زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1402/04/14 15:43

سفرنامه آنتالیا 1402

اول تا هشتم تیر 1402

تابستان برای من یعنی دریا، استخر، شنا، آفتاب، شن‌های ساحل...

تابستان برای من یعنی باغ، گیلاس، آلبالو، زردآلو، حوض آب، آب‌بازی...

تابستان برای من یعنی بازی و تفریح و شادی...

بچه که بودم همه تابستان، بازی و تفریح و آب‌بازی بود، حالا که بزرگ‌سالم شادی‌های تابستانی‌ام به یک هفته محدود شده است. یک‌هفته‌ای که تمام سال چشم‌انتظارش هستم. یعنی من و همسرم و پسرم چشم‌انتظارش هستیم. امسال از همان اول سال داشتیم قیمت تورهای شهرهای ساحلی ترکیه را رصد می‌کردیم. نمی‌دانستیم با دلار شصت هزارتومانی می‌توانیم از عهده سفر تابستانی بربیاییم یا خیر. من همچنان امیدوار بودم، ولی همسرم بعضی‌اوقات نومید می‌شد. یک‌بار پیشنهاد کرد بجای ترکیه برویم کیش.

  • کیش؟! در تابستان؟ مگه خر مغزمون رو گاز گرفته؟! کیش برای پاییز و زمستونه. تو تابستون تبخیر میشیم.

    حفاظت از پس‌اندازهای خانه به عهده من است. من هم حسابی کمربندها را سفت کردم و مواظب بودم یک قطره آب از دستم به زمین نچکد تا پول کافی برای مسافرت داشته باشیم. بالاخره از بابت تأمین هزینه سفر، خیالمان راحت شد. از وسط‌های خرداد، چمدان‌ها را گذاشته بودیم وسط اتاق نشیمن و آرزومندانه نگاهشان می‌کردیم. تاریخ سفر را اول تا هشتم تیرماه تعیین کردیم. هتل دو سال قبل را انتخاب کردیم. آن هتل، خواسته‌های ما را برآورده می‌کرد. فقط از اتاقمان ناراضی بودیم. این بار داشتیم چهار برابر دو سال پیش پول پرداخت می‌کردیم و اکیداً تأکید کردیم بهترین اتاق‌های هتل را می‌خواهیم و آژانس ما را مطمئن کرد که اتاق‌هایمان بهترین است.

    زمان پرواز، یک صبح اول تیر بود. ما تصمیم داشتیم شش بعدازظهر 31 خرداد از خانه خارج شویم. از روز قبل اتومبیل رزرو کردیم. ماشاالله از بس ما ایرانی‌ها منظم و مرتب و خوش‌قول هستیم که دم آخر معلوم شد موسسه کرایه ماشین، هیچ اتومبیلی را برای ما در نظر نگرفته است. اسنپ؟ تپسی؟ اسنپ؟ تپسی؟ اسنپ؟ تپسی؟ انگار ملخ تخم ماشین‌های کرایه‌ای را خورده بود. بالاخره تپسی به دادمان رسید و ماشینی پیدا کردیم. راننده مردی میان‌سال بود و با بی‌احتیاطی رانندگی می‌کرد. با کلی هول و ولا به فرودگاه رسیدیم. ساعت‌ها به زمان پرواز مانده بود. گپ زدیم، خاطره گفتیم، لطیفه تعریف کردیم. متوجه شدیم می‌توانیم 500 دلار مسافرتی بخریم و خریدیم. ساندویچ‌هایمان را به نیش کشیدیم. تا عاقبت سوار هواپیما شدیم و پرواز کردیم.

    من عاشق لحظه تیک آف هستم. هزار بار دیگر هم سوار هواپیما شوم، هجوم یک‌باره آدرنالین در خون، برایم عادی نمی‌شود. هواپیما که از زمین کنده می‌شود، هزار ستاره درخشان در رگ‌هایم می‌رقصند. لبخند روی صورتم نقش می‌بندد و نشئه آدرنالین کیفورم می‌کند.

    حدود چهار ساعت بعد در فرودگاه دنیزلی فرود آمدیم. سال‌ها پیش، نمی‌دانم کدام مسئول کشورمان، آنتالیا را مقصدی ناپاک اعلام کرده و هیچ هواپیمای ایرانی حق ندارد در فرودگاه آنتالیا فرود بیاید. به همین دلیل هواپیماهای ایرانی در فرودگاه‌های اطراف آنتالیا، یعنی اسپارتا و دنیزلی فرود می‌آیند. این یعنی سه – چهار ساعت راه اضافی برای مسافر ایرانی. فدای سر مسئول عزیزمان. شادی و راحتی مسافر ایرانی که اهمیت ندارد! دارد؟! خلاصتان کنم که پرواز از تهران به ترکیه چهار ساعت طول کشید، ولی طی مسافت از فرودگاه به هتل، شش ساعت! تازه ما را به هتل خودمان نرساندند. گفتند به صبحانه هتل خودتان نمی‌رسید. اینجا صبحانه بخورید تا ترتیب ترانسفر شما داده شود. هتل خوبی بود. ساختمان هتل به شکل یک کشتی کروز بود و بیش از هزار اتاق داشت. استخر بسیار بزرگی داشت. من تا آن موقع استخر به این بزرگی ندیده بودم. سالن غذاخوری وسیع و نورگیر بود. ما از صبحانه متنوع هتل لذت بردیم و خوش و خرم منتظر انتقال به هتل خودمان شدیم. تور لیدر پرسید: چرا این هتل رو گرفتین؟ اتاق‌های این هتل اصلاً خوب نیست.

    من سینه جلو دادم و گفتم:

  • خیر! ما بهترین اتاق‌های هتل را گرفته‌ایم. بفرما این هم ووچر و قراردادمون.
  • این هتل همیشه بدترین اتاق‌ها را به ایرانی‌ها واگذار می‌کند. آژانس شما خبر ندارد که اینجا چه بلایی سر مسافرین می‌آید.

    انگار آب جوش روی سرم ریختند... آقای شوشو چنان عصبانی شد که کلاً رفت! من ماندم و تور لیدرمان. آرامشم را حفظ کردم. می‌خواستم از تعطیلاتم لذت ببرم. قبلاً بدترین اتاق آن هتل را تجربه کرده بودم و می‌دانستم هرچند که اصلاً خوشایند نیست، ولی می‌توانیم جان سالم بدر ببریم. بااین‌وجود خیال نداشتم بدون هیاهو موضوع را بپذیرم. تور لیدر دخترخانم محترم و نازنینی بود. تومانی صد تومان با تور لیدرهایی که تا آن موقع ملاقات کرده بودیم، تفاوت داشت. او یک‌مرتبه پیشنهاد کرد:

  • چرا تو همین هتل نمی مونین؟
  • این هتل ساحل اختصاصی داره؟ چون نقطه قوت اون هتلی که گرفتیم، ساحل اختصاصی محشرشه.
  • آره! پیاده دو سه دقیقه با اینجا فاصله داره.

    من و آقای شوشو رفتیم و ساحل را بررسی کردیم. خوب بود.

  • مابه‌التفاوت این دو هتل چقدره؟
  • تفاوت قیمت دارن، اینجا گرونتره، ولی ما ازتون چیزی دریافت نمی‌کنیم. مهمون ما باشین.

بعداً دیدیم نفری پنج میلیون تومان باید بیشتر می‌پرداختیم. یعنی لیدرمان 15 میلیون برای ما تخفیف گرفت. خدایی دمش گرم! خیلی حال داد! ما یک هفته در هتلی بهتر اقامت کردیم، بدون پرداخت یک ریال اضافه.

 

این هفت روز را اینگونه سپری کردیم:

هفت صبح بیدار می‌شدیم و صبحانه می‌خوردیم. بعد تا ده صبح کنار استخر چرت می‌زدیم.

ده صبح، گروه سرگرمی هتل شیپور می‌زدند و چرتمان را پاره می‌کردند. شنا و بازی شروع می‌شد. من دو بار دربازی‌های گروهی شرکت کردم. با توجه به این‌که من در ورزش هیچ تبحری ندارم، هر دو بار باعث شدم گروهمان ببازد و نگاه‌های سرزنش‌آمیز هم‌گروهی‌ها، حسابی شرمنده‌ام کرد. بااینکه از جان‌ودل مایه گذاشتم. یک‌بار شانه‌ام درد گرفت، ازبس‌که خواستم تند تند با دست پارو بزنم و بار دوم موقع شنای قورباغه کشاله رانم چنان کشیده شد که فکر کردم لنگم از جا دررفته و دو روز لنگان‌لنگان راه می‌رفتم. از شرکت در بقیه مسابقات صرف‌نظر کردم و عالمی را شاد نمودم!

آقای شوشو هرروز همراه گروه یوگا تمرین می‌کرد. من یک‌بار همراهش رفتم. به خاطر شنای فراوان در استخر و دریا و صدالبته دو مسابقه‌ای که شرکت کردم، همه عضلاتم درد می‌کرد. یکی بار که کشش رفتم، دیدم نمی‌توانم ادامه بدهم. بی‌سروصدا جیم زدم!

ناهار ساعت 12:30 سرو می‌شد و ما سه نفر جزو اولین نفراتی بودیم که وارد سالن غذاخوری می‌شدیم. با سوپ شروع می‌کردم و بعد یک بشقاب سالاد. مقداری پوره سیب‌زمینی و کباب لقمه و بعد دسر... دسرهای ترکی مثل باقلوا و گولاچ که نگو و نپرس... با آه‌وافسوس یکی دوتکه می‌خوردم، ولی دلم می‌خواست بجای غذا، فقط دسر بخورم. حیف که عذاب وجدان نمی‌گذاشت. سعی می‌کردم شکمم را با سوپ و سالاد پر کنم که جلوی پرخوری ر بگیرم، ولی درنهایت آن‌قدر می‌خوردم که احساس می‌کردم معده‌ام دو سه برابر کش آمده و اگر یک‌لقمه دیگر بخورم، به‌راستی منفجر می‌شوم.

با شکم‌های پر به اتاق می‌رفتیم و دو سه‌ساعتی می‌خوابیدیم.

ساعت پنج بعدازظهر که شدت تابش آفتاب کمتر می‌شد، به دل دریا می‌زدیم. مدیترانه زیبا... آبی و صاف... ساحل زیبایی بود. یک‌طرف کوه بود و جنگل و طرف دیگر تا چشم کار می‌کرد آبی دریا.

ساعت شش دوش می‌گرفتیم و لباس عوض می‌کردیم. من صبح‌ها فقط کمی ریمل ضد آب به مژه‌هایم می‌زدم. عصرها علاوه بر ریمل، با رژ سرخابی کمی لب‌ها و گونه‌هایم را گل می‌انداختم. همین و همین. وسایل آرایشم یک ریمل ضد آب بود و یک رژ سرخابی.

شام ساعت 6:30 سرو می‌شد و ما سه تا که مثل خرس گرسنه شده بودیم، به‌سوی غذاخوری می‌دویدیم. دوباره تلاش من شروع می‌شد که پرخوری نکنم و در مقابل خوراکی‌های متنوع هتل، شکست می‌خوردم.

بعد از شام کمی در خیابان قدم می‌زدیم و مغازه‌ها را تماشا می‌کردیم و ساعتی در لابی می‌نشستیم. روز آخر یادمان افتاد که غروب را ندیدیم. به کنار دریا رفتیم و غروب را تماشا کردیم. حیف و صد حیف که غروب‌های روزهای قبل را از دست داده بودیم.

هتل هر شب ساعت 9:30 برنامه‌ای داشت. دو بار رقص دسته‌جمعی بود. یک‌بار گروه ترکیه‌ای که باله مدرن اجرا کرد و یک‌بار گروه کلمبیایی سالسا اجرا کرد. خیلی زیبا بودند. بقیه شب‌ها خواننده‌هایی می‌آمدند و آواز می‌خواندند که ما علاقه نداشتیم.

هر شب ساعت ده از خستگی غش می‌کردیم. می‌خوابیدیم و صبح ساعت شش یا هفت از خواب بیدار می‌شدیم. روز از نو و روزی از نو.

یک‌بار پس از صرف ناهار سوار دلموش شدیم و به فروشگاه‌های آل سی واکی کی و دیفتکتو سر زدیم و خریدهای تابستانی‌مان را انجام دادیم.

این هفت روز چنان به‌سرعت گذشت که نفهمیدیم چه شد. من از حالا منتظر سفر سال آینده هستم به جان خودم! جای همگی خالی و برای همه شما چنین تعطیلاتی را آرزو می‌کنم.

 

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

مریم معتمد پویا

خوشحالم که با درایتی که دارید، بودجه ی تفریحتون رو کنار میذاریدقلب

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. به نظر من "تفریح" به اندازه غذا و لباس اهمیت داره.

پاسخ
NazaninHosseinkhan

همیشه به سفر دکتر آناهیتای عزیزم
خوشحالم که بهتون خوش گذشته.
من هم جدیدا تصمیم گرفتم که هر ماه پولی رو برای سفر در نظر بگیرم.

پاسخ
گیس گلابتون

چه کار خوبی! به نظر من سفر یکی از بهترین تفریحاته.

پاسخ
Farzaneh-m

به به خیلیییی لذت بردم
انگار ک همراه شما سفر کرده باشم و آن خوراکی های خوشمزه، آفتاب گرفتن کنار دریا، خرید لباس های زیبا😍، خوش گذشتن کنار خانواده،،، همه و همه روحمو تروتازه کردفرشته

پاسخ
گیس گلابتون

آرزو می کنم هرچه زودتر سفری مطابق میل تون داشته باشین و حسابی بهتون خوش بگذره.

پاسخ
Farzaneh-m

مرسی ایشاللا قلب
در حال کسب درآمد و جلو بردن تحصیلاتمم
امیدوارم نوبت اون هم برسه
چون خانواده م اهل سفر نیستن ولی من خیلی دوس دارم، و خب طبيعتا اولش باید از نظر مالی خودمو بالاتر بکشم

پاسخ
گیس گلابتون

بله همینطوره، ولی میتونین از سفرهای یکروزه و سفرهای داخلی شروع کنین تا انشاالله نوبت سفرهای خارجی هم برسه. البته اینا پیشنهاد هستن، شما بهتر از هر شخصی شرایط و صلاح خودتون را میدونین. خوب باشینگل

پاسخ
Farzaneh-m

ممنون ار ‌پیشنهادتون
بله درست می فرماییدگل

پاسخ
گیس گلابتون

سلامت باشینلبخند

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet