مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
نوجوان شاد
1393/07/24 19:17

همین امروز کتاب افتخار خود را بسازید!

وقتی نوجوان بودم، قبل از خوابیدن، تمام روز خودم را مرور می‌کردم و گندهایی را که زده بودم به خاطر می‌آوردم و بابت آن‌ها خودم را بشدت سرزنش می‌کردم. از شرم و خجالت به خودم می‌پیچیدم و نمی‌دانستم از دست خودم به کجا فرار کنم. مدام به خودم می‌گفتم: «تو نمی‌توانی هیچ کار ساده‌ای را درست انجام بدهی!»

 

در مدرسه همیشه مورد تشویق قرار می‌گرفتم، چون درس‌هایم خوب بود. هم مدرسه ای‌هایم مرا دوست داشتند. دوستان صمیمی و نازنینی داشتم که وقتم را با حرف زدن و قدم زدن با آن‌ها می‌گذراندم. به قدری مورد اعتماد مادر و پدرم بودم که به آن‌ها می‌گفتم خیال دارم بعداز ظهر را در خانه فلان دوستم بگذرانم و آن‌ها می‌دانستند من به راستی همانجا هستم، ولی باز هم شب‌ها از شدت شرم و خجالت به خودم می‌پیچیدم و مرتب از خودم ایراد می‌گرفتم.

 

متاسفانه این عادت ناخوشایند تا همین چند سال اخیر با من بود، تا اینکه بلاخره توانستم راهی برای راحت شدن از شر این عادت نادرست پیدا کردم. خیال دارم این روش را با شما سهیم بشوم. ولی قبل از آن خاطره‌ای را برایتان تعریف می‌کنم:

 

وقتی من نوجوان بودم، شلوار پاچه لوله تفنگی مد بود. پاچه شلوارهای ما به قدری تنگ بود که با زور و تقلا می‌توانستیم شلوار به پا کنیم. ولی در مدرسه باید شلوار پارچه‌ای با دمپای بیست سانتی متر می‌پوشیدیم. اجازه نداشتیم عکس، مجله، نوار کاست و یا دفتر خاطرات به مدرسه بیاوریم. در دوران دبیرستان، دم در مدرسه و قبل از ورود به مدرسه، ناظم مدرسه، کیف‌های ما را می‌گشت و پاچه شلوارمان را با متر اندازه می‌زد تا گشادی دمپای شلوار حتما بیست سانتی متر باشد. چه مصیبتی بود این گشت صبحگاهی. اول صبحی چه تاثیر ناخوشایندی در روحیه ما می‌گذاشت. انگار ما مشتی قاچاقچی بودیم و چیزهای ناشایست به مدرسه قاچاق می‌کردیم.

 

مبصر کلاس توسط مدیر مدرسه انتخاب می‌شد و وظیفه اصلی او این بود که به مدیر مدرسه گزارش بدهد کدام دختر توانسته یک کاست موسیقی به داخل مدرسه قاچاق کند یا چه کسی امروز نماز نخواند. چه کسی آواز خواند و چه کسی رقصید.

 

وقتی زنگ کلاس به صدا در می‌آمد و ما از حیاط به کلاس می‌آمدیم، بچه‌ها از فرصت استفاده می‌کردند و با گچ دنبال هم می‌افتادند و تخته پاک کن پر از گچ را روی سر هم خالی می‌کردند. روی میز‌ها می‌کوبیدند و آواز می‌خواندند و می‌رقصیدند. مبصر ما از عهده آرام کردن بچه‌ها برنمی آمد. وقتی معلم وارد کلاس می‌شد باید ده دقیقه‌ای منتظر می‌شد تا رقصندگان خاک و خولی گچ‌ها از لباس‌هایشان بتکانند و سر جایشان بنشینند. هر روز عده‌ای به دفتر مدرسه فرستاده می‌شدند، ولی هرگز نظم در کلاس برقرار نمی‌شد.

 

نمی‌دانم چه شد که آن روز عجیب فرا رسید. روزی که بچه‌های کلاس اعتصاب کردند و گفتند سر کلاس نمی‌روند، چون این مبصر جاسوس را نمی‌خواهند. این واقعه به قدری عجیب بود که ناظم نتوانست مطلب را حل کند و خود مدیر به میانه میدان آمد. پرسید: «شما می‌خواهید چه کسی مبصر باشد؟» همه بچه‌های کلاس یکصدا گفتند: «گیس گلابتون!» البته آن موقع اسم من گیس گلابتون نبود‌ها! آن‌ها نام خانوادگی مرا به زبان آوردند. دهان مدیر مثل غار باز ماند و مجبور شد رای شاگردان کلاس را قبول کند. برای اولین بار در مدرسه یک مبصر انتصابی نبود و با نظر دانش آموزان انتخاب شد.

 

ه‌مان روز اول با هم کلاسی‌هایم یک قرار گذاشتم:

«من گچ درجه یک خارجی می‌خرم تا موقع نوشتن روی تخته مشکلی نداشته باشیم. تازه رنگی رنگی هم می‌خرم تا حالش را ببریم. ولی گچ و تخته پاک کن را پیش خودم نگه می‌دارم که گچ‌ها حرام نشود (و شما خرس گنده‌ها سرتاپای خودتان را گچی نکنید!) شما هرقدر که می‌خواهید بخوانید و برقصید. خودم دم در می‌ایستم تا ببینم معلم کی از راه می‌رسد. در عوض شما به محضی که علامت دادم سر جایتان بنشینید تا موقع ورود معلم بتوانم «برپا» بدهم و معلم خیلی شیک و مرتب وارد کلاس بشود.

 

اینطوری هم گچ خوب داریم، هم لباس‌هایمان تمیز می‌ماند، هم معلم وارد کلاس ساکت و مرتب می‌شود و هم شما به رقص و آوازتان می‌رسید. قبوله؟«

 

همه از صمیم قلب قبول کردند. از آن روز کلاس ما در نظم و انضباط زبانزد شد! در حالی که بچه‌ها به اندازه سابق می‌خواندند و می‌رقصیدند، فقط کسی نمی‌توانست مچمان را بگیرد. ناظم و معلم‌ها هم از این انتخاب راضی بود، ولی مدیر خیلی ناراضی بود، چون منبع جاسوسی‌اش را از دست داده بود. البته او این ضایعه را با رد کردن من از گزینش دانشگاه جبران کرد.

 

آن زمان‌ها، قبولی در کنکور دو بخش داشت: بخش علمی و بخش گزینش. مدیر مدرسه صلاحیت اخلاقی مرا تایید نکرد و من از گزینش رد شدم. البته این کار مدیر مدرسه بقدری بی‌معنا و مسخره بود که مدرسه موضوع را حل و فصل کرد و تا امروز حتی پدر و مادرم نمی‌دانند من از گزینش کنکور رد شده بودم.

 

ده بیست سال بعد‌‌ همان مبصر برکنار شده به مطبم آمد و آشنایی داد. او به خاطرم آورد که زمانی همه شاگردان کلاس مرا به عنوان مبصر کلاس برگزیدند. من آن لحظه شیرین را به خاطر آوردم. من اولین مبصر انتخابی مدرسه بودم. همه شاگردان کلاس یکصدا مرا برای مبصری انتخاب کرده بودند.

 

متاسفانه من از تمام این اتفاقات خوب،فقط خنده شیطانی مدیر مدرسه را به خاطر داشتم و روزی که با گریه و زاری به مدرسه خبر بردم که چه نشسته‌اید شاگرد اول منطقه‌تان از گزینش رد شده است و نمی‌تواند به دانشگاه برود.

 

دلم نمی‌خواهد شما مثل من افتخارات و کارهای عالی خود را فراموش کنید و مثل من مرتب به خودتان بگویید: «تو نمی‌توانی هیچ کاری را درست انجام بدهی!»

 

به همین دلیل می‌خواهم یک راه عالی به شما بیاموزم که از دوران نوجوانی، عزت نفس و اعتماد به نفس در شما رشد کند و وقتی به جوانی می‌رسید، یک دختر یا پسر با اعتماد به نفس باشید.

 

از همین امروز یک کتاب افتخار برای خود بسازید و تا می‌توانید افتخارات خود را در آن ثبت کنید و به خود مدال بدهید:)

 

از همین امروز!

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

pegi79

از خواندن این پست زیبایتان گلوله گلوله اشک ریختم. من هم در دوران نوجوانی برای خودم کسی بودم شاگرد اول مدرسه بودم ورزشکار بودم تئاتر بازی می کردم تقریبا تمام بچه های مدرسه مرا می شناختند و آرزوی دوستی با من را داشتند ولی یک مشکل بسیار بزرگ وجود داشت من خودم را دوست نداشتم!!! من هیچکدام این ها را نمی دیدم و در عوض دماغ باد کرده ام را می دیدم نه زیبایی و برق چشمهای جذابم را، پاهای لاغرم را می دیدم نه قدرتی که در آنها نهفته بود و مرا به مدال های رنگارنگ کشوری رسانده بود. این مشکل من بسیار ادامه دار شد و دردسرهای عظیمی برایم ساخت ،منجر به تصمیم گیریهای غلط بسیار شد که یکیش همین چندی پیش اتفاق افتاد، یک سونامی بزرگ در زندگیم، این بار هم به لطف همسر و اطرافیانی که مرا از صمیم قلب دوست دارند و من حس نمی کردم ،جان سالم به در بردم هرچند تبعاتش سالها گریبان گیرم خواهد بود...همه اینها از یک نقطه اصلی نشات می شود من خودم را دوست نداشتم، من با دنیا می جنگیدم می خواهم تغییر کنم. چقدر پستتان با حال و هوای این روزهای من می خواند . مرسی تلنگر دوباره خوبی بود واقعا مرسی بابت تمام پست های پر انرژیتان

پاسخ
kafshghermezi

من وقتی به افتخارات گذشتم فکر می کنم بدتر عصبی میشم که چه آدم با استعداد و پرفکتی بودم جایزه از سر و کولم می بارید بدون اینکه زحمت خاصی بکشم سر کلاس درسو می فهمیدم اما الان تو درسام مسه چی موندم و تو هیچ مسابقه ای هم برنده نمیشم ... برا فهمیدن یه نکته باید صد دور بنویسمش آخرم باز یادم میره
حس می کنم خنگ شدم به خود گذشتمم حسودی می کنم حتا!! من چکار کنم؟

پاسخ
گیس گلابتون

به خود گذشته ام حسودی می کنم...
در کامنت بالایی گفتم که چه می شود کرد. از امروز شروع کن. دلسوزی برای خودت را کنار بگذار و برای چیزهایی که همین الان داری سپاسگزار باش.
این صفحه مال نوجوان هاست!
نه مال نوجوانان سابق!
با این کامنتها روحیه نوجوانها را خراب می کنید که!
آی نوجوانها! اگر کارهایی که می گویم انجام ندهید، مثل این آدم بزرگها، تاسف می خورید و پشیمان می شوید. پس از همین امروز آینده خود را بسازید. از همین امروز!

پاسخ
pushana

دومین باره که اینو می خونم. خیلی دوس داشتم این پست رو!ولی اون تیکه رد کردن اون مدیر ببخشید عقده ای خیلی رنجم می ده!!چه صفتی جز این می شه گذاشت رو این آدمهااا.ولی بقیه ش خیلی لذتبخش بود. منم تا راهنمایی شاگرد ممتاز بودم. هیجوقت کتک نخوردم ولی خاطرات بدی از تنبیه اون بچه های بیچاره دارم. متاسفم از اینکه چنین آدمهایی در سیستم آموزشی ما بودن و هستن!!جایی که میشه آینده آینده سازان یه کشور رو رقم زد می شه با یه حرکت کوچیک به یه کودک آینده درخشان داد یا اون آینده رو ازش گرفت!

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet