زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1401/10/22 11:29

دی 1401: سه روز خوش

سرم گیج می‌رود. دست‌هایم به اختیار خودم نیست. به‌زحمت انگشتانم را وادار می‌کنم روی دکمه‌های کیبورد ضربه بزند. بیشتر ضربه‌ها، جای نادرست فرود می‌آیند و کلمات و جملات نامفهومی تایپ می‌شود. تا الان نصف بسته دستمال‌کاغذی را مصرف کرده‌ام. سطل کنار دستم، پر از دستمال‌های کثیف است. دماغم کیپ است و نمی‌توانم از بینی نفس بکشم. گیجی و منگی‌ام به خاطر مصرف دیفن هیدرامین است. دو روز است سرما خورده‌ام و آبریزش بینی امانم را بریده. تب ندارم. گه گاه سرفه‌های خشکی، گلویم را می‌خراشد.

از اول پاییز تابه‌حال این سومین بار است که سرما می‌خورم. سرماخوردگی است؟ کرونا است؟ نمی‌دانم. بعدازآن کرونای سه ماه و عوارض نه‌ماهه‌اش، ضعیف شده‌ام و زودبه‌زود بیمار می‌شوم. بگذریم.

 

اجازه بدهید از خوبی‌ها و خوشی‌ها بنویسم. روز تولد من مصادف است با انقلاب تابستانی، یعنی طولانی‌ترین روز سال، 31 خرداد. روز تولد خواهرم مصادف است با طولانی‌ترین شب سال، یعنی شب یلدا. قبل از ازدواجم، حتماً جشن مفصلی برای شب یلدا و تولد خواهرم داشتیم. پس از ازدواجم، خواهرم دوستانش را دعوت می‌کرد و ما جایی در جشن تولد او نداشتیم. از حق نگذرم، یک‌بار دعوت شدیم. خیلی هم خوش گذشت. غیرازآن دفعه، من و همسر و پسرم، هر سال شب یلدا را سه‌تایی و به‌سادگی برگزار می‌کردیم.

امسال خواهرم به احترام کشته‌شدگان پاییز 1401 مهمانی نگرفت. والدینم برای شب یلدا ما را به خانه‌شان دعوت کردند. چه خوب بود. من و همسرم و پسرم، مامان و بابا و خواهرم، شش‌تایی دورهم نشستیم و گپ زدیم. بساط انار دانه شده و آجیل شیرین به راه بود. خواهرم لازانیا پخته بود و چقدر خوشمزه و عالی شده بود. شما شب یلدا چه کردید؟ مهمان داشتید؟ مهمانی رفتید؟

 

14 دی، چهارشنبه هوا بشدت سرد و برفی بود. مامان و بابا می‌خواستند به خانه-باغ بروند. خانه-باغ سرد است. باید یکی دو روزی بخاری داخلش روشن باشد تا کم‌کم گرم شود. من اصرار کردم والدینم پیش ما بیایند و شب به آن خانه یخ‌زده نروند. پس از کلی اصرار و انکار، بالاخره پیشنهاد من موردقبول واقع شد. آن‌ها اول رفتند دماوند و بخاری‌های خانه-باغ را روشن کردند و سپس به خانه ما آمدند. برای پیش‌غذا فوکاچیا درست کردم (نوعی نان ایتالیایی) و برای غذای اصلی، مرغ کاملی را در هواپز سرخ کردم و با سیب‌زمینی سرخ‌کرده، سور و ساطی راه انداختم.

ناهار که خورده شد، دوازده‌تا دونات پختم، چون شیرینی نخریده بودم. دونات ها را در فر می‌پزم و در روغن سرخ نمی‌کنم. کلاً من از سرخ کردن و غوطه‌ور کردن مواد غذایی در روغن خوشم نمی‌آید. سیب‌زمینی سرخ‌کرده را هم در سرخ‌کن کم‌روغن می‌ریزم تا آماده شود.

فیلم نگاه کردیم. یکی «کودا» و دیگری «بادیگارد آدمکش»

کودا جایزه اسکار گرفته است. حکایت خانواده‌ای ناشنوا است و مشکلات ارتباطی آن‌ها با مردم سالم. دختر خانواده سالم است و دلش می‌خواهد آواز بخواند. آرزویی که ازنظر خانواده ناشنوای او، آرزویی بی‌معنا و بیهوده بود.

بادیگارد آدمکش یک اکشن کمدی باحال است. یک بادیگارد باید یک قاتل و آدمکش حرفه‌ای را به‌موقع به دادگاه برساند تا شهادت بدهد. ماجراهای جالب و خنده‌دار در طول این سفر مهیج رخ می‌دهد.

مامان و بابا پنجشنبه پس از صرف صبحانه، به خانه-باغ رفتند. قرار شد ما جمعه پیششان برویم.

جمعه صبح کیک یزدی پختم. سپس همسرم را بیدار کردم و دوتایی به خانه-باغ رفتیم. جای شما خالی، مامان آبگوشت بار گذاشته بود. عطر لیموعمانی و بوی خوش نان سنگک تازه، فضای خانه را پر کرده بود. بیرون خانه برف می‌بارید. روی زمین و شاخه‌های درختان، برف نشسته بود. ما گرم‌ونرم روی مبل‌ها نشسته بودیم و بارش برف را تماشا می‌کردیم. بالاخره غذا آماده شد و من به ظرف غذا حمله کردم! تا حلقم آبگوشت خوردم. پس از صرف غذا من و آقای شوشو چنان سنگین شده بودیم که نمی‌توانستیم از جایمان برخیزیم. به‌زحمت خود را به تختخواب رساندیم و خوابیدیم. پس از دو ساعت بیدار شدیم. چای و کیک یزدی خوردیم و به خانه برگشتیم.

 

این هم شرح سه روز خوشی که کنار خانواده خودم و والدینم بودم. این سه روز برایم عزیز و دوست‌داشتنی است. کمتر چنین موهبتی نصیبم می‌شود، پس قدرشان را حسابی می‌دانم.

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

الهام

سلام. چقققققدر دلم برای نوشته هایتان لک زده بود، تقریبا هر روز سری به سایت زدم و دفترچه خاطرات را باز کرده ام. گاهی از سر دل تنگی برای نوشته هایتان، یکی از خاطره های قدیمی تر را خوانده ام و کیف کرده ام.
امیدوارم زودتر سلامت باشید و خوشی ها و شادیهاتون روزافزون باشه.

پاسخ
گیس گلابتون

عزیزمید نازنین الهام خانمقلب

پاسخ
سارانگ1

وااااای چه قشنگ و دلپذیر…. اصلا مگر بهتر از این هم داریم.
من هم مخصوصا در این روزهای دوری، قدر ثانیه به ثانیه در کنار مادرم و خواهرانم بودن را می‌دانم، یعنی همه لحظات را قورت می‌دهم، قبلا هرگز حجمی از این ادراک لحظه را نچشیده بودم، حیف که درسهای بزرگ در غم ها و حسرت های بزرگ زاییده می‌شوند.
یلدای ما مصادف با جشن‌های زیبای کریسمس هم هست و چنان غوغا و شوری در شهرها پرپاست که آدم دوست دارد هر لحظه کمی پرواز هم بکند، یعنی فقط دست و پا و زمین برای این حجم از شادی و هیجان کافی نیست.
اما بهرحال به نظر من شب یلدا بهترین جا منزل مامان و بابا است.‌..
خدا حافظشان باشد برای شما.

پاسخ
گیس گلابتون

خدا مامان رو براتون حفظ کنه و پدرتون رو غریق رحمت. کریسمس و یلدا، به به! چه شود. امسال به خاطر مشکل انرژی، از حجم چراغونی ها کم نکردن؟

پاسخ
سارانگ1

به به... خیلی ممنونم از آرزوهای خوبتون... راستش من پارسال را ندیدم، چیزی که امسال دیدم این بود که برلین غرق در نور بود، حتی تمام همسایه ها باغچه و حیاط خود را نورانی و تزیین کرده بودند. نمیدانم پارسال بیشتر بوده یا نه... ا

پاسخ
گیس گلابتون

ظاهرا کم و کسری نذاشتن برای کریسمس. ممنونمگل

پاسخ
سارانگ1

والا چه بگویم، بصورت کلی هیچ بحران انرژی حداقل در اینجا که حس نمیشود. اگرچه که بصورت یک واقعیت، وجود دارد اما به مردم سرایت نکرده است. خانه ها گرم، برق و گاز صنایع و خانه ها و مدرسه ها برقرار است، بنزین حتی کمی ارزان شد.
البته که بصورت کلی مردم اینجا در مصرف همه چیز احتیاط کلی دارند، حتی در مصرف آب با اینکه کشورشان غرق آب است.
اما شنیده ام که در اخبار ایران می گویند اروپایی ها هیزوم و پهن اسب میسوزانند. والله مانده ام چه بگویم ...

پاسخ
گیس گلابتون

نیشخندنیشخندنیشخند

پاسخ
فرزانه

همیشه به خوشی خانم دکتر نازنین
من اگه میتونستم این نظم روتین شما رو تو زندگیم داشته باشم میشد از همه چیز زندگی لذت ببرم

پاسخ
گیس گلابتون

البته که میتونین نظم و روتین رو یاد بگیرین. در مدیریت زمان همه را آموزش دادم. انشاالله روزگار شما هم همیشه خوش باشهگل

پاسخ
فرزانه

بله تهیه کردم منتها چون وسط سال بود تنبلی کردم
الان که پیامتون رو خوندم نشستم برای ساخت تقویم و بررسی اهداف امسال که حداقل سهم بهمن و اسفندش رو‌ نجات بدم

پاسخ
گیس گلابتون

بسیار کار خوبی کردین. موفق باشینلبخند

پاسخ
Letafat

خیلی لطیف و با احساسید در عین حال مقتدر و کاردان
قدر خودتون و خانواده عزیز رو بدونید و امیدوارم از این لحظات خوش مداام تو زندگیتون تکرار بشه

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم بابت کلمات محبت آمیزتون. انشاالله زندگی شما هم قرین شادی و تندرستی باشدلبخند

پاسخ
معصومه

چقدر پرانرژی و جالب می‌نویسید.من۳۹ساله شدم و هنوز تنهام‌.
خسته ازین دنیا و زندگیگریه

پاسخ
گیس گلابتون

انشاالله بزودی از تنهایی درمیاین. یه دوست خوب یا یه همسر خوب یا هرجور دیگه که خودتون صلاح میدونین. الهی آمین

پاسخ
najme
http://najmeazizi.ir

به به چه عالی. یه شعری فروغ داره خطاب به زندگی که:
آن‌چنان از تو کام می‌گیرم
که به خشم آورم خدای تو را...
البته می‌دونم که در جهان‌بینی شما (و من) خدا کیف می‌کنه از کام‌جستن و بهره‌مندی ما از نعمت‌ّهاش.
من پارسال یلدا تهران بودم برای ضبط یه برنامه تلویزیونی جهت ترویج طرح محیط زیستی‌مون. مادرم چندان وقعی به یلدا نمی‌گذاره اما بابام چرا خیلی دوست داشت و من پیشش نبودم آخرین یلدایی که در حیات خاکی بود. امسال رفتیم سر خاکش. خیلی دردناک بود و حرف سارانگ عزیز را خوب می‌فهمم. یک دری رو به گذشته بسته شده که هیچ آئینی بازش نمی‌کنه و این نفس آدمو تنگ می‌کنه.
بعد هنوز شب نشده برگشتیم خونه. تصمیم داشتم گوشه غم بنشینم و توی خودم باشم. اما پسرم نذاشت. کلا من و خواهرش و باباش آمادگی زیادی برای چپیدن توی خلوت خودمون داریم اما اون با نق و نوق خدمتمون رسید و کشوندمون توی نشیمن.
یه خورده با خواهرش رقصیدند و بعد ساز زدند و چهارتایی آواز خوندیم:
یارب برس امشب به فریادم
بستان از آن نامهربان دادم
بیداد او برکنده بنیادم
گو ماه من ، از آسمان
دمی چهره بنماید
تا شاهد امید من
ز رخ پرده بگشاید...
خلاصه که شب یلدای عجیبی بود.
فیلم کودا خیلی قشنگ نبود؟ من هی گریه کردم. اون جا که توی سالن کنسرت دنیای ساکت پدر مادر و برادر را نشون می‌داد و خیلی جاهای دیگه..
مرسی خانم دکتر عزیز که ما رو هم به حرف درمیارید.

پاسخ
گیس گلابتون

خدا پدر گرامی تون رو غرق رحمت کنه. یاد او یادداشت تون افتادم که ایشون داشتند تند تند کتاب های قطور میخوندن... راستی وبسایت تون چه حرفه ای شده. لذت بردم از صفحه اول آن. نمیدونستم کجا بنویسم. به نظر من هم آن صحنه فیلم کودا محشر بود.

پاسخ
najme
http://najmeazizi.ir

ممنون از محبتتون. اون یکی دو هفته‌ای که واتساپ و اینستا قطع شده بود قبل فوتشون دوباره شروع کرده بودند به مطالعه نشانک کتاب گوژپشت نوتردامشون هنور روی چند صفحه اول بود.ناراحت
خدا پدر مادر نازنینتون را خوشحال و سالم براتون نگه داره الهی.
بابت سایت متشکرم. دارم تلاش می‌کنم بهترش کنم ولی خیلی لنگه. جالبه که مشاور گرفتم میگه تو گوگل سرچ کن! میگم بابا کارتو بکن پولتو بگیر! فعلا دست به دامن گوگل و آزمون و خطا هستم. تعریف شما برام خیلی خیلی ارزشمند و دلگرم‌کننده است و هیچوقت فراموش نخواهم کرد که این ککی بود که شما انداختید به پیراهنم چشمک در گوشه‌ی امن و ناروای خودم گم شده بودم که پیداتون کردم. همیشه دعاگوتون هستم. گل

پاسخ
گیس گلابتون

ای جانم خانم مهندس نازنینقلب
موبایلم را عوض کردم، شماره موبایل شما رو از دست دادم. میخوام سوالی ازتون بپرسم. میشه خواهش کنم یه پیامک برام بفرستین؟ پیشاپیش تشکر می کنم.

پاسخ
najme
http://najmeazizi.ir

راستی یه چیزی. من یه تجربه خوب توی کنترل زکام دارم چند ساله که خیلی کار کرده برام. یه مقدار نمک را داغ می‌کنم توی ماهیتابه و میریزم توی کیسه پارچه ای و می‌گذارم روی سرم. با یک تا سه بار تکرار این حرکت کاملا خوب میشم. البته شما پزشکید و خودتون استاد. اما این درمان خونگی اونقدر موثر و آسون بود دلم نیومد نگم.

پاسخ
گیس گلابتون

چه روش جالبی. امتحان خواهم کرد. سپاسگزارمگل

پاسخ
عفت حیدری

سلام خانم دکتر جان من هم عاشق نوشته های شما هستم. بارها و بارها آنها را می خوانم و لذت می برم. همیشه تن و جان تان سلامتلبخند

پاسخ
گیس گلابتون

من هم عاشق تک تک شما هستم. باعث افتخارمه که شما نوشته هایم رو میخونین. شادی و تندرستی شما رو آرزومندمقلب

پاسخ
بهار

خیلی قشنگ بود .از ذکر جزئیات در خاطراتتان خوشم میاد .واینکه دکتر ها دونات و کیک یزدی در روزهای نزدیک به هم... میخورند باعث میشه موقع خوردنشون عذاب وجدان نگیرم که مخالف سلامتی اندزبان

پاسخ
گیس گلابتون

من اضافه وزن دارم بهار جان، مرا الگوی تغذیه سالم ندانید نازنین.

پاسخ
بهار

کاش میشد درباره سرخ کن کم روغن هم مقاله بنویسید 😁😁😁😁اینکه چه مارکیه واقعا روغن کمی میخواد...

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet