مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
آدم‌های شاد و موفق
1393/04/08 10:24

رژیم غذایی سالم در ماه رمضان

به روزه‌داران عزیز، فرا رسیدن ماه رمضان را تبریک می‌گویم.

 

هر وقت اسم روزه و روزه‌داری می‌آید، یاد دوستی می‌افتم که عاشق ماه رمضان بود. از دو سه هفته قبل برای استقبال از آن آماده می‌شد. با چنان شوق و ذوقی خرید می‌کرد که انگار برای جشن عروسی‌اش، جهاز می خرد.

 

-          این سفره را خریدم که وقت افطاری پهن کنم.

-          این سجاده جدید را خریدم که امسال ماه رمضان سر سجاده جدیدم نماز بخوانم.

-          این شیره انگور برای تقویت من در موقع روزه معجزه می‌کند.

-          ببین چه خرماهایی گرفته‌ام. جان می‌دهد برای سحری.

 

در طول ماه رمضان هر روز شادتر از روز قبل می‌شد و صورتش نورانی تر و روشن تر. یک بار به او گفتم:

-          احساس می‌کنم اگر چراغ را خاموش کنیم، اتاق با نور صورت تو روشن می‌شود.

خندید. خودش هم می‌دانست.

 

ماهی پر از خیر و برکت برای روزه‌داران عزیزم آرزو می‌کنم.

 

یک مطلب جالب: تقریباً تمام در ادیان، روزه‌داری وجود دارد، ولی مقررات و شکل آن متفاوت است. بجز دین زرتشتی. اگر بین دوستان ما کسی زرتشتی است، خوشحال می‌شویم در مورد این موضوع از او بشنویم.

نظرات

نظر شما جهت ثبت نظر خود در وب سایت عضو شوید
sahar_syh

خیلی مفید بود من تا الان اون یکی سایتت و ندیده بودم گل
البته رفتم تو لینکها به خودم شک کردم از 10 تا علایم 2 تاشو داشتم باید یه خانوم دکتر متخصص نزدیک پیدا کنم

پاسخ
سارگلی

سلام خانوم دکتر
ماه رمضان بر شما هم مبارک

پاسخ
زیتون

سلام خانم دکتر نازنینم.
سایت تخصصی تونو خوندم و حتما توصیه هاتونو عمل میکنمقلب

خب من زرتشتی که نیستم اما دوست و همکار زرتشتی دارم. تا اونجا که ازشون شنیدم روزه ظاهری چون همراه با نخوردن و نیاشامیدن هستش و ممکنه ضعف عمومی بده و موجب تنبلی بشه در دین زرتشت ازش نهی شده چون به شدت با تنبلی و تن پروری مخالفه و فعالیت و پویایی رو تشویق میکنه. زرتشتیان روزه معنوی و باطنی رو بیشتر بهش بها میدن. یعنی روزه احساس و اندیشه! و روزه ظاهری رو نسبی رعایت میکنن مثلا بعضی مواد خوراکی رو در بعضی از روزها نمیخورند.

زیتون
پاسخ
زیتون

راستی بابت "جمله هفته" هم ممنونم ازتون. نکته های ظریفی داره.

زیتون
پاسخ
نجمه
http://www.gahyman.blogfa.com/

چه دوست خوبي ...با معنويتش شاده ماچش كنيد از طرف منقلب

پاسخ
sahara57

خانم دکتر من تو دانشگاه یه دوست زرتشتی داشتم، می گفت روزه ما با مال شما فرق می کنه، یه سری پرهیز داریم، مثل گوشت نخوردن و ....
و زمانش هم می گفت چند روزی بیشتر نیست.

پاسخ
گیس گلابتون

پس برخلاف تصور من، زرتشتی ها هم روزه دارند، ولی مقررات آن با مال مسلمانان متفاوت است.
روزه مسیحی ها هم فقط امساک در خوردن بعضی غذاهاست. ولی روزه است دیگر.
شکستن عادتهای همیشگی، پرهیز از پرخوری و دلگی و عبادت. فقط شکل ظاهری متفاوت است.

پاسخ
مهتاب؟؟؟

سلام خانم دکتر ماه رمضان بر شما مبارک ممنون از توصیه های پزشکی شما من که خیلی نتیجه میگیرم متشکرم که باما هستی شما خودتون گلید ولی باز هم گل برای گلگلگلگل

پاسخ
jojoli

ماه پر بركت رمضان بر شما و همه دوستان مبارك
يه جورايي من شبيه دوستتم
منم خيلي براي رمضون ذوق دارم تو اين ماه احساس پاكي ميكنم اگه يه روز روزه نگيرم عذاب وجدان ميگيرم يه جوري ميشم
خودمونيم ديگه سفره رنگارنگ افطار يه جوريه مثل هميشه نيست واقعا حس ميكنم خدا تو اين ماه رزق و روزي تو سفره ها مياره

پاسخ
m

گيس گلابتون عزيز اگر امكان داره ساعت كار مطب رو بنويسن كه تو چه ساعتي تماس بگيرم.چند بار گرفتم كسي برنداشت.مرسي

پاسخ
گیس گلابتون

متاسفانه یکی اشتباهی پاسخگوی تلفنی را خاموش کرده بود. اگر الان تلفن کنی به مطب، ساعت کار را می شنوی

پاسخ
.roya

سلام خانم دکتر عزیزم
من هنوزم بیکار لم دادم، دارم خاطره های شما را میخونم. چقدر خوبه:) قبلا وقتی وارد سایت میشدم احساس خوبی نداشتم،شبیه کسی که به زور خودشو وارد یه گروهی کرده تازه گاهی اوقات نظرم میده، ولی حالا که دارم مطالبو میخونم بیشتر با شخصیت شما و مخاطباتون آشنا میشم و خیلی حس خوبیه!
چندتا نکته:
1.من نمیدونستم این مطلب را کجابنویسم!کاش 1قسمت توصفحه اصلی سایت برای نوشته های همینجوری بی ربط وجود داشت!
2.مرسی که از اصفهان و اصفهانی ها تعریف کردین. من اصفهانی هستم و عاشق میدان نقش جهان، آش رشته های هتل عباسی و ... پاتوق ما تو دوره دانشجویی اونجا بود و سفره خانه سنتی نقش جهان، دفعه بعدی که اومدید اصفهان حتما اونجا برید خیلی با صفاست!
اصلا قبلش خبر بدین و افتخار بدین تا خودم میزبانتون باشم و همه جا را نشونتون بدم:)

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم خانم دکتر. می توانستی این نظر را در پست مربوط به اصفهان بنویسی.
در مورد آش رشته هتل عباسی نوشته ام. نخواندی؟

پاسخ
.roya

بله خوندم که کیف کردم دیگهنیشخند

پاسخ
هانيه

در اديان ديگر روزه سكوت هم دارند كه فكر كنم مستحبه و براي نذر حاجت يا شكر گزاري ميگيرند در قران هم اشاره شده حضرت زكريا وقتي بشارت تولد يحيي ع به او داده ميشود سه روز روزه سكوت ميگيرد وحضرت مريم وقتي عيسي ع را بعد از تولد به ميان قوم مياورد به دستور پروردگار روزه سكوت ميگيرد ايكاش من هم ميتونستم براي يك ساعت هم شده روزه سكوت بگيرم البته نه فقط سكوت ظاهري بلكه سكوت واقعي بطوريكه ذهنم هم ساكت باشد

پاسخ
آمي تي دا

روزه حقيقي
همچنین در اوستا بر روزه بزرگتری تاکید شده است و آن حفظ هفت عضو بدن، مشتمل بر دو چشم، دو دست، دو پا و زبان در تمام طول زندگی از هرگونه آلودگی است و این هفت عضو همیشه باید پاک نگه داشته شوند که از این عمل نیز تحت عنوان روزه یاد می شود.

پاسخ
خورشیدبانو

سلام به گیسوی مهربون و عزیز
توی این روزا و شبای پربرکت از خدا برای همه آرامش رو خواستم.

گیسو جون یه سوال؟
چرا بعضی وقتا هی نمیشه!
اصلا نمیشه که نمیشه
چرا همه ی درا بسته میشه و آدم بلا تکلیف میمونه وسط یه عالمه فکر و خیال و برنامه و امید و ...

پاسخ
raha-gh

سلام خانم دکتر عزیز
یه چیزی و می دونید؟
خیلی دوستتون دارم!قلب
ماه رمضان بر شما مبارک!

پاسخ
.roya

خانم دکتر حالتون خوبه؟ بی خبر کجا رفتید! انشالله حالتون خوب باشه و با خبرهای خوب برگردید.

پاسخ
گیس گلابتون

بیخیر که نرفتم. مگر عضو خبرنامه نیستی؟

پاسخ
.roya

چرا هستم، ولی هیچ خبری به دستم نمیرسه!
الان دوباره اومدم عضو شم،ولی پیغام داد که ایمیلم تکراریه!

پاسخ
گیس گلابتون

عضویت سایت با عضویت در خبرنامه متفاوت است. وقتی در خبرنامه عضو می شوی یک ایمیل کانفیرم می آید که اگر کانفیرم نکنی، برایت خبرنامه فرستاده نمی شود. عضویت در خبرنامه توسط گوگل انجام میشه و امور آن از دست من خارج است.

پاسخ
سوندا

دوست من سلام امیدوارم خیلی خوش گذشته باشه. می بخشی در اینجا کامنت بی ربط می گذارم. اما من منتظر ادامه بحث هفت عادت مردمان موثر هستم. اگه ادامه داشته باشه من خیلی مشعوف و ممنون خواهم شد. با سپاس

پاسخ
گیس گلابتون

سوندا جون ادامه داره. ولی برای شاگردان ویژه ام. یک روز برای دیگران هم باز می شود. وقتی بتوانم آن را به صورت آنلاین در بیاورم. فعلا هنوز حضوری است.
خوشحالم که چند صبحت کوتاه را دوست داشتی.

پاسخ