دوست عزیز و دوست داشتنی من
آیا دوست داری خاطره‌های شیرین و الهام بخش خود را برای ما تعریف کنی؟
ما که خیلی دوست داریم داستان شیرین آشنایی با همسر، ایجاد یک کسب و کار پرسود، شفای بیماری و یا هر خاطره الهام بخش تو را بخوانیم. شما می توانید خاطره خود را به آدرس زیر ایمیل کنید: gisgolabetoon0@gmail.com
لطفا در موضوع ایمیل بنویسید

نوشته های زیبای شما
1396/02/27 20:08

بانو جان بریم بابلسر

بانو جان بریم بابلسر، آخ جون بریم ...

این آخ جون بریم دو روز دوام نیاورد!! بانو جان چرا؟ فرمودند که هفته دیگه برنامه دارم و میخوام این جمعه استراحت کنم و قس علی هذا.

چشمان من از پشت تلفن تنگ و گشاد شد که خوب تو هفته بعد استراحت کن و شما 7 روز خدا رو فرصت داری پدر جان و خلاصه آمار زمان خواب و استراحت دادم و کلی لگاریتم و انتگرال گرفتم و بالاخره بانو گفت آقا شما دوست داری یا به خاطر شخص ما می ایی؟

فرمودیم البته شما رو دوست داریم ولی خوب دل مبارک هوس شمال کرده از عشق شمال تب و لرز کرده و ...

خلاصه بانو دل به کلام ملوکانه سپرد و بله رو داد و قرار شد راه بیفتیم پنجشنبه بسمت شمال و بابلسر.

آخ جون بانو شروع شد و اول راه رو با رستوران شازده ماهان و صبحانه آن تصور کرد و دریغ از زیبایی طبیعت و جاده شمال وقتی پای شکم قد علم میکنه.

نماز صبح رو خوندیم و دیدیم به به بانو بیدار تشریف دارن ، و گفتیم حرکت و بانو تصدیق کردند و حرکت کردیم

کوله پشتی بر پشت و وسایل لازم و کیف پیک نیک بر کول بنده مبارک و بانو رو چند وسیله سبک سپردیم و بر مرکب راهوار سوار شدیم و یا الله به امید شما.

جاده هراز خلوت بود و رفتیم تا به سر منزل مقصود ابتدایی بانو رسیدیم

شازده ماهان

ماشین رو پارک کردیم و به قصد عبور از عرض جاده ، بانو که کلا در اینگونه موارد بسیار بسیار و بسیار و البته بسیار بسیار محتاط هستند دستان مبارک بنده رو گرفتند و فرمودیم بانو جان تا ماشین نیامده بدویم.... که چشمان مبارکتان روز بد نبینه. چرا

بانو که کلا در اینگونه موارد بسیار محتاط هستند انگار خشک شدند و دست و بدن و پا فرمان نبردند. چرا که پا حرکت کرد ولی بدن نه و در نتیجه پای مبارک به کمی بلندی آسفالت گیر کرد و بانو نقش زمین شد و دست بانو در دستان بنده در وسط جاده.

تغییر رنگی دادیم به سفید دیوار در وسط جاده و بانو وسط جاده. از حرکت باز ماندیم و فلجی موقت و نالان به ناله یا آقا امام زمان و تکرار نام مبارک آقا تا بالاخره بانو بلند شد و اسیب دیده از کتف و پا. کشان و لنگان به طرف دیگر جاده رسیدیم و الهی شکر به خیر شد.

وارد رستوران شدیم ، ظاهر بانو دارای دو معنی بود:

درد کتف و پا از طرفی و کشش بینهایت برای خوردن صبحانه ایی جانانه. چرا که بانو به مقصود اولیه رسیده بود در کنار یار نباید رخ زرد نمود.

خنده ایی تحویل داد و بلافاصله سراغ منوی صبحانه رفت چشمهای گرد شده از هیجان بی وصف جهت تناول این صبحانه املت اسپانیایی.

هیجان بانو جان یا همون گردو دوامی نداشت که گارسون بانو رو از وصال یار محروم کرد و گفت نداریم و فقط ژانبون کالباس املت شده.

شصت مبارک خبر شد که گردو نباید بخوره ولی مهر بر لب نهادیم و سکوت رو بر پیشنهاد منفی ترجیح دادیم. خود خودمان هم سرشیر و عسل دستور فرمودیم.

وقتی غذا را آوردند شصت مبارک گفت دیدی گفتم. و عجب املتی بود. طبق عادت مالوف غذای مبارک رو رد دلبر کردیم و گردو سرشیر عسل خورد و بنده املت چپر چلاق.

دیدم خیر امکان تناول نیست و بهتر است ظرف غذایی بگیریم و این معجون من دراوردی رو تقدیم سگان ولگرد کنیم که حضوری پررنگ در صحنه اطراف شازده ماهان این رستوران غبار غم و کپک گرفته داشتند.

با مبلغی شگرف از رستوران خروج کردیم و بانو نا سیر و دردناک به سمت ماشین رفتیم. بانو فرمودند که خودشان عبور از جاده را تقبل میکنند و دست بر قدم و زانوی مبارک خود خواهند نهاد و نهادند.

با کپسول ژلوفن در ماشین از بانو پذیرایی کردیم.

کمی موچ موچ کردیم و سوت زدیم تا شماری سگ به سمت ما آمدند گویی برنامه از قبل برایشان مشخص بود که مسافران بین راه غذای این رستوران رو نخورده به سفره این عزیزان واریز میکنند. القصه این معجون یک لقمه سگ گرسنه حال شد و نوش جان امیدوارم دچار التهاب روده و بیرون روی نشده باشه.

ره سپردیم تا جنگل آمل ، جاده هراز دو قطبی هست همه یا هیچ. سبزه و یا خشک

شروع سبزی از جنگل آمل شروع شد و خدایا چه زیبایی و چه زیبا آفریدی. در حال رانندگی شکر الی الله عرض کردیم و ......

حوالی 11 به بابلسر و شهرک مورد دلخواه بانو رسیدیم. بانو فرمودند شغل مبارک و بگو و بگو که میخواهیم از ویلاها بازدید داشته باشیم.

ضمن تشکر از راهنمایی بانو ، چرا که اگر نمی فرمودند مانده بودم در پشت دروازه مادر فولاد زره دیو چه باید بکنم.

القصه با زبان شیرین گفتار خویش و با کلامی بس مشروحتر و دلرباتر به نگهابان گفتیم که بله.

بلافاصله تماس گرفتند و از ابواب جمعی خواستند جهت راهنمایی به قدوم مبارک تشرف شوند.

بانو خوش خوشانشان شده بود و نمی دانست چرا که گفتیم دلبرا ببوی که بوی بهار نارنجه و تازه بانو به صرافت بو فتادند و گفتند

آره راست میگی ای جانم...

متصدی رسیدند و در رکاب ما جهت معرفی شهرک ره سپردیم تا به کلبه ایی رسیدیم ویلا نام خبر از قدمت 40 ساله ولی زیبا.

بانو جان هیجان زده از رسیدن به وصال دیدار مجدد سالهای قبل و اینکه به دنبال تکرار خوش سالهای بچگی. کودکی به دنبال پدر جهت دریافت اسباب بازی خاطره انگیز و نقش پدر فداکار رو بازی کردم و ویلا رو تحویل گرفتیم.

مقدمات کار تمام شد جهت سرو مرحله بعدی یعنی ناهار، بانو دست به کار شدو از متصدی ویلا آدرس رستورانی رو گرفتند.و چه رستورانی به به مجلل و شیک و خوش غذا.

غذا کمی دیر سرو شد ظاهرا ما را فراموش کردند و تذکری دادیم تذکری. 4-5 تا گارسون دویدند که اگر غذای اینارو الان ندید ما رو می خورند. ترس در چشمانشان حلقه زده بود و القصه غذا آمد.

ما که مطمئن نبودیم که غذای خودمان را باید بخوریم یا بانو را. و البته طبق روال زندگی و صرف غذا در اکثر رستورانها.

بانو سفارش غذای ما رو خوردند که اوزن بورون بود. و ما غذای بانو که ماهی سفید برشته و خوشمزه.

صد البته قصه به قرار ساده بالا نبود چرا که بانو را دیدیم که با ماهی سفید نگون بخت دست رشته بازی میکنه و کاملا منتظره تا کلامی از دهان مبارک من بشونه و شنفت و برقی جهنده چون برق آسمانی از دیدگان زیبایش گذشت. و بانو شتابان به سمت اوزون برون بنده آمدند.

نوش جان خوش باشی بانوی نازنینم

بعد از صرف نهار به چند فروشگاه سر زدیم و بانو خرت و پرتی خرید و بله

دریا ، دریا این بی نهایت آرامش من البته بعد از کوه.

کنار دریا رفتیم و بر سنگی هر کدام جلوس کردیم و با این عظمت الهی خود گرم گفتگو شدیم. بو کشیدیم و دیدیم لذت بردیم ، ذهن رو خالی کردیم و .... الهی شکر.

مست مست شدیم از عشق و زیبایی از عظمت و بزرگی و ....

کمی با بانو در شهرک طی طریق کردیم و بانو انشایی از کودکی زیبای خود و خاطرات  نابش برای من تقریر کرد و من سرشار شوق از شوق دلبر نازنینم.

کلام شیرین بانو کم کم رو به انتها می رفت و احساس خستگی کردیم و جهت استراحت و کمی قیلوله راهی ماوای ویلا نما روان شدیم.

به همراه بانو قبل اعزام به ویلا به سوپری شهرک رفتیم و تنقلاتی خریدیم و از جمله بستنی. بستی با طعم سوهان و بانو بستنی قیفی.

از سوپری که خارج شدیم به ما فرمودند خیلی خوشمزه است...

و بستنی را با بانو شریک شدیم. و نوش جان.

این نوش جان سوم.

وارد ویلا شدیم نشدیم به روی  بالین افتادم و خسبیدم ، خسبیدنی.

شب به همراه بانو دوباره به ساحل دریا رفتیم. دریا خروشان ، عجیب سرد شد که بالاپوش یا همان کاپشن را از تن برون کردیم و بسمت بانو گرفتیم و بانو دست رد نزد و پوشید. ده دقیقه ایی سرما را تاب آوردیم و بانو در جوف بالاپوش سرخوش از لمس صدا و عظمت  و بوی دریا.

ما که در سرما غوطه ور بودیم اعلام کردیم بانو جان پبش بسوی ماشین که دیگه قابل تحمل نیست.

به ویلا رسیدیم و خوابیدیم. مست از بوی بهار ، بوی زندگی ، بوی آرامش طبیعت.

الهی شکر.

صبح بانو زودتر بلند شد و به قصد پیاده روی رفت و رفت خوش خوشان عین بادبادک تو هوا راه می رفت و من از دیدن یار زیبا سرخوش.

محو تماشای رفتن یار و چه لذتی که بال زدن یار در اطرافت میبینی و ....

حدود یکساعتی بانو رفت و من سرگرم صحبت با طبیعت زیبای شمال و بوی وصف نشدنی بهار نارنج.

ویلا رو تحویل دادم و بانو سر رسید گفت من نمیام شما برو. دلش نمی آمد به این زودی ترک کنه اونجا رو.

ولی شگفتی گرسنگی بر رویای ماندن غلبه کرد و گردوی گرسنه همراه پدر به راه افتاد.

قبل از صرف صبحانه به بانو گفتیم تا فریدون کنار بریم و رفتیم و دیدیم کاملا متحول شده این شهر و نشانی از خاطرات دوران کودکی نبود.

به رستورانی رسیدیم. املت و نان و پنیر و تخم مرغ پخته و به به نان پلاستیکی به نام نان بربری.

میل کردیم و چسبید.

وارد شهر بابلسر شدیم شهر خاطات کودکی من لذت میبرم از رودخانه بابلسر.

دقایقی نشستیم و به بازار بابلسر رفتیم و سیر و مربا و .. خریدیم . حرکت به رودهن.

جاده خلوت و زیبا. با گردوی جان گپ و گفتی کردیم و لذت بردیم تا رسیدیم.

تمام . سفر یکروزه

نویسنده: دکتر ساسان جاودانی (همون آقای شوشو)

همین حکایت به قلم گیس گلابتون را در این مقاله بخوانید: سفری با عطر بهارنارنج

متن :

تصویر :

Firuze

جالب بود، ممنون از آقای دکتر که ما رو از قلم خودشون مستفیض کردند، همچنان خوشبخت و شاد باشید به امید خداگل

kafshghermezi

چقدر جالب و رمانتیک! مخصوصا اون جا که نوشتن یار مثل بادبادک می رفت!!

گیس گلابتون

واقعا هم حس بادبادک بودن را داشتم. دستهایم را باز کرده بودم و باد توی روپوشم پیچیده بود... داشتم در شادی های کودکی پرواز می کردم.

sepidarsepid

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet