مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
آدم‌های شاد و موفق
1395/03/08 08:58

جمله تاکیدی مثبت چیست؟

این روزها هر کتاب روان شناسی کاربردی را باز می‌کنید، می‌بینید گفته است: «جملات تاکیدی مثبت را تکرار کنید!»

متوجه شده‌ام بیشتر افراد نمی‌دانند جملات تاکیدی مثبت چیست یا چه کاربردی دارد. شما در پایان مطالعه این مقاله، می‌توانید به این چهار سؤال پاسخ بدهید:

 

  • جمله تاکیدی مثبت چیست؟
  • جمله تاکیدی مثبت چه کاربردی دارد؟
  • جمله تاکیدی مثبت چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • جمله تاکیدی مثبت چگونه استفاده شود؟

 

ذهن ما دو بخش دارد: خودآگاه و ناخودآگاه

ذهن خودآگاه بخشی است که ما با آن آشنا هستیم و به آن دسترسی داریم.  ولی بخش اعظم ذهن ما ناخودآگاه است و ما آن را نمی‌شناسیم. جالب است بدانید، ذهن ناخودآگاه ما، زندگی ما را می‌سازد.

 

برای مثال ممکن است من بگویم می‌خواهم پولدار باشم. در ظاهر دارم برای پول درآوردن تلاش می‌کنم و زحمت می‌کشم. ولی اگر ناخودآگاه من باور داشته باشد  پولدارها آدم‌های طماع و بدی هستند، پس من دلم می‌خواهد آدم خوب و فقیری بمانم. در نتیجه ولخرجی می‌کنم که مبادا پولی ته جیبم باقی بماند و یا مریض می‌شوم و سر کار نمی‌روم تا کار نکنم و پول در نیاورم. خودم هم خبر ندارم دارم چه بلایی سر خودم می‌آورم. من در جهت شمال می‌دوم ولی ذهن ناخودآگاهم مرا کشان کشان به جنوب می‌کشاند. پس درجا می‌زنم، مستأصل می‌شوم، از خودم و زمین و زمان بدم می‌آید. زیرا خودم دارم به خودم خیانت می‌کنم.

 

ممکن است خانم مجردی بخواهد ازدواج کند، ولی ذهن ناخودآگاه او باور داشته باشد، ازدواج قفسی تنگ است که استعدادهای او را خفه می‌کند و امکان پیشرفت و رسیدن به آرزوها را از او می‌گیرد. چنین خانمی به ظاهر برای ازدواج نگران است و در تلاش و تقلاست، ولی در واقع با مردان بدرفتاری می‌کند، هرگز از کسی نمی‌پرسد اشکال کار او کجاست و به این ترتیب فرصتهای ازدواج را می‌سوزاند.

 

ممکن است فردی بخواهد کسب و کاری موفق براه بیندازد، ولی ذهن ناخودآگاه او باور داشته باشد راه اندازی کسب و کار خیلی زحمت دارد و مزاحم تفریح و استراحت او می‌شود. او در ناخودآگاهش تفریح و استراحت را بیش از داشتن کسب و کار دوست دارد. چنین فردی به صورت ناخودآگاه برای فرار از کار کردن، بهانه‌هایی می‌سازد.

 

بخش اعظم ذهن ناخودآگاه ما در دوران کودکی ما شکل گرفته است. بنابراین اگر هدفگذاری می‌کنید، ولی برای هدف خود اقدام نمی‌کنید و حتی کارهایی برخلاف هدف خود انجام می‌دهید، وقتش رسیده که ناخودآگاه خود را آگاهانه برنامه ریزی کنید.

 

برای این که ذهن ناخودآگاه را دوباره برنامه نویسی کنیم، راه‌های متعددی وجود دارد. یکی از آنها استفاده از جمله تاکیدی مثبت است. یعنی برنامه‌ای را که در نظر دارید، به صورت جمله‌ای دربیاورید و آنقدر تکرار کنید که در ذهن ثبت شود. راه‌های دیگر برنامه ریزی ذهن ناخودآگاه، تجسم، نوشتن آرزوها و تماشای تصاویر آنهاست .

 

جمله تاکیدی چهار ویژگی دارد:

  • فعل جمله مثبت است.
  • فعل جمله به زمان حال است.
  • جمله‌ای ساده است.
  • جمله‌ای است که با شنیدن آن احساس خوبی می‌کنید و با آن راحت هستید.

 

فرض کنید می‌خواهید وزن کم کنید.

 

جملات غلط اینها هستند:

من 58 کیلوگرم خواهم شد. (زمان فعل آینده است)

من اشتها ندارم. (فعل منفی است)

من کم غذا می‌خورم. (فعل منفی است)

من چاق نیستم. (فعل منفی است)

من وزن کم می‌کنم. (فعل منفی است)

 

جمله تاکیدی مثبت می‌تواند چنین جمله‌ای باشد:

من سالم و خوش هیکل و 60 کیلوگرم هستم.

 

  • هر روز چند بارجمله تاکیدی مثبت را تکرار کنید؟

     هر چه بیشتر، بهتر!

     

  • چگونه آن را تکرار کنید؟

     بهتر است با صدای بلند تکرار کنید. اگر آن را به صورت آواز و ریتمیک بخوانید، بهتر هم هست. می‌توانید آن را بارها و بارها بنویسید. کاری کنید که جمله تاکیدی مثبت در ذهن شما حک شود.

    هر جور که جمله تاکیدی مثبت را تکرار می‌کنید، به خاطر داشته باشید که احساس لذت و خوشی کنید. از این کار لذت ببرید. این کار را به تقلا و جان کندن و یک وظیفه جانفرسا تبدیل نکنید، بلکه با آن خوش باشید.

     

  • آیا لازم است هنگام تکرار جمله، متمرکز باشیم؟

 خیر! فقط تکرار کنید. برنامه ریزی ذهن ناخودآگاه نیازی به تمرکز و فکر کردن ندارد.

 

تکرار کردن جمله تاکیدی مثبت، ابزار قدرتمندی برای برنامه ریزی ناخودآگاه است.

 

یکی از راه‌های بسیار خوب استفاده از جملات تاکیدی مثبت، تکرار عبارت «من خودم را دوست دارم!» است. روزانه دوبار و هر بار صد مرتبه بگویید: «من خودم را دوست دارم!» کسی که خودش را دوست داشته باشد، بهترین انتخاب‌ها را برای خودش انجام می‌دهد. کسی که خودش را دوست دارد،هرگز به خودش صدمه نمی‌زند. کسی که خودش را دوست دارد، هر چه در توان دارد برای شاد کردن و خوشبخت کردن خود بکار می‌بندد. البته  منظور من از دوست داشتن خود، خودخواهی نیست. بلکه منظورم احساس سالم احترام به خود و دانستن قدر و ارزش خود است.

 

تکرار عبارت تاکیدی مثبت «من نابغه هستم!» کمک می‌کند خلاقیت در شما رشد کند.

من هر روز صبح یک دور تسبیح می‌اندازم. همانطور که می دانید تسبیح به سه بخش تقسیم شده است. من این سه عبارت تاکیدی را با تسبیح تکرار می‌کنم:

من خودم را دوست دارم!

می دوست داشتنی هستم!

من می‌توانم!

 

پیشنهاد می‌کنم شما هم این روش را امتحان کنید. پس از سه ماه متوجه می‌شوید چه اندازه تغییر کرده‌اید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هدفگذاری، ایجاد انگیزه، حفظ انگیزه و اولویت بندی، پیشنهاد می‌کنم یکی از محصولات هدفگذاری گیس گلابتون را تهیه بفرمایید. هدفگذاری برای آدم‌های باهوش یکی از ساده‌ترین و کامل‌ترین سیستم‌های هدفگذاری به زبان فارسی است.

 

کتاب الکترونیک الفبای هدفگذاری و مدیریت زمان

هدفگذاری برای آدم‌های باهوش - پستی

 

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

rezvane

سلام صبح قشنگتون بخير و شادي گيس گلابتون جانم
اين مطلب فوق العاده بود
ممنون كه براي ما مي نويسي گل

پاسخ
sahara57
http://shanbehshad.com

سلام

ممنون از توضحات خوبتون. من با جملات تاکیدی آشنا بودم اما نوع توضیح شما واقعا دلیل گفتنشون رو برام جا انداخت.
من متاهل بودن را دوست دارم
من متاهل بودن را دوست دارم
....
به نظرتون این خوبه برای اینکه دیگه کارشکنی نکنم؟چشمک

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. به دل خودتان می نشیند؟ در دهانتان راحت می چرخد؟ دوستش دارید؟
اگر اینطور است، بله. جمله خوبی است

پاسخ
mafian

سلام گیس گلابتون بانو ممنون از شما این مطالب واقعااااا عالی بودگلگل

پاسخ
elham_gh

گیس گلابتون جان
این عالی بود. همونی بود که احتیاج داشتم.کلیدی، ساده، مختصر و کاربردی و بی حاشیه. امیدوارم همیشه تمام انرژی های خوب رو جذب کنید. من از همین امروز شروع کردم :)

پاسخ
royag

سلام بانو،

ممنونم از این مطلب کاربردی. من دو تا سوال دارم درباره‌ جملات تاکیدی.

اول اینکه آیا از این مدل جملات می‌شه برای سفارش دادن به کائنات استفاده کرد؟ منظورم اینه که می‌شه جملات تاکیدی رو برای چیزهایی که کاملا در اختیار ما نیستن استفاده کنیم؟ مثلا اینکه همکاران من عالی‌ هستن...محیط کاری من صمیمی‌ و شاد است و...

سوال دوم هم اینکه به طور همزمان می‌شه از چند تا جمله استفاده کرد؟ مثلا می‌شه ۴-۵ تا جمله توی زمینه‌های مختلف رو هر روز گفت؟ باعث کم شدن تمرکز روی یک موضوع نمی‌شه؟ اگر باید جدا جدا بگیم، روی هر کدوم چند روز باید وقت گذاشت؟

شب خوش

رویا

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم
بله. برای سفارش به کائنات است.
حداکثر روزی سه مدل مختلف. نمونه سه تایی را در پایین مقاله نوشته ام. ملاحظه فرمودید؟ راستی من هنوز منتظر ارائه کار شما هستم. مهلت دو هفته ای تمام شد

پاسخ
Raha-gh

سلام گيس گلابتون عزيز
مرسي مرسي مرسي
خيلي خوب بود
لذت بردم
دوستتون دارم

پاسخ
شاینا

منظور شما تلقین به ذهن ناخودآگاه است؟

پاسخ
گیس گلابتون

بله

پاسخ
mina00a

سلام.گیس گلابتون عزیز،احساس میکنم توجذب پول مشکل دارم ودارم رو خودم کار میکنم براساس مقالات مغناطیس پول ،میخواستم بدونم جمله تاکیدی پول و ثروت حق الهی زندگی من است جمله مناسبیه ؟؟؟؟؟

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم. اگر با گفتن این جمله احساس خوبی می کنید و تکرار آن برای شما ساده است، بله جمله خوبی است

پاسخ
mina00a

سوال دیگه ای که از خدمتتون داشتم اینه که ایا برای شروع اولیه لازمه باورهای منفی در ارتباط با پول رو بنویسم و اونو به باور مثبت تبدیل کنم یا براساس مقالات مغناطیس پول پیش برم!!!

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. اول مقاله های دهگانه مغناطیس پول را انجام بدهید. گام به گام جلو بروید.

پاسخ
abedini

سلام گیسو جان
آیا این جمله که تو دلش 4 تا جمله داره، درسته:
من سالم،شاد،شجاع و موفق هستم

پاسخ
گیس گلابتون

بله

پاسخ
1312

سلام
جمله ای که در کتاب ازدواج مثل آب خوردن آمده است، من (نام و نام خانوادگی) تا تاریخ .....
آیا میتواند جمله مناسبی باشد به عنوان جمله تاکیدی ازدواج در طول شبانه روز؟

پاسخ
گیس گلابتون

بله

پاسخ
1312

سلام
در جمله تاکیدی ازدواج تاریخ را چگونه باید گفت؟ مثلا گفت اول مهر 1396 یا 1396/7/1 ؟
آیا سال را باید گفت 96 یا 1396 ؟

پاسخ
گیس گلابتون

ممکنه بدانم تفاوت این جملات چیست؟

پاسخ
1312

باید گفت اول مهر 1396 یا اول مهر 96؟ امیدوارم منظورم رو متوجه شده باشین

پاسخ
گیس گلابتون

هرجور خودتان راحت هستید چون همانطور که عرض کردم من متوجه تفاوت آن نمی شوم.

پاسخ
nazigh

سلام گیس گلابتون. میشه جمله «من زیبا و سالم هستم» رو واسه این هفته تغییر بدید؟ آخه قبلا تکرار کردیم. و اینکه اگه میشه جملات تک کلمه ای باشن یعنی «من زیبا هستم» «من سالم هستم» تا تمرکزمو روی یه ویژگی باشه. آخه من تا فکر نکنم به جمله روم تاثیر نمیذاره. مثلا وقتی میگم من زیبا هستم روی خوش اندامیم روشنی و صافی پوستم جوونیم و .. فکر میکنم

پاسخ
گیس گلابتون

قبلا تکرار کردیم؟ من فکر کردم جدید است. اشکال نداره، جمله تکراری را تکرار کنید. دوست گرامی، من اصرار دارم زیبا و سالم کنار هم باشد چون در قرن 21 مقوله زیبایی و سلامت بهم تنیده است. اگر سلامت باشیم، زیبا هم خواهیم بود. نیازی به یک خروار آرایش و جراحی های پلاستیک جورواجور نیست. این مفهومی است که دلم میخواهد همه گیس گلابتونی ها در ذهن شان حک کنند.

پاسخ
nazigh

بسیار خوب، ممنونم لبخند

پاسخ
nazigh

سلام گیس گلابتون
من آدم حسی هستم و روزانه تقریبا ۱۵-۲۰ جمله تاکیدی مثبت رو‌ با تسبیح و با صدای بلند و تند تند تکرار میکنم. الان تقریبا دو هفته ست گذشته. سوالم اینه: من که حسی هستم این تلقین به نفس از طریق گوش خوبه یا از همون تکنیک های تجسمی که منو تو حس و حال میبره استفاده کنم؟ مثلا موزیک های تجسمی بذارم و اون موقعیت های مثبت رو که خلاف باورهای منفی من هستند از روی جمله تجسم کنم! ممنون میشم راهنمایی کنید.

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. به نظرم فقط روزی یک یا حداکثر سه تا عبارت تاکیدی را تکرار کنید. ولی آن عبارت ها را هرقدر که دوست دارید تکرار کنید. به هر شکلی که برای شما مفیدتر است. بله تجسم کار بسیار مفیدی است.

پاسخ
nazigh

بسیار خوب. خیلی ممنونم از لطفتون

پاسخ
nazigh

سلام
یادمه اولین بار که جملات تاکیدی رو بدون هیچ گونه آمادگی ذهنی تکرار کردم هیچ حسی بهشون نداشتم. روزی ۱۰۰ بار به خودم میگفتم من دوست داشتنی ام، ثروتمندم، موفقم ولی هیچ حسی بهشون نداشتم و با امید به اینکه شاید حس پیدا کنم و تأثیر بگیرم تکرار میکردم. الان بعد از چند سال کار کردن روی خودم و تغییراتی که تو افکار و باورهام بوجود اومده تکرار جملات یعنی خواستم تو‌ مشتمه، اینقدر تاثیر می‌گذارند. سعی میکنم جملاتی که به حس الانم در هر جنبه موفقیت مثل ثروت، روابط، سلامتی و بقیه هماهنگ هستند رو تکرار کنم تا جذب اتفاق بیفته و خودمو برای خواسته های خیلی بالاتر ملزم به تکرار جملات سخت تر نکنم مثل من یک مولتی میلیاردم یا خانه ۱۰۰۰ متری با تمام تجهیزات تو منطقه بالای شهر دارم!!!

پاسخ
گیس گلابتون

اگر این آرزوی شماست، انشاالله یک روزی براحتی این جمله را به زبان می آورید.

پاسخ
nazigh

با آموزش ها و همراهی شما حتتتمااااا بغل

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet