راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
آدم‌های شاد و موفق
1397/01/26 11:08

معجزه دو دقیقه‌ای!

هر ماه یک عادت خوب در سایت گیس گلابتون معرفی می‌شود. در کانال تلگرام هم به صورت رایگان از شما پشتیبانی می‌گردد تا هر ماه یک عادت خوب کسب کنید. این سومین سال متوالی است که این آموزش ارزشمند به صورت رایگان خدمت شما ارائه شده است.

 

از این 12 عادت، من 11 عادت را دارم، ولی متاسفانه عادت ندارم ورزش کنم... هر سال وقتی به عادت ماه اردیبهشت می‌رسیم، سرشار از احساس گناه می‌شوم چون مردم را به انجام کاری موعظه می‌کنم که خودم انجام نمی‌دهم.

 

من در کودکی و نوجوانی عادت نکردم روزانه ورزش کنم. فقط قوز کردم و کتاب خواندم. به همین دلیل با ورزش کردن میانه خوبی ندارم. تنها ورزشی که دوست دارم، پیاده روی است آن هم پیاده روی در میان گل و سبزه و درخت.

 

تهران که بودیم یک پارک کوچک جلوی خانه‌مان بود و من هر روز 15 دقیقه در آن راه می‌رفتم. هفته‌ای یک بار به درکه می‌رفتم. ماهی یک بار هم همراه همسرم طبیعت گردی داشتیم.

 

از وقتی به رودهن کوچ کرده‌ایم، متاسفانه هیچ پارک مناسبی اطراف ما نیست. خیابان ما پر از ساختمان نیمه کاره است، پیاده رو ندارد و راننده‌ها بسیار بسیار بسیار قانون شکن هستند. پیاده روی در خیابان ما، نه تنها سلامتی را افزایش نمی‌دهد، بلکه احتمال مرگ و قطع عضو بر اثر تصادف را بالا می‌برد!

 

از وقتی ما به رودهن آمده‌ایم، تحرک من به انجام چند حرکت کششی روزانه محدود شده است. نداشتن تحرک موجب افزایش وزن، بالا رفتن کلسترول و کوتاه شدن نفسم شده است. این مسائل مرا غمگین می‌کند چون می دانم اگر روزی 15 دقیقه پیاده روی کنم، کاملاً روی فرم خواهم شد.

 

از اول امسال تصمیم خوبی گرفتم: تصمیم گرفتم به جای پیاده روی، هر روز ترقص کنم. بله! رقص!

 

اگر به خودم می‌گفتم: از این به بعد روی 15 دقیقه می‌رقصم، می‌دانستم که چنین کاری را انجام نخواهم داد. من از اول امسال روزی 2 دقیقه! رقصیده‌ام و کم کم آن را به پنج دقیقه رسانده‌ام... بله... می دانم خیلی خنده دار و کم است، ولی این روشی عالی برای تحکیم یک عادت در من است، آن هم عادتی که با آن سر جنگ دارم.

 

آقای شوشو به ورزش دو دقیقه‌ای من می‌خندید و می‌گفت: خسته نشی یه وقتی! ولی من به کار خودم ادامه دادم و الان به پنج دقیقه رسیده‌ام. تصمیم دارم تا پایان سال به 15 دقیقه برسم و تا پایان عمر این عادت را حفظ کنم.

 

خانم‌های گل! اگر کمتر از 25 سال دارید آب دستتان است زمین بگذارید و ورزش کنید. آنقدر ورزش کنید که کاملاً به آن معتاد شوید. جوری معتاد به ورزش شوید که اگر دو سه روز ورزش نکنید، بدن درد بگیرید و دچار رعشه شوید!

 

اگر بیش از  25 سال دارید، برای حفظ سلامت و تناسب اندام ورزش کنید.

 

اگر مادر یک دخترخانم هستید، او را تشویق کنید ورزش کند. چه بهتر این که در یک ورزش گروهی مثل والیبال، فوتسال و ... شرکت کند. اینطوری دخترتان هم ورزش می‌کند وهم کار تیمی و گروهی را یاد می‌گیرد. ورزش کردن شما را خوشگل و خوش هیکل می‌کند. ازش غافل نشوید.

 

اگر شما هم مثل من با ورزش کردن میانه ندارید، چطور است به جای 15 دقیقه، فقط با 2 دقیقه آغاز کنید؟

نظرات

نظر شما جهت ثبت نظر خود در وب سایت عضو شوید
تکتم خانم

سلام. کاملا باهاتون موافقم که آدم به ورزش معتاد میشه. من چند سال ورزش کردم و سال گذشته به خاطر بارداری و به توصیه پزشکم ورزش رو ترک کردم. واقعا حالم بد شده بود. الان دو ماه از زایمانم میگذره و چون نمیتونم دخترم رو حتی برای یک ساعت تنها بزارم توی خونه با کلیپ های 30 دقیقه ای ورزش میکنم. دختر بزرگم ده سالشه او هم والیبال رو دوست داره و حتی توی دوران درس هم ترکش نکرده امیدوارم با ورزش بتونه جلوی بلوغ زودرس رو بگیره که الان متاسفانه معضلی برای دخترای نوجوان شده.

پاسخ
گیس گلابتون

درود بر مادر و دختر ورزشکار. آفرین که دو ماه پس از زایمان روزی نیم ساعت ورزش می کنید. خیلی خوبه.

پاسخ
nazigh

سلام
خیلی ممنون از مقالتون. درسته! اگه آدم سختشه روزی یک ساعت ورزش کنه، خوب با دو دقیقه شروع کنه تا کم کم براش راحت شه. هفته اول دو دقیقه و از هفته های بعد دو دقیقه دیگه اضافه کنه تا به یک ساعت برسه. منم قبلا ورزش نمیکردم و به خاطر کارم همش نشسته و پای کامپیوتر بود طوری که به مرور دچار خستگی و کوفتگی و بدن درد شدم و دیگه داشتم ضعف عضله میگرفتم. البته چای و شیرینی هم زیاد میخوردم که واسه استخوان مضر بودند. به پیشنهاد یکی از فامیلا رفتم باشگاه. با آمادگی جسمانی شروع کردم و بعد پیلاتس. خیلی عالی بودند و منو به ورزش کردن علاقمند کردند.‌ بعد که از باشگاه اومدم بیرون دیگه نمیتونستم ورزش رو کنار بذارم واسه همین هر روز یا یک روز در میون میرفتم پیاده روی و تا به امروز ادامه دادم. روزایی که پیاده روی نمیرم تو خونه حرکات کششی (پیلاتس) رو انجام میدم. ورزش به قول شما منو خوشکل و‌ خوش هیکل کرده، پوستم روشن و چشام براق تر شده چون گلبول های خون هم از نو ساخته میشن، حتی پریودی رو هم منظم میکنه و دردشو کاهش میده. اخلاق آدم با ورزش مستمر بهتر میشه و فکرش بهتر کار میکنه (خلاق تر میشه). ورزش اونقدر فایده داره که تو چند جمله نمیگنجه و فقط با تعهد بهش میتونی به اونا پی ببری
چون عادت به این کار دارم، «تکون بده» که برنامه این ماهه واسم سخت نیست چون مثل یه لرزونک هر روز دارم تکون میدم ولی به گفته شما کار گروهی انگیزه بیشتری به آدم میده واسه همین با گروه تو تلگرام همراه شدم و با اشتیاق بیشتری کار رو دنبال میکنم 😙😙

پاسخ
گیس گلابتون

درود بر شما. آفرین

پاسخ
animani

من دیروز و پریروز و روز قبل از پریروز! پیاده روی کردم. دیروز که کلاس رقصم رو هم رفتم. و امروز با خوندن دوباره سایت و گروه تلگرام تصمیم گرفتم یه کلاس دیگه هم ثبت نام کنم. چون بهم یادآوری شد که چقدر ورزش اثرات مثبت زیادی داره. و یادم اومد که از بحرانهای بزرگی توی زندگیم درحالیکه بی هیچ یاوری بودم، با ورزش گذشتم. گیس گلابتون خوشگلم، رقص منو تو زندگی بارها نجات داده. برقص، و اگه شوشو هم دوست داره، با هم سالسا برقصین. عالیه. عالی.

پاسخ
گیس گلابتون

عزیزمی هم نام نازنین

پاسخ
roshana

چه جالب.من دقیقا 25 سالمه و از ابتدای این هفته ورزش تو باشگاه رو شروع کردم.البته قبلا هم پیاده روی و دوچرخه سواری می کردم و یکی دو بار باشگاه هم رفته بودم.قراره مامانم هم بیاد باشگاه.

پاسخ
گیس گلابتون

آفرین

پاسخ
mahsasalari

منم دقیقا همین مشکل رو دارم، توی بچگی همیشه بهمون میگفتن ندو، بشین، میفتی، شیطونی نکن، ساکت باش و ... که منم تمام روزای کودکی و نوجوانیم به کتاب خوندن و کنج اتاق نشستن گذشت. بعدم دیگه خودم اینقدر تنبل شدم که تکون نخوردن برام تبدیل به یک عادت و الان هم یک معضل شد. شاید بتونم بگم این عدم تواناییم توی فعالیت های جسمی بزرگترین نقطه ضعف هست، چیزی که هم سلامتی و زیباییم رو تحت تاثیر قرار داده و هم اعتماد بنفسم رو. هربار هم که شروع به ورزش کردم توی باشگاه اینقدر از بقیه ضعیفتر و ناتوان تر بودم که خودش باعث شد دیگه ادامه ندم. یکبار هم مربی خصوصی گرفتم و مربیم وقتی گفتم برام پنج تا شنا نوشتی درحالیکه من یکیش رو هم نمیتونم برم، گفت من واقعا تا الان آدم به ضعیفی تو ندیدم و همین حتا بیشتر سرخورده م کرد. تنها چیزی که من توش قوی هستم اینه که میتونم ساعتها راه برم و خسته نشم. پارسال تصمیم گرفتم خودم رو برای ماراتن آماده کنم و از روزی دو دقیقه دویدن شروع کنم ولی باز هم ادامه ندادمش. الان که دارم اینها رو مینویسم بغض کرده م و واقعا تشویق شدم از همون دو دقیقه دویدن شروع کنم و بالاخره به ماراتن برسونم خودمو (نصف ماراتن درواقع)

پاسخ
گیس گلابتون

بله. من هم نباید می دویدم و سر و صدا می کردم و بهترین پناه برایم کتاب خواندن بود. راستی... مربی تان مربی خوبی نبوده. بعضی ها شانه های قوی ندارند، ولی پاهای قوی دارند. نباید ضعف شان را توی سرشان زد که! عجب آدمهایی پیدا میشوند...

پاسخ
mamanak

سلام گىس گلاب عزىزم... پىاده روى تو منزل رو تا حالا امتحان کردى؟ لىنک دانلود ىک نمونه پىاده روى در منزل رو برات مى ذارم که ىه خانم شاد و خندون اجراش مىکنه .توى خونه و جلوى تى وى با لباس دلخواه، مىتونى ىک ماىل پىاده روى کنى. بىست دقىقه هم بىشتر طول نمىکشه. امىدوارم استفاده کنى و لذت ببرى

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. مفتخرم بگویم که الان یعنی مرداد ماه به روزی 15 دقیقه رقص رسیده ام. ممنونم از لینکی که ارسال کردید.

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه