مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
آدم‌های شاد و موفق
1396/04/25 09:04

چگونه همیشه شاداب و پرانرژی باشید؟

یک هفته است کمرم درد می‌کند. کمرم، کتفم، گردنم. نمی‌دانم. یک جاهایی از ستون فقرات درد می‌کند. من یک آدمی هستم که خوی کار کردنم سینوسی است. در واقع به جز افراد خیلی موفق گمان می‌کنم خوی کار کردن بقیه‌ی افراد جهان سینوسی باشد. این یعنی در یک روزهایی یا دوره‌هایی خودشان را از برای کار خفه می‌کنند. در یک دوره‌هایی هیچ چیز به هیچ جایشان نیست. مدیر قبلیم در دوره‌های افسردگی کاری‌ام اعتقاد داشت من همه‌ی نامه‌هایش را گذاشته م توی کشوام تا فراموش شود. منتها مساله ی مهم همینجاست. هرگز فراموش نمی‌شوند. بلکه چون خار در چشم و استخوان در گلو گوشه‌ی مغزم می‌مانند و عذابم می‌دهند تا برسیم به اکسترمم سینوس. دیروز از بسکه حوصله نداشتم دو تا برگه را که می‌شد بدهم قلی ببرد بالا برداشتم خودم بردم بالا پیش آرمان. از بسکه حوصله نداشتم هم محتویاتش را که قرار بود وارد کنم توی فرمها انداختم گردن خودش. بعد هی درمورد پروژه‌ها و طرح‌ها الکی حرف زدم. بعد که حرف کاری تمام شد کمی هم حرف غیرکاری زدم. حتا کمی هم گمانم حرف خاله زنکی زدم. خلاصه هوا تاریک شد و پاشدم که بروم. یعنی فکر کردم که پاشوم بروم خانه اصلاً این کار کردن نشد. بعد رفتم توی آسانسور و دو طبقه آمدم پایین. در آسانسور که باز شد یکهو دیدم عجب دنیا قشنگ است. برج میلاد را بگو چه برق میزند. شرکت چقدر دم غروبی خوشگل شده. نه صدای تلفن زارع می‌آید نه پچ پچ جوکار نه داد و بیداد محمدی و قاسمی. نه حتا تلفن خودم و سارا و مدیر. چه سکوت دلنشینی. رفتم نشستم سر یکی از آن کارهای کشویی. شیب خط مماس در ناحیه‌ی مثبت سینوس جان دقیقاً در ساعت ۵ روز شنبه صفر شد. وانگهی گفتم یک بخشهایی از کتف و گردنم بدجوری آژیر می‌کشد. دو ساعتی که گذشت یکهو دیدم گردنم دارد جیغ می‌کشد. خواستم فایل را ببندم دیدم ای بابا رشته‌ی کار که تا فردا می‌گسلد. آمدم به تایپ کردن ادامه بدهم کتفم سوخت. آمدم روی این کارت جینگیلی ام بنویسم کجای کار بودم، به جایش نوشتم برو خانه. یک چیزی احتمالاً از اعماق ستون فقرات نوشت! بی اراده. بلند شدم آمدم خانه. کارت را گذاشته‌ام روی پایه‌ی مانیتور. ناراحتم. وقتی کار می‌کنم و فقط به کار فکر می‌کنم خوشحالم اما ستون فقراتم نمی‌گذارد.کتفم بدجوری درد می‌کند. انگیزه‌ام از آنهم بدتر. دکتر کتف و گردن و شانه سراغ ندارید؟

نویسنده: خانم میم

 

من این نوشته زیبا را با اجازه نویسنده‌اش، در اینجا منتشر کرده‌ام، چون می دانم وضعیتی که ایشان به زیبایی شرح داده اند، وضعیت تعداد زیادی از شماست. مطمئن هستم خیلی از شما، دوست دارید پاسخ سؤالات خانم میم را بدانید. من هم کاملاً این شرایط را درک می‌کنم چون تا سال 1388، با همه این مشکلات و سؤالات دست به گربیان بودم. اجازه بدهید سؤالات و مشکلات خانم میم را طبقه بندی ‌کنم:

 

  • 1-ریتم سینوسی کار

    چرا گاهی اوقات خیلی سرحال و پرانرژی هستم و بهره‌وری‌ام به سقف می‌رسد، بعد مدتی بشدت کم انرژی و کم‌کار می‌شوم و احساس می‌کنم نمی‌توانم انگشتم را تکان بدهم؟

  • 2-آیا من مبتلا به اختلال دوقطبی هستم؟ (این سوال خانم میم نیست، ولی سایر دوستان با همین مشکل، ترسیده اند که مبادا بیمار باشند)
  • 3-چرا گردن و شانه‌ام بشدت درد می‌کند؟

    و سؤال اصلی و شاه سؤال این است:

  • 4-چگونه همیشه شاداب و پرانرژی باشم؟

 

حالا یکی یکی به این سؤالات پاسخ می‌دهم:

  • 1-چرا گاهی اوقات خیلی سرحال و پرانرژی هستم و بهره وری ام به سقف می‌رسد، بعد مدتی بشدت کم انرژی و کم کار می‌شوم و احساس می‌کنم نمی‌توانم انگشتم را تکان بدهم؟

     

    خانم میم به زیبایی نوشته است: من یک آدمی هستم که خوی کار کردنم سینوسی است. در واقع به جز افراد خیلی موفق گمان می‌کنم خوی کار کردن بقیه‌ی افراد جهان سینوسی باشد. این یعنی در یک روزهایی یا دوره‌هایی خودشان را از برای کار خفه می‌کنند. در یک دوره‌هایی هیچ چیز به هیچ جایشان نیست.

     

    در واقع ریتم کار کردن همه آدم‌ها سینوسی است. ما روبوت و ماشین نیستیم که به صورت پلاتو (خط مستقیم) همیشه کارآیی و بهره وری یکسان داشته باشیم. باید غذای کافی بخوریم و آب کافی بیاشامیم، آن هم در فاصله‌های زمانی مشخص و معین که بهره وری مان کاهش پیدا نکند. باید به اندازه کافی استراحت کنیم تا آمپر نچسبانیم. ما باید شب‌ها هشت ساعت بخوابیم تا شارژ شویم. باید بخوبی از جسممان مراقبت کنیم تا با ما راه بیاید و وسط جاده زندگی قالمان نگذارد. باید از مغزمان به شکلی عالی مراقبت کنیم تا بتوانیم عالی و خلاقانه کار کنیم. اگر شما ماشین بنز آخرین مدل داشته باشید، آیا این بنز گرانبها می‌تواند بدون بنزین راه برود؟ آیا با لاستیک‌های پنچر می‌تواند حرکت کند؟ آیا درست است روغن موتور و روغن ترمز و آب رادیاتور آن را کنترل نکنیم و با ماشین بزنیم به جاده؟ اصلاً آیا درست است با ماشین مثل دسته گلمان در در جاده‌ای سنگلاخی رانندگی کنیم؟

     

     

    افراد موفق، هم یک آدمی هستند مثل من و شما. فرشته و برتر از انسان نیستند. آن‌ها هم نیازهای بشری دارند. آن‌ها هم ریتم سینوسی دارند، ولی آنچه افراد موفق را از سایر افراد جدا می‌کند، به حداقل رساندن ریتم سینوسی با شارژ کردن مدام خودشان است. شما حواستان هست چقدر از  شارژ موبایلتان باقی مانده است و به موقع آن را شارژ می‌کنید و انتظار ندارید موبایلتان بدون شارژ کار کند. پس چرا انتظار دارید خودتان بدون شارژ شدن، بخوبی کار کنید؟ علت این که خانم  میم و بسیار از شما و خود من (البته در گذشته) چند روز بشدت کار می‌کنیم و بعد چند روز دست و پایمان را دراز می‌کنیم و به حالت مرگ می افتیم، این است که باتری‌های خود را شارژ نمی‌کنیم.

     

    یک موبایل در مقایسه با ما وسیله‌ای بسیار ساده‌ای است. به همین دلیل اگر ما موبایل را با سیم شارژر به برق متصل  و چند ساعت صبر کنیم، موبایل شارژ می‌شود. اما شارژ ما به این سادگی نیست. ساده هست ها، ولی یک مرحله‌ای نیست و تک بعدی نیست. ما باید جنبه‌های مختلف وجودمان را شارژ کنیم. در واقع بالا بردن و بالا نگه داشتن کارآیی و بهره وری ما آموزش ساده‌ای دارد و برای همه آدم‌ها قابل فهم و قابل اجراست، ولی متاسفانه اکثریت افراد در این مورد آموزش ندیده اند. وقتی شما یاد بگیرید چگونه از همه جنبه‌های وجودی‌تان بخوبی مراقبت کنید، همیشه شاداب و پرانرژی خواهید بود.

     

     

  • 2-آیا من مبتلا به اختلال دوقطبی هستم؟

    خیر! اختلال دو قطبی، اختلال شدید روانی است و تشخیص آن خیلی ساده است. معمولاً افرادی که در اوج حمله بیماری قرار دارند یا وسط شهر برهنه می‌شوند و می‌رقصند (فاز مانیا) و یا در رختخواب بستری شده، هفته‌ها حمام نمی‌روند و گریه می‌کنند (فاز افسردگی). بعلاوه شخصی که دچار اختلال دوقطبی است به بیماری خود اشراف ندارد، یعنی از خود نمی‌پرسد آیا من دچار اختلال دوقطبی هستم یا خیر. بلکه معتقد است با امام زمان، فرشته‌ها و زبانم لال، خود خدا در ارتباط مستقیم است و به همین دلیل کارهای دور از عقل انجام می‌دهد. شما اختلال دو قطبی ندارید، ولی چون از خودتان بخوبی مراقبت نمی‌کنید، شارژ وجودتان ته می‌کشد. وقتی بالاجبار مدتی استراحت کردید، دوباره شارژ می‌شوید و می‌دوید و می‌دوید و باز هم می‌دوید تا شارژتان ته بکشد.

     

  • 3-چرا گردن و شانه‌ام بشدت درد می‌کند؟

    علت درد گردن وشانه، اسپاسم عضلات، آرتروز مفاصل و چند علت ناشایع دیگر است. شایع‌ترین دلیل درد گردن وشانه، اسپاسم مزمن و طولانی مدت عضلات است. اسپاسم مزمن و طولانی مدت عضلات شانه و گردن نشان می‌دهد شما به مدت طولانی خشم را در خود تلنبار کرده‌اید. ممکن است هراز گاهی مثل آتشفشان منفجر شوید و گدازه های تان را به اطراف پر و پخش کنید. ممکن است منفجر نشوید و کم کم خموده و افسرده شوید. خشم یک احساس طبیعی است، ولی باید به صورت سالم تخلیه شود. اگر مدیریت خشم را ندانیم یا فکر کنیم مدیریت خشم یعنی قورت دادن خشم، دو سرنوشت در انتظار ما خواهد بود: افسردگی یا پرخاشگری. خواهش می‌کنم انجام تمرینات خداحافظ خشم را جدی بگیرید. با تمرینات خداحافظ خشم شما یاد می‌گیرید، خشم خود را به شکلی سالم تخلیه کنید و آن را در وجودتان انباشته نکنید. این تمرینات موثرترین و کامل‌ترین آموزش مدیریت خشم به زبان فارسی است. مدیریت خشم را یاد بگیرید تا به سلامتی تان آسیب نزنید.

     

    و بالاخره می‌رسیم به شاه سؤال اصلی:

  • 4-چگونه همیشه شاداب و پرانرژی باشم؟

شما در محصول آموزشی شادابی پایدار یا چگونه همیشه شاداب و پرانرژی باشید؟ تمام رموز شادابی را می‌آموزید. گام به گام و به زبان ساده. شما می‌توانید یاد بگیرید مثل افراد موفق از خود مراقبت کنید و همیشه شاداب  باشید. کارایی بالایی داشته باشید. پرانرژی باشید و دیگر جمله "اصلاً انرژی ندارم!"  به زبانتان جاری نشود.

 

 

اگر هنوز شادابی پایدار را تهیه نکرده اید، پیشنهاد می کنم عجله کنید، زیرا حیف عمر عزیز شماست که با بی حوصلگی و کمبود انرژی تلف شود:

 

شادابی پایدار

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

bahman

سلام فکرکنم منظورتان دوم مرداد بوده است!

پاسخ
گیس گلابتون

بله. متشکرم که گفتید. اشتباه از من است. اصلاح کردم

پاسخ
Sm_khadivi

گیس گلابتون عزیز ممنونم از این مطلب خوبتون .
واقعا به من کمک کرد و نگرانی هام رو کم کرد .حتما بسته آموزشیتون هم همین طور هست .قلبگل

پاسخ
گیس گلابتون

انشاالله و خیلی خوشحال میشم نظرتان را در مورد آموزش هم بنویسید

پاسخ
entertainment

خدا اموات خانم ميم و گيس گلابتون رو قرين رحمت الهي كند و به شما و عزيزانتون خير دنيا و آخرت را عطا كند با اين سوال دقيق و توضيحات عالي و پاسخ عالي تر گيس گلابتون.
اين دقيقا سوال منم بود و ماههاست كه ذهن منو به خودش مشغول كرده
فك ميكردم من تو اين دنيا تك افتادم!!!

پاسخ
طوطیا

سلام گیسو جون این مطلب بسیار عالی بودو مشکل خودمم بوده مرسی عزیزم.راستی گیسو جان من کتاب اذدواج مثل اب خوردن..سفارش دادم و پرداخت اینترنتی هم انجام دادم به تاریخ21/4/96 اطمینان دارم یکی از زیباترین روز هفته و تاریخ سال برای من میشه.با شماره پیگیری 636354814328842649 الان من نمیدونم کی کتاب به دستم میرسه میشه راهنمایی بفرمایید.مرسی برای مهربونیهاتقلبگل

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. کتاب ظرف یک هفته به دست شما خواهد رسید. اگر نرسید لطفا با دفتر تماس بگیرید تا همکاران پاسخگو باشند.

پاسخ
mahsasalari

اااا خانم میم
مرسی که نوشتید این رو خانم دکتر، خانم میم خیلی خوشحال شده، رفته بسته رو تهیه کرده خداحافظ خشمم تهیه کرده. اون کتاب آقای قزوینی رو هم خونده. لیکن باید یه روز بشینه ببینه فاصله ی دانستن و عمل کردن رو چجوری میخواد طی کنه.
مشتاق دیدن روی ماهتان هم هست ماچ
که البته بین اشتیاق و وصال هم یک فاصله ای افتاده که اون هم ایشالا تا نیمه ی مرداد مرتفع میشه خجالت

پاسخ
گیس گلابتون

قلب

پاسخ
zhaleh

سلام گیسو جان من شادابی پایدار رو که مشتاقانه منتظر عرضه اون بودم رو خریدم با شماره پیگیری 636360087973571540 در تاریخ 27/4/96 نه با تلفن همراه و نه لپ تاپ هیچکدوم دانلود نمیشه.سپاس از محصولات دوست داشتنیتون

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. در همان صفحه محصول توضیح داده ام اگر مشکلی برای دانلود داشتید با کجا تماس بگیرم؟ آیا ملاحظه کردید؟

پاسخ
zhaleh

بله!شنبه تماس میگیرم قلب

پاسخ
Firuze

سلام خانم دکتر عزیزم
خسته نباشید و ممنون از محصول جدیدتون
ای کاش لطف کنید پستهایی هم درباره شفا دادن خود و نجات از بیماریهای جسمی که بیشتر منشا روحی دارند بگذارید، بی نهایت ممنونتان میشویمگل

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. در موردش فکر خواهم کرد.

پاسخ
soheila.banaee@gmail.com

سلام خانم دکتر عزیز
مثل همیشه از خواندن مطالب زیبا و آموزنده شما استفاده کردم. واقعا ممنونم

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم

پاسخ
kafshghermezi

سلام! ببخشید اون کوپن تخفیف که گذاشته بودین که با اولین بار خرید از فروشگاه جدید یه تخفیفی لحاظ می شد مهلتش تموم شده؟!

پاسخ
گیس گلابتون

بله. در پایان ماه رمضان مهلتش تموم شد.

پاسخ
مریم سلطان

سلام گیسو جاااان من برای این محصول ثبت نام کردم حالا از کجا باید دانلود کنم

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. اگر برای دانلود مشکل دارید، در متن آگهی نوشته ام با کجا تماس بگیرید. نگران نباشید. ما مشکل شما را حل خواهیم کرد

پاسخ
مریم سلطان

گیسو جااااان سلام توی متن فرمودین بعد از ثبت نام این فایلها در اختیارمون قرار می گیره ولی من اصلا این فایلهارو پیدا نمی کنم که بتونم دانلود کنم . لطفا راهنمایی کنید.ممنون

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم. در متن آگهی نوشته ام اگر برای دانلود مشکل داشتید با کجا تماس بگیرید؟ آیا ملاحظه کردید؟

پاسخ
bahi

سلام گیسوجان من محصولاته پستی:خداحافظ خشم، هدفگذاری ،همسر گزینی،جذابیت و سحرخیزی رو با شماره پیگیریه636341537230502710 در تاریخ 6/4/96 سفارش دادم ،بیشتر از یک ماه گذشته ولی هنوز هیچ کدوم به دستم نرسیده سوال،چرا این همه تاخیرمن کلی منتظرمااااا ناراحتنگرانگل

پاسخ
گیس گلابتون

شما فرموده بودید عازم سفر هستید و بسته ده روز بعد برای شما فرستاده شود. پس از ده روز ما بارها با شما تماس گرفتیم، متاسفانه شما تلفن ها و پیامک های ما را جواب ندادید. ما تصور کردیم شما هنوز از سفر برنگشته اید. لطفا به دفتر گیس گلابتون تماس بگیرید و اطلاع بدهید از سفر برگشته اید.

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet