زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1390/08/20 00:00

دو خاطره بد

این پست، پست تلخی است. کامنت یکی از خواننده ها چند روز اخیر ذهنم را مشغول کرده است. دیدم باید بنویسم. سکوت جایز نیست.

 

یازده ساله بودم که همزمان دلباخته دو "مرد" شدم:

نامزد دختر همسایه و نامزد دوست مادر!

دلباختگی ام در مورد نامزد دختر همسایه بقدری حاد بود که روی تنه همه درختان باغچه مان نقش یک قلب تیرخورده کندم و وسط قلب تیرخورده، حرف اول اسم نامزد دختر همسایه را نوشتم: F

وقتی پدر و مادرم با عصبانیت در مورد این کنده کاری ها پرسیدند، به تته پته افتادم و ناشیانه انکار کردم. الان وقتی به آسیبی که به درختان رساندم، فکر می کنم، شرمنده می شوم. ولی پدر عاشقی بسوزد، آن هم عشق یک دختربچه یازده ساله!

هر وقت سرو کله یکی از آن آقایان پیدا می شد، لب هایم بهم دوخته می شد، همه تن چشم می شدم و زل می زدم به آن صورت های زیبا و قدهای رعنا. با دلهره اخبار قهر و آشتی نامزدها را دنبال می کردم. دل تو دلم نبود که مبادا عروسی سر نگیرد. می ترسیدم عروسی بهم بخورد و من دیگر آن دو مرد خوش قیافه را نبینم.

خوشبختانه هر دو عروسی سرگرفت. شاید هم بدبختانه، چون هر دو عروس یک هفته پس از عروسی، درحالی که عینک آفتابی بزرگی به صورت زده بودند، به خانه برگشتند. وحشت مرا تصور کنید وقتی آنها عینک آفتابی را از چشم برداشتند و دیدم یکی از چشم های شان کبود است. تا آن زمان نمی دانستم بعضی مردها همسرشان را کتک می زنند. قلبم شکست. قلب یک دختر یازده ساله. قلب های کنده کاری شده را با غیظ خط خطی کردم.

ظرف بیست و چند سال اخیر به عنوان پزشک، شاهد خشونت های زیادی بوده ام:

بدن های متلاشی شده در تصادف ها

پارگی های ناشی از چاقوکشی و دعوا

ولی هیچکدام از این جراحات به اندازه کبودی های صورت، بازو و گردن زنان برایم دردناک نبوده است.

یک روز زن و مردی جوان و خوش پوش به من مراجعه کردند. معلوم بود وضع مالی خوبی دارند و هر دو تحصیلکرده اند. زن هراسان و مضطرب بود و از چیزهای مبهمی شکایت می کرد: تپش قلب، ضعف، بی حالی، فراموشکاری،... از او خواستم که روسری اش را باز کند تا تیروئید او را معاینه کنم. وقتی روسری را باز کرد، دیدم دورادور گردنش زخم و کبود است. معلوم بود یک نفر دست هایش را دور گردن او حلقه کرده و بقدری فشار داده که ناخن هایش در گوشت فرو رفته است.

مات و مبهوت ماندم. چشم های زن پر از اشک شد. مرد از خجالت سرش را پایین انداخت. به زن گفتم: "همین الان می روی پزشک قانونی. تا کبودی برطرف نشده است، از پزشک قانونی گواهی می گیری. اگر کارت به دادگاه کشید، مدرک داشته باشی اگر کسی خواست دوباره از این غلط ها بکند، بندازیش زندان تا آب خنک بخورد. دفعه بعد اگر کسی به تو حمله کرد، فرار میکنی، خودت را در اتاق حبس می کنی. تا می توانی هم داد و بیداد راه می اندازی چون نامردها از جار و جنجال می ترسند.  وحتما به 110 تلفن کن. تا پلیس بیاید و گوش بزدلی را که به عمرش مردی را کتک نزده و فقط زورش به زن می رسد، بپیچاند. همین الان هم از جلوی چشم من دور شوید تا نزدم دکور یکی را پایین نیاوردم."

از شدت عصبانیت هار شده بودم. فکر می کنم می خواستم تقاص قلب شکسته دختر همسایه، دوست مادر و دخترک یازده ساله را یکجا از آن مردک شیکپوش خوش دک و پز بگیرم. هنوز هم که هنوز است با یادآوری آن چشم کبود و آن گردن زخمی، بغضی دردناک گلویم را می فشرد.

خواستم خاطرنشان کنم  تمرینات "زندگی مثل عسل" در مورد مردانی که همسرشان را کتک می زنند، کاربردی ندارد. قرار نیست با احترام گذاشتن و رها کردن کنترل، جسم و روح خود را در معرض آزار و خشونت قرار بدهید. جلوی چنین مردانی با همه قوا بایستید. از هر راهی برای نشاندن آنها بر سر جای خود استفاده کنید.
از وکیل ها و حقوقدان هایی که گذرشان به این وبسایت رسیده، خواهش می کنم در این مورد نظر خود را بگویند، چون کمک بزرگی خواهد بود. ممنونم.

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

آسیه

من مجردم و همیشه یه ترس بزرگ منم این بوده که نکن همسرم مث پدرم تا وقتی جوونن و یال و کوپال داره مادرم بزنه هنوز صحنه هاش جلو چشمم گرچه پدرم مرد خیلی خوبی اما اونم از همین نوع مردا بوده و من با پدرم فهمیدم مردا چطور خشونت دارن
من نمیدونم باید چی بگم نمیدونم چه نظری بدم گرچه به خاطر کارم غیر از یکسری مردا که واقعا روانین بقیه اذعان میکنن طرف خیلی میره رو اعصابمون کنترلمون خارج میشه از دستمون رو خیلی میشنوم اما این جواب قانع کننده ای نیس من ترجیح میدم ئر مقابل این خشونت بایستم

پاسخ
zaritaslim

سلام عزیزم
دوستت دارم.مطالبت را دوست دارم و مشتریشم!
یک سوال :چطوری با وجود داشتن همسر و فرزند و کار پر دردسر در بیرون از خانه فرصت نوشتن و کلاس رفتن و ... میکنی؟

پاسخ
گیس گلابتون

مدیریت زمان!

پاسخ
دينادخمل باباش

سلام گيس گلابتون باهات قهرم.خيلي.قهراشتي هم نميكنماضطراب.بعدخوندن اين پست حالم بدشد.سردردشديدبعدحالت تهوع بعداسترس شديدوسرگيجه.وقتي تصوركردم اين حالتو خيلي اذيت شدم.تاساعت 11شب خوابيدم.ساعت 11پاشدم شام درست كردم..توروخداازين پستانزار ين....باشه؟؟؟گناه داريم.قهردلشکستهناراحتگریهمپل اينكه اينجا2تاديناداريم.واسه اين كه قاطي نشيم.اسمموبعداين اينه.

پاسخ
گیس گلابتون

ببخشید...ولی برای لازم بود برای بعضی از خانم های متاهل یادآوری کنم.

پاسخ
بهارک

گیس گلابتون عزیز..ازلحاظ حقوقی تا اونجایی که من اطلاع دارم باید بگم که زن با توجه به ماده 1130 قانون مدنی (همچنین تبصره ماده 1133 همین قانون)که به زن حق طلاق درصورت عسر و حرج می ده میتونه با نظردادگاه طلاق بگیره..عسر و حرج یکی از سه موردی هست که زن می تونه حق طلاق داشته باشه برعکس مردکه همیشه حق طلاق داره و اصولا حق طلاق با مرد است مگر همین سه موردکه عسرو حرج یکیشه..
حالا عسر و حرج چیه؟به زبون ساده همین کتکی که این آقا زده با رفتن به پزشکی قانونی ثابت میشه که تامین جونی نداره ..
"عسرو حرج=به وجود آمدن وضعیتی که ادامه زندگی را برای زوجه با مشقت همراه ساخته و تحمل آن مشکل باشد" و در این ماده قانونی 5 بند هست که بند چهارمش همینه:
"ضرب و شتم با هر گونه سوء رفتار مستمر زوج که عرفا با توجه به وضعیت زوجه قابل تحمل نباشد.."
چنانچه عسرو حرج مذکور در محکمه ثابت شود، دادگاه می تواند زوج را اجبار به طلاق نماید..و درصورتی که اجبارمیسر نباشه(مثلادر دسترس نباشه که بشه بهش ابلاغ کنن برای طلاق بیاد و یا ازحضور در دادگاه امتناع کنه و یا هرچیزدیگر..) زوجه به اذن حاکم شرع طلاق داده میشود..
پس زن مدعی هست و بایدثابت کند ..چون در دادگاه اصل بر برائت است مگر اینکه مدعی با مدرکی ثابت کند..
حالا موضوع این هست که بایدثابت شود ضرب و شتم مستمر بوده و طبق عرف کتکی باشه که قابل تحمل نباشه..
ولی در مورد مثالی که زدید فشار روی گردن و عناصر حیاتی مورد خیلی خوبی برای عسروحرج هست..

پاسخ
آزاد

سلام حرفهایتان کاملا متعصبانه بود. خدا به زن ها زبانی داده که هیج مردی توان مقابله با آن را ندارد، پس چون زبان هر مردی قدرت زبان هر زنی را ندارد بیاییم بگوییم اگر زنی مردش را مورد هزار و یک حرف خرد کننده قرار داد بیاندازیمش زندان!!! همین مورد در مورد زن ها هم صادق است اگر مردی به خاطر اینکه قدرت جسمی بیشتری از رن داشت و او را کتک زد باید برود زندان؟؟
بهتر است به جای این صحبت ها بگوییم علت آن چه بوده؟ علت اینکه زن مردش را با حرف هایش خرد کرده چه بوده و علت اینکه مردی زنش ر به باد کتک گرفته چیست و متعصبانه حرف نزنیم

پاسخ
الی گولو

مردی که دست رو زنش بلند کنه مرد نیست

پاسخ
گیس گلابتون

منظورت این است که اگر آدمی بدزبانی کند، ما حق داریم او را خفه کنیم یا با مشت توی چشمش بزنیم؟ اگر من بگویم از شوهرتان کتک نخورید و مراقب جسم و روح خود باشید، متعصب هستم؟
درست متوجه منظورت شدم؟
شما آقا هستید یا خانم؟ مجرد یا متاهل؟

پاسخ
آزاد

در ضمن قوانین هیچ موقع کامل نیستن به خصوص اینجا ایرانه. مثلا قانون نمیگه تو کوچه بوق نزنید ولی اگه آدم فهم داشته باشه نمیزنه. اگه هم مردی همسرش را زد بله می تونید برید شکایت کنید ولی هیچ موقع قانون نمیگه اگه زنی هزار و یک حرف بهت زد و خردت کرد باید چکار کنی؟؟

پاسخ
آزاد

منظور من اصلا این نیست که اگه کسی حرفی زد خفه اش کنیم منظور من این است که یک طرفه به قضاوت ننشینیم. یک آدم هر چقدر هم که قوی باشه ممکنه گاهی در مقابل بعضب حرفها کم بیاره. من نمی گم خشونت خوبه می گم اگه خشونت بده، بد دهنی هم خیلی بدتره. که اکثر خانم ها در مواقعی که بحثی پیش میاد از نظر زبانی کم نمی آورند و مرد ها هم که اکثرا نمی توانند حرف بزنند در این مواقع. منظ.رم هم از تعصب یک نفره به قضا رفتن بود. اگه شما یه صحنه ببینید که یک نفر کسی را با ماشین زیر گرفته در اولین نگاه کلی دل می سوزانید و کلی اونی که طرف را زیر گرفته نفرین می کنین ولی تا وقتی ندونین چی شده که زیر گرفته نمیشه قضاوت کرد ممکنه طرف خودش را انداخته زیر ماشین. کی می دونه؟؟
در ضمن من پسر هستم و مجرد یکی از دلایلی هم که ازدواج نکردم اینه که با یه خانم خیلی عصبی آشنا شدم که هر موقع بحثی می شد با حرف هاش جون من را به لب می رسوند می گفت دوست دارم ولی وقتی بحثی می شد همه چی می گفت و هیچ پلی را برای برگشت نمیگذاشت من هم گذاشتمش کنارررر

پاسخ
گیس گلابتون

خوب کاری کردی که با زنی عصبی و بدزبان ازدواج نکردی. انشاالله هرچه زودتر با خانمی خوش اخلاق و نازنین آشنا می شوی.

پاسخ
*

واقعا تلخ بود. من مجردم .ولي در اين مورد مضطرب شدم و دست و دلم بيشتر بيشتر از ازدواج ترسيد.God help us.اين جمله بي اختيار نوشتم .انگار خواستم اينتر نشنال باشه نگران تا خدا بيشتر به ما زنان كمك كند.خنثیخشونت ،اغفال، تجاوز، حق كشي،حقير شمردن،چه ظلم ها كه در حق زنان اين كره خاكي نشده.
گيس گلابتون فكر كنم من از ازدواج مي ترسم . حتي از رابطه برقرار كردن.مي دونم همه پسر ها مثل هم نيستند. اما از اينكه بهم دروغ بگه ،حتي از قضاوت ديگران در موردم وقتي بدانند رابطه حتي در حد صحبت هاي خارج از حوزه تحصيل داشته ام مي ترسم.شايد به خاطر همين تو اين همه سال يك دوست پسر هم نداشته ام و تا حالا مجرد مانده ام . نمي دونم
ببخشيد فكر كنم در پرسش و پاسخ اين مطلب را بايد مي نوشتم اما سر دلم بازشد

پاسخ
الی گولو
http://www.eligooloo.com

تصورش برام وحشتناکهناراحت من بعضی وقتا فکر میکنم این زنا که شوهرشون کتکشون میزنه مثلا باید ظرف و ظروف و لیوان پرت کنن به در و دیوار، به تلویزیون، لپ تاپ طرف را بزنن بترکونن، بعدش هم فرار کنن از دستش، باید یه کاری کنن که مرده بترسه، بگه من با دیوونه طرفم، بعد هم همون کارا که تو گفتی و حقوق دانا میان اینجا میگن، عقل من اینجوری میگه.

پاسخ
سارانگ

اين پست خيلي لازم بود. ممنونم كه نوشتيد...

پاسخ
شبنم

ممنون
فقط خواستم بگم که خوندم

پاسخ
ریحانه
http://www.amid83.blogfa.com

واقعا تاسف بارهناراحت

پاسخ
زیتون

سلام گلابتون عزیزم.
اول: من تمرین چهل روزه رو انجام دادم و ازت ممنونم. نتیجه خوب بود. در کل تمرین خوب بود. میبوسمت.

واما بعد:
من وکیلم. خواسته بودی نظرم رو بگم. واااااااااای چه تجربه های دردناکی از مراجعین و موکلینم دارم.
گاهی شبها تا نیمه از فکرشون بیرون نمی رم.
باهاشون اشک ریختم و محرم اسرار شون بودم و هستم.
نمونه هایی از این دردها رو گاهی تو وبلاگم میذارم.
منم دقیقا مث تو فکر میکنم عزیزم.
باید با تموم قوا با این نامردها روبرو شد.
من با دوتا مرکز مشاوره همکاری میکنم.
یکی از آقایون مشاور همیشه تو جلسات مشاوره مشترکمون از کیس میپرسه: آیا تو ضعیفی یا طرفت قویه؟
سئوال قشنگیه.
گاهی زنها خیلی ضعیف عمل میکنن.
شل وا می دن.
مظلوم بی جهت میشن.
خوب معلومه که طرف میدون پیدا می کنه اگه بی وجدان و نامرد باشه.
توصیه و پیشنهاد و خواهش من از همه خانمهای خواننده این کامنت اینه:
تمنا میکنم فراموش نکنید که انسان هستید.
کرامت انسانی خودتونو نادیده نگیرید.
کتک خوردن کار و کتک زدن کار آدمیزاد نیست.

موفق و شاد باشی خانم دکتر مقاوم و مهربون.

پاسخ
گیس گلابتون

کتک زدن و کتک خوردن کار آدمیزاد نیست. آفرین. باید این جمله را طلا گرفت.

پاسخ
مرا از ایمیلم خواهی شناخت

اینها شرح درد پاره ی تن من هم هست....وقتی پلیس امد با تمسخر به دخترک مضروب من گفت با هم سازش کنید عصبانیش نکن تا آسیب نبینی.....وای گیس گلابتون نمیدانی چقدر این روزها درد دارم از قانونی که عوض اینکه حصار امنی باشد برای زن ها قلاده ای شده برای آزارشان........دخترکم را به خانه اورده ام و شاهد ویرانی کاخ ارزوهایش شده ام.هر چه دیدم گستاخی و پلشتی و نگاه تلخ ماموران بود و هست.بعد 4 ماه هنوز سرگردانیم.دلم برای مظلومیت زنان این سرزمین پاره پاره است.

پاسخ
گیس گلابتون

... اگر کمکی از دست من برمی آید، در خدمتم. گور پدر نگاه بد ماموران. الان چیزی که مهم است زندگی دخترت است. باید دید چه کار می شود کرد.

پاسخ
دريا

مردهايي که زن خود را کتک مي زنند....
پر از بغضم پر از کينه پر از ترس پر از نفرت از اين هيولاها...

پاسخ
ترمه

واقعا درست گفته چون من با جان ودل مي فهمم چي ميگه .مرداني كه تا حالا مردي را كتك نزده اند اما زورشان به زن مي رسد.شوهر سابق من ;مي تونم خاطرات وحشتناك زياد و جديد و خارق العاده اي از كتك هايش بنويسم بعد از دوسال از جدايي هنوز آثارش رو دارم. كتك خوردن در بارداري ام .كتك خوردنم در حرم پيامبر در مدينه . جلوي تك تك خواهر برادرهايش . مادرش و....و.....و....

پاسخ
yas

ممنونم از شما به خاطر تمام احساسات پاک و انسان دوستانه تان ، واقعا بعضی از زنان در این زندگی ها چیزی بدست نمی آورند جز قلبی شکسته و عزت نفسی پایمال شده کاش زوزی بیاید که تمام مردان دنیا بیاموزند زنان وسیله ای برای کاهش خشونت و ابزاری برای رهایی از فشار عصبانیت نیستند برای تمام این زنان آرزوی داشتن روحی بزرگ را دارم

پاسخ
reyhanemr

شوهر منم منو میزنه حتی ازش شکایت کردم تعهد داد که دیگه نزنه ولی بازم میزنه تو خیابون تو خونه کتف راستمو انقدر وحشتناک پیچوند که بعداز 3،4 سال هنوز گاهی از دردش نمیتونم تکونش بدم- ما زنای بدبخت که از دوران بعد از طلاق وحشت داریم و از اخلاق گند شوهرمون در عذابیم باید چیکار کنیم- من که از 19سالگى تا الانکه 23 سالمه کتک خوردم از زندگی و جوونیم چه لذتی ببرم

پاسخ
گیس گلابتون

من شرایط تو را نمی دانم که چرا نمی توانی جدا بشوی.
ولی باید روی اعتماد به نفس خودت خیلی کار کنی. پول درآوردن و زندگی مستقل را یاد بگیری.
چرا برای یک لقمه نان مجبور باشی کتک بخوری؟

پاسخ
زهره =

سلام دكتر عزيز
لطفاً راهنمايي كنيد با مردي كه آبرويي برامون نگذاشته پيش غريب و آشنا ناشايسته ترين توهين ها رو انجام ميده و در ظاهر من و مقصر جلوه ميده با مردي كه هنگام دعوا فقط از سر ميزنه كه هيچ آثاري بر جا نماند چه بايد كرد.

پاسخ
گیس گلابتون

دو راه داری:
جدا بشوی
یا محکم مقابل بایستی. همین مطالبی که اینجا گفته ام مراعات کنی.

پاسخ
leila

وقتی من بچه بودم شاهد کتک خوردن شدید مادرم به دست پدرم بودم که نزدیک بود مادرم بمیرد. من فقط نگاه می کردم و جیغ می کشیدم. وقتی همسایه ها آمدند بیشتر مادرم را مسخره می کردند. مردم هیچ رحمی نداشتند. بعدها کتکهای پدرم خفیفتر ادامه یافت و به من هم کشیده شد. من الان 33 ساله ومجردم ام و همیشه از اینکه مبادا همسرم هم شبیه به پدرم باشد می ترسم. همان طور که تا حالا دو تا ارتباط خیلی قوی من که منجر به ازدواج داشت می شد به خاطر شباهتهای رفتاری شان به پدرم که البته اواخر ارتباطم فهمیدم از هم گسست. کاملا کنارشان گذاشتم هر دوبار

پاسخ
گیس گلابتون

می دانم که سخت است. ولی پدرت را ببخش و خودت را از نفرت و ترس و خشم آزاد کن تا طعم زندگی را بچشی. رها بشو.

پاسخ
بیتامهران

سلام خانم دکتر جونم ... یادتونه که من و شوهرم رو تو دادگاه آشتی دادن ( البته قبلا من به مسول پرونده گفته بودم که قصد برگشتن دارم و شوهرم رو بترسونه از مجازات و ترک نفقه نیشخند...) تا حالا چندبار شوهرم بهم گفته که برم ثبت اسناد و مهریه ام رو که اجرا گذاشتم لغو کنم ولی هربار من با ملاطفت و مهربانی از سرم باز کردم و اقدام نکردم ... باتوجه به اینکه بچه ندارم کماکان محتاطم که تنها وارث شوهرم دخترشه که پیش خواهرو شوهرخواهرشه ... پیشنهاد شما برای من چیه ؟؟ مرسی و بووس

پاسخ
گیس گلابتون

بیتا جون انشاالله شوهرت صد و بیست سال زنده باشد. ولی اگر بعد از صد و بیست سال، ایشان فوت کردند، از ارث او اول باید مهریه شما پرداخت شود به علاوه یک چهارم ارث به شما می رسد. پس مثل یک دختر خوب برو اجرای مهر را لغو کن. از این به بعد هم رابطه خوب و محترمانه ای با همسرت داشته باش و هرچه دوست داری با خوش اخلاقی ازش بخواه. وضع مالی شوهرت خوبه. از خدایش است برای زن خوشگل جوان خوش اخلاقش خرج کند. ابدا ابدا ابدا روی خرجهایی که برای دخترش می کند، حساسیت نشان نده. آن دختر بی مادر کوچک به همین خرج تراشیدن های سنگین دلخوش است. زندگی تو می تواند مایه حسرت همگان باشد. اگر قدری حواست را جمع کنی. می بوسمت

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet