زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1398/12/20 11:02

سال 1398 در یک نگاه

من در پایان هر سال، کارنامه سالی که گذشت را بررسی می‌کنم.

 

سال 1398 در یک نگاه

امسال شانه چپ من درد شدیدی داشت، به‌نحوی‌که مرا از کار و زندگی انداخت. یک هفته یک هفته، گاهی اوقات دو هفته دو هفته در خانه بستری بودم. انجام کارهای عادی، حتی لباس پوشیدن، برایم به چالشی دردناک تبدیل شده بود.

پس از عید، درد شروع شد و رفته‌رفته افزایش یافت و دستم بی‌حرکت ماند، به‌نحوی‌که همه ابعاد زندگی‌ام را تحت تأثیر قرار داد.  اگر شانه‌ام را تکان مختصری می‌دادم، مثلاً برای صاف کردن آستین، یا برداشتن دیگ از سر اجاق، یا حتی راه رفتن، به‌قدری شانه‌ام درد می‌گرفت که از شدت درد، روی زمین می‌افتادم و چند دقیقه به خودم می‌پیچیدم.

هر بار فیزیوتراپی می‌رفتم، از شدت درد گریه می‌کردم و پس از جلسه درمانی، دو روز کله‌پا بودم. پس از دو روز، درد کمی کاهش پیدا می‌کرد و متأسفانه نوبت بعدی فیزیوتراپی از راه می‌رسید.

پس از 9 ماه به یکی از اساتیدم مراجعه کردم: فوق تخصص شانه

ایشان گفتند دچار فروزن شولدر شده‌ای. frozen shoulder

این بیماری در زنان 60-40 سال رخ می‌دهد. معمولاً شانه چپ را درگیر می‌کند. دلیل آن معلوم نیست. اگر هیچ درمانی نکنی، پس از سه سال خوب می‌شود. اگر درمان کنی، درد آن زودتر کاهش می‌یابد. ورزش و فیزیوتراپی ممنوع است.

داخل مفصل شانه‌ام، کورتون تزریق کرد تا پروسه درمانی تسریع شود. الان درد کمتر شده است، ولی هنوز دامنه حرکات شانه‌ام بسیار محدود است و عملانمی توانم دست چپم را بلند کنم. همچنان دست‌کم هفته‌ای یکی دو روز از شدت درد، در خانه بستری می‌شوم.

امسال این بیماری، حسابی مرا محدود کرد. به همین دلیل هیچ کلاس و کارگاهی برگزار نکردم.

علاوه بر شانه دردناک، پوستم دچار آلرژی شدیدی شد: زخم‌های متعدد روی پوست سر، خارش بسیار شدید در تمام بدن و کنده شدن پوست کف دستانم! الان تحت درمان آلرژی هم هستم و در حال بهبودی.

درواقع از مهر 1397 سلامتی من مورد هجوم قرار گرفت. اول دندانم جوری عفونت کرد که نصف صورتم درگیر شد. چهل روز تب داشتم و تا مدت‌ها پس‌ازآن ضعف. صورتم کج‌وکوله شده بود. حتی جشن کتاب را با صورت ورم‌کرده برگزار کردم. بعد درد شانه و آلرژی شدید پوستی که تابه‌حال ادامه داشته است.

خلاصه آن‌که قدر سلامتی‌مان را بدانیم. بدون سلامتی دستیابی به هدف‌ها و آرزوها دشوار می‌شود.

 

امسال فقط یک محصول آموزشی ساختم: سه سوته تصمیم بگیر! – آموزش حل مسئله و تصمیم‌گیری، آموزشی که مردم آن بسیار به آن نیاز دارند.

امسال کتاب دوم، بیست هزار آرزو، را به انتشارات نسل نواندیش واگذار کردم. کتاب مجوز گرفته و زیر چاپ است.

 

 

امسال کتاب سوم خود را نوشتم. هنوز اسم ندارد. دلم می‌خواست اسم آن را می‌گذاشتم: خاطرات یک دانشجوی پزشکی، ولی متأسفانه کتابی با این نام وجود دارد.

 

هر هفته دست‌کم یک مقاله برای سایت نوشتم. پرطرفدارترین مقالاتی که در سال 1398 نوشتم به شرح زیر است:

 

  1. چگونه او را برگردانم؟ یا چگونه رابطه ای که تخریب شده را بازسازی کنم؟

    http://www.gisgolabetoon.ir/fa/how-find-husband/news/2105/how-fix-relationship

     

  2. عکسم را برای خواستگار بفرستم یا نه؟

    http://www.gisgolabetoon.ir/fa/how-find-husband/news/2140/sending-pic

     

  3. مشاوره قبل از ازدواج، بله یا نه؟ چه موقع؟

    http://www.gisgolabetoon.ir/fa/how-find-husband/news/2113/pre-marriage-consult

     

  4. تحقیق درباره خواستگار

    http://www.gisgolabetoon.ir/fa/how-find-husband/news/2132/investigation

     

  5. چهار عادتی که شما را ثروتمند می‌کند

    http://www.gisgolabetoon.ir/fa/money-magnet/news/2106/four-habits-wealthy-people

     

  6. والدین سمی - بخش یک

    http://www.gisgolabetoon.ir/fa/life-skills-for-success/news/2125/poisonous-parents-1

     

  7. والدین سمی - بخش دو

    http://www.gisgolabetoon.ir/fa/life-skills-for-success/news/2126/poisonous-parents-2

     

  8. رهایی از زندان اسارت والدین سمی

    http://www.gisgolabetoon.ir/fa/life-skills-for-success/news/2135/prison-break

     

  9. وقتی خبرهای بد، روحیه شما را تخریب می‌کند...

    http://www.gisgolabetoon.ir/fa/life-skills-for-success/news/2144/bad-news

     

  10. راهنمای پختن کیک برای تازه‌کارها

http://www.gisgolabetoon.ir/fa/blog/news/2123/baking-for-beginners

 

همه‌چیز درباره پختن پای

http://www.gisgolabetoon.ir/fa/blog/news/2109/pies

 

معرفی ده کیک خوشمزه

http://www.gisgolabetoon.ir/fa/blog/news/2131/top-ten-cakes

 

رسپی یک خمیر جادویی برای هشت نوع کوکی

http://www.gisgolabetoon.ir/fa/blog/news/2146/crazy-dough-cookies

 

تعداد زیادی مقاله برای مادران ناتنی – امسال بیشترین مقالاتی که نوشتم برای مادران ناتنی است.

http://www.gisgolabetoon.ir/fa/step-mother

 

 

امسال یاد گرفتم کیک بپزم و این‌یکی از شیرین‌ترین دستاوردهای عمرم است.

 

 

اگر نمی توانید ویدیو را ببینید، لطفا روی این لینک کلیک کنید

 

امسال یاد گرفتم خودم موهایم را کوتاه کنم و برس بکشم و پایم را داخل هیچ آرایشگاهی نگذاشتم. من عادت داشتم ماهی یک‌بار به آرایشگاه بروم. بند صورت، مرتب کردن ابرو، رنگ ریشه مو، کوتاهی و براشینگ را یکجا و ماهی یک‌بار انجام می‌دادم. متأسفانه از آرایشگرهایی که در رودهن و بومهن مشتری‌شان بودم بشدت ناراضی هستم. نارضایتی‌ام شب عید 1398 به اوج رسید. وقتی‌که به آینه نگاه کردم و دیدم ابروهایم تابه‌تاست، یکی باریک و یکی کلفت، یکی بلند و یکی کوتاه، موهایم به‌قدری بد کوتاه شده که انگار کاسه‌ای روی سرم گذاشته‌اند و دور موهایم را زده‌اند. مثل قارچ شده بودم. کاش دست‌کم یکدست کوتاه کرده بود. نه! یک سمت بلند بود و یک سمت کوتاه، یک دسته مو هم به‌کلی از زیر قیچی دررفته و برای خودش آویزان مانده بود. به خاطر رنگ موهای آشغالی که به سرم زدند، پوست سرم زخم شد و آلرژی پوستی، سراسر بدنم را گرفت.

تصمیم گرفتم دیگر موهایم را رنگ نکنم. الان موهایم خاکستری شده و خیلی دوستشان دارم.

ابروهایم را خودم مرتب می‌کنم. نتیجه‌اش خیلی خوب نیست، ولی از گندی که آرایشگر به صورتم می‌زد که بهتر است!

یک‌بار موهایم را خودم کوتاه کردم و خیلی خیلی راضی هستم. این لینک ویدیویی است که کوتاهی مو را از آن یاد گرفتم. (یوتیوب است و برای دسترسی به آن باید فیل خیس شکن ها را روشن کنید)

بعد از عمری یاد گرفتم موهایم را خودم سه شوار بکشم. موهایم فرفری و سرکش است و حتی نمی‌توانستم جلوی موهایم را سه شوار بکشم. این هم لینک ویدیویی که از آن یاد گرفتم. (ایضاً این هم یوتیوب است)

 

یک سفر به وان داشتم. همراه خواهرکم.

دو سفر داخلی همراه همسرم. آخری سفری خانوادگی بود. انزلی و اصفهان

 

سال 1398 سال بسیار سختی برای کشورمان بود. با سیل و هجوم پروانه‌ها شروع شد. با تحریم و وقایع آبان 98 و سقوط هواپیمای اوکراینی ادامه پیدا کرد. می‌گفتند سال 1398، سال خوک است. از نظر طالع بینی چینی‌ها سال خوک بهترین سال برای تمام مردم جهان است همچنین این طالع بینی از کار فراوان و گردش پول عادلانه برای همه در سال خوک خبر می‌دهد. خب... در ایران که از این خبرها نبود!

الان هم غائله ویروس کرونا که دنیا را فلج کرده است.

ای دل به صبر کوش که هر چیز بگذرد

 

زین حبس هم مرنج که این نیز بگذرد

 

این هم بگذرد... انشاالله سال 1399 برای همه ما سال خوبی باشد.

 

حالا نوبت شماست: سال 1398 برای شما چطوری بود؟ چه دستاوردهایی داشتید؟ چه چیزهایی یاد گرفتید و چه پیشرفت‌هایی کردید؟

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

tannaz1989

سلام گیس گلابتون عزیزم. امسال می تونست یکی از سالهای خیلی خوب زندگی من باشه. من در طول سال 98 پروسه مصاحبه و سایر مراحل استخدام شدن رو طی کردم و داشتم به یکی از ارزوهام که استخدام شدن بود می رسیدم. با وجود همه اتفاقای بد من سعی می کردم روحیم رو حفظ کنم و همچنان برای به دست اوردن این شغل تلاش کنم. قصد داشتم وقتی کد استخدامیم انشاالله صادر شد این خبر رو به عنوان یه خبر خوش واستون بفرستم. راستی جا داره همین جا از شما تشکر کنم چون واقعا شما روحیه و انرژی من رو تغییر دادین و از وقتی من مثبت شدم این اتفاق خوب داشت واسم پیش میومد. اما افسوس که انگار خوشی ها پایدار نیستن. روز 27 بهمن 98 مطلع شدم که در مرحله گزینش هم پذیرفته شدم و دیگه چیزی نمونده تا استخدام شدن. اما دوشنبه شب 28 بهمن 98 در یک سانحه تصادف پسردایی جوانم رو از دست دادم. از اون موقع تا حالا نه ذهنم درست کار می کنه نه جسمم وضعیت خوبی داره. حتی تو فکر بودم که از شما بخوام یک محصول اموزشی تهیه کنید تا اگر خدای نکرده عزیزی از دست دادیم چطور کنار بیایم و چی کار کنیم. خلاصه که سال 98 که برای من خیلی تلخ شد طوری که خوشی استخدامم هم ناپدید شد. امیدوارم سال 99 سال بهتری برای همه ایرانیان باشه. ببخشید خیلی حرف زدم.

پاسخ
گیس گلابتون

دوست عزیزم، به خاطر استخدام به شما تبریک می گویم و به خاطر پسردایی عزیزتان تسلیت عرض می کنم. طبیعی است که الان شما غمگین باشید. داغ شما تازه تازه است. دوره سوگ به طور متوسط 12-6 ماه طول می کشد. اگر تا شهریور هنوز حالتان بهتر نشده بود، حتما به یک روانشناس حاذق مراجعه کنید. در حال حاضر حتما گریه کنید، خاطرات خوب او را مرور کنید. در عین حال مواظب سلامت خود باشید. غذا بخورید حتی اگر اشتها ندارید، به رختخواب بروید حتی اگر خوابتان نمی آید. ولی حق دارید عزیزدل... حق دارید غصه دار باشید.

پاسخ
najme55
http://gahyman.blog.ir

سلام گیس گلابتون عزیز

آه از ۹۸...البته سیلهای اول سال اگرچه ما را هم خیلی غمگین کرد از غم هموطنان اما در یزد بیشتر برکت بارشها بود...بعد از حدود بیست سال باغ فامیلیمان در روستا حسابی رونق گرفت..سبزی کاشتیم و روزهای خوبی داشتیم. ‍پروانه ها هم کلی باصفا بودند برامون. اما ابان و دی و حوادث تلخش مرا هم حسابی شخم زد بخصوص که ناخواسته به نوعی وسط گود هم رفتم و خاطره تلخ و وحشتناکی برایم جا ماند. اما این اخری دیگه آخرشه...عجیبترین حادثه عمرمان است انگار بلیطهای بخت آزمایی مرگ در جیبهایمان وآینده نامعلوم...البته من خانه نشینی را واقعا دوست دارم اما خبر مرگها که میرسد و دوری از والدین و نگرانی بابت برادرهایم که در خانه نیستند گاهی فلجم میکند..مرزهایی از خودم را دارم میبینم که نا اشنا هستند. انگار هیچ چاره ای نیست که من هم دچار جهش ژنتیکی شوم... خلاصه که در خانقاه خانه مشغول خویشیم. خوب باشید ایشالا و دردهایتان رو به بهبودی و شفا (چقدر دردی که از شانه تان توصیف کردید سنگین و سخته...من کوتاه مدت و خفیفترش را تجربه کرده ام)

پاسخ
گیس گلابتون

نجمه جان، برای شما و خانواده سالی پر از برکت و شادمانی آرزو می کنم. انشاالله زودتر این بلا از سر دنیا بگذرد.

پاسخ
najme55
http://gahyman.blog.ir

راستی خاطراتم از حال این روزها را هم هر روز دارم توی وبلاگ مینویسم. نوشتن کمکم میکند در خوردم گیر نیفتم. ( توی کامنت قبلی لطفا کلمه خانقاه را تصحیح کنید اگر ممکنه. خاقاه نوشتمش)

پاسخ
گیس گلابتون

چقدر خوب. تعداد وبلاگهای فعال خیلی کم شده و من عاشق خواندن وبلاگم. چه کار خوبی می کنید. حتما می خوانم

پاسخ
shekufe

سلام خانم دکتر چشمه علایی عزیز
انشاالله از سال ۹۹ به بعد ‌⁦سالهایی پر از سلامتی برای شما و خانواده محترم و مردم شریف ایران باشه.با وجود این همه سختی که امسال با آن روبه‌رو بوده اید اما فعالیت چشمگیر و قابل تقدیری داشته اید.(امیدوارم من هم بتونم مثل شما با برنامه ریزی قوی، فعالیت مفید و باارزش فراوانی در سال ۹۹ داشته باشم.)
با وجود اینکه امسال خیلی سال خوشایندی برای ملت ایران نبود، اما اتفاقات خوبی هم رخ داد... به یاری خدا من امسال به آرزو و هدف همیشگی ام رسیدم و پزشکی قبول شدم 😊
خداروشکر در زمینه‌ی هوش هیجانی و ارتباطات اجتماعی رشد کردم چرا که اشتباهات گذشته ام رو متوجه شدم و رفتار درست رو جایگزین آنها کردم.
و الان هم با یادگیری و تمرین آموزش های شما انشاءالله بیشتر پیشرفت خواهم کرد و نقص های خودم را رفع میکنم.😊
با سپاس از مطلب شما که بازهم تمرین خودآگاهی را به ما آموزش دادید.💐

پاسخ
گیس گلابتون

وای! چه عالی! تبریک میگم خانم دکتر عزیزگل شما را نمی دانم، ولی من و همکلاسی هایم از همان روز اول دانشگاه همدیگر را دکتر صدا می کردیملبخند انشاالله همیشه شاد و موفق باشید. بله سال سختی بود، ولی شیرینی های لذیذی هم داشت.

پاسخ
Rose

سلام. امیدوارم سلامت و تندرست باشین.


سال ۹۸ علیرغم همه تلخیهاش، برای من دو دستاورد بزرگ داشت. یکی شکست دادن غول ترس از اب بود که به لطف خدا و سعی و تلاش ، شناگر قابلی شدم.

و دیگه اینکه آشنایی با مدرسه قران و اهل بیت دانشگاه تهران، و شرکت در دوره های تدبر در قران بود که دید جدید و بسیار دوست داشتنی تری از قران برام به وجود اورد.

ان شاالله سال ۹۹ سال عالی و دلنشینی برای همه مردم سرزمینم باشه. مخصوصا برای شما گیس گلابتون عزیزم.گل

پاسخ
گیس گلابتون

عالیه! از ترس آب به شناگر قابل تبدیل شدن، دستاورد بزرگی است. درود بر شما. آشنایی بیشتر با قرآن هم آرامش قلبی زیادی فراهم می کند که فوق العاده است. تبریک می گویم. امیدوارم سال 99 برای شما و خانواده سالی پر از برکت باشدگل

پاسخ
kafshghermezi

سلام گیس گلابتون جون
سال نو رو بهتون تبریک میگم و آرزو می کنم امسال براتون سالی پر از شادی و تن درستی باشه ان شالله
سال ۹۸ برای من سالی بود که معامله های بدی با زمانم کردم اما در مجموع از چیزایی که به دست آوردم و یاد گرفتم خوشحالم. اتفاقا سی دی تصمیم گیری هم یکی از اون خوب ها بود :)
سالی بود که من دیگه نهایت ظلم و ستم رو به جسمم کردم و به خاطر میز نامناسب(با وجود اسم استاندارد را داشتن) دو سه هفته آخر سال را افقی بودم و الان فوبیای نشستن دارم!
امیدوارم دوباره همدیگر را ملاقات کنیم در حالی که هر دو کاملا سلامت هستیم :)

پاسخ
گیس گلابتون

ای وای... کمردرد داشتید؟ کمردرد بدکوفتی است که گهگاه آن را تجربه می کنم. انشاالله سالم و تندرست باشید. خوشحالم آموزش تصمیم گیری را دوست داشتیدلبخند

پاسخ
kafshghermezi

آره خداروشکر الان خوب شدم ولی از ترس برگشتنش اصلا پشت میز نمی شینم!
آره خیلی بهم مزه داد همون ثانیه اول دیدم و با تخفیف خریدم و تو مترو گوشش کردم و از فرداش به کار بستمش!قلب

پاسخ
گیس گلابتون

من هر روز یکسری نرمش مخصوص انجام می دهم وگرنه دوباره کمردرد برمی گردد. نرمش مخصوص خیلی خوب است. انشاالله همیشه سالم باشید.

پاسخ
nairika

سلام گیس گلابتون عزیز،
امسال برای من و خانواده ام سال خوبی بود خدا رو شکر، خوبی و بدی بود اما خوبی هاش بیشتر بود.
عقد بودیم که تابستان عروسی کردیم و به خوبی و خوشی و با یک مراسم در حد متوسط رفتیم خونه خودمون،
با درامد خودم خونه خریدم که این یکی از بزرگترین ارزوهای من بود،
تو زمینه اشپزی و پختن کیک پیشرفت خوبی کردم.
تو زمینه نقاشی هم یه سبک جدید رو تجربه کردم.
ورزش رو تو نیمه دوم سال بطور جدی و منظم انجام دادم.
قصدم برای راه اندازی یه کسب و کار دوم شخصی خیلی جدی تر شده و به محض پایان این دوران اقداماتش رو انجام میدم.
و اما اتفاقات بد:
دچار یک بیماری شدم که به شدت پوستم رو تحت تاثیر قرارداد و بخاطر کرونا نتونستم دوره درمان رو کامل کنم.
متوجه شدم فیبروم خارجی دارم که به توصیه دکتر باید زودتر تصمیم به بچه دار شدن بگیرم.

پاسخ
گیس گلابتون

تبریک میگم برای ازدواج و خرید خانه و پیشرفتهای شما در زمینه نقاشی و ورزش. درود بر شما. انشااله بیماری از شما دور شود و بزودی کودک دلبندتان را در آغوش مهر داشته باشید.

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet