مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
آدم‌های شاد و موفق
1396/02/12 03:53

روز معلم مبارک!

اولین آموزگار من، مادرم است. او به من خواندن و نوشتن آموخت.

بزرگ‌ترین معلمم، پیرمردی نازنین است که دارفانی را وداع گفته. با مرگ او، تکه‌ای از قلب من کنده شد و همراه او رفت. هر وقت به خانه کوچک و باغ زیبایش فکر می‌کنم، بغض گلویم را می فشرد. اولین بار که پس از پیمودن هزاران کیلومتر، وارد خانه‌اش شدم، نفس راحتی کشیدم و به خود گفتم: آخیش... بالاخره به خانه برگشتم... و خودم از فکری که از ذهنم گذشته بود، بکلی متعجب شدم.

 

سومین معلم بزرگم ازم خواسته نامش را در سایت ذکر نکنم. من همیشه به او مدیون هستم. تا پایان عمر.

 

دبی فورد، برایان تریسی و باربارا دی آنجلیس که افتخار ملاقات با آنها را نداشتم، ولی به صورت اینترنتی شاگرد آنها هستم، مسیر زندگی مرا بکلی تغییر دادند. دیدگاه مرا نسبت به زندگی عوض کردند و هزاران معلمی که در این مسیر داشته‌ام. معلمین عزیزم... از شما متشکرم.

 

راستی چند نفر گفته‌اند قیافه من شبیه دبی فورد است. نظر شما چیه؟

 

نظرات

نظر شما جهت ثبت نظر خود در وب سایت عضو شوید
آن

سلام
من هم روز معلم رو خدمت معلم عزیز و دوست داشتنی خودم گیس گلابتون ( آناهیتا چشمه علایی)تبریک میگم .
معلم عزیزم من از شما بسیار یاد گرفتم .
شما به من اموختی قدرت در دستان من هست نه مادر. نه برادر .نه همسر و نه هیچکس دیگه . فقط در دستهای من .وقتی خودم رو در تنگنا می بینم وقتی شرایط بر وفق مرادم نیست و با خودم میگم پیشنهاد اون بود . کار این بود ... ناراحت و از درون خشمگین میشم ، به یاد می ارم که من میتونم همین الان بگم نه و شرایط رو آنطور که میخوام تغییر بدم و این یعنی از خشم من کاسته شده و من دیگه به خاطر اون شرایط ناراحت نیستم و دارم در ذهنم دنبال راه حل میگردم.
وقتی غمیگن هستم جمله شما به یادم میاد : من مسئول شادی خودم هستم ... یهو می بینم که دستم رفت رو ضبط ماشین اهنگ غمیگن رو رد کردم و دارم به چیزها خوب فکر میکنم
وقتی دارم طرح میزنم و لباسی رو طراحی میکنم و می بینم گذر زمان رو از یاد بردم و فقط من هستم و رنگ و طرح ، درسهای شما به یادم میاد . درسهای بهترین سال زندگی .
شما به من اموختین که برای خودم زندگی کنم . به من یاداوری کردین و میکنین چطور زن بودنم رو حفظ کنم . شما به من می آموزین و یادآوری میکنین قدر جوانی و زیبایی خودم رو بدونم . شما به من می اموزین چطور زمانی رو برای خودم داشته باشم . این زمان از زن بودن خودم هیجان زده میشم .
وقتی شروع میکنم به ملامت کردن خودم که چرا درس خواندم و حرفهای نا آگاهانه اطرافیانم رو با خودم تکرار میکنم یاد آموزه های شما می افتم که به تصمیم خودم احترام بگذارم و بدونم که اینها باعث ناکامی های من نیست ....
گیس گلابتون عزیز از شما به خاطر بودن خوب و قشنگتون ممنونم.

آن
پاسخ
گیس گلابتون

خدا را شکرت...
اگر توانسته باشم به یک نفر اینها را بیاموزم... چیزی که کسی در دوران جوانی ام به من نیاموخت... رسالتم را انجام داده ام.
سپاسگزارم آن نازنین. لپ پسر کوچولوت را از طرف من ماچ کنقلب

پاسخ
danger

روزتون مبارک معلم حس های خوبگلگلگل

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرمگل

پاسخ
nazigh

آفرین لبخند

پاسخ
sahara57

گیس گلابتون عزیز روزت مبارک. برای من تو یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین معلم های زندگیم بودی و به این خاطر ازت متشکرمگل
با راهنمایی ها و آموزش های تو یاد گرفتم که به غم ها و غصه هام نچسبم و ازشون وسیله ای بسازم برای آگاهی بیشتر.
متشکرم

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم سحر جون. این نوشته شما برام خیلی مفهوم دارد چون می دانم شما آموزگاران زیادی داشتید و دارید. متشکرمقلب

پاسخ
missdoctor

سلام
چه جالب! اولین معلم من هم مادرم بود که هم بهم خواندن و نوشتن یاد داد و هم من رو با کتاب مانوس کرد. دومی هم پدرم بود که منو برای اولین بار با مفاهیم مختلفی آشنا کرد. از هرد دوی اونها سپاسگزارم.
یکی از اتفاقات مهم سال 94 آشنایی با شما و سایتتون بود. آموزه های شما من رو متوجه کرد که خودم مسئول زندگی خودم هستم و اگر چیزی رو میخوام باید براش برنامه ریزی داشته باشم تا بدستش بیارم. اگر میخوام زندگیم طور خاصی باشه که میخوام، باید درجهتش تلاش کنم تا اتفاق بیفته نه اینکه بسپرم دست سرنوشت تا شاید رقم بخوره. البته اینها حرفهایی هست که قبلا هم بارها و بارها شنیده بودم اما نمیدونم چطور بود که با تعالیم شما این مسائل به عمق وجودم نفوذ کرد...شاید زمانی که من با سایتتون آشنا شدم مصادف شده با زمانی که بلوغ فکری برای درک این مسائل رو پیدا کردم.
دلیلش هر چی که هست، از شما به خاطر حضورتون و آموزه هاتون ممنونم و براتون آرزوی موفقیتهای بیشتر دارم.
یه سوال ازتون دارم. آیا برای یادگیری time management منبعی به من معرفی میکنین؟ البته من از محصول هدفگذاری هم استفاده کردم و مفهوم اولویت بندی کارها اما فکر میکنم باید در این زمینه بیشتر بدونم.
مرسی

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم از کلام مهرآمیز شما
در مورد مدیریت زمان. من با مفهوم مدیریت زمان را از دوازده سالگی آشنا شدم و هنوز که هنوزه دارم در موردش یاد میگیرم. متاسفانه کتاب یا محصولی که جامع باشد، نمی شناسم. انشاالله خودم آماده خواهم کرد

پاسخ
mb

سلام راستش نمیدونم شبیه هستین یا نه آخه این عکس ها از دو زاویه متفاوت هست.راحت نمی تونم مقایسه کنم ولی فک کنم فرم بینی تون شبیه به هم باشه و فرم ابروها.

پاسخ
گیس گلابتون

بله. تازه من شال سرم هست. شبیه هستیم m عزیز

پاسخ
kafshghermezi

سلام گیس گلابتون مهربون :)
روزتون مبارک!‌ من هی میام تو این صفحه تبریک بگم هی می رفتم تو کف سوال یادم می رفت. به نظر من شما از دبی فورد زیباتری ولی ایشالا که عمر شاد و سلامت و طولانی داشته باشین گلگللبخند

پاسخ
گیس گلابتون

نظر لطف شماستقلب ممنون

پاسخ
najme55

سلام بر شما و من هم بهتون تبریک میگم. من هم از شما چیزهای ارزشمندی آموختم و جایگاه خیلی ویژه ای برایم دارید.
حالا که صحبت از شباهت شد این لینک را نگاهی بیندازید چشمک
http://bayanbox.ir/info/8632774575528779335/566e1e80a87b51e41780a288769e1c151427257

پاسخ
گیس گلابتون

عجب صدای زیبایی... متشکرم

پاسخ
sepidarsepid

اوهوم
به نظر من شبیه هستین
حدس میزنم جنس موهاتون و پوستتون شبیه هم باشه
و چشم و ابرو شاید.

پاسخ
Lotus77

روزتون مبارک معلم مهربان و صبور ما.

ممنون بابت همه راهنمایی ها و آموزش ها و لطف هاتون.
آشنایی با شما و یادگیری از شما از بهترین و مهم ترین اتفاقات زندگی من بوده.
براتون آرزوی سلامتی و شادی و موفقیت همیشگی دارم.گلقلب

پاسخ
گیس گلابتون

سپاسگزارمقلب

پاسخ
مامان گل

سلام . تبریک منو با تاخیر فراوان بپذیرید . لطفا
خیلی ممنونم . روزتان مبارک معلمم

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم
کجا بودید مامان گل عزیز. حالتون خوبه انشاالله؟

پاسخ
najme55

روزت مبارک معلم خوبم.

پاسخ
گیس گلابتون

گل

پاسخ
shiva.shiva


من از شما خیلی خیلی یاد گرفتم و خودم رو بهتون مدیون می دونم. بعضی از چیزهایی که الان توی زندگیم دارم و حتی خیلی به چشمم عادی میاد یه روزایی برام ارزو بود. اینها رو از آموزشهای شما چه کتاب و دوره اموزشی و ... چه مطالبی که رایگان توی سایت گذاشتید (حتی خاطرات و روزمرگی هاتون) یاد گرفتم و بابتش خیلی ازتون ممنونم.
کتاب ازدواج مثل اب خوردن و همایش ازدواج بهم کمک کرد مرد زندگیم رو پیدا کنم. زندگی مثل عسل و خاطرات و روزمرگیهاتون با همسرتون بهم یاد داد چه طوری رابطه م رو با همسرم خوب نگه دارم. تمرینات شکرگزاری زندگیم رو پر از شادی و آرامش کرد. مراقبه عشق کمکم کرد کینه ها رو کنار بذارم. مقاله چرخ زندگی یادم داد همه ابعاد زندگیم رو با هم ببرم جلو و تک بعدی نمونم. با کتاب الفبای هدفگذاری یکی از ارزوهام رو که سالها بود باهام بود به شکل یه هدف دراوردم و براش تلاش کردم و هنوزم میکنم(توی این زمینه اعتراف می کنم ضعف دارم و پشتکارم کمه). از همه بهتر و تاثیرگذارتر کسب عادات خوب بود که بدون اغراق زندگیم رو زیر و رو کرد... و خیلی چیزای دیگه که الان اون قدر جزیی از زندگیم شده که یادم رفته یه زمانی نداشتمشون.
شما یکی از کسانی هستید که توی ذهنم به عنوان آدمهای دوست داشتنی زندگیم دارم و همیشه براشون دعا می کنم زندگیشون پر از شادی و اتفاق های خوب باشه.
روزتون مبارک قلبگل

پاسخ
گیس گلابتون

سپاسگزارم شیوا جون... ممنونم. خدا را شکر... انشاالله همیشه شاد و موفق باشید

پاسخ
طوطیا

سلام گیس گلابتون عزیزم .اولین معلم من پدرم هست.و دومین معلم من گیسو جون عزیزم.روزت مبارکقلببا ارزوی بهترینها.امیدوارم مثل همیشه بدرخشیخجالتگل

پاسخ
گیس گلابتون

سپاسگزارمقلب شما هم همینطور

پاسخ
nazigh

چه نگاه خوبی به روز معلم! تا حالا اینجوری به این روز فکر نکرده بودم که معلم های زندگیمو بشمرم. شما اولی نه ولی یکی از بهترین معلم های من هستید که حاصل سال ها تلاش و تجربه خودتونو در اختیارم قرار دادید و منو از سر درگمی و اتلاف وقت و جوونیم نجات دادید. امروز واسه اولین بار میتونم با صداقت و از ته دلم بگم «معلم عزیزم روزت مبارک» قلبماچگل

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم نازنینقلب

پاسخ
frzh

از پدر چون قالب تن یافتیم
از معلم جان روشن یافتیم

گیس گلابتون عزیز عذرخواهم که با تأخیر روز معلم رو به شما تبریک میگم، از شما خیلی چیزها یاد گرفتم، سپاسگزارم و براتون سلامتی، شادی و آرامش رو آرزو دارم.

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. من هم برای شما بهترین ها را آرزو می کنملبخند

پاسخ
Firuze

سلام و درود به خانم دکتر عزیزم
شما یکی از بهترین معلم های من هستید، ازتون چیزای زیادی یاد گرفتم
دوستون دارم و ازتون سپاسگزارم
یه خواهش هم داشتم ، اگر صلاح دونستید، درباره شفا و ازبین بردن بیماریها هم مطالبی بنویسید، بی نهایت ممنون شما میشم.گل

پاسخ
گیس گلابتون

سپاسگزارم. شما لطف داریدگل شفا؟ در موردش فکر خواهم کرد. ممنونم

پاسخ
amitis2017

سلام آره خیلی شبیهشون هستید عکساتونو که کنار هم گذاشتید شباهت دارن با هم :-)

پاسخ