مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
آدم‌های شاد و موفق
1394/06/18 14:09

هر روز سه کار نیک!

روشی عالی برای خوشبختی: هر روز سه کار نیک

در پست روانشناسی مثبت توضیح دادم چرا خدمت به خلق، باعث می‌شود شما شاد و خوشحال شوید و قرار شد روزی سه بار کار نیک انجام بدهید.

 

1.     آیا این تمرین را انجام دادید؟

2.     دست کم روزی یک کار نیک انجام دادید؟

3.     آیا به جای پیدا کردن نقص و ایراد دیگران، دنبال راهی برای خدمت بیشتر به مردم بودید؟

4.     انجام این تمرین چه تاثیری روی روحیه شما گذاشت؟

 

اگر هنوز این تمرین را انجام نداده‌اید، خاضعانه از شما خواهش می‌کنم آن را انجام بدهید. من افراد زیادی را می‌شناسم که با ایرادگیری، منفی بافی و نفرت ورزیدن، دچار افسردگی شده‌اند، زندگی زناشویی‌شان به طلاق منجر شده، جسمشان بیمار است، وضعیت مالی‌شان خوب نیست. متاسفانه بسیاری از این افراد به جای استفاده از راهنمایی‌های رایگان این سایت، روش همیشگی خود را ادامه می‌دهند:

 

نق می‌زنند!

ایراد می‌گیرند!

توهین می‌کنند!

 

عزیزان دلم (حتی شما منفی بافها هم عزیز دل من هستید) به خودتان بیایید!

 

سلامتی جسمی و روحی‌تان به باد رفته

ازدواجتان خراب شده

دوستی ندارید

پول ندارید

کار ندارید

 

خیال دارید چه موقع روش زندگی‌تان را عوض کنید؟

 

زندگی بسادگی می‌تواند رسم خوشایندی شود، اگر:

 

·         به جای ایراد گرفتن، تحسین کنید!

·         به جای طلبکار بودن، تشکر کنید!

·         به جای چوب لای چرخ گذاشتن، دنبال خدمت به مردم باشید!

 

اگر تمرین هفته پیش  را انجام داده‌اید، متشکر می‌شوم تجربه خود را اینجا بنویسید.

 

کار نیک، کاری است که لبخند شادی روی لب دیگری بیاورد. شاید فقط به یک آدم غریبه لبخند زدید و او لبخند را به شما برگرداند. شاید ساک پیرزنی را حمل کردید، شاید از اخلاق خوب یک کارمند تعریف کردید و او خوشحال شد. کار نیک، شکستن شاخ غول نیست. کار نیک، کاری ساده برای خوشحال کردن دیگران است، بی آنکه انتظار داشته باشید آن‌ها کار شما را جبران کنند. همین! به همین سادگی و به همین خوشمزگی!

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

atussa

من رفته بودم بانک برای انجام یک کار فوری، متاسفانه کارت ملی همراهم نبود، با مسئول باجه موضوع رو در میون گذاشتم و ایشون لطف کردن و با گواهی نامه رانندگی ام کارم رو راه انداختن. من هم بابت اخلاق خوشی که داشت ازش تشکر کردم و اونم گفت که تازه امروز اصلا سرحال نبوده و با تعریف من کلی سرحال شده.

پاسخ
kafshghermezi

من در کل این مدت فقط یک کار نیک انجام دادم که انرژی آن را دریافت کرده باشم! چند سی دی که دوستم نیاز داشت برایش بردم و در کتابخانه ماندم تا چیزهایی که لازم دارد را نصب کند. حس خیلی خوبی بود که مشکلش حل شد و انگار زندگی معنادار می شود.

پاسخ
gladmari
http://tedtalks.blog.ir

هفته قبلی به سه تا از دوستام سر زدم و سعی کردم باشون در مورد مشکلاتشون همدلی کنم و تا میتونم بدون اظهار نظر فقط بهشون گوش بدم تا سبک شن

پاسخ
سارانگ1

من هفته گذشته برای انجام یک کار بیمه ای به یک شرکت بیمه مراجعه کردم، معمولا انجام این خدمت حدود 20 دقیقه یا شاید هم بیشتر، طول میکشد. متصدی باجه، این کار را برای من در حدود 10 دقیقه انجام داد. من برای اینکه کار من زود انجام شده کلی تشکر کردم و حتی به رییس او اطلاع دادم و تشکر کردم. هردو لبخندهایی از اعماق جان زدند. من هم البته خیلی خوشحال شدم.
یک بار هم خانومی داشت کالسکه ی فرزندش را از پله‌های پل عابر پیاده به زحمت بالا میبرد، دست او را گرفتم و گفتم اجازه بدهید کمکتان کنم، من می‌توانم به شما کمک کنم. آن خانوم نپذیرفت اما کلی از من تشکر کرد، در بین این لبخندها و تشکرها بودیم که یک آقا متوجه مکالمه ما شد، نزدیک آمد و گفت بگذارید من کالسکه را ببرم و بدون توجه به تعارف آن خانوم کالسکه را حمل کرد. خلاصه اینکه خوبی خیلی هم زود منتظر می شود.
ممنونم گیس گلابتون عزیزم. دیدی چطور آموزش هایت دارد در شهر پراکنده میشود؟!؟؟ سپاسگزارم

پاسخ
elahe

1- با وجود اینکه از یکی از دوستان صمیمی ام توقع داشتم تا به من زنگ بزند و بهم تسلیت بگه بابت فوت مادربزرگم و اون اینکارو نکرده بودم ، خودم زنگ زدم بهش و حالشو بعد مدتها پرسیدم.
2-صبح قبل از اومدن به محل کار، به دختر جوونی که مشکل جسمی داره کمک کردم تا به من تکیخ بده و کیفشو بردم تا محل کارش
هردو حس خوبی داشتلبخند و یه چیزی رو در من تقویت کرد ، اونهم اینکه توقعاتم رو از آدمای دورو برم کمتر کنم و مدام تو فکراین باشم که " من" چه کاری میتونم انجام بدم براشون.

پاسخ
گیس گلابتون

آفرین! آفرین و هزار آفرین
دقیقا این تمرین قراره همین حس را در قلب آدم ایجاد کند.
ولی وقتی متوجه میشوید که انجامش بدهید
آفرین

پاسخ
رویا H

سلام گیس گلابتون عزیز. چند وقت پیش با دو تا بن 10 درصد خرید فرش به شهرفرش رفتیم. خریدمان را کردیم و وقتی داشتیم از تخفیفمان استفاده می کردیم متوجه شدم که یک خانواده در حال چانه زدن هستند و بن تخفیف ندارند. بدون اطلاع دادن به همسرم بن را به دختر خانواده دادم که از قرار معلوم خرید جهیزیه اش را انجام داده بود. همسرم وقتی متوجه شد کلی دعوایم کرد و گفت که بن به اسم او بوده و این خرید چند میلیونی به نام او ثبت می شه. در حال بحث کردن و متقاعد کردن وی بودم که دیدیم پدر و دختر و مادر مذکور نزد ما آمدند و کلی تشکر کردند. خیلی خوشحال بودند که توانسته بودند 500 هزار تومان تخفیف بگیرند. همسرم به قدری متعجب و خوشحال شد که حالش قابل وصف نیست. گویا برق چشمان آن پدر دل همسر را اینقدر نرم کرده بود. کلی هم از من بابت منفی بافی اش عذرخواهی کرد.

پاسخ
mamanak

یکی از همکارانم که خانم مسنی هست و یک مقدار کار با اینترنت براش سخته ، باید بصورت آنلاین برای مصاحبه ای ثبت نام می کرد...با من تماس گرفت که راهنماییشون کنم...برای ثبت نام باید مبلغی پول رو هم بصورت آنلاین واریز میکرد که خب توی کارتی که رمز دوم داشته باشه ، موجودی نداشت...
من براش ثبت نام رو انجام دادم و پولش رو هم با کارت خودم واریز کردم :) بنده خدا کلی تشکر کرد کلی دعا کرد...خیلی انرژی مثبت برام فرستاد و گفت وقتی منو ببینه دو برابر این پول رو بهم میده :)) ( البته که تعارف کرد ولی انجام همین کار کوچولو ، قلب ها رو به هم نزدیک میکنه)

پاسخ
بانوی اسفند

سلام گیس گلابتون عزیز
هفته گذشته من از 3 تا راننده تاکسی بابت رساندن من به مقصد از مسیری که خواسته بودم تشکر کردم یکی از آنها خیلی خوشحال شد!
از صاحب رستوران و کارمندانش بابت غذای خوب و سرویس دهی عالی تشکر کردم، روی لب همگی شان یک لبخند بزرگ نقش بست یک لحظه همگی دست از کار کشیدن و کلی ذوق کردن!
به آدمهای خسته توی مترو لبخند زدم آنها هم با لبخند جوابم را دادند!
از یکی از دوستان بابت سالهای خوب دوستیمان و کمک کردنش به من در مواقعی که به کمک احتیاج داشتم تشکر کردم.
از فروشنده یک مغازه کفش فروشی بابت پیشنهاد خوبش تشکر کردم خیلی خوشحال شد و یک تخفیف خوب به من داد!

پاسخ
entertainment

ممنون از بابت این پست عالی!
من این تمرین رو خیلی دوست دارم!
و در همین راستا وقتی مادرم خونه نبود کارهای منزل رو انجام دادم و وقتی مادرم برگشت خیلی خوشحال شدلبخند
و یه بار دیگه هم به خانمی که مستاصل بود و دنبال شماره یک مرکز تصویربرداری خوب نزدیک خونشون میگشت راهنمایی کردم که ایشون هم کلی تشکر کرد

پاسخ
zahra_67

سلام.من برای یک دوستم که دنبال کار میگشت از یه اگهی دعوت به همکاری براش عکس گرفتم و فرستادم!لبخند

پاسخ
آن

بهتون گفته بودم که خیاطی میکنم و به این کار علاقه دارم . چند روز خونه خواهرم بودم که دخترش پارچه اضافه پیراهن مادرش رو اورد که خاله برام یه دامن بدوز . من یه انداز برانداز کردم دیدم یه دامن میشه . اومدم خونه و طی دو روز براش دامن دوختم یک دامن خوشکل با تیکه پارچه اضافه. امروز گفتم بیاین دامن تحویل بگیرن خیلی خوشحال بود فقط لازم بود زیپ دوخته بشه میتونستم تمومش کنم و خودم زیپ دوختن رو یاد بگیرم دیدم خواهرم دوست داره خودش بدوزه بهش دادم خیلی دوست داشتم خودم تمومش کنم ولی شادی بچه خواهرم که میکفت اخ جون مامانم میخواد برام دامن بدوزه و شادی خواهرم که نمیدونم چرا دوست داشت خودش این کار رو انجام بده باعث شد منم راضی باشم و خرسند.لبخند

پاسخ
حامی

من بدون اینکه از این تمرینات خبر داشته باشم هرروز انجامش میدادم .اما امروز از بانکدارمتشکر شدم و اخمش رو تبدیل به یک لبخند گله گشاد کردم .از اقایی که مشکل اینترنتم رو رفع کرد خوشحال شد .من ندیدم اما از پشت تلفن خوشحالیشو حس کردم .اما سومین کار خوب امروز یه تشکر عمیق و از ته دل از گیس گلابتون بانو است .میخوام اعتراف کنم که اولین باری که سایتتون رو دیدم با خودم گفتم ای خدا !یک نفر دیگه که فک میکنه اگه شبا قبل از خواب به عکس دوچرخه نگاه کنیم حتما یه دوچرخه هدیه میگیریم .بنابراین شروع کردم به چرخیدن توی سایت .حداقل دوماهی میشه که سایتت رو میخونم و حسابی نتیجه گرفتم .طی این مدت با انجام تمرین ها کار پیدا کردم گرچه حقوقش اون چیزی که میخواستم نبود اما بازم خیلی خوب بود و درامد ماهانه ام حسابی بالا رفت .بدین وسیله از گیس گلابتون بانو تشکر عمیق و ازته دلم رو اعلام میکنم .ممنون بانو دوست دارم .

پاسخ
گیس گلابتون

قهقههقهقههقهقهه
خیلی بامزه نوشتید. خیلییییی
خوشحالم که درآمدتان بیشتر شده است. خدا را شکر

پاسخ
shiri

سلام عزیزان
دیروز حین خرید خسته شدم روی نیمکت کنار خیابون نشتم تا استراحتی کنم خانمی هم چند ثانیه بعد به من ملحق شد.چند دقیقه ای ک گذشت سر حرف رو با ایشون باز کردم کلی درد دل داشت پای حرفاش نشستم تاییدش کردم. پاسخ سوالاتش رو دادم کلی دعا برام کرد و از هم جدا شدیم...
حس خوبیه همراهی با دیگران

پاسخ
شاینا

سلام گیسوجان. امروز روز عرفه بود و برای من بسیار مثبت و پربرکت بود. چون رازی مهم برایم برملا شد و خیلی از مسائل را برایم روشن کرد.
اینکه چرا کارهای نیک باعث نیک بختی ما می شود دلایل متعدد دارد. اما این دلیلی که ذکر می کنم بسیار مرتبط با مباحث مثبت اندیشی است.
در آیات و روایات متعددی به موضوعی مهم اشاره شده است : انرژی های مثبت و منفی در جهان.
اما نکاتی مهم وجود دارد :
1- انرژی های منفی می توانند به انسان ضرر برسانند.
2- افکار ما می توانند انرژی منفی تولید کنند و به دیگران آسیب رسان باشند. آیه ان یکاد گویای این مساله است. در سوره فلق اشاره به افکار حسادت آمیز شده. حتی در یکی از آیات به صراحت گفته شده است که ما باید مواظب افکار خود باشیم. زیرا ( برخی از فکرها گناه است). در احادیث متعدد به انرژی منفی نظر بد و چشم زخم اشاره شده است.
3- خوشبختانه این مسئله به سادگی قابل حل است و راه های بسیار کاربردی توصیه شده است. هم از انرژی افکار منفی دیگران در امان می مانیم و هم افکار منفی ما به دیگران آسیب نمی رساند. اول از همه ایمان به خداوند و دوست داشتن و پرستش او. دائما از نعمت های پروردگار یاد کنیم و شکرگزار باشیم. دوم مثبت اندیشی و فکرهای خوب داشتن. سوم اینکه صدقه بدهیم. صدقه یعنی هر کار نیکو. کارهای نیک سپری از انرژی الهی به دور ما می سازد که قابل نفوذ نیست.
پیامبر اسلام همیشه لبخند به لب داشتند و لبخند محبت آمیز به روی مردم صدقه است. بخشیدن مردم صدقه است.

پاسخ
گیس گلابتون

عالیه
چه تجسس زیبایی در قرآن

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet