زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1399/05/11 11:23

قدم زدن در جاده مه‌آلود و بوییدن عطر کیک میوه‌ای

از اول امسال تابه‌حال فقط دو خاطره نوشته‌ام:

گیس گلابتون و قرنطینه نشینی

جشن تولد 1399

ازبس‌که روزها یکنواخت و بی ماجراست. هرچه به خودم زور می‌آورم مطلبی درباره روزمرگی‌هایم بنویسم، چیزی به مغزم خطور نمی‌کند. صبح بیدار می‌شوم، نرمش می‌کنم، صبحانه می‌خورم، به گلدان‌ها آب می‌دهم، به دفتر می‌روم. آنجا به رتق‌وفتق امور می‌پردازم که جزئیات آن بشدت حوصله سر بر است. به خانه برمی‌گردم. تقریباً هرروز مشاوره دارم و من فقط روزی یک مشاوره انجام می‌دهم. مشاوره را سروسامان می‌دهم. کمی فیلم می‌بینم، کمی کتاب می‌خوانم، غذای فردا را می‌پزم. گوشه‌ای از خانه را تمیز می‌کنم. آخر شب، آقای شوشو به خانه می‌آید. او حرف می‌زند و من و گوش می‌دهم. اگر بخواهم با او درد دلی کنم، او گوش نمی‌دهد! پس حرف‌هایم بیخ گلویم می‌ماند. می‌خوابیم و فردا روز از نو و روزی از نو.

روزهایم با روزهای قبل از کرونا تفاوتی نکرده است. ما زندگی اجتماعی فعالی نداریم. رفت‌وآمد و مهمانی و ... سالی سه چهار بار بود که الآن به صفر رسیده. ولی قبل از کرونا، روزهای جمعه به دشتی، دمنی، جایی می‌رفتیم. سالی یکی دو بار سفر داشتیم. اگرچه سفر فقط یک هفته طول می‌کشد، ولی لذت برنامه‌ریزی و جمع‌آوری اطلاعات درباره سفر، از دو سه ماه قبل از سفر آغاز می‌شود.

کار همسرم سنگین و سنگین و سنگین‌تر شده. داروخانه شبانه‌روزی نعمتی است برای شهر و مردمش، ولی نفس داروساز و خانواده‌اش را بند می‌آورد. البته خدا را شکر در این روزگار کرونایی که خیلی‌ها بیکار شده‌اند و خیلی‌ها کارشان کساد، کار همسرم در جریان است. کرونا به داروخانه‌ها هم صدمه شدیدی زده، چون مردم تا جایی که بشود به پزشک مراجعه نمی‌کنند، پول هم ندارند که ویتامین و تقویت‌کننده و داروهای بدون نسخه بخرند. اما داروخانه‌ها از تأسیسات بنیانی شهر محسوب می‌شوند و در هیچ شرایطی نباید تعطیل شوند، داروخانه‌های شبانه‌روزی که حتی یک ساعت نمی‌توانند تعطیل کنند.

نمی‌گویم خبرهای خوبی نداشتم که داشتم، مثلاً تولد دومین رمان من: رمانی که از ساختار داستانی آن مطمئن هستم، انتشارات معتبری آن را منتشر کرده و دو داستان در یک کتاب است، مثل دو فیلم با یک بلیت! رمان بیست هزار آرزو

دوره آموزشی مدیریت هیجانات در حال برگزاری است و مرا سرحال می‌کند، چون تدوین مداوم مطالب آموزشی و پرسش و پاسخ دوستان، عالی است.

بعلاوه ساختن یک دوره رایگان با نام عشق در دوران کرونا فکرم را حسابی درگیر کرده است.

اما من نمی‌توانم این درگیری‌های ذهنی‌ام را بنویسم و شرح بدهم. وقتی در حال آفرینش و خلق اثری هستی، نمی‌توانی حال‌وروزت را بنویسی چون همه قوای ذهنی‌ات معطوف به ساختن است و نمی‌تواند تماشاگر باشد. آفرینش، انرژی ذهنی و جسمی زیادی می‌برد. پس از پایان یافتن کار، ممکن است گوشه‌ای بنشینی و زمانی را که گذشت، مزه مزه کنی و درباره‌اش بنویسی.

من اول هرماه روی یک کاغذ بزرگ برنامه‌های کاری آن ماه را می‌نویسم، مقاله‌هایی که خیال دارم بنویسم، ایمیل‌هایی که قرار است بفرستم و ... در پایان ماه تیر، متوجه شدم به هیچ‌یک از برنامه‌های تقویمی‌ام عمل نکرده‌ام، درواقع به نوشته کاغذی روی دیوار دفترم نگاه هم نکرده‌ام. از همکارم پرسیدم: این ماه چرا این‌طوری شد؟ چرا این‌قدر سریع گذشت؟ چرا بی‌برنامه گذشت؟ مگر من بیمار شدم؟

پاسخ داد: خیر! شما حتی یک روز غیبت نداشتید. همه روزها سر ساعت آمدید و تا آخرین دقیقه کار کردید.

هیچ یادداشتی نبود که نشان بدهد من داشتم در طول ماه تیر چه می‌کردم! آن‌قدر فکر کردم که بالاخره یادم آمد تمام مدت ماه تیر داشتم درباره دوره مدیریت هیجان فکر می‌کردم و ایده‌ها را روی‌هم می‌انباشتم... یک ماه به‌سرعت گذشت و من در کار آفرینش بودم. انگار در عالم هپروت به سر می‌بردم. روی زمین نبودم، بلکه در سرزمین حیرت‌آور خلاقیت گشت می‌زدم. آنجا چه می‌کردم و چه می‌دیدم؟ هیچ یادم نیست. انگار در مهی غلیظ کورمال‌کورمال پیش می‌رفتم. انگار در پیچ‌وخم جاده‌ای گل‌آلود و ناشناس، گم شده بودم. انگار سوار بر قایقی کوچک در رودخانه خروشان، بالا و پایین می‌شدم و سعی می‌کردم با  پاروی چوبی تعادل قایق را حفظ کنم و خودم را از غرق شدن نجات بدهم. انگار بودم و نبودم در اینجا.

آفرینش و زایش یک اثر، درد دارد، رنج دارد، زحمت دارد، غیبت از زندگی دارد، ولی مزه‌ای دارد شگفت‌انگیز...

 

پی‌نوشت: از دستاوردهای تابستان امسال این است که یک مدل کیک ساده می‌پزم و روی آن میوه‌های تابستانی را می‌چینم. یک‌بار آلبالو، یک‌بار گیلاس، یک‌بار زردآلو، یک‌بار شاه‌توت و یک‌بار هلو و یک‌بار شلیل و هر بار طعمی تازه به دست می‌آورم. انگارنه‌انگار که پایه کیک یکی است. هر میوه، هویتی تازه به کیک می‌دهد. شاید برای شما خانم‌های باسلیقه که سالهاست کیک می‌پزید، این موضوع پیش‌پاافتاده و ساده باشد، ولی برای من کشفی عظیم است در حد کشف بعد پنجم ماده!

 

حالا نوبت شماست. این روزها شما چه میکنید؟ خوبید؟ خوشید؟ تردماغید انشاالله؟

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

tannaz1989

سلام گیس گلابتون جان. میدونید چند هفتس منتظر خوندن خاطراتتون بودم. هر هفته از روزای شنبه تا چهارشنبه ایمیلم رو چک میکردم که شاید شما خاطره ای فرستاده باشین و من از خوندنش لذت ببرم. سلامت و شاد باشید.

پاسخ
گیس گلابتون

عزیزززززدلم... ببخشید که در زمینه خاطره نویسی کم کار شده ام. در این پست توضیح دادم که چرا. انشاالله هرچه زودتر شر بلای کرونا از سرمان کم شود

پاسخ
zj

سلام خانم دكتر عزيز
خيلي جالبه ، من نميدونم جرا همه جيز قاطي شده انكار از مسير خارج شدم يا انكار كه وسط راه نشستم ! ميخام حركت كنم اما انكار نميتونم ؟! نميخوام ؟!
دوباره توي مرحله تغيير هستم فكر كنم! اره الان كه مينويسم بنظر اينطور مياد !
حركت ، تصميم ، تغيير خيلي سخته!!!

پاسخ
گیس گلابتون

بله تغییر دشوار است. ذهن ما دوست دارد به چیزهای تکراری و آشنا بچسبد، ولی خب... گاهی اوقات تغییر ضروری است حتی اگر دردناک باشد.

پاسخ
سارانگ1

سلام... اتفاقا خاطرات روزمرگی را خیلی واضح و دلنشین نوشتید... شاید کم نوشتید اما من خوب درک کردم.
من این روزها فرصتی پیدا کردم که در خانه باشم، بی دغدغه بیرون رفتم کمی بیاسایم.
برایم بسیار لذت بخش بوده تا الان، چون من که قبلا یکجا بند نبودم و همه کارهایم سرعتی عجیب داشت. الان می دانم می توانم حتی کمی از حرکت باز بمانم.
فرصت کردم فکر کنم و بفهمم که مدتی است از دستان و ذهنم کمتر استفاده کرده ام... الان مدتی است دارم فکر میکنم که چطور از آنها استفاده کنم و مثل شما به خلق فکر میکنم. هنوز به نتیجه قطعی نرسیده ام اما افکار متفاوت و متضاد به ذهنم می آیند و می روند...

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. من مدتهاست آگاهانه سرعت زندگی ام را کم کرده ام، ولی کرونا حجم گردشها و تفریحات مرا کم کرد. جالب است که هرقدر کمتر تفریح کنی، کمتر خلق می کنی. خلاقیت به مقدار زیادی تفریح و بازیگوشی نیاز دارد.

پاسخ
سارانگ1

چه جالب! گرچه ارتباط تفریح و خلاقیت را گفتید به نظر خیلی واضح آمد اما تا حالا بهش فکر نکرده بودم. ممنونم من هم بهش فکر میکنم.

پاسخ
گیس گلابتون

قلبقلبگل

پاسخ
nedada

لبخند
گیس گلاب جان سلام !

من نیمه دوم سال 94 با شما و کتاب" ازدواج مثل آب خوردن" آشنا شدم . کتاب را با دوستم خواندیم و تمارین را خیلی منظم انجام دادم .
چند ماه بعد پیشنهاد ازدواجی از یکی از اقوام دور داشتم که آن موقع حتی از طرح شدن رسمی آن جلوگیری کردم.
چرخید و چرخید و چرخید و سه سال بعد باز ماجرا جدی تر مطرح شد با خودم گفتم عاقل باش دختر جان خب برو ببین قصه از چه قرار است ! و رفتم ! و بله گمشده خود را در کسی یافتم که به قول خودش جلوی چشمم بود و من نمیدیدم !
برای من قصه ازدواجم قصه " تو خود حجاب خودی از میان برخیز " بود ! قصه نشناختن خودم !
پاییز 98 را با " او" به مشاوره و شناخت و گفتگو و کم کم مهر ورزی گذراندیم .
یلدای 98 ماجرا را خانوادگی کردیم و علنی تر ! به قولی خواستگاری رسمی داشتیم.
25 بهمن مصادف با ولنتاین و روز زن بله برون و نامزدی ما بود.
و 18 اسفند ( مصادف با روز ملی مرد و روز جهانی زن ) در گرماگرم کرونا هرچند خیلی جمع و جور و تحت پروتکل اما دلگرمی عقد کردیم !

امروز که برای تو نازنین مینویسم 7 ماهی از عقد ما گذشته است و حدود یکسال از طرح مجدد ماجرای آشنایی نزدیک تر ! و بله من در این یکسال با خودم هم آشنا تر شده ام ! دوست داشته شدن به کام من با پذیرش بی قید و شرط خودم همساز شده است ! القصه که خواستم بگویم خوب که آدم ازدواج میکند به همان نقطه میرسد که بله ، ازدواج آب خوردن است !

این هم از حال و احوال عشق سالهای کرونای ما ! میز نامزدی ام را به پیوست تقدیم به نگاه مهربون شما میکنم به پاس باز کردن مسیری که نهایتا منجر به رشد فردی ام شد . فارغ از نتیجه گوارای آن قلب


nedada
پاسخ
گیس گلابتون

واااااای... مو به تنم راست شد... چقدر زیبا نوشتید. تبریک میگم نازنین نوعروس. مبارک باشه. هزار بار مبارک باشهگلگلگل کامنت شما را به عنوان خبر خوش در سایت ثبت خواهم کرد تا دل همگان گرم شود. سپاسقلب

پاسخ
nedada

ممنونم گلقلب

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet