مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
نوجوان شاد
1394/05/08 18:49

شش میلیون دلار هدیه گیس گلابتون به شما

همانطور که می دانید در سایت گیس گلابتون بخشی برای پاسخ دادن به سؤالات شما وجود دارد. این بخش کاملاً رایگان است. یکی از سوالاتی که مرتب از طرف نوجوانان و حتی جوانان از من پرسیده می‌شود این است:

 

شما می گویید قدر زندگی‌ات را بدان و آن را هدر نده، لطفاً بنویسید چگونه از لحظه به لحظه زندگی خود استفاده کنیم؟

 

ممنونم. چه سؤال خوبی و چه نوجوانان و جوانان هوشیاری

 

من یک جوان بیست ساله در خانه دارم، با دوستان او تا حدی آشنا هستم. تعدادی از شاگردان مستقیم من، کم سن و سال هستند. بنابراین با جو سرشار از نومیدی شما آشنا هستم و بسیار متأسف و غمگینم.

 

جوانی، سن شور و حرارت است. بخواهی و نخواهی جوان، پرشور است. هورمون‌های بدنش او را به شور و نشاط درمی آورد. وقتی می‌بینم جوانان ما چه اندازه پژمرده هستند، غصه‌ام می‌شود.

 

در سال‌های پایانی دبیرستان، نوجوانان ما با هول و هراس برای کنکور آماده می‌شوند. هیچ نشاطی در کار نیست، فقط وحشت و هراس. نوجوانان ما باید غرورهای خانوادگی را راضی کنند و یکتنه خانواده را سربلند نمایند. باری که برای شانه‌های یک نوجوان هجده نوزده ساله زیادی سنگین است.

 

این مرحله به خوبی یا ناخوبی می‌گذرد و جوانان وارد دانشگاه می‌شوند. خب ... که چی؟... این همه دویده‌اند که به کجا برسند؟ من در بهترین رشته و یکی از بهترین دانشگاه‌های ایران درس خوانده‌ام و بخوبی می دانم که جو دانشگاه‌ها چقدر سنگین و بی انگیزه است. استادها بی انگیزه، دانشجوها بی انگیزه، بی آینده.

 

شما بهتر از من می دانید هدف از رفتن به دانشگاه دو چیز است:

1-    تولید کارمند

2-    ایجاد فاصله ای بین دبیرستان و زندگی مستقل

 

در دانشگاه افراد برای کارمند شدن پرورش پیدا می‌کنند. هرگز به آن‌ها درس‌های کارآفرینی آموخته نمی‌شود. متاسفانه حتی به دانشجویان یاد نمی‌دهند چطور کارمند خوبی باشند و بسرعت ترقی کنند.

 

ولی دنیا دیگر به کارمند اضافی نیاز ندارد! عصر، عصر کارآفرینی است. اگر شرکتی کارمند بخواهد، کارمندی عالی و درجه یک می‌خواهد. کارمندی که چیزهایی بیش از درسهای دانشگاه بداند.

 

در غرب، بچه‌ها از هجده سالگی خانه را ترک می‌کنند تا در خوابگاه‌های دانشگاه ساکن شوند. در حقیقت آن‌ها به این ترتیب، زندگی نیمه مستقل را تجربه می‌کنند. اگر دانش آموزی عالی باشند، از دانشگاه بورس دریافت می‌کنند. اگر دانش آموزی معمولی باشند، از دانشگاه وام تحصیلی می‌گیرند، یعنی در واقع خودشان هزینه دانشگاه را می‌پردازند، منتها در سال‌ها بعد که از دانشگاه فارغ تحصیل شدند و سر کار رفتند، کم کم هزینه درس خواندن خود را پرداخت می کنند. در طول دانشگاه هم، با انجام کارهای نیمه وقت پول جیبی خود را تأمین می‌کنند.

 

در غرب اگر جوانی بالای 25 سال در خانه والدین زندگی کند و یا از آن‌ها پول جیبی بگیرد، مایه آبروریزی است.

 

ولی در ایران هیچکدام از این مسائل وجود ندارد. بچه‌ها موقع تحصیل از خانه والدین خارج نمی‌شوند. والدین به هر جان کندنی شده، هزینه تحصیل فرزندان خود را تأمین می‌کنند. جوانان هرگز طعم نیمچه استقلال را نمی‌چشند، چون زیر چتر حمایت مالی والدین قرار دارند. از طرفی جوانان ما، آینده شغلی مبهم و تاریکی دارند، زیرا هرگز مهارت‌های کارمند خوب بودن و یا کارآفرین شدن را نیاموخته‌اند.

 

می‌خواهید از زندگی‌تان حسابی استفاده کنید؟

راستی راستی می‌خواهید؟ این پنج مهارت را در خود تقویت کنید:

 

1-    آشنایی با کامپیوتر، در حد آفیس و یک کوچولو فتوشاپ

2-    آشنایی با اینترنت، در حد امکانات جی میل (خداییش جی میل آنقدر امکانات دارد که من هنوز در آن گیج می‌زنم)

3-    آشنایی با یک زبان خارجی در حد مکالمه معمولی

4-    تأثیر خوب روی آدم‌ها گذاشتن- با انجام تمرینات جذابیت فوری

5-    تایپ ده انگشتی

 

برای آموختن پنج مهارت بالا لازم نیست در کلاس‌های گران شرکت کنید. به کمک کتاب و سی دی‌های آموزشی می‌توانید به اندازه قابل قبولی در مورد آن‌ها اطلاعات کسب کنید. الان تابستان است، وقت تلف نکنید. وقت طلاست.

 

و نصیحت بعدی من این است:

کار کردن و پول درآوردن را از سن بسیار کم آغاز کنید.

از چه سنی کار کردن را آغاز کنید؟

هرچه زودتر بهتر!

 

با دو خانم فروشنده موفق بیمه صحبت می‌کردم. آن‌ها اعتراف کردند از هفت هشت سالگی، فرفره می‌ساختند و به بچه‌های همبازی خود می فروختند.

 

یک آقای کارآفرین موفق هم می‌گفت: شش ساله که بودم. از مغازه پفک می‌خریدم و به بچه‌های همسایه می فروختم و یا دوچرخه‌ام را به همبازی‌هایم کرایه می‌دادم.

 

این سه نفر از نظر مالی به این کارها نیاز نداشتند، ولی یک چیزی ته وجودشان فریاد می‌زده: یک کاری بکن! یک چیزی بشو!

 

هرچه زودتر به فکر کار کردن باشید، اگر دانش آموز یا دانشجو هستید از تعطیلات تابستان برای کار کردن استفاده کنید. اصلاً به فکر مقدار حقوق نباشید، بلکه دنبال یاد گرفتن رمز و رموز کار کردن باشید.

 

می‌خواهید هوش اجتماعی‌تان بالا برود و خدا نکرده هالو و پپه نباشید؟

دنبال یک کلاس خوب برای بالا بردن هوش اجتماعی  می‌گردید؟

هر چه زودتر و در سن پایین، کار کردن را آغاز کنید.

 

هوش اجتماعی یعنی بدانید چگونه با مردم رابطه خوبی برقرار کنید. یعنی بدانید چگونه خواسته‌های خود را بیان کنید و خواسته‌های دیگران را برآورده نمایید. مدرسه هوش اجتماعی، خود جامعه است. برای یاد گرفتن شنا، نباید کتاب خواند، بلکه باید به آب زد. برای بالا بردن هوش اجتماعی هم کتاب خواندن کافی نیست، باید داخل جامعه بروید.

 

این شش نصیحت هر کدام یک میلیون دلار می‌ارزند. من الان شش میلیون دلار در اختیار شما قرار دادم. از آن‌ها استفاده کنید و خبر موفقیت خود را برایم بنویسید. خوشحال و دلگرم می‌شوم.

 

 

 

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

ماهی 1

شما قبلا هم این تایپ ده انگشتی گفته بودین منم گوش دادم اوایل تابستون رفتم یاد گرفتم هورا مرسی که انقدر مهربونی خدایا متشکرم که منو با این سایت عالی آشنا کردی قلبقلبدستبغل

پاسخ
کفش قرمزی

چه عالی پس من الان 5 میلیون دلار مهارت دارم!!

پاسخ
گیس گلابتون

آفرین!
کدامها را داری؟

پاسخ
kafshghermezi

کامپیوتر
اینترنت
تایپ ده انگشتی
زبان انگلیسی
در مورد ارتباط با آدم ها سعی می کنم مهربان باشم و سی دی شما را دانلود کرده ام! باید یک بار دیگر مرور کنم

به نظر من اگر قرار باشد بعد از این ها سه مهارت اضافه شود که هر کدام دو میلیون دلار بیارزد برنامه نویسی وب و ورد پرس و اندروید است! از بس که تقاضا برای این سه مهارت زیاد است و می شود با یک کامپیوتر در خانه ازش پول حسابی در آورد! (البته من خودم در این زمینه تنبل هستم و هیچ کدام را جدی دنبال نکرده ام! همه ش دارم دور خودم می چرخم!)

پاسخ

براوو آفرین!
البته برای کسانی که این کار را دوست دارند وگرنه نشستن پشت کامپیوتر و کدنویسی برای عده ای تهوع آور است

و با توجه به این که شما را چند دقیقه ای ملاقات کرده ام دو تا هدیه میلیون دلاری می خواهم به شما اهدا کنم.
دوست داری هدیه هایت را بگیری؟

پاسخ
kafshghermezi

آخ جون کادو!
آن هم از دست گیس گلابتون، بهتر از این نمیشه لبخند
متشکرم! از خوشحالی دارم پر در می آورم! نیشخند

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم
و اما هدیه های میلیون دلاری شما:
1- تمرین 40 روزه اجتماعی شدن را جدی بگیر. راستی راستی یک تقویم به دیوار نصب کن و علامت بگذار از کی تا کی قرار است تمرین کنید.
اگر آب دستت هست، بی خیال شو. این کار واجبتر است

2- بین سه تا رشته کامپیوتری که نوشتی یکی را انتخاب کن و ظرف سه ماه آینده هر روز یک ساعت در موردش یاد بگیر
اگر نمی توانی بین آنها انتخاب کنی، اسم سه تا را جداگانه روی تکه های کاغذ بنویس. کاغذها را تا کن و سپس یکی را انتخاب کن. هر کدام شد مهم نیست. روزی یک ساعت و ظرف سه ماه آینده

ببینم که چه می کنی
سه ماه دیگه خبرهای خوب می خواهم ها

پاسخ
kafshghermezi

چقدر خوب
هدیه ای که دقیقا لازم داشتم! قلب
چشم ان شاالله حتما انجامش می دهم . همیشه به خاطر نداشتن تقویم دیواری و این که اگر داشته باشم آن را روی کدام دیوار بچسبانم کلی خودم را عقب انداخته ام! این بار وسواس را کنار می گذارم و یک اقدام جدی انجام می دهم!
خیلی خیلی ممنونم. شما خیلی هنرمندانه کادو می دهید. حتی همین که یک روز منتظر بودم اشتیاقم و تاثیر آن را چندین برابر کرد .
دوستتان دارم قلب

پاسخ
گیس گلابتون

قلب

پاسخ
استاکر

سلام خانوم دکتر عزیز ..من به طور مرتب مطالبتونو میخونم و بسیار هم لذت میبرم.. اگه بخواهم از حسن های شما و مطالب مفیدتون بگم شاید بیشتر از یک صفحه بشه!
اما راستش در این متن که سراسر موضوعاتی بود که به جد با شما موافقم اما در همان اوایل جمله ای از شما باعث شد تا انتهای خواندن متن دچار حسی بشم که شاید با تمام مخالفت های که با این نوع تفکرات بیان میکنن ، در شما هم وجود داره کمی این تفکرات وجود داره!
شما گفتین:این همه دویده اند به کجا رسیدند؟ من در بهترین رشته و در یکی از بهترین دانشگاه های ایران درس خوانده ام...
همین جمله یعنی شما رشته پزشکی رو بهترین رشته میدونین.. اما ایا واقعا این رشته جز درامد چه حسن بیشتری میتونه نسبت به رشته های دیگه داشته باشه.. به نظر من این تفکر باعث شده خیلی از دانشجوهای پزشکی الان افسرده ان و خیلی از پزشکای جوان به مریض به عنوان یک موجود مزاحم نگاه میکنن.. البته باید بگم من اینارو از نزدیک لمس کردم .. پدر بزرگ من پزشکی بالای 70 سال هستن.. پدر من پزشکی 50 ساله و خواهر من پزشکی جوان..
من واقعا امیدوارم نوجونا بدونن دنیای ما به نقاشی زیبا روی دیوار خونه هامونم احتیاج داره..
اینارو گفتم چون ایمان دارم شما انسان درست و انتقاد پذیری هستین و حتی شاید به خیلی از حرفای من از قبل موافق بودین.. بازم براتون ارزوی موفقیت میکنمگل

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم
موافقم. با تمام دل با شما موافقم. اصلا از اول تا آخر این سایت دارم حرف شما را تکرار می کنم.

نوشتم "بهترین رشته" از نظر طرفدار، نه این پزشکی را بهترین رشته دنیا بدانم.


هرگز!

می دانید من بهترین رشته های دنیا را چه می دانم؟

هنر!

بله! هنر!

فرهنگ ما از طریق هنر منتقل می شود:
کتاب، شعر، نقاشی، آواز، موسیقی حتی رقص

میشه از شما خواهش کنم http://www.gisgolabetoon.ir/fa/my-story/news/1305/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%DB%8C%D8%A7-%D9%86%D8%B4%D8%AF%D9%86--%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%84%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-را مطالعه بفرمایید؟

من کاملا با شما موافق هستم
متشکرم نظر خود را نوشتید و ممنونم فرصت دادید من نظرم را بیشتر بیان کنم
سپاس

پاسخ
استاکر

از جوابتون خوشحال شدم و از اینکه فرصت اشنایی با انسانی درست همچون شما رو داشتم خوشحالترگل گلگل

پاسخ
گیس گلابتون

لبخند سپاس

پاسخ
Nahidsa

عاشقتونم چقدر شما عالي مينويسيد.من٢٢ سالمه.١ سال و نيم پيش با شما آشنا شدم.خيلي نااميد و افسرده.فقط سايتتون رو روخوني كردم...و كلي تغيير كردم.وقتي ديدم شما همش از كار كردن جوونا ميگين تصميم گرفتم كار كنم و تمام بهونه ها رو بزارم كنار.اولش سخت بود خيلي و كار موردعلاقم نبود اما بازم ادامه دادم و چون شما گفته بودين براي خودتون و مهارت هاتون أرزش قائل باشين تازه ياد مهارتام افتادم و الان شكر خدا و كمك شما يه در امد خيلي خوب در حد خودم و يه كار با موقعيت واقعا مناسب پيدا كردم.ازتون خيلي ممنونم :*

پاسخ
گیس گلابتون

آفرین هزار آفرین

گاهی اوقات به خودم می گم کاش من هم وقتی 15- 16 ساله بودم یک گیس گلابتونی برای خودم داشتمنیشخند

پاسخ
kafshghermezi

سلام گیس گلابتون!
مفتخرم به شما خبر بدهم که من یک میلیون دلار از هدیه هایی که بهم دادید را به دست آوردم و کلی دوست جدید پیدا کردم!!!! خداروشکر!
در مورد روزی یک ساعت تمرین کامپیوتر هم وسط راهم. از شما سپاس گزارم گلقلبماچ
اما کمک کمک از تمرین بخشش! من در برابر این تمرین خیلی مقاومت دارم! احتمالا یادتان هست سری قبل نوشتم که من دوست ندارم به آدم های دیگر بد و بیراه بگویم و شما گفتید این یک نمایش است!!
دیگر فقط یک بهانه دارم! اینکه من انرژی کافی برای این تمرین را ندارم! در این تمرین باید وردنه بکوبی و برقصی و آخرش هم قسمت سخت دوش گرفتن را دارد که من وقتی موهایم تمیز و سشوار کشیده است (مثلا امروز صبح!) حیفی ام میاد شب هم دوباره برم حمام!! (هم حیفی هم تنبلی!)
می دانم که باید خودم یاد بگیرم بهانه ها را از خودم بگیرم! اما لطفا این بار هم به من کمک کنید! من عمیقا دوست دارم این تمرین را انجام بدهم تا به حال چند بار روی تقویم ۱۴ روز علامت گذاشته ام اما همیشه فقط یکی دو روز موفق به اجرا شده ام و هر شب خودم را سرزنش می کنم که اگر همان روز که شروع کردی ادامه داده بودی تا الان تمام شده بود :( از دست خودم خسته شدم! می خواهم این بار به امید خدا درست و حسابی تمامش کنم و یک بار برای همیشه راحت شوم!

پاسخ
گیس گلابتون

آفرین
و تو می تونی!
یادته نوشتم تو آینه نگاه کن و چی به خودت بگو؟ همان مطلبی که در متن درس وجود دارد. یادته؟

پاسخ
kafshghermezi

بله بله . آخر درس هست. الان می روم به خلاصه هایم اضافه می کنم!(من خلاصه برداری هم کردم حتی!!)

پاسخ
mahshid59

سلام گیس گلابتون عزیز خیلی خوشحالم که با شما اشنا هستم.من سی و پنج سالمه فوق لسانس دار و مجردم.متاسفانه من فقط درس خوندم مهارت دیگه ای نداشتم برا همین تا حالا با وجود اینکه خیلی به کار نیاز دارم بیکارم.هیچکدوم این مهارت هایی که گفتین و بلد نیستم.کاش وقتی نوجون بودم با شما اشنا میشدم.الان موندم چکار کنم؟

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم
دوست عزیز، توجه داری این صفحه نوجوانان است؟
لطفا در مورد سوالات شخصی خود، به صفحه http://www.gisgolabetoon.ir/fa/faq/news/1430/FAQ مراجعه کنید.
چون تازه وارد هستید، کامنت شما را حذف نکردم. خوشحالم اینجا هستید و امیدوارم از سایر بخشهای سایت بخوبی استفاده کنید

پاسخ
gladmari
http://tedtalks.blog.ir

خیلی عالی گفتین. مخصوصا اون قسمت اجتماعی بودن که با کتاب خوندن به دست نمیاد.خوشبحال نوجونای عزیزی که شما رو پیدا کردن.
درسته نوجون نیستم ولی این صفحه رو خیلی دوس دارم. همش منتظرم اون مهارتهای زندگی رو که تا حالا سه تاشو نوشتین ادامه بدین قلب

پاسخ
آيريس

گيس گلابتون جان كاملا در ست و بجا . اگر به ما هم كسي بود اين طور راهنمايي مي كرد الان در سن 28 سالگي بايد به خيلي مدارج بالاتر رسيده باشيم . ولي از بچگي كلي افكار و عقايد بيهوده در سر ما فرو رفت كه براي از بين بردن انها حداقل من يك سال سخت تلاش كردم . ولي بازم جاي داره هزاران بار شكر كرد چون خيلي ها از دنيا مي روند و باز هم هيچ .

نوجوان خوب و گل هر چي گيس گلابتون مي گه را مو مو انجام بدن . شكوفا بشن گل

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet