زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1390/08/20 00:00

تلفیق کار بیرون و خانه داری

ما زنان شاغل اگر حواسمان را جمع نکنیم زیر بار مسئولیتها و کارها خرد می شویم. لازم است تدابیری اخذ کنیم که تعادل بین شغل و خانه داری را حفظ کنیم.

 

من این تدابیر را بکار گرفته ام. خوب جواب داده است. با شما در میان می گذارم، شاید برای شما هم مناسب باشد:

 

اولین تصمیم مهمی که گرفته ام این بوده که یک روز هفته را تعطیل کرده ام. یعنی دوشنبه ها آسمان و زمین را بهم بدوزند، کار نمی کنم.

گاهی آرایشگاه می روم. گاهی استخر. گاهی در خانه ولو می شوم. گاهی مهمانی زنانه می روم .گاهی دوستی را خانه دعوت می کنم. آن روز مال خودم است. بیشتر اوقات حتی غذا هم نمی پزم. گاهی برعکس چند مدل غذای شیک می پزم. دوشنبه ها از زن بودنم لذت می برم. کلی انرژی می گیرم.

 

دوم مطلبی که به من کمک کرده است این است که اول ماه تعیین می کنم چقدر پول می خواهم دربیاورم. دنبال تعدد کار نیستم. دنبال درآمدم هستم. پس کاری را قبول می کنم که درآمدش بیشتر و دوندگی اش کمتر باشد.

 

سوم مطلب در مورد کارهای خانه است. هر روز بخشی از نظافت را انجام می دهم. مواظبم خودم را خسته نکنم. اینطوری خانه ام همیشه تمیز است. به من هم فشار نمی آید.

 

چهارم این که همسرم و پسر سهمی در کار های خانه دارند. البته نه سهمی بزرگ. ولی سهم آنها مشخص و تعیین شده است. همسرم نان و میوه می خرد. پسر حواسش به آب معدنی خانه و شیر و ماست است. شبها هم آشغال را بیرون میبرد. به علاوه هر کسی ریخت و پاش های خود را جمع می کند. اینطوری نیست که مثل بعضی خانه ها یکی ریخت و پاش کند و دیگری جمع کند. همین نکته کوچک حجمی عظیم از کار مرا کم کرده است. جارو برقی کشیدن هم کار پدر و پسر است که هر هفته یکی از آنها قبول زحمت می کند.

 

فکر نکنید من به این راحتی قدری از وظایف خانه را به آقای شوشو و پسر منتقل کرده ام! خیر! برای هر کدام کلی زحمت کشیده ام. باور دارم که هر کدام از ما در مقابل خانه ای که در آن زندگی می کنیم، مسئولیت داریم. باید ریخت و پاش های خود را جمع کنیم و  هر کدام از ما باید گوشه ای از کار را بگیریم. چون این باور را دارم و چون باور دارم با دو مرد بزرگ سر و کار دارم و نه دو کودک کمسال و کم عقل، پس سر مواضع خود ایستاده ام. آن دو هم متوجه شده اند، وقتی با من همکاری می کنند، من خوش اخلاق تر هستم، محیط خانه آرام تر و شادتر است.

 

پنجم این که ماهی یک بار من و همسرم، خرید ماهیانه خانه را انجام می دهیم. دیگر هر روز آواره این سوپر و آن سوپر نیستیم.

 

وقتی که مهمان داریم من فهرست کارها را می نویسم، هر کس داوطلب بخشی از آن می شود. صد البته بخش اعظم کار با خود من است. طرفهای بزرگ و دیگهای بزرگ را همسرم می شوید.

 

من و همسرم تعیین کرده ایم که او مرد خانه باشد و من زن خانه. او کارهای مردانه را انجام بدهد، مثل سر و کله زدن با همسایه و صاحبخانه، تعمیر وسایل خانه و من امور زنانه خانه مثل آشپزی، ظرفشویی، نظافت را انجام می دهم.

 

من اینطوری زندگی شغلی و خانوادگی ام را اداره می کنم.

 

حواسم هست که قبل از آن که خیلی خسته شوم دست از کار کردن بردارم. برای تمیز کردن خانه و پختن غذاهای رنگارنگ کمر خودم را نمی شکنم که بعد با بداخلاقی به جان پدر و پسر بیفتم. آنها هم بجای دستت درد نکند، بگویند: "خب! نکن!"

 

مردها ترجیح می دهند همسرشان خوشگل و خوش اخلاق باشد، خانه تقریبا تمیز و غذای معمولی تا این که خانه از تمیزی برق بزند، غذا درجه یک ولی قیافه خانم خانه مثل مادرفولادزره باشد و مثل کنیز حاج باقر غر بزند !

 

مردها به توجه و محبت و احترام و تایید بیش از غذای آن چنانی و خانه آن چنانی اهمیت می دهند. بهترین غذاها را می شود از رستوران های خوب خرید. خدا وکیلی کدام یک از شما می توانید چلوکباب نایب را بپزید؟ تمیزترین اتاقها در هتل ها وجود دارند. من که تا حالا خانه ای را ندیده ام که مثل اتاق یک هتل پنج ستاره تمیز و مرتب باشد. ولی عشق و تایید را از کجا می شود خرید؟ مردها به امید دریافت عشق و تایید ازدواج می کنند. امید آنها را نومید نکنید. غر نزنید! نق نزنید!

 

در مورد تقسیم هزینه های خانه، پیشنهاد می کنم فایل زن، مرد، پول را مطالعه کنید.

یادتان باشد مسائل مالی بسیار مهم است. قبل از ازدواج در مورد حد و مرزهای مالی خود با دقت صحبت و مذاکره کنید وگرنه پس از ازدواج هر دو نفر دچار خشم زیادی خواهید شد.

 

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

زری

بهشت را به بها میدن نه به بهانه تو بهای بهشت ساختن رو پرداختی تو خود بهشتی

پاسخ
حوری

عالی بود استفاده بردیم :)

پاسخ
دختر خاك

چه جالب كه دوشنبه ها رو اختصاص دادين به خودتون...

پاسخ
سوزی

ممنونم خانم دکتر عزیز ، این راهنمایی ها حتی برای ماهایی که در حال حاضر مجردیم هم راهنمای فوق العاده ایه که مسیر رو برامون روشن می کنه تا در زندگی متاهلیمون ازشون بهره ببریم ، بسیار سپاسگزارم :)

پاسخ
عسل خانومی

عالی بود.... موافقم و تقریبا 70 درصدش مثل خودم بود تفواتهاش در روز دوشنبه تو و پنجشنبه منه و بعدی هم کمک کردن پسر و پدر که بنده در هنگام گشت و گذار پنجشنبه ای اونها به الباقی امور خطیر می پردازم!!!!!!!

پاسخ
مانا

گیس گلابتون جان من با داشتن شوهر و بچه کوچک و کار فول تایم بیرون واقعا" خستم و کم اوردم تازه شوهر نق نقویی هم ندارم ولی بعضی وقتها دلم میخواد فرار کنم (البته فقط بعضی وقتها)

پاسخ
آرامش

برام خیلی جالبه خانم دکتر شما با این همه اطلاعات مفیدوالبته فعال از روی درایت وتدبیر چرا دیر ازدواج کردید؟؟؟؟؟ خیلی خوب بود.

پاسخ
شمیم

عالی بود، عالــــــی...چه چیزهایی یاد دادین با این پست...تقسیم کار زنانه و مردانه واقعا کاربردیه، اما یه چیزی هم هست نمیدونم چرا این روزها مردها، چه در محیط کار و...اصلا و ابدا خودشون رو درگیر هیچ کاری نمیکنن، مثلا تو ساختمون ما، رسیدگی به مسائل ساختمون بیشتر کار خانومهاست، تو محل کار هم شارژها رو یه خانومی جمع میکنه، پریروز یه مشکل گاز پیش اومده بود، مرد همسایه اومده بود میگفت گاز مشکل داره زنگ بزنید بیان درست کن ... زنها گویا این روزها مردترند و البته درکنار مرد بودن همچنان زن هم هستند... بازم ممنون بابت این پست

پاسخ
ربابه

جالب بود باشد که در اینده استفاده کنیم:) مرسی

پاسخ
fereshte

salam azizam,,, vaghti az zendegie shakhsit minevisi kheili doost daram, manam hameye in karaio ke gofti mikonam,, movafagh bashi khanoom

پاسخ
بیتا

خانوم دکتر خیلی عالی و مفید بود.مرسی که اینقدر عالی می نویسید.

پاسخ
hedieh

چه توضیحات خوبی. همیشه موفق باشین:)

پاسخ
گلابتون

چقدر اون پاراگرافی که نوشتی ما تصمیم گرفتیم من زن خونه و همسرم مرد خونه باشه به دلم نشست اون کارای مردونه من کارای زنونه... وای خدایا خیلی ازت خوشم اومد گیس گلابتون فهمیدم مثل بقیه زنا نیستی که بخوای قیافه مردونه بگیری و بگی منم میتونم کارای مردونه کنم مگه چیه ماهم میتونیم ما زنا هم آدمیم... از تفکیکت خیلی خوشم اومد:*

پاسخ
مژگان

خیلی عالی بود خانوم دکتر عزیزم.من که شخصا خیلی لذت بردم.برای دختری مثل من که تفکرش اینه :مرد ایرانی هنوز معنی زندگی مشترک رو کامل نفهمیده و در بیشتر موارد همون زندگی سنتی رو ترجیح میده هم جالب بود و هم باعث شد ایده های خوبی تو ذهنم در مورد زندگی آینده ام به ذهنم بیاد.بازم برامون بنویسین خانوم دکتر عزیز

پاسخ
نرگس

من و همسرم اين بخش رو خيلي خوب مديريت كرديم من توي وبلاگم روشمون رو نوشتم ادرسش اينه http://nargesdailyprog.persianblog.ir/post/43/

پاسخ
حدیث

مثل همیشه عالی بود.ممنون که تجربه هاتون رو در اختیار ما می گذارید.

پاسخ
سميه

سلام گيس گلابتون عزيز خوبي؟ دلم براي تو و كلاست تنگ شده

پاسخ
الهه

سلام دوست عزیز مطالب شما رو خوندم در مورد خودم: کاش کار منم دست خودم بود تا یه روز به غیر از جمعه ها رو به خودمن اختصاص بدم. در مورد دوم هم فکر نمی کنم با وضعیت کار تو ایران این مورد رو همه بتونن به کار بگیرن.راستش منم دوست داشتم مثل شما باشم ولی حداقل برای من غیر ممکنه. موارد بعدی رو بسیار استفاده کردم وممنون

پاسخ
گیس گلابتون

الهه جون آیا شما همان الهه خانمی هستید که من افتخار ملاقات حضوری او را داشته ام؟ در جوابت باید یادآوری کنم که در جمله به جمله این وبسایت گفته ام ما باید خودمان زندگی مان را مطابق میل مان بسازیم. قرار نیست زندگی را مطابق میل ما به ما تحویل بدهند. این پست ها برای پز دادن به کسی نیست. برای این است که بدانید می توانیم به روشی غیر از آنکه عادت داریم، زندگی کنیم. امیدوارم همیشه خبرهای پیروزی و موفقیت همه شما را بشنوم / سمیه جون من هم دلم برایت تنگ شده است.

پاسخ
خدیجه زائر

باهات موافقم اما اجرایی کردنش خصوصا تو تقسیم مسئولیت ها برام کی دشواره

پاسخ
شمیم

نرگس جان ممنون از پستت...برام جالب بود و کارگشا.

پاسخ
Bhaby

This makes everything so cmpoletely painless.

پاسخ
الناز

چه اشتراکـــــــــــــــــــــی!!! من هم دوشنبه ها رو خیلی وقته که تعطیل کردم و سر کار نمیرم واقعا وقتی این پستتون رو خوندم خوشحال شدم که شما هم مثل من وسط هفته به خودتون استراحت میدینقلبلبخند

پاسخ
هدیه

خیلی ممنون واقعا از خوندن این نوشته لذت بردم. انگار توضیح شرایط من تو خونه بود!!!

پاسخ
yasi07

سلام گیسوی عزیز من جزء خوانندهای خاموشم اصولا فقط میخونم اما این بار خواستم تجربمو برای دوستای گلم بگم و ممنونم ازت که این سایتت و حرفات و برنامه هات خیلی کارامو آسون کرد و منو روشن کرد اخه من در سن پایین ازدواج کرده بودم با یه ادم کاملا لاابالی و ازش جدا شدم دیگه نسبت به مردا حسی نداشتم و بهشون بد بین بودم و فقط تنها چیزی که منو مشغول خودش کرده بود درس و کار بود سالها از این ماجرا گذشت دیگه نسبت به مردا بد بین نبودم پول داشتم کار داشتم دوستای خوب زیادی داشتم اما همشون فقط به چشم دوست و یه مشاور بهم نگاه میکردن هیچکدوم قصد ازدواج باهام نداشتن اونایی هم که پا پیش میزاشتن اونی نبودن که من میخواستم با مطالعه این سایتها و مطالب زیباتون فهمیدم که من زنانگی ندارم و فقط براشون حکم دوست و حامی و همکارو دارم ولا غیر الان تغییر کردم یکم زنانگی ارایش- لباس شیک -ادکلن - کفش پاشنه بلند باورتون نمیشه پشت سر هم پیشنهاد ازدواج داشتم . اینارو گفتم تا دوستای گلم بدونن مردانگی فقط برای مرداس ما زنیم و باید ونوسی باشیم و مثل زنها رفتار کنیم ناز داشته باشیم تا بتونیم مردارو بسوی خودمون بکشیم هزاران بار ازت ممنونمممممممممممممممم درضمن برام دعا کنید به لطف حرفای زیباتون دارم با یه اقای دکتر خیلی خیلی محترم ازدواج میکنم دعا کنید مامانش هم راضی بشه بازم ازتون ممنونم م م م م م م م م

پاسخ
آناستازیا

خیلی توصیه های خوبی بود.من یه ساله عروسی کردم .همیشه به زندگی اطرافیانم که دقت میکردم حس میکردم زنهایی که بیشتر بار خونه و زندگی رو تقبل کردن، انگار یه جورایی کمترم قدرشون دونسته میشه !! این شد که خودم حواسم رو تو زندگیم جمع کردم کارهای مردونه رو کلا سپردم به مرد خونه چشمک.خدا رو شکر خیلیم خوب جواب داده قلب
مرسی از شما که این نکات رو به رشته تحریر در میارین و در اختیار بقیه میذارین .

پاسخ
هوشتره

احسن به این مدیریت ودرایت خیلی خوشم آمد.
چطورمیشه به روشی غیراز آن جیزی که عادت داریم زندگی کرد ?چطور ميشه به به مردی که فکرمیکنه وظیفه اش فقط کار بیرون خونه است درخواست کمک در خونه رو داد?خمیازه

پاسخ
گیس گلابتون

با انجام تمرینات زندگی مثل عسل، در این دوره دارم همین سوالات را جوب می دهم

پاسخ
najme55
http://gahyman.blog.ir

گیس گلابتون عزیزم سلام! دوباره اومدم دعوتتون کنم به خواندن نوشته جدیدم در مورد خانه داری.
اگر از این دست کامنتهایم ناراحتتان میکند، بفرمایید تا دیگه نفرستم. با این که اعتراف میکنم در اینجور موارد حساس و زودرنج هستم قول میدهم همه سعیم را بکنم که منطقی بالغانه برخورد کنم دوستتون دارمقلب

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم که نظرم را می پرسید
کاری که شما انجام میدهید کامنت مارکتینگ نام دارد. یعنی با نوشتن نظر در یک سایت پربازدید برای خودتان خواننده پیدا می کنید. این کار هیچ اشکالی ندارد و خوب هم هست.
چون من نوشته های شما را دوست دارم و دلم می خواهد شما به عنوان یک نویسنده مطرح، یک شاعر مطرح در ایران شناخته شوید
موفق باشید

پاسخ
najme55
http://gahyman.blog.ir/1394/09/02/%D9%85%D8%AC%D9%86%D9%88%D9%86-%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%8C-%D9%84%DB%8C%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D9%86%D9%88%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B4

این لینک دقیقش هست:http://gahyman.blog.ir/1394/09/02/%D9%85%D8%AC%D9%86%D9%88%D9%86-%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%8C-%D9%84%DB%8C%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D9%86%D9%88%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B4

پاسخ
suelen

آخییییییییییییییییییییشبغل خیالم راحت شد گیسوی مهربان. یه برنامه عالی و کاربردی رو گفتید که تقریبا همه دغدغه های من توش بود. ممنون بانوی مهربان.

پاسخ
najme55

متشکرم که اینقدر مادرانه و محترم و مهربانید... من شدیدا از این کامنت مارکتینگ احساس شرمندگی میکنم ولی به خوانده شدن نوشته هایم خیلی مشتاقم . ممنونم که به من امید دارید.

پاسخ
گیس گلابتون

نجمه جون
مارکتینگ (بازاریابی) هیچ خجالتی ندارد. یک جواهر هم اگر در پستوی تاریکی باشد، کسی از وجودش خبر نمی شود. جواهر را باید در ویترین گذاشت، روی ابریشم قرار دارد و روی آن نور تاباند. این میشه مارکتینگ برای جواهر.
شما هم یک جواهر هستید پس لازم است در ویترین قرار بگیرید:)

پاسخ
amitis2017

گیسو جون یه سوال؟ اینکه گفتی دوشنبه ها رو تعطیل کردی یعنی علاوه بر پنجشنبه جمعه ها که تعطیله شما دوشنبه ها هم کار نمی کنی یا منظورت اینه که فقط دوشنبه تعطیلی و بقیه روزا سره کاری حتی پنجشنبه جمعه ها؟؟

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. این نوشته مال گذشته است. دوشنبه ها جراحی نمی کردم. الان دوشنبه ها صبحها سر کار می روم، بعدازظهر مال خودم است. فقط مال خودم

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet