زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1394/08/11 10:40

اصفهون، نصف جهون-1

سلام و صد سلام

من و آقای شوشو برگشتیم. این سفر، بهترین مسافرتی بود که تا به حال در کنار همسرم داشتم. من دهنم را بستم و به جای راهنمایی و غر زدن، اجازه دادم همسرم تصمیم بگیرد و انتخاب کند.

انتظار هم نداشتم که تصمیمات او عالی و بدون نقص باشد، چون تصمیم بدون نقص وجود ندارد، حتی اگر خودم تصمیم گیرنده باشم. در طول این سفر، همسرم به نحو عالی از من مراقبت کرد و همه تلاش خود را برای ساختن یک تعطیلات عالی برای من به عمل آورد.

وقتی برمی گشتیم انگار دل مان نسبت به هم شفاف تر شد. انگار گره ای از قلب ما باز شد. خوشحالم که به رفتار کلافه کننده خودم دقت کردم! پاداشش را خیلی سریع گرفتم.

 

و اما داستان دنباله دار این هفته:

پاییز پارسال قرار بود به اصفهان برویم. من یک هفته تمام با شوق وذوق، هتل رزرو کردم و برنامه چیدم و دلم را صابون زدم. یک روز مانده به سفر، پسر اعلام کرد که مدرسه امتحان گذاشته است. این امتحان پس از اینکه سفر ما منتفی شد، کنسل اعلام گردید و هرگز برگزار نشد.

اگر شما آن سه روز تعطیلی درس خواندید، پسر هم درس خواند! امسال من به همسرم گفتم: "من دلم می خواهد به سفر بروم. با توجه به این که سفرهای ما یا در نطفه خفه می شود و اصلا برگزار نمی شود یا اگر برگزار شود، با تکرار جمله همه اش باید تیر و تخته ببینیم!  مخدوش می شود، من دو هفته دیگر همراه دوستم به تبریز می روم."

آقای شوشو اول چیزی نگفت، ولی فردای آن روز قول داد خودش مرا به اصفهان ببرد تا تلافی ناهماهنگی دفعه قبل بشود. با تردید قبول کردم. می ترسیدم دم آخر سنگ از آسمان ببارد و سفر بهم بخورد.

بعد به خودم گفتم: "این بار به رفتار خودم توجه می کنم تا بفهمم چه نقشی در ساختن تراژدی دارم. نمی خواهم بگویم رفتار پدر و پسر خالی از ایراد است، ولی هر کسی مسئول رفتار خودش است. من هم باید به جای تلاش برای اصلاح رفتارهای آن دو، به واکنش های خودم دقت کنم. به قول خدیجه زائر جون، مثل آب گاهی اوقات بجوشم و گاهی بی صدا بروم و راه خود را به نرمی پیدا کنم."

 

سه شنبه

خیال نداشتم مثل همیشه تهیه و تدارک ببینم، ولی می دانستم که وقتی به اصفهان برسیم رستورانی را نمی شناسیم. پس باید دنبال یک غذاخوری بگردیم. دلم نمی خواست مثل سفر مشهد تا ساعت هشت شب گرسنه بمانم. پس قبل از مطب به نان فانتزی نزدیک مطب سر زدم و قدری نان شیرینی و تعدادی نان ساندویچی خریدم. بعد به مطب رفتم و سرگرم بیماران شدم.

وقتی در مطب هستم نه گذشت زمان را می فهمم، نه دردی در تنم هست و نه فکری آزارم می دهد. همه چیز باد هوا می شود. ساعت هشت و نیم آخرین بیمار را بدرقه کردم و از منشی ام خداحافظی و تشکر کردم و به خانه برگشتم. در راه برگشتن دوباره افکار آزاردهنده صبح به کله ام برگشتند.

ساعت نه شب که به خانه رسیدم، دیدم آقای شوشو نیامده است. دلم می خواست به او تلفن کنم، ولی جلوی خودم را  گرفتم. گفته بود جلسه مهمی دارد. نمی خواستم با تلفن کردن، به او استرس وارد کنم.. اگر جلسه خوب پیش برود، پول خوبی را به خانه خواهد آورد. پس بی خیال تلفن می شوم.

نفس عمیقی کشیدم و گفتم: "این هم می گذره! بی خیال!". دوش گرفتم و لباس عوض کردم و یک لیوان شیر سرکشیدم. بعد هندوانه را قاچ کردم و نشستم نان و پنیر لیقوان و هندوانه نوش جان کردم. سی دی صوتی کتاب "قدرت راز" را در ضبط گذاشتم که وقتی کار می کنم به آن گوش کنم. وقتی ناآرام هستم یا سی دی "راز" را گوش می دهم یا "قدرت راز". ظرف چند ثانیه آرام می گیرم و پر انرژی می شوم.

برای توشه راه چند تا ساندویچ پنیر و کره و گردو آماده کردم. لباس های خودم را هم جمع کردم.

آقای شوشو ساعت ده و نیم شب به خانه برگشت. از خستگی رنگ به رو نداشت. لیوانی شربت توت فرنگی برایش آماده کردم. لیموترش تازه هم در آن چکاندم. همانطور که شربت را می نوشید، برایم از ماجراهای روز گفت.

من دل در دلم نبود که هنوز کسی چمدان را از بالای کمد و سبد پیک نیک را از بالای کابینت را برایم پایین نیاورده و من حتی وسایل خودم را نتوانستم ببندم. نصف حرف هایش را نمی شنیدم. دوباره به خودم گفتم: "بی خیال! مگر نمی بینی بیچاره از خستگی نفسش بالا نمی آید." بعد با دقت به بقیه حرف هایش گوش دادم.

مجوز داروخانه آقای شوشو آماده شده است و دارد برای سفارش قفسه ها و خرید وسایل برنامه ریزی می کند. مرتب دلم می خواهد با نصایح ارزشمندم! او را بهره مند کنم. ولی به خاطر می آورم که کسی نظر مرا نپرسیده است. لازم نیست خودم را نخود آش کنم و برایش تعیین تکلیف کنم. من تا به حال داروخانه نچیده ام. چه می دانم که داروخانه چه می خواهد و چه نمی خواهد.

می بینم وقتی آرام می نشینم و با همدلی به حرف هایش گوش می کنم، چقدر آسان تر و خوشایندتر است. اگر پارسال بود تا الان شروع به یک و بدو کرده بودیم. چون هم می خواستم کله اش را بکنم که چرا به اندازه من برای اصفهان ذوق و شوق ندارد و برنامه مان روی هواست. به علاوه هزار ایده درخشان برای داروخانه داشتم که باید به زور در کله اش فرو می کردم! یا بسم الله! چه زن ناخوشایندی می شوم گاهی اوقات.

پسر ساعت یازده شب از خرید لباس به خانه برگشت. با سرسنگینی سلامی کرد و در جواب "حالت چطور است؟" گفت خوب است و به اتاقش رفت و در را روی خودش بست. بغض دردناکی راه گلویم را بست. مادرناتنی که باشی، هر روز طرد شدن را تجربه می کنی. به خود گفتم: "این بچه ظرف هجده سال عمری که گذرانده، چنان دلشکستگی ها و غصه هایی که کشیده که من عمق آن را درک نمی کنم. بخشی از رفتار او مربوط به سن اوست و بخشی مربوط به تجارب گذشته اش. بیخود شخصی اش نکن و با فکر لابد من آدم بدی هستم! خودت را خسته و دلزده نکن." نفس عمیقی کشیدم و بغض را از وجودم بیرون دادم.

ساعت یازده و نیم دیدم پدر جلوی تلویزیون نیمه بیهوش است و پسر در اتاق. کسی به من چمدان و سبد را نمی دهد. معلوم هم نیست که فردا قرار است چه ساعتی حرکت کنیم. فهمیدم کاری از دست من برنمی آید به جز بداخلاقی و زورگویی. پس با رویی خوش شب بخیر گفتم و خوابیدم. نفهمیدم آقای شوشو کی به رختخواب آمد.

ادامه دارد...

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

بیتا

آخ شما که مینویسی روحم تازه میشه خانوم دکتر.

پاسخ
مينو

سلام
آناهيتاي عزيز خوشحالم كه مساله پسر را شخصي نكردي. من يه پسر 16 ساله دارم بارها اينطوري ميشه... اتفاقا من خوشم مياد ميگم داره بزرگ ميشه مثل نوجواني هاي خودمان. شده تا حالا بتوني با انجام دادن يه كار مثل همون درست كردن شربت ازش بخواي كه باهات حرف بزنه با همون فن شروع جملات با من و بيان احساس. مثلا بگي "ديشب كه از راه رسيدي من دلم ميخواست كمي پيش ما بماني و حرف بزنيم". البته نمي دونم چقدر بهبود روابط با پسر برايت اهميت دارد. ديروز دوستي به من گفت "طلاق پدر و مادرم خيلي روي من اثر گذاشت و هميشه مشكلات خودم و زندگي مشتركم را از آن ميبينم". اولين جوابي كه در ذهنم آمد اين بود كه " طلاق نگرفتن پدر و مادر من منشا بسياري از مشكلات بود...زبان " اينها همون پيش فرضهاي ما هست.
جاي بيان خواسته هايت خالي است. چقدر خواسته هايت را بدون ناراحتي، غيرعامرانه و با حق انتخاب ديگران درباره برنامه هاي اينچنيني به زبان مي آري يا توقع داري آنها خودشان بفهمند.
در هر حال متوجه شدم بهتون خوش گذشته آفرين به خانم دكتر خودمون و اينكه همسرتون هم در كنار شما به موفقيت هاي جديدي دست پيدا كرده جاي تبريك دارد.

پاسخ
ترنم

وایییییییییییی... چه کار سختی کردی.

پاسخ
الی

منم منم مدتهاست بد غر غرو شدم. اما دلیلشم می دونم. خیلی فشار ها رو دارم تحمل می کنم. اما می دونم غر راه حل نیست. اما نمی دونم چیکار کنم؟ به نظرت چی کار کنم؟

پاسخ
فاخته

سلام

انشاالله همیشه به سفر ....شادی و رضایت از خود مستدام....خیلی از نوشته ات لذت بردم....از تصمیم کبرایی هم که گرفتید لذت بردم....به نظرم زنان این دوره همه شرایط و رفتاری نزدیک به هم دارند.....منم از تصمیم شما الهام گرفتم و سعی خواهم کرد روش پیشنهادی را به کار بگیرم ....شاید موثر افتاد و منم به آرامش رسیدم و اینقدر برای هر چیزی جوش و خروش نکردم...قلب
http://mercede-v.blogfa.com/

پاسخ
بلوط

گيس گلابتون عزيز در اون شرايط ميدونم چقدر قلبت به درد اومده
با وجود همه اينا آفرين به تو كه خوب ميتوني عصبانيت درونت رو كنترل كني
گذشته از همه اينا خدا رو شكر كه مسافرت خوش گذشته

پاسخ
نسترن

خیلی دوست دارم این سری تجاربتون رو .

پاسخ
حمید

سلام

این قسمت که با وجود نگرانی های درون سرتون نسبت به بستن چمدونا به حرف های آقای شوشو گوش کردین شبیهش رو من هم تجربه می کنم.

به نوبه ی خودم ازتون تشکر می کنم. شما فرد سازگاری هستینگلگلگل

پاسخ
فرح

مرسی
مشتاقانه منتظر بقیه ی ماجرا هستم

پاسخ
فاطمه

سلام
خیلی برام قابل احترامی لذت می برم از قلمت و متن هایی که می نویسی و این خودمسئول بودنت و تلاش برای یه زندگی زیبا داشتن خیلی زیباست همیشه شاد باشی

پاسخ
دينا

سلام
گيس گلابتون عزيز
خيلي خوبي.راستش من الان دارم دوره نيمه تاريك استاد بهارحقيقي رو انجام ميدم وخيلي راضي هستم ولي واقعا بعضي چيزارو نميشه كنترل كردد.هاهاها..بازهم گفتم كنترل پس دارم كنترل ميكنم كه به مشكل برميخورم.راستي واقعا كنترل نكردن سخته ها....هاهاها
زنده باشيدو سرافراز

پاسخ
سارا

چه کار سختیه وقتی برنامه ادم رو هواست و بخواد خویشتن داری کنه.....یعنی من بودم سقف نمی موند بالا سر همسری.....خوشبحالتان که به این مرحله رسیدید.....ماچ

پاسخ
ونوس

جالبه من هم همیشه برای خونسردی و بی خیالی همسرم حرص میخورم. برای یه خرید رفتن معمولی تا مرز سکته میرم و همیشه میگم یه روز از دست شما سکته میکنم وهمیشه هم دخترم با ناراحتی میگه نه مامان تورو خدا سکته نکن!

پاسخ
دوست

سلام بیشتر پستاتومی خونم و خدا رو شکر می کنم به خاطر بودنت حرفات به دل می نشیند تمام پستها و نوشته هات برای من درس زندگیه .بازهم ممنون اها راستی رفتار پسرک را به خودت نگیر بچه ها تواین سن همینن بچه من هم که خودم به دنیااوردمش همینه اوایل خیلی حرص خوردم اما الان دیگه بی خیال شدم یه شبایی می ادخونهحوصله داره می شینه صحبت می کنه یه وقت هم با سر سلامی می کنه و مستقیم می ره تو اتاقش رهاش کن زندگی کن و بگزار زندگی کنند

پاسخ
خدیجه زائر

ماچبغل

پاسخ
اندر احوالات

چرا می گویید انجام این کارها بده؟
من می فهمم که می خواهید آقای همسر حس خوبی داشته باشند برای اینکه خودشون رو مدیر خوشحال کردن شما بدونند
ولی ما همیشه یاد گرفتیم مادر یعنی هماهنگ کننده، انگار وقتی زن واقعی شدی که بلدی و می تونی همه چیز رو سرو سامون بدی
این به نظرم قشنگه چرا این حس رو تو خودتون می کشید؟
اگه آقایون به مدیریت نیاز دارن ما هم به سرو سامون دادن نیاز داریم
پس این حس ما چی می شه؟

پاسخ
گیس گلابتون

هماهنگ کننده یعنی هماهنگی و آرامش ایجاد می کند. اگر کاری که من می کنم این نتیجه را نداشته باشد، یک جای کار ایراد اساسی دارد:)))) در موردش خواهم نوشت.

پاسخ
خدیجه زائر

ماچ

پاسخ
رها

گيس گلابتون چقدر نوع نگاهت به مسايل تغيير كرده.چه چيزي باعث اين تغييرات شده؟فكر نمي كنم فقط تجارب گذشته بوده باشه .
ولي من به اين تغييرات حس خيلي خوبي دارم.
قلب

پاسخ
vahab56

یه پست هم بذارین درباره راز جوانیتون خیلی خوب موندین رازش چیه ؟ من فکرمیکنم تودهه دوم زندگیتون هستین

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet