زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1394/01/30 20:19

یک دندانم رفت...

دو سه ماه پیش دندانم درد گرفت. درد گنگی بود. شبیه به زخمی در لثه. آقای شوشو نگاهی به دهانم انداخت و گفت: کنار یکی از دندان‌هایت قدری قرمز است. فکر کردم شاید با بی دقتی مسواک زده‌ام و لثه را زخمی کرده‌ام. دو روز ژلوفن خوردم و درد آرام شد. موضوع را از یاد بردم. یک هفته مانده به عید، دوباره درد شروع شد. باز هم آقای شوشو نگاه کرد و گفت: فقط کمی قرمز است. بیا دنتول بگذار، خوب شود. گفتم: بعید می دانم این قرمزی به خاطر بد مسواک زدن باشد. چون هر بار همانجا قرمز می‌شود.

 

فکر ترافیک شب عید تهران را که می‌کردم، مو به تنم راست می‌شد. سراغ یک دندانپزشک خوب را در بومهن گرفتم. پیش خودمان باشد، در این چند ماه مشاهده مطب یکی دو تا پزشک در بومهن و رودهن مرا بکلی شگفت زده کرده بود، از شدت مخروبگی و کثیفی مطب. با ترس و لرز به مطب دندانپزشکی رفتم. به خودم گفتم: اگر مطب کثیفی بود، شلوغی تهران را به جان می‌خرم.

 

خدا را شکر! چه مطب خوشگل و تمیزی. حظ کردم. با یک آقای دکتر خوش اخلاق و محترم. دکتر دندان را معاینه کرد، عکس گرفت و تشخیص داد، پای دندان یک کیست عفونی تشکیل شده است. قرار شد در طول تعطیلات عید، آنتی بیوتیک بخورم و بعد از تعطیلات برای اقدامات اساسی مراجعه کنم.

 

امروز جلسه سوم دندانپزشکی‌ام بود و قرار بود یک دندان من کشیده شود. از صبح بی قرار بودم. از فکر کشیده شدن دندانم غصه‌ام می‌گرفت. می‌ترسیدم. دو سه بار تلفنی و با پیامک به آقای شوشو عرض کردم: من می‌ترسم. ایشان پاسخ دادند: من هم همینطور!

 

نیم ساعت قبل از حرکت به سوی مطب، دیدم دارم در ذهنم با آقای شوشو دعوا می‌کنم. پرونده‌های این شش سال را بیرون کشیده‌ام و حسابی دارم گرد و خاک راه می‌اندازم:

-          می‌ترسی؟! وقتی می‌خواستی فلانی را ببری دندانپزشکی نمی‌ترسیدی! حالا نوبت من که شده می‌ترسی! مگر دندان تو را می‌خواهند بکشند که می‌ترسی؟ اصلاً از اولش هم مرا دوست نداشتی! من بیچاره که فلان، من بدبخت که بیسار...

 

درد سرتان ندهم متوجه شدم دارم آشی برای آقای شوشو می‌پزم که یک وجب رویش روغن دارد. یادم افتاد "بیان خواسته‌ها و بیان نیازها" آن هم به وضوح و شفافیت کامل از درس‌ها مهم زندگی مثل عسل است. من دارم به صورت غیرمستقیم درخواست حمایت می‌کنم. آقای شوشو هم شاید متوجه نمی‌شود که من حمایت و حضور او را احتیاج دارم. شاید فکر می‌کند ... چه می دانم چه فکری می‌کند. تلفن کردم و گفتم: من می‌خواهم تو همراهم به دندانپزشکی بیایی. تنهایی می‌ترسم. نگرانم مبادا بعد از کشیدن دندان بقدری حالم بد باشد که نتوانم رانندگی کنم.

 

پیش خودمان باشد، قدری تند گفتم. درخواست نکردم، بلکه بهش پریدم.  خب ... از صبح تا آن موقع طول داده و احساسات ناخوشایند مورد حمایت نبودن را غرغره کرده بودم. کاش زودتر خیلی واضح می‌گفتم چه انتظاری از همسرم دارم. او قدری نق و نوق کرد، ولی دید توپ من حسابی پر است. دنبالم آمد و مرا به دندانپزشکی برد.

 

چه حس مزخرفی بود، وقتی دکتر الاواتور را زیر دندان انداخت و قرچ قروچ کنان دندان را از استخوان جدا کرد. هق هق کردم. درد نداشتم ... حس بد از دست دادن ... حس ناخوشایند حسرت ... حس ... بد ... پیر شدن ...

 

یک دندانم رفت... الان با لپی باد کرده و چشمانی ورم کرده از گریه اینجا نشسته‌ام. یک خورده برای خودم دلسوزی کنم، بعد بروم و بخوابم!

 

یادتان باشد به همه احساسات خود احترام بگذارید: احساسات خوب، احساسات بد. احساس قدرت و افتخار یا احساس غم و حسرت. یادتان باشد به همه جنبه‌های وجودتان احترام بگذارید: به خرد و توانایی‌تان یا به ضعف و غصه‌تان.

 

نقش زن همیشه دانا و توانا را بازی نکنید. فکر نکنید باید تنهایی از عهده همه چیز بربیایید. کمک نخواهید و وانمود کنید تنهایی حالتان خوب است. ما انسان هستیم. پس گاهی اوقات ضعیفیم و گاهی اوقات قوی. بعضی وقت‌ها حمایت می‌کنیم و بعضی وقت‌ها حمایت می‌خواهیم. به خودمان اجازه بدهیم همه جور احساسی داشته باشیم. به دیگران هم اجازه بدهیم احساسات خود را تجربه کنند.

 

 

الان که من به خودم اجازه دادم ضعف نشان بدهم، تقاضای حمایت کردم، دیگر دلیلی برای دعوا کردن و احساس دوست نداشتنی بودن ندارم. الان که به خودم اجازه می‌دهم برای دندان عزیزم سوگواری کنم، این غصه از وجودم پاک خواهد شد. وگرنه یک دندان خراب می‌تواند یک زندگی را به ویرانی بکشد.

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

zahra gh

با تشکر از مطالب همیشه زیبا و بیان ساده و دلنشينتون.من دندانپزشکم و غم از دست دادن دندونتون رو خوب می فهمم.اگه پیش یه متخصص پروتز خوب ايمپلنت بگذارید و یه روکش زیبا روش، این حس ناراحتی تون از بین می ره.ايمپلنت ایده آل ترین روش جايگزينيه.شاد باشید و سلامت

پاسخ
مهراندیش

سلام گیس گلابتون عزیز و مهربون. اصلاًنگرانش نباشید، چاره اش یه ایمپلنته لبخند

پاسخ
shatab

یه دندونی رفته اینقدر حس بد نمیخوادش که مردم کلیه وقلب وکبد سالمشون میره انقد حس ندارن بی خیاااال یه ایمپلنت دندون کارشه

پاسخ
گیس گلابتون

لبخند متشکرم از توجه شما و تلاشی که برای دلداری دادن من دارید
من می دانم این موضوع هم مثل خیلی چیزها می گذرد، ولی دوست عزیزم مگر شما نمی خواهی دوست داشتنی و جذاب باشید؟ همدلی کردن یکی از روش های ساده جذاب شدن است.
این را نوشتم چون یک سال در کنار شما بودم، شما داشتید بهترین سال زندگی را می گذراندید.
به همین دلیل با بقیه دوستان برایم متفاوت هستید.
"همدلی" را یاد بگیرید دوست عزیزم
ضدحال زدن را کنار بگذارید تا دوست داشتنی بشوید.
پوست من کلفت است، برای خودم نمی گویم، بلکه برای "شما" می گویم.
من ظرف یک سال اخیر یک جمله شیرین از شما دریافت نکرده ام. احتمال می دهم این روش شما در برخورد با بقیه آدمها هم باشد که اگر حدسم درست باشد، آدمها را از شما فراری خواهد داد. بشدت

خود دانید...

من باز هم ممنونم که نظرتان را نوشتید. در آینده دلم می خواهد از نظرات خوب و شیرین شما استفاده کنملبخند

پاسخ
danger

گیس گلابتون عزیزقلب من دوتا دندونم رو کشیدم وقتی دندون رو کشید یه حس خلا بزرگی رو حس کردم نه فقط خلا دندون خلا نمیدونم چه چیزانگار از طبیعت سیلی خوردم از معنویت خالی شدم حس همون لحظات بود شاید قابل درک نباشه ولی این احساس رو داشتمخجالت

پاسخ
pushana

الهیییی می فهمم! در دو سال گذشته خیلی از این بابت رنج بردم و در نهایت بعد از همه درمانهای ممکن مجبور شدم فکم رو در زیر ریشه که یه کیست بزرگ به خاطر درمان بد پزشک قبلی ایجاد شده بود رو جراحی کنم . استخوان فکم رو سوراخ کرد و کیست رو که داشت فک رو می خورد و به چه بزرگی شده بوددر آورد چقدر زجر کشیدم. خدا تن همه رو سالم نگه داره . ما رو هم همینطور.

پاسخ
گیس گلابتون

مرسی از دلداری ات عزیزم

پاسخ
pushana

گیس گلابتون جون؟الان من همدردی کردم یا هم دلی؟!داشتم پست نوجوانها رو میخوندم.البته من گاهی واقعا از درد دیگران دچار درد روحی می شم و خودم فکر می کنم بیشتر از بقیه این حس رو دارم و گاهی هم باعث آزارمه. مثلا اگه یه بچه کتک بخوره انگار خودمو زدن.از بچگی هم اینجور بودم اگه صدای گریه یه بچه از کوچه میومد گریه م میگرفت .

پاسخ
FARZANEH-M

آخی گیس گلابتون...ناراحت
مشکلات مربوط به دندان درد خیلی سختن، حتی بیشتر از دندون اعصاب آدمو نشونه میره.
ایشاللا زود خوب بشهلبخند
نگران نباشیدقلب

پاسخ
گیس گلابتون

قلب بله الان خوب شدم.
ولی دیروز بکلی بی حال و رمق بودم

پاسخ
FARZANEH-M

سلام گیس گلابتون؛ ممکنه بهم بگید با خوندن کامنت همدلی من چه حسی پیدا کردین؟ اگر ایرادی داشت بگید تا رفع کنم.پلک

پاسخ
گیس گلابتون

میشه خواهش کنم دوباره کامنت خود را بنویسید تا نظرم را بنویسم؟
میشه همانجا بپرسید که نظر بدهم؟ چون بین این همه کامنت من فراموش می کنم هر شخصی چه درخواستی دارد.
متشکرم

پاسخ
FARZANEH-M

خنثی من که درست زیرش نوشتم!ابرو
بالای همین کامنتمه.

پاسخ
گیس گلابتون

دوست عزیز
من از پنل مدیریت دارم کامنت شما را می بینم. همه کامنتها را نمی بینم. فقط کامنت های جدید را می بینم. بنابراین پیدا کردن کامنت شما در صفحه اصلی برایم وقتگیر است.
آیا توانستم منظور خودم را بخوبی بیان کنم؟

پاسخ
FARZANEH-M

ببخشید،حواسم نبود که شما احتمالا یه مدل دیگه به کامنت های ما دسترسی دارید.
کامنتی که چند وقت پیش برای شما گذاشتم این بود:

آخی گیس گلابتون...ناراحت
مشکلات مربوط به دندان درد خیلی سختن، حتی بیشتر از دندون اعصاب آدمو نشونه میره
ایشاللا زود خوب بشهلبخند
نگران نباشیدقلب

و شماهم درجواب فرمودید که:
قلببله الآن خوب شدم.
ولی دیروز به کلی بی حال و رمق بودم

من بعد از خواندن پست همدلی در بخش نوجوانان اومدم اینجاومیخواستم از شما بپرسم که با خواندن کامنت همدلی من چه حسی پیداکردین. اگر این مدلی خوبه نگهش دارم و اگر ایرادی داشت رفعش کنم.
ممنون

پاسخ
گیس گلابتون

لبخند
عالیه. متشکرم. جمله آرام بخشی است

پاسخ
گیس گلابتون

بسیار عالی است.
آفرین به شما که مهارت همدلی دارید. اتفاقا من مرتب به کامنت شما فکر می کردم. سپاسگزارم

پاسخ
FARZANEH-M

قلب

پاسخ
pushana

گاهی درد رو حو جسم و چند تا چیز کوچولوی دیگه دست به دست هم میده و ادم اینجوری می شه و با وجودی که میدونه این آخر دنیا نیست باز هم دچار این میشه. نمیدونم چرا.

پاسخ
shatab

خیلی ممنونم خانم دکتر عزیزومهربون وزیبا ازاینکه به فکر این شاگرد حقیر وتنهاتون هستید بسیارسپاسگزارمچشم حتما این تغییر اساسی رادر خودم میدهم ولی من هم داشتم با شما همدلی میکردم دقیقا همینی گفتم که سایردوستانم ئگفتن وخودمم تعجب کردم چراهمه یه چیزو گفتن ولی وقتی جملات بقیه را خوندم دیدم که اونا زیباترگفتن ومن بد گفتم از این لحاظ درس خوبی برام بودش بازم ممنون ولی یه چیزی بگم خانم دکترجون به خدا همه اینایی که ازدواجهایی به اون بابرکتی!! کردن باور کنین همه شون خوش سروزبونو شیرین نبودن

پاسخ
گیس گلابتون

لبخند عزیز دلم
ازدواج بخشی از زندگی است.
قرار است ما در همه بخش های زندگی موفق باشیم.
آدم تلخ زبان، آدم موفقی نیست. بهت قول می دهم

پاسخ
گیس گلابتون

لبخند عزیز دلم
ازدواج بخشی از زندگی است.
قرار است ما در همه بخش های زندگی موفق باشیم.
آدم تلخ زبان، آدم موفقی نیست. بهت قول می دهم

پاسخ
shatab

اصلا بعضیهاشون نه تنها شیرین نبودن که به قول خودتون عین خیار سردن مغرورومتکبر ان ومنکه خودم بالشخصه قبولشون ندارم ولی با اینحای خوشبخت ان علی الظاهر
بازم ازدرسهای بزرگی که به من میدهید ممنونم وسعی میکنم حتما در زندگیم به کار بگیرم

پاسخ
shatab

ماچگل

پاسخ
nefertiti6464

ماچ[ماچماچماچماچماچ
عزیز دلمممممممممممم
به نظر من کشیدن دندون خیلی شجاعت می خوادحتی با حضور یه همراه!!!تصورش هم ترسناکهههههه
با اون جملات قلبم ریخت...قرچ قروج و جدا شدن دندون...
عزیزم حسابی خودت رو تقویت کن.
برام جالب بود تو اون شرایط اومدید و برای مخاطبینتون نوشتید.
من خودم یه دندون پر می کنم تا 24 ساعت خوابمممممممممممم و عجز و ناله می کنم از درد!
آفرین به گیس گلابتون عزیزمتایید
خداروشکر که مشکل خاصی نبود.
ضمنا خواهش می کنم دیگه از اون حرفای بد نزن!زودباش
گیس گلابتونی که من تا الان شناختم هزارماشاالله جووووون و پر انرژیه
پیرشدن؟!!!
اصلا نمی تونم تصورش کنم!
درون گیس گلابتون من سرشار از انرژی و جوونیه.این انرژی درونی قطعا بازتاب خارجی هم داره....
دوستتتت دارم فراوونماچ

پاسخ
گیس گلابتون

لبخند

پاسخ
BAHAR_SKBM

سلام گیسو جان دندان دردو بی دندانی حس بدیه منم کلی دندون پوسیده دارم با اینکه همیشه نخ دندان استفاده می کردم ولی شیردهی کلسیم ذخیره دندانهام رو داره تخلیه می کنه.من هم حس پیری دارمناراحت

پاسخ
گیس گلابتون

عزیز دلم
دانه دانه دندان هایت را مرتب کن.
قرار نیست تسلیم ترس بشویم.
به سلامتی ات برس. بزرگترین نعمتی که ما داریم سلامتی است

پاسخ
sahara57

دوست عزیز، بهار جان. آدم باید تا آخرین روز زندگیش مراقب خودش باشه و نزاره هیچی تحلیلش ببره، قرص کلسیم و لبنیات رو خدا برای همین آفریده. دست روی دست نزار که 10 سال دیگه افسوس بخوری لبخند

پاسخ
Shiva

شما و پيري گيس گلابتون جان ؟ اووووووووووووووه حالا خيلي مونده .
دندونتون رو ايمپلنت مي كنيد ، از روز اولش هم خوشگلتر .

پاسخ
گیس گلابتون

قلب

پاسخ
bacheyebad

من کلا جدیدا خیلی ناز خودمو می کشم. حال میده :p
آیکن شاگرد گیسویی چیزبلد :p

پاسخ
سوندا

خیلی متاسفم. حس بدیه.

یه چیز خنده دار پس ذهن من یه باوریه که دکترا رویین تن هستن.

راستی باز هم ممنون. بله برای وقتی که برای من گذاشتید. شما واقعا مشاور لایقی هستید. خیلی دوستتون دارم. ممنونم

پاسخ
foroughpd@gmail.com

منم اینجا تا حالا ی مطب تمیز ندیدم متاسفانه و البته نمیدونم چرا بعضی از پزشکان با توجه به اهمیت تمیز بودن ولی بازم رعایت نمیکنن باور کنین یک بار زیر دست دکتر مو دیدم و ازون روز از فکر رفتم به مطب کلی ناراحت میشم.درک میکنم که کشیدن دندان چقدر میتونه غصه دار باشه . خیلی حس خوبیه وقتی میبینم شما هم مثل خود من ترسها و حسهایی که دارین را به راحتی و سادگی بیان میکنین و این فکر میکنم راز موفقیت شماست .
ی سوال من قبلا پیام گذاشتم و شما فرمودین باید حضوری برسم خدمتتون تا در مورد شروع کردن کار ازتون مشاوره بگیرم ایا روز خاصی باید باشه؟یا دوره خاصی میطلبه؟خودم ی سری ایده درمورد شیرینی پزی دارم اما میترسم که وسط راه دلسرد بشم ....

پاسخ
گیس گلابتون

لبخند
اگر مایلید برای شروع کسب و کار با هم صحبت کنید، لطفا با دفتر تماس بگیرید، تا وقت تعیین شود.
وسط راه دلسرد بشوید؟
خب ... باید انگیزه های کار کردن را بررسی کنیم.
دیروز من یک مشاوره کسب و کار داشتم. من و آن خانم نتیجه گرفتیم که ایشان لازم نیست کار کنند! تمام! چون هیچ انگیزه و دلیلی برای کار کردن نداشت. حالا در مورد شما هم باید دید وضع چیه

پاسخ
nilpar

سلام گیس گلابتون عزیز.در اولین روز اردیبهشت ماه از دیدن پیامکتون شاد شدم .برایتان شادی و سلامتی آرزو میکنمگل

پاسخ
sahara57

آناهیتا جان خیلی خوب شد که اینو اینجا نوشتی، ماسک دانا و توانا همیشه به ما ضربه می زنه.
حس از ریشه درآوردن دندون واقعا افتضاحه، هیچ کلمه دیگه ای رو نمی تونم بجای افتضاح بزارم. من به خاطر همین آبسه کردن مجبور شدم 5 بار دندون بکشم (البته شیری) و همین باعث شد درباره مسواک زدن خیلی وسواسی بشم چون هیچوقت نمی خوام اون حس افتضاح رو دوباره تکرار کنم. الان که شما که اینقدر مراقب دندوناتون هستید اینو نوشتید فهمیدم باید بیشتر از اینا مراقب باشم.
بدترین خاطراتی که از دندون کشیدن دارم این بود که هربار با اخم و توهین دندون پزشک مواجه می شدم درحالیکه من با وجود بچگی هیچ بارش نه گریه کردم و نه غر زدم، حتی یه بار سه تا انترن پریدن رو منو با تمام وزنشون من نحیف 10 ساله رو نگه داشتن انگار که می خوان سر گاو رو ببرن ناراحت امشب باید با وردنه حسابی بزنمشون چشمک

پاسخ
گیس گلابتون

قهقهه

پاسخ
sahara57

چشمک

پاسخ
sahara57

راستی این گریه نکردن من موقع دندون کشیدن ناشی از همون ماسک دانا و توانا بود وگرنه یه بچه 7 ساله نرمال باید موقع دندون کشیدن بزنه زیر گریه نه اینکه ترس و درد و قلمبه توی گلوش نگه داره و صداش در نیاد.

پاسخ
Lotus77

سلام گیس گلابتون عزیزم. انشاءالله که همیشه سالم و شاد باشید.. حس دندان کشیدن رو من پارسال هم داشتم و دندون عقلم رو جراحی کردم و قرچ و قروچ کشیدن و کندن دندان و البته حس نه چندان جالب یه روند دیگه کار رو که نمی گم اذیت نشید هم منو از بررسی اون یکی دندون عقلم می ترسونهناراحت
واااااااااااااای!!! عاشق این قسمت نوشته تان شدم: "ما انسان هستیم، گاهی حمایت می کنیم و گاهی حمایت می شویم. به خودمان اجازه بدهیم همه جور احساسی داشته باشند و به دیگران هم اجازه بدهید همه جور احساسی داشته باشند."قلب
عالی.. مثل همیشه.. می شه این قسمت رو برای خودم کپی کنم و به اشتراک بذارم با دوستان دیگه ام؟ لبخند

پاسخ
گیس گلابتون

اسم نویسنده اش را می نویسی؟
بله. حتما

پاسخ
lotus77

بله بله حتما.. ممنونم

پاسخ
hedie

خانم دکتر این که غصه نداره. برادر من دبیرستانی بود که به خاطر پوسیدگی زیاد یه دندونشو کشید. دندون کشیدن ربطی به پیری نداره. تازه میتونین برین یه ایمپلنت خوشگل بکنین که از دندون خودتونم بهتر باشهقلب

پاسخ
گیس گلابتون

مرررسیلبخند
فکر بود دیگه ... حالا تمام شده است. ممنون از دلداری زیبای شما

پاسخ
hedie

راستی منم از دندون پزشکی میترسم. همیشه وقتی میرم که دیگه درد دندون امانمو بریده باشه گرچه به نظرم کار دندون پزشکا جذابه و جزو ارزوهای دست نیافتنیم اینه که دندون پزشک باشم

پاسخ
محیا

سلام خانم دکتر.ناراحت
حس از دست دادن سخته خیلی سخت همه ما تو زندگی یه جورایی تجربه کردیم. لحظه های سخت گریه آدمو آروم میکنه.
ولی چون شما خانم روحیه قوی دارید و با هوشید زودتر با این سختی و حال نا خوشایند کنار خواهید اومد. مخصوصا که جایگزین داره و این از دست دادن را میشه جبران کرد.
من فکر میکنم خدای مهربون نعمت های از دست دادمون را با مهربونی جبران میکنه. یه جایی و یه زمانی با یه نعمت ارزشمند دیگه جبران خواهد شد.درمانهای دندان هم البته سخته ولی مطمءنم شما از پسش بر میاین.امیدوارم هر چه زودتر به حال خوشتون برگردید.شاد باشید

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم نازنینلبخند

پاسخ
kafshghermezi

به نظر من شما حق دارین بترسین! واقعا هم ترس و غصه داره آدم دندونش رو از دست بده مخصوصا وقتی همیشه مسواک و نخ دندونش رو مرتب کشیده باشه. اما ان شاالله اینقدر اتفاق خوب براتون می افته که این قضیه براتون کمرنگ میشهگل

پاسخ
گیس گلابتون

سپاسگزارم

پاسخ
nairika

گیس گلابتون عزیز
متاسفم بابت دندونی که از دست دادی
با اینکه شاید خیلی غمتو درک نکنم و حدس میزنم دلیل ناراحتیت هم فقط این موضوع نبوده بلکه دلت می خواسته همراهی همسرتو داشته باشی... اخه من از بچگی دو تا از مهم ترین دندونام خراب شدن و مجبور شدم بکشمشون!!!
اما خیلی تحسین میکنم تو رو واسه اینکه از همه مسائل زندگیت درس میگیری و ب ماهم یاد میدی....
مرسی :)

پاسخ
گیس گلابتون

سپاس نیکیتا خانم عزیز

پاسخ
nairika

همدلی من چطور بود؟ :)

پاسخ
گیس گلابتون

خب... بررسی روانشناسانه وسط همدلی ... یه خرده ضدهمدلیه...
ولی خوب بود. متشکرم:)

پاسخ
nairika

خواهش میکنم عزیزم، منظورتونو از وسط همدل... ضد همدلیه نفهمیدم .
میشه بیشتر بهم توضیح بدید؟ نکنه من همیشه اینطوری به بقیه همدلی بدم و اونا ناراحت بشن؟؟؟؟

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم که پرسیدی
وقتی آدمها را تجزیه و تحلیل می کنید، حتی اگر درست این کار را انجام بدهید، آسیب می زنید. چون از شما پرسیده نشده که به چه علت من چنین دردی را احساس می کنم.
فرض می کنیم تحلیل شما درست است:
اگر من در انکار باشم، شروع به جروبحث با شما می کنم. عصبانیت ناشی از فهمیده نشدن، بر دردهایم اضافه می شود.
اگر حرف شما را بپذیرم و شما دقیقا به نقطه دردناک من دست زده باشید... خب بیشتر دردم می گیرد

متشکرم که پرسیدید:)

پاسخ
nairika

مرسی از کمکت
خیلی خیلی لطف کردی عزیز
:*

پاسخ
گیس گلابتون

خب... بررسی روانشناسانه وسط همدلی ... یه خرده ضدهمدلیه...
ولی خوب بود. متشکرم:)

پاسخ
sepidehs

سلام گیس گلابتون عزیزم بعد از خوندن مهارت سوم یعنی همدردی اومدم اینجا
راستش وقتی این پست را خوندم منم خیلی ناراحت شدم خودم را گذاشتم جای شما که دندون نازنینتون را از دست دادین بعد دردم گرفت واسه همین ننوشتم
آره دندون از دست دادن خیلی سخته آدما همه بدنشون براشون نازنین و عزیزه
مواظب خودت باش گیس گلابتون عزیزم

پاسخ
گیس گلابتون

ای جانم... این بهترین کامنت همدلانه بود که خواندم.
ممنونم... دلم آرام گرفت. مرسی. چه هدیه خوبی به من دادی

پاسخ
سحر میرزایی

سلام گیسوی عزیزم
کاملاً درکت می کنم و حق داری که ناراحت باشی منم به خاطر تشخیص اشتباه یک دکتر دندان کاملاً سالمم را از دست دادم
دنیا دنیا شادی برایت آرزومندمقلب

پاسخ
شهناز 2

سلام آخ آخ باز شما خوب عمل کردین من وقتی دندونم رو برادر شوهرم کشید هم میترسیدم هم ناراحت بودم منم روپوش برادرشوهرم (دکتر ) رو گرفتم و کشیدم کم مونده بود روپوشش رو از تنش بکشم بیرون. حس از دست دادن یه چیز خوب، تلخه. ولی شکر خدا جایگزین داره اگرچه خود دندون نمیشه .ایمپلنت وگذرزمان کمک میکنه

پاسخ
shatab

اگه کسی با من اینطوری همدلی کنه من برعکس ناراحت میشم چون احساس میکنم خیلی وضعم خرابه باید به من بگن نه بابا طوری نیست بیخییییی اینطوری آرامش میگیرم

پاسخ
shatab

خانم دکتر یه سوال رودهن چه فرقی با بومهن داره؟ یه جان؟

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم از این که پرسیدید
بومهن و رودهن دو تا شهر جداگانه هستند که 2 کیلومتر با هم فاصله دارند.
با گوگل مپ می توانید آنها را پیدا کنید.
دفتر من در بومهن و خانه مان در رودهن است.
بومهن در حال شکل گیری است. ولی رودهن قدیمی است و به خاطر دانشگاه آزاد بزرگی که دارد حسابی رونق گرفته.
بافت اجتماعی این دو شهر بهم چسبیده با یکدیگر متفاوت هستند.

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم از این که پرسیدید
بومهن و رودهن دو تا شهر جداگانه هستند که 2 کیلومتر با هم فاصله دارند.
با گوگل مپ می توانید آنها را پیدا کنید.
دفتر من در بومهن و خانه مان در رودهن است.
بومهن در حال شکل گیری است. ولی رودهن قدیمی است و به خاطر دانشگاه آزاد بزرگی که دارد حسابی رونق گرفته.
بافت اجتماعی این دو شهر بهم چسبیده با یکدیگر متفاوت هستند.

پاسخ
maral.ahmadi

سلام گیسوی عزیزم...باید کشیدن دندون خیلی نارات کننده باشه بالاخره یه قسمتی از وجود ما هستش،از دست دادن،فرقی نمیکنه مال کدوم عضو باشه،به هر حال حس خیلی بدی رو داره،من با اینکه در مسواک زدن رعایت میکنم ولی متاسفانه سال گذشته6-7تا از دندونهام رو پر کردم مطمئا کشیدن حس خیلی بدتری داره،بهتون حق میدم،میدونید چیه خانوم دکتر؟!منم بعضی وقتها دوست دارم واسه ی خودم دل بسوزونم،دوست دارم واسه ی خودم گریه کنم،مثل اینکه به قول شما اینجوری اون غم و ناراحتی پاک میشه،سبک میشیم مثل اینکه...فکر میکنم همه ی ما خانوما(میگم خانوما،چون نمیدونم آقایون هم دوست دارن گاهی گریه کنن یا نه!)اینجوری هستیم و این دلسوزی گاهی برای روحمون لازمه،پس مطمئن باشید شما در این حس تنها نیستید...

پاسخ
گیس گلابتون

مررررسی مارال عزیز

پاسخ
bahare.dadfar@yahoo.com

سلام خانم دکتر عزیز، در مورد همدلی مطلبتون رو خوندم و اومدم اینجا،همیشه از دست دادن سخته حتی برای چیزی که به نظر خیلی کوچیک میاد حق دارید منم یه تجربه این شکلی داشتم و دقیقا احساس شمارو داشتم
همیشه سلامت باشید

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم عزیز دل
دلم آرام گرفتلبخند

پاسخ
zj

سلام گیس گلابتون جان .
آخی ، خیلی درد داشت ! حق داشتید ناراحت بشید از آقای شوشو و دلتون بخواد همراهتون باشه .
آفرین به شما که مستقیم ازشون خواستید همراهتون بیاد .
منم هر وقت درد دارم میخوام شوشو پیشم باشه .

مثلا همدردی ! چطور بود؟

پاسخ
گیس گلابتون

قهقهه
خوب بود. مرسیلبخند

پاسخ
entertainment

گیس گلابتون عزیز من احساستون رو کاملا درک می کنم چون به خاطر ارتودنسی 4 تا از دندونامو کشیدم ! و میدونم که چه دردی رو باید تحمل کرد
امیدوارم که هیچ وفت گذرتون به دندانپزشکی نیفتهقلب

پاسخ
گیس گلابتون

سپاسلبخند

پاسخ
سوندا

سلام گیس گلابتون جان

درد دندان خیلی سخته. خصوصا وقتی آدم متوجه بشه به پای یه اتفاق کوچیک بخشی از وجودش رو باید باهاش خدافظی کنه. من از خواندن مطلبت متاسف شدم. ولی مطمئنم انسان فرهیخته ای مثل شما با این موضوع می تونه کنار بیاد. منتظر اخبار خوش از شما هستم. ممنون از اینکه درد و رنجتون رو با ما به اشتراک گذاشتین. دوستتان دارم.

پاسخ
گیس گلابتون

مرسی ندا جون

پاسخ
nahidsa

عاشقتم خانم دکتر کاملا میفهمم دردتون رو.و میدونم بانوی قدرتمندی مثل شما میتونه از پس همه چی بربیاد

پاسخ
گیس گلابتون

قلب

پاسخ
گل بو

سلام گیسگلابتون جان بعد از خوندن مطلب همدلی اومدم اینجا تا جویای احوالتون بشم الان بهترید .واقعا میفهمم کشیدن دندون چه حس بدی داره.متاسفانه من به این مسئله کم توجه بودم ولی از شما یاد گرفتم ممنون خانم دکتر عزیزلبخند

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم نازنین

پاسخ
shiri

استاد ارجمند سلام
این پست رو امروز دیدم! متاسفم که مجبور شدید دندونتون رو بکشید.من خودم مدتی درگیر دندونپزشکی بودم تا دندونم رو حفظ کنم اما نهایتا مجبور به کشیدنش شدم! اصلا حس خوبی نیست درد جسمیش یه طرف و... من حس از دست دادن و پیری رو دوست نداشتم با اینکه چند ماه ازش گذشته و آخرین دندون آسیا بود ولی همچنان نبودش اذیتم میکنه
میدونم سخته عزیزم ولی این هم جزیی از زندگیه و برای خودش تجربه ایه
یاعث میشه آدم قدر تمام نعمات الهی که بهش عطا شده رو بیشتر بدونه
امیدوارم همیشه سلامت باشیماچ

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم دوست گرامی
من استاد نیستم. من یک آدم معمولی مثل همه هستم

پاسخ
nilpar

سلام بعد از خواندن ماجرای دندان کشیدنت ،یاد جراحی دندان عقل خودم افتادم وحشتناکگریهحسی که داشتم خیلی بد بود !!آخه من تا حالا حتی دندان پر نکردم و فقط برای معاینه و جرمگیری پیش دندانپزشک میروم. اینکه نظرم را ننوشتم حمل بر بی تفاوتی نشود گیس گلابتون جانلبخند

پاسخ
گیس گلابتون

نه گلم. من دارم مهارتها را یاد می دهم. نظر شخصی به آدمها ندارم که

پاسخ
soly

سلام خانم دکتر عزیز
متاسفم و میدونم چرا ناراحتید، دندون یه جزء خیلی مهمه بدن هست وقتی میگن دیه از بین بردن دندونها برابر دیه یک انسان کامله یعنی خدا چه ارزشی براش قائله، وقتی سفارش مسواک زدن و مراقبت از دندون اینهمه تکرار شده و ...
شما حق داشتی ناراحت بشی تازه دندون روی زیبایی هم خیلی تاثیر داره
یه ناراحتی دیگه هم هست راستش منم اگه بودم به همسرم یه کلمه میگفتم می ترسم دلم میخواست خودش میفهمید میومد یعنی فکر می کنم شما در این مورد هم ناراحت بودید و گریه هاتون فقط برا دندون نبوده...

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم از همدلی صادقانه و زیبای شما

پاسخ
بهرام

مثل همیشه عالی نوشتید و دقیقا احساساتتان را درک کردم لبخند

پاسخ
elham4648

سلام گیس گلابتون عزیز مطمینم الان حال دلتون خوب شده. شما رو درک میکنم برای ما خانوما که رو زیبایی و سلامتیمون حساسیم از دست دادن دندون خیلی سخته من خودم هر چند وقت یه بار تعداد دندونایی که پر کردمو میشمورم و یکم غصه میخورم دندونتونو از دست دادین ولی جذابیتتون برای ما هر روز بیشتراز روز قبل میشه بخاطر شخصیت خوبتون و راهنمایی های ارزشمندتون. شما الگوی زندگیم هستین، تصویر شما همیشه تو ذهنم هست و خیلی دوستتون دارمماچ

پاسخ
گیس گلابتون

شما لطف دارید عزیزدل. سپاسگزارم. روزم را ساختیدگل

پاسخ
sahara57

دوباره سلام.
الان پسستون رو درباره همدلی خوندم. متوجه شدم نوشته من طبق معمول همدردیه نه همدلی. ولی خوب الان نمی تونم به عنوان تمرین هم که شده چیزی بنویسم چون احساسم مال گذشته است و دوست ندارم مکانیکی و مصنوعی چیزی بنویسم. فقط بگم که امیدوارم دیگه لازم نشه اینجا با شما همدلی یا همدردی کنم، امیدوارم همیشه به خاطر خبرهای خوبتون بهتون تبریک بگملبخند

پاسخ
هدیه

از دست دادن یک دندان حس ناراحت کننده ای دارد. هرچند تابحال چنین تجربه ای نداشته ام ولی من هم دندان هام رو خیلی دوست دارم و درک میکنم چه احساسی داشتید.

پاسخ
فاطمه20

سلام
منم دندونم رو کشیدم و می فهمم حستون چیه، بین دندونای خوشگلتون اینی که بدقلقی کرده خدافظی کرده. حالا با یه خنده اون دندونای سالم و خوشگلتونو ببینیدگل

پاسخ
گیس گلابتون

بله. متشکرم

پاسخ
amitis2017

آخخخخخ آخخخخخ عزیزمممم خیلی خوووب توصیف کردی درد از دست دادن دندون رو....
من توی 9 سالگی تقریبا همچین چیزی رو تجربه کردم وقتی توی شیطونیای مدرسه ای دوستم هلم داد و منم افتادم زمین و دندون جلوم که اصلی بود شکست و نصفه دندونمو از رو زمین پیدا کردم و برداشتم و از همون سن و سال مجبور شدم به دندون پزشکی برم و دردی که کشیدم باعث میشد تا یه سال بعدش از جلوی اون دندون پزشکی که رد میشدیم برم زیر صندلی و عین بچه های کوچیک خودمو قایم کنم..... یادم نمیره مامانم وقتی فهمید دندون جلوم شکسته چقدر ناراحت شد و تا الان اون روز جزو بدترین روزای زندگیم بوده..... انگار که خیلی زووود یه چیز با اهمیت رو برای همیشه از دست داده بودمممم ضربه سختی بود برام توی اون سن و سال با اینکه توی دو جلسه دندون پزشکی حل شد اما درد روحیش تا مدت هاااا با من موند.... اما الان میبینم خیلیا این مشکلو داشتن از قدیم و الان انقدر علم دندونپزشکی و زیبایی پیشرفت کرده که ملت میرن دندون سالمشونو میتراشن تا دندوناشون اصطلاحا با لمینت و... خوشکل تر بشن.... یه جورایی الان این چیزا خیلی پذیرفته تر شدن و عادی شدن..... در حالیکه اون زمان یه مساله حاد و بغرنج بود....

پاسخ
گیس گلابتون

طفلک دختر کوچولوی نه ساله... هم درد کشیده، هم خونریزی کرده، هم نگران زیبایی اش شده... طفلکم
دندان شیری هم نبود. دندان اصلی بود درسته ؟ الان که دندان تان مشکلی نداره؟

پاسخ
amitis2017

مرسی عزیزم آره بعد از 20 سال هنوز بعضی شبا کابوس میبینم که جفت دندون جلوم کندن و من دارم گریه می کنم از بی دندونی :-(
آره دندون اصلیم بود و مشکل اصلیم هم این بود که دندون شیری نبودن...
والاآره تا حالا ترمیمش کردم الانم دوباره باید ترمیمش کنم دیگه تخمه شکستن و گاز زدن بلال و هویج و... خیلی چیزای پیش پا افتاده ی دیگه برا من شد مصیبت و با دندونای جلوم استفاده نمی کنم تا زود به زود پر کردگیش خراب نشه و موندگاریشم خوبه تقریبا.... الانم احتمالا کامپوزیت ونیر کنم یا لمینت هنوز تصمیم نگرفتم که چی کارشون کنم دقیقا.

پاسخ
گیس گلابتون

هنوز کابوس می بینید... ای وای... چی بگم. خب، برای یک بچه سخته دیگه

پاسخ
amitis2017

آره..... البته چون هم برا خودم خیلی سخت بود و ناراحت بودم هم برخورد مامانم خیلی برام تلخ بود ازونمورم درد دندون پزشکی که عین شکنجه بود لامصب.
واقعا خیلی تو همچین مواقعی باید با بچه خوب رفتار کرد البته حقم میدم بهشون چون خودمم بودم حتما ناراحتیمو کاملا نشون میدادم به بچه ام.....
بماند.... اینم از خاطره بد من از نصفه دندون شدن توی بچگی :-D
شما دندونتون رو ایمپلنت کردید الان یا در مراحلش هستید خانوم دکتر؟ امیدوارم ازون ناراحتی اولیه کم شده باشه

پاسخ
گیس گلابتون

قرار نیست بچه ای که دندانش شکسته آرام بنشیند تا دندانپزشک کارش را انجام بدهد! دندانپزشک باید او را آرام کند... متاسفم... خیلی متاسفم که در موقع اورژانس با شما خوب رفتار نشده. این یکی از ضعف های سیستم پزشکی (دندانپزشکی) ماست. البته به طور کلی در موقع بحران هیچ ارگان و سازمانی بدرستی وظایفش را انجام نمی دهد. متاسفانه. بگذریم. بله... آن داستان به تاریخ پیوست. متشکرم از پرسش شما

پاسخ
animani

حتما خیلی سخته، درد فیزیکی، ناراحتی روحی که حالا دیگه یکی از دندونام نیست، و تازه فکرای ناراحت کننده که چرا آقای شوشو خودش راه نمیفته باهام بیاد... فکر می کنم آدم غصه می خوره. دلم می خواست اونجا بودم نوازشت می کردم تا فراموش کنی.. ولی خیلی آفرین داری که تونستی احساستو بگی و بخوای که همسر باهات بیادها، من همچین توانایی ای ندارم،
فکر کنم تا الان ایمپلنت هم گذاشتی نه؟ احتمالا الان دیگه همه ناراحتیت رفته و راحت از بقیه دندونا مراقبت می کنی :)

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم... نوشته شما چه حس خوبی داشت... سپاسگزارم... انگار یکی موهایم را نوازش کرد و اشکهایم را پاک.

پاسخ
animani

جووونم. دوس داشتم حقیقتا همین کارو می کردم گل

پاسخ
maryam9372

منم یه کیست داخل لثه ام دارم که گفتن باید جراحی و ... کنی. یه مدت دنبال دندون پزشک خوب گشتم ولی نیافتم... فک کنم باید دوباره دنبالش بیفتم که خئای نکرده اتفاق بدتر نیفته... شما هم درسته دندونتو از دست دادی و واقعا خیلی سخته آدم مرواریدشو از دست بده ولی هم خوشحال باش به موقع درمان کردی هم میتونی ایمپلنت کنی و دوباره دندون خوشگل داشته باشی عزیزم

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم خانم دکتر

پاسخ
zhaleh

آخی عزیزم حق داشتی بترسی منم واقعا از مطب دندانپزشکی می ترسم هربار که رفتم همین حس رو داشتم واین حس بد از دست دادن حتما تلخی رو بیشتر میکنه ولی خدارو شکر در زمانه ای هستیم که راه حل خوبی واسه کشیدن دندون وجود داره و جبران میشه

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونمقلب

پاسخ
Sp.farzaneh

سلام خانم دکتر عزیز
داشتم مطالب مربوط به مهارت همدلی در مهارت های زندگی رو میخوندم که لینک شدم به این پست
گرچه که خیلی از این جریان گذشته ولی با خوندنش عمیقا متاسف شدم و حس کردم چه تجربه ی سختی بوده براتون
و در عین حال یاد گرفتم که صحبت کردن و گفتگوی موثر چقدر میتونه تو بهتر شدن حالمون بهمون کمک کنه
خوشحالم که آقای دکتر شما رو همراهی کردن و ب ای خودم هم خوشحالم که تجربه ی داشتن یک همسر همراه و همدل رو تو زندگیم دارم

پاسخ
گیس گلابتون

شریک زندگی همراه و صمیمی، یکی از بزرگترین نعمتهای روزگار است.

پاسخ
راهله

گیس گلاب بسیار عزیز بعد مدتها اومدم توسایت دوست داشتنی شما و بازم درس گرفتم
دوستتون دارم براتون آرزوی تنی سالم و پرانرژی دارم.قلب

پاسخ
گیس گلابتون

خوش برگشتینقلب

پاسخ
Psahar

قربونتون برم خانوم دکتر مهربونم❤آره حق دارین خیلی سخته آدم دندونش رو از دست بده!

پاسخ
گیس گلابتون

خدا نکنه قربان کسی بروید. عزیزدل. شما تاج سر هستید. قربانی هیچکس نباشید.

پاسخ
Psahar

خیلی دوستون دارم

پاسخ
گیس گلابتون

من بیشترقلب

پاسخ
بهار

نقش زن همیشه دانا وتوانا بازی نکنیم....درسته واقعا. مرسی.

پاسخ
tartanom

چقدر خوبه که تجربيات شخصيتون و اينجا به اشتراک مي ذارين ، ممنون بابت اينکارتون اينجوري آدم متوجه ميشه حتي يه شخص موفق هم احساساتي شبيه به اين موارد داره و اين حس و به من ميده که شما خيلي خوب ميتونين امثال من و که تازه تصميم به موفق شدن و گرفتيم درک کنين ، البته بابت دندون دردتون متاسفم

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. من یک آدمی هستم مثل شما. گاهی موفق و گاهی شکست خورده. آدمی با احساسات انسانی، خطاهای انسانی و اشتباهات انسانی. روی ماهتان را می بوسمقلب

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet