مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
آدم‌های شاد و موفق
1390/08/20 00:00

گزارش: در کارگاه هدفگذاری ۱۳۹۲ چه گذشت؟ -۲

بخش اول گزارش

ما از دوستان خواهش کرده بودیم، ساعت سه و نیم در محل حاضر بشوند تا بتوانیم با خیال راحت کلاس را راس ساعت چهار شروع کنیم. متاسفانه هفت هشت نفر از دوستان تاخیر داشتند و تا ساعت چهار و نیم مرتب زنگ در به صدا در می آمد و از آن بدتر، جلوی من می ایستادند و با گرمی شروع به سلام و علیک می کردند. من که اگر کاردم می زدی خونم در نمی آمد، حتی برای جواب دادن نمی توانستم سرم را بلند کنم. بابا جان! من هنوز سخنران حرفه ای نیستم. رشته کلام از دستم در می رود. زنگ زدن و دیر آمدن تان هیچ، دیگر سلام و علیک برای چیست. توجه داشته باشید که از همه اینها فیلمبرداری هم می شدها!

خوشبختانه بعد از ساعت چهار و نیم دیگر توانسته بودم به کلاس مسلط بشوم. حالا مشکل جدیدی پیش آمد. صحبت های من با احتساب زمانی که برای تمرینات در نظر گرفته بودم، حدود سه ساعت طول می کشید. من با خودم حساب کردم اگر دوستان برای انجام تمرینات سوال داشته باشند، حداکثر یک ساعت به این زمان اضافه می شود. وااااااااااااااااااااااااای جلسه ما پنج ساعت طول کشید. از بس بچه ها سوال داشتند. البته اگر سوالات را جواب نمی دادم، نمی توانستند تمرینات را انجام بدهند. هیچکس سوال شخصی یا بی ربطی نپرسید. همه سوالات لازم و ضروری بود، ولی من فکر نمی کردم علاوه بر سه ساعت سخنرانی باید دو ساعت هم به سوالات جواب بدهم. عده ای که سوال می کردند، اگر تا صبح هم می نشستیم، خوشحال بودند، ولی عده ای که سوالی نداشتند یا با فقط یکی دو تا سوال داشتند، بدجوری شاکی شده بودند.

وقتی تنفس اعلام شد، یک مشکل دیگر خودش را نشان داد. کمبود فضا برای گرفتن چای و شیرینی. وقتی من این وضع را دیدم، فقط محل را ترک کردم. چون دیدم اگر بخواهم به مشکلات پخش چای رسیدگی کنم، دیگر نمی توانم بقیه کارگاه را اداره کنم. نه جانی برایم می ماند و نه اعصابی. پس باز هم به مطبم پناه بردم. داشتم برای خودم آب جوش می آوردم که افسی با لیوان چای و شیرینی از راه رسید. خدا خیرش بدهد. بیست دقیقه بعد برگشتم و حرفها را ادامه دادم. کارگاه ساعت نه شب، تمام شد. تا ساعت ده شب من و خانم میرزایی و خانم حسینی داشتیم جمع و جور می کردیم. کلینیک را تحویل صاحبش دادیم و کشان کشان خود را به خانه های مان رساندیم.

چهل و نه خانم و یک آقا در کارگاه شرکت کردند. شرکت کنندگان از هر سنی بودند، ولی بیشتر شرکت کنندگان حدود سی سال سن داشتند. با وجود مشکلات کمبود جا و کوچکی فضا، چشم های تک تک دوستان برق می زد. من ندیدم حتی یک نفر لحظه ای خمیازه بکشد یا خوابش ببرد. همه با جان و دل تمرینات را انجام دادند و در کارگاه شرکت فعال داشتند. فکر می کنم همه افراد دست کم یک سوال پرسیدند. اینها نشانه بسیار خوبی است، نشانه علاقه داشتن به موضوع هدفگذاری. وقتی به دو سال تدریس در دانشگاه پزشکی و شاگردانی تقریبا با پس سری در کلاس نگه می داشتم، فکر می کنم و بعد شاگردان روز پنجم دی ماه را جلوی چشمم می آورم، می فهمم وقتی می گویند مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق می آورد، یعنی چه. من که بعد از کارگاه هدفگذاری روی ابرها راه می رفتم. از بس که خوشحال وشاد بودم. انگار نه انگار که پنج ساعت حرف زده بودم.

دوستان عزیزی که در کارگاه هدف شرکت کردید، اگر دوست دارید می توانید اینجا تجربه خود را برای سایر دوستان بنویسید.




بخش سوم گزارش

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

بانوی اسفند

سلام گیس گلابتون عزیز
از اینکه من را به قلب خودتون راه دادید بسیار سپاسگزارم.
پنجم دیماه 92 یکی از بهترین روزهای زندگی من بود. یک معلم بسیار خوشرو، خوش اخلاق، خوش سیما و پر انرژی که با خنده رویی و احترام زیاد با شاگردانش برخورد می کرد. من در این کارگاه پر از انرژی شدم . به جرات میتوانم بگوییم تنها جایی بود که توانستم بدون خجالت در مورد هدفم سوال بپرسم و به این اطمینان برسم که هدف من با ارزش است چون مال خودم هست و دقیقا به این دلیل با ارزش هست.
کلاس را با انرژی زیاد شروع کردید، با دست و سوت و جیغ که همه انرژی را به شاگردان کلاس منتقل کرد.
کلمه هدف را خیلی جالب کشیده بودید و خیلی خوب توصیف کردید من خیلی دوست داشتم مخصوصا وقتی به خاطر تغییر ارتفاع تابلو مجبور شدید توصیفتان از هدف را دوباره تکرار کنید لبخند
من اینقدر غرق در انرژی کلاس شده بودم که متوجه کمبود فضا نشدم.
از دستیار زیبا، خوش برخورد و با حوصله شما خانم مینایی هم سپاسگزار هستم و به خاطر این انتخاب هوشمندانه به شما تبریک میگویم.
شما کلاس را خیلی با تدبیر اداره کردید و همانطور که خودتان توضیح دادید اصلا یکنواخت نبود و همین باعث شد که کسی احساس خستگی نکند حداقل در مورد خودم که اینجوری بود.
مفهوم کودک درون که خیلی زیاد شنیدم و خودم هم استفاده میکنم را تو این کلاس درک کردم.
زمان کلاس که بیشتر از زمان تخمین زده شد موجب شد خانواده ها تماس بگیرند ازجمله خانواده خودم که همین موجب شد نیم ساعت آخر کمی نظم کلاس به هم بریزد.
ولی در کل عالی بود و امیدوارم باز هم از این نوع کارگاه ها برگزار کنید البته توی کارگاه های بعدی دست و جیغ و سوتش را بیشتر کنید چشمک

پاسخ
admin

قلب وااااااااااااااااااااااااااااای چه حرفهای خوبی:) کلی قوت قلب گرفتم

پاسخ
zahray raha

سلام گیسو جان،امشب برات آدرس چند سالن مناسب رو می فرستم با ویژگیها و محاسن و معایبشونلبخند

پاسخ
admin

قربون دستت

پاسخ
atussa

سلام آناهيتا جان
يه سوال داشتم: فيلمي كه قراره از كلاس هدف عرضه بشه عين 5 ساعت كلاس رو شامل ميشه و يا خلاصه اي از اون هست؟
منظورم اينه كه با ديدن اون فيلم ميشه كل مطالب كلاس رو ياد گرفت يا خير.
ممنون

پاسخ
admin

باید مونتاژ بشه. می خواهم آن را مونتاژ کنم، به صورت صوتی و تصویری همراه دفترچه هدفگذاری آن را عرضه کنم. قدری فرصت می خواهم.

پاسخ
نجمه

گيس گلابتون نازنين سلام بر شما...واي شرمنده يكي از اون دير رسيده ها من بودم ..راستش من قبلش به برادرم گفته بودم ساعت چهاره..اسم اسم سه ونيم كه رسيد هم بهش گفتم ولي خيلي جدي نگرفت و چون مهمانش بودم خيلي دست خودم نبود عجله كردن كمي هم در يافتن مسير اشتباه كرديم..به هرحال ببخشيد..اما خنده دار اين كه من كلي فكر كردم چقدر بي ادبي كردم كه بدون احوالپرسي دويدم ته كلاس..نگو كار خوبي كردم

پاسخ
نجمه

من لذت بردم ..گريه كردم هي پا شدم ايستادم ..هي نشستم ..در خود نميگنجيدم...احساس ميكردم ديگه پلهاي پشت سرم را خراب كرده ام و تا رفتن و رسيدن راهي نيست..من سوالهاي مشخصي يافتم و اين رهاوردي عاليست..شما سخنران خوبي هستيد اما خيرخواهي و عشقتان بيش از مهارتتان آدم را تحت تاثير قرار ميدهد

پاسخ
admin

قلب

پاسخ
mahsa kh

کلاس واقعا عااااالی بود... من از همون لحظه اول که بلند و با انرژی سلام کردید، شیفته شما و طرز صحبت کردنتون شدم. واقعا طرز بیان تک تک جملاتتون فوق العاده و تاثیرگذار بود و میشد عشقی که واسه این کار دارید رو تو جملاتتون کاملا دید، واقعا ممنونم :*
کارگاه هدف باعث شد که من به چیزی که واقعا از زندگی میخوام بیشتر فک کنم و دنبال این باشم که اهدافی رو برای خودم تعیین کنم که چرخ زندگیم رو گرد کنه، کارایی که تا الان کمتر سراغشون رفتم ( نه فقط اهداف درسی که خود به خود براش برنامه ریزی شدم و اتومات کارام رو انجام میدم). حرفای شما باعث شد خودم رو هم بیشتر دوس داشته باشم، باز هم ازتون ممنونم :*
و باید بهتون بگم که از تمام عکسایی که تا الان از شما دیدم، بسیار بسیار زیباتر هستید و خیلی هم دوست داشتنی :) :*
واقعا دوست داشتم بغلتون کنم و ازتون تشکر کنم :)
چه خوبه که رسالت زندگیتون رو پیدا کردین، تبریک میگم لبخند ماچ بغل

پاسخ
admin

گل

پاسخ
سحر م

سلام گیس گلابتون عزیز من کارگاهتونو به خاطر یک امتحان خیلی مهم از دست دارم ولی تهران زندگی می کنم هنوز امکان این وجود داره که تو مطبتون که گفته بودین اونایی که نمی تونن شرکت کنن چند جلسه بیان خدمتتون، بیام دیدنتون؟

پاسخ
انا

وای این توصیفاتی که کردید،من کلی حسوديم شد،گیس گلابتون نمیشه تو شهرستان هم دوره برگزارکنید؟ناراحت. ...کاش می شد... من که با خوندن کامنتها عجیب دلم گرفت

پاسخ
حکایت شیرین

سلام گیسو جان خانم دکتر مهربون سرحال شاد دوست داشتنی و در عین حال با جذبه .نمی دونین چقدر دوست داشتم شما رو از نزدیک ببینم.همیشه از راه دور برای خودتون و زندگیتون دعا می کردم تا اینکه 5 دی به یادماندنی رسید و من شاید بگم 10 دقیقه ی اول فقط مبحوط شما بودم و تو دلم کلی تحسینتون می کردم.انقدر جو کلاس هدف عاااااالی و بی نظیر بود که حرف نداشت.چقدر لحن صداتون گیراست.تمریناتون که تو کارگاه می گفتین خیلی کاربردی بود .خانم دکتر همون طوری که همیشه گفتم (من همونیم که اواخر کلاس مجبور شدم برم .همسرم منتظر دم در بود و از شما عذرخواهی کردم و چقدر هم حیف شدناراحت)شما فرشته نجات من با تمرین های زندگی مثل عسلتون برام بودین که هیچ وقت هیچ وقت نمی تونم فراموشتون کنم.همیشه شما رو به عنوان استاد خودم می دونم و برام قابل ستایشید.
خانم دکتر عزیز با اینکه همه ی تمرین ها رو توی دفتر واسه خودم نوشتم و می خونمشون ولی اینکه هر هفته تمرین جدید بود و شما راهنماییمون می کردید و دوستان نتیجه ی کار رو می گفتن انگار اثربخشیش خیییلی بیشتر بود.
بازم می خوام ازتون خواهش کنم که لطف کنید اگر میشه دوباره تمرین ها رو راه بندازید اگر نه هر طور که خودتون مایلید فقط بدونین که خیلی های دیگه مثل من این موارد رو نمی دونن و منتظر راهنمایی شمان.
خیلی حرف زدم.ممنون ازتون خانم دکتر مهربونقلب

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet