زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1393/04/08 16:29

حکایت کنکور پسر

 جمعه ششم تیرماه 1393- ساعت شش صبح

پسر آماده اولین آزمایش بزرگ زندگی‌اش است: کنکور!

طبق توصیه‌های مشاور انگیزشی بسته کوچکی شامل یک بطری آب یخ زده شکلات قرص استامینوفن دستمال چند خودکار و مداد و پاک کن آماده کرده است. آرام است و مضطرب به نظر نمی‌آید. در دل به او آفرین می‌گویم. دخترک هیجده سالی را به خاطر می‌آورم که بیست و هفت سال پیش‌قدم به این کارزار گذاشت، درحالی که سرتاپا می‌لرزید و مثل گچ دیوار سفید شده بود. دخترک رنگ‌پریده، مثل خوابگردها در ناهشیاری کامل راه می‌رفت. به روی خود نمی‌آورم که از استحکام شخصیت پسر لذت برده‌ام. نگران هستم مبادا چیزی نابجا بگویم و ذهن او را آشفته کنم.

 

قرآن و یک جلد کتاب برمی‌دارم و به همراه پدر و پسر از پله‌ها پایین می روم. پسر را از زیر قران رد می‌کنم و کاسه‌ای آ ب پشت سرش می‌ریزم.

به رختخواب برمی‌گردم تا ساعتی بخوابم. روز کاری سنگینی پیش رو داشتم. بله می‌دانم که جمعه است ولی من بعضی روزهای تعطیل آموزش می‌بینم و درس می‌خوانم. گیس گلابتونی که عاشق یادگرفتن است...

 

چند دقیقه بعد صدای چرخش کلید در قفل خانه می‌آید. پدر است یا پسر؟ شاید هم یک غریبه. گیج خوابم. این کابوس مرتب تکرار می‌شود. صدای چرخش کلید در قفل و من که احساس می‌کنم با یک لباس خواب در خانه چه بی‌پناه و آسیب‌پذیرم. بارها درخواست کرده‌ام کسی بدون در زدن وارد خانه نشود. ولی گاهی اوقات این قانون نقض می‌شود. با صدای زنگ ساعت بیدار از خواب می‌پرم. ساعت هفت است. من بیش از بیست بار کابوس دیدم که غریبه‌ای به خانه وارد شده است. بعدها فهمیدم پسر تا سر کوچه رفته و بعد دوان دوان برای دست‌شویی به خانه برگشته است. طفلک نمی خواسته مرا از خواب بیدار کند. به همین دلیل زنگ نزده است. پس آن‌قدر که نشان می‌داد آرام نبود... ولی باز هم هزار مرحبا به حفظ ظاهرش. چه خوب شد که حرفی نزدم و او را آشفته‌تر نکردم.

 

ساعت یک از کلاس به آقای شوشو تلفن می‌کنم. امتحان به خیر و خوشی گذشته است. شب پسر تعریف می‌کند یکی از پسرها سر امتحان از شدت اضطراب بی‌هوش می‌شود. او را با آمبولانس به بیمارستان بردند. از  عزیزی می‌گوید که تمام سه چهار ساعت کنکور یک نفس بالای سر پسر حرف زدند. ولی چه آرام و راحت این داستان‌ها را تعریف می‌کند.

 

به پسربچه‌ای که تحویل گرفتم و جوانی که دارم به جامعه تحویل می دهم، نگاه می‌کنم و قند در دلم آب می‌شود. شب همسرم می‌گوید پسر اجازه گرفته همراه دوستش برای سفر به کیش برود. یک آن می‌خواهم جیغ بکشم:«نه!» ولی محکم دهنم را می‌بندم؛ زیرا به یاد آوردم همسرم پس از کنکور می خواسته همراه دوستانش به شمال سفر کند و خانواده‌اش چنان رفتار نامناسبی نشان داده‌اند که به کلی قلبش را شکسته‌اند.

 

-          تو چی جواب دادی؟

-          گفتم در موردش فکر می‌کنم. ولی راستش از حرفش خوشم آمد. به نظرم اشکالی ندارد. فقط خواستم

 یه خرده بیشتر فکر کنم.

 

خوشحال هستم که محکم دهنم را بستم و به هر دو نفرمان آفرین می‌گویم که داریم مردی را تحویل جامعه می‌دهیم.

 

شنبه صبح از خواب بیدار می شوم. کش و قوسی به تنم می دهم. آخ جون! کنکور تمام شد و من می‌توانم در خانه‌ام باشم. احساس می‌کنم ملکه تبعیدی بودم که دوباره به قلمرویش برگشته است. قلمرو گرد گرفته و کثیفم را قدم به قدم جستجو می‌کنم. یخچال خالی و بوگرفته را برانداز می‌کنم. خب ... از فردا شروع می‌کنم.

خدا را شکر! 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

.roya

وای چه احساس خوبی! واقعا میفهمم چی میگین!
انشالله که همین امسال به چیزی که میخواد برسه و دوباره این کابوسها تکرار نشه

پاسخ
نجمه
http://www.gahyman.blogfa.com/

آفرين..خسته نباشي بانو..از وقتي عكس سه تايي تونو گذاشتين خيالم راحت شد ببخشينا ولي ته دلم حس ميكردم دوسش ندارين.. حسم عوض شد...يه برادر 17 ساله دارم كه خيلي مظلومه..حس ميكردم اونم اينجوريه خدا را شكر كه پسر زير سايه محبت ناب و مادرانه زني مثل شماست

پاسخ
گیس گلابتون

لبخند
از توجهی که به من داری سپاسگزارم نجمه جون. متاسفانه ما مادران ناتنی ندیده و نشناخته مورد همین پیش قضاوت قرار می گیریم.
در ضمن در درسهای بعدی مادران ناتنی خواهم گفت که مهم نیست فرزند خوانده ات را دوست داری یا نه. مهم این است که با انصاف و عدالت با او رفتار کنی. وگرنه دوست داشتن یک احساس است و احساس زورکی ایجاد نمی شود و با یک سری رفتارهای ناهنجار طرف مقایل می تواند از بین برود.
بهرحال از این که پیش قضاوتت را نوشتی، ممنونم. خوشحال میشم در آینده هم مرا از نظراتت بی نصیب نگذاری.

پاسخ
زیتون

آفرین به گیس گلابتون همیشه ملکه همیشه مادر.
واقعا انصاف و اخلاق و وجدان و ایثار و محبته که اگه رعایت بشه از یک زن یک مادر میسازه هرچند خودش اون پسربچه رو دنیا نیاورده باشه و فقط تحویلش گرفته باشه.

هرچقدر تلاش کردم حکایت کنکور دخترمو از وبلاگم براتون کپی کنم نشد.

حالا باید تا 17 مرداد منتظر باشیم. چه انتظار سختی.

زیتون
پاسخ
گیس گلابتون

دوست داری برایم ایمیل کنی تا در بخش نوشته های شما بگذارم؟ به وبلاگت هم لینک می دهم.

پاسخ
به نام عشق

خدا رو شکر راحت شدین. انشاالله تو رشته دلخواهش قبول بشه. وای حس خیلی خوبیه وقتی آدم کنکورش تموم میشه. حس اینکه بچه ی آدم کنکورش تموم بشه رو هنوز تجربه نکردم احتمالا اونم خیلی قشنگه.

پاسخ
طراوت

سلام
خدا را شکر که بالاخره به خیر و خوشی گذشت.روز کنکور مادرم گفت که ظاهرا امسال بر خلاف سالهای گذشته،آشنایی نداریم که کنکوری باشد.. و من فورا گفتم البته که من دارم، پسر خانم دکتر عزیزم...
این چند روز فقط به اتفاق خوبی که در خانه شما افتاد فکر میکردم و خوشحال بودم...

تبریک می گویم... امیدوارم نتایج عالی بگیرید.

پاسخ
گیس گلابتون

لبخند

پاسخ
سارانگ1

گيس گلابتـــــون، نمي دوني كه چقدر بهت افتخار كردم. اين جمله كه "پسر بچه اي كه تحويل گرفتم و جواني كه دارم به جامعه تحويل مي دهم" خيلي مهم و زيبا بود... ازت ياد مي گيرم كه نقش و تاثيري براي خودم قائل باشم. ازت ياد مي گيرم كه به خودم افتخار كنم.

پاسخ
گیس گلابتون

قلب

پاسخ
sahara57

خوب به سلامتی، منتظر نتیجه خوبش هستیم :)

پاسخ
raah

خدارو شکر

پاسخ
raha-gh

سلام خانم دکتر عزیز
خدا رو شکر کنکور هم تموم شد. شما و آقای پسر نفس راحتی می کشید. براش آروزی موفقیت دارم. تا باشه مادرهایی مثل شما که این جور جوونا رو به جامعه تحویل بدن. الان دیگه سرتون خلوت تر شده نه؟ پس بیشتر میاید اینجا؟
در پناه خدا

پاسخ
نجمه

با اين كه پس قضاوتم را هم گفتم ظاهرا زخم كاري را فرود آوردم..باور كنيد كه تصور ميكردم عوض شدن قضاوتم ناراحت كنندگيشو از بين ميبره وگرنه نمينوشتم... متاسفم

پاسخ
گیس گلابتون

لبخند باز هم از توجهی که به من داری سپاسگزارم. ممنونم که پس و پیش قضاوتت را برایم نوشتی. در آینده هم هر وقت صلاح دیدی می توانی مرا از نظراتت بی بهره نگذاری.
خوب باشی گلم

پاسخ
زیتون

بله که دوست دارم و ممنونم که این فرصتو بهم دادینقلب
البته سبک نوشته من با شما فرق داره چون که وبلاگ من ، یه روزانه نویسی و تخلیه هیجانات روزمره س.
من براتون ایمیلش میکنم. اگه خودتون صلاح دونستین بذارینش تو سایتتون و اگر هم نه ، هیچ ایرادی ندارهگل

زیتون
پاسخ
زیتون

خب... من دوتا خاطره براتون ایمیل کردم که اولیش "حکایت کنکور زیتونک" و دومیش "حکایت یک پیشنهاد شغلی" هست. سر ارسال دومی متوجه شدم که باید عنوان ایمیل ، "خاطره الهام بخش" باشه. دیگه من هردوتا خاطره رو فرستادم اما نمیدونم الهام بخش هستن یا نه؟متفکرخجالت

زیتون
پاسخ
گیس گلابتون

زیتون عزیز و دوست داشتنی ، خانم وکیل گرامی
هردو خاطره را خواندم. دو روز خاص از زندگی ات را برای مخاطب نوشته ای. ولی همانطور که خودت گفتی فقط خاطره هستند. نه الهام بخش.
انشاالله خبر موفقیت دخترت و خودت را بزودی زود بشنویم.
اگر دوست داشته باشی می توانی لینک وبلاگت را برای مخطابین اینجا بنویسی. در بخش کامنت جای لینک دادن وجود دارد.
باز هم ممنونم

پاسخ
مهتاب؟؟؟

خدا رو شکر که کنکور تموم شد وشما به آرامشی که حقتان بود رسیدید انشالله پسر موفق باشند این حس بد را همه ما تجربه کردیم واقعا درکش میکنم وخوشا به حال پسر که مادری چون شما داره مرحبا به شما مادر فداکار

پاسخ
سحر م

سلام درست از روز کنکور منتظر این پست بودم که بیام بهتون خدا قوت بگم هم به شما هم به پسر و هم ابراز خوشحالی کنم که زندگیتون به روال قبل برگشته امیدوارم همیشه شاد و خندان باشین

پاسخ
هوشتره

سلام شب ورورتون خوش
خدا قوت امیدوارم بهترین نتیجه نصیبش بشه.

پاسخ
niosha

سلام گیس گلابتون عزیز.....احساستون و کلامتون بی نظیره....به پسر بچه ای که تحویل گرفتم و جوانی که دارم به جامعه تحویل میدم....خسته نباشی بانوی عزیز و دوست داشتنی.... و ممنون از اینکه همیشه با نوشته هاتون حس خوبی و رو به خواننده ها منتقل میکنید ....از اینکه بمن انرژی مثبت میدید واقعا ازتون ممنونم.....شادی زندگیمو مدیون شما هستم....و از خدای بزرگ و مهربونم ممنونم که باعث شد با شما اشنا شم....از صمیم قلبم ارزو میکنم همیشه شاد سلامت و پرانرژی باشید....

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet