ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

عادتها و معرفی ها
1399/03/31 12:02

عادت تیر: روزی پانزده دقیقه کتاب بخوان!

عادت تیرماه: مطالعه کن!

 

آیا مقاله مهارت‌های زندگی را خوانده‌اید؟ همانطور که می‌دانید مهارت‌های زندگی، مبحثی مفصل است، ولی کسب بعضی عادت‌های خوب، کسب مهارت‌های زندگی را ساده‌تر می‌کند. عادت این ماه این است: 

همه دانش دنیا در کتابها جمع آوری شده است. هیچ کلاس و دوره آموزشی نمی‌تواند به اندازه یک کتاب "دانش" در اختیار شما قرار بدهد. پس چرا ما در کلاس‌ها شرکت می‌کنیم؟ زیرا شرکت در کلاس‌ها و دوره‌ها به ما انگیزه آموختن می‌دهد وگرنه "دانش" در کتاب وجود دارد.

 

آدم‌های کتابخوان، اطلاعات زیادی دارند. البته داشتن اطلاعات کافی نیست و باید دانش به عمل دربیاید که مفید باشد. اما اول باید اطلاعات داشته باشیم تا بتوانیم آن را بکار بگیریم.

 

یکی از شاخص‌های پیشرفته یا عقب مانده بودن یک کشور، میزان سرانه مطالعه است. به عبارت دیگر هرچه افراد یک جامعه بیشتر کتاب بخوانند، آن کشور پیشرفته‌تر است.

 

  • ژاپنی‌ها به طور متوسط روزی 90 دقیقه (یک ساعت و نیم) کتاب مطالعه می‌کنند.
  • ایرانی‌ها به طور متوسط روزی 2 دقیقه کتاب مطالعه می‌کنند.

 

 البته این آمار بارها توسط نهادهای رسمی تکذیب شده است، ولی فکر می‌کنم بدون توجه به آمار، اگر نگاهی به اطرافمان بندازیم متوجه می‌شویم ایرانی‌ها بسیار کم کتاب می‌خوانند. در حقیقت در کشورهای جهان سوم، بیشتر افراد مطالعه نمی‌کنند. بیشتر جهان سومی‌ها در مدت تحصیل، فقط کتابهای درسی را می‌خوانند و پس از فارغ تحصیلی،  بکلی با کتاب خداحافظی می‌کنند.

 

وقتی می گویم کتاب، منظورم کتاب علمی نیست. حتی رمان خواندن باعث رشد ذهنی شما می‌شود. بر اساس مطالعات روان‌شناسان، کسانی که رمان می‌خوانند همدلی زیادی با دیگران را دارند و بهتر می‌توانند با عقاید متفاوت دیگران کنار بیایند. یعنی می‌توانند عقاید متفاوت را بشنوند و در موردش فکر کنند. شاید آن عقیده را رد کنند و شاید هم آن را بپذیرند. رمان خوان هها می‌توانند به دیگران حق بدهند به شکلی متفاوت فکر کنند، حتی اگر نظر آنها را قبول نداشته باشند.

 

چرا؟ چون وقتی رمان می‌خوانید دارید از زندگی را از دریچه چشم آدمهای دیگر نگاه می‌کنید. ماجراهایی را تجربه خواهید کرد که شاید هرگز در زندگی واقعی تجربه نکنید. اما در ذهن شما به عنوان یک تجربه واقعی ثبت می‌شود. کسی که رمان می‌خواند زندگی را از زاویه دید صدها نفر مختلف نگاه می‌کند، پس وسعت دید و سعه صدر پیدا می‌کند. کتابخوان ها به روح هزاران آدم دسترسی دارند. کتابخوانها به خرد جمعی متصل هستند. معمولاً کتابخوانها عاقل‌تر از سن خود هستند.

 

بیایید در ماه تیر، عادت خوب مطالعه را در خود بوجود بیاورید. دست کم روزی 15 دقیقه کتاب بخوانید.

 

پیشنهاد می‌کنم سری به کتابفروشی ها یا کتابخانه‌ها بزنید و دست کم یکی از این کتاب‌ها را تهیه کنید و تا پایان این ماه دست کم روزی 15 دقیقه کتاب بخوانید:

 

آیین زندگی – نوشته دیل کارنگی

آیین دوستیابی - نوشته دیل کارنگی
اثر مرکب – نوشته دارن هاردی
چگونه مغناطیس پول شویم؟ - نوشته ماری کلیر کارلایل
مذاکره – نوشته برایان تریسی
هنر فروش کردن - نوشته برایان تریسی
پنج زبان عشق – نوشته گری چاپمن
پله پله تا اوج – نوشته زیگ زیگلار
زلفت هزار دل به یکی تار مو ببست - نوشته آناهیتا چشمه علایی (یک رمان دلنشین)

بیست هزار آرزو - وشته آناهیتا چشمه علایی (یک رمان دلنشین)

 

 عادت به مطالعه، اطلاعات شما را بیشتر می‌کند. اطلاعات بیشتر کمک می‌کند مهارت‌های زندگی را ساده‌تر و سریع تر یاد بگیرید.

 

در این مقاله نوشته ام چگونه یک عادت خوب را در خود نهادینه کنید؟

 

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

zhaleh

چه عادت خوشمزه ایگل

پاسخ
ZariGoli

سلام، ایام به کامگل
ممنونم که سعی دارید عادات خوب رو در ما نهادینه کنید.
فکر میکنم در عنوان پست اشتباه تایپی رخ داده است، الان در تیر ماه هستیم، نوشته اید خرداد ماهلبخند

پاسخ
گیس گلابتون

بله. حق با شماست. متشکرم. انگار دلم نمی خواهد خرداد تمام شودنیشخند

پاسخ
ZariGoli

لبخندقلب

پاسخ
دختر دریا

سلام گیس گلابتون عزیز
سپاس از همراهی صادقانتون
خیلی دوستون دارم باور کنید صادقانه
میگم تشکر از شما جزو برنامه روزانه
سپاسگذاری من هست چون شما باعث
شدین من با کتاب معجزه شکرگذاری
اشنا بشم و اون تمام زندگیم رو متحول
کرد کتاب شکرگذاری باعث شد من
معجزه های زندگیم رو با چشمم ببینم
ماشینم و کارم رو با معجزه شکرگذاری
بدست اوردم .ممنونم خواهر عزبزم

پاسخ
zahra_altafi

ممنونم از شما که عادت های خوب رو ترویج می کنید.
خیلی خوشحالم که این عادت رو هم دارم. من خیلی وقته که کتاب می خونم، شاید از روزی که خواندن رو یاد گرفتم. اولین هدیه ای که من از پدر و مادرم گرفتم و اون رو به یاد دارم یه کتاب بود. در واقع من با کتاب بزرگ شدم و در تمام طول زندگیم کتاب خوندم و کتاب خریدم و کتاب هدیه داده ام. الان هم که در دنیای کتابها کار می کنم.
امیدوارم همه ایرانی ها با کتاب آشتی کنند.

پاسخ
bahare.dadfar@yahoo.com

سلام خانم دکتر عزیز
ممنون برای معرفی کتابای به این خوبی ... من از بین ده کتاب که معرفی کردید 4 تارو کامل خوندم الانم دارم آیین زندگی رو می خونم ... واقعا عالین دوس دارم بازم بخونمشون سپاس سپاس

پاسخ
nazigh

کتاب خوندن‌ جز عادت هایی بوده که از بچگی همراهم بوده، روزی رو بدون مطالعه نمیتونم سر کنم حالا چه کتاب چه مطالعه سایت چه مجله یا روزنامه. تو این ماه تصمیم دارم کتاب های زبان بعلاوه دروس مربوط به رشتمو کار کنم همینطور محصولاتی که از شما چه به صورت کتاب چه PDF تهیه کردم. ممنون از کتاب هایی که معرفی کردید از این کتاب ها هم اگه فرصت شد حتما مطالعه میکنم. شاید پیش خودتون فکر کنید خوندن این حجم کتاب برای تقویت عادت این ماه کار چندان صحیحی نباشه و ممکنه منو از مطالعه زده کنه ولی من چون از بچگی مطالعه میکردم این کار برام راحته و تصمیم دارم بیشتر روی به انجام رسوندن برنامم کار کنم چون جز الویت هامه و ضروریه

پاسخ
amitis2017

مرسی عادت خوبی بنظر میاد من دقیقا فقط کتابا درسی خونده بودم و خیلی وقتم هست که اونارم گذاشتم کنار...
ازین ور اونور همیشه میپرسیدم این کتابه خوب خوندن که میگن چیه؟ و اسمای که میشنیدم رو توی نت میگشتم و دانلودشونم کردم اما بغیر از چند تای بقیه رو نخوندم و فرصتی براشون نزاشتم.... این ماه سعیم رو می کنم که منم همراه با بقیه دوستان اینجا کتاب بخونم.
دوست دارم کتابای رمانی که برا دخترای جوون مفید هستن رو هم به ما معرفی کنید تا یکم دید واقعی تری به زندگی پیدا کنیم
ممنون

پاسخ
mehri

امروز پنجم تیر ماه ساعت 5 بعدازظهر توی کانال کتاب عطر سنبل عطر کاج نوشته خانم فیروزه جزایری رو معرفی کردید.
من که غرق تو بررسی کردن یک درس بودم بخشی از کتاب رو از تو کانال خوندم و خیلی خوشم اومد. سریع سرچش کردم دانلودش کردم و به مدت 4 ساعت یکضرب کتاب رو جویدم و از خوندنش لذت بردم.
آخخخخخ که رفتم به سالهای کودکی و نوجوونیم قبل از دانشگاه قبل ازینکه درگیر کتابهای درسی و مقالات و این چیزها بشم اون وقتها که مثل یک کرم کتاب ساعتها توی زندگی نامه های آدمهای بزرگ و مشاهیر غرق میشدم و چقدر لذت بخش بود
حتی وقتی بقیه به خاطر غرق شدنم تو کتاب بهم میگفتن خرخون.
ممنون و سپاسگزارم از معرفی این کتاب جالب و زیبا.
من با فیروزه تک تک خاطراتش رو از آبادان و شهرهای مختلف امریکا و تمام دغدغه هاش رو تجربه کردم و لذت بردم ممنون و سپاسگزارم از شما.💓💓



پی نوشت:
جایی خوندم یک کتاب خوب جای خواستن و بودن با آدمهای نامناسب رو پر میکنه. عجب جمله پرمغزی😊😊

پاسخ
amitis2017

گیس گلابتون جون
من کتاب دالان بهشت رو دوباره خوندم قبلا دوبار خونده بودمش یه کتاب عاشقانه و غم انگیز و آموزنده است که برا من خیلی جالب بود این ماه دوباره دو روزه 370 صفحه شو خوندم خواستم بهتون پیشنهاد بدم که شما هم مطالعه اش کنید و نظرتون رو بگید؟
میخواید براتون فایلشو بفرستم از طریق ایمیل؟
الانم کتاب چهار اثر فلورانس اسکاول شین که خیلی تعریفشو شنیده بودم رو شروع کردم

پاسخ
گیس گلابتون

بله. چرا که نه! البته من در رمان خیلی خیلی سختگیرم. اگر خوشم نیاید اصلا وقتم را تلف نخواهم کرد. ولی حتما نظرم را خدمت شما خواهم گفت

پاسخ
amitis2017

حتماااا میفرستم همین الان.
اتفاقا خیلی خیلی خوشحال میشم که نظر شما رو به عنوان یه فرد صاحب نظر بدونم <3

پاسخ
Atussa

سلام. ممنون بابت پیشنهاد کتاب خواندن. امیدوارم این عادت خوب برای همگی مون نهادینه بشه. یک سوال دارم. آیا شما کتابی که مهارتهای ارتباط موثر و رفتار مناسب سازمانی با زیردستان و کارمندان آموزش بده می شناسید. این دو تا کتابی که از برایان تربسی معرفی کردید آیا برای موفقیت یک مدیر در ارتباط با کارمندان کاربردی داره؟ ممنونم از پیشنهادات شما که حقیقتا همیشه برای من راهگشا بوده است.

پاسخ
گیس گلابتون

شما لطف دارید آتوسا خانم. من هم همیشه از کامنتهای هوشمندانه شما استفاده کردم. کتاب فروش، برای افرادی است که در کار فروش هستند و کتاب مذاکره برای افرادی که در کار مذاکره. این دو مهارت برای همه آدمها لازم است، ولی به طور اختصاصی موردی را که شما در نظر دارید برآورده نمیکند. راستش کتاب هایی که در مورد رابطه کارمند و کارفرما یا مدیر و کارمندان برای فرهنگ غربی نوشته شده، برای فرهنگ ما کاربردی نیست. فرهنگ کار در ایران با غرب بکلی متفاوت است. هنوز کتاب یا آموزشی پیدا نکردم که دقیقا این مشکلات را پوشش بدهد. فقط خودم کتاب کوتاهی نوشتم: رگ خواب آدم ها.

پاسخ
atussa

بله حق با شماست. تفاوت فرهنگی زیادی در سازمانهای غربی و ایرانی وجود دارد. به همین دلیل هم هست که آنهمه کتابهای رفتار سازمانی و روانشناسی محیط کار که در دانشکاه خواندم به هیچ کارم نمی آید. آیا کتاب رگ خواب شما چاپ شده است؟ چطور من می توانم آنرا تهیه کنم و مطالعه کنم؟ با شناختی که از شما دارم مطمئنا کتاب بسیار جالبی خواهد بود و احتمالا در تمام روابط انسانی کاربرد دارد. ممنون میشم راهنمائی کنید.

پاسخ
گیس گلابتون

البته کتاب کوتاهی است در مورد تفاوت دیدگاه ها و خواسته های آدم ها. بله. برای تمام روابط کاربرد دارد. اما کوتاه است. بسیار کوتاه

پاسخ
atussa

آه ببخشید کتاب مورد نظر رو از فروشگاهتون پیدا کردم. ممنونم

پاسخ
Kiana

من به تازگی خدمتکارها و اثر مرکب رو گرفتم. بسیار عالی بودن. وملت عشق

پاسخ
mahsasalari

گیس گلابتون عزیزم
میخواستم زیر این پست از دوستانمان خواهش کنم که خوب است کتاب را بخریم و بخوانیم و حقوق مولف را با دانلود پی دی اف کتاب ها نادیده نگیریم. اگر هم کتاب الکترونیکی را ترجیح بدهیم الان میشود از اپلیکیشن های فیدیبو و طاقچه ای بوک با قیمت مناسب تر خرید. راستش اینکه میبینم نخریدن کتاب نویسندگان و مترجمان آنها را بی انگیزه و منفعل میکند غصه میخورم. قیمت کتاب ها در ایران در مقایسه با سایر هزینه های زندگی مناسب است. اغلب کتاب هایی که از آنها صحبت میکنیم از یک پیتزا در رستورانی متوسط ارزان ترند. نویسندگان مطرحی را میشناسم که برای تامین زندگی در مضیقه می افتند. نویسندگی در ایران حرفه نیست، چون اولا کتاب نمیخوانیم و دوما اگر میخوانیم نمیخریم
جسارتم را ببخشید.

پاسخ
گیس گلابتون

بله. با شما موافق هستم. به همین دلیل ما کتاب را معرفی می کنیم، و همه آن را به اشتراک نمی گذاریم. چون به حرفی که شما می زنید، باور داریم.
قیمت کتاب در ایران مفت است. همین دیروز من دو تا کتاب الکترونیک خارجی خریدم، شد 200 هزارتومان، بعد پنج تا کتاب فارسی از فیدیبو خریدم، شد 30 هزار تومان!

پاسخ
nazigh

سلام
کتاب خوندن چه عادت خوبیه. خیلی دلم میخواد کتاب های موفقیت، رمان، روانشناسی،.. بخونم ولی تو این ماه نمی‌دونم از اینا میشه یا نه. ماه‌های قبلی شد.‌
امروز و ورق زبان انگلیسی خوندم.. خیلی چسبید. درسته رمان نبود ولی خوب کتابه.‌ امیدوارم ازم بپذیرید
نمی‌دونم خوندن مقالات این سایت یا سایت های دیگه کتاب خوندن محسوب میشه ولی من بخشی از وقتمو اینجوری مطالعه میکنم
فیدیبو، کتابراه، سایت ها، حتی کتاب صوتی.. اینا جزیی از مطالعه من هستند و به نظرم نوعی کتابند 🙂

پاسخ
nazigh

دو ورق.‌ راستش نمی‌دونم ۱۵ دقیقه شد یا نه ولی زمان برد 📖

پاسخ
nazigh

سلام به کتاب خوان ها
من امروز چند دقیقه کتاب صوتی از فیدیبو گوش دادم.. فوق العاده بود.. واسه رمان ها صدایی نرم و آرامش بخش دارند و برای کتاب های موفقیت صدایی پر هیجان و با انرژی.. پیشنهاد می کنم الان که عادت این ماه کتاب خواندن هست حتما به فیدیبو سر بزنید و کتاب صوتی مورد علاقه تون رو گوش بدید.. حتما لذت میبرید

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet