زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1393/06/06 19:53

روزهای شلوغ پلوغ!

این روز‌ها یک پای من تهران است و یک پایم بومهن. باید مطب و دو خانه را مرتب کنیم. حکایت زیر، یکی از نمونه‌های روزهای درهم برهم من است :

 

شنبه تا به مطب رسیدم، به منشی‌ام گفتم: «سریع یکی را صدا کن تا تابلوهای مطبم را پایین بیاورد.» آن بنده خدا هم زود یکی را پیدا کرد و تابلو‌ها سه سوته پایین آورده شدند. خدا کند یک منشی به خوبی این خانم در بومهن پیدا کنم. منشی خوب نصف یک مطب خوب است. ویزیت بیماران که تمام شد، گفتم سه تا تابلو را پشت ماشینم بگذارند و به خانه آمدم .

 

شب به آقای شوشو گفتم :

-        فردا با ماشین خودم می‌ام بومهن

-        چرا؟

-        چون باید دنبال کارهای مطب بروم. با ماشین شاسی بلند راحت نیستم. تو هم نمی‌توانی داروخانه را ول کنی و دنبال کارهای من بروی. پس من با ماشین خودم می‌روم، تو هم با ماشین خودت برو

-        هر جور راحتی

 

یکشنبه صبح او به داروخانه رفت. من اول چک میل صبحگاهی‌ام را انجام دادم، بعد رفتم پمپ بنزین و باک ماشین را پر کردم. من یک MVM ۱۱۰ مشکی کوچولو دارم. این اولین ماشینی است که خودم خریدم. تا قبل از آن سوار ۲۰۶ خریداری شده توسط باباجون می‌شدم ولی یک روز وقتی بالاخره از خودم خجالت کشیدم که در چهل سالگی هنوز نتوانسته‌ام یک ماشین برای خودم بخرم، سوییچ ماشین را به بابا پس دادم. یک سالی هم با اتوبوس و تاکسی این طرف و آن طرف رفتم. بعد این ماشین را خریدم. می‌توانستم با قیمت کمتری، پراید چهار سیلندر را بخرم، ولی ماشین سه سیلندر خریدم که آلودگی هوای کمتری تولید کنم .

 

در سوئیس دیده بودم بیشتر مردم سوار ماشین‌های سه سیلندر هستند. ماشین فسقلی smart هم حسابی طرفدار داشت. من هم به خیال خودم داشتم «سبز» عمل می‌کردم. ولی وقتی متوجه شدم کولر جیمبو کوچولو کار نمی‌کند و تمام این پنج تابستان خیس عرق این طرف و آن طرف رفتم، در دلم به «سبز» بودن حسابی خندیدم .

 

ولی خداییش چه ماشین کم مصرفی است. من هم که فقط از خانه به مطب و بالعکس در حرکتم. ضرب المثل «این ماشین مال یه خانم دکتره که فقط باهاش تا مطب می‌ره و برمی گرده!» راستی راستی در مورد جیمبو صدق می‌کند. جیمبو کیه؟ من روی وسایل شخصی‌ام اسم می‌گذارم و با آن‌ها حرف می‌زنم. اسم ماشینم جیمبو است .

 

داشتم می‌گفتم که جیمبو به راستی ماشین کم مصرفی است. ماهی سی لیتر بنزین مصرف می‌کند. به قول آقای شوشو: «روی پنبه یه ذره بنزین می‌ریزی و می‌گیری جلوی دماغ جیبمو. این بیچاره هم یک ماه راه می‌ره

 

پس از پر کردن باک ماشین، آرام آرام تا بومهن راندم. در داروخانه صبحانه مبسوطی نوش جان کردم. نان سنگک تازه و پنیر خوشمزه و چای شیرین. بعد مثل سگ سوزن خورده دنبال کار‌ها رفتم :

 

۱ -      سراغ تابلوسازی رفتم. نبود. به موبایلش تلفن کردم. گفت تا دوازده و نیم می‌آید .

۲ -      به مخابرات رفتم تا دو خط تلفن برای مطب بخرم. ازم پایان کار ساختمان خواستند .

۳ -      به فروشنده مطب تلفن کردم. گفت تا دوازده می‌آید .

۴ -      کمی در داروخانه نشستم و دندان‌هایم را روی هم فشار دادم .

۵ -      دوباره به فروشنده مطب تلفن کردم. گفت تا دوازده و نیم می‌آید .

۶ -      به تابلوساز زنگ زدم. گفت تا یک می‌آید .

۷ -      به فروشنده مطب زنگ زدم. گفت خودش تلفن می‌کند .

۸ -      دوباره دندان‌هایم را روی هم فشار دادم .

۹ -      فروشنده مطب زنگ زد .

۱۰ -    رفتم ازش مدارک را بگیرم. یک مدرک بیربطی را به شاگردش داده و رفته بود .

۱۱ -    برای بار نمی‌دانم چندم به فروشنده مطب تلفن کردم .

۱۲ -    پانزده دقیقه بعد با همه مدارک آمد .

۱۳ -    سراغ تابلوساز رفتم. نیامده بود .

۱۴ -    به تابلوساز زنگ زدم. گفت تا پنج دقیقه دیگر می‌آید .

۱۵ -    پانزده دقیقه بعد که به کلی در آفتاب کباب شده بودم، آمد .

۱۶ -    تابلو‌ها را تحویلش دادم و گفتم چون ساختمان مطب، فلزی و قرمز است، می‌خواهم روی تابلو‌ها را عوض کند تا با ساختمان هماهنگ باشد. اصرار کردم «متخصص جراحی» درشت باشد، نه اسم من. شاخ درآورده بود .

گفت: «این کار معمول نیست

می‌خواهم نامعمول باشد! تا صد کیلومتری این دور و بر جراح خانم وجود ندارد. اسم من هرچه باشد، چندان مهم نیست. مردم برای اسم من نمی‌آیند، بلکه برای تخصص من می‌آیند .

۱۷ -    تازه منطق مرا متوجه شد. بعد شروع کرد در مورد بیماری‌اش با من صحبت کردن که زود مطلب را درز گرفتم: «در مورد این نوع بیماری‌ها باید با یک آقای دکتر مشورت کنید.» قیمت را پرسیدم و بیرون آمدم

۱۸ -    سر راه از مدارکم کپی گرفتم .

۱۹ -    به اداره مخابرات رفتم. یک کارمند بداخلاق چند تا داد سرم کشید که نفهمیدم بابت چی بود. بعد فهمیدم گرسنه است !

۲۰ -    به همکارش گفتم: شما خوش اخلاق‌تر هستید. کاش پیش شما می‌آمد. این آقا ظرف همین دو دقیقه وقت کرد سه تا داد سر من بزند .

۲۱ -    هر سه خندیدیم و آقای گرسنه بداخلاق، خوش اخلاق شد .

۲۲ -    دو تا خط تلفن ثبت کردم .

۲۳ -    آقای شوشو سه بار تلفن کرده بود که «کجایی؟ من گرسنه مه

۲۴ -    به داروخانه برگشتم. همراه آقای شوشو به بهترین پیتزافروشی رودهن رفتیم و یک پیتزای قابل خوردن ولی نه چندان خوشمزه خوردیم .

۲۵ -    به مطب جدید من رفتیم. آخیش... یادم رفته بود که چه جایی را خریده‌ام. چه پر نور و قشنگ است. پنجره‌هایش به یک باغ قدیمی باز می‌شود. مطب پر از سبزی درختان قدیمی چنار است .

۲۶ -    یکی یکی اشکالات و ایرادهای مطب را نوشتم تا ظرف یک ماه آینده آن‌ها را برطرف کنم. اول از هم باید پکیج و رادیاتور را نصب کنم .

۲۷ -    به داروخانه برگشتیم و من سوار جیمبو شدم و به تهران برگشتم .

۲۸ -    سر راه یک ماءالشعیر لیمویی خریدم .

۲۹ -    به خانه که رسیدم، اول به آقای شوشو زنگ زدم و خبر سلامتی‌ام را دادم. بعد لیوان بزرگی را پراز یخ و ماءالشعیر کردم. هووووووووف... عجب چیزی بود

۳۰ -    دوش گرفتم و روی مبل ولو شدم. تا ساعت نه شب فیلم نگاه کردم

 

خب... این یک روز !

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

Z_saeideh

سلام خانم دكتر عزيز
منم ماشينم MVM110 هست، منم واسه كم مصرف بودنش گرفتمش. شوهرم سمند داره، به ماشين اون ميگيم "بزرگه" به ماشين من ميگيم "كوچيكه"!
راستي خونه جديدتون و مطب جديدتون مبارك البته ببخشيد با تاخير ؛)

پاسخ
گیس گلابتون

قلب

پاسخ
kafshghermezi

سلام گیس گلابتون.
اول یه سوالی: وقتی یه چیزی مربوط به مطالب گذشته می خایم بگیم بریم همونجا بگیم یا تو صفحه ی آخرین مطلب که بقیه هم بخونن؟

بعدش: شما یه مطلبی راجع به مسافرت به دبی نوشته بودین برا نمایشگاه که یه جاییش میگین خانمه خودش رو زده به ندیدن و سلام نکرده!
خب ما باید با چنین افرادی چه جوری برخورد کنیم وقتی می بینیمشون ما هم مسه خودشون رفتار گوسفندانه در بیاریم؟ که با شخصیت خودمون سازگار نیس
بهش سلام کنیم ما رو سنگ رو یخ کنه که باز غرورمون می شکنه خب پس چکار کنیم؟
ببخشید که هی راجع به مطالب گذشته کامنت میذارم!

پاسخ
گیس گلابتون

یک) لطفا سوال هر پست را در همان پست بگذار
دو) نمی شه نسخه پیچید. بستگی به شرایط داره. می تونی کاری کنی که بقیه بفهمند چقدر بی ادب است. می توانی تو هم از خدایت باشه که مجبور نشوی بهش سلام کنی.

در مراسم ختمی، یک آدم که به صدتا بیشعور سور می زنه، وانمود کرد مرا نمی بیند. مثل گوسفند این طرف و آن طرف می رفت. من هم جلوی او ایستادم و با صدای خیلی بلند و خیلی با احترام به او سلام کردم. درجا مرد از خجالت.
ولی وقتی در پاساژ او را دیدم، ک...نم را یه طرف کردم و رفتم!

چون علاقه ای به ارتباط با او ندارم. ولی اجازه نمی دم جلوی جمع به من بی احترامی کند.

یادت باشه، مهمترین آدم دنیا تو هستی! کاری را اتنخاب کن که احترام و شخصیت تو را بالا ببرد.

پاسخ
مهتاب؟؟؟

سلام خانم دکتر عزیز
خسته نباشید خوشحالم که همه کاراتون داره به خوبی انجام میشه فکر کنم من یکی از اون آدم خوش سانسه هستم که تونستم شما رو از نزدیک ببینم وافعا خوشحالم جون میبینم همه آرزو میکنن دسته گلی مثل شما رو حتی برای یک لحظه ببینن از ته قلبم میگم ارزش اینو داره که شما رو از نزدیک ببینن خانم دکتر ناراحتم از اینکه از تهران میرید دلم براتون تنگ میشه ما مریض شدیم باید کجا شما رو ببینیم دیگه توی هیچ بیمارستانی توی تهران نمی آیید؟انشالله هر جا هستید دنیا به کامتان باشد انشالللللللهلبخند

پاسخ
گیس گلابتون

انشاالله تنت همیشه سالم باشه.
بیام تهران جراحی کنم و برگردم رودهن؟ نه بابا... همانجا کار می کنم دیگه

پاسخ
sahara57

وای خانم دکتر دیروز من عین مال شما بود. با این تفاوت که اگه کارای من انجام نمی شد تمام زحماتم به باد میرفت. برای گرفتن ویزای شینگن برای شرکت در کنفرانس فقط عقد نامه مادربزرگ خدا بیامرزم رو نخواسته بودن. من از 2 ماه پیش پی گیر کارها بودم و دوشنبه وقت دارم اونوقت کارمند آژانس مسافرتی که دو هفته منو برای نامه امضا دار رزرو هتل سرکار گذاشته تازه بعد از تماس من میگه من رزرو شما رو مجبور شدم کنسل کنم شمارتم نداشتم بهت زنگ بزنم!!!! (پس ایمیل و شماره تلفن منو چیکار کردی؟)
در نهایت پسر یکی از همکارا لطف کرد از انگلیس برای من رزرو رو انجام داد و خودم با هتل ها تماس گرفتم و اون بنده خداها ظرف 10 دقیقه برام نامه تایید رزرو با مهر و سربرگ هتل فرستادن!
تازه فهمیدم تمام آژانس هایی که باهاشون مشورت کردم بنده رو سر کار گذاشتن، واسه کار به این راحتی نزدیک سی درصد حق الزحمه بر میدارن. ببخشید شبیه غر شد ولی می خواستم درسی که دیروز گرفتم رو بگم:
برای نجام یک کار روش های مختلفی وجود داره، فقط باید از منطقه امنمون بیرن بزنیم، درخواست کمک از یه همکار آدم رو نمی کشه :) منم می تونم بعدا جبران کنم.

پاسخ
گیس گلابتون

چه نتیجه گیری خوبی.
انشاالله سفر خوش بگذرهلبخند

پاسخ
shatab

شما بعدارانجام کار دوباره برمیگردین وبه نحوه انجام اونکار از اول فکر میکنین یا نه دیگه تموم شده رفته؟

پاسخ
hedie

من امروز صبح بلند شدم صبحانه خوردم و برای نهار غذا گذاشتم للباس های شسته را تا کردم و مقداری هم اتو کردم بعد ساعت یازده سر قرار با دوشتم رفتم با هم به سینما رفتیم نهار خوردیم و قدری پیاده روی کردیم. ساعت 5 به خانه رسیدم کمدم را بیرون ریختم و قدری جمع و جورش کردم بعد به شهروند رفتم و خرید های مهمانی چند روز بعدم را انجام دادم ساعت 9 برگشتم خانه و خرید ها را جا به جا کردم بعد بقیه کمد و اتاق را جمع و جور کردم و حالا نشسته ام پای اینترنت
این هم یک روز پرکار من!

پاسخ
گیس گلابتون

پر کار بوده که قربونتم. هم خرید هم مرتب کردن کمد هم غذا بختن. به علاوه همه ما به تفریح نیاز داریم.

پاسخ
مریم س

خیلی دوست دارم یه روزبیام واز نزدیک ببینمتون،خوش بحال آقای شوشو که با فرشته مهربونی مثل شمازندگی میکنهقلبگل

پاسخ
گیس گلابتون

قلب

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet