مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
آدم‌های شاد و موفق
1393/06/06 19:44

وقتی مشکلات زندگی هجوم می‌آورد، چه می‌کنید؟

کلاس پنجم را تمام کرده بودم. مثل همیشه تابستان، با جشن تولد من شروع ‌شد. یکی از هدیه‌های جشن تولد آن سال را هرگز از خاطر نمی‌برم، چون زندگی مرا تغییر داد: کتاب «آیین زندگی» نوشته دیل کارنگی

 

من از‌‌ همان سن و سال، شروع به انجام دستورات و راهنمایی‌های دیل کارنگی کردم. بسیاری از راهنمایی‌های او، جزو عادات تغییرناپذیر من در آمده‌اند .

 

یکی از این عادت‌های عالی، نوشتن فهرست نگرانی‌ها و رها کردنشان است.

 

مارک تواین می‌گوید: «من در زندگی برای مسائل بسیاری ناراحتی کشیدم، ولی فقط درصد کمی از آن‌ها براستی اتفاق افتادند!» به عبارت دیگر، بسیاری از مسائلی که ما برایشان نگران هستیم، هرگز رخ نمی‌دهند یا به آن شدتی که فکر می‌کنیم، آزارمان نخواهد داد .

 

اول تیرماه که احساس می‌کردم زندگی خیلی به من فشار آورده، یک صفحه کاغذ سفید برداشتم و لیست کامل نگرانی‌هایم را نوشتم. آن را تا زدم و روی آن نوشتم روز سی و یک تیر ماه باز شود .

 

همین !

 

انگار با نوشتن این فهرست و سپردن آن به خدا، بار سنگینی از دوشم برداشته شد و نفسم سرجا آمد. از آن به بعد زندگی شروع کرد به راه آمدن با من .

 

سی و یکم تیرماه یکمرتبه چشمم به آن کاغذ تا شده افتاد. آن را باز کردم و خواندم. هشت تا از نگرانی‌هایم بکلی برطرف شده بودند .  دو تای دیگر هم به نظرم حقیر و کوچک می آید!

 

برای مثال می‌ترسیدم رنگ مطب جدیدم خراب بشود یا هزینه آن خیلی سنگین بشود. اینطور نشد! با هزینه مختصر، رنگی عالی به دیوارهای مطبم نشست .

 

یا نگران پیدا کردن یک دستیار جدید بودم. در بومهن اعلامیه زده بودم، ولی افرادی که مراجعه می‌کردند، باب میلم نبود. می‌ترسیدم کسی در بومهن با اینترنت سرو کار نداشته باشد. خوشبختانه یک دستیار با مشخصات خوب پیدا کردم. همسرم مصاحبه شغلی را انجام داد و او کارش را شروع کرده است.

 

نگران فروشگاه سایت بودم. این هم تمام شد .

 

نگران خانه خریدن بودم که آن را هم خریدیم.

 

نگران آپارتمان پسر بودم که یک آپارتمان نوساز عالی در ساختمان خودمان برای او پیدا شد.

 

و چند تا مشکل دیگر مثل این‌ها .

 

من دست از تلاش برای حل کردن مشکلاتم برنداشتم، ولی با نوشتن و‌‌ رها کردن آن‌ها، ذهنم آزاد شد .

 

توصیه: وقتی احساس می‌کنید مشکلات از هر سو به شما هجوم آورده‌اند، آن‌ها را روی یک صفحه کاغذ بنویسید. تا کنید و روی آن تاریخ یک ماه بعد را بنویسید. نوشته را در کشویی جایی بگذارید که جلوی چشمتان نباشد. یک ماه بعد نوشته خود را بخوانید. مطمئنم به نگرانی‌های خود خواهید خندید. چون هشتاد درصد آن‌ها هرگز اتفاق نمی‌افتند .

 

حالا نوبت شماست. دلم می‌خواهد نظرتان را بدانم :

·         آیا شما از این روش استفاده کرده‌اید؟

·         آیا روش بهتری می‌دانید؟

·         ممکن است روش خود را با ما در میان بگذارید؟

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

اندیشه

شونزده سالم بود که پزشکم این کتاب رو به من معرفی کرد و به من گفت خودش سالهاست که کتاب ایین زندگی رو میخونه. این کتاب فوق العادست. من از تکنیک کتاب استفاده می کنم؛ وقتی نگرانم به این فکر می کنم که بدترین اتفاقی که می تونه بیفته چیه و با اون بدترین شرایط خودم رو تطبیق می دم و با چند جمله خودم رو آروم می کنم.
با خودم تکرار می کنم:
چه آرامش عظیمی را از دست می دهیم
چه رنج بیهوده ای را تحمل می کنیم
فقط برای آن که دعا نمی کنیم
و همه چیز را به دست خدا نمی سپاریم.
این جمله ها همیشه برای من معجزه ی آرامش رو به ارمغان آورده.
قلبتان سرشار از آرامش و اطمینانگل

پاسخ
مریم س

سلام انشالا که همیشه سالم وسرحال وآسوده خاطر باشین.راستش من همیشه خدانگرانم ،نگران همچی ذهنم همیشه درگیره اصلا هم نمیدونم چیکار کنم به این خاطرم بیشتر اوقات عصبیم،تو هفته هشتم بهترین سال زندگی خاستم این عادت رو که زود عصبانی میشم ترک کنم ولی نشد این راه رو هم امتحان میکنم گیس گلابتون مهربون شاید آروم شدم.

پاسخ
گیس گلابتون

بقیه دوستان هم راه های خوبی پیشنهاد کرده اند

پاسخ
golpari

راستش من گاهی به این فکر میکنم که بعد از این همه استرس و غصه خوردن جای هممون یه وجب خاکه. پس هیچ چیز ارزششو نداره.
چایت را بنوش. از گندمزار من و تو مشتی کاه می ماند برای باد ها.

پاسخ
گیس گلابتون

زندگی یه بازیه قبول دارم. ولی خب... گاهی اوقات گ...ز پیچ میشیم دیگه!!!

پاسخ
hedie

ایده خوبی بود حتما امتحان می کنم. فعلا زندگی در روی خوشش به سر می برد و نگرانی هو الحمدلله زیاد نیست

پاسخ
IR

عرض سلام و احترام
بنظرم توهمات همیشه بیشترین سد پیشرفت هستند من بشخصه زمانیکه مورد هجوم قرار می گیرم سعی می کنم فقط به برایند خود فکر کنم چون آن کارها مربوط به خودم هست ما بقی خود به خود بکنار می رود و اصلا با آن ها ذهن خود را درگیر نمی کنم(البته سعی می کنم).

پاسخ
گیس گلابتون

شما ذهنی منطقی داری. من خیلی احساسی هستم. وقتی می ترسم یا گیج میشم منطقم قاطی می کنه

پاسخ
sh_sedy

سلام گيسو جان
من بخش اول كتاب خودت را انجام ميدهم نگراني ها و افكار منفي خودم را روي كاغذي مي نويسم و ان را اتش ميزنم انگار با سوختن ان كاغذ نگراني هاي من هم ميسوزد اينكار را هم از كتاب خودت ياد گرفتم وقتي كه تمرينات ازدواج مثل اب خوردن اسان است را انجام ميدادم ديدم با سوزاندن افكار منفي ارامش زيادي ميگيرم از ان به بعد ساير افكار منفي خود و حتي نگراني هايم را روي كاغذ مينويسم و در اتاق تاريكي انها را با شعله شمع هاي كوچيكي كه روشن شان كرده ام ميسوزانم

پاسخ
گیس گلابتون

چه خوب!
این هم راه حل خوبیه که

پاسخ
atussa

سلام، من هم از این روش استفاده کرده ام،اما از وقتی که کتاب معجزه شکرگزاری را خواندم روشی را پیدا کردم که در مورد من خیلی خوب کار می کند.
وقتی مشکلی برایم پیش می آید خودم را در حالتی تصور می کنم که گویا آن مشکل حل شده است و بعد بخاطر حل آن دو رکعت نماز شکر می خوانم.
گیس گلابتون جان شاید باور نکنی اما این کار واقعا معجزه می کند. ضمن اینکه من تا زمان گشودگی واقعی مشکلاتم سرشار از حس شوق و شعف میشوم.

پاسخ
گیس گلابتون

امتحان می کنم. ممنونم

پاسخ
گیس گلابتون

امتحان می کنم. ممنونم

پاسخ
sahara57

خیلی روش خوبیه، من همیشه استرس و نگرانی دارم که کارها خوب پیش نره. اتفاقا همین باعث میشه که یا کارها خوب پیش نره یا وقتی به نتیجه میرسم چنان از فشار استرس فرسوده باشم که حال خوشحالی و رضایت نداشته باشم. از این به بعد هر ماه همین کار رو می کنم.
مرسی

پاسخ
نجمه

بغضم شکست...چند روزه که اندوهگینم و نمیدونم چطور ادامه بدم پر شده ام از دوست نداشتن خودم...نویسنده محبوب من نیل دونالد والش میگه نگرانی آن قسمتی از روح است که خدا را قبول ندارد

پاسخ
pooyande

سلام وقت همگی شما عزیزانم به خیر


آیا نوشتن با دست چپ در مورد نگرانی ها تأثیر خاصی در رفع آن ها دارد؟؟



با تشکر

پاسخ
pooyande

البته من شنیده ام که با دست چپ خود جملات مثبت درباره ی خود بنویسیم آروام می شویم


آیا شما در این باره نظر یا تجربه ای یا اطلاعاتی دارید؟؟؟



ممنون

پاسخ
گیس گلابتون

امتحان می کنیم ببینیم خوب است یا نه. این هم یک روش جالب

پاسخ
سوشا

سلام و وقت همگی بخیر
من وقتی مشکلات به سمتم هجوم میارن چنددقیقه با خدا حرف می زنم و بعدش مشکل رو اونطور که دوست دارم حل بشه توی ذهنم مرور می کنم یا روی کاغذ می نویسم
چند وقت پیش مدیرم ازم خواست برا شرکت یه بروشور طراحی کنم من هیچ ایده ای نداشتم واقعا سردرگم بودم روی کاغذ نوشتم: خیلی خوشحالم بروشوری طراحی کردم که مورد تأیید مدیرمه
باورتون نمیشه به طور عجیبی کاتالوگی طراحی کردم که خودمم باورم نمیشد مدیر سختگیرم اینقد از اون استقبال کنه

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم. حتما از این روش استفاده خواهم کرد

پاسخ
سوشا

به جای فکر کردن به نگرانی ها اول خودتون رو آروم کنین بعد واضح برا خودتون مشخص کنین چه چیزی می خواین. این راه حل همیشه برای من جواب داده
نگرانی هرچقدر بزرگ باشه خدا از اون مشکل بزرگتره توکل به خدا رمز آرامش عمیق و واقعیه

پاسخ
گیس گلابتون

چه راه حل قشنگی. یعنی واضح به خدا بگی که چی می خوای. بعد به دست خودش بسپری. عالیه

پاسخ
kimia

چقدر عالی چقدر خوب چقدر من به این نوشته نیاز داشتم الان ساعت 2 نصفه شبه بخاطر مساله ای که دیروز برام پیش اومده ومنو بشدت نگران کرده بی خواب شده بودم در حالی که دیشب هم اصلا نخوابیدم ولی با این راهکار عالی و تجربیات خبلی خوب بقیه دوستان فکر کنم امشب بخوابمقلبگلقلبگل

پاسخ
سارانگ1

تا به حال از روش شما استفاده نکردم. ولی همین الان امتحان می‌کنم.
روش من؛ من معمولا مشکلات زیادی ندارم، یعنی خوب مشکل ریز و درشت هست ولی به کوچک تر ها و کم اهمیت ها توجه نمی‌کنم. ولی وقتی مشکل بزرگی دارم شروع می کنم به پیدا کردن راه حل، راه حل های مختلف، منطقی و غیر منطقی، جدی و شوخی، مثلا ده تا راه حل جمع می شود. با دیدن این همه راه حل، اولا کلی امیدوار می شوم که به هر حال حتی در بدترین حالت چند راه حل مسخره وجود دارد و دوم اینکه از بین راه حل هایی که پیدا کردم، غیر موثرها را خط می زنم. آن راه حلی که نردیکترین تناسب را با شرایطم دارد، انتخاب میکنم. که البته این فرایند یک ساعته و دوساعته نیست و گاهی چندین روز طول می‌کشد.
گیس گلابتون بعضی حرفها آب روی آتش هستند، ممنونم بابت نکته ای که دیروز اشاره کردی، من کم کم دارم خودم را در تار دلسوزی برای خودم می پیچانم. خدا را شکر که اینقدر نکته بینانه و با ذکاوت هستی و ممنونم که برایم وقت گذاشتی.

پاسخ
گیس گلابتون

لبخند

پاسخ
نیلا

از نیلای مجرد به گیس گلابتون جان
سلام... رفتم مشهد...یدفعه...حالم خیلی عالیه گیس گلابتونم اینم مدیون پدرم هستم که همه چی رو محیا کرد که من برم مشهد...
مطلبتون یا بهتر بگم تجربه شما و بقیه دوستان واقعا شدنیه برای هر کسی که بخواد واقعا بخواد...اراده کنه و انجام بده... عاشق این خودمونی حرف زدنتم مثل این جمله" آدم گ...ز پیچ میکنه" چشمک

پاسخ
گیس گلابتون

خنده

پاسخ
نیلا

ببخشید یادم رفت، تبریک بگم ،رفع نگرانیهاتون رو...خونه خریدن و انتخاب دستیار...خونه آقا پسر... ایشالله به خوشی و تندرستی

پاسخ
هوشتره

سلام منم قبلا خیلی نگران بودم برای کارهای نیامده دچار استرس اضطراب بودم یه مدت روی کاغذ مینوشتم بعد کاغذ وپاره میکردم مینداختم دور، اما این اواخر دوتا کتاب از باربارا دی آنجلس به اسم رازهایی درباره زندگی که هر زنی باید بداند ولحظه های واقعی رو خوندم واقعا رومن اثرگذاشت وسعی میکنم که در لحظه باشم همه استرس ونگرانی های ما بر میگرده به گذشته یا روزهای پیش رو چه بهتر که رهاشون کنیم البته بعضی وقت ها اصلا رها نمیشن وبه شدیدا میچسبندچشمک

پاسخ
اسرا

سلام گیسو جونم
اوایل خرداد بود مامانم عمل جراحی داشت خیلی نگرانش بودم و همه ش دعا میکردم ک جراحش متخصص بیهوشی ش پرستارای خوبی نصیبش شه و...
تا اینکه از طریق خود شما متوجه شدم ک باید برای خدا نامه ای بنویسم و نگرانی هام رو ب دستش بسپرم این کار و کردم و خیلی آروم تر شدم و الان بعد یکی دوماه میبینم ک خدا واقعا هوامون و داشته .

پاسخ
گیس گلابتون

خدا هوای همه بنده هاشو داره. خوشحالم که حال مامان خوبه

پاسخ
avang79

سلام خانوم دكتر.خوب و خوش هستين؟خوشحالم كه شاد و آروم زندگي ميكنيد.من معمولا پيشگيري ميكنم تا درمان! يعني قبل از هر كاري شكرگزاري ميكنم كه توي اون كار نتيجه عالي ميگيرم و همه چيز عالي و كامل پيش ميره.مثلا قراره با مديرم صحبت كنم يا قراره با رئيس شعبه بانك ملاقاتي داشته باشم يا جايي بايد برم خلاصه براي هركاري از روز قبل و شب قبل و چند ساعت قبلش همش شكرگزاري ميكنم كه كارهام انجام شده من موفق شدم و بهترين نتيجه رو گرفتم همه هواي منو داشتن و بهم احترام گذاشتن! اين روش خيلي راحت خيلي خوشمزه و خيلي سريع جواب ميده!! يك بار تجربه كنيد معجزه ها مي بينيد. در موارد خيلي شديد و حاد كه با افراد پيچيده و سرسختي قراره برخوردي داشته باشم يا يك نفر داره توي كارم سنگ اندازي ميكنه يا افراد منفي وحسود مانع موفقيت من ميشن من از تكنيك نامه نوشتن به فرشته اون شخص استفاده ميكنم چند تا نامه مي نويسم و بعدش دوباره معجزه ها مي بينم جوري كه همه چي سريع و عالي نتيجه ميده!
كلاً شكرگزاري خيلي عالي جواب ميده و تمام مشكلات و نگرانيها حل ميشه
من با روش شكرگزاري خيلي سريع به خواسته هام رسيدم و اثري هم از استرس و ترس و دلهره در من وجود نداشته.نصف اين ترسهاي انسان به خاطر عدم اطمينان از تواناييهاي خودشه.شاد و پيروز و شكرگزار باشيد

پاسخ
گیس گلابتون

چه روش خوبی به نظر میاد. امروز امتحانش می کنم، چون دیروز هم مجبور شدم لیست نگرانی هایم را بنویسم و تو کشو بگذارم!

پاسخ
بانوی اسفند

سلام گیس گلابتون عزیزم
ممنونم از این روش خوبتان. وقتی این پست را خواندم دست به کار شدم و یک لیست تهیه کردم. کارهایی که اینقدر در موردشان نگران بودم که از ترس و استرس زیاد سراغشان نمیرفتم. امروز در مورد یکیشان بعد از شش ماه اقدام کردم هر چند همچنان استرس داشتم ولی خیلی راحت انجام شدم ! الکی الکی شش ماه استرس بی خود به خودم دادم! الان خیلی خوشحالم و کلی سبک شدم.
خیلی خیلی از شما ممنونم.
قلبقلبقلبماچماچماچ

پاسخ
ازیتا123

من هم تجربه اش را داشته ام افکار و ترسهای زجر آور از اتفاقاتی که ممکن است در اینده بوجود آید که پیش نیامدند و در ان لحظات من رنجشان را کشیدم از بابت توضیحات خوبتان متشکرم امیدوارم بتوانم ذهنم را کنترل کنم و خودم و آینده را به خدای مهربانم بسپارم چون او بهترین پشتبان و نگهبان است با آرزوی بهترینها برای شما خانم دکتر عزیز

پاسخ
سوشا

گیسوطلای مهربانی، اجازه دارم توی سایت لینکد این، که عضو هستم قسمتهایی از مطالب سایتتون رو با دوستام به اشتراک بذارم پایینش هم آدرس سایتتون رو بنویسم؟
اجازه هست؟

پاسخ
گیس گلابتون

سوشا جون، ممنونم که اجازه خواستی.
ممنونم می شم فقط به سایت من لینک بدهی و مطلبی را از روی سایت من کپی نکنی.
خوب باشی

پاسخ
سوشا

باشه چشم
بوس
بوس
بوس

پاسخ
salimi

من از این روش برای انجام کارهام استفاده میکنم. برای مشکلات تا حالا بهره نبرم. به نظر خوب میاد.

پاسخ
آمي تي دا

درود بر همگي
1- طبق قانون جذب هرچه بيشتر نگران باشيد نگراني هاي بيشتري به سراغ تان مي آيد.
2- آنچه در توانتان است را انجام دهيد و در آخر به خدا بگوييد " بقيه اش رو به تو مي سپارم"
3- حتي اگر مشكلي براي شما پيش آمد خدا را شكر كنيد .

پاسخ
گیس گلابتون

این روش عالیه. فوق العاده است. ممنون

پاسخ
آمي تي دا

درود بر همگي
1- طبق قانون جذب هرچه بيشتر نگران باشيد نگراني هاي بيشتري به سراغ تان مي آيد.
2- آنچه در توانتان است را انجام دهيد و در آخر به خدا بگوييد " بقيه اش رو به تو مي سپارم"
3- حتي اگر مشكلي براي شما پيش آمد خدا را شكر كنيد .

پاسخ
nilpar

سلام از اسباب کشی خسته نباشیدلبخند من هروقت کتابهای روانشناسی میخونم و سعی میکنم روشهای جدید رو امتحان کنم فقط تاچند روز روی من اثر داره و بعد انگار یک نیروی خیلی قوی ، انگیزه رو از من میگیرهگریه این روش را امتحان میکنم خدا کنه مفید باشه چشمک

پاسخ
Jeana

سلام دوستان، من هم تو این زمینه یه راهکاری دارم، نگرانی همون ترسه دیگه، یعنی ما میترسیم که کارها خوب پیش نره و مشکلی پیش بیاد، فلورانس اسکاول شین در کتاب بازی زندگی و راه این بازی میگه: ترس حاصل اعتقاد به دو نیروی خیر و شر به جای اعتقاد به فقط خیر هست، ما باید بدونیم که هیچ شر و بدی وجود نداره و فقط یک نیرو در کل عالم خلقت وجود داره و اون هم نیروی خیر هست که در واقع همون خداست، شر فقط زاییده ذهن ماست، پس برای اینکه همیشه آروم و مطمئن باشیم باید فقط به نیروی خیر اعتقاد داشته باشیم و یکی از آیات انجیل رو هم نقل کرده که خداوند به بندگانش میگه : ای کم ایمانان چرا هراسانید؟ پس هروقت هراسانیم از کمی ایمانمون به نیروی خیرخواهی خداست، من آدمی بودم که ترس و استرس واقعاً پیرم کرد و کلکسیونی از مشکلات روحی و جسمی برام به وجود آورد ولی از وقتی این کتاب رو خوندم و به این نکته پی بردم حالم از قبل خیلی بهتره، البته هنوز نیاز به تمرین دارم ولی خیلی بهترم.

پاسخ
بهنوش

ممنون از همه پیشنهاد های خوب که توی پست و کامنت ها هست
کلی راه حل خوب و جدید یاد گرفتم:) برای من شکرگزاری قبل از حل مشکل و تجسم خلاق درست شدن همه نگرانی ها آرومم می کنه...
چه خوبه کامنت گذاشتنننن :D
مرسی گیس گلابتونم :*

بهنوش
پاسخ
kafshghermezi

منم از این روش نتیجه خوبی گرفتم. قبل از تعطیلات نگرانی هامو نوشتم و بعد که اومدم خیلیاشون خنده دار بود!کلی ماجراهای عجیب و غریب رخ داده بود و نگرانی هام هیچ کدوم رخ ندادن! یا اگرم پیش اومدن به اون بدی که فکر می کردم نشدن!

من فکر می کنم خدا پشت سرم وایساده میگه خودتو رها کن. من فقط چشامو می بندم و منتظر میشم منو تو هوا بگیره!

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet