مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
آدم‌های شاد و موفق
1398/01/25 09:51

آزمون شادی

آیا مایل هستید بدانید نمره شادی شما چقدر است؟

لطفا به سؤالات زیر با یکی از کلمات: زیاد – کم – هرگز پاسخ بدهید.

 

  • 1-چقدر درباره احساسات خود با اطرافیان خود صحبت می‌کنید؟
  • 2-چقدر کار نیک برای مردم انجام می‌دهید؟
  • 3-چقدر ورزش می‌کنید؟
  • 4-آیا نقاط قوت خود را می‌شناسید و از آنها برای بهبود کیفیت زندگی خود استفاده می‌کنید؟
  • 5-آیا هنگام کار کردن، درکار غرق می‌شوید و احساس خوبی دارید؟
  • 6-آیا می‌توانید روی لحظه حال متمرکز باشید و حواستان بابت گذشته و آینده پرت نشود؟
  • 7-آیا بابت گذشته و شرایط فعلی خود سپاسگزار هستید؟
  • 8-آیا نسبت به آینده خوشبین هستید؟
  • 9-آیا فکر می‌کنید زندگی معنادار و هدفمند است؟
  • 10-آیا فعالیت‌های مذهبی یا معنوی انجام می‌دهید؟

 

برای پاسخ زیاد نمره 10

برای پاسخ کم نمره 5

برای پاسخ هرگز نمره صفر را در نظر بگیرید. نمره شادی شما چقدر است؟

 

در مقاله بعدی هفت عادت مردمان شاد را خواهید خواند.

و حالا چند سؤال دیگر که متوجه شوید چقدر درباره شادی می دانید. لطفاً پاسخ‌های خود را پایین این پست بنویسید. پاسخ‌های درست یک هفته دیگر در سایت نوشته می‌شود.

 

  • 1-کدامیک از موارد زیر شادی بیشتری برای شما می‌آورد؟

    پول/ ازدواج/ دین داری/ فرزند داشتن/ اوقات فراغت کافی

     

  • 2-ورزش شما را با پایین آوردن هورمون ... باعث می‌شود شما شادتر شوید.

    کورتیزول

    تستوسترون

    پروژسترون

    پرولاکتین

    انسولین

     

  • 3-ورزش سبب می‌شود ترشح ... در بدن بالا برود و باعث شادی بیشتر می‌گردد.

    لیپید

    اندورفین

    اوپویید

     

  • 4-ثروتمندان شادتر هستند یا مردم فقیر؟

 

حالا نوبت شماست: نمره شادی خود را محاسبه کنید و پایین این پست بنویسید + به چهار سؤال اضافی پاسخ بدهید و پایین این پست بنویسید.

 .

.

.

جواب درست سوال 1: باوجوداینکه این روزها 48% ازدواج‌ها منجر به طلاق می‌شوند، بازهم ازدواج بهترین اندیکاتور شادی است. اندیکاتور شاخصی است که وضعیتی را نشان می‌دهد. وقتی آمار می‌گوید ازدواج اندیکاتور شادی است، یعنی افراد متأهل به نحو معنی‌داری شادتر از سایرین هستند. بعضی از شما تصور کردید اندیکاتور یعنی نیازهای فعلی شما برای شادمانی، درحالی‌که این سؤالات درزمینهٔ تحقیقات آماری انجام شده است. توجه داشته باشید ازدواج باعث شادی بیشتر شما می‌شود، ولی بچه‌دار شدن شادی را افزایش نمی‌دهد.

 

جواب درست سوال 2: ورزش شما را با پایین آوردن هورمون کورتیزول باعث می‌شود شما شادتر شوید.

 

جواب درست سوال 3: ورزش سبب می‌شود ترشح اندورفین در بدن بالا برود و باعث شادی بیشتر می‌گردد.

 

جواب درست سوال 4: ثروتمندان - به تعریف اندیکاتور توجه بفرمایید. ممنونم همراه سایت گیس گلابتون هستید. دوستتون دارم:)

 

نظرات

نظر شما جهت ثبت نظر خود در وب سایت عضو شوید
سعیده ن

سلام و صبح بخیر به گیس گلابتونی های عزیز
نمره شادی من= ۸۵
-در پاسخ سوال اول هر چقدر فکر کردم نتونستم فقط یکی از گزینه ها رو انتخاب کنم.
- سوال دوم: ورزش سطح انسولین را کاهش میدهد.
- سوال سوم: ورزش ترشح اندورفین را افزایش می دهد.
- سوال چهارم: به نظر من ثروت چیزی هست که اکثر مردم به دنبالش هستن و میتونه این امکان رو برای افراد فراهم کنه تا لذت بیشتری از زندگی ببرند. شاید ثروت برای شادتر بودن شرط کافی نباشه اما لازمه. بنابراین فکر می کنم ثروتمندان شادتر از فقیران هستند.

پاسخ
گیس گلابتون

نمره 85 عالیه! من به شما افتخار می کنمگل

پاسخ
mahsasalari

سلام خانم دکتر عزیز، سال نوی شما مبارک، صبح شما به خیر و شادی
نمره ی شادی من 60 شد.
و اما پاسخ سوال ها:
1- پول
2- کورتیزول
3- اندورفین
4- ثروتمندان

پاسخ
گیس گلابتون

درود بر شماقلب

پاسخ
aliya

سلام
نمره شادی=۳۵
سوال۱: ازدواج
سوال۲: استروژن
سوال۳: آندروفین‌ها
سوال۴: فرقی نمیکنه اگر بخوای شاد باشی شادی ربطی به میزان ثروت نداره

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم

پاسخ
Mina azizi

سلام خانوم دكتر عزيز
نمره شادي من ٢٥ شد فكر مي كردم بيشتر باشه اما صادقانه به سوالات جواب دادم
😭

پاسخ
گیس گلابتون

اشکالی نداره. کم کم درباره شادی یاد میگیریم و شما یاد می گیرید چگونه میزان شادی خود را بالا ببرید. آن چهار سوال را پاسخ ندادید. پاسخ میدهید؟

پاسخ
zhaleh

سلام
نمره شادی من 60
1- پول
2-کورتیزول
3- اندورفین
4-ثروتمندان

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم

پاسخ
hovi

سلام به بانوی خردمند،آشنایی با شما رنگ دیگری به زندگی من داد،نمره ی شادی من ۶۵.
۱.ازدواج موفق
۲.کورتیزول
۳.اندورفین
۴.ثروتمندان

پاسخ
گیس گلابتون

شما لطف دارید. متشکرم

پاسخ
Ladan1356

سلام به خانم دکتر نازنین
نمره من 90 شد، ولی خودم را فرد شادی نمیدونم احساس میکنم چیزی در زندگیم کمه و احساس خلا دارم. دارم سعی میکنم بیشتر ورزش کنم. مرسی از مقالات و مطالب فوق العاده عالی شما.
1. بجز فرزند، بقیه موارد را دارم، شاید داشتن فرزند مرا شاد کند
2 و 3. اطلاعات پزشکی من در حد صفر است
4. شاید شادی ارتباط غیرمستقیم با ثروت داشته باشد، ولی احساس می کنم فقیر بودن تناقضی با شاد بودن نداره.
مجددا سپاسگزارم

پاسخ
گیس گلابتون

نمره 90 ولی احساس شادی نمی کنید... جالب است. به نظرم اشتباهی در محاسبه انجام داده اید. فرد شاد زندگی را هدفگدار و معنادار می داند، پس احساس خالی بودن نمی کند. وقتی شما برای زندگی هدف معناداری نداشته باشید دچار خلا می شوید. در هر صورت متشکرم کامنت نوشتید.

پاسخ
tannaz1989

با سلام نمره شادی من پنجاه هست.
ا:ازدواج
۲:کورتیزول
۳:اندورفین
۴:ثروتمندان

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم

پاسخ
Roshana

سلام گیس گلابتون
امیدوارم حال خودت و همسرت بهتر شده باشه.
نمره ی شادی من 60 شد.جواب سوالات:
1.هیچ کدام.شادی یه چیز درونیه.عامل بیرونی روش اثر نداره.منظورم اینه که اون چیزی که با پول یا ازدواج یا فرزند حسش سراغ مون میاد ذوق کردنه.
2.کورتیزول
3.اندورفین
4.ربطی نداره.اگه این طور بود هند فقیر جز کشورهای شاد دنیا نمیشد و ژاپن با اون همه تکنولوژی که رفاه بیشتری آورده واسه مردمش الان باید تو لیست شادترین مردم دنیا بود نه تو لیست افسرده ها.

پاسخ
گیس گلابتون

سپاس

پاسخ
لیدا

سلام خانم دکتر عزیز و دوست داشتنی،
نمره شادی = 70
1- نمی تونم بگم دقیقا کدوم گزینه ، چون تقریبا به هم مربوط هستند، ولی در حال حاضر برای من پول
2-3- خیلی در زمینه پزشکی سرشته ندارم ، اسم ها رو با هم قاطی می کنم .
4- این سوال رو هم با قطعیت نمی شه پاسخ داد، پول به خودی خود خوشبختی نمی آره ، بلکه با اون هم می تونم شادی ولذت رو فراهم کنیم .
سپاسگذارم





پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم

پاسخ
aysev-j

سلام خانم دکتر عزیز
نمره شادی من شد 70

و اما پاسخ سوالات هم به ترتیب
1- فرزند دار شدن
2- کورتیزول
3- اندروفین
4- شادی از نظر من ربطی به میزان دارایی و ثروت و فقر نداره

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم

پاسخ
Firuze

نمره شادی من سی هست معلوم میشه خیلی باید تلاش کنم
دین داری
کورتیزول
اندورفین
شادی انسان ربطی به فقیر یا ثروتمند بودنش نداره
ممنون از شماگل

پاسخ
گیس گلابتون

من از شما متشکرم

پاسخ
animani
http://howtobehappy.blogfa.com

سلااااااام
سال نو مبارک! امیدوارم یه سال پر از شادی و موفقیت و عشق در انتظارتون باشه
نمره من شد 47، دو تا سوال که کمی از کم بیشتر بودم اما زیاد هم نبودم رو، 6 دادم.
پاسخ سوالات:
1-پول، ازدواج، فرزند، اوقات فراغت زیاد همراه پول میاد
2-نمی دونم
3-اندورفین
4-گاهی فکر می کنم از نظر آماری فرقی نداره، پاهی فکر می کنم: ثروتمندان

پاسخ
گیس گلابتون

انشاالله برای شما هم سال خوبی باشد. سپاسگزارم

پاسخ
شهناز 2

سلام علیکم روزتون به خوشی و نیکی ان شا الله .چه جالب من همیشه خودم رو ادم شادی میدونم ولی نمره ام شد 65 لبخنددر مورد سوال اول همه رو میخوام ببخشید نتونستم اولویت بندی کنم سوال دوم انسولین و سوم هم اندروفین سوال چهارم هم من معتقدم ثروتمندان شادتر هستند چون برای خودمم هم یکی از دلایل شادی پوله ...و باز هم برای همه ی خوبی هاتون ممنون و متشکرم الهی صد برابر به زندگی تون برگرده گل

پاسخ
گیس گلابتون

65 نمره خوبی است. متشکرم

پاسخ
mn_neutron

نمره من 80 شد
1- پول و ازدواج
2- نمیدانم
3- اندروفین
4- میزان شاید افراد به میزان ثروت درونی آنهاست نه میزان اموال بیرونی

پاسخ
گیس گلابتون

نمره 80. چه عالی.

پاسخ
fatemeh6315

سلام
نمره شادی من 45
1- فرزند داشتن-اوقات فراغت
2- کورتیزول
3- اندروفین
4- فرقی نمیکند
من پدر و دختر فقیری رو سوار بر دوچرخه دیدم که چشمانشون از شادی لبریز بود.اما من فکر میکنم پول از نگرانی های آینده کم میکنه ولی در لحظه حال تاثیر خیلی اساسی ندارد.

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم

پاسخ
Hadis khanoom

سلام و درود
نمره شادی من 80 شد و
پاسخم به سوالات:
1. پولی که بتونم رشدش بدم و در راه مثبت و خیر رساندن به خودم و دیگران ازش استفاده کنم, مثل کارآفرینی, و ازدواج با کسی که مثل رفیق شفیق باشیم برای همقلب (امروز تمرینِ جشن من هست)فرشتهچشمک
2. پروژسترون
3. اندروفین
4. بطور مطلق نمیشه گفت اما بصورت میانگین قطعا ثروتمندان, خصوصا اونهایی که شخصیت ثروت ساز بودن رو در خودشون ایجاد کردن و خودشون رو از لحاظ شخصیتی رشد دادن و البته باعث شادی دیگران هم میشن

پاسخ
گیس گلابتون

سپاسگزارم. نمره 80 عالی است. درود بر شما.

پاسخ
fh2

سلام خانوم دکتر عزیز
نمره شادی من 50
1-بنظرم برای هر فرد متفاوت است برای من درحال حاضرازدواج کردن
2-کورتیزول
3-اندورفین
5-شادی به ثروتمند بودن و فقیر بودن ربطی ندارد
با سپاس ازشما

پاسخ
گیس گلابتون

سپاس از شماگل

پاسخ
mahmaryam

سلام خانم دکتر و سلام به اعضای دوست داشتنی سایت گیس گلابتون امیدوارم سال خوبی در پیش داشته باشید
نمره من 55
1-ازدواج
2-کورتیزول
3-اندروفین
4-به نظر من شادی به دید ما از زندگی و دنیای پیرامون ربط داره ثروتمند بودن تنها دلیل شادی نیست و بستگی داره از ثروت در چه راهی استفاده بشه ضمن اینکه داشتن ثروت ویا وضع مالی مناسب می تونه امکانات و رفاه بیشتری رو برای ما فراهم کنه که منجر به احساس لذت و شادی بیشتری می شه.

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم و امیدوارم سال خوشی برای شما هم باشد.

پاسخ
mahbubfalah

گیس گلابتون عزیزم سلام
نمره شادی من 80 بود. در مورد سوال اول به نظرم همه اون عوامل در کنارهم و با تعادل می تونه زندگی رو شاد کنه.
سوال دوم کورتیزول
سوال سوم اندروفین
سوال چهارم به نظرم شادی ربطی به ثروت نداره و یک مقوله درونیه. شادی در درون ماست ممکنه یه آدم فقیر باشه اما شاد باشه و از زندگی لذت ببره. خوب این آدم اگه پولدار بشه شادتر می شه. ولی یه آدم دیگه ثروتمند باشه ولی شاد نباشه، این آدم اگه فقیر بشه دیگه دق می کنه.

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. نمره 80 عالیست. تبریک میگم

پاسخ
kafshghermezi

من ۳۵ شدم! خدایا چقد ناشادم!! من واقعا به شکرگزاری کردن نیاز دارم!
۱- همه اینا با هم!!
۲- کورتیزول
۳- اندورفین
۴- مردم متوسط. یعنی میدونم که ثروت از یه حدی بیشترش با حد معمولیش تاثیر متفاوتی در خوشبختی نداشته! بازم به نظرم فقیرا یه جور خاصی شادن یه سادگی و صفای خاصی دارن مثلا هندیا.

پاسخ
aida

نمره شادی 50
1- اوقات فراغت
2-کورتیزول
3- اندرورفین
4- شادی رابطه معناداری با فقر و ثروت ندارد.

پاسخ