زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1394/09/22 13:05

جشن پاییزی در دماوند زیبا

طبیعت در هفته دوم و سوم آبان به اوج زیبایی می‌رسد. آنقدر رنگ دور و برت می‌بینی که گیج می‌شوی. خدا نقاش هنرمندی است. مگر چند تا قرمز، زرد، قهوه ای، نارنجی در دنیا وجود دارد؟ چطور این همه رنگ را کنار هم می‌چیند؟ نفس من از تماشای زیبایی پاییز بند می‌آید. صدای خش خش برگهای خشک زیر گام‌هایت، هوای خنک و مرطوب پاییز دماوند و بوی برگهای گردو را به این مجموعه اضافه کنید... یعنی خود خود عشق...

 

دوستان حلقه هدف را به مهمانی رنگارنگ پاییزی دعوت کردم. پنجشنبه 14 آبان: صرف صبحانه در دفترم و سپس پیاده روی در کوچه باغ‌های چشمه اعلا. فکر کردم اگر هوا بارانی باشد، پس از صرف صبحانه به باغ والدینم خواهیم رفت. خدا خدا می‌کردم هوا آفتابی شود. نشستن در باغ خوب است ولی هرگز به خوبی پیاده روی در فضای باز نیست. خدا به دعایم پاسخ مثبت داد. چهارشنبه باران قطع شد تا زمین خشک باشد و پنجشنبه روز آفتابی زیبایی بود. از صبح جمعه، بارش باران آغاز شد. اوسا کریم، مخلصتم دربست.

 

من ده نفر را دعوت کردم. هشت نفر با خوشحالی جواب مثبت دادند. چهارشنبه خرید کردم: پنیر لیقوان، خامه، شیر، مربا، نان روغنی، خیار، موز، آب پرتقال و آب مانگو. با نانوای محله قرار گذاشتم برای نان بربری دو رو خشخاشی برشته. پرسان پرسان یک هلیم پزی خوب پیدا کردم.

از هلیمی پرسیدم: هلیم هایت تازه است؟ بادی به غبغب انداخت گفت: «خانوم! مردم زنشون را طلاق می دن تا بتونن هر روز صبح هلیم علی کبابی رو بخورن!» عجب تعریف خفنی از کیفیت هلیم. یک کاسه هلیم خریدم و به دفتر آوردم. به منشی‌ام گفتم: من و شما این هلیم را می‌خوریم، اگر چیزی مان نشد، فردا برای همه هلیم می‌خرم! عجب هلیمی بود. جای همگی خالی. یعنی می‌خواستی انگشتانت را هم بخوری از بس خوشمزه بود.

 

شب که خواستم حمام کنم، دیدم گاز خانه مان قطع شده است. ای داد بیداد. موهای من چرب است و باید هر شب حمام کنم.چطوری با موهایی که روغن از آن می‌چکد جلوی دوستان ظاهر شوم؟ به خودم گفتم: فردا یک فکری می‌کنم.

 

خانه مثل یخچال سرد بود. از آقای شوشو خواستم با اداره گاز تماس بگیرد. اول گفت: خودشان رسیدگی می‌کنند. گفتم: ما باید درخواست کنیم تا آن‌ها رسیدگی کنند. او تلفن نکرد. موقع خواب، من ژاکت پوشیدم، دو تا پتو دور خودم پیچیدم و راحت خوابیدم. ولی آقای شوشو که با لباس تابستانی خوابیده بود، تا صبح تیک تیک لرزید. صبح استخوان‌هایش از سرما درد می‌کرد.

 

 صبح که بیدار شدیم دیدم باز هم گاز نداریم. آقای شوشو که شب قبل عذاب کشیده بود، بدون آن که نیازی به درخواست مجدد من باشد، با اداره گاز تماس گرفت. اداره گاز گفت هیچ قطعی در سیستم وجود ندارد. فهمیدم اشکال از ساختمان خودمان است. من یک کاسه آب با ماکروفر جوش آوردم و موهایم را شستم. شستشوی موهایم که تمام شد آقای شوشو خبر داد یک نفر گاز ساختمان را قطع کرده است.

 

 یعنی اگر شب گذشته ما جستجو می‌کردیم، متوجه می‌شدیم با حرکت دادن یک اهرم کوچک می‌توانیم گاز داشته باشیم! حالا کدام مادربخطایی این کار را کرده، نمی‌دانم. ولی متوجه یک مطلب جالب شدم. در آن شب هیچکس، مطلقاً هیچکس دنبال علت قطعی گاز نگشته بود و همه ساکنین ساختمان تا صبح سگ لرز زده بودند. در آپارتمان ما، 21 خانواده زندگی می کنند که بیشتر آنها بچه های کوچک دارند. نمی دانم در آن شب سرد به بچه های آنها چه گذشت. من برای پسر نگران بودم. گفتیم پیش ما بیاید. قبول نکرد. حق داشت. وقتی قرار بود یخ بزند چه در خانه ما و چه در خانه خودش. ما هم وسیله گرمایشی نداشتیم که.

 

مهارت حل مسئله، یکی از مهارت‌های دهگانه زندگی است که در ایرانی‌ها بسیار ضعیف است. بله... بله... می دانم قرار است در مورد مهارت‌های دهگانه زندگی بنویسم. حتماً خواهم نوشت.

 

کجا بودم؟ آهان! ساعت شش صبح بیدار شدم و موهایم را شستم. بعد دنبال هلیم و نان داغ رفتم. هر نان را به چهار قطعه تقسیم کردم و در سفره پیچیدم. عاشق مهمانی صبحانه هستم. مهمانی شادی است. معمولاً آدم‌های باحال را می‌توانی به مهمانی صبحانه دعوت کنی و معمولاً بعد از غذا خوردن، برنامه پیاده روی و بازی برقرار است. ولی بعد از مهمانی ناهار، آدم خیلی سنگین است و یک گوشه ای لم می‌دهد. مهمانی شام هم مهمانی رسمی است. من مهمانی‌های غیر رسمی و بویژه صبحانه را خیلی دوست دارم.

 

می‌خواستم عود روشن کنم، ولی دیدم بوی نان بربری تازه و هلیم داغ، از هر بویی دل انگیزتر است. آب جوش آماده کردم، چای، قهوه و کاکائو هم گذاشتم.خوردیم، نوشیدیم، گفتیم و خندیدیم. همگی جمع و جور کردیم و حرکت کردیم. از دوستان خواسته بودم کوله پشتی بیاورند تا آب، موز و کیک که برایشان فراهم کرده بودم، در کوله بگذارند. از آن‌ها خواسته بودم قمقمه بیاورند تا آب جوش برای چای و قهوه همراه داشته باشند. ولی نصف آن‌ها چنین تجهیزاتی نداشتند. فکر می‌کردند قرار است یک نفر فلاسک سنگین را حمل کند و یک نفر دیگر همه خوراکی‌ها را همراه بیاورد. چنین خبری نبود. قرار بود هرکسی بار خودش را بردارد. اشکال ندارد. قرار است کم کم یاد بگیرند.

 

راه افتادیم. با دو ماشین رفتیم. چه آفتابی بود. چه هوایی. اول دوستان را در روستای چشمه اعلا چرخ دادم. سپس به سوی باغ‌ها حرکت کردیم. اول مقرراتی نگفتم. خواستم ببینم چقدر از مقررات توریسم طبیعتگردی می‌دانند. بعد دیدم بهتر است مقررات را بگویم:

 

-          در یک روستا، در سکوت حرکت کنید. نباید داد و فریاد و خنده‌های شما، روستاییان را اذیت کند

-          پراکنده نشوید تا هرجا دلتان خواست عکس بگیرید. اگر هر کسی هرجا دلش خواست بایستد و عکس بگیرد، عملاً هرگز جایی نخواهیم رسید. من به عنوان مسئول گروه پس از مدتی پیاده روی به شما استراحت می‌دهم، آن موقع می‌توانید عکس بگیرید.

-          به ستون یک حرکت کنید.

-          حرف نزنید. درددل نکنید. فقط در سکوت تماشا کنید، بشنوید، بو کنید، تنه درختان و برگ‌ها را لمس کنید. چیزی را بچشید میوه ای کوچک، برگ علف صحرایی تا خاطره ای پنج بعدی برای خود بسازید.

-          یک نفر جلودار گروه است. اینجا من جلودار هستم چون منطقه را می‌شناسم.

-          یک نفر که از نظر جسمی قوی است، عقبدار گروه است و هوای همه افراد را دارد.

-          یک نفر رابط بین جلودار و عقبدار است. اگر بخشی از گروه عقب بیفتد، بیاید و به جلودار خبر بدهد تا سرعت حرکت را کم کند.

-          کندترین و ضعیف‌ترین فرد گروه، تعیین کننده سرعت گروه است. پس نباید به افراد ضعیف تر فشار بیاوریم، بلکه قرار است خاطره ای عالی برایشان بسازیم تا عاشق طبیعت بشوند.

 

 

راه افتادیم. چه بگویم از دلبری‌های پاییز...

 

رفتیم و رفتیم. بعد یک تمرین گروهی انجام دادیم. تمرینی که باعث می‌شد حواس پنجگانه دوستان، تیزتر شود و دنیا را عمیق تر تجربه کنند. بعد نوبت استراحت شد. نشستیم، خوردیم. من کاکائو نوشیدم و دیگران نگاه کردند! حرف زدیم، خندیدیم و یک سری عکس‌های خیلی بامزه گرفتیم.

 







همیشه دلم می‌خواست چنین عکسی داشته باشم. ساعت سه به زحمت آن‌ها را از طبیعت جدا کردم. طلسم روز آفتابی داشت باطل می‌شد و هوا ابری شده بود. می‌خواستند ناهار را همان جا بخورند. گفتم: حتی اگر یک نفر سردش هست، باید برگردیم و نمی‌توانیم اینجا بمانیم. دو سه نفر با خجالت اعلام کردند سردشان است. البته خجالت نداشت. هوا سرد بود.

 

به دفتر گرم و نرم برگشتیم. هرکسی ناهار خود را آورده بود. همه غذاها را روی میز گذاشتیم و خوردیم. آنقدر خوردیم و گفتیم و خندیدیم که یکمرتبه دیدیم ساعت پنج شده است. چای و قهوه هم آماده بود. دوستان می‌خواستند باز هم بمانند. ولی من گفتم: ترافیک سنگین می‌شود و تمام خوشی‌تان حرام می‌گردد. همین الان بروید. همه جا را مرتب کردند، توالت را شستند، آشغال‌ها را جمع کردند و رفتند.

 

وقتی آن‌ها رفتند. من کف دفتر را جارو کردم، تی کشیدم. با قلبی شاد و تنی آرام و با روحیه ای عالی به خانه رفتم. عجب روزی بود. عجب روزی...

 

جشن زیبای پاییزی ما، مهمانی رنگارنگ پاییز دماوند.

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

maryam_b2003

سلام
خوبید؟ امیدوارم همیشه خوب و خوش باشید. داشتم متن خوب خوشحالتون رو می خوندم که یهو به یه کلمه برخوردم که خیلی ناراحتم کرد. می دونم که عمدی نبوده و شاید اصلامن بی خود ازر خوندن این کلمه ناراحت شدم، اون کلمه صفت مادر به خطا در مورد کسی بود که گاز ساختمون رو قطع کرده بود. دوست نداشتم این فحش رو از قلم شما بخونم، فکر می کنم که معنی این کلمه رو می دونید و احتمالا شما هم با من هم عقیده اید که شاید مادر اون ادمی که این کارو کرده، واقعا در بروز این مشکل روانی تو بچش بی تقصیر باشه، اگه هم مقصر باشه تا این حد؟ یه جوری جو فمینیستی گرفت منو! ببخشید خلاصه :)

پاسخ
گیس گلابتون

بله. من هم فکر می کنم جو فمینیستی شما را گرفت:))))
من به عنوان نویسنده حق دارم صفاتی که دوست دارم بنویسم.
راستش اگر غیر مقامات مسئول، خواننده ها بخواهند نویسنده ها را سانس.....ر کنند، نویسنده ها از این که الان هستند، خاموش تر و کمرنگ تر می شوند.
کاش قدری به آدمها فضا بدهیم تا احساسات خود را بیان کنند. بال های خلاقیت را نچینیم. کاش

متشکرم از توجهی که به نوشته های من دارید

پاسخ
najme55

به به نوش جانتان...پاییز و بوی برگ گردو و..یاران یکدل و...همه چی با هم هماهنگ! گوارای وجود همه عزیزان.
اما راستش من هم از خواندن آن صفت که در متن بود یکه خوردم . بله شما به عنوان نویسنده حق دارید بنویسید ما هم به عنوان خواننده حق داریم اعتراض کنیم حق نداریم؟ خود شما بارها نازیبایی لفظی یه کلمه را به دوستان گوشزد کرده اید و این کار چیدن بالهای خلاقیت نیست پاک کردن غبار از روی یک مفهومست...این تمثیل به ناروا باب شده من که هر جا بشنوم اعتراض میکنم .

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم
بله من اعتراض کردم وقتی که شما به خودتان برچسب نامناسبی چسبانده اید و ارزشهای خودتان را دست کم گرفته اید. آن هم وقتی در اینجا کامنت می گذارید.
ولی هیچوقت به خودم اجازه ندادم نوشته های کسی را بخوانم بعد برای او کامنت بگذارم که شما حق ندارید فلان صفت را برای بیان احساس تان بکار ببرید. آیا تا به حال از شعرهای شما ایراد گرفتم؟
نجمه جون، ممکنه غائله را ختم کنید؟ سپاسگزار میشم

پاسخ
zohrezizi

سلام گیسوی عزیز.
نوشتن خاطراتو خیلی دوست دارم.خیلی جذابه خاطراتی رو که در سایت قرار میدین.خیلی ذوق میکنم وقتی دفترچه خاطرات شما رو میخونم.
همیشه شاد و سلامت باشین.

پاسخ
zohrezizi

گیسو جون من چند روز پیش یه سوالی از طریق ایمیل برای شما ارسال کردم ولی هنوز پاسخی نگرفتم. دوست دارم زودتر جوابمو بگیرم.میشه راهنمایی بفرمایید.

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم
ایمیل از طرف شما به من نرسیده. در ضمن امیدوارم سوال شخصی نباشد چون من به سوالات شخصی پاسخ نمی دهم مگر در چهارچوب بخش کوچینگ. ممنونم که توجه دارید

پاسخ
Lotus77

سلام و سلام و سلام
ممنون بابت این خاطره عالی. مرور مجدد خاطره 14 آبان بسیار لذت بخش بود. تمام تصاویر اون پیک نیک عالی برام مجدد تداعی شد.
روز خیلی عالی ای بود. ممنون بابت اون روز. من از همراهی با شما و بقیه دوستان بسیار لدت بردم و یاد گرفتملبخندقلب

پاسخ
zj

سلام خانم دکتر عزیزم .
آخی ، جای من خیلی خالی بودهگریه
امیدوارم بازم مهمونی بگیرید و منو دعوت کنید .خجالت
دلم مهمونی میخواد .نیشخندنیشخند

پاسخ
شاینا

پاییز فصل تطهیر و پاکی است. پاییز دو عنصر آب و آتش را یکجا در خود دارد و در نمادشناسی هر دو اینها عناصر پاک کننده و تطهیر کننده است. حتی ریزش برگ درختان هم می تواند پیامی باشد برای اینکه ما هم باید در این فصل رنج های زندگی را که حالا دیگر زمانشان گذشته است و زرد شده است دور بریزیم گرچه مدتی بی برگ هستیم اما به زودی برگ و شکوفه با هم می آیند.
گیس گلابتون هر وقت که از طبیعت گردی هایتان و لذت آن می نویسید از صمیم قلبم برایتان شاد می شوم. در پست های اخیر خودتان اشاره کردید که امسال سال سختی برای شما بوده است. اما حقیقت این است که من خودم مدت ها قبل از اینکه شما بگویید کاملا این موضوع را از نوشته هایتان دریافت می کردم و کاملا احساس می کردم. حالا که می بینم از پاییز اینقدر انرژی گرفته اید خوشحالم. امیدوارم آب و آتش اثر خودش را گذاشته باشد و غم ناشی از سختی ها را از شما بزداید. الان پاییز دارد تمام می شود و زمستان می رسد. فصل استراحت و آرامش و سکون.
گیس گلابتون عزیز ست لباس پاییزی شما هم بسیار زیبا و شیک است.

پاسخ
mahsa.salari.ts@gmail.com

سلام
به به خوش بحالتون دنیا به کامتون
من یه چیز خیلییییی باحال کشف کردم!
کشف کردم که شما به همسرتون گفتین زنگ بزن اداره گاز بعد اون نزده بعد شما رفتین ژاکت پوشیدین خوابیدین؟
میدونین اگه من بودم خودم زنگ میزدم. این کاریه که من همیشه میکنم. هربار درخواستی که میکنم رد میشه خودم اونکارو انجام میدم. البته من مجردم ولی رابطه های نسبتا خوبمو اینجوری خراب کردم. خیلی وقتا دنیا رو به خودم و اطرافیانم زهر کردم و از همه بدتر روی دوش من انبوهی از کارهایی که باید دیگران میکردن و نکردن و من کرده ام یا میخوام بکنم همیشه سنگینی میکنه. واقعا چطوری میتونید؟ چون من وقتی سعی میکنم نفسم بند میاد و تا کاره انجام نشه آروم نمیگیرم. کاش من هم بتونم.
بعد یه چیز جالب دیگه اینکه گفتین دوستاتون قوانین گشتن توی طبیعتو نمی دونستن! بازم صبر کردن شما و تعجب کردن من. من نمیتونم خیلی از کارهایی که تو طبیعت انجام میدن یا نمیدن رو تحمل کنم. و نمیتونم بخصوص این رو از دوستانم ببینم. آفرین به صبر و سعه صدر شما. کاش من هم دعوت بودم. تازه توی کوله م هم همیشه هم لیوان تاشو هست هم قاشق و چنگال هم فلاسک یه نفره هم لباس اضافی نیشخندنیشخند

پاسخ
گیس گلابتون

شما دختر باهوشی هستید
من از قصد این نکته ها را در خاطره هایم می گنجانم. ساختن زندگی زناشویی خوب به رعایت همین نکته های کوچک نیاز دارد.

پاسخ
DrZeynab

سلام... از خوندن خاطرات به خصوص سفرنامه‌ها و طبیعت ‌گردی‌ها بسیار لذت میبرم و البته غبطه می‌خورم. من هم مثل شما عاشق سفر و طبیعت هستم. در این جشن پاییزی هم حسابی جایم خالی بودهچشمک

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet