرف مقابل قصد ازدواج نداشته باشد، به‌راحتی او را کنار می‌گذارد و به جستجوی خود برای همسر مناسب ادامه می‌دهد. هرا بازیچه مردان هوس‌باز نمی‌شود.

 

هرا، آفرودیت و پرسیفون، هر سه از نظر آقایان جذاب و دوست داشتنی هستند. تفاوت اصلی این سه کهن الگو در رابطه با مردان این است که:

  • هرا بازیچه مردان هوس‌باز نمی‌شود، چون دنبال رابطه متعهدانه است و به کمتر از آن رضایت نمی‌دهد.
  • آفرودیت بازیچه نمی‌شود، بلکه مردان را بازیچه خودش می‌کند. او از روابط کوتاه یا موازی احساس گناه نمی‌کند، بلکه لذت می‌برد.
  • متأسفانه پرسیفون بازیچه مردان هوس‌باز می‌شود. علیرغم میلش روابط کوتاه‌مدت و موازی دارد و بابت آن‌ها شرمنده و ناراحت است.

 

هرا در درجه اول خود را همسر و کدبانو می‌داند. ممکن است شاغل نباشد و اگر شاغل باشد، ساعات کاری خود را به نحوی تنظیم می‌کند که با همسرداری او تداخل پیدا نکند.

هرا اگر ازدواج نکند، حتی اگر تحصیلات بالا و شغل بسیار خوبی داشته باشد، ناراضی است و خود را شکست‌خورده و ناقص می‌داند.

هرا به متأهل بودن و به همسرش افتخار می‌کند. او ازدواج را مقدس می‌داند و به آن متعهد می‌ماند.

هرا هیچ دوستی غیر از همسرش ندارد و از هیچ معاشرتی به‌اندازه هم‌نشینی با همسرش لذت نمی‌برد.

برای هرا مهم‌ترین فرد، همسرش است. انتظار دارد همسرش هم او را مهم‌ترین بداند. اگر همسرش دیگری را مهم‌تر بشمرد، هرا بشدت حسودی می‌کند.

اگر هرا به همسرش مشکوک شود، او را تعقیب می‌کند، موبایلش را چک می‌کند، او را کنترل می‌کند. به‌این‌ترتیب او را کلافه می‌کند.

اگر هرا با بدرفتاری یا خیانت همسرش مواجه شود، طلاق نمی‌گیرد، ولی بشدت آزرده می‌شود و احساس بی‌ارزشی می‌کند. او پر می‌شود از خشم و کینه‌توزی. آن زن دیگر را پیدا کرده و بیچاره‌اش می‌کند.

 

در دهه هفتاد میلادی، هم‌زمان با موج دوم فمینیسم، حمله بزرگ به هرا و دیمیتر آغاز شد و تا امروز کمابیش ادامه دارد. در دوران مدرن، خانم‌ها تحت‌فشار قرار  می‌گیرند که به‌جای همسر و ازدواج و فرزند، به شغل خود اهمیت بدهند. همین مسئله سبب می‌شود دختران جوان هرا و دیمتیر را در خود پرورش ندهند یا سرکوب کنند و در میان‌سالی از تشکیل ندادن خانواده و نداشتن همسر و فرزند رنج بکشند.

  • با کمرنگ شدن انرژی هرا، آمار ازدواج پایین آمد و آمار طلاق بشدت بالا رفت.
  • همچنین با کمرنگ شدن انرژی دیمیتر، تمایل به فرزندآوری کاهش یافت و رشد جمعیت در کشورهای غربی منفی شد.

خوشبختانه هم‌اکنون موج سوم فمینیسم در جریان است و به زنان حق داده می‌شود که راه خود را انتخاب کنند، پس خانمی که دوست دارد ازدواج کند و صاحب فرزند شود، مورد سرزنش قرار نمی‌گیرد. همچنین دولت های مترقی برنامه های مدون و طولانی مدت برای تقویت انرژی هرا و دیمتیر اجرا کردند.

برای مثال ظرف 40 سال اخیر برنامه های فرهنگی حساب شده برای تحکیم ازدواج در آمریکا انجام شده است و آمار طلاق سال 2017 نسبت به چهل سال قبل 30% کاهش یافته است.

در بعضی کشورهای اروپایی برای تشویق زنان به فرزند آوری، به آن‌ها مرخصی زایمان طولانی داده می‌شود، همچنین بابت به دنیا آوردن هر فرزند، کمک‌هزینه خوبی دریافت می‌کند. پرداخت کمک‌هزینه تا وقتی فرزند 18 ساله شود، ادامه دارد. فرزند سوم که نگو و نپرس! در این کشورها به دنیا آوردن فرزند سوم مزایایی هنگفت دارد! (نکات مربوط به کمک‌هزینه فرزند آوری را در معرفی کهن‌الگوی دیمتیر تکرار خواهم کرد)

به خاطر داشته باشید هرگز اجازه ندهید کسی شما را بابت علاقه‌تان به ازدواج، تحقیر کند. هرگزززززز!

 

توصیه به هرا

باعجله و بدون مطالعه ازدواج نکنید.

مدیریت خشم را بیاموزید.

کدبانوگری را برای دل خودتان انجام بدهید.

دایره معاشرتتان را گسترش بدهید و دوستان بیشتری داشته باشید.

دست از کنترل و جاسوسی همسرتان بردارید. این رفتار، همسرتان را از شما دور می‌کند.

خوش‌زبان باشید. نیش نزنید.

انتقاد نکنید. اگر لازم است تذکری بدهید، سه تعریف کنید و یک انتقاد، تا آدم‌ها را از خودتان از خودتان فراری ندهید.

ازدواج فقط یکی از اهداف زندگی است. اهداف متعدد و جذاب برای خودتان بیابید تا تک‌بعدی نشوید و منبع رنج و لذتتان فقط همسرتان نباشد.

 

هرا عاشق همسرداری است، به همین دلیل از تمرینات زندگی مثل عسل و مدیریت زمان در شش روز و نصفی و کتابچه زن، مرد، پول لذت می برد.

 

  هرا باید مدیریت خشم را یاد بگیرد. به همین دلیل پیشنهاد می کنم خداحافظ خشم را تمرین کند.

 

آموزش های پیشنهادی برای هرا

خداحافظ خشم (خیلی مهـــــــــــــــــــم و ضروری)

زن، مرد، پول

زندگی مثل عسل

مدیریت زمان در شش روز و نصفی

 

 

پرورش هرا

اگر هرا در خانمی قوی نباشد، تا قبل از سی‌سالگی با انرژی آفرودیت، از روابط کوتاه‌مدت و بی تعهد لذت برده و یا با انرژی پرسیفون، از این شاخه به آن شاخه پریده و از مسئولیت و تعهد پرهیز می‌کند.

آتناها، سرگرم ساختن امپراتوری خود هستند و اهمیتی به مردان نمی‌دهند. معمولاً حوالی 40 سالگی به فکر ازدواج می‌افتند و اگر ازدواج کنند معمولاً وارد یک خانواده از پیش‌ساخته شده می‌شوند، یعنی ازدواج با مرد صاحب فرزند.

آرتمیس‌ها، درگیر مبارزات شخصی‌شان هستند و دستیابی به استقلال. به همین دلیل ازدواج برایشان بی‌اهمیت است.  آن‌ها معمولاً حوالی 40 سالگی به فکر ازدواج می‌افتند و اگر ازدواج کنند معمولاً وارد یک خانواده از پیش‌ساخته شده می‌شوند، یعنی ازدواج با مرد صاحب فرزند.

دیمیترها عاشق بچه‌دار شدن هستند و برای بچه‌دار شدن، در اولین فرصت ازدواج می‌کنند. آن‌ها اهمیت زیادی به همسرشان نمی‌دهند و ازدواج سردی دارند. ممکن است همسرشان معشوقه و دوست‌دختر داشته باشد، ولی دیمیتر حسودی نمی‌کند و سرش با بچه‌هایش گرم است.

هستیاها اگر ازدواج نکنند، هیچ دلخوری و ناراحتی ندارند. آن‌ها درگاه عبودیت خداوند را بیشتر دوست دارند تا تختخواب مشترک با همسر را.

 

 

اگر دوست دارید ازدواج  کنید و ازدواجتان را حفظ نمابید،

 لازم است انرژی هرا را در خود تقویت کنید.

 

 

اگر مجرد هستید و دوست دارید ازدواج کنید، به‌جای هوسرانی‌های آفرودیت و بازیگوشی‌های پرسیفون، لازم است انرژی هرا را در خود بالا ببرید.

به‌عنوان یک خانم مجرد چطوری انرژی هرا را در خود تقویت کنید؟

پیشنهاد می‌کنم ابتدا فوق سری را گوش کنید و سپس به مدت یک سال تمرینات راه ملکه را انجام دهید. در پایان یک سال انرژی هرا و آتنا در شما تقویت می‌شود.

 

اگر همین‌الان متأهل هستید، برای حفظ ازدواج خود به‌جای هوسرانی‌های آفرودیت و یا استقلال‌طلبی‌های آرتمیس، انرژی هرا را در خود تقویت کنید.

به‌عنوان یک خانم متأهل چطوری انرژی هرا را در خود تقویت کنید؟

تمرینات راه ملکه ویژه متأهلین را انجام دهید. یک برنامه 60 هفته‌ای. در پایان 60 هفته، هرا در شما تقویت شده، آن‌هم بدون نقاط ضعف دردناک هرا، یعنی یک هرای مثبت از آب درمی‌آیید.

 

این هم یک راهنمایی مختصر برای بیدار کردن هرا در شما: کهن‌الگوی هرا، الهه ازدواج

 

 

کهن‌الگوی دیمیتر: الهه مادر

یکی بود یکی نبود. در روزگار دور، یه خانومی بود که یه دختر داشت. دخترش همه زندگیش و همه شادی‌اش بود. دورش می‌چرخید، مواظب بود خوب غذا بخوره و حسابی مراقبش بود. در واقع خانومه از همه دور و بریاش مراقبت می‌کرده و مواظبشون بود: گیاه‌ها و حیوونا و خلاصه همه. یه روز یه مردی میاد دخترشو رو میبره تا باهاش ازدواج کنه. مرده با دختره عروسی میکنه و اونو ملکه خونه و زندگیش میکنه و همه چی به پاش میریزه. دختره هم بگی نگی از زندگیش راضی بوده، ولی مادره خیلی غصه میخوره. از شدت غم و غصه یه چیکه آب و یه لقمه نون هم از گلوش پایین نمی‌رفته. او ظرف یه مدت کوتاه از یه زن موطلایی بشاش که همیشه یه تاج گل روی سرش داره به پیرزنی چروکیده با بغضی در گلو تبدیل میشه. خانومه اونقده غصه می خوره که حواسش از همه پرت میشه. گیاه‌ها خشک میشن، حیوونا بی غذایی میکشن و دیگه آبستن نمیشن. قحطی میاد و همه به سختی میفتن، ولی خانومه دست از دادخواهی برنمی داره و اونقده دست به دامان این و اون میشه که بالاخره رئیس روسا مجبور میشن واسطه شن و دختره رو از شوهرش پس بگیرن. دختره تو خونه شوهرش شیش تا دونه انار میخوره و نمک گیرش میشه. برا همین قرار میشه شش ماه پیش مامانش باشه و شش ماه پیش شوهرش. اسم خانوم قصه ما که عاشق دخترشه و مواظب همه اطرافیانه، دیمیتر است و اسم دخترش پرسیفون است که قصه شو قبلاً خوندین. دیمیتر الهه حاصلخیزیه و باوروی و نونه. او زمین و حیواناتو بارور می کنه تا آدما غذای کافی داشته باشن.

 

همان‌طور که قصه نشان می‌دهد دیمیتر دو جنبه دارد:

  • دیمیتری که اجازه مادری کردن دارد، مهربان، متعهد و مراقب کودکان و ناتوانان است که با دست و دل‌بازی به همه غذا می‌دهد و از حق کسانی که زیر بال‌وپر گرفته دفاع می‌کند.

     

  • و دیمیتری که از مادری کردن محروم می‌شود، زنی خشمگین و رنجدیده است که خود را قربانی می‌داند. زنی افسرده با کمردرد و سردرد و خستگی همیشگی. زنی که همیشه چشم‌به‌راه فرزندانش است تا او را خوشحال کنند و یا مادری که فرزندش را از بشدت خود می‌راند چون فرزندش می‌خواهد زندگی شخصی داشته باشد.

 

زن دیمیتری در زمینه مادری اولین و پیشرو است. او در روابطش پرورش‌دهنده، حمایت گر و یاری‌رسان و بخشنده است. او سخاوتمند است و برای دیگران هرچه لازم باشد فراهم می‌کند: سوپ جوجه، آغوشی حمایت گر، پول برای رفع مشکل و دعوت دائمی «برگرد پیش مامان!» او زنی محکم و قابل‌اتکاست و هر کاری که لازم باشد با کارایی و صمیمیت انجام می‌دهد. او وفادار و نوع‌دوست است. او برای نجات عزیزانش سرسخت و راسخ است.

 

دیمیتر کهن‌الگوی مادری است. او مظهر غریزه مادری است که از طریق بارداری و پرورش جسمی و روحی دیگران ارضا می‌شود. این کهن‌الگوی قدرتمند می‌تواند مسیر زندگی یک زن را تعیین کند و تأثیر قابل‌توجهی بر اطرافیانش بگذارد. همچنین این کهن‌الگو می‌تواند اگر نیاز زن به پرورش ناکام شود، زن را به‌سوی افسردگی بکشاند. زنی که کهن‌الگوی دیمیتر در او قوی است دوست دارد مادر شود و زمانی که مادر می‌شود این نقش را بسیار رضایت‌بخش می‌یابد. کهن‌الگوی مادر، زنان را برمی‌انگیزد دیگران را تغذیه کنند، بخشنده و سخاوتمند باشند و از مراقب بودن و فراهم‌کننده بودن احساس رضایت کنند.

غریزه مادری- دیمیتر دوست دارد باردار شود و فرزند داشته باشد. اگر ناخواسته باردار شود، نمی‌تواند سقط‌جنین انجام دهد، حتی اگر به نفع او باشد. فکر سقط‌جنین او را به عذاب وجدان شدیدی دچار می‌کند. اگر به هر دلیل نتواند باردار شود، میل مادری کردن را از مادرخواندگی یا پرستاری بچه‌های دیگران، عشق مادرانه خود را ابراز می‌کند.

فراهم‌کننده غذا- دیمیتر لذت می‌برد برای خانواده و مهمانانش آشپزی کند. وقتی دیگران از غذا لذت می‌برند، غرق در لذت مادری خوب بودن می‌شود. (آتنا می‌تواند آشپز ماهری باشد، ولی لذت او از مهارتش در آشپزی است) اگر دیمیتر در شرکتی مشغول به کار باشد از این‌که برای سایر افراد چای بیاورد، لذت می‌برد، برعکس آرتمیس که اگر مردها چنین کاری انجام ندهند، احساس خفت و خواری می‌کند.

مادر سرسخت- سرسختی مادرانه یکی دیگر از جنبه‌های دیمیتر است. چنین مادرانی وقتی پای خوشبختی فرزندانشان در میان است، تسلیم نمی‌شوند. برای مثال مادری که پافشاری می‌کند فرزند معلولش از آموزش کافی برخوردار شود و آن‌قدر اصرار می‌کند که امکانات لازم را به دست می‌آورد.

مادر بخشنده- دیمیتر بخشنده‌ترین اسطوره زن است. او به بشریت اسرار کشاورزی را بخشید. زنان دیمیتری دیگران را تغذیه می‌کنند و مراقبت فیزیکی انجام می‌دهند. برخی دیگر حمایت‌های عاطفی و روان‌شناختی و بعضی دیگر پرورش معنوی برای افراد به ارمغان می‌آورند. مادران دیمیتری برای فرزندانشان هر سه سطح حمایت را فراهم می‌کنند: مراقبت فیزیکی، وقتی کودک خردسال است، حمایت عاطفی، وقتی فرزند نوجوان است و حمایت معنوی و خردورزانه وقتی فرزندان در طول زندگی دچار اندوه و نومیدی می‌شوند.

مادر مستعد افسردگی- وقتی کهن‌الگوی دیمیتر در زنی قوی باشد و او نتواند آن را ارضا کند، دچار افسردگی می‌شود. مثل زمانی که زن نازا است و یا فرزندش را از دست می‌دهد و یا وقتی‌که فرزندش خانه را برای تحصیل، ازدواج یا مهاجرت ترک می‌کند. در چنین شرایطی زن دیمیتری به‌جای این‌که خشمگین شود و فعالانه مسببین را قلع‌وقمع کند، افسرده می‌شود و در خود فرو می‌رود.

مادر مخرب – زمانی که مادر اندوهگین در خود فرو می‌رود، دیگر نیازهای اطرافیان را برآورده نمی‌کند. مثل مادرانی که روزها با کودکان خود حرف نمی‌زنند یا فرزندان کوچک خود را تنها می‌گذارند و به‌این‌ترتیب به آن‌ها آسیب جسمی و روانی وارد می‌کنند.

و یا مادرانی که جلوی رشد و استقلال فرزندانشان را می‌گیرند زیرا زنان دیمیتری احتیاج دارند موردنیاز باشند و وقتی احساس کنند فرزندشان به آن‌ها نیاز ندارند، احساس طردشدگی می‌کنند.

مادری که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم نمی‌گذارد فرزندانش ازدواج کنند تا همیشه ور دلش باشند.

مادر شوهری که همه توجه پسرش را می‌خواهد و با همسر پسرش رقابت و حسادت می‌کند. متأسفانه پسران چنین مادری، بیشترین توجه را به مادرشان نثار می‌کنند و گوش‌به‌فرمان او هستند. آن‌ها اجازه می‌دهند همسرشان مورد آزار مادرشان قرار بگیرد. ازنظر چنین پسرانی، بهترین‌ها مال مادر است و حرف، حرف مادر.

 

 خانم حمیده خیرآبادی/نادره نقش مادر تیپیک ایرانی را بازی می کند

 

شغل و ارتباط با سایر زنان: دیمیتر جاه‌طلبی ندارد. دنبال تحصیلات بالا و شغل‌های چشمگیر و با درآمد بالا نیست. دیمیتر با زنان دیگر رقابت نمی‌کند. تنها موردی که باعث حسادت او می‌شود «بچه» است. اگر زنان دیگر بچه داشته باشند و او بچه نداشته باشد، حسودی می‌کند. معمولاً زنان دیمیتری دوستی‌های محکمی با سایر زنان دیمیتری دارند.

ارتباط با مردان: دیمیتر به جذابیت جنسی مرد، هوش او یا موقعیت اجتماعی او اهمیت نمی‌دهد، بلکه مردی را می‌خواهد که بتواند برای او و فرزندانش خانه و سرپناهی فراهم کند و مراقبشان باشد. پس از ازدواج، همسری پرشور نیست، بلکه برای شوهرش مادری می‌کند. معمولاً مردانی جذب دیمیتر می‌شوند که دوست دارند همسرشان مثل یک مادر آن‌ها را تر و خشک کند. زن دیمیتر معمولاً خودش همسرش را انتخاب نمی‌کند، بلکه نیاز مرد را می‌بیند و به نیاز او پاسخ مثبت می‌دهد. همسرش به‌جای آن‌که مردی پخته و فهمیده باشد، معمولاً پسری خودشیفته، بی‌مسئولیت و نابالغ ازنظر عاطفی است. دیمیتر رفتارهای خودخواهانه و غیرمسئولانه شوهرش را به‌راحتی می‌بخشد چون معتقد است «مردها همیشه پسربچه هستن!»

 

دیمیتر وقتی شاد است که بتواند در خانه‌اش از فرزندانش مراقبت کند، بدون دغدغه کسب معاش، نان بپزد، غذاهای سالم بپزد، گل‌ها و گیاهان را پرورش دهد و بخشی از جامعه باشد، نه آن‌که در کنج خانه منزوی شود و احساس کند کارهایش ارزش اقتصادی زیادی ندارد. بسیاری از مادران امروزی، شاغل هستند و وقتی پس از پایان یافتن ساعات کاری به خانه برمی‌گردند، باید باعجله و تقلا کارهای خانه را سروسامان بدهند. آن‌ها خسته‌تر و گرفتارتر از آن هستند که از دیمیتر درون خود لذت ببرند: با عشق آشپزی کنند، گیاهان را نوازش کنند و عطر نان و کیک را در خانه راه بیندازند. آن‌ها پس از ساعت‌های طولانی کار خارج از خانه، با خستگی به خانه برمی‌گردند و باید کارهای خانه را باعجله سروسامان بدهند. آن‌ها وقت و انرژی کافی برای لذت بردن از جنبه دیمیتر وجودشان را ندارند. آن‌ها نمی‌توانند با فرزندانشان بازی کنند، غذاهای سالم بپزند و خانه را از عطر نان پر کنند. متأسفانه این روزها دیمیتر مورد بی‌توجهی قرار گرفته است. از طرفی زنان به خاطر شغلشان مایل نیستند بچه‌دار شوند و بچه‌دار شدن را دست و پاگیر و پرزحمت می‌بینند. پس نسبت به جنبه دیمیتر وجودشان بی‌مهر می‌شوند و آن را تغذیه نمی‌کنند.

بسیاری از زنان دیمیتری از جنبش تساوی حقوق زنان به خاطر بی‌ارزش شمردن نقش مادری بیزار هستند. آن‌ها دوست دارند مادران تمام‌وقت باشند، درحالی‌که احساس می‌کنند مجبورند بیرون از خانه کار کنند.

 

اگر دیمیتر هستید، این توصیه‌ها را جدی بگیرید:

اگر با کهن‌الگوی دیمیتر احساس هم ذات پنداری دارید، لازم است بدانید که میل شدید شما به مراقبت از اطرافیان، باعث می‌شود فرسوده و پیر بشوید. پس یاد بگیرید «نه» بگویید و انتخاب کنید چه زمانی و به چه کسی خدمت ارائه بدهید.

زن دیمیتری، مادری را به همه کارهای دنیا ترجیح می‌دهد و در دنیای امروز این شیوه تفکر باعث می‌شود از نظر مالی، وابسته و ناتوان باشد. اگر همسر بی‌فکر یا سوءاستفاده‌چی داشته باشد، مشکلات بزرگی برایش پیش می‌آید. پس لازم است یاد بگیرید به مسائل مالی اهمیت بدهید. اگر شاغل هستید، همه درآمدتان را به دیگران نبخشید و اگر خانه‌دار هستید، حتماً پس‌اندازی دور از چشم دیگران داشته باشید.

میل شدید شما به حمایت از دیگران سبب می‌شود، اطرافیان شما تنبل و بی‌عرضه شوند. پس بار مسئولیت همه را به دوش نگیرید. اجازه بدهید دیگران روی پای خود بایستند. البته زنان دیمیتری معمولاً این جنبه وجود خود را نمی‌بینند. آن‌ها خود را مادرانی نمونه می‌دانند که هر کاری انجام می‌دهد برای نفع فرزندانش است. اگر شما تمایلات تملک طلبی خود را کنار بگذارید، می‌توانید رشد کنید.

زن دیمیتری وقتی ناکام می‌شود، نمی‌تواند فعالانه خشم خود را نشان بدهد. پس به‌جای خشمگین شدن، افسرده می‌شود و در خود فرو می‌رود و دست از ارائه خدمات برمی‌دارد. وقتی او به خاطر خشم و غم، دیگر از خانواده‌اش مراقبت نمی‌کند، به آن‌ها آسیب می‌زند. این آسیب زدن غیرمستقیم، درواقع پرخاشگری منفعلانه و زیرزیرکی است. زن دیمیتری باید یاد بگیرد با احساسات منفی‌اش روبرو شود و جسارت ورزانه نیازهایش را طلب کند. آموختن مدیریت خشم و عواطف منفی برای زن دیمیتری ضروری است تا جنبه تاریکش به عزیزانش صدمه نزند. توجه کنید نام دیگر دیمیتر، الهه سیاه است.

زن دیمیتری باید از فقط دیمیتر بودن فراتر رود، وگرنه فرزندان وابسته می پرود، از نظر مالی به دردسر می‌افتد، دچار بیماری‌های روان‌تنی و پیری زودرس می‌شود و در احساس قربانی بودن فرو می‌رود و افسرده می‌شود.

زن دیمیتری می‌تواند تشخیص بدهد دوست دارد مادر باشد و مادری کند و نمی‌تواند به دیگران نه بگوید، ولی نمی‌تواند پرخاشگری منفعلانه خود را تشخیص بدهد و قبول نمی‌کند بیش از کنترل‌گر است. فقط می‌داند پس از کلی ارائه خدمت، از او به‌اندازه کافی قدردانی نمی‌شود و بابت این موضوع افسرده می‌شود. بزرگ‌ترین مانع رشد زن دیمیتری، این است شناخت و پذیرش نسبت به جنبه‌های منفی‌اش ندارد. وقتی کم‌کم این موارد را پذیرفت، تغییر رفتار ساده است و می‌تواند موارد زیر را به‌خوبی بیاموزد:

  1. آموختن مدیریت خشم و عواطف منفی – محصول آموزشی خداحافظ خشم
  2. آموختن «نه» گفتن و ارائه خدمات انتخابی - محصول آموزشی خداحافظ خشم
  3. آموختن مدیریت مالی و داشتن پس‌انداز – مطالعه مقاله‌های رایگان پولدار شوید گیس گلابتون
  4. کنار گذاشتن کنترل‌گری و وابسته کردن اطرافیان
  5. اجازه دادن رشد استقلال در فرزندان – مثلاً زن دیمیتری نمی‌گذارد دخترش به‌تنهایی آشپزی کند. آن‌قدر در آشپزخانه دوروبر او می‌پلکد و همه‌چیز را زیر نظر می‌گیرد و حتی کار را از دست دخترش می‌گیرد که بالاخره دخترش نمی‌تواند به‌تنهایی یک تخم‌مرغ نیمرو کند! زن دیمیتری باید این رفتارهایش را بشناسد و کنار بگذارد. او باید به فرزندانش اجازه بدهد اشتباه کند و به‌تنهایی گلیمشان را از آب بیرون بکشند. کودک باید از شش‌ماهگی جدا از والدین بخوابد، از دوسالگی خودش غذا بخورد و به دستشویی برود. در شش‌سالگی بتواند اتاقش را مرتب کند و کیف مدرسه‌اش را بچیند. در ده‌سالگی علاوه بر این‌که کارهای شخصی‌اش را انجام دهد، در کارهای خانه هم سهم فعالی داشته باشد. مادری که لقمه صبحانه را در دهان پسر هفده‌ساله‌اش می‌گذارد و گوشت را در بشقابش تکه می‌کند، صدمه جبران‌ناپذیری به آینده فرزندش می‌زند. او این کارها را برای نفع فرزندش انجام نمی‌دهد، بلکه به خاطر میل شدید خودش به موردنیاز بودن است که فرزندش را بی‌عرضه و ناتوان می‌کند.

 

 

 

 

 

راه‌های تقویت دیمیتر و دعوت او به خود:

اگر تصمیم دارید بچه‌دار شوید، لازم است دیمیتر را در خود پرورش بدهید.

  1. به زنان باردار توجه کنید. آن‌ها را بیابید و مدتی در کنارشان باشید.
  2. درباره بارداری بیاموزید. کتاب بخوانید، فایل صوتی گوش کنید یا پیج های اینستاگرامی مربوطه را دنبال کنید.
  3. به نوزادان توجه کنید. آدم‌های بچه‌دار را پیدا کنید با آن‌ها دمخور شوید.
  4. هر روز تصاویر نوزادان را به تماشا کنید و یکی دو عکس از نوزادان و شیرخواران را به دیوار نصب کنید، جایی که بتوانید به‌راحتی تماشایشان کنید. یا تصویری از کودکی شیرین و بامزه را در بک‌گراند موبایل و کامپیوترتان قرار بدهید.
  5. هر روز تصاویر زنان باردار را تماشا کنید.
  6. به کمک فتوشاپ، عکسی از بارداری خودتان را بسازید؛ یعنی صورتتان را روی عکس بدن یک زن باردار نصب کنید. این عکس را جایی بگذارید که مرتب چشمتان به آن بیفتد.

    توجه کنید که تصاویر زن باردار، یا بارداری خودتان و یا تصویر شیرخواران را در معرض تماشای افراد فضول و منفی‌باف قرار ندهید. این یک خواسته شخصی است و لازم نیست همه مردم از آن خبردار شوند. وقتی درباره بارداری تصمیم می‌گیرید، کافی است که خودتان و همسرتان بدانید.

  7. از گیاهان آپارتمانی نگهداری کنید. گل بکارید، سبزی بکارید، گوجه‌فرنگی و کدو بکارید. حتی اگر باغچه ندارید، می‌توانید در گلدان یا جعبه‌ای کوچک، کشت و زرع کنید.
  8. قبل از بچه‌دار شدن، ببینید آیا می‌توانید یک گیاه را چند ماه زنده نگه دارید؟
  9. اگر امکانش هست توله‌سگ یا بچه‌گربه‌ای را بزرگ کنید. البته معمولاً در ایران چنین امکانی وجود ندارد، ولی نگه‌داری از یک حیوان کوچک، شما را برای پذیرفتن مسئولیت بچه آماده می‌کند.
  10. از حالا وقتتان را برای بچه‌دار شدن، خالی کنید. اگر شغل شما وقت و انرژی زیادی از شما می‌گیرد، معمولاً بارداری شما با دشواری و تأخیر صورت می‌گیرد.
  11. ازحالا فضایی از خانه را برای نوزادتان خالی کنید. لازم نیست تدارک زیادی انجام بدهید، ولی خالی کردن گوشه‌ای برای گهواره‌ای که قرار است به‌زودی در آنجا جای بگیرد و خریدن یکی دو تکه لباس نوزاد، شرایط را برای بارداری شما آماده می‌کند.
  12. پوشیدن رنگ سبز، نصب دسته‌ای خوشه گندم به دیوار و پختن نان هم می‌تواند به دعوت از دیمیتر کمک کند. دیمیتر الهه «نان» است و حاصلخیزی و گندم، گیاه موردعلاقه او.

 

 

 

در دهه هفتاد میلادی، هم‌زمان با موج دوم فمینیسم، حمله بزرگ به هرا و دیمیتر آغاز شد و تا امروز کمابیش ادامه دارد. در دوران مدرن، خانم‌ها تحت‌فشار قرار  می‌گیرند که به‌جای همسر و ازدواج و فرزند، به شغل خود اهمیت بدهند. همین مسئله سبب می‌شود دختران جوان هرا و دیمتیر را در خود پرورش ندهند یا سرکوب کنند و در میان‌سالی از تشکیل ندادن خانواده و نداشتن همسر و فرزند رنج بکشند.

  • با کمرنگ شدن انرژی هرا، آمار ازدواج پایین آمد و آمار طلاق بشدت بالا رفت.
  • همچنین با کمرنگ شدن انرژی دیمیتر، تمایل به فرزندآوری کاهش یافت و رشد جمعیت در کشورهای غربی منفی شد.

خوشبختانه هم‌اکنون موج سوم فمینیسم در جریان است و به زنان حق داده می‌شود که راه خود را انتخاب کنند، پس خانمی که دوست دارد ازدواج کند و صاحب فرزند شود، مورد سرزنش قرار نمی‌گیرد. همچنین دولت‌های مترقی برنامه‌های مدون و طولانی‌مدت برای تقویت انرژی هرا و دیمیتر اجرا کردند.

برای مثال ظرف 40 سال اخیر برنامه‌های فرهنگی حساب‌شده برای تحکیم ازدواج در آمریکا انجام شده است و آمار طلاق سال 2017 نسبت به چهل سال قبل 30% کاهش یافته است.

در بعضی کشورهای اروپایی برای تشویق زنان به فرزند آوری، به آن‌ها مرخصی زایمان طولانی داده می‌شود، همچنین بابت به دنیا آوردن هر فرزند، کمک‌هزینه خوبی دریافت می‌کند. پرداخت کمک‌هزینه تا وقتی فرزند 18 ساله شود، ادامه دارد. فرزند سوم که نگو و نپرس! در این کشورها به دنیا آوردن فرزند سوم مزایایی هنگفت دارد! (نکات مربوط به کمک‌هزینه فرزند آوری را در معرفی کهن‌الگوی دیمیتر تکرار خواهم کرد)

به خاطر داشته باشید هرگز اجازه ندهید کسی شما را بابت علاقه‌تان به ازدواج و بچه‌دار شدن، تحقیر کند. هرگزززززز!

 

اگر علاقه‌ای به باردارشدن و پرورش کودکان خردسال ندارید، احتمالاً انرژی آتنا یا آرتمیس و یا هر دو در شما بالاست. یادتان باشد اگر دلتان هرگز نخواهد بچه‌دار شوید، هیچ اشکالی ندارد. آدم‌ها متفاوت هستند و اولویت‌های متفاوتی دارند، این تفاوت‌ها زیباست. اما اگر روزی روزگاری دلتان خواست صاحب فرزند شوید، آن بالا نوشتم که چگونه دیمیتر را در خود فعال کنید.

اگر دیمیتر هستید و به هر دلیلی نتوانستید باردار شوید، مبادا غصه بخوریدها! این‌همه بچه برای پرستاری یا سرپرستی. غریزه مادری‌تان را تسکین بدهید و لذتش را ببرید.

 

 

مرلین مونرو - آفرودیت قرن بیستم با سه ازدواج و خودکشی در 35 سالگی

کهن‌الگوی آفرودیت، الهه زیبایی و شهوت

یکی بود یکی نبود. یه روز امواج دریا یه زن موطلایی بسیار زیبارو سوار بر یه گوش‌ماهی بزرگ به ساحل میاره. اسم این زن آفرودیت بود. این زن به‌قدری زیبا بود که همه برای دیدن او و برای ازدواج با او سر و دست می‌شکستن، ولی وعده او به هفایتئوس، یک مرد لنگ و زشت‌رو و صنعتگری ماهر، داده شده بود. آفرودیت علیرغم میلش شوهر داده میشه و به جزیره‌ محل زندگی شوهرش، فرستاده میشه. شوهره همیشه زیر کوه‌های آتش‌فشان، مشغول کار در کوره‌های آتش بود، ولی آفرودیت در فضای آزاد و زیر نور خورشید و میان سبزه و گل، تفریح می‌کرد. تفریحات او شامل روابط عاشقانه با تعداد زیادی معشوق بود. او معشوق‌های رنگارنگ و متفاوتی داشت. یکی از معشوق‌های او، آپولون، خدای خورشید و موسیقی بود و دیگری آرس، خدای جنگ و اون یکی، هرمس، خدای تجارت و دزدی و کلاه‌برداری. او حتی از آدمیان هم معشوق داشت که معروف‌ترینشون آدونیس بود. آرس چنان به آدونیس حسادت می‌کنه که به شکل گرازی وحشی به آدونیس حمله میکنه و اونو می‌کشه. خون آدونیس روی زمین می‌ریزه و از خونش شقایق درمیاد. شاید این تنها دفعه‌ای بود که آفرودیت به‌راستی رنج کشید، چون زندگی آفرودیت پر از تفریح و عشق‌وحال بود و همه جور مردی عاشق و واله او بودن.

 

ایزد بانوی زیبایی و هنر و شهوت:

  • جذاب و دوست‌داشتنی
  • عشوه‌گر و اغواگر
  • عاشق زندگی
  • پرشور
  • انتخاب‌گر تجربه‌های زندگی‌اش

 

زنان آفرودیتی عاشق زندگی هستند. از معاشرت با مردم لذت می‌برند. آن‌ها خودنما هستند و دوست دارند در مرکز توجه باشند. ممکن است چندان آرایش نکنند، ولی بسیار جذاب و باطراوات هستند. عاشق بدنشان هستند و خود را تحسین می‌کنند. همیشه به خودشان می‌رسند. هر وقت آن‌ها را ببینید فکر می‌کنید دارند به مهمانی می‌روند یا منتظر مهمان هستند، از بس که به آراستگی و زیبایی خودشان و محیط اطرافشان توجه دارند.

 

ارتباط با مردان:

آفرودیت روابط سطحی فراوانی دارد. برعکس هرا، او به یک نفر متعهد نیست و در سختی‌های زندگی همسرش را رها می‌کند. درست برعکس هرا که در همه حال، همسرش را حمایت می‌کند و به‌پای شوهرش می‌نشیند.

علیرغم این‌که آفرودیت در میان مردان بسیار طرفدار دارد، ولی معمولاً جذب مردانی می‌شود که مناسب نیستند: مردانی که اهل ازدواج نیستند و نمی‌خواهند مرد خانه و همسر و پدر شوند، بلکه در جستجوی اهداف شغلی و اجتماعی خود هستند.

آفرودیت، هرا و پرسیفون، هر سه ازنظر آقایان جذاب و دوست‌داشتنی هستند. تفاوت اصلی این سه کهن‌الگو در رابطه با مردان این است که:

  - آفرودیت بازیچه مردان هوس‌باز نمی‌شود، بلکه مردان را بازیچه خودش می‌کند. او از روابط کوتاه یا موازی احساس گناه نمی‌کند، بلکه لذت می‌برد.

- هرا بازیچه مردان هوس‌باز نمی‌شود، چون دنبال رابطه متعهدانه است و به کمتر از آن رضایت نمی‌دهد.

- پرسیفون بازیچه مردان هوس‌باز می‌شود. علیرغم میلش روابط کوتاه‌مدت و موازی دارد و بابت آن‌ها شرمنده و ناراحت است.

 

ارتباط با زنان:

زن آفرودیتی چندان به زنان اهمیت نمی‌دهد. البته معمولاً تعدادی زن (از جنس پرسیفون) دوروبر او هستند که از جان‌ودل بهش خدمت می‌کنند، ولی او نسبت به این خادمین، احساس وفاداری ندارد. زن آفرودیتی اگر احساس کند، زنی در مرکز توجه قرار دارد، قلع‌وقمعش می‌کند چون مرکز توجه، متعلق به آفرودیت است.

زنان هرایی از آفرودیت خوششان نمی‌آید چون در کنار او احساس عدم امنیت می‌کنند. هرا می‌ترسد آفرودیت شوهرش را بدزدد.

زنان آتنایی از آفرودیت خوششان نمی‌آید چون به نظرشان آفرودیت سطحی است و فقط به دنبال اطفای غرایز و شهوت.

زنان آرتمیسی از آفرودیت خوششان نمی‌آید چون آفرودیت با استفاده از جذابیت جنسی خود، از مردان امتیاز می‌گیرد. درحالی‌که آرتمیسی‌ها معتقدند که زن باید با بکار گرفتن لیاقت و توانایی خود، راهش را باز کند و زن آفرودیتی با این کار به جنس زن توهین می‌کند.

آفرودیت نمی‌فهمد چرا دیگران نسبت به او بدبین هستند و راستش او به ناراحتی دیگران چندان اهمیت نمی‌دهد چون ذاتاً جذاب و خودنماست و از روی قصد و برنامه، کاری انجام نمی‌دهد.

 

گوگوش- آفرودیت ایران با چهار ازدواج

 

آفرودیت در دوران کودکی:

در دوران کودکی ممکن است والدین به زیبایی او بسیار اهمیت بدهند، لباس‌های زیبا به تنش کنند، صورتش را آرایش کنند و مرتب از او عکس بگیرند. ولی وقتی او به دوره بلوغ می‌رسد، بشدت او را محدود کنند و با او طوری رفتار کنند که انگار موجودی تشنه شهوت است و باید بشدت کنترل شود. این طرز رفتار، به اعتمادبه‌نفس آفرودیت صدمه می‌زند.

بهترین والدین برای آفرودیت، والدینی هستند که با او مثل یک شی زیبا (ابژه) رفتار نمی‌کنند، بلکه توانایی‌های او را پرورش می‌دهند و او را به‌سوی هنر و خلاقیت و مهربانی سوق می‌دهند. در دوران بلوغ هم رفتاری متعادل با او دارند. با دلسوزی راهنمایی‌اش می‌کنند و محدودیت‌های قابل‌اجرا و منطقی برایش وضع می‌کنند.

 

آفرودیت در دوران بلوغ:

دوران بلوغ برای آفرودیت می‌تواند خطرناک باشد: رابطه جنسی زودهنگام منجر به بیماری‌های مقاربتی و بارداری.

اگر انرژی هرا داشته باشد، خیلی زود ازدواج می‌کند و اگر آتنا داشته باشد می‌تواند به‌خوبی از خود مراقبت کند و از توانایی‌های خود به شکلی عالی استفاده کند.

 

آفرودیت در دوران میان‌سالی و پیری:

آفرودیت از میان‌سالی و پیری متنفر است چون مهم‌ترین قابلیت خود را زیبایی و جذابیتش می‌داند و با افزایش سن، زیبایی و طراوتش از دست می‌رود. این امر موجب افسردگی او می‌شود.

 

آفرودیت در کار و تحصیل:

آفرودیت چندان اهل کار کردن نیست، ولی اگر کار کند معمولاً در آرایشگری، هنر و موسیقی، نویسندگی، هنرپیشگی بسیار موفق است البته به شرطی که انرژی آتنا داشته باشد. او معمولاً روی اهداف بلندمدت شغلی یا تحصیلی تمرکز ندارد.

 

آفرودیت به‌عنوان همسر:

آفرودیت به‌عنوان همسر بسیار موفق است اگر که انرژی هرا را در خود داشته باشد چون همسرش او را عاشقانه دوست دارد، کانون خانواده گرم و عاشقانه است. محکم بودن پیوند خانواده به نفع همه است: زن، مرد، فرزندان و جامعه.

ولی آفرودیت بدون انرژی هرا، همسری خیانت‌کار است. آفرودیت ازدواج می‌کند، نه یک‌بار بلکه چندین بار. بعد از ازدواج، اگر همسرش بهترین مرد دنیا باشد و به پایش طلا بریزد، پس از مدتی آفرودیت از او سیر می‌شود و به دنبال مردی دیگر می‌رود.

 

آفرودیت به‌عنوان مادر:

آفرودیت به‌عنوان مادر، اگر کهن‌الگوی دیمیتر در او بیدار باشد، مادر خوبی می‌شود: به بچه‌ها آسان می‌گیرد، با آن‌ها بازی می‌کند و می‌خندد. زمینه پرورش هنری را برای فرزندانش فراهم می‌کند. مادری شاد و زیبا بین است.

ولی اگر اثری از انرژی دیمیتر در او نباشد، آفرودیت مادر بسیار بدی است. حوصله بچه‌ها و بچه‌داری را ندارد چون خودخواه‌تر از آن است که  قدری از وقت و انرژی‌اش را صرف فرزندانش کند. بعلاوه به زیبایی و جوانی فرزندانش حسادت می‌کند و آن‌ها را رقیب خود می‌پندارد. پس با خشمی دیوانه‌وار، لهشان می‌کند.

 

 

الیزابت تایلور - آفرودیت قرن بیستم با هشت ازدواج 

 

اگر آفرودیت کهن‌الگوی غالب فردی باشد، بدون این‌که کهن‌الگوی دیگری آن را تعدیل کند، مشکلات روان‌شناختی و اجتماعی زیادی برای فرد پیش می‌آید، پس آفرودیت باید یاد بگیرد:

  • یک نفر را با همه خوبی‌ها و بدی‌هایش دوست بدارد.
  • دست از شیفتگی‌های سهل‌الوصولش بردارد.
  • لازم است آتنا و آرتمیس را در خود تقویت کند.
  • اگر می‌خواهد ازدواج پایداری داشته باشد، باید هرا را در خود تقویت کند.
  • اگر می‌خواهد مادر خوبی باشد، باید دیمیتر را در خود تقویت کند.

 

چرا آفرودیت را در خود تقویت کنید؟

 اگر انرژی آفرودیت نباشد، زندگی از رنگ و خنده‌های بلند خالی می‌شود. اگر مدت زیادی است که با صدای بلند نخندیده‌اید، پوشیدن لباس‌های رنگی برایتان سخت است و از رابطه جنسی لذتی نمی‌برید، باید افسون این انرژی را به زندگی خود دعوت کنید.

 

چگونه کیفیت آفرودیت را در خود تقویت کنید؟

هر کاری که باعث شود شما از لذایذ جسمانی زندگی بیشتر لذت ببرید، سبب افزایش کیفیت آفرودیت می‌شود. کارهای زیر را به‌عنوان نمونه نام می‌برم:

  1. کارها را با تأمل و آهستگی انجام دهید تا فرصت داشته باشید از انجام کارها لذت ببرید.
  2. از بیان احساسات خود نترسید. به دیگران بگویید که چه چیزهایی دوست دارید و باعث لذت و خوشی شما می‌شوند و چه چیزهایی را دوست ندارید.
  3. همیشه اول به خودتان، راحتی و خوشحالی خودتان فکر کنید. یادتان باشد اگر شما به خودتان اهمیت ندهید و مراقب خودتان نباشید، هیچ‌کس دیگری هم شما را مهم و باارزش نخواهد دانست.
  4. اتاق‌خواب خود را به یک مکان بسیار زیبا تبدیل کنید. کتاب و دفتر و پرونده‌های دفتری را از اتاق‌خواب خارج کنید. اتاق‌خواب قرار است جایی برای استراحت و مهرورزی باشد و بس. از کوسن و بالش‌های زیبا برای تزئین تختخواب استفاده کنید. گلدان گل و شمع‌های خوشبو در اتاق‌خواب بگذارید. همه امکانات خود را به کار بگیرید تا اتاق‌خواب جای زیبا و دل‌انگیزی باشد.
  5. خود را زیبا کنید. بدون هیچ احساس گناهی برای زیباتر کردن خود وقت و پول صرف کنید.
  6. به بدن خود توجه کنید. ماساژ بگیرید یا ورزش کنید. هرروز برقصید. رقصیدن یکی از بهترین راه‌ها برای ورزش کردن و درعین‌حال احساس زنانگی کردن است.
  7. به موزه و گالری‌های هنری بروید. هدایای خود را به زیبایی کادوپیچی کنید. در مورد خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه تحقیق کنید. خلاصه بگویم، زیبایی‌های دنیا را لمس کنید.
  8. لباس‌های قرمز بپوشید. دست‌کم لباس‌زیر قرمز بپوشید. رژ سرخ بزنید. لاک ناخن سرخ استفاده کنید. گردنبند و گوشواره مروارید بیندازید. رنگ نارنجی و سرخابی هم به همین اندازه مؤثر است.
  9. به لباس‌زیر خود توجه کنید. لباس‌زیر زیبا، مرغوب و نو بپوشید.
  10. لباس‌هایی بپوشید که شانه‌ها، سینه، بازوها و پاها را نشان بدهد یا بسیار نازک باشد و یا خیلی تنگ و چسبان.
  11. موهای بلند، به‌ویژه به رنگ طلایی، کیفیت ونوس را افزایش می‌دهد.
  12. به‌اندازه جیبتان برای خود وسایل تجملی و لوکس بخرید. مثل یک دستکش چرم، یک شیشه عطر گران‌قیمت، لباس‌خواب ابریشمی.
  13. حمام خود را به‌جایی دل‌انگیز تبدیل کنید. از شامپوی مرغوب و صابون‌های خوشبو استفاده کنید. اگر وان دارید، آن را پر از کف معطر کنید و اطراف آن شمع بگذارید و در وان دراز بکشید. پس از حمام بدن خود را بامحبت با روغن و کرم خوشبو ماساژ بدهید.
  14. از خوردن غذا لذت ببرید. آرام بجوید و طعم هر لقمه را بچشید.

 

 

این روزها به خانم‌ها القا می‌شود که به آفرودیت تبدیل شوند. اول این‌که آفرودیت های واقعی بسیار کم هستند، بعلاوه آفرودیت واقعی اگر انرژی خود را با کهن‌الگوی دیگری مثل آتنا، آرتمیس یا هرا متعادل نکنند، سرنوشت خوبی در انتظارشان نیست. زندگی واقعی مثل افسانه‌ها نیست و آفرودیت ها در زندگی واقعی، یکسره در عشق‌وحال بسر نمی‌برند. بیماری‌های مقاربتی، حاملگی‌های ناخواسته در نوجوانی، طلاق‌های مکرر و خیانت‌های مکرر، بدنامی و طردشدگی از خانواده و جامعه، همچنین عدم علاقه آفرودیت به کار و تحصیل، سرنوشت خوبی برای او رقم نمی‌زند. زن آفرودیت شاید بتواند به کمک جذابیت‌های جنسی‌اش، تا چهل‌وچندسالگی اموراتش را بگذراند، ولی در میان‌سالی، جذابیت‌های جسمی‌اش پرپر می‌شود و عشوه‌هایش خریداری ندارد.

برای سایر خانم‌ها که آفرودیت تایپ نیستند، یه نمه، یه کوچولو، آفرودیت بس است تا قدری شادی و لذت و جذابیت بیاورد. لازم نیست همه ما آفرودیت باشیم. دنیا به این‌همه آفرودیت نیازی ندارد.

از طرفی در جوامع مذهبی، آفرودیت بشدت سرکوب می‌شود. سرکوب آفرودیت موجب افسردگی و بی‌علاقگی جنسی می‌شود و زنی که انرژی آفرودیت را در خود سرکوب کرده، سرد و ناشاد و نازیباست.

در یک جامعه ناسالم، انرژی آفرودیت صرف آرایش و آرایشگاه و تفریح و لذت مردان هوسران می‌شود، ولی در یک جامعه فرهیخته، انرژی آفرودیت برای تحکیم خانواده و زیبا کردن دنیا مصرف می‌گردد. آفرودیت درک خوبی از زیبایی دارد. بدون انرژی آفرودیت، زیبایی خاصی در دنیا محقق نمی‌شود.

نه سرکوب آفرودیت صحیح است و نه تشویق بی‌رویه آن. آفرودیت نمک زندگی است، بدون نمک، زندگی بی‌مزه است و نمک زیادی، زندگی را از بین می‌برد.

 

این کامنت یکی از دوستان شماست که اطلاعات خوبی درباره کهن الگوها دارد و قلم بسیار زیبایی دارد:

گیس گلابتون جان بهتر بود مرلین مونرو رو تو بخش جداگانه ایی قرار می دادید ، مرلین مونرو یک پرسفون کامل بود که آفرودیت بالایی داشت ( جدیدا مُد شده از لفظ نقاب افرودیت استفاده می کنن که به نطرم درست نیست ! ما خدابانو 100% نیستیم ! اونا تو المپ از عزل تا ابد جاشون راحته ! شاید تو المپ پرسفون و آفرودیت و .‌. از هم جدا باشن ولی ما آدمای فانی می تونیم همزمان از چندین انرژی استفاده کنیم ) ، پس مرلین مونرو یک پرسفون تایپ بود که انرژی آفرودیت بالایی داشت ( نقابی در کار نبود )
این مقاله دقیقا راجع سرنوشت مرلین مونروئه ! دخترای پرسفونی که آفرودیت رو شدیدا و بدون کنترل و تک بُعدی میارن بالا ، به پرسفون وجودشون که خواستار رشد روحیه بها نمی دن و خفش میکنن و ترجیح میدن فقط به توصیه های آفرودیت وجودشون بها بدن سرنوشت غمباری دارن ، خوبه که راجع بهشون آگاهی میدید ، درود بشه شما

خانوما اگه بیس پرسفونی دارید و دارید تلاش می کنید حتما آفرودیت رو بیارید بالا ، همراه با آفرودیت ، آتنا رو هم شدیدا بالا ببرید تا حداقل تبدیل به هتایرا بشید ، آتنا ست که در شرایط بحرانی یار و یاورتون میشه ، هر آفرودیت به یک آتنای باهوش نیاز داره که در گوشش زمزمه های هوشمندانه بکنه ، آتنایی که آروم نجوا میکنه : قرص ضدبارداری بخور ! مراقب بیماری های مقاربتی باش ! انقدر سر ماه همه حقوقت رو خرج نکن ! همیشه که خوشگل و جوون نیستی فکر دوران پیری و کوری باش ! شغلتو ترک نکن ، مهارت کسب کن اندامت خراب میشه ولی مغرت نه ! خودت رو بیمه کن ، وقتشه خونه بخری تا خیالت راحت باشه اگه مرد حمایتشو قطع کنه گوشه خیابون نمی مونی ! این شیفتگی کورکورانه مخصوص اوایل اشناییه نمی ارزه ازدواجتو بخاطرش خراب کن کمی صبر کن تا اتیش شهوت کمی خاکستر بشه ! اون مرد متاهله و تنها برای تو به عنوان یک معشوقه خاطرات پوچ باقی می مونه پس خودتو درگیرش نکن ، هنرت رو حرفه ایی عرضه کن تا بتونی ازش پول در بیاری و جاودانه بشی ، این بنفعته ، نه اون به نفعت نیست ! و ..

آتنایی که با نگاه مدوسایی مراقب همه چیز است و بهترین دوست آفرودیت برهنه و پرسفون آسیب پذیر درونه!

بیخود نیست ارکتایپ هتایرا جذاب ترین زن جهانه ، چون هتایرا یعنی ترکیب قلب و مغز ! یعنی چشیدن لذت های دنیا بدون باخت دادن و ضرر کردن ، زنده باد هتایرا

 

 

مارگارت تاچر معروف به بانوی آهنین، اولین نخست وزیر تاریخ بریتانیا

کهن‌الگوی آتنا، الهه خرد

یکی بود یکی نبود. این افسانه مال روزگاران قدیمه. اون موقعها که مردم فکر می‌کردند چندین خدا وجود داره و اسم رئیسشون زئوسه: زئوس خدای خدایان. زئوس دخترای خوشگلو خیلی دوس داشت و دخترا وقتی ثروت و قدرت اونو میدیدین مث برگ خزون و با میل و رغبت، تو آغوشش می‌افتادن. زئوس لذاتوشو می‌برد و وقتی شیکم دختره بالا می اومد، می‌رفت سراغ دختر بعدی! یه روز چشم زئوس به یه خانم جوان با فهم و کمالات میفته به اسم «متیس». اونقده از دختره خوشش میاد که قورتش میده!!! آره! این یارو سلیقه ش در عشق و عاشقی یه خورده داغون بوده. القصه... جناب زئوس خان، خانم میتیس دانا و خردمندو میخوره. مدتی بعد یه سردردی میگیره، نگو و نپرس. سردردش بقدری وحشتناک بوده که از یکی میخواد با پتک بزنه تو سرش و سرشو بترکونه! پتک که میخوره تو سر زئوس، کله‌اش میشکافه و یه خانوم جوون، زره درخشان طلایی بر تن و نیزه‌ای بر دست، از کله زئوس میپره بیرون و میگه: سلام بابا جون! «آتنا» اینطوری دنیا میاد، از تو کله بابا جونش و اصلاً خبر نداشته که مامان داره یا براش اهمیت نداشته که مامان داره.

آتنا که بالغ به دنیا اومده و هیچ وقت بچه نبوده، سرآمد همه دانایان و خردمندانه. هم مخش خوب کار می کنه و هم دست هاش، چون با دست هاش پارچه‌های زیبا می بافه و گلدوزی‌های زیبا می کنه. هرچی صنعت گری ظریف و زیباس، با دست‌های ماهر آتنا ساخته میشه. آتنا هیچ وقت ازدواج نمی کنه. او به جذابیت جنسی مردها اهمیت نمی‌ده، برای برای مردهای قوی و شجاع و دانا، ارزش زیادی قائله و همیشه کمکشون می کنه. در واقع او برای همه آدمای قوی و شجاع و دانا ارزش قائله، زن و مرد نداره و پیش خودمون باشه، آتنا از آدمای ضعیف و ترسو و خنگ و تنبل هیچ خوشش نمیاد. بعضیا میگن آتنا مردها رو دوست داره و از زنها بدش میاد. اصلاً اینطوری نیست. آتنا قدرت و دانایی رو دوست داره، به جنسیت کاری نداره.

 

از خدا که پنهان نیست، از شما هم پنهان نباشد که من عاشق آتنا هستم و آرزو می‌کنم کاش بیشتر آتنا بودم. من مخلوطی از آتنا، آرتمیس و هرا هستم، یه خرده هم آفرودیت دارم. تا جایی که می‌دانم هستیا، دیمیتر و پرسیفون در من ضعیف است. بااینکه انرژی آتنا را در خود دارم، ولی کاش بیشتر داشتم، خیلی بیشتر، خیلی خیلی خیلی بیشتر... خرد چیزی است که آدم باید بیشتر داشته باشد. به خاطر ارادت فراوانی که به آتنا دارم، به نظرم همه باید آتنا را در خود پرورش بدهند. البته دنیای امروز را سه دسته افراد می‌چرخانند: زئوس‌ها، آپولون‌ها و آتناها، پس ما خانم‌ها اگر بخواهیم در دنیای امروز جایگاهی داشته باشیم لازم است آتنا را در خود پرورش بدهیم.

بگذریم... برگردیم به اسطوره آتنا که در بالا به زبانی ساده خواندید. بر اساس آنچه خواندید زن آتنایی چنین مشخصاتی دارد:

  • دقیق
  • منظم
  • هدفمند
  • برنامه‌ریز
  • سخت‌کوش و باپشتکار
  • عاقل و منطقی – نماینده تفکر منطقی زنانه
  • به دنبال دانش و کسب علم
  • علاقه‌مند به شغل و حرفه و تحصیلات
  • علاقه‌مند به آموزش‌وپرورش، فرهنگ، مسائل اجتماعی و سیاسی
  • اهل مطالعه
  • اهل رقابت
  • هدفمند
  • کمال‌گرا
  • صریح
  • هنرمند و صنعتگر، بافنده و خیاط
  • حامی مردمان قهرمان و موفق و قدرتمند
  • جاه‌طلب
  • آینده‌نگر و اهل پس‌انداز
  • محافظه‌کار – اهل ریسک و تابوشکنی نیستند
  • عدم ارتباط با احساسات
  • ناتوانی در برقراری ارتباط عمیق و صمیمی

 

یونگ معتقد بود که فکر کردن و خوب فکر کردن، کاری مردانه است و از آنیموس (بخش مردانه ذهن) ساطع می‌شود، ولی برخلاف نظریه یونگ، در زن آتنایی، آنیموس مسئول اندیشیدن او نیست، بلکه خود زنانه‌اش که با وضوح و برای خودش می‌اندیشد. پس اگر خانمی از عقل و منطق برای رسیدن به اهدافش استفاده می‌کند، دارد انرژی زنانه آتنا بکار می‌گیرد، چیزی از زنانگی‌اش کم نمی‌شود. افرادی که می‌گویند:

«دخترا نباید به مغزای کوچولوشون فشار بیارن، چون فکر کردن باعث میشه سبیل دربیارن و نتونن شوهر پیدا کنن!» لابد آتنا را نمی‌شناسند و نیزه نوک تیز آتنا در ماتحتشان فرو نرفته است!

آتنا خوب فکر می‌کند و به اولویت‌های خودش اهمیت می‌دهد، اهدافش را تعیین می‌کند و با صبر و حوصله برای رسیدن به هدف‌هایش برنامه می‌ریزد و اجرا می‌کند. بعضی خانم‌ها ذاتاً این ویژگی را دارند و بعضی دیگر وقتی مورد ظلم و تعدی قرار می‌گیرند، شروع می‌کنند به پرورش دادن انرژی آتنا در خود. هرگاه زنی برای رسیدن به اهدافش، شروع به نقشه کشیدن و اجرای آن کند، انرژی آتنا را فراخوانده است.

آتنا عاشق قدرت است. اگر قدرت را برای خودش بخواهد، با برنامه‌ریزی خوب و پشتکار فراوان، آن را به دست می‌آورد و اگر تصمیم بگیرد از فردی قدرتمند، حمایت کند، با همه وجود به او خدمت خواهد کرد.

اگر خانمی آتنا تایپ باشد، یعنی کهن‌الگوی غالب او آتنا باشد، عمرش را صرف تحصیلات و شغلش می‌کند. او هرگز ازدواج نخواهد کرد و فرزندی نخواهد داشت و بابت این موضوع هیچ پشیمانی و غصه‌ای ندارد. او زنی است منطقی، خردمند، درعین‌حال سرد و ناتوان از برقراری ارتباط صمیمی و عاشقانه. او در محیط مردانه کار می‌کند و شغلی دارد که معمولاً مردانه تلقی می‌شود، مثل پزشکی، وکالت، مهندسی... رابطه او با همکاران مرد بسیار خوب است، ولی جذابیت جنسی مردان در او نفوذی نمی‌کند. اگر ازدواج کند، در سنین بالا ازدواج می‌کند، معمولاً با مرد صاحب فرزند ازدواج می‌کند تا خانواده‌ای حاضر و آماده داشته باشد و خودش صاحب فرزند نمی‌شود. اگر آتنا ازدواج کند، به‌خوبی تعادل را بین شغل و خانه حفظ می‌کند. او بامهارت شغلش را انجام می‌دهد و درعین‌حال باکفایت خانه‌اش را می‌گرداند. در روزگار کنونی که بسیاری از خانم‌ها شاغل هستند، زنان آتنایی بهتر از سایرین می‌توانند ازدواج و شغلشان را به‌خوبی در کنار هم مدیریت کنند.

زن آتنایی هرگز نقش سیندرلا را بازی نمی‌کند و منتظر رسیدن شاهزاده سوار بر اسب سفید نیست تا او را نجات دهد یا آرزوهایش را برآورده کند. او اهدافش را می‌شناسد، همه جوانب را بررسی و برای رسیدن به آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کند و باپشتکار تلاش می‌کند تا به دستشان بیاورد.

آتنا با صراحت نظر و عقیده خود را بیان می‌کند، ولی بحث‌وجدل راه نمی‌اندازد و برای قبولاندن نظرش عصبانی نمی‌شود. او میانه‌رو است و زندگی و انتخاب‌هایش با رعایت اعتدال است.

زن آتنایی به مد و فشن اهمیت نمی‌دهد. ظاهری ساده دارد و لباس‌های راحت و بادوام می‌پوشد.
آتنا معلم خوبی است. مفاهیم را شفاف و قابل‌فهم بیان می‌کند. هر خانمی که تدریس می‌کند، هر رشته‌ای، انرژی آتنا را بکار گرفته است.

آتنا عاشق نوشتن فهرست و دسته‌بندی و برنامه و نقشه است. هر بار برنامه روزانه بنویسید، فهرست خرید بنویسید و یا نقشه بخوانید، دارید آتنا را فرا می‌خوانید.

 

اگر در خانمی کهن‌الگوی دیگری غالب باشد، بازهم فراخواندن انرژی آتنا می‌تواند بسیار مفید باشد. برای مثال آتنا به هرا کمک می‌کند مرد موردنظرش را جذب کند. آتنا به آرتمیس کمک می‌کند تا بتواند برنامه‌های کمک به زنان، مثل تشکیل مرکز بهداشت و سلامت زنان یا مرکز مطالعاتی زنان را راه‌اندازی کند، زیرا اجرای این برنامه‌ها، علاوه بر نیت خوب، به زیرکی و هشیاری هم نیاز دارد. آتنا به پرسیفون کمک می‌کند به از ساده‌لوحی دخترانه به بلوغ زنانه برسد، آتنا به آفرودیت کمک می‌کند تا از حاملگی‌های ناخواسته، بیماری مقاربتی، طلاق‌های مکرر و روابط جنسی لجام‌گسیخته پرهیز کند و انرژی‌اش را صرف پیشرفت هنر و حرفه‌اش کند. آتنا به دیمیتر کمک می‌کند مادری داناتر باشد و فرزندانی نیکو پرورش بدهد. آتنا به هستیا کمک می کند قاطع باشد تا در تعامل با مردم و حفاظت خود، بتواند حد و مرزهایش را معلوم کند. آتنا بهترین مدیر بحران است، پس در بحران‌های زندگی، یک زن می‌تواند با فراخواندن آتنای وجودش، اعتدال و منطق و سلامت روانش را حفظ کند.

 

 مریم میرزاخانی

 

دوران کودکی و نوجوانی

به نظر می‌آید آتنا هرگز کودک نبوده و کودکی نمی‌کند. او عاشق پدرش است و مادرش را ضعیف و ناتوان فرض می‌کند. دوران نوجوانی آتنا با آرامش و اعتدال می‌گذرد. اثری از جیغ‌وداد و طغیان در زندگی‌اش نیست.

 

آتنا به‌عنوان مادر

آتنا وظیفه‌شناس است. اگر صاحب فرزند شود یا بچه‌ای را به فرزندی قبول کند، وظایف بچه‌داری را در کنار وظایف شغلی، خانه‌داری و ... به‌خوبی انجام می‌دهد. او برای فرزندانش برنامه خاصی دارد و طبق آن عمل می‌کند و انتظار دارد فرزندانش به برنامه او عمل کنند. او با فرزندانش مثل دستاوردهایش رفتار می‌کند. او مایل است فرزندانش تحصیل‌کرده، فعال و موفق باشند. اگر احساس کند فرزندش تنبل و تن‌پرور است، او را دوست نخواهد داشت.

میان‌سالی

میان‌سالی برای آتنا بهترین دوره عمرش است و در این دوره از اعتمادبه‌نفس بالایی برخوردار است. او از پیر شدن نمی‌ترسد، زیرا دستاوردهایش را از راه جذابیت جسمانی به دست نیاورده، بلکه هوش و پشتکار و توانمندی کسب کرده است. آتنا میان‌سال در اوج حرفه‌ای است، پس‌انداز خوبی دارد و از سلامتی برخوردار.

 

مدیریت بحران

یکی از جنبه‌های عالی و شگفت‌انگیز آتنا، توانایی مدیریت بحران است. افرادی که انرژی آتنا در آن‌ها فعال است، می‌توانند به‌خوبی بحران‌ها را مدیریت کنند. در شرایط خاص و بغرنج که دیگران قادر به تصمیم‌گیری صحیح نیستند، آتنا خونسردی خود را حفظ می‌کند و بدون در نظر گرفتن احساس و هیجان، منطقی فکر می‌کند و به‌سرعت تصمیم صحیح می‌گیرد.

 

مشکلات روانی

آتنای منطقی دچار پریشانی فکری و احساسی نمی‌شود. او منطقی است، کنترل عواطف و احساساتش را به دست دارد، انعطاف‌ناپذیر است و سنجیده و دور از هیجان عمل می‌کند. مشکلات روانی آتنا از همین ویژگی‌ها سرچشمه می‌گیرد، یعنی زرهی که از او در برابر طغیان احساسات و عواطف مراقبت می‌کند، باعث می‌شود تک‌بعدی شود. او فقط برای کار زندگی می‌کند. از شور و شعف و کشش شهوانی، صمیمیت و اشتیاق و سرخوشی زندگی بی‌بهره است. او حتی نومیدی و یاس و اندوه را هم تجربه نمی‌کند تا دست‌کم در شرایط اندوه‌بار با دیگران پیوند برقرار کند.

  • در میان‌سالی ازنظر عاطفی سرد و منزوی می‌شود.
  • به دلیل سرکوب غرایز، از لذایذ جسمی و جنسی بی‌بهره است.
  • انعطاف‌ناپذیر و سخت با مردم برخورد می‌کند و چهارچوب و قوانین را به شکل افراطی در نظر می‌گیرد.

  

آنجلا مرکل، صدراعظم آلمان و قدرتمندترین زن دنیا

سیاست‌مداری غیرقابل پیش‌بینی، مرموز، بی‌رحم، و عمل‌گرا

 

توصیه به آتنا

آتنا غرایز مادری، شهوانی و زایشی خود را حس نمی‌کند. او به حضور فعال کهن‌الگوی آفرودیت(ایزد بانوی عشق) و هرا(ایزدبانوی زناشویی) در زندگی‌اش نیازمند است، وگرنه این غرایز را بخشی از قرارداد زندگی و یا فعالیتی برنامه‌ریزی‌شده می‌داند. خوشبختانه وقتی آتنا بداند باید مطلبی را یاد بگیرد، ماهرانه و به‌سرعت رمز و رموزش را می‌آموزد. پس پرورش سایر کهن‌الگوها برای آتنا کاری ساده است و با حضور و پرورش سایر کهن‌الگوها، او زندگی متعادل‌تر و شیرین‌تری تجربه می‌کند.

به آتناها پیشنهاد می‌کنم تمرینات ملکه را انجام دهند، یک برنامه یک‌ساله برای تقویت هرا و آفرودیت. با توجه به این‌که آتناها عاشق هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و تلاش برای رسیدن به هدف هستند، انجام این برنامه برایشان بسیار ساده است و به‌راحتی می‌توانند آن را اجرا کنند.

آتنا لازم است مقداری از وقتش را صرف خلوت با خودش کند. اگر به‌جای صرف تمام‌وقت برای موفقیت‌های بیرونی، کمی درون‌نگری انجام دهد، ازنظر عاطفی رشد می‌کند.

آتنا با انجام هنرهای دستی، آرامش عمیقی حس می‌کند، پس نباید این لذت را از خود دریغ کند. کارهایی مثل بافندگی، خیاطی، گلدوزی، شیرینی‌پزی، پختن و تزیین کیک و کوکی، جواهرسازی و ...

 

پرورش آتنا

همان‌طور که در ابتدای این بحث گفتم به نظر من همه کهن‌الگوها لازم است آتنا را در خود پرورش بدهند تا به تعادل برسند. برای پرورش آتنا این موارد را بیاموزید:

 

به همین ترتیبی که گفتم آن‌ها را بیاموزید و ببینید که چه تغییر شگرفی در زندگی‌تان پدید می‌آید.

 

به خاطر داشته باشید کتاب خواندن، تحصیل کردن و شاغل بودن به شما کمک می‌کند آتنا را در خود پرورش بدهید. در شغل خود حرفه‌ای باشید و به پیشرفت شغلی علاقه داشته باشید.

 

 

 

گلوریا استاینم و دوروتی پیتمن

دو فمینست معروف موج دوم- تصوریر جلد مجله میس Miss

 

آرتمیس ایزبانوی شکار

یکی بود یکی نبود. در قصه‌های هرا و آتنا، زئوس رو خدمتتون معرفی کردم: همون رئیس خدایان یونانیان قدیم که به همه خانوما نظر داشت و هیچ زنی از زیر دستش سالم درنمی‌رفت! این بار آقای زئوس، خانمی به نام «لئو» رو حامله می کنه. هرا، همسر زئوس میفهمه و حسابی عصبانی میشه و دنبال لئو راه میفته که حقشو بذاره کف دستش! لئو که دوقلو باردار بوده، با اون شکم بزرگ و سنگین، از ترس جونش فرار می کنه. هرا بدو! لئو بدو! هیچ‌کس به لئو پناه نمیده، چون از هرا و غضبش می‌ترسیدن. بالاخره لئو یه جایی پیدا میکنه که قایم بشه و بچه‌هاشو دنیا بیاره: یه جزیره بی آب و علف و دورافتاده. اول آرتمیس دنیا میاد. زایمان لئو خیلی سخت بوده، آرتمیس به مادرش کمک می کنه آپولون (داداش دوقلوی آرتمیس) رو به دنیا بیاره. لئو بچه هاشو در خفا بزرگ میکنه. وقتی بچه‌ها یه خرده از آب و گل درمیان، دستشونو میگیره و میبره پیش زئوس و میگه: بفرما! اینا بچه‌های تو هستن.

زئوس خیلی خوشحال میشه: یه پسر کاکل زری و یه دختر مثل ماه تابون گیرش اومده بوده. دختر نازنینشو میذاره روی پاهاش و میپرسه: شیرین عسلم! چی میخوای بهت بدم؟

آرتمیس میگه: بابا جون! یه تیر و کمون میخوام، یک دسته سگ شکاری هم میخوام و یک گروه دختر جوون و نازنین. بعلاوه دلم نمیخواد ازدواج کنم. می‌خواهم همه عمرمو با دوستام بگردم و خوش بگذرونم.

زئوس همه خواسته‌های دختر مهتاب رو و سیه مویش رو برآورده می کنه. آرتمیس با پیراهن کوتاه و گشاد، کفشی راحت، کمانی در دست، به همراه یه عده دختر جوون و باحال و یه دسته سگ شکاری، تو دشت و دمن و جنگل می‌گشته. اونا آواز میخوندن، می‌رقصیدن، شکار می‌کردن و زندگی بسیار خوشی داشتن.

یه بار آرتمیس و بقیه دخترا ل*خ*ت شده بودن و داشتن توی یه دریاچه شنا می‌کردن که یهو میبینن یه آقایی واستاده تماشاشون میکنه. آرتمیس او آقا رو ( اسم آقاهه اکتیون بود) به یه گوزن تبدیل میکنه و سگ‌های درنده‌اش ظرف چند دقیقه اکتیون رو تیکه تیکه می کنن.

یه بار هم آرتمیس از یه شکارچی به اسم اوریون خوشش میاد. با این که آرتمیس گفته بود دلش نمیخواد هیچوقت ازدواج کنه و به مردها هیچ علاقه‌ای نداره، ولی حسابی دلش برای آقای اوریون رفته بود. آپولون، داداش آرتمیس، حسودی میکنه و نقشه میکشه اوریون رو از سر راه برداره. یه روز اوریون داشته تو دریا شنا می‌کرده و از دور فقط کله‌اش به صورت یک نقطه سیاه دیده می‌شد. آپولون که میدونست آرتمیس کمانگیر ماهریه و خیلی به این مهارتش مینازه، میگه: شرط می‌بندم نمیتونی او نقطه سیاهو بزنی! آرتمیس پوزخندی میزنه و کمان به دست میگیره و با اولین تیر، کله اوریون رو میپرونه. ای وای و ای هوار! وقتی که آرتمیس میفهمه به خاطر رقابت طبی و جاه طلبی‌اش معشوقشو کشته. او تا ابد عزادار اوریون می مونه.

 

من انرژی آرتمیس را به فراوانی در اختیار دارم. آرتمیس به من کمک کرده عاشق طبیعت و طبیعت‌گردی باشم، عاشق سفر باشم و جاهای مختلف دنیا را ببینم، مرا مستقل و محکم کرده و من را طرفدار حقوق زنان کرده است. باوجود همه فوایدی که آرتمیس برای من داشته و تجارب جالبی که به من هدیه داده، همیشه آرزو می‌کنم کاش آرتمیس کمتر و آتنای بیشتری در وجودم بود. آرتمیس اهل داد و قال و لجبازی و کله شقی است. آرتمیس به یک ایدئال می‌چسبد و مثل کرگدن به طرفش می‌دود، حتی اگر شاخش را به دیوار سنگی بکوبد و بشکند. آرتمیس باعث شد من مردان را از خود برانم، به‌جای ساختن کسب‌وکار و کسب ثروت کافی، در گردش و سفر باشم و با کل‌کل‌های بیهوده، روابط مؤثر و مفید را تخریب کنم. از زمانی که به‌جای پرداختن به آرتمیس، آتنا را در خود بیشتر و بیشتر پرورش دادم، زندگی‌ام سروسامان گرفت.

  • وقتی مدیریت خشم را یاد گرفتم، فهمیدم بدون پرخاشگری می‌توانم به خواسته‌هایم برسم.
  • وقتی مذاکره را یاد گرفتم، فهمیدم بدون فشار آوردن به دیگران، می‌توانم آن‌ها را متقاعد کنم.
  • وقتی فروش را یاد گرفتم، فهمیدم لازم نیست بارها و بارها حرفم را تکرار کنم و هزار بار جروبحث کنم تا نظرم را به کرسی بنشانم.
  • زندگی من پس از آموختن مدیریت خشم، فن مذاکره و هنر فروش، آرام‌تر و ساده‌تر شد.

در فرهنگ ایرانی و به خاطر سختگیری و کنترل گری‌های والدین ایرانی، دختران مطیع و سربه‌زیر می‌شوند (پرسیفون) یا سرکش و هنجارشکن (آرتمیس). درواقع دختران انرژی آرتمیس را در خود پرورش می‌دهند تا زیر فشار والدین، هویتشان را از دست ندهند. صد حیف که آرتمیس غلو شده، مانع ازدواج، مانع کسب‌وکار درآمدزا و مانع ایجاد شبکه حمایتی می‌شود.

توجه بفرمایید به خاطر آرتمیس است که ما زنان توانسته‌ایم از کنج اندرونی بیرون بیاییم و تحصیل و کار کنیم. هرچه از برابری جنسیتی داریم، از تصدق سر آرتمیس است. جنبش #من_هم و موج عظیم توانمندی سازی زنان، همگی از دستاوردهای آرتمیس است. آرتمیس بسیار گرامی است. کلیشه‌های جنسیتی، زنان را موجوداتی نادان و بی‌عرضه/ ضعیف و وابسته فرض می‌کنند. درحالی‌که آتنا منبع خردورزی و مدیریت در زنان و آرتمیس منبع استقلال و جنگندگی زنان است. به نظر من هر خانمی باید آتنا و آرتمیس را در خود پرورش بدهد، ولی اگر خانمی آرتمیس غلو شده دارد، برای داشتن زندگی آسوده‌تر و روابطی عمیق‌تر، لازم است با فعال کردن سایر کهن‌الگوها، آرتمیس را متعادل کند. درباره رشد آرتمیس در سطور پایین نوشته‌ام.

 

بگذریم. با توجه به قصه‌ای که برایتان تعریف کردم، به‌راحتی می‌توان زنان آرتمیسی را شناخت:

  • ورزشکار است و عاشق دویدن و کوهنوردی و طبیعت‌گردی است
  • بشدت آرمان‌گراست، درراه رسیدن به آرمانش حاضر است هر بهای سنگینی را بپردازد
  • جنگنده و تلاشگر است و بشدت هدف‌گرا
  • جاه‌طلب و رقابت‌جو است
  • عاشق برنده شدن است
  • نمی‌تواند در خانه بماند
  • راست‌گو و صادق و رک و صریح است
  • لباس راحت و ساده و کفش راحتی می‌پوشد تا بتواند به‌سرعت حرکت کند
  • طرفدار حقوق زنان است
  • معمولاً کودک درون آسیب‌دیده دارد
  • به‌راحتی پرخاشگر می‌شود
  • معذرت‌خواهی نمی‌کند
  • شنونده خوبی نیست
  • استراحت نمی‌کند
  • گریه نمی‌کند

 

 

لیلا اسفندیاری

سرگذشت لیلا را بخوانید. زندگی کوتاه او مو به مو، زندگی یک آرتمیس بود.

 

آرتمیس نماد استقلال زن است، زنی که برای کامل شدن به هیچ مردی نیاز ندارد و به‌خوبی می‌تواند از خود مراقبت کند. زن آرتمیسی به‌احتمال‌زیاد هرگز ازدواج نمی‌کند و نیازی به ازدواج نمی‌بیند و حلقه‌ای از دوستان خانم دوروبر خود دارد. عاشق طبیعت‌گردی و سفر به کشورهای مختلف است. او مدافع زنان و نوجوانان آسیب‌دیده است و زن آرتمیسی با متجاوزین و منحرفین جنسی، برخورد جدی و شدید می‌کند. زنان آرتمیسی طرفدار برابری زن و مرد هستند. به‌سادگی جاروجنجال به راه می‌اندازند و از درگیری و هیاهو هیچ ترسی ندارند. شلوار جین به بر و کفش ورزشی به پا، با لباسی راحت و گشاد، با قامتی راست و سری افراشته، با گام‌های بلند به سمت مقصدشان حرکت می‌کنند.

 

دوران کودکی و نوجوانی

آرتمیس از دوران کودکی و نوجوانی خود را نشان می‌دهد. او پرتحرک و کنجکاو است. زیاد اهل درس نیست. بیشتر به ورزش علاقه دارد. از محدود شدن بشدت بدش می‌آید و با جنگندگی فراوان تلاش می‌کند آزاد و مستقل باشد. معمولاً در دوران نوجوانی با خانواده دچار مشکل و کشمکش است.

 

شغل و حرفه

آرتمیس شغلی را انتخاب می‌کند که به آن ایمان داشته باشد و آرمانش را تحقق ببخشد، ولی شم تجاری ندارد. ممکن است چنان درگیر آرمان‌گرایی می‌شود و با کله شقی پیش برود که شغلش را از دست بدهد یا کسب‌وکارش اصلاً سودآور نباشد.

 

ارتباط با مردان

آرتمیس در برابر نفوذ مردان مقاوم است. به‌احتمال‌زیاد هرگز ازدواج نمی‌کند. اگر ازدواج کند معمولاً با همکلاسی یا همکار خود ازدواج می‌کند و در ازدواجش برابری جنسیتی وجود دارد. اگر مورد خیانت قرار بگیرد، همسرش را مورد خشم و غضبی شدید قرار می‌دهد. درست برعکس هرا که اگر مورد خیانت قرار بگیرد، خشم و غضبش روی معشوقه همسرش متمرکز می‌شود و به همسرش کاری ندارد. خشم و غضب آرتمیس به ترسناکی، خشم و غضب هراست.

متأسفانه دیدگاه آرتمیس به ازدواج شبیه دیدگاه مردان سنتی نسبت به ازدواج است، یعنی ازدواج برای او در مقام دوم اهمیت است و کار و پروژه‌هایش بیش از هر چیزی برایش مهم است، درست مانند مردان سنتی. به همین دلیل در ازدواج چندان موفق نیست. ممکن است ازدواج سردی داشته باشد و یا ممکن است به خاطر جنجال‌ها، پرخاشگری‌ها، رقابت‌طلبی‌ها و استقلال‌طلبی‌هایش، ازدواجش را از دست بدهد.

پس آرتمیس اصلاً ازدواج نمی‌کند و اگر ازدواج کند به‌احتمال‌زیاد با طلاق موجه می‌شود.

 

آرتمیس به‌عنوان مادر

آرتمیس از باردارشدن متنفر است. دوست ندارد شکمش باد کند و به خاطر حمل بچه، محدودیتی در فعالیت‌هایش به وجود بیاید. آرتمیس هیچ علاقه‌ای به بچه‌داری ندارد. کلاً آرتمیس معمولاً بچه‌دار نمی‌شود، بلکه اگر ازدواج کند با مرد صاحب فرزند ازدواج می‌کند و سرپرستی بچه دیگران را به عهده می‌گیرد.

 

دوره میان‌سالی

اگر آرتمیس سایر کهن‌الگوها را در خود پرورشی ندهد، در سنین 55-35 سالگی دچار بحران میان‌سالی می‌شود، زیرا شیوه زندگی آرتمیس مناسب زنان جوان است و میان‌سالی، محدودیت‌هایی برای این شیوه زندگی ایجاد می‌کند، مثلاً ممکن است ازنظر جسمی دیگر نتواند روزها و شب‌ها در کوه‌ها و جنگل‌ها اقامت کند و یا به خاطر نپرداختن به مسائل مالی، دچار مشکلات مالی شود و نتواند مثل سابق به سفرهای خارجی برود و یا هم‌سن‌وسال‌هایش سر خانه وزندگی‌شان باشند و دیگر کسی از حلقه دوستان باقی نمانده باشد تا محفل به پا کند. این وضعیت آرتمیس را درمانده و پریشان می‌کند.

 

مشکلات روانی

مشکلات روانی آرتمیس عبارت است از پرخاشگری، لجبازی، کله شقی، دوری عاطفی و مناسب نبودن شیوه زندگی آرتمیس برای دوران میان‌سالی. آرتمیس مصداق کاملی است از «جیک‌جیک مستونت بود، یاد زمستونت نبود» زیرا جوانی پرشور و پرماجرایی دارد، ولی در میان‌سالی دچار مشکلات عدیده می‌شود.

 

سرینا ویلیامز- معروف ترین ورزشکار زن دنیا

خانم های ورزشکار آرتمیس هستند، بویژه ورزش حرفه ای

 

اگر آرتمیس هستی...

راستش اگر شما آرتمیس غلو شده دارید، به این راحتی تغییر نخواهید کرد؛ زیرا آرتمیس کله‌شق است، گوش شنوا ندارد، لجباز است و هرچه به او بگویند برعکس انجام می‌دهد، هنجارشکن است، پس هرچه بشنود، می‌پرسد: کی گفته؟! غلط کرده که گفته! من ثابت می‌کنم اشتباه کرده!

 

حالا اگر شما گوش شنوا دارید خدمتتان می‌گویم:

آرتمیس باید مدیریت خشم را بیاموزد – چطوری؟ به کمک خداحافظ خشم

آرتمیس باید فن مذاکره را بیاموزد - چطوری؟ به کمک خداحافظ خشم

آرتمیس باید هنر فروش را یاد بگیرد تا بفهمد به‌جای قلدری کردن و بحث کردن و جدل کردن، با شیوه‌ای مؤثر و آرام می‌تواند دیگران را متقاعد کند.

 

آرتمیس برای داشتن ازدواجی موفق و صمیمانه لازم است هرا و آفرودیت را در خود تقویت کند - چطوری؟ با انجام تمرینات ملکه

 

از آسیب‌پذیر بودن، درخواست کمک، گریه کردن و بروز احساسات نترسید. این‌ها از ارزش شما کم نمی‌کند، بلکه شما را انسانی‌تر می‌کند.

 

شاید برای این راهنمایی‌ها هیچ ارزشی قائل نشوید. شاید باید ابتدا میان‌سال شوید و سپس ارزش این راهنمایی‌ها را درک کنید. شاید اول باید هزار جا سرتان به سنگ بخورد و بعد به فکر تعدیل نیروی جنگنده آرتمیس و هدایت قدرتتان به مجاری سودمندتر بیفتید. شاید یک روزی به خاطر عشق، عشق به مردی یا عشق به فرزندتان، تصمیم بگیرید تیر و کمان آرتمیس را کنار بگذارید. درهرصورت من به انتخاب شما احترام می‌گذارم. این زندگی شماست و شما بهتر از هر کسی صلاحتان را می‌دانید.

 

پرورش آرتمیس

کاش پرورش آرتمیس از دوران کودکی شروع شود. به‌جای آرایش کردن دختربچه‌ها و تعریف کردن از خوشگلی‌شان، آن‌ها را به ورزش کردن و به‌ویژه ورزش‌های تیمی تشویق کنیم. به دختران کمک کنیم مستقل و قوی باشند. آن‌ها را ضعیف و وابسته بار نیاوریم.

اگر انرژی آرتمیس در شما کم است، با خواندن این مقاله ممکن است احساس کنید چقدر لازم است این انرژی را در خود پرورش بدهید. بعد از ازدواجی پر از سوء رفتار و طلاقی دردناک، یا اگر مرتب توسط مردان مورد سوءاستفاده عاطفی و جسمی قرار می‌گیرید و ازلحاظ روحی ضربه می‌خورید و یا اگر به خاطر وابستگی عاطفی و مالی، مورد ظلم قرار می‌گیرید. در چنین شرایطی لازم است آرتمیس را در خود پرورش بدهید.

 

پرورش آرتمیس زحمت فراوان دارد. اگر حاضر هستید زحمت پرورش آرتمیس را به خود هموار کنید، بفرمایید این گام‌های پرورش آرتمیس است:

گام اول) دور مردان را خط بکشید! برای پرورش آرتمیس لازم است مدتی بدون مرد باشید. شش ماه، یک سال فکر مردها را هم از سرتان بیرون کنید و فقط به اهداف فردی‌تان بپردازید.

 

گام دوم) هدف‌گذاری را بیاموزید – چطوری؟ به کمک هدف‌گذاری برای آدم‌های باهوش

 

گام سوم) ورزش کنید. ورزش منظم و شدید و مداوم. درست‌وحسابی ورزش کنید و عرقتان را دربیاورید. بدوید! لگد بزنید! مشت بکوبید! به توپ ضربه بزنید!

 

گام چهارم) طبیعت‌گردی کنید، به‌ویژه با همراه گروه‌های زنانه.

 

گام پنجم) سفر کنید، به‌ویژه سفرهای برون‌مرزی. مثلاً برای ادامه تحصیل به خارج سفر کنید.

 

  • هر کاری که از آن می‌ترسید، انجام دهید! با هرچه که از آن می‌ترسید، روبه‌رو شوید. ترس از سوسک و ارتفاع و رانندگی و دندانپزشکی و تنها ماندن در خانه و تنهایی از خانه خارج شدن و ... همه را شکست دهید و پشت سر بگذارید.

     

  • هر کاری که کمک کنید شما مستقل باشید و روی پای خودتان بایستید، انجام دهید. مثلاً کارهای بانکی و اداری را تنهایی انجام دهید.

     

     

  • واژه «می‌ترسم!» و «نمی تونم!» را از فرهنگ لغتتان حذف کنید.

     

  • سعی نکنید با گریه کردن و آه و ناله کردن، دیگران را تحت تأثیر قرار بدهید. گریه کردن و شکایت کردن ممنوع! همیشه به خاطر داشته باشید: یا راهی خواهم یافت و یا راهی خواهم ساخت! زندگی بالا و پایین داره، سختی داره، شما هم مسئول ساختن زندگیتون هستین. هروقت زمین خوردین، به جای گریه کردن، از جاتون بلند شدین، خاک لباستونو بتکونین و راه بیفتین و برین جلو!

 

 

گلوریا استاینم نماد فمینیسم موج دوم - جوانی

 

 

گلوریا استاینم نماد فمینیسم موج دوم - کهن‌سالی

 

 

آرتمیس گرامی است و هر زنی باید قدری از انرژی آن را در خود داشته باشد، وگرنه زیر دست و پای نظام مردسالاری، له‌ولورده می‌شود، اما آرتمیس غلو شده، زندگی را سخت می‌کند. پس باید به کمک کهن‌الگوهای دیگر (آتنا، هرا، آفرودیت) تعدیل گردد.

 

 

هستیا، کهن‌الگوی معنویت

یکی بود یکی نبود. هستیا خواهر برزگه زئوسه. یادتونه زئوس کیه؟ زئوس رئیس همه خدایانِ. ازنظر حق‌وحقوق خانوادگی، هستیا جزو کله‌گنده هاس، ولی حسابش نکردن. به‌راحتی گذاشتنش کنار. اونم هیچ اعتراضی نکرد. هستیا هیچ‌وقت عشقی آتشین نداشته، تو هیچ جنگ و رقابتی شرکت نکرده، ظاهراً هیچ کار مهمی نکرده. او ناشناخته س. حتی تصویری از او نقاشی نشده، پس قصه‌ای نداره که بخوام براتون تعریف کنم. جالب این‌که هستیا مهم‌ترین خدای دوران قدیمه و بیشتر نذر و نذورات بهش تعلق داشت. جاش وسط خونه و معابد بوده، چون او نگهبان آتیشه، اونه که خونه و خانواده و شهر و تمدن رو محکم و استوار نگه میداره، بدون جاروجنجال و بدون جلب‌توجه.

 

اعتراف می‌کنم با کهن‌الگوی هستیا بیگانه هستم. بااینکه ده‌ها سال مراقبه انجام داده‌ام، ولی نمی‌توانم با وجود او را در خودم ارتباط برقرار کنم. من زنی فعال هستم و دائم در حال تعیین هدف و برنامه‌ریزی و تلاش برای رسیدن به اهداف ریزودرشت. همیشه فکر می‌کنم وقت کم دارم و زمان دارد به‌سرعت می‌گذرد. برای مثال من هرروز خانه را گردگیری می‌کنم، ولی با سرعت، گردگیر را روی سطوح می‌کوبم و ظرف پنج دقیقه تمام خانه تمیز می‌شود. درحالی‌که خانمی با هستیای قوی، به‌گونه‌ای گردگیری می‌کند که انگار یک عمر وقت دارد اتاقی را تمیز کند. من در دنیای واقعی زنی با ویژگی‌های بارز هستیا نمی‌شناسم. البته تعجبی ندارد. هستیا بشدت درون‌گراست. جاه‌طلبی ندارد. اهل جلب‌توجه نیست. دوستان کمی دارد. دوستانش از جنس خودش است. او زمین تا آسمان با من متفاوت است. به همین دلیل من هرگز با یک زن هستیا از نزدیک آشنا نشده‌ام. شخصیت کلاریس در کتاب «چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم» یک زن هستیایی است. حدس می‌زنم خانم زویا پیرزاد کهن‌الگوی هستیا را در وجودش به فراوانی دارد که توانسته کلاریس را این‌قدر واقعی و دوست‌داشتنی توصیف و ترسیم کند.

 

بر اساس معرفی کوتاهی در ابتدای این مطلب نوشتم، به‌راحتی می‌توانید تشخیص بدهید ویژگی اصلی زنی با انرژی هستیا، آرامش و حجب است.

  • حضور او در یک مکان باعث صمیمیت و هماهنگی می‌شود
  • او درون‌گراست و از تنهایی لذت می‌برد.
  • او نیاز به تأیید شدن از طرف دیگران ندارد.
  • هیچ‌چیز او را آشفته و عصبانی نمی‌کند.
  • کم‌توقع است و دیگران را قضاوت نمی‌کند.
  • رازدار و شنونده خوبی است و احساسات و محبت خود را با ملایمت نشان می‌دهد، شاید متوجه محبت او نشوید.
  • او ظاهراً فردی مطیع است، اما از درون محکم و استوار است.
  • او صبور است و گذر زمان برایش مهم نیست و در کاری که انجام می‌دهد غرق‌شده و از آن لذت می‌برد.
  • زن هستیایی بسیار پذیراست و به‌طور آگاهانه مسائل و اتفاقات زندگی را می‌پذیرد و آن را حکمت خدا و به صلاح خود می‌داند.
  • محیط خانه را نیز مثل یک مکان عبادت، مقدس و روحانی می‌داند.
  • برای یک زن هستیایی انجام کار‌های خانه معنادار است و به او رضایت عمیقی می‌دهد او با انجام خانه‌داری به شکل مراقبه به آرامش و صلح درونی می‌رسد.
  • به پرورش گل و گیاه بسیار علاقه دارد.
  • به محیط‌های مذهبی و روحانی علاقه دارد و بدون اینکه برای دیگران مزاحمت ایجاد کند به عبادت می‌پردازد.
  • خلق‌وخوی‌ او آرام است و با خود احساس آرامش و امنیت می‌آورد.
  • یک زن هستیاتایپ معتدل، مهربان، شریف و سخاوتمند است.
  • ساده و بی‌آلایش است و اهل غیبت و حسادت نیست.
  • به خاطر حس کمال درونی خود به دنبال ارتباط عاطفی نبوده و به‌راحتی در تنهایی زندگی می‌کند. گاهی در تمام عمر تنهاست و در صورت ضرورت و بدون توقع در نقش خاله یا عمه مجرد به خانواده کمک می‌کند.
  • در او حالتی از متانت و دانایی وجود دارد که او را مانند پیری دانا و باتجربه نشان می‌دهد.
  • زندگی متأثر از کهن‌الگوی هستیا، زندگی در گمنامی است. زن هستیایی توانایی زیادی برای اظهار وجود کردن ندارد و حتی زمانی که احساساتش جریحه‌دار می‌شود نیز سکوت می‌کند.
  • جاه‌طلب و اهل رقابت نیست.
  • اگر پروفایلی در شبکه های اجتماعی داشته باشد ،عکس ندارد و کامنت نمی نویسد.

 

به‌طورکلی هیچ‌چیز برای کهن‌الگوی هستیا مهم نیست و او تنها در عالم معنوی خود سیر می‌کند.

 

ظاهراً هستیای مرموز شباهتی به آرتمیس سریع العمل و آتنای زره‌پوش ندارد، ولی هر سه مستقل، قوی و محکم هستند و قربانی مردها نیستند. هر سه می‌توانند روی نیازها و خواسته‌های خود متمرکز بمانند و نیازها و خواسته‌های دیگران حواسشان را پرت نکند.

 

هستیا از انجام وظایف خانه‌داری و پرداختن به جزئیات آن لذت می‌برد. هستیا به‌گونه‌ای خانه‌داری می‌پردازد که انگار دارد مراقبه می‌کند و عمیقاً لذت می‌برد. آتنا از رسیدن به هدف نظافت، حس رضایت دارد و آرتمیس خوشنود است وظیفه‌اش را انجام داده. پس از انجام کارهای خانه، آتنا و آرتمیس می‌توانند بروند و به کارهای دیگر خود بپردازند، ولی برای هستیا انجام خانه‌داری به‌خودی‌خود بسیار لذت‌بخش و آرامش‌بخش است. هستیا به‌گونه‌ای وظایف روزانه‌اش را انجام می‌دهد که انگار تا پایان دنیا وقت دارد. ساعت را نگاه نمی‌کند و در جزئیات خانه‌داری غرق می‌شود. لباس‌های کثیف را باحوصله جدا می‌کند و داخل لباسشویی می‌اندازد، ظرف‌ها را با آرامش و با دقت می‌شوید، به‌آرامی گردگیری می‌کند، لباس‌های خشک را باحوصله تا می‌کند. در طول انجام این فعالیت‌ها آرامش از وجودش جاری است.

هستیا، آدم پشت‌صحنه است. گمنام است. توجه کسی را جلب نمی‌کند. شخصیت مشهور و خبرساز نمی‌شود. هستیا در جوامع مذهبی که به سکوت اهمیت می‌دهند، شکوفا می‌شود. مثل کلیسای کاتولیک و اشرم های مراقبه.

 

کودکی هستیا

معمولاً هستیا پدری مستبد و زورگو و مادری افسرده و ناتوان دارد، بچه‌ها موردحمایت یا مراقبت درستی قرار نمی‌گیرند و جو خانه سنگین و ناخوشایند است. در چنین شرایطی برخی دختران، کهن‌الگوی هرا را در پیش می‌گیرند، به‌سرعت ازدواج می‌کنند تا از خانه پدری فرار کنند، برخی دیگر کهن‌الگوی دیمیتر را در پیش می‌گیرند تا از خواهران و برادران کوچک‌تر خود مراقبت کنند. عده‌ای هم هستیا می‌شوند. به درون پناه می‌برند، بدون ایجاد مزاحمت و جلب‌توجه. هستیا کودکی آرام است که به‌تنهایی بازی می‌کند و هیچ دردسری ندارد. آرام و داناست.

 

نوجوانی هستیا

هستیا در دوران نوجوانی هم آرام و بی‌دردسر است. در دوران بلوغ به سمت مذهب و مسائل روحانی گرایش پیدا می‌کند. معمولاً تنهاست و به جاروجنجال‌های دوران نوجوانی بی‌علاقه است.

 

تحصیلات هستیا

هستیا به تحصیلات عالیه علاقه ندارد. اگر به دانشگاه برود تحت تأثیر سایر کهن‌الگوهاست.

 

شغل و حرفه

هستیا نقش یک زن سنتی را بر عهده دارد، زنی که در آرامش به کارهای خانه‌داری می‌پردازد. او خود را کدبانو می‌داند. اگر هستیا در خارج از خانه شاغل باشد، کار دفتری بی‌سروصدایی دارد. او از محیط کار پررقابت و پرتنش فاصله می‌گیرد. او بدون جاه‌طلبی با آرامش و دقت وظایفش را انجام می‌دهد. در بعضی موارد ارزش او نادیده گرفته می‌شود و در برخی موارد برای کارفرمایش بسیار ارزشمند است، چون قابل‌اطمینان است و هیچ حاشیه‌ای ندارد.

 

میان‌سالی و پیری

زن هستیایی وقتی به میان‌سالی می‌رسد، با خود به صلح رسیده است. اگر متأهل باشد، از خانه‌داری و مراقبت از خانواده‌اش لذت می‌برد. اگر مجرد باشد، از مجرد بودن خود راضی است و از تنهایی‌اش لذت می‌برد. اگر شاغل باشد، وظایفش را به‌خوبی انجام می‌دهد، بدون هیچ جاروجنجال و رقابتی. بیش‌ازپیش مذهبی شده و مدت‌زمان بیشتری را صرف عبادت می‌کند.

مرگ همسر یا مستقل شدن فرزندان را به‌راحتی می‌پذیرد و براش بحران‌آفرین نیست. ممکن است به خاطر طلاق یا بیوه شدن ازنظر مالی تحت‌فشار باشد، چون هرگز به امور مالی و پول اهمیت نداده است. ممکن است مجبور شود با درآمد بسیار کمی زندگی را سر کند و جزو زنان بی‌بضاعت باشد. در چنین شرایطی، غنای معنوی او باعث می‌شود فقر را بپذیرد و سر تسلیم فرود بیاورد.

در سال‌های پایانی عمر، از مرگ نمی‌ترسد.

 

رابطه با زنان

زن هستیایی دوستان معدودی دارد، از جنس خودش و از معاشرت با آن‌ها بسیار لذت می‌برد، زیرا حضور انسان‌ها در زندگی‌اش را تصادفی نمی‌داند و معتقد است هر شخصی نقشی معنوی در زندگی او دارد.

شنونده خوبی است و قضاوت نمی‌کند. او فردی مناسب برای درد دل و جستجوی همدلی است.

 

رابطه با مردان

هستیا مردانی را به خود جذب می‌کند که دنبال زنان آرام و پذیرا هستند. اگر مردی، زنان شهوت طلب را می‌پسندد، یا اگر مردی زنی را می‌خواهد که برایش مادری کند، یا زنی را می‌خواهد که همراه و مشوق او باشد، جذب هستیا نمی‌شود.

ممکن است مرد، همسر هستیایی داشته باشد تا زنی پاک و مطیع در خانه داشته باشد و هم‌زمان معشوقی آفرودیتی انتخاب کند تا زنی شهوانی را در آغوش بگیرد.

ازدواج برای زن هستیایی در اولویت قرار ندارد، ولی اگر ازدواج کند، ازدواجش را می‌پذیرد و زنی کدبانو است و محیطی گرم و راحت برای خانواده‌اش فراهم می‌کند. روابط جنسی برای او مهم نیست. به همسرش خیانت نمی‌کند و اهمیت نمی‌دهد که همسرش به او خیانت کند.

 

فرزندان

زن هستیایی اگر قدری انرژی دیمیتر را در خود داشته باشد، مادر ایده آلی است، زیرا محیط گرم و آرامی برای پرورش فرزندانش فراهم می‌کند و هرگز آن‌ها را محدود نمی‌کند. البته او نمی‌تواند در انتخاب شغل و پیشرفت شغلی فرزندانش را راهنمایی کند.

اگر زن هستیایی انرژی دیمیتر را نداشته باشد، به‌قدری درون‌گراست که فرزندانش را از خود می‌راند.

 

مشکلات هستیا

هستیا به‌قدری آرام و پذیرا و معنوی است که ازنظر روانی مشکلی پیدا نمی‌کند. مشکلات او با دنیای مادی است.

زنان هستیایی نمی‌توانند همه عمر در خانه یا معبد بنشینند و از دنیا مادی جدا باشند. او مجبور است به میان مردم و اجتماع برود، ولی آمادگی چنین تجاربی را ندارد، مگر این‌که کهن‌الگوهای دیگر به کمک او بشتابند. او نمی‌تواند خواسته‌ها و نیازهایش را بیان کند، نمی‌تواند از حق‌وحقوقش دفاع کند، نمی‌تواند با غریبه‌ها یا در میان جمع حرف بزند. چنین شرایطی او را دچار اضطراب شدید می‌کند و باعث شکست او در مواجهه با دنیای بیرون می‌شود.

 

اگر هستیا هستی...

اگر هستیا هستی ضرورت دارد آتنا و آرتمیس را در وجودت فعال کنی، وگرنه اعتمادبه‌نفست بشدت صدمه می‌خورد و گرگ‌های جامعه تو را می‌درند.

زندگی با انرژی هستیا، یعنی زندگی در گمنامی. با این هستیا معمولاً نقش‌های اصلی و محوری به عهده دارد، متأسفانه از زحماتش قدردانی نمی‌شود و احساسات او نادیده گرفته می‌شود.

هستیا توانایی ابراز وجود ندارد، حتی اگر احساساتش جریحه‌دار شود، بازهم سکوت می‌کند.

هستیای افراطی، بشدت منزوی است و نمی‌تواند احساسات خود را ابراز کند و محبت خود را به شکل غیرمستقیم نشان می‌دهد. اگر عاشق شود، عشقی عمیق دارد، ولی معشوق از عمق علاقه او خبر ندارد و عشق او غیرشخصی به نظر می‌آید چون از طریق کلمات عاشقانه یا لمس عاشقانه ابراز نمی‌شود.

اگر هستیا هستی، توصیه می‌کنم یاد بگیری خودت را به مردم نشان بدهی و احساساتت را ابراز کنی. همچنین شور و هیجان بیشتری به زندگی‌ات بیاوری.

زن هستیایی نیاز دارد بخش جنگجو و رقابت‌طلب وجودش را فعال کند. او باید با موفقیت‌های تحصیلی، ورزش‌های گروهی و شرکت در اجتماعات زنانه، آتنا و آرتمیس را در خود تقویت کند.

 

فعال کردن هستیا

زنانی از جنس آتنا و آرتمیس نیاز دارند هستیا را در خود فعال کنند تا مدتی از دنیای بیرون و جاه‌طلبی‌هایش فاصله بگیرند و درون‌نگری کنند و قدری آرامش بیابند.

برای فعال کردن هستیا، وظایف خانه‌داری را با آرامش انجام بدهید و در جزئیات آن غرق شوید. بسیاری از زنان در انجام کارهای خانه، شتاب دارند و باعجله کارها را انجام می‌دهند. برای فعال کردن هستیا لازم است سرعت خود را کاهش بدهید. تا وقتی یک اتاق تمیزنشده، به سراغ بعدی نروید. به‌گونه‌ای عمل کنید که انگار تا ابد وقت دارید اتاقی را با عشق و باحوصله تمیز و مرتب کنید.

یک کمد لباس را خالی کنید و باحوصله تک لباس‌ها و وسایل را بررسی کنید. خاطره‌های خوب و بدش را به یاد آورید. گذر زمان را فراموش کنید و در جزئیات تعمق کنید. شاید این کار تمام‌روز طول بکشد، ولی در پایان روز، سرشار آرامش هستید.

تماشای آلبوم‌های قدیمی و غرق شدن در خاطرات آن‌ها، راهی دیگر برای فعال کردن هستیاست.

مراقبه، نمازخواندن با حضور دل، ذکر گفتن راه‌های سرراستی برای فعال کردن هستیاست.

 

البته گاهی تنهایی اجباری ناشی از سوگ یا فقدان، سبب می‌شود تا هستیای درون خود را بیابیم.

 

 

کدام کهن‌الگو برنده سیب طلایی است؟

 اون قدیم قدیما، یه مهمونی گرفته بودن و همه خدایان رو دعوت کرده بودن، غیر از ایریس که الهه دعوا مرافعه دعوت شده بودن (یونانی‌ها برای دعوا مرافعه هم الهه داشتن! نمیدونم کاربردش چی بوده؟ بهش پیشکش می‌دادن تا توی یک خونه دعوا راه بیفته یا دعواها متوقف بشه؟! خبر ندارم). خیلی به ایریس برمیخوره و پیش خودش میگه: یه آشی براتون بپزم که یه وجب روش روغن باشه! یه سیب طلایی پرت میکنه وسط مهمونی. روی سیب طلایی نوشته شده: تقدیم به زیباترین!

هرا و آتنا و آفرودیت شروع می کنن به گیس و گیس کشی که سیب مال منه! مهمونی بهم میخوره و اوضاع حسابی خطری میشه. از زئوس، خدای خدایان میخوان بین هرا و آتنا و آفرودیت قضاوت کنه که کدومشون خوشگلترن. زئوس می بینه وضعیت کیشمشیه، هر کدوم رو انتخاب کنه، دوتای دیگه پدرشو درمیارن، پس میگه بذارین یه آدم فانی قضاوت کنه. پاریس رو میارن، یه چوپون جوون و ساده دل و ازش میخوان بگه کدوم الهه زیباتره.

هرای زیبا با جاه و جلال و تاج بر سر و شنل بر دوش وارد میشه. نفس پاریس از زیبایی و شکوه او بند میاد. هرا میگه: آگه من رو انتخاب کنی، تو رو فرمانروای سرزمین‌ها می‌کنم.

بعد آتنای مغرور وارد میشه. زره طلایی به بر و نیزه‌ای بلند به دست. پاریس دست و پاشو گم می کنه و به تته پته مییفته. آتنا میگه: آگه من رو انتخاب کنی، تو همه نبردها پیروزت می‌کنم.

بعد آفرودیت میاد، کاملاً برهنه، گیسوان طلایی‌اش بر دوش و گل یاس سفیدی پشت گوشش، با لبخندی دلبرانه بر لب و چشمکی شیطنت آمیز. زانوهای پاریس سست میشه و میفته روی زمین. آفرودیت میگه: آگه من رو انتخاب کنی، زیباترین زن دنیا رو بهت میدم.

پاریس بدون لحظه‌ای درنگ، آفرودیت رو انتخاب میکنه و سیب طلایی رو به آفرودیت تقدیم می کنه.

در واقع پاریس بین فرمانروایی و پیروزی و عشق، عشق رو انتخاب کرد.

خب... هرا و آتنا خیلی ناراحت میشن و در اولین فرصت تلافی شو سر پاریس درمیارن، ولی این داستان دیگه ایه. فعلاً بپردازیم به تفسیر حکایت سیب طلایی.

 

 

انتخاب بین هرا و آتنا و آفرودیت، انتخاب بین سه مسیر اصلی زندگی است که معمولاً زنان انتخاب می‌کنند.

  • هرا – مسیر ازدواج و خانواده
  • آتنا – مسیر شغل و حرفه و جاه‌طلبی
  • آفرودیت – مسیر عشق‌وحال

 

هر زن معاصری در وجود خودش با داوری پاریس روبرو می‌شود. سؤالات همان است که در مهمانی خدایان بود:

  • کدام کهن‌الگو برنده می‌شود؟
  • چه کسی داوری می‌کند؟

 

در افسانه قدیمی، یک مرد داوری می‌کند، زیرا در فرهنگ مردسالارانه، همیشه مردان انتخاب می‌کنند که زن کجا باشد. در این روزگار ممکن است زن به والدین و جامعه‌اش اجازه بدهد که برایش انتخاب کنند و تصمیم بگیرند و یا ممکن است خودش تصمیم بگیرد.

اگر زنی، انتخاب را به والدین و جامعه بسپارد، مسیری را در پیش می‌گیرد که جامعه او می‌پسندد. او انتظارات والدینش را برآورده می‌کند و خودش را با پیش‌فرض‌های طبقه اجتماعی‌اش وفق می‌دهد. او در طول زندگی از حمایت جامعه برخوردار است.

اگر زنی خودش مسیر زندگی‌اش را انتخاب کند، این تصمیم بر اساس قدرت کهن‌الگوهای درونی اوست و تصمیم‌های او برای خودش معنادار است. ممکن است این تصمیم از طرف والدین و جامعه حمایت شود یا نشود. درهرصورت تصمیم او صحیح به نظر می‌رسد.

 

مسیر آتنا – شغل و حرفه

اولویت زندگی زنانی که این مسیر را انتخاب می‌کنند، شغل و حرفه‌شان است. ممکن است بشدت جاه‌طلب باشند. آن‌ها ازدواج نمی‌کنند و اگر ازدواج کنند، ممکن است منجر به طلاق شود، چون برایشان اولویت‌های شغلشان مهم‌تر از همسر و فرزند و خانواده است. ازدواج و مسئولیت‌های آن برای چنین زنانی دست و پاگیر است. در طبقه خاص اجتماعی که همه مسئولیت‌های خانه‌داری و بچه‌داری را خدمتکاران و کارمندها انجام می‌دهند، این زنان می‌توانند با خشنودی خانواده را در کنار مسئولیت‌های شغلی‌شان داشته باشند، مثل هیلاری کلینتون، در غیر این صورت زیر بار ازدواج یا بچه‌دار شدن نمی‌روند.

 

مسیر هرا – ازدواج و خانواده

اولویت زندگی زنانی که این مسیر را انتخاب می‌کنند، ازدواج است. تا وقتی ازدواج نکنند، بقیه دستاوردهایشان آن‌ها را راضی نمی‌کند. پس از ازدواج، بازهم اولویت زندگی‌شان، همسر و خانواده‌شان است. اگر در زمان مجردی شاغل باشند، پس از ازدواج ممکن است شغلشان را رها کنند و خانه‌دار شوند. اگر شاغل باقی بمانند، جوری کار می‌کنند که هیچ فشاری به ازدواج و خانواده‌شان نیاورد. مثلاً نیمه‌وقت کار می‌کنند یا به‌راحتی حاضرند از شغلشان صرف‌نظر کنند اگر ببینند شرایط کاری‌شان با ازدواج و خانواده‌شان هماهنگی ندارد. من جزو این دسته خانم‌ها هستم.

 

مسیر آفرودیت – عشق‌وحال

اولویت زندگی زنانی که این مسیر را انتخاب می‌کنند، عشق‌وحال و لذت است. آن‌ها در لحظه حال زندگی می‌کنند، به دنبال خوشی و خوش‌گذرانی هستند. از رابطه جنسی لذت می‌برند و از روابط متعدد، کوتاه‌مدت، موازی و متنوع استقبال می‌کنند. با کمی عقل معاش، حامی ثروتمندی پیدا می‌کنند تا مخارجشان را تأمین کند و بی‌پروا روزگار را با شور و حرارت طی می‌کنند. آن‌ها حوصله کار سخت و یا مسئولیت‌پذیری برای حفظ شوهر و خانواده را ندارند، ولی به‌خوبی می‌توانند حامی ثروتمندشان را سرگرم و راضی کنند.

 

 

 

هیچ مسیری به مسیر دیگر برتری ندارد. هر مسیری را که انتخاب کنید، منافعی را به دست می‌آورید و مواهبی را از دست می‌دهید. مهم آن است که به انتخاب سایر زنان احترام بگذاریم و به دیده حقارت نگاهشان نکنیم. بپذیریم که متفاوت هستیم و می‌توانیم مسیرهای متفاوتی برای زندگی در پیش بگیریم.

متأسفانه زنانی که شغل و حرفه را انتخاب کرده‌اند، زنان متأهل را تحقیر می‌کنند که چرا از شغلش می‌گذرد تا همسرش را راضی نگه دارد. آن‌ها را شوهرذلیل می‌نامند.

زنانی که به خانواده پایبند هستند، زنان اهل عشق‌وحال را تحقیر می‌کنند و آن‌ها را بی‌بندوبار می‌خوانند.

زنان اهل عشق‌وحال به ریش هر دو دسته دیگر می‌خندند که چرا عمرشان را صرف کار سخت و یا جلب رضایت شوهر کرده‌اند و لذائذ زندگی برخوردار نمی‌شوند.

درست نیست همدیگر را تحقیر کنیم. به خاطر داشته باشید "ما متفاوت هستیم و حق داریم مسیرهای متفاوتی برای زندگی در پیش بگیریم.

 

 

مقایسه کهن‌الگوها

 

تحصیلات

آتنا و پرسیفون به تحصیلات علاقه‌مند هستند.

آتنا به‌صورت منظم تحصیل می‌کند و هدفش از تحصیل، پیشرفت شغلی و افزایش درآمد است.

پرسیفون درهم‌برهم تحصیل می‌کند. از هر خرمن، خوشه‌ای می‌چیند. متأسفانه پس از سال‌ها تحصیل و آشنایی با مطالب مختلف، معمولاً نمی‌تواند دانسته‌های خود را به درآمد تبدیل کند.

بقیه کهن‌الگوها چندان به تحصیلات علاقه‌مند نیستد.

 

شغل

آتنا به شغل و حرفه‌اش علاقه‌مند است و در آن پیشرفت می‌کند. بقیه کهن‌الگوها به شغل و حرفه و کسب درآمد علاقه‌مند نیستند. ممکن است بنا به شرایط و مقتضیات شاغل شوند، ولی معمولاً پیشرفت چندانی ندارند و در اولین فرصت، ترک شغل می‌کنند.

 

خانه‌داری

هستیا عاشق خانه‌داری است. خانه‌داری را به خاطر خانه‌داری دوست دارد.

هرا خانه‌دار و کدبانویی عالی است. او خانه‌داری انجام می‌دهد تا خانه‌ای زیبا را در معرض تماشا بگذارد و به آن افتخار کند.

آتنا به‌خوبی از پس خانه‌داری برمی‌آید و بین شغل بیرون از خانه و خانه‌داری تعادل برقرار می‌کند.

آرتمیس اگر مجبور شود خانه‌داری انجام دهد، به‌خوبی انجام می‌دهد، چون نظافت را به‌عنوان هدف در نظر می‌گیرد و به‌راحتی هدف‌هایش به ثمر می‌رساند، ولی آرتمیس زن خانه ماندن نیست و دوست دارد بیشتر وقتش را خارج از خانه بگذراند.

آفرودیت خانه را به زیبایی می‌آراید. با هر امکاناتی که در دسترسش هست، می‌تواند خانه‌ای زیبا بیافریند. اگر پول فراوان در اختیارش باشد، از دکوراتورهای درجه‌یک کمک می‌گیرد، ولی اگر امکاناتش کم باشد، با گل و پارچه‌های رنگی می‌تواند خانه را به بهشتی تبدیل کند، ولی آفرودیت اهل نظافت و مرتب کردن نیست.

دیمیتر، به بچه‌ها اهمیت می‌دهد. نظافت و مرتب کردن را در حدی انجام می‌دهد که محیط خانه برای بچه‌ها مناسب باشد.

پرسیفون بازیگوش است، حوصله خانه‌داری ندارد.

 

ورزش

آرتمیس عاشق ورزش است. آتنا در حدی ورزش می‌کند که بدنش را سالم نگه دارد. بقیه کهن‌الگوها به ورزش علاقه ندارند.

 

هنر

هنر در اختیار آفرودیت و آتناست.

خلاقیت هنری مال آفرودیت است. پشتکار و تمرین و کسب مهارت مال آتناست.

 

آشپزی

دیمیتر عاشق آشپزی است، چون عاشق خوراندن غذا به دیگران است. او از این‌که دیگران را سیر کند، لذت می‌برد.

آتنا آشپز خوبی است، چون عاشق کسب مهارت در حد بالاست. او از سیر کردن دیگران، لذت نمی‌برد، بلکه از این‌که در آشپزی مهارت دارد، لذت می‌برد.

هرا آشپز خوبی است. بیش از پختن غذای خوشمزه، او غذاها را به زیبایی تزئین می‌کند. او از این‌که کدبانوگری‌اش را به نمایش بگذارد، لذت می‌برد.

آفرودیت عاشق طعم‌های جدید و مزه‌های تازه است. او وقتی سر ذوق باشد، می‌تواند غذاهای خوشمزه و خلاقانه‌ای بپزد، ولی پختن غذای روزمره و به‌عنوان یک وظیفه، اصلاً موردپسند او نیست.

آرتمیس حوصله آشپزی ندارد. پرسیفون مهارت آشپزی ندارد. هستیا می‌پزد تا اجاق خانه گرم باشد. او بیش از آشپزی به نظافت و مرتب کردن خانه علاقه‌مند‌است.

 

مردها و ازدواج

آفرودیت عاشق مردهاست. به‌راحتی با مردها رابطه برقرار می‌کند. می‌تواند هم‌زمان با چند مرد در رابطه باشد و احساس گناهی بابت این موضوع ندارد. او از بازی دادن مردها لذت می‌برد و استفاده می‌کند. به‌راحتی ازدواج می‌کند و به‌سادگی طلاق می‌گیرد. معمولاً دو سه تا طلاق در کارنامه زندگی خود دارد. برای آفرودیت، مردها منابع مالی و منابع حمایتی و صدالبته منابع لذت هستند.

آتنا با مردها خوب کنار می‌آید. مردها او را به‌عنوان یک همکار خوب قبول دارند، ولی معمولاً جذابیت جنسی برای مردان ندارد. اگر بخواهد ازدواج کند، لازم است آفرودیت و هرا را در خود فعال کند. اگر مایل نباشد ازدواج کند، جاه‌طلبی‌های شغلی‌اش زندگی‌اش را کامل می‌کند.

آرتمیس علاقه‌ای به ازدواج ندارد. معمولاً با مردان رقابت و دعوا می‌کند.

هستیا همه مردمان، زن و مرد را دوست دارد و درعین‌حال محبت خود را نشان نمی‌دهد. اگر ازدواج کند، به همسرش وفادار است. اگر ازدواج نکند، برایش اهمیت ندارد.

هرا عاشق ازدواج است. به‌راحتی وارد رابطه می‌شود و اگر ببیند رابطه منجر به ازدواج نیست، به‌سادگی قطع رابطه می‌کند. عاقبت با مردی موجه ازنظر اجتماعی ازدواج می‌کند. پس از ازدواج، به همسرش وفادار است.

پرسیفون به‌راحتی عاشق می‌شود. به‌راحتی وارد رابطه می‌شود. متأسفانه در ارتباط با مردان ممکن است مورد سوءاستفاده مالی، جسمی یا عاطفی قرار بگیرد. نمی‌داند می‌خواهد ازدواج کند یا خیر. اگر خانواده‌اش سنتی باشند، او را شوهر می‌دهند، بی‌آنکه خودش علاقه چندانی داشته باشد. پس از ازدواج ممکن است خیانت کند. اگر روابط موازی داشته باشد، بشدت دچار عذاب وجدان می‌شود.

دیمیتر به خاطر بچه‌دار شدن و معمولاً در سنین پایین هم ازدواج می‌کند. شوهرش را مثل یک بچه‌تر و خشک می‌کند. ممکن است با مرد کوچک‌تر از خود ازدواج کند. مردهای تنبل و بیکاره و بچه‌ننه عاشق داشتن زنی با کهن‌الگوی دیمیتر هستند.

 

 

 

به خاطر داشته باشیم دو یا سه کهن‌الگو در روان ما غالب‌تر از سایرین هستند، ولی همه زنان به هفت کهن‌الگو دسترسی دارند و در شرایط مقتضی می‌توانند از توانایی‌ها و موهبت‌های همه آن‌ها استفاده کنند. برای مثال وقتی می‌خواهیم دل مردی را ببریم، آفرودیت دلربا جلو می‌آید، یا اگر به پول و شغل احتیاج داشته باشیم، آتنای دانا کمک می‌کند، اگر حقمان را زیر پا گذاشته باشند و بخواهیم از گلویشان بیرون بکشیم، آرتمیس قهرمان میداندار می‌شود، وقتی می‌خواهیم ازدواج کنیم، هرای تاجدار، آستین بالا می‌زند، موقع بچه‌داری، دیمیتر مهربان یاری می‌کند، اگر لازم باشد شفای درون پیدا کنیم، پرسیفون معصوم امور را به دست می‌گیرد و اگر خدای‌نکرده عزیزی را از دست بدهیم و مصیبتی زندگی‌مان را تکان بدهد، هستی‌ای مقدس، اوضاع را آرام می‌کند.

 

 

به پایان آمد این دفتر... حکایت همچنان باقی...

دنیای کهن‌الگوها شیرین و پر از افسانه است. امیدوارم از این ابرمقاله لذت برده و استفاده کرده باشید.

 

 

راستی... زنانی که مشهور هستند و عکسشان و نامشان همه‌جا هست، آتنای قوی دارند. حتی آفرودیت هایی مثل جنیفر لوپز، ریحانا، جی جی حدید، آتنای قوی دارند که با پشتکار شغل و حرفه‌شان را دنبال کرده و به شهرت و پول رسیده‌اند. بقیه کهن‌الگوها معمولاً مشهور نیستند.

 

 

 

ابر مقاله چیست؟

مقاله معمولی حدود 2 هزار کلمه است، ولی ابر مقاله بیش از 10 هزار کلمه است. درواقع ابر مقاله یک کتابچه کوچک است با اطلاعات جامع و کامل درباره یک موضوع. ابرمقاله کهن الگوهای زنانه 18000 کلمه است.

 

در وب‌سایت گیس گلابتون سه ابر مقاله دیگر هم وجود دارد:

مهارت‌های زندگی برای خانم‌های تحصیل‌کرده

راهنمای کامل برای خانم‌های مجرد

راهنمای کامل برای خانم‌های متأهل

 

و ابرمقاله کهن‌الگوها، چهارمین ابر مقاله گیس گلابتون است. نوشتن این ابرمقاله برای من 14 ماه زمان برد. امیدوارم دوستش داشته باشید و برایتان مفید باشد.

 

 

 

 

 

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

yosra

ممنون گیس گلابتون عزیز😍😍 چه بحث خوبی رو شروع کردین،منتظر ادامه این ابرمقاله هستیم با قلم زیبای شما

پاسخ
گیس گلابتون

سپاسگزارم از کلمات محبت آمیز شما و خوشحالم این مبحث را دوست داریدقلب

پاسخ
شایسته

سلام گیس گلابتون عزیزلبخند
خیلی خوشحال شدم که دیدم درباره ی کهن الگو ها یک ابر مقاله دارین می نویسین و واقعا ممنونم.
این موضوع جزء موضوعات مورد علاقه ی منه و دلم میخواد بیشتر دربارش بدونم.
مخصوصا قسمتی که درباره ی پرسیفون و اودری هیپورن نوشتین، خیلی برام جالب بود.
متشکرم بابت مقاله ی خوبتونگلقلب

پاسخ
گیس گلابتون

بله متاسفانه این روزها چنان پرسیفون را می کوبند که دلم ریش میشود. لازم است به پرسیفون یادآوری کنیم چقدر دوست داشتنی است.

پاسخ
animani
http://howtobehappy.blogfa.com

مرسی واقعا از این مقاله خوب
دوس داشتم یه چیزی رو بگم
من توی خیلی از این تست ها آفرودیت خیلی بالا تو شخصیتم نشون میده. نمی دونم هم این تست ها درست هستن یا نه.
ولی من نه اون مدلی که این آقایون از آفرودیت تعریف می کنن زندگی کردم نه اونطوری بهم مزه میده. من تا بحال با 2 تا آقا تو زندگیم آشنایی داشتم و خیلی هم نسبت به تصور هر کسی، دیر اقدام به آشنایی با آقایون کردم. ولی مثلا از بچگی عاشق رقص و نقاشی و قصه گویی و ....بودم!
جالبترین - و خنده دارترین - موضوعی که اینا میگن و خیال می کنن اینه که آفرودیت رو فقط با روابط زیاد داشتن می شناسن. در حالیکه واقعا ربطی نداره، و تا اونجا که من خوندم و دیدم! این تایپ بیشتر مربوط به "خلاقیت" داشتنه .
اینها خیال می کنن آفرودیت همینطوری میره با هر کسی ارتباط می گیره، درحالیکه اشتباهشون اینه که آفرودیت با هر کسی "خودش" ازش خوشش بیاد ممکنه تصمیم بگیره ارتباط بگیره، نه هرکسی که اون از آفرودیت خوشش بیاد! ولی آفرودیت هم از نارسیس و پاریس و امثالهم خوشش میومد نه یه آقای پیرپسر با طول و عرض اندازه هم و اخلاق و قیافه فلان!
متاسفانه الان روانشناسی های زرد وسیله خوبی برای درآمد شده و ملت ما هم یه آمادگی زمینه ای برای شنیدن تحقیر دارن که این روانشناس آبکی ها از این قضیه خیلی خوب استفاده می کنن. :(

پاسخ
گیس گلابتون

بله آفرودیت با هرکه که بخواهد رابطه برقرار می کند، نه با آنکه او را بخواهد. آنان که تن به رابطه می دهند بدون این که میلی داشته باشند، پرسیفون هستند. البته آفرودیت الهه س.ک.س است و رابطه مستقیم با لذت بردن از رابطه جنسی دارد. طبق نظر فروید، میل جنسی رابطه مستقیم با خلاقیت دارد.

پاسخ
yaldaaa_1400

تشکر از شما بابت این ابر مقاله.. لطفا اگه شرایطش فراهم بود با این قلم روان در مورد چاکراها هم برامون بنویسین... ممنون عزیز دل

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم. کهن الگوها مبحثی علمی است، ولی چاکراها نیستند. درباره متافیزیک مقاله خوبی دارم. اگر مایل بودید، به کمک جعبه جستجو سرچ کنید و مطالعه بفرمایید.

پاسخ
آهو۱۹۹۰

درود بر شما 🌹 دست
یه نکته رو دوست داشتم بگم.. تو جوامع سنتی مردسالار(مثل جامعه خودمون) بطور سنتی همیشه فقط کهن‌الگوهای هرا و دیمیتر که هویتشون وابسته به مرده تکریم میشده(و بعضا تو شهرای سنتی مثل اصفهان که من زندگی میکنم هنوز این مساله رواج داره ولو ناخودآگاه) و نهایتاً پرسیفون بعنوان دختری وابسته و مطیع! (من خودم گمون نمیکنم ذاتاً پرسیفون باشم.. و توی تستا آتنا و آفرودیت و آرتمیسم درصدر بودن همیشه و با این وجود اغلب ازم انتظارات پرسیفونی میره گویا)
ولی هیچ‌وقت فردیت و بی‌نیازی یک زن(هستیا)، اهداف و بلندپروازی‌هاش(آتنا و آرتمیس) به رسمیت شناخته نمیشه متاسفانه! آفرودیتم که شما اشاره داشتید بخاطر مذهب از همون دوران مدرسه تو دخترا سرکوب میکنن و جالبه از اون طرف موقع ازدواج یهو میگن واسه شوهراتون دلبر بشید!
میخواستم بگم اینم یکجور از ی طرف بوم افتادنه متاسفانه 😔

پاسخ
گیس گلابتون

بله. همین است که می فرمایید. متاسفانه

پاسخ
nazigh

سلام
مقاله خوبی بود، یه بخشی شو خوندنم تا سر پرسیفون. چون دغدغه م نبود گذاشتم سر فرصت بخونم.
من یه آتنا تایپم. به شدت عاشق درس خوندن، مطالعه، تحقیق، یادگیری، شرکت در وبینار، گوش دادن به سخنرانی و هر چیز آموزشی هستم. از ۲۴ ساعت روز ۲۵ ساعتش رو دوست دارم یاد بگیرم. اگه منو تو اتاق در بسته بدون هیچ امکاناتی و نیاز به خوراک، پوشاک، وسایل گرمایشی- سرمایشی و هر چیز دیگه جز امکانات آموزشی حبس کنند تمام مدت خودمو آموزش میدمو حال میکنم. از اون طرف هرای به شدت ضعیف و احتمالا آرتمیس پایینی دارم واسه این تو هیچ کدوم موفق نبودم نه تونستم همسرمو پیدا کنم نه پول و پله ای دارم ولی تا دلتون بخواد تو زمینه های آموزشی خودم مطلع. اگه ۲۰ سالم بود نه به ازدواج فکر میکردم نه شغل و درآمد ولی چه کنم که ثانیه شمار سنیم داره تیک تاک می‌کنه و به پایان ازدواج در وقت مقرر و ثبات شغلی و مالی نزدیک میشم. اگه سن ازدواج در ایران بالا نرفته بود یعنی تو زمان مادربزرگم زندگی میکردم جز دخترای .. محسوب میشدم و کلا خودمو باخته بودم ولی بازم جای خوشحالیش باقیه. هرا اونقدر در من پایینه که بعد از این همه آشپزی و انجام کارای خونه، رسیدگی به ظاهر و خانمی بودن هنوز نتونسته تو وجود من خودشو بالا بکشه، یه دلیل دیگه شم افسردگی پنهانه که با توجه به شرایط زندگی واسم پیش اومده.
به هر حال آگاهی از کهن الگوها باعث میشه تو فعالیت هامون از هر جنبه (ازدواج، کار، ثروت، تحصیل، ..) موفق باشیم. اگه گیس گلابتون حرفی از هرا نمیزد من متوجه نمی‌شدم ضعیف بودن این کهن الگو باعث بی احساسیم به ازدواج شده. البته موضوعاتی دیگه هم دخیلند مثل پایین بودن اعتماد به نفس، افسردگی خفیف، ... که من به کمک آموزش های گیس گلابتون در خداحافظ خشم، وبینار اعتماد به نفس در ۶۰ دقیقه، شادابی پایدار، هدف‌گذاری برای آدم های باهوش و کلی دیگه تونستم این ها رو تا حدود زیادی حل کنم.
دوست دارم علاوه بر اینکه از کهن الگوها های زنانه به تفصیل گفته میشه کهن الگوهای مردانه هم تا این اندازه بررسی شه تا من وجود اونا رو در خودمون کمرنگ کنیم و مردی که داریم باهاش زندگی یا کار میکنیم رو بهتر بشناسیم شاید هم در تعدیل کهن الگوهاش بهش کمک کنیم.

پاسخ
گیس گلابتون

فرناز جان، پرسیفون در شما قوی است. پرسیفون هم عاشق یادگیری است و دوست داره مطالب زیادی یاد بگیره. شخصی که آتنای قوی دارد فقط تحصیل نمی کند، بلکه شغلی دارد که در آن پیشرفت می کند. در واقع مهمترین افتخار و دستاورد آتنا، شغل رو به پیشرفت اوست. آتنا اعتماد به نفس بالایی دارد.
علاقه به یادگیری، نداشتن شغل یا عوض کردن متعدد شغل، پایین بودن اعتماد به نفس، افسردگی و اضطراب، همگی نشانه پرسیفون بالاست. حتی بی علاقگی به ازدواج هم یکی از نشانه های پرسیفون است.

پاسخ
nazigh

واااااااای من برم ببینم پرسیفون کیه اضطراب

پاسخ
گیس گلابتون

پرسیفون خوبه. من که انرژیشو در وجودم دوستش دارمقلب

پاسخ
nazigh

منم کمی دوسش دارم حالا که متوجه شدم کی هست و آزمون شو دادم گل

پاسخ
بهار

وای خیلی زیبا بود این ابر مقاله وخیلی پر پیمون مرسی که مینویسید.مرسی مرسی عزیزم.

پاسخ
گیس گلابتون

سپاسگزارم. لطف داریدگل

پاسخ
Mina azizi

سلام خانم دکتر
خیلی عالی بود ممنون از لطفتون ،من در مورد شخصیت خودم کاملا گیج شده بودم که چرا نه کارم رو خوب انجام میدم و نه خانه دار خوبی هستم. دقیقا هر ویژگی که برای پرسیفون ذکر کردید رو من دارم .

پاسخ
گیس گلابتون

پرسیفون شهودیه و همدل. من پرسیفون وجودم را دوست دارم.

پاسخ
شایسته

سلام گیس گلابتون عزیز
ممنون که ادامه ی مقاله رو می نویسید، امروز صبح با دیدن ایمیلتون سریع اومدم و ادامه ش رو خوندم و به پیشنهادتون میخوام اعتماد به نفس در 60 دقیقه رو تهیه کنم فقط یه سوال داشتم (البته با کمی خجالت!) آیا به زودی خبری از تخفیف برای این محصول هست؟

پاسخ
گیس گلابتون

بله. الان سی درصد تخفیف دارد.

پاسخ
sarafaramarzi

سلام گیس گلابتون عزیز
من حس میکردم این ارکتایپ ها و داستاناشون بیشتر جنبه ی افسانه و داستان هست ولی توضیح شما از پرسیفون باعث شد که جنبه های این ارکتایپ رو توی روان شناسی متوجه بشم .ولی هنوز هم فکر نمیکنم تمام ویژگی های پرسیفون تو کسی با ویژگی پرسیفون باشه .یعنی من اهل یادگیری هستم ، کنجکاو هستم اما مسئولیت پذیر هم هستم . و خب اینکه دو ویژگی کنجکاوی و بی مسئولیت بودن رو در اسمی به نام پرسیفون بگذاریم هنوز برای من سواله ...که چرا علم روان شناسی همچین دسته بندی داره ؟
خیلی ممنون بابت مقالتونگل

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. در ابتدای این مقاله نوشتم هیچکس فقط یک کهن الگو در وجودش فعال نیست. ما الهه نیستیم که کاملا مشخصات الهه را بروز دهیم. ما انسان هستیم. معمولا دو سه تا از کهن الگوها در ما فعال است و بقیه سرکوب شده اند. من شما را نمی شناسم ولی اگر اهل یادگیری، کنجکاو و مسئولیت پذیر هستید، شاید آتنا در شما قوی تر از پرسیفون باشد. عرض کردم که شما را نمی شناسم و ممکن است بکلی در اشتباه باشم. به نظرم اجازه بدهید ابرمقاله و معرفی همه کهن الگوهای زنانه تمام شود تا شما شناخت بهتری درباره خودتان داشته باشید. در آخر پرسیدید چرا در روانشناسی چنین دسته بندی شخصیتی وجود دارد؟ یکی از کارهای مهم دانشمندان دسته بندی است. شیوه های متفاوتی برای دسته بندی وجود دارد و دسته بندی بر اساس کهن الگوها یکی از این شیوه هاست.

پاسخ
faazi

سلام گیس گلابتون جون، ممنون از مقاله بسیار زیبا و مفیدتون. من خیلی مشتاقم که محصولات شما رو تهیه کنم. افرادی که خارج از ایران هستند چطور می‌تونن این محصولات را خریداری کنند؟ من قبلان ازتون خرید کردم منتها از ایران برام پرداخت کردن ولی الان با توجه به شرایط مالی داخل کشور ،نمیتونم این درخواست رو داشته باشم. خیلی ما رو خوشحال می‌کنید اگر این امکان رو برای ما فراهم کنید.

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. ممکنه خواهش کنم از طریق ایمیل با من مکاتبه داشته باشید. شاید بتوانیم راهی پیدا کنیم. این ایمیل من است:
gisgolabetoon0@gmail.com

پاسخ
nazigh

سلام به پرسیفونی های عزیز

اینم از مقدار انرژی پرسیفون در من:
- من جوانتر از سنم میزنم و روحیه شاد دخترانه دارم
- کنجکاوم ولی عاشق تفریح و بازیگوشی نه
- عاشق یادگیری و تجربه های جدید
- هیچ وابستگی به مادرم ندارم اصلا دوست دارم تا میتونم ازش دور شم
- انعطاف دارم و با شرایط تا حدودی تطبیق میدم خودمو. با آدم ها تا حدودی کنار میام ولی از طرفی کمی منفعل، بی هدف و ضعیف هستم ولی مطیع نه و مسوولیت پذیری خوبی دارم. برای احقاق حق دوست دارم دیگرانی که زورشون میرسه حمایتم کنند ولی اینکه کارهامو انجام بدن، نه.
- قبلنا هیچ حرفی نمیزدنم و اجازه میدادم تا میتونند ازم سو استفاده کنند و آسیب های زیادی از این بابت خوردم ولی از وقتی جسارت داشتن و مذاکره رو تو پکیج «خداخافظ خشم» آموختم شرایطم به کل تغییر کرد هر چند هنوز جای کار داره. به جای ابراز خشم خودخوری میکردم حتی یک کلمه از خودم با قدرت و جسارت دفاع نمی‌کردم و اجازه میدادم بازی رو به آدم های خودخواه و مستبد که تلاش میکنند منو مقصر و تحت کنترل خودشون درآرند ببازم، همیشه میباختم. تنها زمانی می‌بردم که طرف مقابل آدم خوب و منصفی بود. بی هدفی من که تحت علاقه و سلیقه دیگران شکل گرفته بود و اینکه اجازه میدادم منو تحت سلطه و کنترل خودشون درآرند از من موجودی بسیار باخته، غمگین و مضطرب ساخته بود طوری که فکر میکردم اگه اونا بخوان میشه نخوان هیچ وقت و هیج جا نمیشه. ولی الان یه آدم دیگه شدم با اعتماد به نفس و شاد ولی نه کامل. هنوز اون خلأ ها رو دارم واسه اینه که تو ازدواج، کار، ثروت، تحصیل و .. هنوز موفق نشدم. هنوز احساس سردرگمی و بی هدفی، بی انگیزگی و عدم اشتیاق رو دارم که باید حل کنم.
- نرم و منعطف تا حدی هستم ولی برای تصمیم‌گیری وابسته به دیگران نیستم. تردید و دو دلی در تصمیماتم ندارم و تکلیفم به طور کلی با خودم مشخصه.
- براحتی جذب جنس مخالف نمیشم اتفاقا آدم سفتی هستم و مشتاق روابط جنسی نیستم. دوست دارم با مردهای بزرگ تر از خودم زندگی کنم نه رابطه!! اونم به دلیل نیاز به ناجی نیست به دلیل پخته بودن آنهاست که میپسندم. نه اغوا میشم نه وارد روابط موازی.

اوه ه ه ه ه ه ه
آزمونمو دادم. مشخص شد بخشی از وجود من پرسیفونه. اون بخشی که مربوط به سردرگمی و بی هدفی، شاد نبودن، نیاز به حمایت و توجه، ... هست

نقاط ضعف پرسیفون:
دودولی و تردید ×
وابسته بودن ×
پایین بودن اعتماد به نفس ✓

نقاط قوت پرسیفون:
عشق به یادگیری. ✓
انعطاف پذیری و خوب کنار آمدن با آدم ها ✓×

جذابیت رو احساس میکنم تو خودم تا حدودی داشته باشم اینجوری که دیگران القا میکنند. هیچ گاه دوست نداشتم آفرودیت باشم و گاهی که تلاش کردم باشم شاید زیباتر و جذاب تر به نظر بیام کلا همشو پاک میکردم.

از اونجایی که مشخص شده کمی پرسیفون و آتنا هستم و هیچ هرا، برای تعادل انرژی لازم شده آتنا و هرا رو تو خودم بکشم بالا. آتنا شدن هنوز برام راحت تره تا هرا شدن! برای آتنا باید هم آموزش هم کارم رو توسعه بدم، برای هرا‌ مسوولیت پذیری زندگی متاهلی رو باید تقویت کنم.

در حال حاضر این تمرینات گیس گلابتون بیشتر به کارم میاد:
- مدیریت زمان در شش روز و نصفی
- هدف‌گذاری برای آدم های باهوش
- تمرینات بهترین سال زندگی
- شادابی پایدار
- محصولات ازدواج


متوجه شدم در مقوله ازدواج یه مقدار دیمیتر هم هستم یعنی شوهر رو به خاطر خودش نمی‌خوام بلکه واسه این که بهم بچه بده! تازه بچه رو هم واسه این می‌خوام که از خودم فرزندی داشته باشم... واااااااای من چقدر بدم آخه ارزش انسان ها برام باید اینقدر باشه! عاشق تحصیلم ولی ازدواج برام وسیله فرزند آوری!! از خودم بدم اومد باید این انرژی رو از بین ببرم. ازدواج مقدسه داشتن فرزند داشتن کاری الهیه چرا باید حس من به ازدواج در این حد باشه!! خدایا منو ببخش و اصلاحم کن.
باید هر جور شده هرا رو ببرم بالا. کاش مقاله بعدی گیس گلابتون در مورد هرا و به تفصیل باشه.

پاسخ
گیس گلابتون

فرنازجون، قرار نیست از خودمون بدمون بیادها. قرار است خودمان را بشناسیم و سپس خود را همانگونه که هستیم بپذیریم. در حال حاضر برای شما مرد به عنوان همسر اهمیتی ندارد، ولی دوست دارید بچه داشته باشید. این موضوع هیچ اشکالی ندارد. ممکن است ازدواج والدین شما ازدواج خوبی نباشد و به همین دلیل شما دوست ندارید متاهل شوید و از طرفی چون قلب مهربانی دارید دوست دارید فرزندی داشته باشید که او را مطابق بهترین ها پرورش بدهید. البته همانطور که نوشتم اینها فقط حدس است و ممکن است من بکلی در اشتباه باشم. در هر صورت هرگززززز از خودتان بدتون نیاد و همیشششششه خودتونو دوست داشته باشید. بعلاوه اصلا کی گفته شما حتما باید ازدواج کنید؟ اگر آتنا را به مجرای پولسازی برسانید می توانید مستقل زندگی کنید و شاید هرگز لازم نشود ازدواج کنید. پس لازم نیست خیلی به هرا گیر بدهید چون نسبت بهش مقاومت دارید. بچسبید به کار و درآمدزایی. اگر تا سال دیگر درآمد خوبی داشتید و دلتان خواست برگردید به بالا بردن هرا.

پاسخ
nazigh

چقدر دوست داشتم این حرف ها رو بشنوم بهم بگن هر موقع دوست داشتی ازدواج کن اصلا دوست نداشتی بی خیال شو.. چقدر خوبه کسی پیدا شده آدمو درک کنه به جای سرزنش کردن قوت قلب بده و حامی باشه.. بله، قبول دارم صحبت های شما رو ولی احساس میکنم یه ایرادی تو‌ کارمه که این حس رو گاهی دارم و جذب هایی میکنم و گاهی به کل ناپدید میشه و من میمونم و لذت دنیای مجردی. فکر میکنم ۲۰ سالم‌ بود میتونستم این موضوع رو بپذیرم ولی الان که بالای ۳۵ سالمه ب نظرم طبیعی نیست...
رابطه پدر و مادرم خوبه ولی هیچ زندگی ۱۰۰٪ کامل نیست. دارم کتابشو میخونم به زودی مطرح میکنم قضیه از چه قراره..
ممنونم که با حرفای سنجیده قلبمو‌ آروم کردید هر کس دیگه بود میزد تو ‌ذوقم. امید دارم با بالا رفتن آتنا، هرا هم در من متجلی شه

پاسخ
گیس گلابتون

درست میشه عزیزدل. انشالله زندگی بزودی به همان روالی می افته که شما دوست دارید.

پاسخ
nazigh

آمین گل

پاسخ
nazigh

آخ جوووووون هرااااا
دوست داشتم مقاله مفصل بعدی راجب هرا باشه ممنونممممم برم بخونم بغل

پاسخ
گیس گلابتون

امیدوارم براتون جالب باشه.

پاسخ
nazigh

جالب بود :)
نسبت به مقاله قبلی مفصل تر و بهتر بود فقط اگه اطلاعات بیشتری بدست آوردید به مقاله هرا اضافه کنید. چون این انرژی در من ضعیفه دوست دارم که بیشتر بدونم و خودمو بسازم.
خوب من در زمینه ازدواج بیشتر دیمیتر هستم یعنی علاقه به بچه نه حتما همسر دارم. دارم تلاش میکنم با بالا بردن انرژی هرا تبدیل به خانمی شم که اول به ازدواج حس پیدا کنم دوم به همسرم اهمیت بدم اونو فقط به خاطر بچه نخوام و نسبت بهش سرد و بی روح نباشم. دارم فیلم های آشپزی از اینستاگرام نگاه میکنم بعضی روزا پخت و پز هم میکنم، عکس آقایونی که ظاهرشون به دلم میشینه رو از اینترنت میگیرم، سحرخیز بودن، یکسره و تو زندگی کمی سریع تر بودن هم احساس خوبی بهم میده اینجوری حس میکنم روی زندگیم مسلطم و میتونم مسوولیت دنیای متاهلی رو هم بعهده بگیرم. موارد اینچنینی رو لیست کردم و هر بار دارم رو یکی کار میکنم تا تغییرم بده. تبدیلم کنه به یه آدم بیش از پیش مسوولیت پذیر با انرژی بالای هرایی و آماده برای زندگی مشترک.

پاسخ
nazigh

یادمه تو همسرگزینی ۱,۲ در مورد هرا بیشتر توضیح دادید. اونجا حرفی از هرا نزدید فقط گفتید تغییر تو ظاهر و رفتار بدید یا تو اون ۵ تا Track تو شماره ۵ گفتید برید تو حالت روحی متاهلی به این صورت: ناخن ها یک سانت بلند باشه نه اندازه پنجه درندگان، لاک نیود، مانتو به شدت کوتاه و چسبون نپوشید، رنگ قرمز و نارنجی استفاده نکنید، برید بازار جهیزیه انتخاب کنید، فکر کنید ازدواج کردید و همسرتون با خستگی میاد خونه شما رو چه جوری باید ببینه...‌ کلی جزیی تر. فکر کنم اینجا بشه ازش استفاده کرد تا مقوله هرا پرتر شه

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. در اینجا به مقاله اایی لینک دادم که همین مطالبی که می فرمایید در آن نوشته شده. آیا روی لینک مقاله کلیک کرده اید؟

پاسخ
nazigh

اون سه تا لینک که در مورد هرا تو مقاله دادید؟ بله، اونا رو خوندم مربوط به مجردها رو هم کار کردم

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم. به نظرم اطلاعات کافی درباره هرا ارائه دادم. مطمئنا اگر کسی می خواهد بیشتر درباره کهن الگوها بخواند، لازم است منابع را مطالعه کند که مهمترین منبع را هم معرفی کردم. کتاب خانم دکتر شینوا بولن و اگر کسی می خواهد ازدواج کند و اطلاعات بیشتر بخواهد، لازمه فوق سری را تهیه کند. اطلاعاتی مثل اندازه ناخن و رنگ لباس و ... برای افرادی که علاقه به ازدواج ندارند، سوءتفاهم ایجاد می کند.

پاسخ
nazigh

با تشکر از شما گل
این کتاب رو فیدیبو‌‌ داره ممنون از معرفی

پاسخ
شایسته

سلام گیس گلابتون عزیز
من همچنان از اول تا الان که هرا رو مطالعه کردم، پیگیر این مقاله هستم. خدا میدونه چقدر منتظر بودم تا نوشتن این مقاله رو شروع کنینقلب
هنوزم جامعه به دخترا فشار میاره که به تحصیل و شغلشون بچسبن و تا اون جایی که میتونن اونو ارتقا بدن. به نظر من، موج بد تری که ایجاد شده اینه که انتظار دارن هم در زمینه ی تحصیل و شغل و هم در ازدواج و همسرداری و بچه داری نمونه و تک باشی!!!

پاسخ
گیس گلابتون

چنین چیزی امکان پذیر نیست. مهم نیست از ما چه انتظاری می رود. بلکه مهم است ما توانایی های خود را بشناسیم و به بهترین وجه از آن استفاده کنیم.

پاسخ
شایسته

راستی یه سوال داشتم:
به نظرتون اگه یه آفرودیت در خانواده ای مذهبی و بسته به دنیا بیاد، چه سرنوشتی براش رقم میخوره؟

پاسخ
گیس گلابتون

اگر آتنا را در خود پرورش بدهد، سرنوشتی بسیار خوب. اگر آتنا را پرورش ندهد، سرنوشت بدی دارد، حالا در هر جور خانواده ای که به دنیا بیاید.

پاسخ
Fateme.t

سلام ، اول کتاب نیمه تاریک وجود رو بخونید و تمریناتشو انجام بدید ، آفرودایتی که در خانواده مذهبی بزرگ شده معمولا خطرناکه ! چون اصطلاحا تو دهنی زیاد خورده ! مثلا وقتی خیلی بچه بوده آهنگی تو تلوزیون پخش شده ، این دختر کوچولو ی زیبا و دلبر شروع کرده رقصیدن و قر دادن ، یکهو صد نفر بهش حمله کردن ، سریع تلوزیون رو خاموش کردن و باهاش مثل یه مجرم توبیخ گرانه رفتار کردن ( صحنه ای که خودم به عینه دیدم ) ، یا زمانی که افرودایتی نوجوان بنا به خاصیتش دوست داشته زیباتر به نظر برسه ولی بابت تمیز کردن ابروهاش مورد توهین و قضاوت خانواده و مدرسه و .‌. قرار گرفته ، مادری که مدام بهش گیر میده چرا ده بار تو روز لباستو عوض میکنی ؟ چرا انقدر تنگ می پوشی ؟ چرا موهاتو اون مدلی بافتی ؟ این چه رنگ جلفیه می خوای انتخاب کنی ؟ و .. به مرور این دختر افرودایتی سرکوب کردن و انکار کردن ویژگی های بنیادین شخصیتشو یاد گرفته ، فکر میکنه دختر خوبی شده !!! اما قضاوتی که در مورد دیگران میکنه روحیه اش رو به شکل سایه نشون میده : مثلا میگه فلانی رو ببین چقدر جلفه ، عین ... ها رفتار میکنه ، چقدر اون دختره با قر راه می ره حتما خرابه ! چرا شوهر فلانی نمی زنه تو دهن زن ... اش و جمعش نمی کنه ؟! و ..
این زنای افرودیتی معمولا خطرناکن ، اینا همونایین که بعد ده سال زندگی وفادارانه یکهو به شوهرشون خیانت میکنن چون تحت تسخیر سایه شون قرار گرفتن

اول کتاب نیمه تاریک وجود رو بخونید
یاد بگیرید بر خلاف خانواده نسب به افرودایتی درونتون مهربان و حامی باشید ( کتاب شفای کودک درون هم کاربرد داره چون افرودیت عنصر شبه کودکه و با پرسفون قرابت زیادی داره )
سپس برید سراغ قوی کردن آتنا ، خلاقیت تونو به سمت هنر و جلوه های اون هدایت کنید مثلا ارایشگری ، معماری ، طراحی لباس و .‌.
کم کم مدار انسان های اطرافتون رو تغییر بدید


پاسخ
raha-gh

سلام خانم دکتر جان
بسیار مقاله‌ ی جالب و خواندنی بود. ممنون از وقتی که برای آگاهی بیشتر ما می گذارید. من به شخصه خیلی بیشتر با خودم آشنا شدم و به طور مثال فهمیدم که شخصیت من ترکیبی از آتنا، پرسیفون و هستیا هست. و جالبتر برام این بود که در برهه های خاصی از زندگی یکی از این شخصیت ها بیشتر بروز می کنه. کاش شخصیاتهای مختلف مردانه رو هم بررسی کنید. منتظر بقیه مقاله خوبتون هستیم.گل

پاسخ
گیس گلابتون

خوشحالم از مطالعه اش لذت بردید.

پاسخ
mamanak

خانم دکتر جان سلام
وقت بخیر
پیامم ربطی به این مقاله نداره، یه سوال کلی هست
چطور امکان داره من فایل هایی رو که قبلا خریدم با این اکانت رو ببینم
فکر کنم دوره پاکسازی روح رو خریدم...ولی دقیق خاطرم نیستش

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. لطفا از طریق ایمیل مکاتبه بفرمایید. ممنونم

پاسخ
nikbin

سلام به خانم دکتر نازنین و اعضای محترم سایت گیس گلابتون.
یک سوال دارم. آیا صدای خوش و آوازه خوانی جز ویژگی های آفرودیت هست؟ یا به عبارت دیگر سوالم این هست که: بانوهای اواز که صدای خوش دارند مثل بانو پریسا، بانو شکیلا و... که آوازه خوان هستند (ولی از رقص به همراه آواز استفاده نمیکنند) هم آفرودیت تایپ هستند؟

پاسخ
گیس گلابتون

بله. بعلاوه توانایی قرار گرفتن در مرکز توجه برای ارائه هنر و جلوه گری، از توانایی های آفرودیت است.

پاسخ
rafa

خیلی جالب بود؛ متشکرگل.

گیس گلابتون عزیز، برام یک سئوال پیش اومد که ممنون میشم جواب بدید.
آیا ممکنه دختری همزمان پرسیفون و آفرودیتش با هم قوی باشن؟ مثلا یک دختر با آتنای قوی که توی هر جمعی برای مردان جذابه و مردانِ سنین مختلف دنبالشن ولی هیچوقت بازیچه مردان نمیشه و مردان رو دنبال خودش میکشونه، اعتماد به نفس بالایی هم داره و توی جمع ها به سرعت دیده و شنیده میشه، و وابستگیش به مادرش و بقیه خیلی کمه. ولی در عین حال روحیه و چهره و رفتارهای دخترونه داره و از روشهای دلبری کردن با جسم زنانه اش و آرایش مو و چهرۀ زنانه هم زیاد استفاده نمیکنه و زنانه رفتار کردن رو دوست نداره. چنین شخصیتی بیشتر آفرودیته یا پرسیفونه؟!! قبلا فکر میکردم که چنین ویژگیهایی مربوط به آفرودیته ولی الان با خوندن مطلب شما شک کردم که شاید پرسیفون باشه! متفکر
انگار روی کاغذ یک سری تناقضها دیده میشه در همزمانی آتنا+ پرسیفون+آفرودیت. درست میگم؟!

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. به نظر میاد ترکیب خوب و مناسبی از آتنا و آفرودیت است که معجونی بشدت جذاب و کارا می سازد. البته فقط بر اساس نوشته های شما دارم نظر می دهم. ویژگی های پرسیفون که شما تشخیص دادید، کجاست؟ شما آنها را ننوشتید و یا من نتوانستم در نوشته شما تشخیص بدهم. ممکن است ویژگی های پرسیفونی این شخص را مجدد بنویسید؟

پاسخ
rafa

مرسی برای پاسختون.
در واقع چیزی که باعث شک شد برام، ویژگی هایی هستند که برای پرسیفونه نوشته شده اند:
1- پرسیفون دخترانه است، روحیه شاد دخترانه دارد و حتی در سنین بالاتر چهره جوانی دارد (و به جای رنگهای قرمز، عاشق صورتی هاست)
2- کنجکاو و عاشق تفریح و بازیگوشی است.
3- عاشق یادگیری و تجربه های جدید است.
بیشتر شماره 1 و 2 من رو به شک انداختن. چون چیزی که متوجه شدم اینه که آفرودیتها خیلی زنانه‌گون رفتار میکنن و سعی میکنن با جذابیتهای جنسیتی‌شون، مثلا انحناها و برجستگیهای زیبای بدنشون از همه مردها دلبری کنند، ولی مدل دلبری پرسیفونها گونه دیگه ایه.
(شاید هم من ویژگی ها رو به درستی برداشت نکردملبخند)

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. من هنوز آفرودیته را معرفی نکردم. آفرودیتها همیشه جوانتر از سنشان به نظر می رسند. جذاب هستند، بشدت، ولی تلاش نمی کنند دلبری کنند. دلبری در ذاتشان است. آفرودیت عاشق تفریح و بازیگوشی است. من شما را نمی شناسم و نمی دانم آفرودیت هستید یا پرسیفون، ولی برداشت شما از آفرودیت درست نیست.

پاسخ
rafa

مرسی از توضیحتونگلگل
آفرودیت رو جاهای دیگه خونده بودم کمی. بر اساس توضیحات شما بله برداشتم اشتباه بوده، تصورم این بود که آفرودیتها برای دلبری تلاش میکنند و موفقند در این تلاش. ممنونملبخندگل

پاسخ
nikbin

سلام به خانم دکتر نازنین.
در افسانه کهن الگوها، آیا پرسیفون فرزندی هم دارد؟ فرزندی که پرسیفون پرورش میدهد ، چگونه فرزندی است؟

پاسخ
گیس گلابتون

بله. از دو فرزند برای او نام برده می شود که از نظر کهن الگویی ارزشمند نیستند. آیا سوال شما درباره خودتان است و اینکه چگونه فرزندی پرورش خواهید داد؟

پاسخ
nikbin

خیر. دلیل سوالم این بود که در یکی ازکامنت ها آمده بود که تعداد زیاد پرسیفون تایپ در ایران داریم ، میخواستم حدودی بدونم نسل آینده به چه سمت و سویی کرانه میکنه.
در اینستاگرام که در صفحه گیس گلابتون صحبت بود، یکی از خانمها (که احتمالا جامعه شناس بودند) میگفتند که نسل کنونی با مادران هراتایپ یا دیمیترتایپ سنتی و مذهبی پرورش یافتنه اند و ... شاید دلیل بعضی مزایا و معایب مثلا دهه ۶۰ چنین امری باشه.

پاسخ
گیس گلابتون

از روی کتاب "انواع زنان" نقل می کنم: اگرچه ممکن است زن پرسیفونی صاحب فرزند شود، ولی تا وقتی مقداری دیمیتر در وچودش فعال نباشد، احساس واقعی یک مادر را تجربه نمی کند. مادر او به عنوان یک مادربزرگ مداخله جو، کنترل امور نوه ها را بدست می گیرد."
ز اینجا خودم دارم می نویسم: پرسیفون و دیمیتر دو روی یک سکه هستند. معمولا دختران پرسیفونی به مادران دیمیتری تبدیل می شوند. بیشتر مادران ایرانی، دیمیتر هستند. در ایران هرا هست، بویژه در بعضی شهرها، مثل تبریز، یزد، کاشان یا اصفهان، تعدادشان زیاد است، ولی اکثریت با مادران دیمیتری است. اگر هرا زیاد بود، الان شاهد این همه افزایش طلاق نبودیم. هرا به هر قیمتی ازدواجش را حفظ می کند.

پاسخ
Fateme.t

گیس گلابتون جان بهتر بود مرلین مونرو رو تو بخش جداگانه ایی قرار می دادید ، مرلین مونرو یک پرسفون کامل بود که آفرودیت بالایی داشت ( جدیدا مُد شده از لفظ نقاب افرودیت استفاده می کنن که به نطرم درست نیست ! ما خدابانو 100% نیستیم ! اونا تو المپ از عزل تا ابد جاشون راحته ! شاید تو المپ پرسفون و آفرودیت و .‌. از هم جدا باشن ولی ما آدمای فانی می تونیم همزمان از چندین انرژی استفاده کنیم ) ، پس مرلین مونرو یک پرسفون تایپ بود که انرژی آفرودیت بالایی داشت ( نقابی در کار نبود )
این مقاله دقیقا راجع سرنوشت مرلین مونروئه ! دخترای پرسفونی که آفرودیت رو شدیدا و بدون کنترل و تک بُعدی میارن بالا ، به پرسفون وجودشون که خواستار رشد روحیه بها نمی دن و خفش میکنن و ترجیح میدن فقط به توصیه های آفرودیت وجودشون بها بدن سرنوشت غمباری دارن ، خوبه که راجع بهشون آگاهی میدید ، درود بشه شما

خانوما اگه بیس پرسفونی دارید و دارید تلاش می کنید حتما آفرودیت رو بیارید بالا ، همراه با آفرودیت ، آتنا رو هم شدیدا بالا ببرید تا حداقل تبدیل به هتایرا بشید ، آتنا ست که در شرایط بحرانی یار و یاورتون میشه ، هر آفرودیت به یک آتنای باهوش نیاز داره که در گوشش زمزمه های هوشمندانه بکنه ، آتنایی که آروم نجوا میکنه : قرص ضدبارداری بخور ! مراقب بیماری های مقاربتی باش ! انقدر سر ماه همه حقوقت رو خرج نکن ! همیشه که خوشگل و جوون نیستی فکر دوران پیری و کوری باش ! شغلتو ترک نکن ، مهارت کسب کن اندامت خراب میشه ولی مغرت نه ! خودت رو بیمه کن ، وقتشه خونه بخری تا خیالت راحت باشه اگه مرد حمایتشو قطع کنه گوشه خیابون نمی مونی ! این شیفتگی کورکورانه مخصوص اوایل اشناییه نمی ارزه ازدواجتو بخاطرش خراب کن کمی صبر کن تا اتیش شهوت کمی خاکستر بشه ! اون مرد متاهله و تنها برای تو به عنوان یک معشوقه خاطرات پوچ باقی می مونه پس خودتو درگیرش نکن ، هنرت رو حرفه ایی عرضه کن تا بتونی ازش پول در بیاری و جاودانه بشی ، این بنفعته ، نه اون به نفعت نیست ! و ..

آتنایی که با نگاه مدوسایی مراقب همه چیز است و بهترین دوست آفرودیت برهنه و پرسفون آسیب پذیر درونه!

بیخود نیست ارکتایپ هتایرا جذاب ترین زن جهانه ، چون هتایرا یعنی ترکیب قلب و مغز ! یعنی چشیدن لذت های دنیا بدون باخت دادن و ضرر کردن ، زنده باد هتایرا

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. مرلین مونرو نقش آفرودیت را در فیلمهایش بازی می کرد. اگر در زندگی شخصی اش، شخصیت دیگری داشته، به این مقاله مربوط نیست. مثل اودری هیپورن که نقش معصومانه پرسیفون را در فیلم هایش بازی می کند و من نمی دانم شخصیت واقعی اش چه بوده.
چه توضیحات خوبی برای آتنای راهنما نوشتید. درود بر شما.

پاسخ
Firuze

سلام و صد سلام
من فکر میکنم یه کم آتنا یه کم آرتمیس یه کم پرسفون در من هست از هرا و آفرودیت هم خبری نیستخنده
ممنون که زحمت کشیدید و این قدر جامع و کامل توضیح دادیدگل

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم. لطف داریدگل

پاسخ
میم ب

سلام ببخشید من نمی دونم کهن الگی من چیست من به ورزش کردن علاقه دارم اسب سواری دویدن و...را دوست دارم.اکتشاف و ماجراجویی هم دوست دارم.متاسفانه نمی توانم خشمم را خوب کنترل کنم و به راحتی پرخاشگر می شوم.به انتقاد هم جواب تند می دهم.مستقل بودن را دوست دارم و سعی می کنم مستقل با شم .اول فکر کردم کهن الگوی من ارتمیس است اما ارتمیس زرنگ است رهبر است برونگراست من در جمع دوستان و خانواده برونگرا هستم اما پیش غریبه ها و کسانی که با ان ها جور نیستم ساکتم و کاری به کار کسی ندارم قبلا اعتماد به نفس داشتم ولی چند ساله که اعتماد به نفسم را از دست دادم و از خودم راضی نیستم.فکر کردم شاید پرسفون باشم ولی من نه مثل ارتمیس قدرتمند هستم نه مثل پرسفون دوستداشتی.ببخشید طولانی شد شد

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم. شما آرتمیس هستید. زمینه رهبری و اعتماد به نفس بالا را هم دارید، ولی باید به بالندگی برسید تا همه ویژگی های عالی آرتمیس را بروز بدهید. توجه کنید که ما آدم هستیم و الهه نیستیم، پس در خصوصیات مثل یک الهه کامل نیستیم.
آرتمیس معمولا در یک خانواده کنترلگر و سختگیر بوجود می آید که اعتماد به نفس بچه ها را سرکوب می کنند. آرتمیس معمولا قلق روابط را نمی شناسد. در خانه سرکشی و بدخلقی می کند، ولی اگر همین رفتار را در جامعه انجام بدهد، به طرز بدی با او مقابله می شود. به همین دلیل شما در محیطهای غریبه ساکت می شوید چون نمی دانید چطور میدان را به دست بگیرید.
نگران نباشید. با تقویت آتنا، دوباره اعتماد به نفستان رشد می کند.

پاسخ
میم ب

ممنون برای راهنمایی خوبتون.بله من اتنای ضعیفی دارم باید ان را تقویت کنم و شهامت انجام کارهایی که از انجام ان می ترسم داشته باشم تا اعتماد به نفس خود را بدست بیارم

پاسخ
گیس گلابتون

انشاالله. در ضمن دفعه قبل شما 60 بار کامنت خود را ثبت کرده بودید و الان 15 بار. میشه خواهش کنم وقت دکمه ارسال را می زنید پانزده ثانیه صبر کنید تا ثبت انجام شود؟ لازم نیست بارها روی دکمه کلیک کنید. متشکر میشم نازنین.

پاسخ
میم ب

ببخشید من تازه تو این سایت ثبت نام کردم نمی دونستم چیکار باید بکنم ببخشید که باعث ناراحتی شدم

پاسخ
گیس گلابتون

به قلب من خوش آمدیدقلب باعث زحمت نشدید، من قلق این وبسایت را برایتان نوشتم.

پاسخ
میم ب

سلام ببخشید که زیاد سوال می پرسم و پر حرفی می کنم هیچ جایی رو به جز اینجا ندیدم که با صبر حوصله به سوال کاربران پاسخ دهند.می خواستم بدونم ارتمیس،اتنا یا هستیا چقدر به ظاهر اهمیت می دهند؟می دونم که افرودیت ها و پرسیفون ها دوست دارند به ظاهرشان برسند.هرا ها هم شیک پوش،و خانومانه هستند.ولی زیبایی ظاهری چندان برای من مهم نیست بنظر من اگر زنی قدرتمند و مستقل باشد بهتر از این است که زیبا باشد.من از ارایش اصلا خوشم نمی یاد دوست دارم همه جا چهر ه ی خودم را داشته باشم.لباس های ساده و راحت را هم ترجیح می دهم و زیاد در بند مد و اینجور چیزها نیستم.مدل مو هم برام مهم نیست فقط ان ها را جمع می کنم تا مزاحم نباشند.کلا رسیدگی به ظاهر از تفریحات من نیست بیشتر دوست دارم ورزش کنم و بدنی ورزشکاری و حتی عضلانی داشته باشم .دیگران از من ایراد می گیرند و می گن انگار اصلا دختر نیستم.ولی اینجور چیزها اصلا با روحیات من سازگارنیست.بنظر شما مشکلی دارم؟

پاسخ
گیس گلابتون

شما آرتمیس هستید. چیزی که شما به عنوان مشخصات یک دختر می شناسید، مشخصات یک پرسیفون است. آرتمیس از پرسیفون بیزار است. به هیچ عنوان خود را و زنانگی تان را زیر سوال نبرید. شما یک زن قوی و مستقل هستید و دنیا به خانم هایی مثل شما احتیاج دارد. توصیه ام به شما این سه تاست:
مدیریت خشم را یاد بگیرید (خداحافظ خشم)
تعدادی هدف رشد شخصی و شغلی برای خودتان تعیین کنید (هدفگذاری برای آدمهای باهوش)
مدیریت زمان را یاد بگیرید (مدیریت زمان در شش روز و نصفی)

نوشتم چه چیزهایی را یاد بگیرید و محصولات آموزشی خودم را هم معرفی کردم. البته شما می توانید از هر منبع دیگری که دوست دارید، این آموزشها را ببینید. هر استاد یا معلمی که مایل هستید.
یک سال آینده را صرف آموختن این سه تا کنید و سال دیگر ببینید چقدر رشد کرده اید، چقدر اعتماد به نفستان بالا رفته و چقدر حالتان خوب است.

پاسخ
میم ب

بله ممنون برای راهنمایی های خوبتون

پاسخ
گیس گلابتون

گل

پاسخ
میم ب

به نظر شما در ایران بیشتر چه کهن الگوهایی فعال اند؟کشورهای دیگه فکر کنم بیشتر ارتمیس اتنا یا افرودیت باشن البته نه همشون

پاسخ
گیس گلابتون

به نظر من پرسیفون و دیمتر بیشتر از همه هستند. خیلی بیشتر. در بعضی شهرها، مثل یزد، تبریز و اصفهان، هرا زیاد است.

پاسخ
sarafaramarzi

ممنون از شما بابت این مقاله خفننیشخند
من هر بار که ایمیل دریافت کردم با اشتیاق اومدم تا ویژگی های هر ارکتایپ رو بخونم. سوال من اینه که من وقتی پرسیفون رو خوندم اصلا درکش نکردم.با توجه به اینکه گفتین ادری هیپورن این شخصیت رو داشته دو تا فیلم هم ازش دیدم ولی اونجا حس نکردم دختری هست که بازیچه شده.شاید فیلمای درستی ازش رو ندیدم.به هر حال ممنون میشم فیلمی از ادری هیپورن معرفی کنید که پرسیفون رو نشون میده .یا اینکه یه صفت بارز بگین که هر کس اینو داشته باشه پرسیفون داره

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم. ادری هیپورن، پرسیفون به بلوغ رسیده را نشان میدهد: معصوم، پذیرا، مهربان، در حال یادگیری و آموختن... که همه با اشتیاق به او کمک می کنند. من نمی خواهم مثالی از پرسیفون بزنم که به عزت نفس پرسیفونی ها صدمه بزند. می خواهم بدانند به اندازه ادری هیپورن، دوست داشتنی و معصوم هستند. وگرنه یافتن مثالهایی از زنانی که بازیچه دست این و آن هستند، آسان است. راستی سیندرلا، سفیدبرفی و زیبای خفته هم پرسیفون هستند.

پاسخ
میم ب

ممنون سوالمو جواب دادینگل

پاسخ
گیس گلابتون

گل

پاسخ
بانوی اسفند

سلام گیس گلابتون عزیزم
بسیار ممنونم بابت معرفی کهن الگوها از زبان شما!
تا به حال به این زیبایی، شیوایی، دلنشینی و کاربردی در مورد کهن الگوها نه خوانده بودم، نه شنیده بودم.🌺🌺🌺🌺
نتیجه گیری آخرش عالی بود!
متوجه شدم آرتمیس قوی دارم، عاشق ماجراجویی و ورزش هستم. این روزها که تدریس میکنم حق دانشجوهایم را از گلوی کسانی که بی منطق رفتار میکنند بیرون می‌کشم، کوتاه هم نمی آیم (در این راه کلی خلاقیت به خرج داده ام)😅😅😅 😅

پرسیفون هم در من قوی هست چون عاشق یادگیری هستم ولی نمی توانم درآمد خوبی از داشته هایم به دست بیاورم ☺️🥴

بقیه کهن الگوها را هم در خودم ولی نمیدانم در حال حاضر کدام رتبه سوم را دارد ☺️☺️☺️

خیلی ممنونم بابت این ابر مقاله زیبا.

می‌توانم خواهش و پیشنهاد کنم در مورد کهن الگوهای اقایان هم بنویسید؟ 🙏🏻🌺🙏🏻🌺
دیدگاه و قلم شما بسیار متفاوت، تاثیر گزار و کاردیست. 🌺🌺🌺
😘😘😘😘

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم بابت کلمات محبت آمیزتان. خوشحالم که مفید است. شما آتنا دارید. راستش پرسیفون و آرتمیس در کنار هم معمولا قرار نمی گیرد. من آتنا و آرتمیس را می بینم. پرسیفون... حتما خودتان می بینید. نمی دانم.
راستی چه کسی گفته شما نمی توانید دانشتان را به پول و شغل تبدیل کنید؟ شما یک دانش تخصصی دارید که با پشتکار و صرف سالها به دست آورده اید. شغل خوبی داشتید، الان هم مدرس دانشگاه هستید. اگر به خاطر بدشانسی ها و بیماری های والدین، فعلا با مسئولیت پذیری دارید از آنها مراقبت می کنید، معنی اش این نیست که نمی توانید دوباره شغل خوبی داشته باشید. این یک دوران کوتاه است که بسرعت برطرف خواهد شد.

فعلا برنامه ای برای کهن الگوهای مردانه ندارم. این ابرمقاله خیلی وقت و انرژی ازم گرفت.

پاسخ
Rose

سلام.
خدا قوت خانم دکتر عزیز

واقعا زحمت کشیدید برای این ابرمقاله.
ابرمقاله ای که به راحتی میتوان ازش به عنوان یک کتاب یاد کرد. گل

پاسخ
گیس گلابتون

سپاسگزارم. خوشحالم ازش لذت بردید.

پاسخ
Rose

برای ثبت پیام ها ، تغییری در سایت دادین؟
برای اولین بار، خیلی سریع پیغام ثبت نظر نمایش داده شد.
احساس پیروزی بهم دست داد :))))

پاسخ
گیس گلابتون

نیشخندقلبلبخند

پاسخ
بانو.

سلام وقتتون بخیر
شما اواسط مقاله گفتین که آفرودیت باید کم باشه، در حد نمک غذا. ولی در ضمیمه نوشتین تحقیرش نکنیم و نگیم بی بند و بار.
قضاوت نکردن آفرودیت(منظورم اشخاص بی قید) درست نیست. نمیشه که به بهانه کهن‌الگو بی بند و بار بود، و بی توجه به هنجار های جامعه، گفت من متفاوتم!

پاسخ
گیس گلابتون

من ننوشتم آفرودیت "باید" کم باشد! اگر کسی آفرودیت تایپ است که به دستور من آفرودیتش کم نمی شود.

من نوشتم خوب است همه خانم ها "یه نمه، یه کم" آفرودیت داشته باشند چون آفرودیت نمک زندگی است.


اگر کسی آفرودیت است، خوب است با آتنا یا هرا آن را تعدیل کند تا آسیب نبیند.

مسیر آفرودیت، با آفرودیت بودن تفاوت دارد. یک نفر ممکن است پرسیفون باشد، ولی تصمیم بگیرد مسیر آفرودیت را در پیش بگیرد. یک آفرودیت ممکن است مسیر آتنا را در پیش بگیرد، مثل گوگوش. من آتنا هستم، ولی مسیر هرا را در پیش گرفته ام.

بله ما حق داریم شیوه های متفاوتی برای زندگی در پیش بگیریم. این زندگی ماست و هیچکس حق ندارد ما را محدود کند. یک عده دلشان نمیخواهد ازدواج کنند و در عین حال دلشان می خواهد روابط جنسی داشته باشند. به من چه مربوطه که دیگران با پایین تنه شان چه می کنند؟ من و شما مسئول بهشت و جهنم مردم نیستیم. هستیم؟

حتی وظیفه حفظ هنجارهای جامعه به عهده ما نیست. این هنجارها هر چند سال یک بار عوض می شوند. آنچه 50 سال پیش هنجار تلقی میشد، الان تحجر و بربریت است.

پاسخ
banooFatemeh

سلام گیس گلابتون عزیز من بلاخره عضو شدم😅
خوب راستش انرژی آفرودیت به نظرم زیادی سطحی بررسی شده
دوم ورزش مورد علاقه آفرودیت هم هست آفرودیت بدن رو فرم و قوی داره البته منظورم عضله نیست
من به شخصه خیلی رو انرژی آفرودیت تحقیق کردم آفرودیت هیچ وقت مورد تجاوز و بی حرمتی وسرکوب و خیانت قرار نمیگیره!پس آفرودیت خیلی کمه!
دوم آفرودیت پیوند انرژی زنانه و مردانه از بسیاری از زنها زن تره و میتونه از بسیاری از مردها مردتر باشه هرچی باشه کیمیاگره!چشمک

و این کا زن آفرودیتی بالغ به دنیا میاد!متاسفانه در لحظه زندگی کردن آفرودیت با بی مبالاتی و بی مسئولتی اشتباه گرفته میشه !


کلا انرژی آفرودیت بخوام تعریف کنیم
بهتره به جای لذاید جسمی و جنسی !
بگیم انرژی آفرودیت یعنی تمامااا در لحظه زندگی کردن و لذت بودن !آفرودیت یعنی شور زندگی

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم

پاسخ
banooFatemeh

کلا تعریف انرژی آفرودیت به نظرم خیلی طولانی چون اغلب درک درستی ازش نیست
انرژی آفرودیت متاسفانه به بدترین حالت بین همه رواج یافته !و اکثرا کسانی که فکر میکنند آفرودیت هستند یا بقیه فکر میکنند آفرودیت اند نیستند!!

فکر میکنند آفرودیت یعنی رنگ مو و لوازم آرایش و...نتیجه اش میشه انبوهی از زنهای که مورد سواستفاده قرار گرفتن !و افسردگی دارند با این که آفرودیت هیچ وقت سرکوب و تحقیر نمیشه !

آفرودیت خودارزشمندی قوی داره !درسته الهه زیاد تیک زده با مردها !😬ولی شاید اولین نشون افرودیت اهمیت به احساسات و سلامتی اش و اغلب به خودش آسیب نمیزنه

پاسخ
گیس گلابتون

اجازه بدین با نظر شما موافق نباشم. تعریفی که شما ارائه می دهید، تعریف یک الهه است، ولی زن ها، الهه نیستند. آفرودیت در لحظه زندگی می کند و کسی که در لحظه زندگی می کند، یعنی عاقبت اندیشی ندارد. حاملگی های ناخواسته و بیماری های مقاربتی بخشی از سرنوشت آفرودیت است. می دانید که نام رومی آفرودیت venus است و بیماری های مقاربتی veneral disease یعنی بیماری های زهروی یا ونوسی نام دارند. طلاقهای مکرر و بدنامی بخشی از سرنوشت آفرودیت است. بیزاری زنان متاهل از آفرودیت، بخشی از سرنوشت آفرودیت است. این که تصور کنیم زن آفرودیتی، هیچگاه به خود و سرنوشتش صدمه نمی زند، درست نیست. بعلاوه زن آفرودیتی از مردها سوءاستفاده می کند، خانواده ها را از هم می پاشد. بله! به خودش فشار نمی آورد و از راحت ترین راه ها کارش را پیش می برد، ولی راحت ترین راه ها، همیشه بهترین راه ها نیست. با شما موافقم که زن آفرودیتی کم است، ولی روی حرف خودم هستم مبنی بر این که زن آفرودیتی برای که صدمه نبیند و صدمه نزند، بهتر است با کهن الگوی آتنا یا هرا تعدیل شود. زن آفرودیتی تحقیر می شود. بد هم تحقیر می شود. زن آفرودیتی افسردگی می گیرد، بویژه در دوران میانسالی و با از دست دادن طراوت و شادابی اش. زن آفرودیتی عاشق رنگ مو و لوازم آرایش و لباسهای زیبا و مد و فشن و همه وسایل تجملاتی است. اینها خرج دارد. آن هم برای زن آفرودیتی که معمولا تن به کار نمی دهد.
الهه بودن را با زن بودن اشتباه نگیریم. در هر صورت متشکرم بابت نظرات خوب شما. ما را از نظرات خوبتان بی بهره نگذارید.

پاسخ
banooFatemeh

ممنون گیس گلابتون عزیز
انرژی آفرودیت در سه حوزه سر و عواطف و غرایز و درون روح فعاله
یک جایی خوندم آفرودیت ذهنش هرمسی و بدنش آرسی و غرایزش پوزیدونی

من نگفتم آفرودیت ویژگی منفی یا آینده منفی نداره بلکه گفتم انرژئ آفرودیت یک دنیاست و خیلی زیاد جای حرف داره😁و تو جامعه ما درک درستی ازش نیست وهر زنی عشوه و جلوه گری کنه میگیم آفرودیته!!با این که شاید اصلا نباشه

حرفهای شما درسته آفرودیت الهه هم با خیلیا تیک زده😬ولی به نظرمنم آفرودیت آسیب خیلی کمی به نسبت پرسفونه نقاب افرودیت میبینه!

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. به نظر من همه کهن الگوها یک دنیا جای حرف دارند، نه فقط آفرودیت. توجه کنید نگاه من به آفرودیت منفی نیست. آفرودیت آفریننده زیبایی است. آسایش و آرامش و لذت می آورد. کلا نگاه من به هیچ کهن الگویی مثبت یا منفی نیست. با شما موافقم پرسیفون با نقاب آفرودیت آسیب زیادی می بیند. به نظر من پرسیفون بشدت جذاب است و لازم نیست نقاب آفرودیت را به صورت بزند، بلکه باید آتنا را قوی کند. در ضمن، عشوه گری و جلوه گری از مزایای آفرودیت است. زنی که عشوه گری می کند حتما دارد از انرژی آفرودیت استفاده می کند و شاید یکی از دو یا سه کهن الگوی اصلی او آفرودیت باشد. باز هم ممنونم از نظرات خوب شما. این گفتمان، مباحث را غنی تر می کند. متشکرم از وقتی که می گذارید.

پاسخ
banooFatemeh

من منطورم آفرودیت انرژی در نظر بگیزین
میتونم از کارکرد مثبت این انرژی توانایی خلق و آفریدنشه 😁مثلا هنرمندانی مثل داوینچی و میکلانژ از انرژی آفرودیت استفاده کردن.طبق داستان هم هفائسیوس بعد ازدواج با آفرودیت هنرمند زبده ای میشه این بیشتر یک استعاره روانی یعنی ترکیب انرژی آفرودیت و هفائسیوس یک انرمند واقعی میسازه همانطور که طبق داستان این دو فرزندی نداشتن بلکه حاصل ازدواجشون تولد هنر بود!

کلا اینجوری بگم براتون آفرودیت درون همه هست و انرژی که خلاقیت و شادی ایجاد میکنه !انرژی آفرودیت که چیزی به وجود میاره که قبلا وجود نداشته!!قدرت آفرینش

ببخشید گیس گلابتون من تیکه نیکه مینویسم انگار تازه یادم میاد
کلا هر انرژی مثبت و منفی داره مهم جوامع رشد یافته تر وجه مثبت هر انرژی بیشتر زندگی میکنند

پاسخ
گیس گلابتون

بله همین طوره که شما می فرمایید. ممنونم

پاسخ
banooFatemeh

من هرچی بلد بودم فعلا نوشتم😅🌺

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم بانو جانگل

پاسخ
میم ب

ببخشید ارتمس ها و اتناهای اسیب دیده چطوری هستند؟

پاسخ
گیس گلابتون

معمولا آرتمیس در دوران کودکی در خانواده آسیب زا پرورش یافته و بخش جنجگوی درونش به خاطر محافظت از خودش رشد کرده. یعنی معمولا آرتمیس ها آسیب خورده هستند و لازم است شفای کودک درون پیدا کنند. آتنا غلو شده کم کم به زنی سرد و بی احساس، سنگدل، منزوی و بشدت جاه طلب تبدیل می شود که برای رسیدن به اهدافش هیچ رحمی ندارد. از لذایذ زندگی هم بی بهره است. برای حذر از چنین وضعی لازم است دست کم با یک کهن الگوی دیگر تلطیف شود.

پاسخ
میم ب

خیلی ممنونگلفقط من اینو دوبار ثبت کردم چون فکر کردم ثبت نشده ببخشید

پاسخ
گیس گلابتون

گلگلگلگلگل

پاسخ
میم ب

پس اینجوری میشن من از ده سالگی به بعد بد اخلاق شدم قبلش خیلی خوش اخلاق بودم همه میگن چرا اینجوری شدی کمی هم منزوی شدم نمی دونم چراخنثی

پاسخ
banooFatemeh

من قبلا فکر میکردم آفرودیت هستم که توانستم همه آرکی تایپها زندگی کنم و به موقع به کار ببرم
ولی الان متوجه شدم آتنا قوی تری دارم !آتنا هر آرکی تایپی بخواد قشنگ الگوش درمیاره عین یه خیاط!
نمیدونم فیلم حریم سلطان دیدین یا نه😅به نظر من شخصیت خرم سلطان یه آتنا تایپ قوی بود که مسیر هرا بودن انتخاب کرده بود! که حساب شده عمل میکرد

پاسخ
گیس گلابتون

بله شما آتنای قوی دارید.

پاسخ
banooFatemeh

سلام گیس گلابتون عزیز
از اونجایی که من شما را خانوم بسیار باسوادی میدونم 😍میخواستم بدونم در مورد هوش و آموزش جنسی کتاب یا فیلمی میشناسید یا معرفی کنید؟؟؟

پاسخ
گیس گلابتون

شما به من لطف دارید. یک فیلم نمی تواند در عرض یک ساعت و نیم آموزش کافی ارائه بدهد. کتابها حذفیات دارد. من کلاس رفتم. بسیار مفید بود. با این که من پزشک هستم در طول مدت تحصیل، آموزش مناسب در این زمینه نداشتم. نام معلم و کلاس را نمی توانم بیان کنم.

پاسخ
banooFatemeh

بله گیس گلابتون من کتاب مثل زن عمل کن مثل مرد فکر کن خوندم هیچییی نفهمیدم !ولی فیلم دیدم همه چی گویا بود !
در مورد مسایل جنسی کتابهوش جنسی از مارتین کلین به نظرتون میتونه مفید باشه؟؟

پاسخ
گیس گلابتون

من کتاب هوش جنسی از مارتین کلین را نخواندم. کتاب مثل زن عمل کن... درباره آموزش جنسی نیست. درباره ارتباط با مردان است. آیا سوال شما این است: قبل از ازدواج رابطه جنسی داشته باشید یا خیر؟ یا واقعا می خواهید آموزش جنسی داشته باشید؟

پاسخ
banooFatemeh

میخواهم شناخت پیدا کنم زیرا حقیقتا خیلی برام قبح داره و میترسم بعد ازدواج هم برام قبیح بمونه و مانع ارتباط درست بشه

پاسخ
گیس گلابتون

همانطور که قبلا نوشتم، لازم است کلاس بروید. اگر الان که مجرد هستید، معذب هستید به کلاس بروید، بلافاصله پس از عقد کردن، همراه همسرتان بروید.

پاسخ
میم ب

سلام ببخشید ارتمیس های بزرگسال چه خصوصیاتی دارند؟

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. توضیحات آرتمیس را نخواندید؟ خیلی مفصل نوشتم که.

پاسخ
میم ب

بله ممنون بعد از اینکه سوال را ثبت کردم متوجه شدم همه را توضیح دادید

پاسخ
گیس گلابتون

لبخند

پاسخ
banooFatemeh

من دوباره بخش آرتمیس خوندم خیلی زیادددد آرتمیس ام .به نطدم اولین قدم رشد آرتمیس رشد آفرودیت مانند داستان اتلانتا !منم عاشق شدم و باعث شد روی باورهام و جلوگیری از آسیب پذیریم کار کنم و خداحافظ خشم هم بهم کمک کرد! تازه از دریچه کوچک آفرودیت میتونم کم کم هرا تقویت کنم !چون خدایی برای آرتمیس غلو شده هرا بودن فحشه😅😅😅من آرتمیس ام به قدری قلدره که گاهی مدیریت خشم ام از کنترلم خارج میشه !!قدرتش از همه انرژی ها بیشتره

پاسخ
banooFatemeh

راستی گیس گلابتون منم به تحصیل علاقه مندم ولی بیشتر به دنبال کسب درآمدم
و حق و حقوقم هم خوب میگیرم
به نظرم آرتمیس تایپ عالی پول درمیارن !مثلا حقوق من به نسب دوستانم و همسنهام خیلی بیشتره چون اعتماد به نفسم در محیط کار بیشتره و جرات ورزی ام
مشکل مالی واقعا فکر نمیکردم برای آرتمیس باشه🤔

پاسخ
گیس گلابتون

خوشحالم درآمدتون خوبه. آرتمیس ایده آل گراست. به پول اهمیت نمیدهد. برای همین در دوران میانسال ممکن است با مشکلات مالی روبرو شود.

پاسخ
banooFatemeh

من عاشق پول درآوردن وپس اندازم 🤔این کدوم آرکی تایپه؟

پاسخ
گیس گلابتون

آتنا. شما آتنای قوی دارید. شاید آرتمیس قوی تر باشد، نمی دانم چون شما را نمی شناسم، ولی آتنای قوی دارید. کوکتل آتنا و آرتمیس، یک ضد مرد قوی می سازد. دانایی آتنا باعث شده شما تصمیم بگیرید دست از ضدیت با مردها (نصف جمعیت دنیا) بردارید و موفق هم هستید. احسنت به شما.

پاسخ
Mahrose

گیس‌گلابتون عزیزم سلام. شب‌تون بخیر. امیدوارم حالتون خوب باشه و در همه‌حال، سلامت و شاد و موفق باشید.
من همین الان تازه عضو سایت‌تون شدم.
یه‌سوال داشتم که خیلی ممنون می‌شم اگه جواب بدید.
راستش خیلی دوست دارم بدونم کهن‌الگو/کهن‌الگوهای سمر در سریال ترکیه‌ای عشق ممنوع چیه. نمی‌دونم این سریالو دیدید یا نه. خودم حس می‌کنم آفرودیت‌ و هرا باشه....
و این‌که کهن‌الگو/کهن‌الگوهای رز در فیلم تایتانیک چیه؟ خودم حس می‌کنم آرتمیس‌آفرودیت باشه...

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. من سریال عشق ممنوعه را ندیدم. رز در تایتانیک پرسیفون است.

پاسخ
banooFatemeh

چرا برای آفرودیت تایپها پیشنهاد و محصول معرفی نکردین؟

پاسخ
گیس گلابتون

هر آموزشی که باعث تقویت آتنا شود برای آفرودیت خوب است. ترکیب آتنا و آفرودیت، قوی ترین و جذاب ترین آرکیتایپ زنانه است.

پاسخ
banooFatemeh

گیس گلابتون من سوالی ذهنم درگیر کرده چرا به هرا خیانت میشه؟!
من نظر خودم میگم به نظرم هرا بیش از تایپی دارای ویژگی مثبت و منفی هست ولی یکی از قوی ترین و درصورت رشد مثبت بهترین آرکی تایپه
شما گفتید این مدل زنها یکجور رادار دارند و مردهای با کفایت شناسایی میکنن ولی من میگم درسته حتی این مدل خانومها این توانایی دارند از یه مرد بی سر وپا هم یه زئوس قدرتمند بسازند!!
ولی یه نقطه ضعفی دارن یکیش اینه هویتشون در مرد جستجو میکنن !واین مرد پرو میکنه!مثلا بین دوستای هرا میبینم به قدری با سیاست و درایت زنانه به مرد اعتماد به نفس میدن که مرد خودش گم میکنه !!!
هرا افراطی خودشو فراموش میکنه همه چی در مردش جستجو میکنه و اونو مرکز توجه قرار میده و برعکس آفرودیت افراطی که دقیقا برعکس عمل میکنه و میتونه از هر مردی هفائسیوس کاری و با احساس بی ارزشی زیاد بسازه

به نظر منم ترکیب هرا وآفرودیت برای ازدواج عالیههه:))

پاسخ
گیس گلابتون

با شما موافقم. ترکیب هرا و آفرودیت برای ازدواج فوق العاده است. همیشه تاکیدم روی همین بود. هرا فراوان، یه نمه آفرودیت. عالی می شود.

پاسخ
banooFatemeh

من دارم تمرینات ملکه انجام میدم ولی فکر میکنم نیازی به جذابیت فوری ندارم
چون هرجا برم و با هر غریبی فقط ۲ ساعت حرف بزنم بهم مورد معرفی میکنه یعنی فکر میکنم نیازی ندارم ولی مدیریت زمان حتما میخوام
پیشنهاد شما چیه؟؟


این که تا الان مجردم چون واقعا از صمیمت وازدواج فراریم 😐یعنی حقیقتا نمیتونم از محدوده امن با کسی رابطه برقرار کنم باید اضطراب واسترس شدید و ترس آسبب پذیری تجربه کنم تا با کسی ارتباط برقرار کنم من این مسئله از ۱۹ سالگز فهمیدم مشاوره دفتم طولانی مدت ولی هنوز حل نشوه برام😕😕انگار زخم بدی خوردم

پاسخ
گیس گلابتون

موافقم. شما به جذابیت فوری نیازی ندارید. جذابیت شما حتی از طریق کامنتهاتون قابل تشخیص است.

پاسخ
banooFatemeh

مامان من ۳۷ سالگی ازدواج کرد ولی همیشه میگفت قبل ازدواج آزادتر بوده با دوستاش میرفته سفر و برای خودش زندگی میکرده ولی الان مجبدره بچه داری کنه!! برای خودش نباشه
همین منم فکر میکنم ازدواج یعنی قفس
واین که ازدواج مامانم واقعا خیلی خوب بوده و پدرم اخلاقش خوب بوده و حقوق و همه چی مامام دست خودش بوده ولی حرفهاش فکر میکنم ذهنیت منو خراب کرده !!
دوم من و مامانم با وجود شباهتهای زیاد باهم مدام درگیر هستم هردومون لجوج و تسلط جو هستیم!و آخر من مردی انتخاب کردم بسیار شبیه مادرم!!!والبته شبیه خودم
من ایمان آوردم همجنس همجنس جذب میکنه!!من خصوصیات مرد ایده آلم بازبینی کردم دقیقا اخلاقی که میخوام و محبتی که میخوام خودم ندارم و هرچقدر هم بخوام جذبش نمیکنم!!بلکه آدمی هدفمند ولجوج و آزادی طلبی عیننننن خودمو جذب میکنم !!!با کودک درون زخمی
حتی در ارتباط قبلیمون هردومون روابط اجتماعی خوبی داشتیم برونگرا بودیم بین همه محبوب بودیم
ولی در رابطه صمیمی بهم گارد داشتیم هر بار یکی خنجر تو قلب دیگری فرو میکرد!!کودک درون زخمی خودش به نظرم تو رابطه صمیمی نشون میده من کاملا تحربه اش کردم

پاسخ
گیس گلابتون

به شما تبریک می گویم اینقدر نسبت به خودتان آگاهی دارید. احسنت به شما. آگاهی قدم اول تغییر است. وقتی نور آگاهی به تاریکی های وجودمان بتابد، تاریکی از بین می رود. من هم دوره شفای کودک درون را گذراندم. متاسفانه استادم ایران نیست، وگرنه معرفی می کردم.

پاسخ
RoseRe

سلام، چرا پیام من در سایت نمیاد؟

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. تا وقتی من تایید نکنم، پیام شما نمایش داده نمی شود. من هم همیشه پشت کامپیوتر نیستم. مثلا دیروز طبیعتگردی بودم و سراسر روز نتوانستم به وبسایت سر بزنم.

پاسخ
RoseRe

سلام ممنون از مقاله خوبتون، من مقاله رو کامل خوندم اما متاسفانه نمی تونم آرکتایپ خودم رو به طور کامل تشخیص بدم
تست های من هنه آفرودیت غالب معمولا 80 درصد و بقیه کهن الگوها متوسط در میاد اما خودم حس می کنم اونقدر آفرودیت نیستم و پرسفون هم هستم یعنی فکر می کنم ترکیب پرسفون و آفرودیت هستم و بعد آرتمیس متوسطی دارم
من لوندی بلدم بکنم در عین حال دخترانه و کودکانه و شیطنت هم دارم، می دونم به چه چیزایی علاقه دارم اما قدرت تصمیم گیریم پایینه و نمی تونم بالاخره یه راه رو انتخاب کنم، بیشتر به هنر و زیبایی علاقه دارم اما علایق دیگه ای هم دارم
بی مسؤولیت نیستم اما چندان هم زندگی رو جدی نگرفتم با اینکه 24 سال دارم
عاشق دیدن ویدئو های مدلینگ رقص خواننده ها و... هستم
هم متمرکز هستم هم غوطه ور در ذهنم
برونگرام اما درونگرایی هم دارم
دوست ندارم کسی بهم دستور بده و به دستورات گوش نمیدم اما در عین حال ته دلم دوست دارم رضایت دیگران رو جلب کنم
در درونم خیلی لوندی و زنانگی وجذابیت بیشتری هست اما بروزش نمیدم شاید اعتماد به نفسشو ندارم
گاهی بااعتماد به نفس و گاهی بی اعتماد به نفسم
از بیرون اما بیشتر بااعتماد به نفس و کمی خودشیفته و خودمحور دیده میشم
مشکل شناخت خود دارم و دائم به خودم شک می کنم که نه من آفرودیت غالب نیستم یا نه شاید اونقدر که فکرمی کنم فلان استعداد رو ندارم و هربار که تیپ شخصیتی مو پیدا می کنم شک می کنم که تیپ دیگه ای هستم
یکجورهایی فکر کنم هم میتونم سکسی باشم وهم ملیح
احساس میکنم هم جذابم هم اونقدرها که فکر می کنم جذاب نیستم
درکل شک من اینه که ترکیبی از آفرودیت و پرسفون هستم اما بازهم مطمئن نیستم ویژگی های دیگه ای هم دارم که در پیامم نمی گنجه
لطفا راهنماییم کنید که زنی با ترکیب آفرودیت و پرسفون چه ویژگی هایی داره و اینکه به نظرتون آرکتایپ غالب من چی هستش، ممنونم

پاسخ
گیس گلابتون

به نظر می آید آرکی تایپ غالب شما پرسیفون باشد. پرسیفون بسیار جذاب و عشوه گر است. بعلاوه تردیدهایی که شما ذکر کردید.

پاسخ
RoseRe

و اینکه واقعا نمی دونم با زندگیم چیکار کنم! ازدواج کنم نکنم پی شهرت برم نرم توی رشته تحصیلیم کار کنم یا وارد هنر و موسیقی بشم بازیگری یا رقص رو انتخاب کنم مهاجرت کنم یا همینجا بمونم واقعا نمی دونم!

پاسخ
گیس گلابتون

اگر مایل بودید یک وقت مشاوره از من بگیرید تا به کمک هم جواب سوالتان را پیدا کنیم.

پاسخ
RoseRe

ممنونم، چطور باید وقت مشاوره بگیرم؟ و اینکه آیا مشاوره غیر حضوری هم دارید؟

پاسخ
گیس گلابتون

بله مشاوره غیرحضوری است. لطفا با این ایمیل مکاتبه کنید: gisgolabetoon0@gmail.com

پاسخ
RoseRe

ممنونم

پاسخ
RoseRe

راستی شما توی مقالتون گفتین که آفرودیت به ناچار با هفائستوس ازدواج کرد و شوهر داده شد اما من بقیه جاها خودم که آفرودیت خودش هفائستوس رو انتخاب کرد و تنها کهن الگویی بود که خودش انتخابگر بود

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. قبل از به دنیا آمدن آفرودیت، وعده او به هفائستوس داده شده بود. آفرودیت، معشوقهایش را خودش انتخاب می کند. داستان: هفائستوس می خواست ازدواج کند، ولی به هر الهه ای درخواست می داد، به ریشش می خندیدند، به خاطر زشتی صورت و معلولیت و محل زندگیش که زیر زمین و میان کوره ها بود. او صندلی طلایی بسیار زیبایی می سازد و به هرا تقدیم می کند. هرا عاشق آن صندلی می شود و فوری روی آن می نشیند. غافل از این که با نشستن روی صندلی، در توری بسیار ظریف و نادیدنی گرفتار می شود. زئوس و هرا به هفائستوس التماس می کنند که هرا را آزاد کند. هفائستوس به شرطی هرا را آزاد کرد که اولین الهه ای که به دنیا آمد، همسر او شود. وقتی آفرودیت با آن زیبایی از میان امواج دریا بیرون می آید، زئوس چاره ای نداشت، غیر از آن که وعده اش را اجرا کند و آفرودیت چاره ای نداشت، غیر از تن دادن به دستور خدای خدایان، زئوس.

پاسخ
RoseRe

پس داستانشون اینطور بود، ممنونم از توضیحتون🙏🏻🦋🦋🦋

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم اینجا هستیدگلقلب

پاسخ
RoseRe

سلام، من یک سوال دارم
اختلاف بین آرکتایپ اول و دوم باید حداقل چند درصد باشه تا اون شخص "تایپ" محسوب بشه و بشه بهش گفت مثلا هرا تایپ؟

پاسخ
گیس گلابتون

اگه یکی از کهن الگوها نمره خیلی بالایی داشته باشد، می شود تایپ. نمره دقیق ندارد که بنویسم چند درصد فاصله. مثلا هرا هفتاد درصد باشد و آتنا 20% و آفرودیت 10%. این فقط یک مثال است البته.

پاسخ
RoseRe

ببینید مثلا اگه آفرودیت 80 آتنا 65 باشه اون شخص آفرودیت تایپ محسوب میشه یا هتایرا؟ منظورم علاوه بر نمره بالا اختلاف بین دو آرکتایپ اول و دوم هم بود

پاسخ
RoseRe

ببخشید یه سوال دیگم دارم ، من تصمیم دارم کلا برای حل مشکلات زندگیم کهن الگوهای مربوطه رو بالا بیارم یا یه سری رو پایین ببرم، بعد اگه اینکار رو بارها در طول زندگیم و موقعیت های مختلف تکرار کنم دچار مشکلات روانی یا شخصیتی نمی شم؟ مثلا فرض کنید الان به آتنا نیاز دارم میارمش بالا بعدا یجور دیگه آرکتایپم رو تغییر میدم و... مشکلی پیش نمیاد؟ آیا محدودیتی براش هست؟

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. ما در طول زندگی، آرکتایپ های مختلفی را به کار می گیریم، حتی اگر دانش این کار را نداشته باشیم. مثلا در دوران نوجوانی ممکن است بیشتر پرسیفون باشیم. برای ازدواج، هرا بالا آمده، با باردار شدن، دیمیتر بالاست. اگر طلاق بگیریم، باید از آرتمیس استفاده کنیم.
قالب اصلی مان حفظ می شود، ولی در مواقع مختلف از الهه های متفاوت کمک می گیریم. مثل کمد لباسی که در آن هفت دست لباس داریم. معمولا یک دست آن را می پوشیم، ولی در شرایط خاص، لباس های دیگر را انتخاب می کنیم.

پاسخ
RoseRe

ممنونم 🙏🏻 بله دقیقا من تصمیم دارم آتنامو بالاتر ببرم که بدونم باید با زندگیم چیکار کنم و مهارت یاد بگیرم و بدونم واقعا چی می خوام ،و قدرت تصمیم گیری پیدا کنم، و اینکه کمی هم پرسفون رو بیارم پایین تا اندکی از رویا پردازی ها و زندگی کردن در عالم ذهنم کم بشه، شاید بعد ها دوباره پرسفون رو بالا بردم نمی دونم، اما الان نیاز به پایین اومدنش دارم.
🦋🦋🦋

پاسخ
گیس گلابتون

بله متوجه هستم. تصمیم خوبی گرفتین. موفق باشینگل

پاسخ
Aaaaa

سلام روز بخیر، عزیزم چطور میشه آرکتایپ رو تغییر داد؟ آیا من می تونم آرکتایپ اصلیمو تغییر بدم؟

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. نمی توانیم آرکیتایپ اصلی مان را تغییر بدهیم. می توانیم متعادلش کنیم، با بالا کشیدن بعضی آرکیتایپهای دیگر.

پاسخ
Aaaaa

ممنونم، من متوجه شدم سه تا آرکتایپ اولم پرسفون آفرودیت و هرا ست با رگه هایی از آرتمیس، بقیه آرکتایپ ها هم دارم اما اینها بیشتر. نمیدونم باید با آرکتایپ هام چیکار کنم، چون هرکدوم مسیر متفاوتی دارن

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم. قوی ترین آرکیتایپ شما پرسیفونه؟ اگه درست حدس زدم، آتنا را کمی بالا ببرید.

پاسخ
Aaaaa

بله من بیس پرسفونی دارم،
متشکرم

پاسخ
گیس گلابتون

پرسیفون ها خیلی شیرین و دوست داشتنی هستند. از آشنایی با شما خوشوقتمگل

پاسخ
Aaaaa

خیلی ممنونم منم همینطور💓🦋

پاسخ
Aaaaa

میتونم به جای آتنا، آرتمیس رو بالا ببرم؟به آرتمیس بیشتر علاقه دارم مخصوصا به خاطر اراده قوی که داره، آیا آرتمیس نمیتونه کمکم کنه رویاهامو به واقعیت تبدیل کنم و اراده و جسارت بیشتری داشته باشم؟

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم. آتنا هم اراده قوی دارد و جسور است، ولی آتنا منظم و سیاستمدار است، در حالیکه آرتمیس ماجراجو و بی پرواست. من نمی دانم رویاهای شما چیست و کدام کهن الگو بیشتر به شما کمک می کنند. شما صلاح تان را بهتر می دانید. هر انتخابی که می کنید، انشاالله موفق باشید.

پاسخ
Aaaaa

ممنون از توضیحتون🙏🏻🌷🌷🌷

پاسخ
Aaaaa

سلام، می تونم به جای آتنا، آرتمیسم رو بالا ببرم تا به هدفام برسم و بدونم چی می خوام؟

پاسخ
گیس گلابتون

کامنت قبلی شما را جواب دادم.

پاسخ
مرضیه
http://www.gisgolabetoon.ir

با سلام خدمت شما خانم دکتر. من یک دختربا اعتماد به نفس وشوخ طبع و بامزه و خوش اخلاقم. سرزبون دار و زبون دارم.
و یه خورده معصومم و عاشق رژلبم مخصوصا رژ قرمز و صورتی و آرایشام ملیح و ملایمه. قیافم ساده و معمولیه ولی باکمترین آرایشم خوشکل میشم و همه بهم میگن جذابم. عاشق هنر و نقاشی و بازیگری و موسیقی ام و میگن بچگیام شیطون بودم و از کلاس اول تا حالا دخترا ازم خوششون نمیاد و زنا و دخترای فامیلم حس خوبی بهم ندارن و منم دوست ندارم باهشون رفت و آمد کنم چون خیلی موذی و سیاست دار و حسودن و من بچه ها رو دوست دارم ولی بچه داری رو نه. تو خیابون زیاد مزاحمم میشن پسرا ولی من از عمد عشوه گری نمی کنم ولی جذبم میشن. مهربونم و اصلا حیله گر و بدجنس و حسود نیستم و عاشق لوازم آرایشی لاک و رنگ مو و رژلبم و هروقت ناراحتم لاک میزنم بهم آرامش میده. با اینکه خیلی تیپم ساده است بهم میگن قیافه و رفتارت یه باکلاسی خاصی داره و کلا باکلاسی و همه بهم میگن علایقت زنونه است و همه رو دوست دارم و باکسی بد نیستم و به معجزه عشق تو زندگی اعتقاد دارم و تیپم ساده دخترانه است و عاشق کفش پاشنه بلندم و آقایون بیشتر از خانوما باهام حال میکنن. خانم دکتر با وجود این ویژگی ها من کهن الگوم چیه؟
ممنون

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. حدس می زنم پرسیفون غالب باشه، ولی ممکن است اشتباه کنم، چون شما رو نمی شناسم و بر اساس چند خط نوشته دارم، نظر می دهم.

پاسخ
مرضیه
http://www.gisgolabatoon.ir

سلام خانم دکتر من تست دادم و با کمال تعجب آفرودبت در من غالب بود و چهارمین کهن الگوم پرسفون بود.

پاسخ
گیس گلابتون

به سلامتی. مبارکه

پاسخ
مرضیه
http://www.gisgolabetoon.ir

خانم دکتر من توی تست کهن الگو اولم آفرودیت، کهن الگو دومم آتنا وکهن الگو سومم پرسیفون دراومد و بقیه کهن الگوهام ضعیف بود و راستی این کهن الکوها راست و ذاتیه؟ یا میتونیم کم و زیادشون کنیم؟

پاسخ
گیس گلابتون

بله. در طول زندگی کم و زیاد می شن.

پاسخ
ستاره
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام خانم دکتر خسته نباشید من مقاله رو خوندم اما نتونستم کهن الگوم رو تشخیص بدم. من یه دختر بامزه و مهربون و خوش اخلاق و یه کمی معصوم و ساده و سر زبون دار و با اعتماد به نفس وشوخ طبع و خلاقم و بچگیام شیطون بودم و ظاهرم ساده و دخترانه است و به چیزای زنانه علاقه دارم و رفتارم بچگانه نیست و خانومامه است و با اینکه ظاهرم ساده است ولی میگن یه کلاس و روشنفکری خاصی تو صحبت کردنام و رفتارامه و عاشق عطر و رژ و لاک و رنگ مو واز این جور چیزام و عاشق هنرم و به بازیگری و نقاشی علاقه دارم و عاشق بچه هام ولی بچه داری رو دوست ندارم و چهره ام بیبی فیسه اما خیلی ریزه میزه به نظر نمیام و نسبتا برونگرا هستم. خانم دکتر دانا میشه بگیدکهن الگوی من چیه؟ ممنون.

پاسخ
گیس گلابتون

حدس میزنم پرسیفون غالب باشه، ولی ممکن است حدسم درست نباشه چون دارم بر اساس چند خط نوشته، حدس می زنم.

پاسخ
ستاره

بله حدس شما کاملا درسته خانم دکتر و من درتست کهن الگو، کهن الگوی غالبم پرسفون و کهن الگو دومم آتنا وکهن الگو سومم آفرودیت دراومدم. ازشما خیلی ممنونم.

پاسخ
گیس گلابتون

سلامت باشینگل

پاسخ
Aaaaa

راستی خانم دکتر من یه ویژگی دارم که زیاد کسی رو تو ذهنم بزرگ نمی کنم و بهش مقام خاصی نمی دم برخلاف بعضی ها دوست ندارم یه آدم رو بت کنم و بپرستم، یه نوع غرور یا شاید قدرت طلبی تو وجودم هست حالا به هر اسمی، کلا به کسی بابت پولش یا موقعیتش یا اینکه مادره و پدره یا... مقام خاصی نمی دم (نه که بگم اصلا، در حد 70 درصد مثلا) این ویژگی کدوم آرکتایپه؟

پاسخ
گیس گلابتون

نمی دونم عزیزم

پاسخ
RoseRe

سلام روزتون بخیر
عزیزم اگه من مثلا 70 درصد دیمیتر داشته باشم(و آرکتایپ اصلیم یچیز دیگه باشه) خود به خود دیمیتر رفتارها و زندگیم رو شکل می ده یا خودم باید از 70 درصد دیمیتری که دارم(یا هر آرکتایپ دیگه ای که آرکتایپ اصلیم نیست اما پایین هم نیست) استفاده کنم و به کار بگیرمش؟ آیا خودش خود به خود برام کار نمی کنه؟

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم. آرکی تایپ ها ناخودآگاه ما را در تصرف خود دارند. یعنی خود به خود کارشان را انجام می دهند. اگر شما بخواهید آگاهانه آرکی تایپی را تعدیل یا تقویت کنید، لازم است آگاهانه عمل کنید.

پاسخ
RoseRe

پس اینکه من خودم آگاهانه خودم رو بلند می کنم مثلا پاشم به خودم برسم یا پاشم برنامه ریزی کنم و کارامو انجام بدم یعنی آرکتایپ های مربوطه ام اونقدر هم زیاد نیستن توی من درسته؟
راستی ممنون از وقتی که می ذارین برای پاسخگویی

پاسخ
گیس گلابتون

بله. همینطوره که نوشتید. مثلا آفرودیت زورکی پای آینه نمی نشینه. بلکه خودبخود ساعتها صرف خودآرایی می کنه. یا آتنا به زور برنامه نمی نویسه، بلکه اگه ننویسه، استرس میگیره.

پاسخ
RoseRe

(منظورم اینه به زور خودمو بلند کنم😂😅نه به راحتی)

پاسخ
RoseRe

اینکه من باید به خودم فشار بیارم تا از بقیه آرکتایپ هام استفاده کنم دلیلش اینه که یا آرکتایپ اصلیم بالاتر از یه حدیه که اجازه ابراز وجود به بقیه نمیده (چون یه نفر میگفت محدوده طلایی بین 50 تا 70 درصده اما آرکتایپ اصلی من 80 درصده و آرکتایپ های بعدیم 70 درصد و بعضی ها 60 50)یا اون آرکتایپ ها کلا پایینن، درسته؟

پاسخ
گیس گلابتون

ممکنه اینطور باشه.

پاسخ
شقایق

قلم و نثرتون واقعااا عالی ست دست مریزاد👌
کامل و روون نوشتید کیف کردم از خوندنش مثل دیدن یک فیلم جذاب و هیجانی خواننده رو میخکوب میکنه برای خواندنش عالی عالی عالی
من عاشق این ابر مقاله هاتونم
با خوندن این مقاله جامع کلی از سوالاتم به جواب رسید و به آگاهی بیشتری از خودم رسیدم
کاش و صد کاش از کهن الگوهای مردانه هم با قلم شیوا و رسا شما بهره مند بشیم💐

پاسخ
گیس گلابتون

خوشحالم ابرمقاله کهن الگوها را دوست دارید. خیلی خوشحالم. به فکر کهن الگوهای مردانه نیستم چون نوشتن این یکی حدود دو سال طول کشید و خیلی وقتم را گرفت.

پاسخ
شقایق

تصمیمتون قابل احترامه🌺
منتظر بقیه مقاله های شما هستم بخصوص از نوع ابر مقاله چون خودش یک کتابچه کوچیک و کاربردیه

پاسخ
گیس گلابتون

سپاسگزارملبخند

پاسخ
Aaaaa

سلام روزتون بخیر، من یک سوال دارم آیا آفرودیت ها زنانگی دارن یا دخترانه اند و به چه صورته این ویژگیشون
چون بعضی ها مثل زن ها و بزرگتر از سنشون به نظر میرسن خواستم بدونم زنانگی آفرودیت به چه شکله

پاسخ
گیس گلابتون

آفرودیت زنانه و بسیار جذاب است، ولی جوان تر از سن خود به نظر می آید. برای مثال گوگوش را در نظر بگیرید. در هفتاد و چند سالگی روی صحنه می رقصد و آواز می خواند و بسیار جوانتر از 75 سال به نظر می آید.

پاسخ
Aaaaa

آیا می تونه دخترانه هم باشه؟

پاسخ
گیس گلابتون

دخترانه یعنی پرسیفون. پرسیفون بشدت جذاب است، ولی دخترانه و معصوم

پاسخ
Aaaaa

ممنون از پاسختون🙏🏻🌸

پاسخ
گیس گلابتون

گل

پاسخ
Hana

سلام من میخواستم ببینم برای ترکیب هستیا و آرتیمس و هادس و هفاسیتوس و دیونوسوس چه شغلی مناسبه و میتونه موفق باشه

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم. اول این که فقط دو یا سه کهن الگوی غالب را در نظر بگیرید. ترکیب 5 کهن الگو گیج کننده است. دوم این که از تست هالند برای تشخیص کار مناسب استفاده کنید. تست هالند به صورت رایگان یا پولی در اینترنت وجود داره.

پاسخ
ناشناس

سلام خانم دکتر.آدری هپبورن بازیگر زیبا و محبوب هالیوودی که درمقاله بهش اشاره شد. تایپ اولش پرسفون و تایپ دومش آتنا و تایپ سومش آفرودیت
است و نمونه کامل یه پرسفون آگاه و ملکه است.
به جز آدری هپبورن بازیگرهالیوودی شبنم قلی خانی و بهنوش بختیاری و برن سات هم پرسفون تایپ هستند.

پاسخ
گیس گلابتون

سپاسگزارمگل

پاسخ
مرضیه

سلام خانم دکتر عزیز یک سوال داشتم .اگر خانمی سه انرژی هرا و آفرودیت و پرسفون هرسه دراو بالا باشند.خانمی با ترکیب کهن الگو هرا و آفرودیت و پرسفون چه ویژگی های بارزی دارد؟

پاسخ
گیس گلابتون

نمی دونم، چون جمع اضداد است، شاید درگیری درونی داشته باشه.

پاسخ
رها
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام گیس گلابتون جون.من مقاله رو خوندم ولی نفهمیدم کهن الگوم چیه؟
من یه دختر ۱۷ساله ام.مهربونم و خونگرمم و بااعتماد به نفس و میگن ساده ام ولی خودم قبول ندارم و هر چندسال یه بار افسردگی فصلی دارم و حالم بدمیشه و خیلی از آدمای اطرافم خوشم نمیاد مخصوصا زنا.عاشق رنگ آبی و صورتی و سبزم و میگن زرنگ و عاقلم و به کسی خیلی اعتماد ندارم.قبلا درسخون تر بودم الان به درس علاقه ندارم از رشته ام خوشم نمیاد.میگن قیافه ام بیبی فیسه ولی قدم بلنده و خیلی بیبی فیس نشون نمیده و حس ششم و شهود دارم و خواب و خیال زیاد می بینم و خیلی خواب دوست دارم و عاشق بچه ها آرایش کردنم و تیپم تیپ اسپرت دخترانه اس و آرایشام ملیح و ملایمه و تا حالا تو صورتم تغییری ایجاد نکردم و به قیافه نچرال اعتقاد دارم و قیافه ام ملایم و نرمال و طبیعیه و دیگران به جام تصمیم میگیرن و هنوز برای آیندم تصمیم نگرفتم و تا حالا با پسری دوست نبودم پیشنهاد داشتم اما خودم قبول نکردم چون دوست ندارم حس خوبی بهم نمیده و همش حس اضافی و دوست نداشته بودن میکنم وخیلی خیالپردازم و نه خیلی درونگرا و نه خیلی برونگرا و به قول دوستام یه حالت ملوس و بامزه و دخترونه دارم و میگن خیلی مغرور و ازخودراضی و کلاس بالام و به کم راضی نمیشم و خانمها بهم حس خوبی ندارن و آقایون رفتارشون یه ذره بهتره باهام و خانومای مسن خیلی ازم خوششون میاد و منو مثل نوه شون و بچه هاشون میدونن واز نظر عقایدم ایرانی بزرگ شدم تا اسلامی و حجابمم درحد معمولیه و جلف نیستم و خیلی ساده و بی رنگ و لعابم نیستم.
با توصیف این ویژگی ها من آرکی تایپ غالبم چیه و چی تایپ هستم؟

پاسخ
گیس گلابتون

من نمی دانم آرکی تایپ غالب شما چیه؟ بعلاوه 17 ساله ها بسیار جوان هستند و هنوز یه قالب کلی پیدا نکردن. چند سال دیگر بهتر معلوم میشه شما به کدام سمت کشش بیشتری دارید.

پاسخ
رها

سلام گیس گلابتون جون .به نظرم پرسفون تو ایران خیلی کمه یا اصلا وجودنداره چون من تاحالا پرسفون ندیدم.پرسفون و دیمیتر و هرا مال دهه پنجاه و شصت بود .با اومدن دهه هفتاد آفرودیت و آرتمیس تو ایران خیلی زیاد شد.اینکه میگن دخترای ایران پرسفون و خانمای ایرانی هرا و دیمیترن و قبول ندارم .چون دخترای دهه هفتاد و هشتاد و نود دیگه مثل پرسفون آسیب پذیر و وابسته نیستن و خانمها هم اهمیتی به ازدواج نمیدن که سن ازدواج بالارفته و آمار طلاق به شدت بالاست و اکثریت به رابطه های قبل از ازدواج اهمیت میدن (ویژگی آفرودیت ) ودیمیتر هم که خیلی کم شده و دیگه کسی به فرزند اهمیت نمیده و تعداد فرزندهم توایران به یکی یا دو بچه رسیده که این اصلا خوب نیست و این همش بده.

پاسخ
گیس گلابتون

پرسیفون در ایران خیلی زیاده. البته حق با شماست آرتمیس و آفرودیت نماها زیاد شده. پرسیفون ها نقاب آفرودیت زدن. خانم های ایرانی تا مستقل و قوی شدن، فاصله زیادی دارن. در هر صورت، نظر شما محترم است و ممنونم برای نوشتن نظرتون. خواهش می کنم در آینده هم مرا از کامنتهای خوبتون بی بهره نگذارید.

پاسخ
رها
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام گیس گلابتون جون.اگه ۱۷ سال چون تو دوره نوجوانی هست و شخصیت نوجوونا متغیره و شکل نگرفته . مثلاسن ۲۰ یا ۲۱یا ۲۲ سالگی برای تشخیص کهن الگو یا آرکیتایپ غالب خوبه؟

پاسخ
گیس گلابتون

شاید 25 سالگی بهتر باشه.

پاسخ
دلارام
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام خانم دکتر.من از شما کمک میخوام.من میخوام کهن الگو خانمی از نزدیکترین آدمای اطرافم تشخیص بدم اما من علمش رو ندارم .
این خانم خانه داریش عالیه و غذاها وترشی های خیلی خوشمزه ای درست میکنه و کدبانویی واسه خودش. عاشق گل و گیاه است و هم کار خونه میکنه هم کار بیرون و یه کمی زبونش تنده و به اندازه دوترم دانشگاه رفته ولی ول کرده و خوشکله و خیلی به خودش و ظاهرش میرسه و مثل دخترمجرد میگرده و کمترازسنش به نظر میاد و توی خرید خیلی خسیسه و خودشو عقل کل میگیره و به نظر ساده میاد ولی خیلی حاره و رنده و رابطه جنسی دوست نداره و سرده و اصلا رازدار نیست و خصوصی ترین مسائل رو به همه میگه وانگار شوهرش رو دوست نداره و بامردای دیگه تیک وتاک میزنه و طلاق نمیگیره ولی شوهرشو آدم حساب نمیکنه و خیلی کینه ای و حسوده و خیلی بچه هارو دوست نداره ولی دوتا بچه داره و خیلی ادعا داره و واسه همه تعیین تکلیف میکنه و الکی دلش واسه همه میسوزه و چوب سادگیش رو میخوره.
گیس گلابتون جان خانمی با این مشخصات چه کهن الگویی درون فعاله و کهن الگوی غالبش چیه ؟
مرسی

پاسخ
گیس گلابتون

ممکنه هرا باشه، ولی اصلا مطمئن نیستم و ممکنه اشتباه کنم. چه فایده داره کهن الگوی دیگران رو بررسی می کنین؟ از این دانش برای ارتقای خودتون استفاده کنین، نه برای برچسب زدن روی دیگران.

پاسخ
دلارام
http://www.gisgolabetoon.ir

مادرمن به هستیا تایپ میخوره یکمی هم مذهبی و سختگیره گیسوجان.

پاسخ
نگار
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام .گیس گلابتون عزیز.من یه خانمی میشناسم ولی نفهمیدم کهن الگوش چیه .یکی از آدمای نزدیک زندگیمه.
این خانم زبونش خیلی تنده. خیلی طعنه و متلک میندازه .خیلی کینه توز و حسوده و خیلی سیاست دارو دودوزه بازه وهرکاری که میکنه با فکر و نیت قبلی انجام میده و مغزش خیلی کار میکنه و عاشق تقلید از دیگرانه و اصلا خلاقیتی از خودش نداره و عاشق جلب توجه هس و همش منم منم میکنه و عاشق پز و خودنماییه.خیلی متظاهر و ظاهرنماست و خیلی خوب همرنگ جماعت میشه و خیلیم بدذاته و دوست نداره موفقیت کسی جز خودشو ببینه و دوست داره به همه ضربه بزنه و خیلی خوب نقش بازی میکنه و همه رو فریب میده و اصلا خوشکل و خوش هیکل نیست و استعداد خاصی نداره ولی با همه مردا چه پیر چه جوون تیک وتاک میزنه و دوبارم ازدواج کرده و رابطه و دوستی خارج از ازدواج و صیغه زیاد داشته و با زنا و مردای خوبی دوست نیست و از آدمای خرده شیشه دار خوشش میاد و خونه داری و آشپزیش اصلا خوب نیست و خیلی کثیف و شلخته اس و بااینکه سنش زیاده ولی سعی میکنه مث دختر جوون به نظر بیاد و عاشق آرایش و تیپ زدن و بوتاکس و تتو اینجور چیزاست و خیلی تقلیدگره و سعی میکنه از مد و اطرافیانش تقلید کنه و خیلی سعی میکنه ادای روشنفکرا رو دربیاره ولی مث تازه به دوران رسیده ها رفتار میکنه و خیلی به فال و دعانویس و خرافه اعتقاد داره و خانمها اصلا ازش خوششون نمیاد و آقایون واسه دوستی و رابطه جنسی میخوانش و خیلی خوش شانسه با اینکه بهترین چیزها نصیبش میشه بازم قدر نمیدونه .
ببخشید گیس گلابتون جانم این خانم چه کهن الگویی درش فعاله و آرکیتایپه غالبش چیه ؟
ممنون♡

پاسخ
گیس گلابتون

ممکنه آفرودیت باشه، ولی اصلا مطمئن نیستم. چه فایده داره کهن الگوی دیگران رو بررسی می کنین؟ از این دانش برای ارتقای خودتون استفاده کنین، نه برای برچسب زدن روی دیگران.

پاسخ
نگار
http://www.gisgolabetoon.ir

اتفاقن مادر بزرگم پرسفون تایپه خانم دکتر. اعتماد به نفسش کمه.

پاسخ
بهارسهامی
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام گیس گلابتون جون .من تاحالا تست کهن الگو ندادم و نمی‌دونم کهن الگوم چیه.
من یه دختر مجرد و جوان هستم و به نظر خودم چهره ام معمولیه اما اکثر میگن خوشکلم ولی من خودمو دوست دارم و به عمل زیبایی و کاشت ناخن علاقه ندارم و اعتماد به نفسم بالاست .بعضیا بهم میگن خوشگلم و بعضیا بهم میگن زشتم . زنا و دخترای فک و فامیل با اینکه تیپم و آرایشم ساده و ملایمت اما بازم بهم طعنه میزند و متلک می پرونن و ارتباطم مردا بهتره و مردا بیشتر بهم احترام میزارن و مزاحم و پیشنهاد دوستی ازسمت آقایون زیاد دارم با اینکه ازعمد عشوه گری و لوندی نمیکنم اما بهم جذب میشن و من دوست زیادی ندارم و باهرکس که دوست میشدم بعداز یه مدت که نامزد میکرد و بایه پسر دوست میشد ازمن فاصله می‌گرفت و باهام قطع رابطه میکرد یا انقد اذیتم میکردن که خودم باهاشون کات میکردم و همش سردوس پسراشون باهاشون دعوام بود و من عاشق رنگ مشکی و قرمز و آبی و صورتیم و عاشق رنگ مو و لاک و آرایشم وحس ششم و خواب و خیال قوی دارم و دوست دارم با کسی که عاشقشم رابطه جنسی داشته باشم نه با هرکسی و عاشق مردای خوشتیپ و جذاب و کلاس بالا وپولدارم و خیلی سختگیرم و عاشق چیزای خاصم وتیپم ساده است و آرایشام ملایمه و چهره ام بیبی فیس نیست اما جوانتر از سنم به نظر میام و به خرافات اعتقاد ندارم و روشنفکرم و دوستام خیلی سعی دارن ازم تقلید کنن و بهم میگن خیلی خوشتیپ و باکلاسی با اینکه ساده میگردم و بهم میگن یه عشوه گری ذاتی تو وجودته و خیلی جذاب و پسرکشی درحالیکه من خیلی سعی میکنم خودم باشم و اصلا ادا در نمیارم و قیافه ام هم معصومه هم جذاب ولی بیشتر میگن قیافه ام جذاب و س*کسیه و من بیشتر زنونه به نظر میام تا دخترونه و اینکه به هنر و روانشناسی خیلی علاقه دارم مخصوصا بازیگری و مجری گری و من اگه ازدواج کنم تا زمانیکه واقعا عاشق شوهرم نباشم ازش دوست ندارم حامله بشم و خونه داری و آشپزی رو دوست ندارم و عاشق دکور و معماری خونه ام و دوست دارم با یه مرد خوشگذرون واهل تفریح ازدواج کنم که خیلی خوش هیکل و ورزشکار باشه و غیرتی باشه (البته غیرتش به جا باشه )و پاش برسه به خاطرم آدم بکشه و منو خیلی دوست داشته باشه و رمانتیک باشه و بهم گل هدیه بده و منو درک کنه و بهم آزادی بده و دختربچه ها خیلی دوسم دارن و خانومای مسن .
با این توصیفات گیس گلابتون جون من کهن الگوی غالب و فعالم چیه ؟
مرسی💓

پاسخ
گیس گلابتون

شاید آفرودیت، ولی ممکنه کاملا در اشتباه باشم، چون فقط بر اساس نوشته شما دارم نظر میدم.

پاسخ
بهار سهامی
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام خانم دکتر. ببخشید من ویژگی که برای شوهرآینده ام نوشتم توی کهن الگوها چه تایپ مردیه؟ ممنون

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. ندیدم کجا نوشتین.

پاسخ
بهار سهامی

سلام گیسو جان مردی که خوشتیپ و جذابه نه حتماخوشکل و کلاس بالا و پولداره و خوشگذرون و اهل تفریحه و خوش هیکله و غیرتیه ولی غیرتش به جا هست و رمانتیک باشه و به همسرش خیلی آزادی و اهمیت میده و خیلی با درک و شعوره و یه طورایی خاصه.
تو کهن الگوها چه تایپ مردیه خانم دکتر؟
مرسی

پاسخ
گیس گلابتون

احتمالا هرمس

پاسخ
st@ar
http://Www.gisgolabetoon.ir

سلام گیسو جان. بابت مقاله خوبتون ممنونم. من کشف کردم که پرسفونه درمن فعاله ولی با پرسفون احساس راحتی نمیکنم از بس که به من لقب ساده و احمق و معصوم نسبت میدن و بهم میگن مث بچه هایی و اصلا عقل و سیاست نداری اصلا نمیدونم چیه پرسفون جذابه وحس میکنم پرسفون تایپ کمه چون تا حالا تو اطرافیانم حتی یه دونه پرسفون هم ندیدم و همش مورد تمسخر و تحقیر زیادقرار میگیرم. اصلا دوست ندارم آفرودیت باشم و از مردا دلبری کنم و اصلا دوست ندارم ازدواج کنم و به آقایون علاقه ندارم انگار که اصلا عاشق نمیشم.
خانم دکتر یه سوال شما چرا دوست دارین پرسفون هارو درحالیکه من پرسفونم و کسی دوستم نداره و همه تحقیرم میکنن و میکوبونن؟
مرسی 😍❤🙏

پاسخ
گیس گلابتون

تا جایی که می دانم یک ابلهی، وقتی کهن الگوهای زنانه را درس داده، فرموده: پرسیفون خنگ و احمقه! این جمله نازیبا و غیرواقعی او دهان به دهان در کشورمان می چرخد و پرسیفون ها را غرق شرمندگی می کند. کاش می شد دهان نامبارک آن آقا را گل گرفتعصبانی

پرسیفون ها، دختران مهربانی هستند، همراهان شیرین و دوست داشتنی. به خاطر انعطاف پذیری و راه اومدن با آدمها و نداشتن تعصب، می تونن دوستان زیادی داشته باشن. در کنار پرسیفون ها، آرامش داری. می تونی خودت باشی و نقش بازی نکنی، از بس که پرسیفون پذیرا و مهربان است.

پرسیفون مثل شکوفه هلو است: زیبا، معصوم، لطیف، شکننده، معطر کننده فضای اطراف.

پیشنهاد می کنم آتنا را در خود قوی تر کنید تا بتوانید در مقابل تحقیرها ایستادگی و مبارزه کنید. راه های تقویت آتنا را نوشته ام.

پاسخ
st@ar
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام من از شما ممنونم گیسو جان. چقد دوست داشتم یه نفر مادرانه یا خواهرانه ازم حمایت کنه و بهم بگه: میتونی خودت باشی، مرسی که هستی و انرژی درونی ات باعث زیبایی جهانه به جای اینکه تحقیرم کنه و من و حس ششم و خیال و آرزو و شهود درونی و الهامات غیبی منو زیر سوال ببره. من از شما بابت اینکه منو به خودشناسی رسوندید و باعث شدید که من خودمو بهتر بشناسم و از تردید نجات پیدا کنم. ممنونم.

پاسخ
گیس گلابتون

سلامت باشین نازنین. تردید نکنید که من همیشه در کنارتون هستم. می بوسمتون و خوب باشید.

پاسخ
St@ar
http://Www.gisgolabetoon.com

سلام گیسو جان خوبید؟ببخشید یه سوال داشتم فکرمیکنم اکثر زنایی که اطراف من زندگی میکنن آفرودیت تایپن.درست یا غلطشو نمی‌دونم ولی نسبت به زیبایی خانوما حساسن .من حتی مادرمم بهم حسادت می‌کنه و فقط دوست داره خودش تیپ بزنه و خوشکل به نظر بیاد و دوست نداره من تیپ بزنم و خوشکل کنم واصلا به من نمی‌رسه و فقط دوست داره به خودش برسه و نسبت به دخترای قرتی جبهه میگیره ولی ته دلش از اینا خیلی خوشش میاد و دوستشون داره ،نه فقط مامانم بلکه بقیه زنای فامیلم همینجورین .با اینکه ساده تر از خودشون ودختراشون میگردم و کارخاصی واسه زیبایی ام نمیکنم و زیبایی ام خدادادی ونچرالم و تیپ شخصیتی ام پرسفونه.نمیدونم دلیل این همه حسادت و حساسی شون روی زیبایی ام چیه ؟

پاسخ
گیس گلابتون

من هم نمیدونم علت حسادت به زیبایی شما چیه. ولی چه اهمیت داره؟ خدا رو شکر که زیبا هستین. خدا این نعمت رو به شما داده. زندگی برای افراد زیبارو آسونتره. اهمیت ندین به حسادت دیگران.

پاسخ
st@ar
http://www.gisgolabetoon.ir

ممنون خانم دکتر. 🌸❤

پاسخ
گیس گلابتون

سلامت باشینگل

پاسخ
st@ar
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام گیسو جان. من با اینکه آفرودیت یکی از تیپای اصلیم حساب میاد ولی اصلا باهاش حال نمی کنم نمیدونم اصلا چرا؟

پاسخ
گیس گلابتون

فرهنگ ما، آفرودیت را تقبیح میکنه متاسفانه.

پاسخ
St@ar
http://www.gisgolabetoon.ir

ببخشید گیسو جان میشه کسی شخصیت اصلی اش آفرودیت باشه ولی مثل پرسفونه تربیتش کرده باشن؟
مرسی،💓😍

پاسخ
گیس گلابتون

خیر

پاسخ
st@ar
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام گیسو جان من یک سوال داشتم. خانم هایی که دیمیتر و آفرودیت ضعیف دارند، ضعیف بودن دیمیتر و آفرودیت چه آسیبی بهشون میرسونه ‌؟ گیسو جان من پرسفون تایپم ولی سایه دیمیتر و آفرودیت دارم و اصلا از دیمیترا و آفرودیتا خوشم نمیاد و نمیدونم چرا؟ نداشتن این دو انرژی چه صدمه ای به من میرسونه؟
مرسی🌸

پاسخ
گیس گلابتون

ضعیف بودن آفرودیت، باعث میشه نتونیم از زندگی لذت ببریم. خلاقیت خشک میشه. زندگی سیاه و سفیده. ضعیف بودن دیمیتر، امکان بچه دار شدن و یک مادر خوب بودن رو از شما میگیره.

پاسخ
st@ar
http://www.gisgolabetoon.ir

گیسو جان درسته من بچه دوست دارم اما بچه داری نه. خلاقیت دارم و زندگیم رو دوست دارم و از دیگران تقلید نمیکنم. فقط دیمتر و آفرودیت ها رو دوست ندارم. اونم به خاطر بعضی رفتار اطرافیانه که منو نسبت به این دو تیپ بدبین کرده. همین. 🌹🌸

پاسخ
گیس گلابتون

بله. متوجه هستم.

پاسخ
St@ar
http://www.gisgolabetoon.com

سلام خانم دکتر.
راستش من متوجه شدم که آتنا هستم و آتنای قوی دارم که تونستم تمام کهن الگوها رو زندگی کنم و عاشق درس خواندن هستم و به عشق شغل پیدا کردن درس می خونم و اینکه به آقایون حسی ندارم و درحدیک دوست یا برادر میبینمشون و اینکه من اصلا اهل تیپ و فشن نیستم و به قول بابام من اشتباهی دختر شدم و فقط قیافه ام شکل دختراست و اخلاقم پسرونه است و از دخترایی که تمام فکر و ذکرشون دوست پسره خوشم نمیاد و احمق میدونمشون و یه کم مغرور و سردم و با آقایون راحت ترم.
مرسی بابت مقاله خوبتون 💓🌹🌸🌈

پاسخ
گیس گلابتون

خیلی هم عالی. آتنا خیلی خوبه. البته یه کم آفرودیت هم قاطی ش باشه، نور علی نورهلبخند

پاسخ
St @ar
http://www.gisgolabetoon.com

سلام خانم دکتر.یه سوال داشتم برای یه خانم که ترکیب آتنا و آفرودیته چه مشاغلی مناسب هست؟
مرسی🌸

پاسخ
گیس گلابتون

ترکیب آتنا و آفرودیت، کهن الگوی فوق العاده جذاب هتیرا رو میسازه. معمولا هنرمنده. یه هنرمند درجه یک. انواع هنر، بویژه خواندن و رقصیدن و بازیگری.

پاسخ
st@ar
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام خانم دکتر. من طبق خودشناسیام به این نتیجه رسیدم که پرسفون تایپم. اما به نظر خیلی پرسفون تایپ وجودنداره چون دورواطرافم تعدادشون خیلی کمه. کلا بین زنا و دخترای فامیل و بین همکلاسیام احساس تنهایی می کنم و زنا نمیتونن باهام کناربیان. رفتار عجیب غریبی ندارن وتوی همه چیز درحد متوسطم و معمولیم ولی کارام به مذاقشون خوش نمیاد ومنو ساده و احمق میدونن که من انقدراهم ساده و احمق نیستم و رابطه پسرا باهام نرماله ولی بین خانما دوستی ندارم. دلیلش رو نمیفهمم چون میگن پرسفون ها خیلی جذاب و دوست داشتنین ولی صدتا و یه نفر منو دوست نداره حتی مامان و بابای خودم. بیشتر فک و فامیلم آفرودیتن یا آرتمیس و هرا و یه تعداد کمی هم دیمیتر. باز دیمیترا رابطه شون باهام بهتره ولی آتنا و آرتمیسا نه. من اصلا دلیلشو نمیفهمم نمیدونم مشکل از کجاست؟

پاسخ
گیس گلابتون

معمولا پرسیفون ها، قبل از بالغ شدن (منظورم بلوغ جسمی نیست، منظورم بلوغ پرسیفونه که تاج میذاره و ملکه میشه) اعتماد به نفس کمی دارن و باور نمی کنن چقدر دوست داشتنی هستن. روی اعتماد به نفستون کار کنین عزیزم. فقط همین. هیچ مشکلی ندارین.

پاسخ
St@ar
http://www.gisgolabetoon.ir

من عاشق هنر و زیبایی و و آرایشم این کدوم کهن الگوهست؟

پاسخ
گیس گلابتون

آفرودیت و پرسیفون

پاسخ
St@ar
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام خدمت گیسو خانوم.ببخشید یه سوال داشتم هرا و آفرودیت و پرسفون هرسه درظاهر شبیه همند ولی چه تفاوتی باهم دارند مثلاً تو رابطه جنسی و تیپ و آرایش و رفتار چه تفاوتی باهم دارند ؟چون خیلی این سه تیپ باهم اشتباه گرفته می‌شوند.

پاسخ
گیس گلابتون

از زمین تا آسمون فرق دارند. نمیتونم در کامنت این تفاوتها رو بنویسم چون خیلی طولانی است. در متن ابرمقاله نوشته ام. مطالعه ش کردین؟ حتی این سه تا رو با هم مقایسه کردم.

پاسخ
St@ar
http://www.gisgolabetoon.ir

خانومی که بیبی فیس وریزه میزه نیست و قدبلنده ولی کمتر از سنش به نظر میاد ،پرسفونه ؟

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. کهن الگو، نشانه های رفتاری داره. به قد و هیکل معمولا ارتباطی نداره.

پاسخ
St@ar
http://www.gisgolabetoon.ir

خانومی که عاشق آرایش لایت و ملایمه و آقایون ازش خوش شون میاد و براشون جذابه ولی خانما ازش متنفرن وخیلی تحویلش نمیگیرند ،این کدوم کهن الگوهست ؟
مرسی 🌹

پاسخ
گیس گلابتون

نمیدونم.

پاسخ
St@ar
http://www.gisgolabetoon.ir

خانومی که برای آقایون جذابه و به نظرتون خوشگله ولی برای خانومها منفور و نفرت انگیزه ؟
این مشخصات چه آرکیتایپیه؟
مرسی 🌹😍

پاسخ
گیس گلابتون

نمیدونم. آفرودیت برای خانم ها هم جذابه، ولی خانم ها می ترسن او پارتنرشون رو ازشون بگیره، به همین دلیل ازش خوششون نمیاد. اگه محیط زنونه باشه، بیشتر خانم ها آفرودیت رو دوست دارن.

پاسخ
St@ar
http://www.gisgolabetoon.ir

خانومی که برای آقایون جذابه و به نظرشون خوشگله ولی برای خانومها منفور و نفرت انگیزه ؟
این مشخصات چه آرکیتایپیه؟
مرسی 🌹😍

پاسخ
گیس گلابتون

شما چنین شخصی هستین؟ یا یکی از اطرافیانتون؟ کی اینطوریه؟

پاسخ
St@ar
http://www.gisgolabetoon.ir

خودم اینجوریم نه هیچکس دیگه ای 😊

پاسخ
گیس گلابتون

من شما رو نمیشناسم، ولی تا حالا بارها خودتون رو برای من توصیف کردین و من بارها گفته ام: پرسیفون. البته ممکن است کاملا در اشتباه باشم، چون بیشتر آدمها خودشون رو نمیشناسن و اطلاعات درستی از خودشون نمیدن.

پاسخ
St@ar
http://www.gisgolabetoon.ir

راستش تازمانی که یادم میاد از بچگی تا حالا دخترا و زنا صدتا و یکی شون ازم خوششون نمیاد .از زیبایی و خوبیام تعریف میکنن و میگن زیبایی درونی دارم یعنی باطن زیبا .بدی کسی رو نمیخواهم و به کسی حسادت نمی کنم . خانمها دوستم دارندولی تا وقتی که به بلوغ نرسیدن یا متاهل نشدن .تا حالا دوست هرا تایپ نداشتم اصلا باهام مچ نمیشن و همش باهاشون دعوا داشتم .پرسفون و دیمتر و هستیا تایپ ها (چه مذهبی و غیرمذهبی ) و بعضی از آرتمیس ها رابطه خوبی باهام دارن و یه جورایی مراقب منن و دلسوزمن هستن و فقط آتنا و هراو آرتمیس هایی که فمینیستن ازمن خوششون نمیاد و من رو احمق و خنک و سبک میدونن درصورتیکه خیلی ام اینجوری نیستم و خیلی قرتی نیستم ولی کارام به مذاقشون خوش نمیاد و بهم توهین میکنن ومنو مسخره میکنن ولی آقایون درهرشرایطی بهم احترام میذارن و از زیبایی ام تعریف میکنن و منو خانم خوب و متینی می‌دونن درصورتیکه اون گروه از خانومها نه .کلا آفرودیت تایپی به جز خودم ندیدم بیشتر آفرودیت نما دیدم تا آفرودیت تایپ بدون ادا درآوردن و نقش بازی کردن .
یه نصیحت خانومانه دارم از طرف یک زن به همجنساش .به خدا آفرودیت بودن چیز خوبی نیست.خانومی که داری خودتو به هر دری میزنی که آفرودیت تایپ بدون آگاهی و تک بعدی بشی و به خطراتش توجهی نمیکنی .بالا بردن تک بعدی آفرودیت توی جامعه ما که تیپ های پرسفون و دیمتر و هرا زیاده چیز خیلی خوب و منطقی نیست چون با این کارتون درسته برای مردا عزیز میشی ولی بی چون و چرا خشم بی اندازه خانمها و افسردگی و مشکلات روحی زیادی رو به جون میخری . آفرودیت اگر با آتنا باشه بهتره .تعادل یعنی استفاده دوجانبه از منطق و احساس .زنده باد هتایرا ملکه زیبایی و عقل و احساس.

پاسخ
گیس گلابتون

من بازم میگم: پرسیفون و باز هم میگم ممکنه کاملا در اشتباه باشم.

پاسخ
مرضیه
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام خانم دکتر دست مریزاد. مقاله خیلی جالبی بود.در بخش تعریف آفرودیت شخصیت مرلین مونرو را به عنوان آفرودیت معرفی کردید. میخواستم بدونم مرلین مونرو چه ویژگی هایی داشته که به عنوان آفرودیت معرفی شده؟
ممنون🙏☄️

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم. فیلم های مرلین مونرو رو دیدین؟ او نقش آفرودیت را بازی می کند. اگر ندیدید و می خواهید درباره آفرودیت بیشتر یاد بگیرید، پیشنهاد می کنم چند فیلم او را ببینید. فکر می کنم اشتباهی یکی از کامنتهای شما را پاک کردم. ببخشید. میشه دوباره بنویسید؟

پاسخ
مرضیه
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام من نوشته بودم نمیتونم تیپ غالبم را تشخیص بدم که الان حدس زدم من یکی از کامنتام این بود که من طبق حدس و تشخیص خودم حس میکنم تیپ غالبم آفرودیته البته با شیفت آتنا و یه کمی پرسفون چون فقط از پرسفون معصومیتش رو دارم و زیادی وابسته نیستم و ویژگی هام با آفرودیت بیشتر انطباق داره مخصوصا اون قسمتی که نوشته برای آقایون جذاب و برای خانمها منفوره و دلیل این بدبینی خانومها رو نمیفهمه. امیدوارم تشخیصم درست باشه. اگر تشخیصم درسته خانم دکتر یه نکاتی درباره کامنتم بگید مرسی☄️🙏

پاسخ
گیس گلابتون

ببخشید که اشتباهی این کامنت را پاک کردم. باز هم عذرخواهی می کنم. ممنونم دوباره نوشتین.

پاسخ
مرضیه
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام خانم دکتر دست مریزاد من یک سوال داشتم. اگر خانومی انرژی آفرودیت رو داشته باشه و دبیرستان توی رشته علوم انسانی تحصیل کرده باشه. برای کنکور و دانشگاه چه رشته ای انتخاب کنه بهتره و داخلش موفق میشه؟ مرسی🕊🦋❤

پاسخ
گیس گلابتون

من نمی دانم. بهتره مشاوره تحصیلی دریافت کنه، چون تیپ شخصیتی کهن الگوها خیلی کلی است و در طول زمان تغییر می کنه و برای تعیین مسیر زندگی زیاد کاربردی نیست.

پاسخ
setare
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام ممنون بابت مقاله خوبتون. علاقه به شعر و ادبیات و هنرومسائل عرفانی و داشتن قیافه معمولی ولی جذاب و موردعلاقه آقایون بودن و مورد نفرت خانمها بودن و سادگی درچهره و رفتار و هم منطقی رفتارکردن وهم احساسی رفتارکردن و متعادل بودن و افسردگی که ناشی از سرکوب انرژی باشه مربوط به چه آرکیتاپیه؟
مرسی 🙏😘😍

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. شما میخاید تایپ خودتون رو تشخیص بدین. من نمیتونم بر اساس تعریفی که از خودتون ارائه میدین، شما رو بشناسم. یادم هست که نوشته بودین پرسیفون تایپ هستین و یادم هست به شما پیشنهاد کردم روی اعتماد به نفستون کار کنین. من یه آموزش دارم. قیمتی هم نداره، به نام "اعتماد به نفس در شصت دقیقه" و یک آموزش دیگه دارم با قیمت خیلی مناسب به نام "جذابیت فوری" که جزو پنج آموزش برتر منه و در بین آموزشهای به زبان فارسی، کم نظیره. پیشنهاد می کنم این دو رو تهیه و تمرین کنین. رضایت خوبی نسبت به خودتون پیدا خواهید کرد.

پاسخ
setare
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام خانم دکتر. من جدیدا آتنا و آرتمیسم رو تقویت کردم وحالم بهتره و ترکیب پرسفون و آتنا و آرتمیس شدم و احساس میکنم خیلی قوی ترشدم و تصمیم دارم مستقل بشم و اگه شرایطم مهیا بشه حتما مستقل میشم و از پیشنهادات شما ممنونم.

پاسخ
گیس گلابتون

تبریک میگمگل

پاسخ
setare
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام خانم دکتر گرامی. به نظرم مریم مجدلیه و زلیخا دوتا شخصیت آفرودیتی تاریخن. بعدازتوبه تبدیل به هستیا میشن. خانم دکتر چه شخصیت هایی درتاریخ پرسفون تایپ بودن؟

پاسخ
گیس گلابتون

بیشتر دختران و زنان. همانها که هیچ نشانه ای ازشان در تاریخ نیست.

پاسخ
setare
http://www.gisgolabetoon.ir

همون زنایی که میگن پشت یک مرد موفق پنهانه. چه بد من دوست داشتم خاص باشم و ازتایپم کم پیدا بشه. حیف شد واقعن

پاسخ
گیس گلابتون

بله.

پاسخ
setare
http://www.gisgolabetoon.ir

ببخشید خانم دکتر. خانم پرسفونی که ترکیب پرسفون و آتنا و آرتمیس باشه. چه جورشخصیتی داره؟ چه نقاط مثبتی داره؟
مرسی🙏😍💋

پاسخ
گیس گلابتون

معمولا آرتمیس و پرسیفون با هم ترکیب نمی شوند.

پاسخ
setare
http://www.gisgolabetoon.ir

من بیشتر پرسفونم از آرتمیس فقدمستقلی و طبیعت دوستی و لجبازی شو دارم همین.از آتنا هم درسخونی ومغروری و عاشق شغل و درآمد بودن. خیلی دوست دارم پول دربیارم.

پاسخ
گیس گلابتون

پرسیفون مستقل نیست. وابسته است. پرسیفون لجباز نیست. همراه است. آرتمیس و پرسیفون هر دو طبیعت رو دوست دارن. آتنا و پرسیفون هر دو عاشق یادگیری هستند.

پاسخ
setare
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام خانم دکتر روز خوش. من پرسفونم ولی زنا دوستم ندارن حتی مامان خودم نمیدونم چرا. به نظرشون ساده و احمق میام چون شبیه شون نیستم و باهردختری که دوست شدم با اینکه رفتار بدی ندارم خیلی مهربونم ولی یه بلاهایی سرم آوردن اون سرش ناپیدا ولی برعکسش آقایونی که بهم پیشنهاد میدن ازخودم بزرگترن وخیلی بهتراز خانوما باهام برخوردمیکنن و بهم احترام میذارن. دلیل این رفتارخانوما با خودمو نمیفهمم.

پاسخ
گیس گلابتون

شاید مادرتون به شما و جوونی و زیبایی تون حسادت میکنه و با انتقادها و سرزنش هاش، سعی می کنه اعتماد به نفس شما رو تخریب کنه. اهمیت ندین. آتنا رو تقویت کنین، اعتماد به نفستون رو بالا ببرین. اگه پیشنهاد خوبی برای ازدواج دارین، قبول کنین. اگه نه، درس بخونین، شاغل بشین و به روزهای خوب آینده، بدون خانواده سمی تون، فکر کنین.

پاسخ
setare
http://www.gisgolabetoon.ir

کدوم آرکی تایپها واسه بازیگری مناسبند؟
مرسی.

پاسخ
گیس گلابتون

آفرودیت

پاسخ
setare
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام خانم دکتر. چه شغل هایی برای یک خانم پرسفون تایپ مناسبه؟

پاسخ
گیس گلابتون

شغلهای حمایتگرایانه و کمک کننده چون پرسیفون خیلی مهربونه و دوس داره به مردم کمک کنه.

پاسخ
setare
http://www.gisgolabetoon.ir

یه شغل هایی مثل روانشناسی و وکالت و مددکاری اجتماعی و پرستاری

پاسخ
گیس گلابتون

وکالت خیر! وکالت برای پرسیفون خیلی خشک و قلدرانه س. بقیه شون بله. خیلی خوب هستن. مربی مهد، معلم ابتدایی، پرستار بچه، منشی و دستیار هم عالیه.

پاسخ
setare
http://www.gisgolabetoon.ir

منم خیلی مهربونم ولی بعضی وقتا از سادگی و مهربونیم بدم میاد نمیدونم چرا؟
خیلی خوبی کردم و خانواده و فامیل و دوستام جواب خوبی و مهربونیمو با بدی دادن.

پاسخ
گیس گلابتون

مهربون بودن نباید باعث بشه اجازه بدین از شما سوءاستفاده کنن. شما لازمه جسارت ورزی رو یاد بگیرین. یه پرسیفون اگه آتنا رو در خودش تقویت کنه، وضعش عالی میشه. لازمه اینا رو یاد بگیرین: هدفگذاری، مدیریت زمان، جسارت ورزی، مدیریت عواطف منفی.

پاسخ
Setareh
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام خانم دکترگرامی.زنانگی بالا و شهود داشتن و زیبا و شهوانی بودن نشانه پرسفونه؟
مرسی❤️😍

پاسخ
گیس گلابتون

شاید ستاره جان. ممکنه

پاسخ
setare
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام خانم دکتر. پرسفون ها هم زنانگی دارند؟ نوع زنانگی شون چه جوریه؟

پاسخ
گیس گلابتون

بله پرسیفون ها بشدت زنانه هستند. زنانگی معصوم، شیرین و جذاب.

پاسخ
setare
http://www.gisgolabetoon.ir

خانم دکتر تو مقاله نوشته پرسفون ها خیلی مادرشون رو دوست دارند و بهش وابسته هستنداما من اینطور نیستم اتفاقن خیلی از مادرم متنفرم و رابطه خوبی باهاش ندارم ازش انرژی منفی میگیرم و با پدرم رابطه ام معمولیه
ولی اونم دوست ندارم و خواستار استقلالم و مستقلم و همه بهم میگن ساده و معصومه قیافت ولی من قبولش ندارم و اصلا معصوم نیستم و عاشق وکالت و روانشناسی ام و اصلا حسود و کینه ای نیستم و خیلی باهوش و مغرور و مهربونم.
پرسفون؟ نمیدونم چرا باهاش کنارنمیام و دوسش ندارم. واقعن نمیدونم چرا؟
😕😑😔

پاسخ
گیس گلابتون

عزیزدلم... ما یک کهن الگوی فعال درون خود نداریم. دو یا سه تا کهن الگو درون ما همزمان فعال هستند. بعلاوه ما به هفت کهن الگو دسترسی داریم و می توانیم آنها را بیدار کنیم.
من شما را نمی شناسم. ممکن است در تشخیص تیپ شما کاملا در اشتباه باشم.
شما اعتماد به نفس رو در خودتون بالا ببرید، زندگی تون عالی میشه. به کهن الگوها گیر ندهید. اصلا مهم نیست. این وسواس فکری رو رها کنید. روی خودسازی و خودشناسی کار کنید. من مسیر رو برایتان نشانه گذاری کرده ام. دستتون را به من بدین تا گام به گام جلو برویم.

پاسخ
setareh
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام و درود فراوان. خانم دکتریه خانم میتونه پرسفون باشه ولی آفرودیت بالایی داشته باشه؟ ترکیب پرسفون آفرودیت چه جور ترکیبیه؟

پاسخ
گیس گلابتون

معمولا این دو تا ترکیب نمیشن، چون متضاد هستن، ولی پرسیفون با نقاب آفرودیت شایعه. اگه پرسفون و آفرودیت با هم ترکیب شوند و یا پرسیفون با نقاب آفرودیت، معجون شومی است. هزار بلا به سر دختر میاد.

پاسخ
setareh
http://www.gisgolabetoon.ir

ببخشید یه سوال داشتم. یه خانم میتونه شخصیت اصلیش آفرودیت باشه ولی به دلایلی سرکوب بشه ولی خودشو یه شخصیت دیگه نشون بده؟
مثلا آفرودیت نقاب پرسفون یا پرسفون نقاب آفرودیت بشه؟

پاسخ
گیس گلابتون

پرسیفون با نقاب آفرودیت در ایران شایعه، ولی آفرودیت با نقاب پرسیفون، تا حالا نشنیده بودم.

پاسخ
setareh
http://www.gisgolabetoon.ir

ببخشید خانم دکتر. Infp و Enfp ها پرسفونن؟

پاسخ
گیس گلابتون

اطلاع ندارم.

پاسخ
Setareh
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام خانم دکتر. آیا شغل دوبلوری و مجری گری و بازیگری واسه پرسفون تایپها هم مناسبه؟

پاسخ
گیس گلابتون

این شغلها برای آفرودیت مناسبه.

پاسخ
setare
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام گیسوجان. توی ایران چه تایپ های زنانه و مردونه ای بیشتره؟
مرسی ❤🎀

پاسخ
گیس گلابتون

آرس، پرسیفون و دیمیتر.

پاسخ
setare
http://www.gisgolabetoon.ir

برای یک خانم که ترکیب پرسفون و آتنا و آرتمیسه چه تایپ مردونه یا چه مردی مناسبه؟
مرسی🌸🌟💋

پاسخ
گیس گلابتون

اطلاع ندارم. بجای تمرکز روی کهن الگوها، که خیلی دقیق نیستند، به تفاهم کلی زن و مرد توجه کنین. برای مثال ترکیب پرسیفون و آرتمیس؟ مثل ترکیب آب و روغنه. مگه ممکنه؟

پاسخ
setare
http://www.gisgolabetoon.ir

ببخشید خانم دکتر علاقه به بازیگری و مجری گری مال کدوم آرکیتایپه؟
من خودم بازیگری و مجری گری رو خیلی دوست دارم.

پاسخ
گیس گلابتون

علاقه داشتن، مهم نیست. استعداد داشتن مهمه. کهن الگوی آفرودیت استعداد بازیگری و مجری گری داره. پرسیفون به همه تجربه ها علاقه داره. این که بالاخره دنبال کار و درآمد بره یا نه؟ اون مهمه. شما چند ساله هستین؟ شغلتون چیه؟

پاسخ
Setareh
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام خانم دکتر.راستش من شاغل نیستم می‌خوام شاغل بشم و فقط علاقه دارم نمی‌دونم که در بازیگری و مجری گری استعداد دارم یا نه؟
ولی بازیگران زیادی هم هستند که پرسیفون تایپ هستند ولی من خودم به هنر و روانشناسی علاقه دارم.❤️😍😘

پاسخ
گیس گلابتون

ستاره جان چند ساله هستین؟

پاسخ
setare
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام گیس گلابتون جان. راستش رو بخواید من دهه هشتادی هستم. حدودا 18یا 19سالمه. 😊😊😊

پاسخ
گیس گلابتون

خوشحالم یه دخترخانم بسیار جوان به مهارتهای زندگی دسترسی داره و میتونه از بسیاری از اشتباهاتی که من مرتکب شدم، دوری کنه. باعث افتخارمه که اینجا هستین. عزیز دل، کهن الگوها رو خیلی جدی نگیر. یعنی فکر نکنین اول باید بفهمین کدوم کهن الگو در شما غالبه، بعد زندگی تون رو بر اساس او پیش ببرین. کهن الگوهای غالب در طول زندگی میتونه تغییر کنه. اگه دانشجو هستین، علاوه بر درس خوندن، یه کار پاره وقت هم پیدا کنین تا پول توجیبی تون رو تامین کنه. اگه دانشجو نیستین، یه هنر و حرفه ای رو یاد بگیرین و توش حسابی ماهر بشین. مقاله هدیه پنج میلیون دلاری من رو بخونین. موفق باشین عزیزدل

پاسخ
Setareh
http://www.gisgolabetoon.ir

خیلی ممنونم گیسو جان .یک سوال داشتم .شاید سوال خیلیا باشه.یک دختر نوجوان آفرودیت ویک نوجوان پرسیفون در دوران نوجوان چه فرقی باهم دارند؟چون اخیرا نقاب آفرودیت زیاد شده در ایران.
من به رابطه جن*سی حس خاصی ندارم و گویا از رابطه جن*سی میترسم و اصلا دلم نمیخواهد همسر ومادربشوم و از ازدواج و زایمان میترسم و بیشتر به متافیزیک و ماوراء و علوم غریبه اعتقاد دارم و می‌خوام کمکم کنین که به تریاک غلبه کنم تا آینده ام به خطر میوفته.
مرسی😊☺️

پاسخ
گیس گلابتون

یه نوجوون آفرودیت، دلبره، فتانه، از قدرت خودش روی مردها آگاهه و از این قدرت سوءاستفاده میکنه.

یه نوجوون پرسیفونی مهربونه، گاهی شاده یا غمگین، اعتماد به نفس کمی داره، عاشق یاد گرفتن و تجربه کردنه.

هر دو به زیبایی اهمیت میدن و خودشون را زیبا میکنن. هر دو ساعتها پای آینه میشینن.

این دو براحتی از هم قابل تشخیص هستن.

به تریاک اعتیاد دارین؟

پاسخ
Setareh
http://www.gisgolabetoon.com

ای وای ببخشید فک کنم یه اشتباهی شده.من منظورم ترسام بود ولی به خاطر اشتباه تایپ تریاک تایپ شده .نه من اعتیاد ندارم خانوم دکتر😅😅😅

پاسخ
گیس گلابتون

خدا رو شکرلبخند

پاسخ
setare
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام خانوم دکتر. ترکیب پرسفون و هستیا و آتنا چه جور ترکیبی ایجاد می کنه؟
ممنون.

پاسخ
گیس گلابتون

اطلاع ندارم.

پاسخ
مهین
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام گیسو جان. اگه زنی ترکیب آفرودیت و آتنا و هرا باشه ،چه جور شخصیت و مشخصاتی داره ؟
ممنون

پاسخ
گیس گلابتون

اطلاع ندارم.

پاسخ
St@ar
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام گیسو جون وقت بخیر .یه سوال داشتم نویسندگی و رمان نویسی و دفتر خاطرات داشتن مربوط به کدوم آرکیتایپه ؟
مرسی☺️🙏😘

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم. رمان نویسی کار آفرودیته، هنر و خلاقیت مال آفرودیته. نویسندگی جدی، مال آتناست. دفترچه خاطرات به دلایل متفاوت نوشته میشه. ممکنه پرسیفون، آفرودیت یا آتنا دفترچه خاطرات بنویسند، به دلایل متفاوت و به شیوه های متفاوت.

پاسخ
st@ar

بله. خیلی سپاسگزارم. پس بگو چرا همه نویسنده های رمان عاشقانه شخصیتش زنه. پس کار یه آفرودیت یا آتنا و پرسفونه.
😂😍😘

پاسخ
گیس گلابتون

گل

پاسخ
Nasim sahami
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام و وقت بخیر. من تست دادم و آفرودیت و آتنا و پرسفون دراومدم ولی اصلااز آفرودیت خوشم نمیاد نمی‌دونم چرا ؟
من یک خانم جوان ۲۲ساله مجردم .قیافه ام به نظر خودم معمولیه ولی بقیه و به خصوص آقایون بهم میگن خوشکلم و خانمها ازم خوششون نمیاد و بین خانومها دوستی ندارم و آقایون رابطه شون باهام خوبه و عاشق آرایش و هنرم و با هر مردی وارد رابطه نمیشم و به زور کاری رو انجام نمیدهم و اینکه تیپ و ظاهرم معمولیه و یه تودار و مرموز و در عین حال منطقی و حاضرجواب و زبان درازم و دوست ندارم کسی از زندگیم سر دربیاره و میانگرام ولی با احساس و رمانتیکم و شهود دارم ولی کمه و اصلا از مادرم خوشم نمیاد و بهش وابسته نیستم و عاشق استقلال و آزادی ام.
گیسو جان به نظرتون با شخصیت غالبم که آفرودیت کنار بیام یا نه ؟اصلا باور نمیکنم آفرودیت تایپ باشم 😐

پاسخ
گیس گلابتون

بله حتما. آفرودیت هدایای گرانبهایی برای خانوما داره.

پاسخ
Bahar sahami
http://www.gisgolabetoon.com

سلام.گیسوخانم من تست دادم و شخصیتم پرسفون دراومده ولی اصلا از پرسفون خوشم نمیاد.آیا من خودم رو همون‌جوری که هستم بپذیرم و پرسفون بودنم رو قبول کنم یانه؟راستی گیسو خانم پرسفون برای خانمها چه هدایا و مزایایی داره ؟
مرسی😍🌹🙏

پاسخ
گیس گلابتون

بله خودتون رو بپذیرین. پرسیفون رو با آتنا و آرتمیس تقویت کنین. هدایای پرسیفون رو در ابرمقاله نوشتم.

پاسخ
st@ar
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام. گیسو جان یه سوال داشتم. آفرودیت مثبت و آفرودیت منفی چه ویژگی داره؟ منظورم از آفرودیت مثبت آفرودیتی که از جنبه مثبت آرکیتایپ استفاده میکنه و آفرودیت منفی، آفرودیتی که از طریق سرکوب و سایه جنبه های منفی آفرودیت رو بروز میده.
مرسی.

پاسخ
گیس گلابتون

ستاره جان، تو ابرمقاله نوشتم. هم مثبت و هم منفی رو نوشتم.

پاسخ
st@ar
http://www.gisgolabetoon.ir

ببخشید خانم دکتر. یه سوال داشتم خانمی که مغرور و مرموز و تودار ولی درعین حال منطقی و حاضرجواب و به نظر بقیه یه کم ترسناک به نظر بیاد ولی مطیع و توسری خور نباشه. این ویژگی ها، ویژگی کدوم آرکیتایپه؟
مرسی🙏❤😍😘

پاسخ
گیس گلابتون

احتمالا آتنا

پاسخ
st@ar
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام خانم دکتر. روز بخیر یه سوال داشتم؟ آیا پرسفون تایپ ها میتونن بازیگر باشند؟ ودر واقعیت بازیگر پرسفون تایپوجودداره؟ چند نمونه بازیگر پرسفونی نام می برید؟ مرسی🙏😍😘

پاسخ
گیس گلابتون

متاسفانه نمی دونم. اگه شما دوست دارین بازیگر بشین، در کلاس بازیگری شرکت کنین. مهم نیست کهن الگوی غالب شما چیه. کهن الگوها، سیال هستن، مثل بتون سفت و تغییرناپذیر نیستن.

پاسخ
ناشناس

والله منکه دقیق نفهمیدم کی به کیه فقط فهمیدم یه مش ... دهاتی هم می خوان رو کار های زشتشون سرپوش بذارن یه مش مرد عوضی و دیوانه این وسط حمایت می کنن هرچی میشه وصل می کنن خودشون به این خدایان عجیب و غریب و بدتر می خوان لوازم زیبایی فقط در انحصار خودشون باشه مابقی بی بهره شن خانوما نه گول این تست ها رو بخورید نه با این مدل آشغال های ... دهن به دهن شید خدا یکی قانون یکی دختریکه فقط میره لش بازی درمیاره هیچی نیس الا یه ... گه که زیادی خودش دسته بالا گرفته ... آفرودیت 🤣🤣 گول این عوام فریبی ها رو نخورید ازدواج ، عشق در قالب این چیزها نیس !!ازدواج یعنی آشنایی در به محل خوب، هم کف بودن هزار تا مهارت زنونه و مردونه ... قوانین استایل ، خونه داریتون تقویت کنید نه به ساز این جماعت برقصید، نه اسیر ابیر آتئیسم بشید نه با این ... که خودش خیلی دسته بالا گرفته دوره گرفته همه عشق شوهرن الا من طرح دوستی بریزید

پاسخ
گیس گلابتون

دوست ناشناس
لطفا دفعه بعد مودبانه نظر بنویسید، وگرنه نظر شما بکلی حذف خواهد شد. ممنونم.

پاسخ
st@ar
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام خانم دکتر. همه به من میگن قیافه ات و اخلاقت معصومه و یک پاکی و معصومیت خاصی داری ولی ازاین حرفا خوشم نمیاد و شنیدن این حرفا عذابم میده.

پاسخ
گیس گلابتون

چه کمکی از دست من برمیاد؟

پاسخ
St@ar
http://www.gisgolabetoon.ir

دوست ندارم این حرفا رو بشنوم. دوروبریام فک میکنن منو خوب میشناسن ولی هنوز مونده که منو بشناسن و من همچین تعریفی رو قبول ندارم.

پاسخ
گیس گلابتون

چه کمکی از دست من برمیاد؟

پاسخ
st@ar
http://www.gisgolabetoon.ir

خانم دکتر چندتا شخصیت فیلم یا انیمیشن که پرسفون تایپ باشند، مثال میزنید؟
مرسی 🙏😍❤

پاسخ
گیس گلابتون

ستاره جان، من در مقاله از هنرپیشه ها مثال زدم. گاهی فکر می کنم شما ابرمقاله را نخوندین.

پاسخ
setare
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام خانم دکتر. چرا مرلین مونرو رو آفرودیت مثال زدید؟ مرلین مونرو اسم واقعیش نورماجین بود. پرسفون بود با آفرودیت سرکوب شده. اتفاقن درونگرا و افسرده بوده. هالیوود نورماجین رو مرلین و مرلین رو آفرودیت کرد. خودش آفرودیت نبودو آرکیتاپش یتیم بوده. خیلی سعی کرد خودش رو به دنیا اثبات کنه و بگه بلوند احمق و خنگ نیست اما عمرش کفاف نداد.
خدابیامرزه نورماجین رو😕😭

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم. در متن نوشتم در نقش هایی که در فیلم بازی می کرد، آفرودیت بود.

پاسخ
Liya

سلام وقتتون بخیر. من تازه با ارکی تایپ ها آشنا شدم و نتیجه تستم ارتمیس و اتنا و هستیا در اومد.
میشه حدودی گفت ترکیب این ها چقدر توی زندگی بازدهی داره و مفیده؟خصوصا توی شغل هایی که پژوهشی هستن و ادامه تحصیل.

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. این کاراکتر پیشرفت اجتماعی و تحصیلی و شغلی بسیار خوبی خواهد داشت، ولی به احتمال زیاد ازدواج نمی کند و بچه دار نمی شود. متاهل هستین؟ بچه دارین؟

پاسخ
Liya

خیلی ممنون. نه تازه ۱۹ سالم شده مجردم.

پاسخ
هاریکا
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام خانم دکتر. روزتون بخیر. من به تازگی با مقاله شما و بحث کهن الگوها آشنا شدم. من تست دادم و آرکی تایپ غالبم پرسفون دراومد و کهن الگوی دوم آتنا و کهن الگوی سوم هستیا و ترکیب این سه تا هستم. دوست داشتم بدونم ترکیب این سه آرکی تایپ تا چه حد در زندگی بازدهی و تا چه حد مفیده؟ من مجردم و ازدواج نکردم و منظورم بازدهی در زمینه ازدواج و تحصیله.

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. آتنا رو بالا نگه دارین. به این ترتیب در شغل و ازدواج موفقیت خوبی خواهید داشت. روش های فعال کردن آتنا در ابرمقاله هست.

پاسخ
ستاره
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام خانم دکتر خسته نباشید. ببخشید یک سوال داشتم. اگر یک خانمی بیبی فیس و ریزه میزه باشه و درونگرا و معصوم و سرد و ساده و مغرورو خوشرو و خوش خنده باشه این چه کهن الگوییه؟ اگر آقایی خوشتیپ و ورزشکار و بامرام و معرفت باشه این چه کهن الگوییه؟
همین مرسی 🙏😍❤

پاسخ
گیس گلابتون

خانم رو نمیدونم. آقا ممکنه آرس باشه.

پاسخ
سـاغـر
http://www.gisgolabetoon.ir

با عرض سلام خدمت خانم دکتر. یک سوال داشتم. خانمی که ریزه میزه و بیبی فیس و ساده و دخترونه و مهربان و متواضع و احساساتی و شهودی و اهل هنر باشه چه کهن الگویی داره؟
آقایی که موهاش بلنده و تو کار موسیقی و اینجور چیزاست و مهربون و احساساتیه و به مادرش وابسته ای چه کهن الگویی داره؟
خیلی ممنون خانم دکتر🙏😍❤

پاسخ
گیس گلابتون

متاسفانه من نمی تونم اینطوری حدس بزنم. آزمون های رایگان در اینترنت هست و شما می تونین ازونا برای تعیین کهن الگوهای غالب استفاده کنین.

پاسخ
ساغر
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام خانم دکتر. من تست کهن الگو دادم و ترکیب آفرودیت و آتنا دراومدم. مجردم و به هنر علاقه دارم. با این وجود بازدهی آفرودیت و آتنا باید در زندگیم چقدر باشه؟

پاسخ
گیس گلابتون

آتنا و آفرودیت ترکیب خوبیه. متوجه نمیشم. بازدهی در زندگی چقدر باشه؟ میشه بیشتر توضیح بدین؟

پاسخ
ساغر
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام خانم دکتر. منظورم برای اول تحصیلم و بعد کارم که هنرمندم بود، کدومش بیشتر تاثیر گذاره؟ و باعث موفقیتم میشه؟ چون من همیشه تناقض توی رفتارم دارم.

پاسخ
گیس گلابتون

در کار و تحصیل آتنا شما رو حمایت میکنه.

پاسخ
مریم

درود و ارادت و خدا قوت گیس گلابتون عزیزم🌹سپاس فراوان از اینهمه تلاش و کوشش

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونمگل

پاسخ
زهرا اسماعیل پور

واقعا برام جالب بود.خیلی خیلی لذت بردم از این مطالب و صد افسوس که چرا در جوانی با این مطالب آموزنده آشنا نشدم.ولی سعی میکنم دختر جوانم را با این مطالب آموزند آشنا کنم.ممنونم از مقاله بسیار آموزندتون

پاسخ
گیس گلابتون

خوشحالم براتون جالب و مفید بودهلبخند

پاسخ
ملیکا

چیکار کنم آتنا هرا آرتمیسم فعال بشه من هستیا آفرودیت هستم

پاسخ
گیس گلابتون

تو متن مقاله نوشتم.

پاسخ
Mona_B

سلام خانم دکتر عزیز. اولین آرکتایپ من پرسفون و دومی آتنا هست. پرسفون وجود من انتظار داره همسر آیندم حامی و تکیه گاه و مایه آرامش من باشه. از طرفی آتنای وجود من باعث شده غیرقابل انعطاف و تاحدودی سختگیر باشم و احتیاج دارم همسر آیندم سازگاری بالایی داشته باشه. به این ترتیب چه آرکتایپی برای همسر آینده من مناسبه؟ از زحماتتان برای این ابرمقاله عالی بسیار متشکرم

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. به آرکیتایپ ها به عنوان راهی برای شناخت و ارتقای خود نگاه کنین. همون طور که خودتون ترکیب دو آرکیتایپ کاملا متفاوت هستین، دیگران هم همینطور هستن. برای شناخت همسر آینده تان دستکم شش ماه وقت بگذارید و مطمئن بشین تفاهم دارین. فارغ از برچسب های آرکیتایپی.

پاسخ
sahar
http://www.gisgolabeton.ir

سلام و روز شما بخیر. یک سوال داشتم اگه خانمی بچه دوست داشته باشه اما بارداری و زایمان دوست نداشته باشه و نگران بهم خوردن اندامش باشه و عاشق هنر باشه و تیپش ساده و شیک باشه و چهره اش ساده و ملیح و کم آرایش و کوچکتر از سنش به نظر بیاد و مهربون و پرانرژی و خوش قلب باشه. چه کهن الگوییه؟
سپاس

پاسخ
گیس گلابتون

با این اطلاعات نمیشه کهن الگو رو حدس زد.

پاسخ
sahar
http://www.gisgolabeton.ir

مثلا چه اطلاعاتی درباره خودم بدم؟ چون من این ویژگی هارو دارم فقد. مثلا چه اطلاعات بیشتری می خواید بهتون بدم؟

پاسخ
گیس گلابتون

لطفا از آزمونهای کهن الگوها استفاده کنین. من غیبگو نیستم. متشکر میشم با این سوالات وقت من را نگیرید و از من نخواهید کورکورانه حدس بزنم.

پاسخ
Sahar

بله حق با شماست بانوی گرامی. من آزمون کهن الگوها دادم و آفرودیت در من غالب بود یک سوال داشتم. ظاهر و تیپ آفرودیت ها چگونه است؟ میتونند محجبه و چادری هم باشند؟ چون من محجبه هستم 😊😅

پاسخ
گیس گلابتون

بله آفرودیت میتونه محجبه باشه. درباره تیپ و ظاهر آفرودیت در ابرمقاله نوشتم.

پاسخ
sahar
http://www.gisgolabeton.ir

سلام و روز بخیر. یک سوال داشتم . امکان داره کسی سایه ی یک کهن الگو رو داشته باشه بعد از سالها میتونه تسخیر سایه اش بشه و به اون شخصیت تبدیل بشه؟

پاسخ
گیس گلابتون

اطلاع ندارم.

پاسخ
رزیتا
http://www.gisgolabatoon.ir

سلام گیسو بانوی عزیز.خانومی که ساده و شیک و به مادرش وابسته نیست ،آتناست.

پاسخ
گیس گلابتون

با دو سه صفت نمیشه نظر داد.

پاسخ
رزیتا
http://www.gisgolabatoon.ir

سلام خدمت گیسو بانو .خانمهایی که مهربونم و پرانرژی هستن و ساده میگردند .آفرودیتن؟
مرسی .

پاسخ
گیس گلابتون

با دو سه صفت نمیشه نظر داد.

پاسخ
Setareh
http://www.gisgolabetoon.ir

سلام خانم دکتر.آیا برای پرسفونها شغل معلمی و پرستاری و منشی گری مناسبه ؟
مرسی

پاسخ
گیس گلابتون

معلم مهدکودک، پرستار بچه و منشی گری، بله مناسبه.

پاسخ
فاطمه

سلام گیسو جان
آیا امکانش هست که
تایپ غالبمون رو کاملا تغییر بدیم؟از پرسفون یا هستیا ، تبدیل بشیم به آتنا

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. تایپ غالب معمولا تغییر نمی کنه، ولی تعدیل میشه. هر تایپی ویژگی های بسیار خوبی داره. لازم نیست بکلی تغییر بکنه، ولی با تعدیل عالی میشه.

پاسخ

مرسی عزیزم
پس چه عالی میتونه باشه
انرژی گرفتم ☘️

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet