مقاله‌های بخش «چگونه با پول دوست شویم؟» درباره جذب پول و کسب استقلال مالی است

پول شاید مهم‌ترین چیز دنیا نباشد، ولی روی مهم‌ترین چیز‌ها، یعنی غذا، خانه، لباس، تحصیلات، امکانات بهداشتی و پزشکی تاثیر می‌گذارد. وقتی فکر آدم درگیر کمبود پول است، نمی‌تواند از توانایی‌های روحی و ذهنی خود بخوبی استفاده کند. وقتی شما نگران پرداخت کرایه خانه هستید، نمی‌توانید از مصاحبت همسر و فرزند خود لذت ببرید و یا کار خلاقانه‌ای انجام بدهید. با مطالعه مقاله‌های «پولدار شوید!» و انجام تمرینات آن، وضعیت مالی شما به شکلی عالی تغییری خواهد کرد .

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
چگونه پولدار شوید؟
1390/08/20 00:00

بر چشم بد لعنت!

چرا عده ای پولدار هستند و عده ای بی پول؟ چرا بعضی ها در هر شرایطی پول در می آورند، خوب هم پول در می آورند؟ ولی بعضی ها همیشه هشت شان گرو نه شان است؟

همانطور که پیش از این بارها و بارها گفته ام، زندگی ما را، طرز فکر ما می سازد. بعضی آدمها طرز فکر ثروتمندانه دارند و عده ای طرز فکر فقیرانه. وگرنه آدم های پولدار نه باهوش تر از دیگران هستند و نه باسوادتر. بسیاری از ثروتمندان در کودکی فقیر بوده اند و بابای پولدار هم نداشته اند.

افرادی که طرز فکر فقیرانه دارند، هر چیز خوبی که می بینند دچار احساس خشم و اجحاف می شوند. کسانی که طرز فکر ثروتمندانه دارند، از دیدن چیزهای خوب شاد می شوند و آن را تحسین می کنند.

مثال: عکس العمل در مقابل یک ماشین آخرین سیستم:

-           پدرسوخته دزد! از کجا آورده؟!

یا

-          عجب ماشین خفنی! مثل عروس می مونه!

-           

افرادی که طرز فکر فقیرانه دارند، با دیدن چیزهای خوب، شروع به سرزنش خود و دیگران می کنند که چرا نمی توانندصاحب آن شوند. کسانی که طرز فکر ثروتمندانه دارند، از خود می پرسند که چطور می توانم آن را داشته باشم؟

افرادی که طرز فکر فقیرانه دارند، با دیدن چیزهای خوب، دچار احساس بغض و نفرت و حسادت می شوند. کسانی که طرز فکر ثروتمندانه دارند،  دستخوش شور و هیجان کسب چیزی جدید و زیبا.

حتم دارم که زیاد دیده اید که پشت یک وانت قراضه نوشته اند: بر چشم بد لعنت! آیا هرگز دیده اید که پشت یک بنز آخرین سیستم یا یک بی ام و ملوس این جمله را نوشته باشند؟! خدا وکیلی یک وانت قراضه را کی چشم می زند؟! چرا صاحب وانت فکر می کند که آدمها چشم ندارند وانت او را ببینند ولی صاحب بنز و بی ام و عین خیالش نیست؟

 چون صاحب وانت طرز فکر فقیرانه دارد و شاید خودش هم به وانت همسایه اش حسودی می کرده است. ولی صاحب بنز و بی ام و به دستاورهای خود افتخار می کند. اگر ما فکر کنیم هرکس ثروتمند است، باید دزد و حرامخوار باشد، ناخودآگاه از ثروت فراری خواهیم شد. زیرا ترجیح می دهیم درستکار و فقیر باقی بمانیم.

 

شما وقتی یک ماشین زیبا یا یک خانه مجلل می بینید چه احساسی دارید؟

 

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

عاطفه

اخه الان با این اوصاف من چی باید جواب این سوال رو بدم!!!!!!!!!!!!!!!

پاسخ
پریسا

سلام من از اون دسته از آدم هام که با دیدن یه خونه بزرگ دلم شاد میشه و میگم هووووو..هوووو عجب خونه باحالی! درواقع تو زندگیم هرگز از موفقیت مالی کسی دچار بغض و نفرت نشدم بلکه برعکس به وجد اومدم شاید یکی از دلایلی که با وجود درآمد متوسط تاحالا خداروشکر کم نیاوردم همین باشه!

پاسخ
مینا

خوب ما هم خونه مجلل داریم وهم ماشین لوکس و من خیلی خیلی خوشحالم و خدا رو شکر میکنم و به پدرم افتخار میکنم و تازه قصد دارم بعد از گرفتن مدرک فوقم خودم کار و کسب خودم رو راه بندازم جالبه که اکثر مواردی رو که میگی در مورد پدر من صدق میکنه

پاسخ
خوابگرد

اگه خوشم بیاد تو ذهنم میخرمش :D ماشین و مخصوصا یه رنگ صورتیشو انتخاب میکنم ؛ بعد اون ماشین مال منه :)

پاسخ
تمشک خانوم

من بعد از خوندن این مطلب که هر چیزی که ما میبینیم انگار کائنات داره آلومش رو به ما نشون میده که ما هم از اون چیز داشته باشیم . زودی لبخند میزنم و به خدا میگم خدایا منم ازینا میخواما . اما دروغ چرا گاهیم کودک درونم حسودیش میشه و میگه چرا فلان کس این هیکل خوشگل یا این موهای پر پشت رو داره و من ندارم ... ای از دست تمشک کوچولوی وجود من

پاسخ
مهسا

من قبلا اين طرز فكرو داشتم از خوشحالي هاي كوچيك بقيه خوشحال ميشدم اما نه از دستاوردهاي بزرگ زندگيشون.. ولي تقريبا يكي دوساله كه با خوندن كتاب راز ديگه اينجوري نيستم! از ديدن و شنيدن خوشي هاي كوچيك و بزرگ بقيه به اندازه همونا و شايدم بيشتر ذوق ميكنم و خير و بركت بيشتر براي اونا و خودم ميخوام و البته زندگي منم پر از لطف و بركت خدا شده :)

پاسخ
ندا

گلابتون جون به نظرم این ایده فقط مخصوص مسائل مادی نیست میتونیم به همه مسائل تعمیمش بدیم درست گفتم؟ یعنی به هر چیز خوبی اگر به خوبی نظر بدیم ازش خوشحال بشیم و خوشحالیمون رو بروز بدیم و برای اون شخصی که اون رو داره چه مادی چه معنوی خوشحال بشیم میتونیم عین همونو خودمون هم بدست بیاریم من هر وقت به یک مورد اینجوری برخورد میکنم احساس خوبی بهم دست میده ازش تعریف میکنم حالا چه پیش خودم چه پیش دیگران

پاسخ
فخری

فکر میکنم تفکر ثروتمندانه ای پشت اونها وجود داره:) چون افراد بسیار ثروتمندی رو دیدم که بسیار محقرانه زندگی میکنند.

پاسخ
خدیجه زائر

سلام گلی جانم....اگر خواستی منتشرش کنی لطفا مشخصاتش را حذف کن.در کودکی مجبور بودم از لباس های نیمدار یک پولدار استفاده کنم.اون خانوم دکمه های لباس ها را می کند هرگز نیتش را نفهمیدم.عمه ام در خانه اش کار می کرد و او هر وقت کمدش را خلوت می کرد آن ها را با منت به ما می داد.مادرم در بیمارستان بستری و جراحی شد ما شش کودک قد و نیم قد بودیم با پدری پیر ..پدرم از عمه خواست چند روزی پیشمان بماند آن زن با وجود خدمتکاران تاق و جفت به دنبال عمه ام آمد و جلو چشمان اشک آلود من به عمه با شکلکی زشت گفت مگر چلاقند که نمی توانند خودشان را جمع کنند؟از آن لحظه نفرت عجیبی در ذهنم نسبت به او و همه ی پولداران شکل گرفت.بعد ها در مبارزات هم کلمه ی بورژوازی را با تمام وجود درک می کردم چون نمونه ی عینی اش را دیده بودم.حالا سالها گذشته....وضع نسبتا خوبی دارم.البته با بحران و تورم اخیر کمی مشکل دارم اما احساس می کنم نمی توانم از دست این خشم رها شوم.گاهی فکر می کنم شاید منشا بی پولی های گاه و بیگاهم همین باشد.البته من با 1180000 تومان باید هزینه ی 8 نفر را بپردازم و دو تا کنکوری و کلاس هایشان هم هست!!!!راجع به خانه های زیبا و دارائی انسان ها هیچوقت حسود نیستم.اما از هر گونه فخر فروشی و خست بیزارم.

پاسخ
خانمی

من از دیدنش خوشحال میشم حس خوبی پیدا میکنم ، از اینکه چیزای بهتری هم وجود داره که در صورتی که بخوام میتونم به دست بیارم!

پاسخ
جور دیگر باید دید!

از حیثیت صاحب اموال دفاع میکنم! کسی حق نداره پیش من بگه فلانی دزده که فلان ماشین و سوار میشه چون من خیلی ناراحت میشم و جوابشو میدم!

پاسخ
ثمین

به خدا من از همون اوان کودکی! تا همین حالا، بدون این که از تاثیر نوع نگاه مطلع باشم، هر وقت خونه بزرگ و اعیانی، ماشین زیبا و گران یا هر چیزی ناشی از ثروت می دیدم کلی تحسینش می کردم و می گفتم منم از اینا می خرم یه روز، با خوشحالی و امیدواری هم می گفتم.حتی بعضی ها که می گفتن برو بابا ماها هیچ وقت نمی تونیم از اینا بخریم، ولی من با اطمینان می گفتم چرا نه؟ ماچمونه؟ چرا نتونیم؟ می تونیم. اما همچنان هشتم گرو نهمه! یعنی چرا اینجوریه؟

پاسخ
دختر خاك

من عاشق ماشين شاسي بلند هستم وقتي مي بينم ذوق ميكنم و ميگم منم تا چند ماه ديگه مثلش رو ميخرم

پاسخ
گلابتون

دروغ چرا؟ تا قبل از آشنا شدن با وبلاگو وبسایتت ناراحت و حسودیم میشد یجورایی ولی الان خیلی بهتر شدم اونموقع از آدمای پولدار بدم میومد ولی الان با درسها و مطالبی که ازت خوندم مثل بقیه شروع به تحسین میکنم ولی خودم میدونم که هنوز بازم یکم یه کوچولو کار دارم تا به 100درصد برسم ولی واقعا الان که یه فرد ثروتمندو میبینم قلبم احساس بهتر و سبکتری نسبت بهش داره که میدونم نتیجه ی این تمرینات و کار کردن روی خودم و ناخود آگاهمه-با تشکر ازت گیس گلابتون جان3> :*

پاسخ
آرزو

سلام گیس گلابتون جون... من شاید دو سه روزه که با وبسایت شما اشنا شدم ...و با خوندن مطالب هی مشتاق تر میشم...از دیروز یه دفتر حساب کتاب برداشتم و اهنربای شانس درست کردم و خلاصه...واقعا احساس میکنم داره یه اتفاقایی میفته .چون دیروز یه تیکه طلام و که شاید یکسال بود گمش کرده بودم و دیگه اصلا اصلا فکر نمیکردم پیدا بشه پیدا شد و من این و به فال نیک گرفتم...واقعا از زحمات و راهنماییهاتون ممنونم...میدونی چیه من یکی از کتابای برایان تریسی رو که از قبل داشتم امروز ورق میزدم اینقدر دچار سردرگمی و توضیحات الکی و قلمبه ش شدم که از ادامه دادنش منصرف شدم...فکر کنم نوشته های شما به خاطر سادگی و خلاصه بودن و عملی بودنشه که به دل میشینه..بازم خیلی ممنون... براتون دعای خیر میکنم...

پاسخ
الی گولو

با دیدن ماشین مجلل که خیلی نه ، چون خیلی عشق ماشین نیستم ، اما با دیدن خونه مجلل خیلی لذت میبرم و فکر میکنم که می خرمش ، بعضی وقتا در حین راه رفتن خونه ای که میخوام بخرم را انتخاب میکنم و.... کلی خیال پردازی دارم واسه خودم تو این زمینه

پاسخ
باران

گیسگلابتون عزیز این مسئله در مورد پدر من صدق میکنه. پدر من باورهای منفی زیادی در مورد کارش داره و همیشه هم جملات منفیش رو بارها و بارها تکرار میکنه دقیقا مثل جمله های تاکیدی که آدم ها ی مثبت اندیش تکرار میکنند تا اتفاقات خوب رو جذب کنند پدر من برعکس این کار رو انجام میده و همیشه از درآمدش ناراضیه. وقتی ام که میبینه رغباش دارن پیشرفت میکنند عصبانی میشه و از همین قبیل جملات میگه. گیسگلابتون عزیز من نمیتونم باورهای کسی رو که پنجاه و خورده ای سال سنش هست رو تغییر بدم و از طرفی این قضیه تاثیر مستقیمی تو زندگیم داره بنظر شما راه حل چیه؟

پاسخ
گیس گلابتون

باران جون، ما نمی توانیم سایرین را تغییر بدهیم. اگر خیلی هنر کنیم، خودمان با به بهترین نحو می سازیم. به همین دلیل توصیه من به تو این است: به زندگی خودت بچسب!

پاسخ
سوزی

من وقتی در این شرایط قرار می گیرم ، با خودم می گم من هم می تونم ، می گم اصلاً من بالقوه نوانایی داشتنشو دارم... این یعنی باور دارم که دارمش ، تلاش می کنم داشته باشمش ****************** گیس گلابتون عزیزم، زودتر نشد بیام و خبر خوبی رو بهتون بدم ، امروز که بعد از مدتها تونستم به سایتتون سری بزنم می خوام خبر خوبی رو بهتون بدم، من در ثبت اهدافم مشخص کرده بودم که سال 92 رو در حالی شروع کنم که ایده ی مالی ای که دارم تحقق پیدا کرده باشه، بلـــــه :) من تصمیم به خرید خونه داشتم، این مسیر برای من مسیر همواری نبود، یعنی اینجور نبود که پول خرید خونه رو کامل داشته باشم یا کسی بهم کمک مالی بده، اما خدا رو شکر خونمو خریدم، و الان از این بابت خدا رو شکر می کنم ، خواستم شما رو هم مطلع کنم و همینجا بگم که بله وقتی بخواهیم و باور داشته باشیم که می تونیم حتماً می تونیم، از شما هم ممنونم ،تاثیر کلام شما برای من ثابت شده است. پاینده و پیروز باشید. امیدوارم به زودی باز بیام و خبر خوشحالی رسیدن به اهداف دیگرمو بهتون اطلاع بدم. برای همه ی دوستانی که در این سایت حضور دارند، از صمیم قلبم بهترین ها رو آرزو دارم، امیدوارم هر روز شاهد رسیدن به اهداف و آرزوهای شیرین ِ همدیگه باشیم. :)

پاسخ
الهام

میگم واااااااااااااااااااای کی میشه منم تو همچین خونه ای زندگی کنم

پاسخ
معصومه

سلام راستش من وقتي خونه و ماشين ميبينم اولش ميگم خوش به حااااااااالشون بعدش ميگم كاش منم داشتم و هميشه تو ذهنم ميبينم كه ادم پولداري هستم البته تازگيا يه مطلب خودنم كه وقتي ميگيم خوش به حالش يعني به كائنات ميگيم ما اون چيزو نميخواهيم و تمرين اينكه وقتي يه ماشين نو ميبينم چه كار كنيم كه حسادت و بغض نداشته باشيم

پاسخ
آنه

میگم اووف چه ماشینی ! کی سوارش هست؟ چکاره هست ؟؟ خوشکله ؟ خوش تیپه ؟

پاسخ
مژده

میگم ایول یعنی یه روزی منم می خرم. و انگیزه ام دو چندان میشه.

پاسخ
محبوبه

من هميشه وقتي يك چيز زيباميبينم ميگم خدايا من هم ميخوام صاحب زيباترين ها بشم و از داشتنش احساس لذت كنم..و تحسين ميكنم زيبايي رو..

پاسخ
rose

من وقتی چیزی نظرم دو جلب میکنه که معمولا خونه های با صفا هست، ساکنانش رو تصور میکنم که توش شادند و سلامت.
دوست دارم این طرز فکرم رو.

پاسخ
successfulman
http://www.thinkplus.ir

من حس شادی میکنم و اگه اون ماشین یا خونه همونی باشه که دوس دارم داشته باشم ، تصویر سازی میکنم که الان من هم در ماشین یا خانه ی مورد علاقه ام هستم لبخند

پاسخ
ابی چون اسمان

جانممممم پیش ما بیا عزیزم نیشخند

پاسخ
niki

سلام
خوبین خانم دکتر ؟
ممکنه راجع چشم زخم و ... هم از دید متافیزیک مطلب بذارین ؟

بین خرافات و واقعیت و احادیث و .........
برامون حرف بزنید؟
ممنون

پاسخ
sepidarsepid
http://sepidarsepid.persianblog.ir

من جدیدا احساس بی پولی میکنم و اومدم قسمتهای جذب پول سایت رو مرور کلی میکنم.
ممنون گیس گلابتون جووووووون.
با وجودی که مطلب رو قبلا هم خونده بودم ولی یه نکته ی جدید در مورد خودم کشف کردم.
من وقتی یکی رو میبینم که سوار ماشین شاسی بلند و گرونه میگم که اوه همشون ادمای بی فرهنگ و بی کلاسی هستن که حتی بلد نیستن دو تا کلمه درست حسابی حرف بزنن!!
اصلا من خوبم که از این ماشینا ندارم ولی عوضش میتونم ساعتها هزاران کلمه درست و حسابی حرف بزننم و خیلی هم بافرهنگ و باکلاسمچشمک

پاسخ
rmaryam6926

سلام وقت بخیر
در مورد ماشین حسی ندارم اما در مورد خانه می گم خوشبحال صاحب خانه هاش . منم یه خانه می خرم که خوشبحالم باشه.

پاسخ
گیس گلابتون

انشاالله

پاسخ
حدیث زمانی

من این مقاله رو خوندم
واقعا با دیدن ماشین های لوکس چشمام برق میزنه و حتی اگه خوشم بیاد کلی نگاش میکنم
ولی خب شاید یه گوشه دلمم بگه اینا همونایی هستن که مفت پول درمیارن
اخه الان تو وضعیت مملکتمون همچین چیزی نیست؟
گیسگلابتون جان دوست دارم یه سوال ازتون بپرسم و شماام مثل تمام مقاله هاتون که صراحت دارید واقعا صریح و راست جواب بدید اگه دوست ندارید کلا جواب ندید
شما تو متناتون اوردید که ما مشکلاتمون رو نباید سر جامعه و وضعیت مملکت بندازیم و ماشین پورشه و مازراتی دیدیم کسیو سرزنش نکنیم
ولی واقعا تو کشور ما کسیکه مازراتی و پورشه سواره با زحمت خودش بهش رسیده؟
من اینو نمیفهمم ما خودمونو باید گول بزنیم؟یا حقایق رو ببینیم؟ولی بپذیریم که کاری ازمون برنمیاد؟

پاسخ
گیس گلابتون

به نظرتون من میدونم آیا همه پورشه سوارها دزد و مال ملت خور هستند یا نه؟ تصمیم با خود شما عزیز دلقلب

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet