مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
الفبای زناشویی
1396/11/21 09:12

چگونه مامان بدجنسی باشید؟!

 

 

 

  • 1-بچه‌ها را وادار کنید هر شب سر ساعت معینی بخوابند

    خواب کافی شبانه برای بچه ضروری است. اگر بچه کم بخوابند، بخوبی قد نمی‌کشند و متاسفانه از  نظر ذهنی هم خوب رشد نمی‌کنند. اگر بچه‌ها عادت کنند شب‌ها در ساعت معینی بخوابند، خواب شبانه کافی خواهند داشت. بعلاوه بچه‌ها نیاز دارند در محیطی منظم و قابل اطمینان زندگی کنند. با تعیین وقت معینی برای خوابیدن، به آنها نظم و اطمینان را هدیه می‌دهید.

    اولش بچه‌ها با شما می‌جنگند و حاضر نمی‌شوند به تختخواب بروند، ولی اگر در تصمیم خود مصمم باقی بمانید، بچه‌ها تسلیم خواهند شد. خواباندن بچه‌ها در ساعت معین، هم برای بچه‌ها مفید است و هم برای شما چون شاید بتوانید یکی دو ساعت تنهایی با با همسرتان داشته باشید.

     

     

  • 2-هر روز به بچه‌ها شکلات و شیرینی ندهید

    نباید هر روز به بچه‌ها شیرینی و شکلات بدهید، بلکه شیرینی و شکلات را به عنوان جایزه و در مواقع ویژه به بچه‌ها بدهید. اینطوری بچه‌ها اضافه وزن پیدا نمی‌کنند، دندان‌های سالم‌تری هم خواهند داشت. 

     

     

  • 3-از بچه‌ها بخواهید برای وسایلشان پول بدهند

    بچه‌ها فیلم و گیم و اسباب بازی می‌خواهند؟ از آنها بخواهید خودشان پول آنها را بپردازند یا دست کم بخشی از بهای آن را بپردازند. من جوانان بیست و چند ساله‌ای را می‌شناسم، پول جیبی زیادی دریافت می‌کنند، ولی هزینه سریال‌های پانصد ششصد هزار تومانی را نمی‌پردازند و انتظار دارند والدینشان هزینه تفریحات شخصی‌شان را پرداخت کنند. کلاً برای چی پول جیبی می‌گیرند؟ معلوم نیست! اگر به بچه‌ها یاد ندهید باید برای وسایلشان پول بپردازند، کم کم از شما انتظار خواهند داشت اتومبیل، خانه، حتی دفتر کار آنها را شما بخرید! انتظار خواهند داشت، شما هزینه زن و بچه آنها را بپردازید! بچه‌ها را برای مسئولیت‌های زندگی آماده کنید.

     

     

  • 4-تکالیف مدرسه‌شان را انجام ندهید

    گاهی اوقات تکلیف بچه‌ها زیاد و دشوار است. شما ممکن است وسوسه شوید برای بچه‌ها انشا بنویسید، کاردستی درست کنید، بافتنی انجام بدهید، گلدوزی کنید،... هرگز هرگز و هرگز تکلیف مدرسه بچه‌ها را انجام ندهید. به بچه فرصت بدهید تا گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند. شما همیشه نمی‌توانید وظایف آنها را انجام بدهید. به بچه‌ها فرصت بدهید برای زندگی واقعی آماده شوند.

     

     

  • 5-کارهای دشوار به عهده بچه بگذارید

    اگر انجام کاری برای فرزندتان دشوار است، جلو ندوید تا کار را به جای آن‌ها انجام بدهید. پسر پانزده ساله‌ای می‌شناسم که وقتی سه چهار تا تخم مرغ به دستش می‌دادی، ظرف یک چشم بهم زدن تخم مرغ‌ها می‌شکست. یک بار کیسه تخم مرغ را به دست من داد و گفت:

  • شما این تخم مرغ‌ها را بیاورید
  • چرا؟
  • چون من همیشه آنها را می‌شکنم
  • فدای سرت! آنقدر تخم مرغ بشکن تا یاد بگیری چند تا تخم مرغ را حمل کنی
  • آخه...
  • آخه نداره. مهم نیست تخم مرغ را می‌شکنی. مهم است که یاد بگیری آن‌ها را نشکنی

    سخن کوتاه که او بالاخره یاد گرفت تخم مرغ‌ها را بدون شکستن، حمل کند.

     

     

  • 6-استفاده از ساعت را به آنها یاد بدهید

    بچه‌ها از یازده سالگی باید خودشان صبح‌ها از خواب بیدار شوند. یک ساعت زنگدار در اختیار آنها بگذارید تا یاد بگیرند وقت بیدار شدن خود را تنظیم کنند. در مورد وقت تلویزیون نگاه کردن یا زمان آماده شدن هم همینطور. لازم نیست شما زمان نگه دار بچه‌ها باشید و مرتب سرشان غر بزنید.

     

     

  • 7-همیشه آخرین مدل و گران‌ترین مدل را نخرید

    بچه‌ها را عادت ندهید آخرین مدل و گران‌ترین مدل وسایل را داشته باشند. این عادت جیب شما را خالی می‌کند و بچه را متوقع و طلبکار بار می‌آورد. به بچه‌ها قناعت و سپاسگزاری را یاد بدهید تا عمری را در ناشادی و بدهکاری سپری نکنند.

     

     

  • 8-بگذارید با عواقب کارهایش روبرو شود

    اگر فرزندتان اسباب بازی‌اش را شکست، فوری یکی دیگر برای او تهیه نکنید. اگر تکلیفش را در خانه جا گذشت، به هر قیمتی شده تکلیفش را به او نرسانید. اجازه بدهید عواقب کارهایش را احساس کند و مسئولیت پذیر شود. نگذارید بچه‌ها باور کنند قرار است شما همیشه روی خرابکاری‌هایشان، ماله بکشید.

     

     

  • 9-تماشای فیلم‌ها و دسترسی به اینترنت را کنترل کنید

    ممکن است بچه‌ها نق بزنند: «مامان دوستم میذاره او این فیلم را ببیند.» به او بگویید: «شاید مامان دوستت بذاره بچه‌اش از پشت بام پایین بپره! مگه من قراره چنین اجازه‌ای به تو بدهم؟» حواستان باشد بچه‌ها چه فیلم‌هایی می‌بینند یا به چه سایت‌هایی سر می‌زنند.

     

     

  • 10-عذرخواهی کردن را به فرزندتان یاد بدهید

    اگر فرزندتان را دیگری را کتک زد، فحش داد و داد زد یا کارهایی از این قبیل او را وادار کنید عذرخواهی کند. اجازه ندهید فرزندتان قلدری، زورگویی و بی ادبی را عادی بداند. البته خودتان هم الگوی خوبی برای او باشید و مدیریت خشم را یاد بگیرید.

    اگر بچه‌ای، خشمگین و زورگو است، باید ریشه آن را در خانه جستجو کرد. ممکن است پدر و مادر، زیاد با هم دعوا می‌کنند و یا با بچه‌ها بدرفتار باشند.

     

     

  • 11-فرزندتان را مؤدب بار بیاورید

    بچه دو سه ساله می‌تواند سلام کند، تشکر کند و خواهش کند. مؤدب بودن را به فرزندتان یاد بدهید. بچه‌ها در شش سالگی باید بتوانند خودشان و بدون ریخت و پاش غذا بخورند، یک ساعتی در مهمانی مؤدب باشند و در رستوران آبروریزی نکنند. آدم‌های مؤدب در کار و روابطشان پیشرفت می‌کنند.

     

     

  • 12-فرهنگ کمک کردن را به بچه‌ها یاد بدهید

از بچه‌ها بخواهید به مادربزرگ یا همسایه مسن کمک کند و در مقابل پول یا پاداش نخواهد. خدمت را به خاطر شیرین بودن خدمت انجام بدهد و انتظار نداشته باشد همیشه پول و پاداش بگیرد.

 

 

این دوازده تا کار را انجام بدهید تا فرزند خوبی تربیت کرده باشید. بعضی مادرها می‌گویند: دلم نمیاد به بچه‌ام سخت بگیرم. اینطوری احساس می‌کنم مامان بدجنسی هستم. واقعیت این است که هیچیک از موارد بالا بدجنسی نیست، ولی اگر به فرزندتان این موارد را یاد ندهید در حق او بدی کرده‌اید. بعلاوه حتی اگر احساس می‌کنید این کارها بدجنسی است، مسئولیت شما به عنوان مادر (پدر) می‌طلبد که گاهی اوقات پیه بدجنس بودن را تنتان بمالید!

 

حالا نوبت شماست. نظر شما در این مورد چیست؟

 

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

تکتم خانم

سلام عالی بود من هم با شما موافقم. در زمانه ای زندگی میکنیم که مادرانی مثل من که سعی در تربیت درست بچه هام دارم به بی رحمی و خشک بودن متهم میشم. نتایج رفتار اشتباه رو در اطرافیانم میبینم. پسرهای 25 و30 ساله ای که بعد از ازدواج هنوز توقع دارن پدر و مادرشون خیلی از امکانات رو در اختیار اونها بزارن یا دخترهایی که بعد چند سال زندگی مشترک هنوز از عهده پر کردن یه فریزر و بسته بندی مواد غذایی بر نمیان. همیشه متوقع و طلبکارن.

پاسخ
گیس گلابتون

بله. بسیاری از بچه ها بد تربیت می شوند و در جوانی و بزرگسالی دچار مشکلات بزرگی خواهند شد.

پاسخ
faazi

سلام. با مواردی که اشاره کردید بسیار موافقم اما در تئوری به نظر راحت و منطقی میاد و در عمل بسیار سخته. از اونجایی که پدر و مادر هم آدمهای ناقصی هستند، نمی‌تونن اون چه در ذهن دارن و درسته رو پیاده کنن. من در مورد خودم اگه مثل بزنم، خیلی‌ چیز‌ها رو در مورد پرورش کودک می‌دونم، اما به دلیل اشکالات خودم و مدلی‌ که خودم تربیت شدم، خیلی‌ برام سخته که نکاتِ درستی‌ که میدونم رو به مرحله اجرا بذارم. من خارج از ایران زندگی‌ می‌کنم و کاملا متوجه تفاوت نحوه تربیت ایرانیها و غربی‌ها هستم. ما خیلی‌ دلمون برای بچمون میسوزه و طاقت سختیشون رو نداریم، حتا با بچه‌ها خیلی‌ بچگونه و لوس حرف می‌زنیم. برای خودمون هم دسیپلین سخته چه برسه به اینکه بخوایم به بچمون یاد بدیم و و و... ولی‌ غربی‌ها خیلی‌ با بچه‌هاشون جدی حرف میزنن و همین قواعدی رو شما ذکر کردین انجام میدان. مثلا بچه‌ها ساعت ۷ تو رختخواب هستن!!!!به نظر من این بخاطر اینه که خود پدر مادر هم با دیسیپلین بزرگ شده و همون چیزی که یاد گرفته رو به بچه خودش منتقل میکنه به راحتی‌. اینها اگه شب مهمون باشن، یه پرستار یا یه فامیلی میمونه خونه تا برنامهٔ روتین بچه به هم نخوره و پدر مادر با خیال راحت می‌رن مهمونی‌. ولی‌ ما ایرونیها زودتر از خودمون بچه هامون رو میبریم تا ۱-۲ نصفه شب مهمونی‌ که هم خودمون هم بچه هم صابخونه هم مهمونای دیگه به زحمت بیفتن!!! خلاصه بچه داری برای ما ایرونیها خیلی‌ چالش داره.

پاسخ
گیس گلابتون

بله... مادر و پدری که خودشان این اصول را بلد نباشند نمی توانند آنها را در مورد بچه شان اجرا کنند. مثالهای بسیار خوبی آوردید.

پاسخ
Firuze

ممنون از آموزه هاتونگل

پاسخ
atussa

باسلام
مواردی که مطرح کردید نه تنها بدجنسانه نیست بلکه بسیار هم خردمندانه است. بچه ای که تحت این شرایط بزرگ شود در آینده بابت داشتن چنین عادات پسندیده ای که یادگیری اش در سنین بالا مشکل است از والدینش متشکر خواهد بود.
با اجازه تون یک نکته را من اضافه کنم:
به محضی اینکه فرزندتان درخواستی داشت (هرچند کوچک و کم اهمیت مثل خریدن یک خودنویس) بلافاصله تهیه نکنید. بگذارید بچه ها صبور بودن را یاد بگیرند. متاسفانه بچه های امروزی بسیار عجول هستند و با واژه صبر بیگانه اند. وظیفه ماست که صبوری را به آنها بیاموزیم.

پاسخ
گیس گلابتون

بله! تمرین صبوری هم خیلی خوب است. متشکرم

پاسخ
z_saeideh

سلام

واقعا هم اگر یه مامان این توصیه ها رو اجرا کنه در نظر بچه و همسرش و دیگران بدجنس به نظر میاد.

من خودم شخصیت منظم و سختگیر و وقت شناس دارم اما وقتی در برخورد با بچه هام میخوام زمان بندی خواب یا نخریدن هر چیزی که درخواست دارن یا چیزای دیگه رو رعایت کنم متهم به بدجنسی میشم!

پاسخ
گیس گلابتون

بله متاسفانه همینطورهچشمک
ولی مهم نیست. نتیجه کار مهم است و نیت خوب شما. البته... روی خوش و بوس و دادن جایزه هم از شدت برچسب بدجنسی کم می کندنیشخند

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet