مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
الفبای زناشویی
1396/02/11 08:04

فنگ شویی برای متأهل‌ها

این پست در مورد فنگ شویی و کهن الگوهاست و هدف نهایی آن، صمیمی‌تر کردن رابطه زن و شوهر است. شما متأهل هستید و می‌دانم یکی از مهم‌ترین هدف‌های زندگی شما، داشتن رابطه صمیمانه و عاشقانه با همسرتان است. پس بیایید با هم این مقاله کاربردی را مطالعه کنیم:

 

کهن الگوها یادتان هست؟ گفته بودم خانمی که می‌خواهد ازدواج موفقی داشته باشد باید کهن الگوی هرا و آفرودیته را در خود تقویت کند. امروز می‌خواهیم ببینیم وضعیت کهن الگوی هرا در وجود شما چطوریاس. برای بررسی وضعیت هرا در وجود شما، به سراغ خانه‌تان می‌رویم. خانمی که مثل یک ملکه بر خانه‌اش حکمفرمایی می‌کند، هرای قوی دارد. خانه را مرتب و تمیز نگه دارید تا عشق در میان شما و همسرتان پاینده شود. اتاق به اتاق پیش می‌روم و می گویم اهمیت هر اتاق در چیست:

 

اول، اتاق خواب: اتاق خواب شما و همسرتان، قلب تپنده خانه و خانواده شماست. اگر میانه زن و شوهر شکرآب باشد، همه آسیب می‌بینند: زن، شوهر، بچه‌ها، شغل، وضعیت مالی، روابط اجتماعی، حتی خود خانه... در مورد روابط جنسی حرف نمی‌زنم. متأهل‌ها می‌دانند که روابط جنسی در ازدواج مهم است، ولی یک "مهم فرعی". در واقع بیشتر وقت متأهل‌ها صرف رتق و فتق امور خانه و خانواده، فرزندان و کسب درآمد می‌شود. فرصت و انرژی کمی برای روابط جنسی وجود دارد. ولی چه شیرین است وقتی آدم با تن خسته روی تختخواب کنار همسر عزیزش دراز می‌کشد و او را با محبت در آغوش می‌گیرد. بوسه‌ای می‌دهد و بوسه‌ای شیرین می ستاند.

 

اگر در حال حاضر خانه‌تان چندان تمیز و مرتب نیست، پیشنهاد می‌کنم از اتاق خواب شروع کنید. وقتی شب‌ها در اتاقی نامنظم و کثیف بخوابید، در طول شب، استراحت خوبی نخواهید داشت. صبح کسل خواهید بود. همیشه اول از اتاق خواب شروع کنید، زیرا وقتی اتاق خواب، تمیز و مرتب باشد، روح و جسم شما و همسرتان شاداب می‌گردد. شادابی و صمیمیت زن و شوهر، خانواده را پایدار می‌کند.

 

در مرحله اول اتاق خواب را رفع انباشتگی کنید. سپس گردگیری و جارو کنید. راستی برای نظافت هر جایی همین روش را در پیش بگیرید: اول رفع انباشتگی کنید، بعد گردگیری و سپس جارو. تمیز کردن جایی که شلوغ پلوغ و نامنظم است، خیلی دشوار است. پس اول رفع انباشتگی می‌کنیم تا نظافت راحت باشد. قبل از جارو کردن گردگیری می‌کنیم، چون موقع گردگیری، گرد و خاک روی زمین می‌ریزد. اگر قبل از گردگیری، جارو کرده باشیم، مجبور می‌شویم دوباره جارو کنیم. پس برای راحتی کار و پرهیز از دوباره کاری، اول رفع انباشتگی، بعد گردگیری و سپس جارو. خیلی هم سخت نگیرید و مته به خشخاش نگذارید تا هفته‌ها در اتاق خواب گیر نکنید.

 

به ریزه کاری‌های فنگ شویی و نمادها و سنبل‌های آن زیاد کاری ندارم، بلکه روی نظافت و مرتب بودن اتاق خواب تاکید می‌کنم. به قول خارجکی ها، اتاق خواب را به معبدی برای عشق تبدیل کنید.

 

دوم، آشپزخانه: آشپزخانه، مقر اصلی خانم خانه است. اصلاً کسی در خانه حکومت می‌کند که آشپزخانه را می‌گرداند! چون غذا در آشپزخانه تهیه می‌شود و خانه بدون غذا، اصلاً خانه نیست. خانه‌ای که در آن آشپزی انجام نمی‌شود یا به ندرت اجاق گاز روشن می‌شود، خانه نیست، فقط خوابگاهی موقت است. پس از اتاق خواب، به سراغ آشپزخانه بروید. تمیز کردن آشپزخانه ساده است. اگر ظرف‌ها را بشوید، روی کابینت‌ها را دستمال بکشید و کف زمین را تمیز کنید، آشپزخانه مثل دسته گل می‌شود. هر روز ده – پانزده دقیقه وقت صرف این سه کار کنید (شستن ظرفها، دستمال کشیدن روی کابینت و تمیز کردن کف آشپزخانه) اینطوری آشپزخانه همیشه تمیز خواهد بود.

 

سوم، اتاق نشیمن: اتاق نشیمن، جایی که افراد خانواده دور هم جمع می‌شوند و تلویزیون نگاه می‌کنند، کتاب می‌خوانند با در مورد اتفاقات روز صحبت می‌کنند. اتاق نشیمن مکان مهمی است، زیرا قلب‌های افراد خانواده در آن بهم گره می‌خورد. همان سه مرحله قبلی: رفع انباشتگی، گردگیری و جارو.

 

وقتی این سه مکان خانه مرتب و تمیز باشد، خانه روبراه است. در این مقاله کلمه‌ای در مورد سنبل‌های فنگ شویی ننوشتم، زیرا در یک خانه کثیف و نامرتب، سنبل‌های فنگ شویی مؤثر نخواهند بود. قبلاً  یک مقاله در مورد فنگ شویی نوشته بودم. اگر آن را نخوانده‌اید، پیشنهاد می‌کنم نگاهی هم به آن بیندازید. راستی فکر نکنید توالت و حمام مهم نیست‌ها! خیلی مهم است. از نظر من، نظافت توالت و حمام آنقدر مهم است یک مقاله جداگانه درباره نظافت دستشویی نوشته ام: دستشویی خانه شما چه بویی میدهد؟!

 

من کار تمام وقت دارم. ساعت هشت صبح از خانه خارج می‌شوم و شش بعدازظهر به خانه برمی‌گردم. هر روز غذای گرم می‌پزم. خانه‌ام برق نمی‌زند، ولی مرتب و تمیز است. فقط روزی یک ساعت خانه‌داری می‌کنم. این یک ساعت صرف پختن ناهار، شستن ظرف‌ها و لباس‌ها، نظافت و مرتب کردن خانه می‌شود. فقط یک ساعت. منظورم این نیست که ببینید من چه زندگی خوبی دارم یا چقدر باحالم! منظورم این است که تمیز و مرتب نگه داشتن خانه، زیاد وقت نمی‌گیرد. نمره نظافت و مرتب بودن خانه ما از بیست نمره، مثلاً 17 است.

 

همان طور که در ابتدای این پست نوشتم، خانمی که مثل یک ملکه بر خانه‌اش حکم‌فرمایی می‌کند، هرا ی قوی دارد. اوضاع شما چطوریاست؟ در زیر این پست می‌توانید وضعیت خود و خانه‌تان را بنویسید. یک چیزی شبیه به این:

گیس گلابتون

بدون فرزند

کار تمام وقت

نمره نظافت و مرتب بودن خانه 17

مدت انجام خانه‌داری روزانه یک ساعت

 

حالا نوبت شماست. بنویسید ببینیم اوضاع چطوریاس و چه کار میشه کرد.

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

kafshghermezi

گیس گلابتون میشه لطفا در مورد زندگی با اشخاص شلخته هم بنویسید. خب ما اگر قرار باشه مدام از این افراد فرار کنیم یا کاری به کارشون نداشته باشیم باید یا تنها بمونیم یا همیشه در حال جنگ و دعوا باشیم یا هی هیچی نگیم و حرص بخوریم! من دوست دارم با یه شخص منظم و تمیز راحت زندگی کنم و از ترس اینکه هر جا برم آدمهایی پیدا میشن که انباشتگی دور و برم درست می کنن و وسایل به دردنخورو نگه میدارن به جان اومدم!
برای ثبت نام در سمینار، سایت مشکلی نداشت. خودم مردد هستم!

پاسخ
گیس گلابتون

انشاالله تردیدتان برطرف می شود و شما را می بینم. از ترس آدم های شلخته... ببین گلم، ما آدمیزاد هستیم. هرقدر مرتب باشیم، باز هم انباشتگی بوجود می آوریم. وقتی خودمان اینطوری هستیم، نباید انتظار داشته باشیم دیگران انباشتگی نداشته باشند.

پاسخ
kafshghermezi

از اینکه اینقدر مختصر و مفید جواب دادین متشکرمگلقلب
بله من هم دوست دارم شما رو ببینم :)

پاسخ
zahra_altafi

Altafi, Zahra
بدون فرزند
6 ساعت کار بیرون از خانه (شغل اول)، 2 ساعت رسیدگی به امور شغل دوم در خانه
انجام کارهای خانه روزی 2 ساعت
نمره تمیزی و مرتب بودن خانه ما: 17 یا 18
ولی نمره آرامش خونه بیسته.

پاسخ
گیس گلابتون

تبریک میگملبخند

پاسخ
zahra_altafi

من یادمه که از زمان نوجوانی هروقت دلم می گرفت یا غصه دار بودم می رفتم خیاط خونه رو می شستم و وقتی تموم می شد می دیدم که حالم خوبه. برام عادت شده بود. چاره دلگیری ها شستن حیاط بود. الان اما حیاط نداریم. هروقت دلم می گیره سینک ظرفشویی رو حسابی می شورم و برق می اندازم، یا مثلا آینه های خونه رو یکی یکی تمیز می کنم. خیلی حالمو خوب می کنه.
گیس گلابتون جان ببخشید اگه این کامنت بی ارتباطه، یدفعه بهش فکر کردم و با خودم گفتم اینجا بنویسمش.
ممنون از شما بابت سایت پربارتون، دوستتون دارم

پاسخ
گیس گلابتون

سپاسگزارمگل

پاسخ
atussa

من یک دختر 6 ساله دارم. شاغل هستم بطور تمام وقت. من و همسرم با هم روزانه حداقل 2ساعت برای کارهای منزل وقت می گذاریم(به دلیل بودن یک بچه پرانرژی که مدام در حال کشف سوراخ سنبه های خانه است) و نمره ای که به تمیزی خانه مان می دهم 18 است.

پاسخ
گیس گلابتون

عالیه. با یک دختر کوچک نمره عالی است. چه خوب که همسرتان کمک می کند.

پاسخ
Mina azizi

مينا
كار تمام وقت
يك فرزند چهار ساله
نمره خانه ١٤
استاد به تعويق انداختن كارها😂

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونم. ممکنه بدانم چرا کارها عقب می افتد؟
استاندارد زیاد بالایی دارید؟
خسته و بی انرژی هستید؟
خانه داری را دوست ندارید؟

پاسخ
Mina azizi

سلام خانوم دكتر عزيز
تقريبا هرسه موردي كه گفتيد هست
كمال گرا ، خسته و بي انرژي ، بي علاقه به خانه دارى،
البته دليل قطعي رو نميدونم و از نوجواني همينطور بودم قبلا اهميتي برام نداشت اما حالا باعث اضطرابم ميشه اين ويژگي
ممنون از توجهتون🙏

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم

پاسخ
Rose

ممنون از مقالات ساده کاربردی و مفیدتون
من رز
یک فرزند ۵ ساله و یک فرزند ۸ ماهه
فعلا خانه دار و بچه دار، ولی در حال اغاز یک کار پاره وقت در خانه
اگر به طور منظم کارها رو انجام بدم ۲-۳ ساعت کار و بقیه بچه داری: امور کوچیکه، بازی با بزرگه،
یک مقدار وقت هم برای کارهای عقب افتاده مثلا تعمیر لباسها و ....
اما اگه متمرکز انجام ندم صبح تا شب تو خونه دارم میچرخم و کار میکنم و بازم اوضاع مرتب نیست
دارم سعی میکنم روش اول رو نهادینه کنم

پاسخ
گیس گلابتون

موفق باشید. بله با بچه کوچک، کارها خیلی خیلی بیشتر میشه

پاسخ
PEGI79

سلام و خسته نباشيد
من دوتا بچه دارم 8 و 9 ساله و كار تمام وقت دارم. به كارهاي بچه ها رسيدگي مي كنم و روزي به صورت متوسط يك تا دو ساعت صرف كارهاي خانه مي كنم. خريدهاي خانه را هم با بچه ها انجام مي دهيم. خانه ما هميشه تميز تميز نيست ولي در 60 در صد مواقع در سطح بسيار مطلوبي قرار دارد.20 درصد اوقات متووسط و 20 درصد هم به هم ريخته مي شود. در كل و با وجود اين همه مشغله من نمره 19 به خانه داري ام مي دهم. چون هيچوقت اجازه نمي دهم افسار خانه داري كامل از دستم در برود. گاهي به دليل خستگي يا تعدد برنامه ها شل مي شود ولي در كل اوضاع مرتب است و خانه معمولا از عمق تميز است.

پاسخ
گیس گلابتون

عالیه. تبریک میگم

پاسخ
pasargad3106

من الی 29 ساله مادر یک پسر 8 ساله ویک دختر 6 ساله .دانشجوی کارشناسی ارشد.کار پاره وقت شش ساعته در دفتر خودم.نمره ی خانه داریم 10.همسرم بسیار شلخته هست واصلا درکارهای خونه با من همکاری نمیکنه.همیشه خستم.متاسفانه 5 سال پیش مادرم رو در اوج جونی از دست دادم و هیچ کمکی ندارم

پاسخ
گیس گلابتون

بابت مرگ مادرتان تسلیت میگم. مرا در غم خود شریک بدانید.

پاسخ
pasargad3106

ممنون گیس گلابتون عزیزم.تصمیم به جدایی دارم .نمیتونم به خونه وکاراش برسم نه میتونم برای بچه هام وقت بزارم درسامم نصفه ونیمه میخونم اوضاع کارم هم داغون تر از همیشه.کاش میتونستم از راهنمایی های شما بهرمندشم

پاسخ
گیس گلابتون

ای وای... چه تلخ... خیلی بده که دوست عزیزم... بچه ها؟ چند تا بچه دارید؟ پس از جدایی چه به سر آن ها خواهد آمد؟

پاسخ
pasargad3106

یه پسر هشت ساله ویه دختر شش ساله.من که نمیتونم هیچ وقت ولشون کنم.مطمِینا پیش خودمم نگهشون میدارم البته به پدرشون هم وابسته هستن واین کارو سخت تر میکنه برام...دو راهیه خیلی سخته

پاسخ
گیس گلابتون

نه گلم... دوراهی نیست. فقط یک راه است. کاش مشاوره بگیرید. با من یا هر مشاور دیگری که صلاح می دانید.

پاسخ
بهار

مینا 34 ساله
5ساعت کار پاره وقت
نمره خانه داری 14/5.
روزی چندین ساعت صرف خانه داری می کنم. شما چطور تو یک ساعت به کارا میرسید!؟
ممنون.

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. فقط یک ساعت! ممکن است بدانم شما چرا نمره 14.5 به خودتان می دهید؟ یعنی مقیاس خیلی دقیقی برای این کار دارید که نیم نمره از 15 کمتر می شود؟

پاسخ
z_saeideh

سعیده
دو تا کوچولوی بازیگوش و نامرتب کن 6 و 3 ساله دارم
روزی تقریبا یک ساعت وقت میذارم البته این زمان رو بیشتر صرف آشپزی و مرتب کردن خونه میکنم شستن ظرفها و نظافت رو پرستار بچه ها انجام میده

شغل تمام وقت دارم.

به طور کلی به تمیزی خونمون نمره 17 میدم اما به عملکرد خودم با وجود کوچولوهای بلا 19 میدمخجالت

پاسخ
گیس گلابتون

درود بر شما. آفرین

پاسخ
naderat

نمره من زیر ده هست، کار تمام وقت دارم، هر روز ساعت 6.5 صبح از خانه خارج میشوم و 3.5 برمیگردم، تمام کارهای خانه با من است، شوهرم فقط کارهای سنگین را انجام میدهد اما بخاطره شلوغ بودن خانه ایرادی هم نمیگرد،
دانشجو هستم ولی درسم بعد از ازدواج بدلیل کمبود وقت بسیار افت کرده است،
لطفا مرا راهنمایی کنید.
در عوض من شغل همسرم به گونه ای است که ساعات بیشتری در منزل هست.
راستی به تازگی باردار هم شدم و لذا سرعت عملکردم نصف هم شده............

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. پیشنهاد می کنم در دوره مدیریت زمان شرکت کنید. اگر به این درسهای رایگان گوش کنید، در انتها یک کوپن تخفیف 30% دریافت خواهید کرد. چون باردار هستید، لازم نیست همه دستورالعملها را به صورت دقیق انجام بدهید. با خودتان و با طفلی که در شکم دارید مهربان باشید. کار دنیا هیچوقت تمام نمی شود، از بارداری تان لذت ببرید. از همسرتان درخواست کمک کنید. نه با بداخلاقی، بلکه با نرمش. متنظر خبرهای خوب شما هستم.

پاسخ
سارا

سلام یه پسر سه ساله دارم از کدبانوهای دورو برم لذت میبرم دلم میخواد مثل اونا باشم اینقدر گریه میکنم دعا میکنم اما نمیتونم جارو میکنم دستمال میکشم اما خونم نامرتبه اصلا نمیدونم با این بهم ریختگی چیکار کنم البته جام خیلی تنگه تو یه زیر زمین ۴۰متری زندگی میکنم اما شوهرم کیک زن اگر زن زندگی جمع کن باشه یه چادر هم تبدیل به بهشت می‌کنه تو رو خدا کمکم کنید خودمو تغییر بدم

پاسخ
گیس گلابتون

سارا خانوم، چرا گریه می کنید؟ آیا افسردگی دارید؟ اگر افسردگی دارید، پیشنهاد می کنم به پزشک مراجعه کنید. سه تا شش ماه دارو مصرف کنید، حالتان خوب می شود. وقتی دست از گریه کردن برداشتید، می توانید در دوره "مدیریت زمان در شش روز و نصفی" ثبت نام کنید و روش های نوین کدبانوگری را یاد بگیرید. البته حدس اولیه من، افسردگیه. هرچند که ممکن است در اشتباه باشم. شما بهتر می دانید.

پاسخ
طیبه ط

عههه من واقعا نمیدونم روزی چند ساعت برای خانه داری زمان میذارم و نمیدونم چند ساعت باید زمان بذارم ک خونه ای همیشه مرتب داشته باشم

ممنون
باید بیشتر توجه کنم

پاسخ
گیس گلابتون

مدیریت زمان در شش روز و نصفی رو ندارین؟

پاسخ
طیبه ط

ولی نه با یکساعت نمیتونم هم آشپزی کنم هم تمیزکاری هم ظرف شستن
نههههه
شما چطور میتونید؟!

پاسخ
گیس گلابتون

هم زمان با آشپزی، ظرف می شویم و نظافت می کنم. وقتی آدم آشپزی می کنه، دائم در حال کار نیست. کلی وقتش باید منتظر بمونی که آب جوش بیاد، غذا جا بیفته و ...

پاسخ
طیبه ط

سلام گیس گلابتون عزیزم
نه مدیریت زمان شما رو ندارم
جالب اینجاست که من تابحال مطالب شما در مورد زمان اصلا مطالعه نکرده بودم
با وجودیکه من اکثر مقالات شما بارها خوانده ام و در خاطرم هستند.
خوشحالم زمانش رسیده که به کمک شما
زمانم را مدیریت کنم

بله در هستی استاد همیشه هست
اما شاگرد...
شاگرد بوقت خودش میرسد....

پاسخ
گیس گلابتون

البته من استاد نیستم، ولی جمله زیبایی استگل

پاسخ
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet