مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

دوره رایگان آموزشی ویژه خانمهای مجرد

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
چگونه شوهر دلخواه خود را پیدا کنید؟
1394/09/30 12:35

چرا نامزدی هایش بهم می خورد؟

چرا نامزدی هایش بهم می خورد؟

گپ می زدیم. گفت: "پارسال یک جراح به خواستگاری ام آمد، نمی دانم که چرا بهم خورد. امسال هم یکی دیگر آمد، باز هم نفهمیدم که چی شد بهم خورد." داشتم نگاهش می کردم، زنی بالابلند و زیبا، خوش پوش، قاطع و برنده. می دانستم چرا نامزدی هایش بهم خوردند، ولی او نپرسید چرا، من هم نگفتم "اخلاقت تند است، دخترجان ...". سعی کردم دلداری بدهم:

-          بهتر که بهم خورد! جراح ها خیلی دردسر دارند، شب و نصفه شب باید سر جراحی بروند. جمعه و روز تعطیل رسمی و تعطیلات تابستانی و نوروزی ندارند. هروقت مهمان داری یا می خواهی به مهمانی بروی، ممکن است بیمارستان او را فرا بخواند. همیشه تنها خواهی بود. باید تنهایی خانه را بگردانی و بالای سر بچه هایت باشی. یعنی هر کسی که شغل حساسی دارد، همینطور است. کاش به مردی با شغلی کم مسئولیت تر رضایت بدهی.

 

کمی فکر کرد و پرسید:

-          شوهر تو جراح است که اینها را می دانی؟

-          نه! خودم جراحم! ناسلامتی الان در مطب من نشسته ای ها!

یک دلیل دیگر! به آدم ها اهمیت نمی دهی. آنقدر به خودت مشغولی که آدم ها را پایین می کشی.

این را هم نگفتم ....

(این عزیز، برای مشاوره نیامده بودها. برای گپ زدن سری به اتاقم زده بود)

بخوبی می دانم که بعضی ها به دنبال جواب سوالات خود نیستند. بلکه نیاز به مجادله و مشاجره دارند. به همین دلیل یاد گرفته ام تا وقتی ازم سوال نشده است، دهانم را بسته نگه دارم. زیرا وقتی "مفتی" نصیحت می کنی، حرف هایت جزو "حرف های مفت" طبقه بندی می شود! اگر هم نکته ای بگویم و ببینم طرف مقابل به جای استفاده از آن، سریع جبهه می گیرد و مثل توپ پینگ پونگ، جوابم را توی صورتم می کوبد، ساکت می شوم و می گویم: "حق با تست. تو در مورد زندگی ات بهتر می دانی."

این جاخالی دادن من، مشاجره را تمام می کند. زیرا آدم با سایه دیوار که نمی تواند بگومگو کند. من وقت و انرژی ام را عزیز و گرامی می دانم و کلی برنامه برای آن دارم. چنین افرادی هم می توانند شخص دیگری را برای جنگیدن پیدا کنند.

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

arghavan

ایول واقعا نصیحت و گوشزد وقتی طرف نمیخواد بشنوه نتیجه ای نداره

پاسخ
katayoon
http://pushana.ir

می خوام یه چیزی بگم: ازاول که خوندم تا نزدیکای آخر نوشته داشتم می گفتم راس میگه حتی خود منهم گاهی دلم میخواد فقط حرف بزنم و کمک نمی خوام که البته هیچوقت از درد و دل کردن الکی حالم بهتر نشده. چون حرف رو نباید با هر کسی زد چون دردت دوا نمیشه وتایید های الکی اون فرد هم آرومت نمیکنه وحتی ممکنه در دلش قضاوتت نادرستی کنه.و یا بعضی آدما هستن که ناراحتن ولی دنبال چاره ی واقعی نیستن و کمک نمی خوان فقط تایید می خوان خودم گاهی اینطور بودم . فقط کاش آخرش اون جمله ی حق با تست رونمی گفتید. چون وقتی یکی با مشخصات شما میگه حق با تست طرف فکر میکنه واقعا حق داره.

پاسخ
admin

اگر کسی حرف های مرا قبول داشته باشه، فوری قلم کاغذ برمی داره و می نویسه. کسی که شروع به پرخاش می کند، هیچ اعتقادی به حرفهای من ندارد. فقط می خواهد یک نفر را بکوبد. پس نه جانم...لازم نیست حالی اش کنم. زندگی به او یاد خواهد داد.

پاسخ
katayoon

حرف من این نبود آناهیتای عزیز

پاسخ
katayoon

گیس گلابتون گرامی در کلام و ذهن من "حالی اش کن نبود"

پاسخ
golii

گیس گلابتون میشه یه پست ثابت بذاری برای دعا کردن و انرژی دادن به خواسته های دیگران مثلاً هر روز یک نفر

پاسخ
admin

در موردش فکر می کنم.

پاسخ
tani

منم به همین نتیجه جاخالی دادن رسیدم دیر به این نتیجه رسیدم اما خوشحالم که بالاخره به این نتیجه رسیدم و الان حداقل خودم ارامش بیشتری دارم

پاسخ
بارانrf

نکته ارزنده ای بود که باید با طلا نوشت که تا وقتی از آدم سوال نشده چیزی نگوییم این جمله عالی بود که مشاوره مفت حرف مفت تلقی می شود. اگه همه به جا و به موقع حرف بزنند هیچ مشکلی پیش نمیاد جدیدا سعی می کنم هر حرفی که میخوام بگم بوِیژه به همسرم قبلش فکر کنم وبه قول معروف مزمزه کنم بعد بگم و خیلی برام مفید بوده وتا حالا نه تنها از چندین دعوای حتمی جلوگیری شده بلکه تبدیل شده به یک نتیجه مثبت و لحظه شیرین

پاسخ
خورشید خانم

روزت بخیر گیس گلاب جون . واقعا حرف دل منو زدی.کاملا باهات موافقم..اون مطلب آخری حال دل منه.منم در برخورد با این آدما به همین نتیجه رسیدم ولی با خودم میگم من باید برای یکبار هم که شده این موضوع رو بهش بگم بالاخره تو خلوت خودش بهش فکر میکنه.دوست دارم نظر تو رو بدونم.

پاسخ
yasi07

سلام خیلی جالب بود اما چیزی که منو زیاد تو فکر برد رفتاره خودمه که همیشه توی حرفا و درد و دل بقیه شروع میکنم به نصیحت کردن و بقول شما مفت حرف زدن که شاید خیلی مهمن اما چون گوش نمیدن میشه یه مشت حرف مفت تازه یه عالمه هم بهم برمیخوره که من تجربیاتمو در اختیارش گذاشتم و اصلا گوش نداد گیسوی عزیز نمیدونم باید چکار کنم که حس دوست داشتن ادمها به قیمت گزافی برام تموم نشه و همیشه متین و سنگین برخورد کنم و تا ازم جواب نخوان یا کمک نخوان نپرم وسط خیلی خیلی سعی میکنم اما باور کن دلم میسوزه نمیخوام کسی اشتباه کنه ولی این اخلاق خوب شمارو تحسین میکنم که میتونید

پاسخ
katayoon

به نظر من لازم نیست نصیحت کرد ولی تایید یه رفتاری که ما اونو درست نمیدونیم هم دلیلی نداره در واقع با روراستی مغایره از نظر من

پاسخ
یاس سفید

گیس گلابتون عزیز من پسری دارم که دچار یک بیماری هست.هر وقت با پسرم بیرون میرم نود درصد مواقع بغل دستی ام شروع به نصیحتم میکنه که به بچه ات فلان چیز و فلان چیز رو بده جون بگیره واگه بگم مریضه نسخه ی دیگه ای میپیچن.گاهی واقعا خسته میشم ولی با این حال به حرفشون گوش میدم چون فهمیدم هر ادمی تجربیاتی توی زندگیش داره که سرمایه وتوشه زندگیشه وحالا ارزان و بهتره بگم مفت در اختیار من میذاره .ولی با حرف شما هم کاملاموافقم.از شما یاد گرفتم که تا کسی ازم کمک نخواسته براش نسخه نپیچم.

پاسخ
shatab

من اگه مرد بودم زن میخواستم عشوه فقط، البته پولی ام واسه خودش در بیاره خوبه
یه کلام مرد بودم سویا را می خواستم زن خونه،
نه سوسانو رییس گیروووووو

پاسخ
یاس سفید

ولی چه فرصتی رو از دست داده اون خانوم.

پاسخ
Nasi

به نظر من در فرهنك ما يه مشكل جديدي ايجاد شده. خانما تحصيل كرده و رو به جلو ولي اقايان در همان شرايط قبل مانده اند با تفكر و نكرش سنتي به زنها. هر قدر هم كه مردامون تحصيل كرده باشن و ادعا كنن خانم تحصيل كرده ميخوان ، باز با كار كردن زناشون و موقعيت ممتاز اون يه جورايي مشكل دارن. يه جور حسادت و احساس عدم برتري نسبت به زناشون. دوره دانشجويي يادمه كه همكروهي ما ميكفت: زن ادم دكتر باشه كه حرف ادمو نمي خونه و نميشه بهش امر و نهي كرد. من حداكثر با ليسانس ازدواج ميكنم و زن رو بيشتر در نقش براورده كردن نيازهاشون ميبينن نه انساني كه در كنارش تكامل يابند.

پاسخ
admin

همه مردها اینطوری نیستند. آدمی که احساس حقارت داره چه زن و چه مرد، مثل زهر تو خون جاری می شه و همه چیز را مسموم می کنه.

پاسخ
meghnatis

خانوم دکتر نازنینم حالا فکر کن خانواده همسر بنده این چنین اخلاقهایی دارند و فقط میخواهند در بحث ها به تو بفهمانند نظر درست نظر آنهاست آن هم با چه لحنی ...... من هم در این چند سال زندگی مشترکم آموختم با هر بی سر و پایی بحث نکنم ، و همیشه در محافل آنها ساکت ساکت هستم ! و نه به من خوش میگذرد و نه به آنها ضمنا برچسب " خود بگیر " هم به من اضافه شده

پاسخ
Mahiya

خانم دکتر عزیز کاملا موافقم نباید به بعضی ادما مجانی اطلاعات داد

پاسخ
soudeh

خیلی هوشمندانه بود...

پاسخ
fari

سلام. راهنمایی های شما صحیح و بجا اما ...
کاش در هر دختر مجردی نقصان و ایرادی نمی دیدیم و دنبال اون نمی گشتیم. تو دنیای امروز دیگه ازدواج یک انتخابه. کاش شما که اینجا تاثیرگذارید به این فرهنگ هم بپردازید که خوبه به انتخاب دیگران احترام بگذاریم. همه ما از آمار رسمی طلاق اطلاع داریم و این رو هم می دونیم که خیلی ازدواج ها در ظاهر فقط به طلاق منتهی نشده. چرا فکر نمی کنیم دختر مجردی اونقدر عاقل و دانا بوده که تن به این مدل ازدواج نداده و تنهاست.
اخلاق تند، غرور و تکبر، شلخته گی و .. به خودی خود نیاز به تغییر دارن. چه فردی بخواد ازدواج بکنه یا نه. ما اومدیم به این دنیا که رشد کنیم و بهتر و بهتر بشیم. ازدواج هم یک راه رشد بسیار خوبه ولی اگه نشد هم میشه رشد کرد و خوب بود و مجرد. کاش حالا که از نظر اجتماعی خیلی دختران مجرد مانده اند، ما نگاهمان را عوض کنیم...

پاسخ
admin

فری جون، من هیچوقت نگفتم همه باید ازدواج کنند. نگفتم بدون ازدواج ما ناکامل هستیم. هرگز. بعضی از تاثیرگذار ترین زنان تاریخ بی شوهر بوده اند: ژاندارک، مادرترزا، فلورانس نایتینگل.
از نظر من ازدواج مدرسه معنویت و انسان سازی است. آدم در آینه همسر عیب های خودش را می بیند و در صدد اصلاح آن برمی آید. من نمی گویم هر کس ازدواج نکرده عیب و ایراد دارد. چرا چنین برداشتی از حرفهای من کردی؟
من در مورد این دختر خانم خاص که دلش می خواهد ازدواج کند آن هم با جراح جماعت داشتم فکر می کردم. یا در مورد دختری که اصرار دارد همه مردها عقده حقارت دارند و می خواهند زنها کم و کسری داشته باشند، صحبت کردم.
آدمها چه مجرد و چه متاهل، محترم و عزیز و نازنین هستند. اگر می خواهند ازدواج کنند یا زندگی زناشویی خوبی داشته باشند، باید یاد بگیرند با شریک زندگی شان محترمانه و صمیمانه رفتار کنند.
کل حرف من همین است

پاسخ
katayoon

فکر میکنم تجرد خیلی از ازدواج نامناسب بهتر است و ازدواج مناسب خیلی از تجرد بهتر

پاسخ
mahdokht1978

از تفكرتون خوشم اومد ولي با نظر katayoon جون موافقم. شاد باشين

پاسخ
آسیه

گلابتون عزیز من هم اخلاقم تند است.البته نه همیشه وقت عصبانیت.خیلی پرخاشگر میشم و حتی متاسفانه فحش میدم.من ازت واقعا سوال دارم .به نظرت چکار کنم برای تغییر خودم؟این مساله باعث شده من از ازدواج فراری بشم با استفاده از تمرین کتاب ازدواجت فهمیدم ترس هام از ازدواج که یکیش این موضوع/

پاسخ
admin

در مورد خشم و ترک عادات بد می نویسم. بهت تبریک می گویم که یکی از عیب های خودت را دیدی و تصمیم داری آن را برطرف کنی. دختر شجاعی هستی

پاسخ
nazaninzahra

سلام
بچه ها منم دوست دارم با يه پزشك ازدواج كنم ولي نميدونم چطوري؟؟؟؟؟
شما بگين....

پاسخ
katayoon
http://pushana.ir

نازنین زهرای عزیز به نظر من اینکه میگی پزشک کافی نیست هر چند نمیدونم چرا دوست داری با یه پزشک ازدواج کنی ولی ممکنه یکی پزشک باشه ولی اصلا در ازدواج موفق نباشه و یا برعکس هم پزشک باشه و هم مرد خوب برای شما.و یا خیلی حالتهای متفاوت دیگه.

پاسخ
شاینا

راستش من هم در یکی از وبلاگ های خوب مطلبی خواندم که کمی چالش برانگیز بود فقط کمی. یک انتقاد به جا و طنز آمیز به عده ای از دختران مجرد. راستش جای همه خالی بود که چه غوغایی شد از کامنت های بسیار تند اعتراض آمیز . البته دو سه نفر بودند که تا خره خره کامنت های تند گذاشته بودند که البته آخرش نفهمیدم از چه ناراحت شده بودند و حرفشان چه بود. من هم نظرم را راجع به مطلب نوشتم و به نویسنده گفتم مطلب خوبی بود.
یکی از دختران که ادعا می کرد با کارهای زیادی که کرده است و تمرینات موفقیتی که انجام داده باز هم خواستگار ندارد در مقابل کامنت من سه تا کامنت سراسر خشم و توهین و دعوا گذاشت که بیا و ببین. حرفش هم این بود که با این کارها شوهر گیر نمی آید و شماها حرفهای بی پایه می زنید وگرنه من با این همه تمرین شوهر کرده بودم. خودم را گذاشتم جای کسی که این دختر را می بیند و شاید به خواستگاری برود. خدایی اش کدام مردی حاضر است زندگی اش را پای یک دختر به این پرخاشگری بگذارد؟ واقعا زنی که هیچ لطافتی و صبری نداشته باشد و کلافه و پرخاشگر باشد چه جذابیتی دارد؟ دلم می خواست بهش بگویم که علت بی شوهر ماندنش همین است اما به قول شما او از من کمک نخواسته بود.

پاسخ
بهار شرقی

سلام گیسوی عزیر
من هم سر کار موقع عصبانیت رفتار بدی دارم. اما بدتر از آن اینکه هنگامی که با کسی که دوست دارم روبرو می شوم آنقدر خجالت می کشم و احساس می کنم چشمانم از دورنم خبر می دهند که حتی نمی توانم سرم را بلند کنم.باور می کنید!کاش در مورد این موضوع هم صحبت می کردید و مرا راهنمایی می کردید.

پاسخ
FARZANEH-M

گیسوجان حرفات درستن و قبولشون دارم اما گاهی وقتا یه حرفایی گفته میشه که میدونی و آشکارا میبینی غلطن ولی با این وجود روی حرف نادرستشون پافشاری میکنن با این که از آدم نظری نمیخوان، به نظر تو این جور مواقع من نباید نظرمو بگم؟ حتی با اینکه میبینم طرف مقابل روی حرف اشتباهش اصرار هم میکنه؟

پاسخ
گیس گلابتون

در مورد این که کی انتقاد کنیم و کی نکنیم خواهم نوشت.
ممنونم که یادآوری کردی

پاسخ
sue68

"وقتی مفتی نصیحت بکنی، حرفت جزو حرف های مفت طبقه بندی میشه!!"
جقدررر با این نکته موافقم. و متاسفانه زیاد هم این کارو میکنم.
هیچ وقت نباید حاصل تجربیاتی که با زجر و سختی بهشون رسیدی و با کسانی که فقط میخوان خودشون و ثابت کنن، درمیون بذاری.

پاسخ
شاینا

گیس گلابتون عزیز در این پست مهارت همدلی را به صورت عملی و خیلی خوب آموزش داده اید.

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم

پاسخ
roozbeh

گیس گلابتون جان الان ازدواج های اکسپرس مد شده طرف میاد شنبه بله برون پنجشنبه عقد بعدا می فهمم طرف مقابل آدم لاابالی بوده یه کطلب در مورد لزوم داشتن یک نامزدی 1ساله لطفا بنویس

پاسخ
amitis2017

من کم کم دارم به این نتیجه میرسم که ازدواج نکردن خیلی خیلی بهتر از این ازدواجای آبکی الانه که 30 در صدش میرسه به طلاق سی درصدم به زور زیره یه سقفن...... چه کاریه آدم خودشو انقدر زجر و عذاب بده؟؟؟ وقتی پسرا انتخابشون فقط در حد ظاهر لاکچری و چهره عملیه دختر که بنظرم اصلا قشنگ نیست اومده پایین همون بهتر که برن با همونا ازدواج کنن و بعدم ضربه بخورن که بفهمن دخترای کم حرف و با زیبایی طبیعی هم آدمن اونا که نجیبن هم احساس دارن!!!! واقعا دلم پره ازین پسرا که فقط دنبال دخترایین که بهشون سرویس بدن نه یه شریک برا زندگی کردن!!! پیشنهاد میدم به اینستا سر بزنید تا ببینید چخبره اونجا واقعا

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. تا وقتی شما چنین باوری دارید، ازدواج نخواهید کرد و شاید هم برای شما اینطوری بهتر باشد. آنچه برای شما خوب است، لزوما برای دیگران خوب نیست. بعضی افراد براستی نباید ازدواج کنند. باعث عذاب خودشان و دیگران می شوند. منظورم این نیست که شما اینطوری هستید، بطور کلی عرض کردم. با شما موافقم که برای بعضی ها بهتر است ازدواج نکنند. در مورد ایستاگرام... من باور نمی کنم آنچه در اینستاگرام می گذرد نشاندهنده واقعیت ما ایرانی ها باشد. ما بهتر از این حرفها هستیم.

پاسخ
برچسب ها : 
دوره آموزشی رایگان: ویژه خانمهای مجرد
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet