زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1394/03/25 11:54

روز کنکور پسر

بالاخره از  راه رسید. کنکور را می گویم. جوان کنکوری داشته باشید، می دانید چه روزی است. من خدا خدا می‌کردم حوزه امتحانی در رودهن باشد، ولی پسر دوست داشت در تهران امتحان بدهد و می‌گفت: ما باید در همان حوزه اولی امتحان بدهیم. من می‌گفتم: وقتی ما خانه مان را عوض کرده‌ایم، حتماً حوزه شما عوض می‌شود. فرض کن ما به سیستان و بلوچستان می‌رفتیم، آیا قرار بود برای کنکور به تهران برگردیم؟

 

حتی مشاورش هم به او گفت: حوزه‌ات در رودهن است. ولی حرف پسر درست از آب در آمد و باید در حوزه سال قبل کنکور می‌داد. ما که نفهمیدیم چرا. شب ماشین را در پارکینگ نگذاشتیم. من گفتم نکند فردا صبح برق برود، آسانسور پارکینگ کار نکند و هزار مطلب دیگر. ساعت پنج بیدار و ساعت پنج و نیم سوار ماشین شدیم.

 

نگاهش می‌کنم. پسری قدبلند و بیست ساله است. چند روز پیش تولدش بود که بی سر و صدا با فوت کردن شمع‌های یک کیک آن را جشن گرفتیم. دلم می‌گیرد. رنگ پریده، سست، با دستهای یخزده. تف به این نظام آموزشی. الان این جوان باید بالا بپرد، پایین بپرد، روی زمین بند نباشد از خوشی. الان که دارم به پنجاه سالگی نزدیک می‌شوم می‌فهمم بیست سالگی چه سن درخشانی است. وااااای... تا وقتی بیست ساله هستید، نمی‌دانید که قدرت دارید کوه را روی کوه بگذارید. هیچ نمی‌دانید. همه به شما می گویند  قدر جوانی‌تان را بدانید، ولی نمی‌گویند چطور قدر آن را بدانید.

 

بگذاریم. او کیسه ای کوچک در دست دارد: آب، شکلات و آبمیوه. سوختگیری مختصری برای زمان امتحان. مغز برای کار کردن به قند نیاز دارد. یک تکه شکلات، انرژی را به مغز پمپ می‌کند.

 

در سکوت حرکت می‌کنیم. حوزه کنکور او در دانشگاه علم و فرهنگ است. ساعت شش و نیم به آنجا می‌رسیم. پسرهای جوان، رنگ پریده و قوز کرده همراه پدر و مادرشان از راه می‌رسند. انگار یک کوه روی دوش آن‌هاست. انگار به قتلگاه می‌روند. دلم می‌گیرد. برای همه جوانهای عزیزمان.

 

به امید روزی که مدرک گرایی در این کشور نابود شود.

به امید روزی که دانشگاه‌ها به نخبگان التماس کنند و پیشنهادهای خوب ارائه دهند، تا آن‌ها را به دانشگاه خود بکشانند. بقیه افراد هم اگر دوست دارند، هزینه تحصیل خود را بپردازند و بدون کنکور وارد رشته دلخواه خود شوند. اگر در طول دانشگاه نمره نیاوردند، از دانشگاه بیرون بیایند. همین! مثل همه کشورهای خوب دنیا.

به امید روزی که جوانان ما و والدین آن‌ها فکر نکنند قبولی در کنکور نشانه لیاقت است.

به امید روزی که جوانان ما و والدین آن‌ها فکر نکنند روز کنکور، روز کارزار بزرگ است.

کاش بعد از دیپلم گرفتن، جوانان یک سالی در دنیا گردش می‌کردند. تجربه می‌آموختند، شغل‌های پاره وقت را امتحان می‌کردند، با آدم‌های مختلف آشنا می‌شدند و بعد فکر می‌کردند دلشان می‌خواهد درس بخوانند یا خیر. اگر راه تحصیل را انتخاب می‌کردند، براحتی و بدون کنکور وارد دانشگاه می‌شدند.

 

چیزی که جوانان ما نیاز دارند "مدرک" نیست. بلکه مهارت‌های زندگی است.

خدایا به من کمک کن تا راهی برای تغییر این فرهنگ بیمار پیدا کنم.

خدایا به من راهی نشان بده تا بتوانم به جوانان مان بیشتر کمک کنم.

جوانان ما، سرمایه‌های عظیم این کشور هستند.

خدایا کمک کن...

 

من آینده را روشن می‌بینم. جوان‌ها هر روز آگاه تر باهوش تر و هشیارتر می‌شوند. می‌خواهند یاد بگیرند فقط نمی‌دانند چه بیاموزند و از که.

خدایا راه را به من نشان بده...

 

شاگردان من به طور متوسط سی سال دارند. ولی تک توک شاگردان بیست و یکی دو ساله هم دارم. خدا می‌داند چقدر به آن‌ها امیدوارم. پدر و مادرها در مقابل آمدن آن‌ها به کلاس من جبهه گیری دارند، حتی به در کلاس می‌آیند تا خودم را و محیط را برانداز کنند، ولی به سرعت نتیجه خوب شرکت در کلاس را می‌بینند. اما اینطوری تک و توک کار جلو نمی‌رود. چه باید کرد؟

 

آنقدر فکرهای بزرگ در سر دارم که نمی‌دانم قرار است چطوری به آن‌ها برسم. ولی مهم نیست که خودم به همه آن اهداف برسم. به قول آقای قمشه‌ای: شاید ما هرگز به ایده آل خود نرسیم، ولی اگر آن ایده آل را جلوی نظرمان داشته باشیم، با قوت قلب به سمتش حرکت می‌کنیم و زندگی مان در جریان است و هرگز راکد نمی‌شود.

 

ظرف 9 ماهی که دفترم را افتتاح کرده‌ام، خودم هزینه نظافت راهرو را می‌پردازم. ولی الان دو هفته است که دارم هزینه را از همه ساکنین ساختمان می‌گیرم. امروز حدود دو ساعت برای نظافت ساختمان با اهالی ساختمان چک و چانه زدم. بعد به خودم گفتم: اینطوری که فرصت نمی‌کنم به ایده آل‌هایم برسم. بعد به خاطرم آمد: چطور است فرهنگ مذاکره و نظافت را در همین ساختمان کوچک جا بیندازم؟ این هم بخشی از ایده آل من است دیگر.

 

چقدر پرحرف شده‌ام. سررشته کلام از دستم در رفت. پسر از امتحان خود راضی است. امسال برای درس خواندن خیلی زحمت کشید. انشاالله بزودی جواب نتیجه خوب کنکور را خواهد گرفت.

 

<

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

FARZANEH-M

یه سال گردش تو دنیا...واااای خدا!

راستی گیس گلابتون منم کنکور دادما! و حرفاتونو قبول دارم، جو دختراهم کم و بیش همینطور بود ولی میدونم که کار برای پسرا سخت تره.
به امید موفقیت خودم و همه ی کنکوریهافرشته

پاسخ
m

متاسفانه بهترين روزهامون رو با دلهره كنكور و يافتن شغل و درامد صرف كرديم و هميشه نگران آينده هستيم.نميدونم مختص ماست اين نگراني و عدم اعتماد به آينده؟در يك برنامه خبري تعدادي جوون رو نشون ميداد كه شغلشون اين بود كه در غالب چند تا دلقك به كشورهاي جنگ زده ميرفتند و براي بچه هاي آواره برنامه اجرا ميكردند.به نظر من اونا در سن بيست سالگي ميدونن چي ميخوان ولي ما در سن سي سالگي هم هنوز نميدونيم چي ميخوايم از زندگي.

پاسخ
گیس گلابتون

این مشکل کشور ما و کشورهایی شبیه به ماست.
عدم امنیت و بی ثباتی در تک تک ارکان این کشور وجود دارد، پس در جوانان ما که میوه های این سرزمین هستند، بیشتر نمود پیدا می کند...
درستش می کنیم. درستش می کنیم

پاسخ
pushana

به نظرم به خاطر خصیصه "علاقه به مهم بودن "هست که در همه ما آدمها وجود داره و در راستای کنکور به شدت بهش دامن زده شده نمیدونم عمدا یا سهوا!باید راهی پیدا کرد که جور دیگه ای احساس مهم بودن کنیم و فکر نکنیم فقط با مدرک داشتن مهم می شیم.مدرک نداشتن در حال حاضر نشونه بی سوادی هست. حتی نوع مدرک!پزشک مهمتر از کارشناس آزمایشگاه تلقی می شه .قابل انکار هم نیست.حتی اینجا هم اکثر محصولات برا تحصیل کرده هاست چون نشون دهنده ی6 سری ویژگیه خاصه که خیلی وقتا و نه همیشه درست هم از آب در میاد. من دو کمک برا بافتهام دارم یکی دیپلم یکی مهندس کشاورزی ،ایندو کار و رفتارشون بسیار متفاوت هست!جوری که دوست دارم فقط با دومی کار کنم!

پاسخ
pushana

البته از نظر خودم به شخصه نوع مدرک پزشک یا فلان فرقی نداره چون با همه شون سرو کار داشتم و خصوصیات انسانی برام مهمه

پاسخ
pushana

مثلا من با یه آقای پزشکی کار کردم که از من بزرگتر هم بود ولی نمیتونست برا حقوقش با مدیر عامل صحبت کنه و همیشه از من میخواست در این مورد صحبت کنم. چقدر حرف زدم!منظورم اینه که تحصیلات یه ویژگیهایی میاره که ادم متفاوت با غیر تحصیلکرده می شه حالا به خاطر محیط دانشگاه ،خوابگاه یا سروکار داشتن با آدمهای خاص و متفاوت نمیدونم .ولی مهارتهای دیگه هم نقشش خیلی زیاده.ببخشید خیلی حرف زدم.

پاسخ
danger

انشالله موفق باشهگل

پاسخ
pushana

یه چیزی می خوام بگم که همیشه از ذهنم میگذره. و اون اینه که "پسر"خیلی خوش شانسه که شما مادر ناتنی شدید. مثل من که با شما آشنا شدم.

پاسخ
گیس گلابتون

قلب سپاس

پاسخ
masg

امیدوارم موفق باشند.
برای رسیده به اهداف شما هم یک آمین بلند می گویم

پاسخ
آيريس

بله شما درست مي گيد . وقتي ديپلم گرفتم به خودم كه نگاه كردم هيچ كس نيست كه بخواد به من كمك كنه خودم و خودم . خيلي تلاش كردم قبول شدم ترم دوم ديدم وقتي فارغ التحصيل بشم بخاطر اين مباحث بي كاربرد دانشگاه با زمان ديپلم هيچ فرقي نمي كنم . خلاصه همراه با دانشگاه ، كلاس هاي ديگه رفتم و در كنارش كارهم كردم . تا بلاخره دانشگاه تموم شد و وارد بازار كار شدم . بازار كار هم كه يه داستان بزرگ داره . پر از آدم هاي ترسو حسود كه تا مي بينن كسي داره كار شو خوب انجام مي ده شروع مي كنن به كارشكني .امااااا من به آينده ام با وجود همه اين مسائل اميدوارم چون خدا پشت و پناه من است .گل

پاسخ
گیس گلابتون

گل

پاسخ
najme55

میفهمم چی میگید..من هم برادر کنکوری داشتم امسال. خدایا گیس گلابتون را به هدفش برسون..نوجوونای ما سزاوار شادمانی و آرامش بیشتری هستند. خدا را شکر پسر شما تکلیفش را با انتخاب رشته معلوم کرده شهاب بی نوای ما که سخت سرگردان است. جزو معدود بچه هاییست که رشته انسانی را با علاقه زیاد انتخاب کرده و جزو معدودتر نوجوانهایی که عاشق تاریخ و فلسفه و سیاست و...است همه بهش میگن بره حقوق یا حسابداری تا پول دربیاره و از توی علایقش نمیشه نون در اورد. احساس می کنم غم سنگینی داره. البته مادرم شدیدا اهل توکله و مطمئنه که راه درست به یه شکل غیر قابل پیش بینیی جلوش ظاهر خواهد شد..امیدوارم همینطور بشه...میشه براش دعا کنید. راستی شما مشاوره انتخاب رشته نمیدیدخجالت

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم
نجمه جون از راهی می شه پول درآورد. اگر عاشق کار و البته پول درآوردن باشید. پول بخش ضروری زندگی است و نمیشه منکر این موضوع شد
من مشاوره انتخاب رشته نمی دهم. ولی از قول من به برادرت بگو: توی عشقش شیرجه بزنه!
در کنارش مهارت های فروش و بازاریابی را یاد بگیرد. چون برای همه در هر رشته ای واجب است

پاسخ
kafshghermezi

گیس گلابتون خیلی راس میگه! منم خیلی پشیمونم که به خاطر پول نرفتم اون رشته ای که از ته قلب خیلی عاشقش بودم و استعدادشو داشتم! ضمن اینکه اگه آدم یه چیزی رو عاشقش نباشه هم ازش پول در نمیاره! 4 سال دانشگاهش که تموم شد دیگه دلش نمیخاد اسم رشته شم بشنوه چه برسه به اینکه بره کار مرتبط با درسش کنه!

پاسخ
sepidarsepid

سلام گیس گلابتون عزیز
دعا می کنم اهدافت برآورده بشه الهی آمین.
اومدم بگم که شما همین الان خیلی رو جامعه تاثیر داری، من در محل کاری هستم یه چیزی که باعث میشه انرژی داشته باشم شما و این سایت هستین و این انرژی و افکار شما که منم با اکثرشون موافقم روی همکارام و اطرافیانم اثر داره.
یعنی ما کم کم داریم عوض میشیم و بهتر زندگی میکنیم، مطمئنم.
با امید پیش برو آناهیتای عزیز، چون خیلی ها هستن که از اینجا انرژی میگیرن و تو جامعه تزریق میکنن.
پایدار باشی ایشالله.

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم
و انشاالله این تاثیر بیشتر و بزرگتر شود. که البته برآورده شدن این آرزو هم به من بستگی دارد و به به شما خوانندگان عزیزم

پاسخ
عشق سوخته

ازسایت خوبتان بسیارسپاسگزارم هرموقع ایمیل بازمیکنم فقطبخاطر حرفهای قشنگ شما که به ادم امید وارامش میدی شمابرای من مثل یه دوست ویه خواهرهستی.من ازبس شمارودوسنپت دارم یه شب خوابتون دیدم باخانوده ام امده بودیم تهران خونتون

پاسخ
گیس گلابتون

عزیزمی

اینجا خانه دل من است. پس داری به خانه ام می آیی دیگر:)

پاسخ
kafshghermezi

من هم برای همه ی کنکوری ها مخصوصا پسر آرزوی موفقیت می کنم. البته حس می کنم اینقدرها هم که شما میگین سخت نیست و به تصمیم خود شخص بستگی داره. من هم کنکور داشتم ولی اصلا خودمو عذاب و شکنجه نکردم خداروشکر مامانم هم علی رغم تلاش زیادش موفق نشد منو به کلاس های مختلف بفرسته با این وجود رشته و دانشگاهی که عاشقش بودم(البته الان دیگه نیستم!!) قبول شدم! روز کنکور برا من خیلی روز خوبی بود رفتیم و جوجه و بلدرچین خریدیدم و تو حیاطمون براشون لونه درست کردیم! امیدوارم کنکور برا همه به همین آسونی که برا من بود باشه!(و حتی آسونتر)

پاسخ
گیس گلابتون

خوش به سعادتت عزیزم و آفرین به شما
من که ظرف آن سال ده کیلو وزن کردم. تمام صورتم جوش زده بود. غذا از گلویم پایین نمی رفت. دو بار از شدت گرسنگی بیهوش شدم
باز هم بگویم؟!!!

پاسخ
kafshghermezi

گیس گلابتون میگم نکنه این کامنتی که گذاشتم باعث بشه چشم بخورم؟! (یه کمی احساس خجالت می کنم از پرسیدن این سوال ولی بعد از اینکه ثبتش کردم یهو به ذهنم رسید!!)

پاسخ
گیس گلابتون

چشمک

پاسخ
kafshghermezi

راستی چطور قدر جوانی مان را بدانیم؟

پاسخ
گیس گلابتون

چه سوال خوبی...
من دارم کم کم مهارتهای نوجوانی را می نویسم.
مطمئنم بسیاری از جوانهای ایرانی این مهارتها را ندارد.
با آموختن این مهارتها

پاسخ
Naz

ويديو رو در اينستاگرام هم ديدم و ياد سه سال پيش افتادم، كنكور خودم و كابوس هاش كه تا ٦ ماه بعدش تموم نشد.
خيلي خوشحالم كه آقا پسر تونستن از پس كنكور بر بيان و احساس خوبي به نتيجه ي آزمون دارن. انشالا دانشگاه و رشته ي مورد نظرشون قبول بشن.
در مورد حوزه ي امتحاني من يادمه كه موقع ثبت نام خودمون كد حوزه مربوطه شهرمون رو مي زديم (من تهران نبودم) و با توجه به كدي كه وارد كرديم مي رفتيم همون حوزه امتحان مي داديم.

پاسخ
گیس گلابتون

بله. متشکرم
می دانم پسر خودش اطلاعات را به شکلی وارد کرده که به تهران برود. اشکال ندارد. خدا را شکر او را به موقع به حوزه رساندیم.
خوبی ناز قشنگ؟

پاسخ
entertainment

ممنون که شما هم در کنار ما هستید و با نوشته های عالی و قشنگتون به ما انرژی و انگیزه میدید
من یه روزایی میشد که 10 بار ایمیل و سایت شما رو چک می کردم تا مطالب جدید رو بخونم !یه جورایی معتاد به اینترنت شده بودم!
البته الان در حال ترکم و خودمو مجبور می کنم که یه بار بیشتر ایمیلو چک نکنم اونم فقط در تایم استراحتم تو آزمایشگاه!
انشالله همیشه شاد و سرحال و پرانرژی باشیدگل

پاسخ
kafshghermezi

راستی یک کتاب خیلی خوب هم وجود داره که می تونید http://alisekhavati.com/2012/05/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D9%86-%D8%A7%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%B3%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4/دانلود کنید. اولین بار باخوندن این کتاب بود که مطمئن شدم آدم بدون دانشگاه رفتنم می تونه به جایی برسه!

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم
البته من با دانشگاه رفتن مخالفتی ندارم ها. دانشگاه خیلی هم خوب است. درس خواندن هم خوب است.
من با مدرک گرایی مخالفم. این که بچه ها مدرک روی مدرک بگذارند و تا چهل سالگی فقط درس بخوانند، بدون این که به فکر کار کردن باشند و یا این که بلد باشند چطور درآمد تولید کنند.
من از دانشجو بودن به عنوان شغل تمام عمر خوشم نمی آید

پاسخ
najme55

کفش قرمزی جان کتاب جالبی معرفی کردی ازت ممنونم. کلا سایتش جالب بود و خیلی برای من مطلب خوب داشتقلب

پاسخ
Naz

خيلي ممنونم خانم دكتر نازنينم
روزي چند بار به بخش خاطره ها سر مي زنم! از نظر من بهترين بخش وبسايته :-) فكر كنم كل خاطره ها رو خوندم :-))

پاسخ
گیس گلابتون

قلب

پاسخ
استاکر

سلام خانوم دکتر.. امیدوارم پسرتون با یه نتیجه خوب باعث بشه شما و پدرش بهش افتخار کنین.. منم تنها ارزوم همیشه همین بوده برای خودم.. میخوام جوری باشم که پدر ومادرم بهم افتخار کنن اما نمیدونم کجا رو اشتباه رفتم!! توی یکی از بهترین دانشگاه های کشور مهندسی مکانیک خوندم چون عاشقانه دوسش داشتم اما نتونستم تا الان که یه سال شده کار پیدا کنم چون دخترم و شهرستانی!! الان ارشد قبول شدم اما دلم میخواست وارد بازار کار بشمو مستقل بشم تا بتونم باری رو از رو دوش خانوادم بردارم.. اما میبینم کسایی با مدارک تحصیلی که به نسبت بسیار ساده و اسونتر میشد توش تحصیل کنم اونم از دانشگاه های غیرانتفاعی و ازاد بسیار راحت کار پیدا میکنن.. نمیدونم کار درستی کردم رفتم پی علاقم و به حرف دیگران گوش ندادم یا نه؟؟!! اما هنوز ناامید نشدم دائما در حال مطالعه و کار با نرم افزار های مرتبط با رشته خودم هستم.. کاش میشد هیچ جوونی توی کشورمون که با کلی تلاشمو زحمت درس خونده از مفید بودن و کار کردن ناامید نشه اونم فقط چون تو شهرستان زندگی میکنه یا دختره یا هر دوتاش!!

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم
من نمی دانم رشته شما چیست و در کدام شهر زندگی می کنید.
ولی یک مطلب را خیلی خوب می دانم:
خانم بودن یا زندگی در یک شهر کوچک مانع شما نیست.
مانع شما احتمالا در کمبود مهارتهای زندگی است.
سری به بخش نوجوانان بزنید. آنجا در مورد مهارتهای زندگی نوشته ام
البته من فقط حدس می زنم. شاید بکلی اشتباه می کنم

پاسخ
zahra_67

سلام گیس گلاب جون
اتفاقا خیلی تو این فکر بودم که بالاخره کنکور پسرتون چی شد؟ ایشالا همون دارو سازی که دوس داره قبول بشه.
راستی گفتید اینستاگرام، چندوقتی است صفحه اینستاگرامتون با این آدرس https://instagram.com/gisgolabetoon0/ که میزنم باز نمیشه.آیا آدرس و اسم پیجتون عوض شده؟
یه سوال دیگه من اگر بخوام ایمیلی که باهاش عضو خبرنامه شدم رو عوض کنم امکانش هست؟ آخه ایمیلم مال یاهو هست و این سایتم هی یک خط در میون بازی در میاره و توی ایمیلم نمیره میخوام جی میلمو رو بزنم واس خبرنامه. آیا میتوانم این کار رو بکنم؟
ممنونم

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم
بله آدرس اینستاگرام من عوض شده است:
gisgolabetoon.ir

بله می توانید با آدرس دیگری عضو خبرنامه بشوید.

پاسخ
افروز خانوم
http://darhamnevesht.blogsky.com/1394/04/10/post-331/%D8%B9%D9%84%D9%85-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%DB%8C%D8%A7-%D8%9F-%DA%86%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D9%87

چقدر عجییییب!
من امروز در پی یک پیغام خصوصی این مطلب که لینک کردم رو نوشتم
الان این مطلب شمارو خوندم
برام عجیب بود
واقعا تا زمانی که تحصیل درراستای بالا بردن سطح سواد ، شعور و مهارتهای ما همزمان نباشه ، مدرک گرایی چیز مزخرفیه

امیدوارم به زودی خبرِ خوشِ قبولیِ پسر رو بدید بهمون لبخند

پاسخ
هلیانا

کاش برای جوونا خصوصا دخترا بگین چطور قدر زندگیمونو بدونیم من نوزده سالمه و حس میکنم انرژی جوونیم رو دارم هدر میدم.گریه
لطفا تا من پیر نشدم یه راهنمایی هایی بکنینگریه
البته من دانشجوام الان ولی نمیدونم چرا حس و حال نیست در من
بین خودمون باشه دانشگام دخترونست جوش رو زیاد دوست ندارم انگار دبیرستان موندم شاید به خاطر اونه که حالم خوب نیست...

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم
بخش نوجوانان این سایت را مطالعه کردید؟
درسته که شما تقریبا دیگر نوجوان محسوب نمی شوید، ولی مطالبی که در آن بخش سایت نوشته ام، چراغی است برای روشن کردن مسیر شما جوانان عزیز
شما جوانها، سرمایه های اصلی این کشور هستید. مثل گنج هستید. هرکدام از شما عین یک الماس تراش نخورده اید.
چشم امید ما به شماست

پاسخ
smilegod

سلام خانم دکر روزتون بخیر...من 21سالمه یه سال از پسر شما یزرگترم دانشجوام دانشجوی تربیت معلم و دوسال دیگه درسم تموم میشه...من نتونستم حقم رو چنان که باید و شاید ازکنکور بگیرم هنوز دارم حسرت میخورم چون دوست داشتم پزشک بشم و اونجوری خدمت کنم واقعا علاقه به پزشکی داشتم ولی نشد...خیلی حسرت گذشته رو می خورم...دو راه پیش رو دارم که نمیدونم کدوم رو انتخاب کنم و واقعا سردرگمم اولی اینکه دوباره بعد اتمام لیسانسم کنکور بدم و پزشکی قبول بشم یا ارشد و دکترامو روانشناسی بالینی بخونم که چیزی از پزشکی کم نداره...به نظرتون بهترین کار چیه؟
ممنونم از سایت بی نظیرتونماچ

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم که می پرسید
ولی من شما را نمی شناسم شرایط شما را نمی دانم. چطور می توانم راهنمایی کنم؟

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet