مادرناتنی بودن دشوار است. مادران ناتنی همه زحمات یک مادر را به عهده دارند، بدون این که افتخارات یک مادر را داشته باشند. مادران ناتنی همه جا و در همه شرایط زیر ذره بین انتقاد همگان قرار دارند. ظاهرا بهشت زیر پای مادران ناتنی نیست. متأسفانه فرهنگ ما نسبت به مادران ناتنی بسیار بی‌رحم است و کار را برای مادران ناتنی دشوارتر می‌کند. ما با افسانه‌های سیندرلا، سفید برفی و اولدوز و کلاغ‌ها بزرگ شده‌ایم. نفرت و ترس از مادرناتنی از کودکی در وجود ما تزریق شده است. به همین دلیل هر مادرناتنی در خفا از خود می‌پرسد: "آیا من هم موجودی نفرت‌انگیز مثل زن باباهای افسانه‌ها هستم؟" مادران ناتنی دچار شرم و احساس گناه هستند، زیرا جامعه با آن‌ها به گونه‌ای رفتار می‌کند که انگار عفریته‌ای شریر می‌باشند. آمار طلاق در کشور ما بالا رفته است. در شهرهای بزرگ حدود نیمی از ازدواج‌ها به طلاق منجر می‌شود. پس هر روز تعداد کودکانی که با مادرناتنی بزرگ می‌شوند، افزایش می‌یابد. اگر طرز فکر ما و رفتار ما با مادران ناتنی عوض نشود، کودکان طلاق بیش از هرکسی از این موضوع آسیب می‌بینند. این بخش سایت به مادران ناتنی تقدیم می‌شود. کامنت دیگران حذف می‌شود. اینجا جایی است که مادران ناتنی می‌توانند با آرامش مشکلات خود را بیان کنند و جواب بسیاری از سؤالات خود را پیدا کنند. لطفاً با کلام محبت و احترام بنویسید. همان کلامی که شایسته شماست. ممنونم

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
مادران ناتنی
1395/05/09 14:50

شش یادآوری مهم به آقایانی صاحب فرزند، پس از ازدواج مجدد

 وقتی یک نفر وارد خانواده‌ای می‌شود که از قبل وجود داشته، وضعیت عجیب غریب و دشواری پیش می‌آید. مادرناتنی برای ارتباط برقرار کردن با تک تک افراد خانواده، تحت استرس و فشار قرار می‌گیرد. بعلاوه نقش مادرناتنی، نقشی تعریف نشده است و انتظارات زیاد و گاهی بی مورد از یک مادرناتنی می‌رود. البته در فیلم‌ها، کارتون‌ها و قصه‌ها، نقش مادرناتنی بوضوح به عنوان زنی بدجنس و شرور بیان شده است. همین مطلب، کار مادران ناتنی را ده‌ها بار دشوارتر می‌کند.

 

  • مادرناتنی در مورد نقش خود سرگردان است. او وظایف یک مادر را به عهده دارد ولی اختیارات یک مادر را ندارد.

     

  • از او انتظار می‌رود همیشه به فرزندان شوهرش خدمت و محبت کند، ولی نباید انتظار داشته باشد فرزندخوانده‌هایش به او محبت و خدمت کنند.

     

  • مادرناتنی، زمان، انرژی، فضای خانه، توجه، حریم خصوصی و حتی پول خود را برای بچه‌های زنی دیگر صرف می‌کند.

     

  • او حق ندارد با همسرش حریم خصوصی داشته باشد، ولی فرزندانی که هیچ نسبت بیولوژیک با او ندارد، اجازه دارند در همه جوانب زندگی‌اش مداخله و دخل و تصرف کنند. گاهی اوقات بچه‌ها بسیار پرتوقع و زیاده خواه هستند.

 

یک مادرناتنی در مقابل تمام این دردسرها و زحمات قرار است چه چیزی دریافت کند؟ او به امید تجربه عشق و رومانس، ازدواج کرده است، ولی به احتمال زیاد به اندازه‌ای که شایسته آن است، چیزی دریافت نمی‌کند.

 

منظور من این نیست که مادران ناتنی، همگی بدبخت و درمانده هستند. ولی معمولاً نیازهای آنها به خاطر نیازهای فرزندان همسرش مورد بی توجهی قرار می‌گیرد. مادرناتنی به خاطر عشق به همسرش، وارد این زندگی شده است. آیا همسرش به اندازه کافی به او عشق و محبت نشان می‌دهد؟

 

من (جوئل شوارتزبرگ) به عنوان یک پدر که ازدواج مجدد داشته‌ام، معتقدم آقایانی که از ازدواج قبلی خود فرزند دارند و دوباره ازدواج می‌کنند، باید شش مورد مهم را مراعات کنند. همان طور که اطلاع دارید وقتی فرزندانی از ازدواج قبلی وجود دارد، احتمال طلاق در ازدواج مجدد، 20% بیش از ازدواج معمولی است. یعنی فرزندان نقش مهمی در شکست خوردن ازدواج مجدد شما دارند. اگر نمی‌خواهید به جمع 70% ازدواج مجدد شکست خورده بپیوندید، رعایت موارد زیر را جدی بگیرید:

 

 

  • 1-از همسر خود قدردانی کنید

    پس از ازدواج مجدد، به عنوان یک پدر، تحت فشار زیادی قرار می‌گیرید. انگار همه دارند شما را از یک طرف می‌کشند. درخواست‌های زیادی از شما می‌شود. بله! شما تحت فشار هستید. بی شک همینطور است. اما به وضعیت مادرناتنی توجه کنید: زندگی او هم از هر طرف مورد هجوم قرار گرفته است. او می‌دانسته شما بچه دارید و علیرغم وجود فرزندان، با شما ازدواج کرده است، ولی او هرگز نمی داسته چه چیزی در انتظار اوست. او بیش از شما تحت فشار است. او زندگی‌اش را با شما پیوند زده، یعنی نمی‌تواند جای دیگری زندگی کند و باید همراه شما زندگی کند. او زندگی‌اش را با شما پیوند زده، یعنی قبول کرده درآمد شما با خانواده سابقتان تقسیم شود و او باید به کمتر (خیلی کمتر) قانع باشد. او زندگی‌اش را با شما پیوند زده، یعنی حریم خصوصی و دونفری‌اش را فدا کرده است و این یکی چیزی است او اصلاً آمادگی روبرو شدن با آن را ندارد. بنابراین از او برای تمام این گذشت ها، قدردانی کنید.

     

  • 2-به ازدواجتان صمیمانه متعهد باشید

    حلقه‌ای که در انگشت سبابه دست چپ شما قرار دارد، نشان می‌دهد شما متأهل هستید و همسر دارید. این حلقه چیزی در مورد بچه‌ها نمی‌گوید. متاسفانه بسیاری از والدین، ازدواج خود را فراموش می‌کنند و تمام وقت و انرژی خود را صرف فرزندان می‌کنند. بی توجهی به ازدواج باعث می‌شود ازدواج صدمه ببیند و از بین برود. شما پدر تمام وقت هستید یا نیمه وقت؟ (یعنی بچه‌ها تمام وقت پیش شما زندگی می‌کنند یا گاهی اوقات با شما هستند؟) بدون توجه به وضعیت پدری شما، همسر شما، شایسته آن است که یک همسر تمام وقت داشته باشد. همسری که از او حمایت کند و به ازدواجش پایبند باشد. به عنوان یک شوهر، شما موظف هستید هر آنچه از دستتان برمی آید برای مراقبت و محافظت ازدواج خود انجام بدهید.

     

  • 3-با همسرتان همدردی کنید

    همدری یعنی درک کنید فرزندان شما استرس زیادی به زندگی همسرتان وارد می‌کنند. بله! بچه‌های شما نور چشمان شما هستند، قلب شما را مالامال از شادی و خنده و افتخار می‌کنند. شاید مادرناتنی هم در مورد فرزندان شما احساس شادی و افتخار داشته باشد، شاید هم نداشته باشد، ولی مسلماً از سر و صدا، بشقاب‌های کثیف، لباس‌های کثیف، توالت‌های کثیف و خانه بهم ریخته حسابی نصیب می‌برد. همسر شما باید برای فرزندان شما غذا بپزد، ظرف‌های کثیفشان را بشوید، لباس‌های کثیفشان را بشوید، خانه را مرتب کند، با پول کمتر بسازد، حریم خصوصی نداشته باشد. همدردی شما با او یعنی درک کنید او برای بودن با شما دارد چه هزینه سنگینی را پرداخت می‌کند. آیا شما در مقابل، زحمات او را  جبران می‌کنید؟ حواستان باشد که حتماً زحمات او را جبران کنید.

     

  • 4-به همسرتان همدلی نشان بدهید

    احتمالاً شما می دانید نباید جلوی همسرتان در مورد همسر سابق  حرفی بزنید و از خاطرات و خوبی‌های او یاد کنید. اما بچه‌های شما این محدودیت‌ها را درک نمی‌کنند. آن‌ها مرتب همسر شما را با مادر خودشان مقایسه می‌کنند. آن‌ها دائماً به همسرتان یادآوری می‌کنند که اگرچه او همسر شماست، ولی مادر آنها نیست. علاوه بر این که گه گاه بدون دلیل به همسرتان هدیه بدهید، همواره به خاطر داشته باشید که به همسرتان گوش کنید و او را درک کنید. اگر همسرتان در مورد بچه‌ها با شما صحبت می‌کند و احساس ناتوانی و خشم خود را بیان می‌نماید، حالت دفاعی نگیرید. به او حق بدهید گاهی از دست بچه‌های شما عصبانی و ناراحت بشود. وجود فرزندان شما، همیشه به مادرتاتنی یادآوری می‌کند شما به زنی دیگر عشق ورزیده‌اید و با زنی دیگر، عشق بازی کرده‌اید. دست کم با حالت دفاعی و طرفداری بیجا از فرزندانتان، زندگی را برای همسرتان سخت‌تر نکنید.

     

  • 5-صبور باشید

    همسرتان اغلب اوقات در برابر بچه‌های شما، درک، صبر و فداکاری دارد، ولی گاهی اوقات هم ممکن است صبرش را از دست بدهد و خشمگین شود. با او صبور باشید و مطمئن باشید هرقدر به همسرتان عشق بورزید، بویژه وقتی حالش خوب نیست، این عشق به شما بازگردانده خواهد شد. در یک رابطه مستحکم، عشق، حرف اول را می زند.

     

  • 6-با همسرتان زمان دونفری داشته باشید

بچه‌ها دوست دارند تمام وقت، انرژی و توجه  شما را مال خودشان بکنند. حواستان باشد همه وقت، انرژی و توجه شما صرف بچه‌ها نشود. حتماً وقت دو نفری با همسرتان داشته باشید. برای زمان دو نفری، از قبل برنامه ریزی کنید و یا شاید هم یهویی یک برنامه دونفری بسازید. گذراندن وقت دونفری بهترین هدیه‌ای است که می‌توانید به همسرتان بدهید، بویژه وقتی بچه‌های شما در خانه و همراه شما و همسرتان زندگی می‌کنند و او هیچ حریم خصوصی ندارد.

 

جوئل شوارتزبرگ

Joel Schwartzberg

http://joelscorp.wix.com/joelschwartzberg

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

lida2015000

سلام. من همسر دوم هستم و همسرم از همسر اول خود دو فرزند دارد.هفت و ده ساله.همسر سابقش را خیلی دوست داشته و هردو از سر لجبازی از هم جدا شده اند. ( اینکه شوهرم از همسر اول به خوبی یاد میکند ، مرا آزار می دهد. حقیقت این است که دلم میخواهد یا چیزی از همسر اولش نشنوم ، یا صفات بدی که داشته را بشناسم) خیلی دوست دارم که این دو سر بچه با من زندگی کنند ولی همسرم مخالف است . بچه ها را به مادرش سپرده. یک شب با من میگذراند و یک شب با بچه ها. یکی از پسربچه ها خیلی بازیگوش است و دیگری اندکی آرامتر. شوهرم معتقد است با پسر بازیگوشش ، مساله پیدا میکنم و میگوید باید بچه ها بزرگتر شوند تا عاقل شونند. به من توصیه میکند که خودم پس از مدتی بچه دار شوم. اما من در خودم توانمندی می بینم که با هر دو پسر بچه ی او بسازم و خودم هم فرزند دار شوم. هردو بچه ی شوهرم به من احترام میگذارند اما به من نزدیک نمیشوند. من آنها را دوست دارم و آنها هم مرا دوست دارند. بنظرم اینطور می آید. اضافه بر اینکه دوست ندارم با شوهرم یک شب در میان زندگی کنم. اما شوهرم میگوید اگر بچه ها با ما زندگی کنند ، همین یک شب در میان هم دیگر در کار نخواهد بود. اشکال بد شوهرم این است که در حضور بچه ها به من محبت نمیکند. انگار میترسد. اما به من خیلی احترام میگذارد. در حضور بچه ها مرا "شما" خطاب میکند. با من صمیمی نمیشود. اگر به پیک نیک برویم ، اول برای من خوراکی میگیرد و نظر مرا میپرسد اما با لحن خشک و رسمی و احترام فاقد صمیمیت. برای همین بچه ها هم با من مثل یک غریبه که احترامش واجب است برخورد می کنند. آرزو دارم هنگامیکه فرزندی به دنیا می آورم ، فرزندان شوهرم هم با من زندگی کنند

lida2015000
پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم. یعنی یک شب را در خانه همسر سابقش سر می کند و یک شب را پیش شما؟

پاسخ
گیس گلابتون

ممکنه خواهش کنم آن پرسشنامه را تکمیل کنید و برای من بفرستید؟ کمک بزرگی به همه ما مادرناتنی ها از جمله خودتان خواهید کرد

پاسخ
mozhgan52

سلام لیدا خانم منم همین مشکل رو دارم خوشحال باش بچه همیشه پیش شما نیستند چون واقعا وحشتناکه بعد از یه مدت که پسرها بزرگتر هم بشوند بیشتر می فهمی من تو این 4 سال همیشه دختر خوانده ام همیشه با ما بوده است واقعا خسته شده ام

پاسخ
گیس گلابتون

بله. سخت ترین حالت وقتی است که بچه ها با شما زندگی می کنند. ولی وقتی بچه ها دائم در حال آمدن و رفتن هستند هم مشکلات دیگری دارند. احتمالا این دوست عزیز ما اصلا تعطیلی ندارد. در مدت تعطیلات باید به پسرها سرویس بدهد.

پاسخ
Zohrehsadat

سلام. من ساكن كانادا هستم و به تازگي با اين وبسايت آشنا شدم. در حال حاضر با آقايي كه تصميم دارم باهاش ازدواج كنم و دختر ناتني ام كه١٢ ساله است زندگي مي كنم. متاسفانه اين دختر به شدت به من حسادت مي كنه به طوري كه واقعا زندگي برام تلخ شده. مي شه لطفا تعدادي راهكار براي اين مسله هم بفرماييد. ممنون مي شم.

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. حسادت فرزندخوانده ها بویژه دخترخوانده ها طبیعی است. من 40 مقاله رایگان در سایت و یک کتاب الکترونیک در فروشگاه دارم. همچنین برای مشاوره با اسکایپ در خدمت شما هستم.

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet